Yilmaz
28-11-2014

Crimineel bedrijf!

Al 16 jaar ben ik lid van de ANWB, nog nooit hulp nodig gehad tot afgelopen zomer.

Maar tevergeefs, die hulp liet lang op zich wachten en uiteindelijk nooit gekomen ook! Daar zat ik dan met mijn auto in een onbekend land met twee kinderen.. 2 weken heeft het mij gekost om mijn auto te laten repareren en om verder te kunnen gaan, door rijden naar mijn eindbestemming had geen zin want mijn vakantie was al bijna afgelopen. Toen maar weer terug naar huis gereden.

Nu kan ik mijn lidmaatschap niet stop zetten omdat dit voor 15 november had gemoeten. Ik ben 10 dagen te laat, raar is het niet want ik wist het niet. 172 euro betalen voor een dienst die ik niet krijg !

Daniëlle
26-11-2014

Waardeloze regels mbt opzegging lidmaatschap

Vorig jaar eind november/begin december 2013 heb ik getracht mijn lidmaatschap en het partner lidmaatschap voor 2014 op te zeggen. Dit was toen niet (meer) mogelijk daar het al 15 november was geweest. (Zo belachelijk: vóór 15-11 opzeggen voor het komende jaar!) Ik heb toen telefonisch afgesproken dat BEIDE abonnementen voor 2015 gestopt zouden worden. Echter, vandaag (precies15-11 zodat mensen niet eerder kunnen bedenken hun lidmaatschap te stoppen) ontving ik een factuur voor lidmaatschap voor 2015!

Vervolgens duurde het 10 minuten en 32 seconden(!) voor ik iemand van klantenservice aan de lijn kreeg. Wat blijkt: het partner lidmaatschap is gestopt, maar mijn lidmaatschap niet. Vervolgens kon zij mij geen steek verder helpen, omdat "ze daar niet bevoegd voor is" zoals ze zelf aangaf. Wat is dan het nut van klantenservice vraag ik mij af? Het komt er nu dus op neer dat ik 2 jaar vast ga zitten aan een dienst waar ik in 2013 al mee wilde stoppen. Lijkt mij niet de bedoeling toch?

Ik heb vorig jaar telefonisch toezegging gehad dat BEIDE abonnementen gestopt zouden worden voor 2015.

Mijns inziens is dit dus een fout van hun kant, zij hebben immers maar 1 lidmaatschap gestopt ipv beiden!

Als ik telefonisch toezegging krijg dat beide abonnementen gestopt zullen worden, dan neem ik ook aan dat dat geregeld wordt!

Ik ben zeer ontevreden over de (klanten) service van ANWB en ik vind het beschamend dat hun zulke spelletjes spelen met hun klanten!

Vincent
23-11-2014

ANWB is criminele organisatie

open net post van ANWB (ja, het lag er al even) en nu moet ik meer gaan betalen voor een wegenwacht pakket dat ik vorig jaar heb opgezegd. Helaas was ik toen net te laat, maar het zou worden verwerkt voor dit jaar. Krijg ik nu dus een accept giro voor 199 euro! Nigeriaanse internetoplichters zijn er niets bij. Nu maar kijken of er nog iets bekend is van mijn opzegging bij die organisatie, maar vrees het ergste

Jabel
14-11-2014

Heel lang laten wachten om lidnaatschap op te zeggen en dan nog proberen over te

Ik belde net naar anwb om mijn lidmaatschap en die van mijn vader op te zeggen omdat ze overdreven prijs hebben verhoogd. Ook ben ik eerder op mijn vakantie in het buitenland niet geholpen het enigste wat ze voor mij konden doen was mijn auto laten slopen. Ik moest meer dan 20 minuten in de wacht staan.

Eindelijk iemand aan de lijn en dan probeerde mevrouw van anwb om mij nog over te halen om net te zeggen. Toch was ik duidelijk dat ik geen zin had in haar pogingen om mij over te halen. Eindelijk opgezegd! maar dan wou ze die van mijn vader niet opzeggen dus moest ik maar weer opnieuw bellen en meer dan 30 min in de wacht staan! anwb nooit meer en dit geef ik aan iedereen mee!

Shar
10-11-2014

ANWB is troep!

Ik had pech in Hoorn mijn auto had geen vermogen meer boven de 80kmh. Dus had ik de ANWB gebeld voor hulp. Na een verhoring althans zo leek het kreeg ik te horen dat ik niet geholpen kon worden want ik had geen woonplaats service. Ik vertelde dat ik al een tijd geleden verhuist was maar het had vergeten om het door te geven. Er komt immers zoveel kijken bij een verhuizing dus ja dat kan gebeuren. Vervolgens bood ik aan om bewijs door te mailen dat ik al een tijdje niet meer in Hoorn woonde. Maar dat maakte niks uit want ik stond in de computer als woonachtig in Hoorn. Ik vond dit belachelijk en vroeg haar of het werkelijk alleen maar om de regeltjes ging en niet meer om de klantvriendelijkheid. Zij vertelde mij letterlijk dat het om de regeltjes gaat en dat klantvriendelijkheid er niet aan toe doet. Er werd mij ook nog verteld dat ik wel geholpen zou worden als ik 30 euro zou betalen voor woonplaats service haha wat een grap. Ik was van plan om in 2015 het volledige pakket te nemen wegens auto vakanties etc. Dus voor die schrale 30 euro lopen ze iedere jaar nu 150 euro mis want ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Wat een klantonvriendelijke organisatie zeg en ben er nu ook achter dat het allemaal veel goedkoper kan dan in plaats van de ANWB.

ANWB HIGH PRICES LOW SERVICE

Rene de Hair
07-11-2014

ZEER slecht en moeilijk te bereiken bij opzeggen abonnement

Beste allen. Bij deze een tip mbt het opzeggen van uw ANWB abonnement.

Onder het telefonisch menu vindt u 'opzeggen'. Deze wachttijden zijn ABSURT lang.

Kies daarom voor bijvoorbeeld 'aanmelden'. Deze werd meteen beantwoord. Zij kunnen uw opzegging ook verwerken. Succes !

W Wolters
31-10-2014

Nieuwe ongevraagde dekking

Dit kun je lezen in wat al die anderen al voor mij schreven. Was 20 jaar lid, nu doen ze het zonder mij en hopelijk ook zonder vele anderen. Misschien wordt het dan weer DE ANWB.waarvoor het ooit bedoeld was.

31-10-2014

Vincent
13-10-2014

Verbinding met de realiteit kwijt

Opzeggen moeilijk, website langzaam en niet accuraat. De brief deed de emmer overlopen, wie dit bedacht heeft zal niet meer voor de ANWB werken.

Al 12 jaar elk jaar opzeggen en zo rond juni/juli een nieuw abo-the op naam van een gezinslid vragen, scheelt de helft! Altijd voor 1 November opzeggen!

Kelly
09-10-2014

Ook voor dieren in nood!

Vanavond heeft de wegenwacht mijn kat die klem zat in de wielkast van een auto binnen drie kwartier bevrijdt.Dus anwb ook behulpzaam bij dieren in nood, bedankt!

MaryenRob
07-10-2014

ZEEEEEEER slecht bereikbaar

Vandaag na het ontvangen van hun flutvoorstel (standaard naar compleet)met daaraan gekoppeld een lidmaatschap verhoging waar je u tegen zegt,na 27 jaar lid en een uur aan de telefoon gehangen,een zeeeer arrogant persoon aan de lijn die mij vroeg waarom gaat u weg?gewoon omdat dit de spuigaten uitloopt die verhoging en met mijn My Renault pas al genoeg dekking heb,en uit reakties van anderen op deze site ben ik zeer zeker niet de enige!

Maurits
05-10-2014

Ordinaire lastenverzwaring

ik heb gisteren mijn lidmaatschap opgezegd na 27 jaar. Een club die altijd loopt te blerren tegen lastenverzwaring van de automobilist te zijn, en nu met vernieuwd lidmaatschap zijn eigen klanten de nek omdraait. Pasjes worden op naam en op kenteken gesteld en iedereen lekker betalen. Waarvoor eigenlijk, moet er binnenkort weer afscheid worden genomen van een topbestuurder die dan ons geld meekrijgt. Denk je de idioterie eens in mijn vrouw rijd in mijn auto en krijgt pech maar ze word niet geholpen omdat het pasje op mijn naam staat. Voor mijn kinderen zou hetzelfde gelden. De ANWB wil de hele wereld een pasje aansmeren voor 5 euro per stuk. Het spijt me maar hier loop ik op stuk. Er zijn betrouwbaardere clubs. Ik stap denk ik over op allianz daar betaal je minder ondekte ik en pas staat op kenteken en wie er op dat moment rijdmaakt niet uit. Ik hoop dat vele hun lidmaatschap opzeggen om ze te laten voelen dat het zo niet werkt.

04-10-2014

Onbeschofte apathische organisatie

Een aantal jaren geleden moest ik mijn auto noodgedwongen verkopen vanwege een slechte financiele situatie. Nadat ik de auto had verkocht melde ik me telefonisch bij de anwb. Het was rond 1 november en op 1 januari zou er een nieuw termijn van 1 jaar lidmaatschap ingaan. Er werd me gezegd dat ik een maand te laat was....wist ik veel dat ze 3 maanden opzegtermijn hanteerden. Bijna elk bedrijf hanteerde toen 2 maanden.

Ik legde uit dat mijn auto reeds was verkocht en dat ik geen andere auto op korte en lange termijn zou krijgen. Ik verzocht nu om coulanceregeling. Dit verzoek werd gehonoreerd.

De vrouw aan de andere kant v/d lijn toonde geen enkele medegevoel.

Omdat door haar geen andere keus werd voorgesteld dan alleen maar te betalen, terwijl ik het al zo financieel moeilijk had, werd ik boos. Terwijl ik in al die jaren van mijn lidmaatschap geen enkele keer gebruik had gemaakt van de service.

Ik melde vervolgens dat als de anwb zo met haar klanten omgaat ik ook wel een weg wist via de media om anti reclame te maken.

Nu ging dat wijf (deze persoon verdiend niet meer imo om met mevrouw aangesproken te worden) me beschuldigen dat ik haar persoonlijk bedreigde....alleen maar om het feit dit ik haar vertelde dat je tegenwoordig je verhaal via de media goed kwijt kan.

Dus, voor mij nooit...noooooit meer een anwb-lidmaatschap....een smerige onpersoonlijke organisatie die alleen maar willen vangen en er niets voor willen doen...

A. de Heus
30-09-2014

Lidmaatschapsverhoging. Bij renault gratis.

ANWB stuurt sept. 2014 een brief die er op neer komt dat het lidmaatschapsgeld en wegenwachtabo ordinair is verhoogd. Dit gaf mij het sein tot onderzoek. Renault levert dezelfde diensten als de ANWB de eerste 2-3 jaar gratis bij aankoop van een nieuwe auto. Daarna kost deze Europese wegenwachtservice met eventueel hotelovernachting en terugreis of vervangend vervooer euro 49,- ! per jaar. Daarbij is de kans levensgroot dat ze de ANWB voor je inschakelen (gratis). Ditzelfde is het geval bij Audi en Mercedes, Wellicht bij nog meer automerken.

Opletten dus, het kan allemaal veel, veel, veel goedkoper.

Leo bongers
22-09-2014

Abonnement opgezegd

Ook ik heb mijn abonnement opgezegd nadat ze sneeky geprobeerd hebben om hun voorstel door te drukken als ik niet zou reageren op hun voorstel voor een duurder abonnement. Omdat dat wettelijk niet mag hebben ze dat omzeild door het duurder pakket 1 jaar voor hetzelfde geld te verstrekken.

Blijft dat als je de brief niet zou lezen dat je dan ongewild aan een duurder pakket vast zit.

Zou dat andersom ook gelden? Dan schrijf ik een brief met het voorstel mij voortaan het pakket voor de helft van de prijs te verlenen en als ze niet terugschrijven dat ze het daar niet mee eens zijn, zitten ze er aan vast.

P. Bemelmans
20-09-2014

Prijsverhoging lidmaatschap

U zult hem ook ontvangen: een mooie brief met als titel "Uw wegenwachtpakket wordt vernieuwd".

Wat blijkt? Je krijgt ongevraagd een "extra service" vanaf 2015 (waar je dus niet om gevraagd hebt en ook waarschijnlijk nooit zult gebruiken) en op de koop toe een prijsverhoging van je lidmaatschap van ruim 16% als je niet tijdig reageert. Ga je niet akkoord dan wordt je huidige servicepakket letterlijk uitgekleed.

Mooie verpakking: "we blijven altijd op zoek naar dingen die beter kunnen". Wat die dingen zijn? Simpel: meer inkomsten voor ANWB.

Dit is geen belangenvereniging meer maar een ordinaire winstmachine. Na 30 jaar ga ik nu mijn lidmaatschap opzeggen!

Thijs
17-09-2014

Meer dan 2 auto's moet je bijbetalen

Belde dat mn auto nie wou starten. Belden ze terug van dit is de 3e auto dan moet u 150 euro betalen. En ze komen maar 3 keer per jaar voor pech. Ben je ze vaker nodig dan moet je bij betalen. Waarvoor ben je dan lid ? Maar als je ze jaren niet nodig bent geweest en netjes hebt betaald dan hoor je ze niet! Direkt mn lidmaatschap opgezegt

Ernst Pietersen
17-09-2014

Klantonvriendelijke aanpak abonnementsverhoging

De ANWB stuurt een brief met de aankondiging van een 20% prijsverhoging van het abonnement met de aanname wanneer je niet reageert ze ervan uitgaan dat je akkoord gaat met hun voorstel. Wat een arrogantie van deze club. Lidmaatschap direct telefonisch opgezegd.

Fam. Groot
05-08-2014

Helemaal top

Vanmorgen om 10.30 uur kregen wij op de A2 richting Maastricht in de buurt van Weert een klapband met onze caravan, op een heel beroerde plek waar reparatie ter plekke veel te gevaarlijk was, Binnen een half uur kwam dhr. V.d. Wiel met een wagen aangereden. Hij heeft de situatie aangekeken, ons gerust gesteld en alles op en top geregeld. Binnen een uur stonden er 3 wagens om ons weer op weg te helpen. Het ging allemaal gesmeerd, rijbaan afgezet, band verwisseld en weer even op weg begeleid. Hulde aan de ANWB en dhr. V.d. Wiel, dit is klantenbinding !

Fam. Groot

Uitgeest

Arie75
01-08-2014

Wat een slechte dienstverlening! Opzeggen nu het nog kan!

Net terug van vakantie in de Jura (Frankrijk) en mijn eerste (en laatste) ervaring met de ANWB opgedaan! Wat een slecht bedrijf is dat. Ik was in de veronderstelling dat zij het helpen van klanten in nood hoog in het vaandel hadden, maar niets is minder waar!

Op een dag pech met de auto (turbo maakt raar en fluitend geluid), dus gebeld met de ANWB. Na hondervijftig vragen te hebben beantwoord, meerdere keren in de wacht te hebben gestaan en een uur verder (belkosten?) kreeg ik het advies om niet meer verder te rijden. Mijn auto zou worden opgehaald, maar het was druk en dit zou wel eens drie en half uur kunnen gaan duren. Sta je dan met vrouw en twee jonge kinderen op een zeer drukke Franse weg, tussen de heuvels en geen parkeerplaats in de buurt!

Gelukkig stopte een vriendelijke fransman die ons wel naar de dichtstbijzijnde garage wilde slepen. Dit doorgegeven aan de ANWB en zij gaven aan dat dit in onze situatie wellicht een betere oplossing zou zijn, maar dat het slepen wel op eigen risico was. Prima, als we maar van die drukke weg af waren.

Bij de garage aangekomen bleek het inderdaad de turbo en verder rijden werd mij afgeraden. Opnieuw gebeld met de ANWB. De auto zou worden opgehaald en o ja u heeft geen vervangend vervoer meeverzekerd. Ik weet zeker dat ik dat 13 jaar geleden afgesloten heb, maar het stond niet in hun systemen. Dit zoeken we in NL wel uit. Nu eerst vervoer regelen terug naar de camping. Taxi gebeld en 's avonds om half 8 weer terug (pech is 3 uur 's middags ontstaan.

Nu weer terug in NL opnieuw contact met de ANWB opgenomen over mijn pakket en hoe het kon dat daar geen vervangend vervoer buitenland in zit. "Meneer, in mijn computer zie ik dat u in 2012 een NL-pakket had en dat u dat in 2014 heeft laten omzetten naar een Europa-pakket. U had geen vervangend vervoer in NL,dus nu ook niet! Hierop gaf ik aan zeker te weten, dat ik toen ik lid werd vervangend vervoer in het buitenland meeverzekerd heb. "Meneer, mijn computer gaat niet verder terug dan 2012. Hier gaan we nog verder induiken, maar dit levert niets op.

Vervolgens gevraagd of ik de gemaakte taxikosten van de garage naar de camping bij de ANWB kan declareren. Dit kan natuurlijk niet. Ik heb de hulp van de ANWB geweigerd en daardoor zijn alle verdere gemaakte kosten voor mijzelf, is de reactie! Hierop geef ik aan dat ik eea in overleg met de ANWB heb gedaan en dat zij hebben aangegeven, dat het voor eigen risico is, maar toch niet voor eigen rekening. Anders had de ANWB zelf een auto met monteur/chauffeur moeten sturen, die de auto naar de garage en ons naar de camping hadden moeten brengen. Deze kosten hebben ze nu niet hoeven maken en het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat zij deze kosten voor haar rekening nemen. Maar nee hoor, omdat ik ervoor heb gekozen om mij naar een veilige plek te laten slepen, heb ik de hulp van de ANWB geweigerd en kan ik deze kosten zelf aan het been binden! " en meneer wij gaan niet dood van 1 auto minder" was het toegift.

Ik ben 13 jaar lid, heb nooit een beroep op de ANWB hoeven doen en dan heb je een keer wat en laten ze je in de kou staan en wordt je behandeld als oud ijzer (ipv goud wat je volgens hun lidmaatschap bent).

Mijn advies: zeg je lidmaatschap op! Als er wat is geeft de ANWB niet thuis en kun je zelf alles regelen (en betalen)!

Nico h
28-07-2014

Binnen 60 min wordt bijna 180 min wachten

Sleutels per ongeluk in de auto laten liggen en deur op slot...niet echt handig. Maar goed, wij de anwb gebeld want we zijn lid! Oplossing nabij dachten we... Kreeg meteen al te horen, meneer het is druk, maar we proberen binnen 60 min bij U te zijn! Leugenaars! Na een half uur een excuus sms van de wegenwacht dat ze druk zijn en ons nog niet vergeten zijn. Inmiddels na 120 min toch maar weer gebeld. Sorry meneer, het is druk maar we hebben slechts nieuws...het kan nog wel minstens een uur duren! Sta je dan met 3 kleine kinderen in de stromende regen op een verlaten en leeg parkeerterrein van een pretpark. 1 ding is zeker: de opzeggingsbrief van mij en mijn partner is razendsnel geschreven en verstuurd, binnen 60 seconden. Flurt anwb wegenwacht.