KPN Thuis reviews

Dirk
25-08-2016

Administratieve prutsers

Aanmelden als klant duurt 5 keer, wijziging snapt men niet. Opzeggen wordt bevestigd, maar abonnementskosten blijven ze van de rekening aftrekken.

KPN kiezen? Bezint eer ge begint.

Helaas zijn zij ook nog ons beheerder van het enige telefoon en tv kabelbeheerder.

W.
24-08-2016

Onnuttig stelletje leugenaars

KPN is een fantastische partij. Voor mensen met een agressieprobleem. Wij betalen al jaren voor 60 down en 60 up en halen ook al jaren 15 down en 15 up. (Oh, en regelmatig een ping van 40 ms is ook leuk!)

Regelmatig internet down. Van hun kant uiteraard geen storingen, zelfde verhaal met TV, On Demand, Uitzending Gemist, enz. Wat een waardeloze 'customer care' -- als je het al zo kunt noemen. Bakken er niks van, spreken constant tegen terwijl ik overduidelijk gelijk heb. "Het is een storing in de cloud" komt regelmatig terug, leer eens dat je tegen een systeembeheerder geen lulverhalen moet gaan ophangen zelfs als je vroeger colocatie hebt gehad in een van hun DC's.

Niet aan beginnen. Het is ook leuk als je de eigenaar van een hostingbedrijf bent, van Pingdom te horen krijgt dat één van je servers down gaat en je internet eruit klapt. In een woord: geweldig! Als je dan ook regelmatig shifts 's nachts draait en je internet is weer weg dan kun je je voorstellen dat dat redelijk op je zenuwen begint te werken. Sterker nog: heb een paar shifts al niet kunnen doen en moeten escaleren naar een collega.

3 x op 1 dag gebeld met hun 'service desk'. 1e x zou het opgelost moeten zijn, 2e x ook en 3e x realiseerden ze zich dat ze niet konden blijven liegen en lag het dus aan de zogenaamde 'cloud'. Well guess what, als jullie private cloud op jullie eigen infrastructuur en hardware draait is dat toch mooi jullie probleem! "Ja meneer, we kunnen een monteur sturen en als de fout van KPN's kant ligt is het op onze kosten en anders betaal je 45 euro voorrijkosten en daarna 70 euro per kwartier". Man, ik snap zelf toch ook wel dat het aan jullie ligt aangezien we hier met een kleine 15 à 20 computers zitten en het internet overal bagger is. En ik snap dan ook dat de monteur het uiteindelijk ons de schuld gaat geven, is al zo vaak gebeurd. Mogen we alsnog betalen. Toen uitgelegd dat dat dus niet gaat gebeuren maar dan konden ze dus geen monteur sturen. "Maar onze monteur gaat niet zomaar jullie de schuld geven want het ontvangen geld heeft hij geen baat bij". Ja meen je dat nou? Jullie wel! Met die attitude ga je er niet komen. Hou het simpel: stuur een monteur. Crediteer het. Mocht het niet lukken, crediteer dat dan ook. En voorrijkosten is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb.

ExperiaBox is ook al een keer vervangen (sterker nog: meerdere keren) en ook dat haalde niets uit. Zelfde verhaal bij mijn grootouders.

Al in al: waar we betalen voor Alles in 1 zijn de verwachtingen 60/60 en werkende TV. Realiteit is een TV die zelfs na 2 x resetten niks wil doen, 15/15 max. als het internet überhaupt werkt klapt die er regelmatig uit en dat ligt *niet aan ons*. En als het dan niet ligt aan het bagger internet, de TV die niet werkt en de telefoon die af en toe plat ligt uit het niets, dan is het wel de helpdesk. Ik verwacht niet dat ik bel omdat de TV het niet doet (voor de 3e x) en ophang met de melding dat het aan ons ligt terwijl een andere medewerker aangaf dat dat waarschijnlijk wel zo was. Intern lijkt het dus ook een zooitje te zijn daar.

Na 3 x onze router te resetten, 3 x de helpdesk te bellen en 2 x de TV te resetten geef ik het op. Als een gecertificeerde netwerkbeheerder hier niet uit komt houd het voor mij op. En het lijkt er ook zeker op dat ik niet de enige ben!

Conclusie: KPN vraagt veel te veel en levert veel te weinig. Bagger service en product, maar over onze portemonnee is KPN zeer tevreden! :) Normaal ben ik niet zo van (negatieve) reviews schrijven, maar zoals ik aan de telefoon zei: *ALLES* bij KPN is om te huilen. Het is dat je minimaal 1 ster moet geven.

Overstappen is dan ook niet weggelegd.

Kwassink
19-08-2016

Topbedrijf

Ik begrijp de reacties van mensen hierboven niet. De nietsbegrijpenden staan graag met hun handen in de zakken, lezen geen bevestigingsbrieven en dan achteraf lekker afschuiven. Ben al jaren klant en tevens klant bij ziggo geweest. Heb wel problemen gehad maar altijd netjes opgelost door kundige medewerkers. Waar met techniek gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het is maar hoe je er zelf in staat. Domme vragen krijgen domme antwoorden.

Ik zeg: KPN, ga zo door. Ik betaal liever iets voor deze kwalitatief goede diensten en zal het ook eenieder aanraden.

Pipo
18-08-2016

Kpn is een zeeeeer slechte bedrijf

Heb jaren lang kpn gehad met heel veel gezeik, Kpn doet alsof ze de grootste zijn, maar alles behalve dat. Kpn voelt zich te groot voor zijn medewerkers en vooral zijn klanten. Dit zal op ten duur hun kop kosten! Jaren gewerkt ook voor hun maar alles behalve behulpzame collega's en de juiste materieel. De eerste maanden waren een hel voor me.

Kut bedrijf.

15-08-2016

Om te janken

We hebben als bedrijf al jaren lang KPN. Helaas zijn we een jaar geleden overgestapt op KPN één. Op zich geen probleem maar het moet wel blijven werken. Als er een probleem de kop op steekt en je moet bellen met 0800-0410 is de ramp compleet. Kut muziek op je oren en het meest ergerlijke van alles! de wachttijd. Als ik dit schrijf ben sta ik al 29! minuten in de wacht. En dat is bij elk probleem. En die zijn er best vaak. Toch jammer dat een bedrijf als KPN dit soort problemen niet kan oplossen. Het is echt om te janken. Wat een ergernis. Als ik ooit nog eens de kans zou krijgen om van KPN één af te kunnen hoef ik er niet over na te denken.

Jordan
11-08-2016

Amateuristisch bedrijf met grootheidswaanzin

KPN is een bedrijf dat klanten maar lastig vindt. De klantenservice scheept je af. Ze lossen geen probleem op en geven niets door maar zeggen steeds 'er wordt aan gewerkt' terwijl dat helemaal niet zo is. Ze schuiven alles af op andere afdelingen om zo zelf niets te hoeven doen. Afspraken komen ze nooit na, gewoon nooit, niet, nooit. En ze behandelen jou alsof je uitschot bent. Ze gooien gewoon de hoorn erop als het je niet bevalt wat je vraagt. Bovendien werken alle afdelingen langs elkaar heen; ze weten niet van elkaar wat ze doen. Mijn probleem was eindelijk, na een hoop gezeur, opgelost en toen kreeg ik bericht van ze dat ze het gingen oplossen terwijl het dus al opgelost was. Dus de ene afdeling wist het wel en de andere niet. En zo gaat het steeds. Maar het interesseert helemaal niemand wat de klant vindt. Ze vinden de klant maar lastig.

Annemarie
10-08-2016

Extreem dramatisch slechte partij voor als er iets aan de hand is

Zowel in werk als prive heb ik met KPN te maken.

Prive zijn er extreem veel fouten gemaakt bij de overstap naar glasvezel internet.

En een extra digitenne kastje.

Verkeerde kaarten geleverd, verkeerde kastjes geleverd, teveel kastjes geleverd, te lang extra voor een kastje betaald die ik niet had( stond op de factuur 2 kastjes maar er bleek er al eentje in het alles in 1 pakket prijs te zitten, dus maandenlang voor 3 kastjes betaald terwijl ze wisten dat ik er maar 2 had.

De hoeveelheid keren dat je moet bellen naar de klamtenservece voor het product dat je afneemt en waarbij je keer op keer in de wacht gezet wordt en doorverbonden wordt of dat het gewoon extreem lang duurt voordat er oplossingen komen.

Kortom ongelooflijk prutserig allemaal en intens frustrerend wanneer je ze nodig hebt als je al een abonnement had afgesloten.

Doe jezelf een plezier en ga niet met KPN in zee

03-08-2016

Vaste telefonie en Digitenne ......

Zonder enige aankondiging en zonder een verzoek mijnerzijds heeft KPN op eigen richting mijn Digitenne 'intern' opgezegd. Na de gebruikelijke pogingen om contact te krijgen met levende wezens van vlees en bloed die ook hun best doen maar vastlopen in de ambtenarij en hun eigen incompetente organisatie wist de laatste desk medewerker mij te vertellen dat ik dan maar een nieuw abonnement moest afsluiten waarbij ik dan drie ontvangers moest huren voor 12 euro per maand terwijl ik eigen (gratis) koopontvangers heb. Een abonnement zonder modems bestaat niet meer. Hoezo gedwongen winkelnering !

Verhaal gaat verder .... na klachten over traag internet hebben we 2 weken terug een nieuwe modem ontvangen, maar dat leverde in ieder geval geen sneller internet op .... sterker nog .... we kregen op zaterdag nog (!) een modem ... en nu hebben er twee ... en nog steeds geen of een supertraag internet.

Lijkt wel of KPN suïcidaal is .... zo ga je toch niet met je klanten en je eigen medewerkers om ..... stel voor dat we dit waardeloze en hopeloze bedrijf uit haar lijden verlossen door het een spuitje te geven. Beesten in doodsnood gun je dit toch ook ? Wel eerst het predicaat 'Koninklijk' ontnemen want dit is een aanfluiting voor echte serieuze bedrijven die dit wel waard zijn.

Jan Pieters
02-08-2016

Groot en log monster waar je bij weg moet blijven

Meerdere malen met deze partij aan de lijn gehangen. Krijg altijd de indruk dat het bedrijf uit heel veel afdelingen bestaan die niet goed met elkaar samenwerken.

Afgelopen vrijdag ik mijn nieuwe contract ingegaan voor mobiel en heb daarmee de voordelen van KPN compleet. Ik kreeg ook een hbo pakket dat in zou gaan op de eerste contractdag. Daarnaast heb in een verhuizing doorgegeven ( 1 september)

Wat blijkt nu: het hbo pakket kan niet geactiveerd worden omdat er een verhuizing in het systeem staat. Uiteraard is het twee mogelijk tegen betaling.

Dit soort onzin kom ik altijd tegen bij veranderingen van pakket. En dit laat zien hoe log het bedrijf is.

Raveena
28-07-2016

Slecht!

Voor het eerst op mezelf gaan wonen, kpn alles in 1 pakket afgesloten (basis instap 47,50 p.m) waarvan de eerste 3 maanden 35,-

Bij het afsluiten van het contract werd duidelijk dat in mijn woning nog een verbinding/kabels moesten worden gelegd voor tv en internet, die tijdens een renovatie waren weggeknipt.

Bij het afsluiten van het contract was ook duidelijk uitgelegd dat rekeningen pas zouden komen op het moment dat het modem staat aangesloten!

Dit is dus niet waar! Jammer genoeg een enorm lakse huisbaas met als gevolg dat ik vanaf mei 2016 tot juli 2016, 3 rekeningen heb moeten betalen terwijl ik pas begin juli gebruik ben gaan maken van dit pakket.

Elke keer medewerkers aan de telefoon, misschien nu wel tientallen keren mijn situatie opnieuw uitgelegd. Mooie beloftes dat ik mijn geld terug krijg, maar blijf wel facturen krijgen en telkens als ik bel weten ze niet waar ik het over heb en begin ik dus weer bij het begin. Blijf niet steeds bellen, en ben zeker gestopt met betalen

Tevens ook helemaal geen gebruik kunnen maken van die actie (eerste 3 maanden voor 35 euro). Grootste oplichters van Nederland!

Ik betaal niks meer! (niet eens 1 ster waard!)

Herman
28-07-2016

Heel tevreden

Al jaren klant bij KPN voor vaste telefonie en internet. Alles loopt soepel, vrijwel nooit problemen, en toen mijn oude modem niet goed meer werkte had ik binnen 24 uur een nieuwe thuis. Aansluiten was simpel, stelde niets voor. KPN is zeker niet de goedkoopste, maar mijn internet en telefoon doen het gewoon altijd. De Helpdesk, voor die doodenkele keer dat ik moet bellen, is snel, behulpzaam en terzake deskundig.

Wijnand
27-07-2016

Supertraag internet .

Nieuw modem gekregen ,op 5 juli geïnstalleerd door

een monteur. Hij heeft zijn werk netjes gedaan. Op 6 juli werkt de wifi goed met beloofde snelheid. Daarna opnieuw knudde.

R.E.
23-07-2016

Kpn gewoonweg asociaal

In oktober 2015 een alles in 1pakket bij kpn afgesloten (voor 1 jaar) waarbij je de 1e 6maand geen €45.- betaalde maar €35.- . Dit werd de 1e 6 maand ook netjes zo van de rekening afgeschreven. Totdat ik de rekening van juli voorbij zag komen, hier werd plots €47.50 van mijn rekening afgeschreven

Ewoud
17-07-2016

Slechte wifi

Soms valt de wifi uit.

Ik betaal voor 50/50, vaak krijg ik net 20//10.

Bagger, bagger en gewoon complete shit.

Slecht internet

naar een Nederlandse server gewoon een slechte verbinding. Ik heb dit overigens niet bij andere internetproviders

Karina

Bagger!

Ik was echt heel erg tevreden over KPN, tot dat ze zichzelf fantastisch begonnen te vinden!

Mijn ouders KPN geadviseerd... Ze hebben nu 13 dagen signaal, ze kunnen al 7 dagen daadwerkelijk KPN gebruiken, al 4 x aan de telefoon gehangen omdat dingen niet werkte.

Ze zijn niet consequent in hun uitspraken en beloftes, vinden het prima om dingen achter te houden, zodat je er na gebruik niet meer onderuit kan. En klantenservice is werkelijk bagger!

Jeanet

Besodemieterd

Op 13 april sluit ik een contract af met KPN voor een alles in 1 instap pakket ingaande op 11 mei 2016. Kosten 45 euro , met 3 maanden 10 euro korting voor een jaar. In juli ontvang ik een rekening waarin het instappakket verhoogd is naar 47,50, met 3 maanden korting van 12, 50. Hier ben ik het NIET mee eens. Ik sluit niet voor niets een contract af voor een jaar en wens dus niet ongevraagd een verhoging te krijgen, TUSSENTIJDS. Ik weet niet welke Nederlander een contract afsluit, waarbij gedurende de looptijd een verhoging plaats vindt, welke mij niet is meegedeeld tijdens het afsluiten in de winkel. Ik hoor in ieder geval niet bij die groep Nederlanders. Het maakt mij woest dat ik op deze manier gepakt word, zonder de mogelijkheid om het contract op te zeggen, want de contracttijd van een jaar blijft wel gelden. Er wordt door zo'n dame aan de telefoon verwezen naar de kleine lettertjes, DE VOORWAARDEN, waarbij het volgens hun is toegestaan dit te doen. Ik zou ook bijtijds op de hoogte gesteld zijn, maar in mijn mailbox heb ik niets over een verhoging ontvangen. Ga dus niet met KPN in zee als je niet beduveld wilt worden. Neem vooral een andere provider, die niet tussentijds je abonnementsgeld verhoogt!

Ingrid
07-07-2016

Er ging heel veel mis.

In december 2015 zijn wij verhuisd van het industrieterrein naar een dorp. Dus van Canaldigital naar KPN. We zagen bij the Phonehouse een leuke aan bieding. 1e halfjaar internet, bellen en tv voor € 35,00 p.m. Daarna moesten we bellen en zou het abonnement € 45,00 worden. In mei maar vast gebeld om verrassingen te voorkomen.Wat blijkt: die € 45,00 kan wel maar dat is een gewoon basispakket. Dat hadden wij niet dus daar gingen wij niet mee akkoord. Helaas kon niet anders, er moesten wat functies vervallen en zo kwamen we op een abonnement van € 50,00. Zo0 was het ons niet verteld. Factuur van juni € 69,94 ! Toen ik in mei had gebeld om na een half jaar korting iets te regelen was maar meteen de kortingsperiode stopgezet terwijl die nog tot 12 juli liep. Dus wij konden niet het hele halfjaar profiteren van het aanbod. Weer gebeld en nu is het zo geregeld dat wij een credit krijgen over de maand juni in juli pas. Dus het te hoge bedrag wordt eerst afgeschreven en dan maar weer afwachten wat er deze maand wordt afgeschreven. In 1e instantie zouden wij van € 35,00 naar € 85,00 ! gaan. Ik ben echt heel ontevreden. Oh ja, ondertussen is mijn emailadres ook nog verwijderd terwijl ik gebeld heb en de bevestiging had dat dat NIEt zou gebeuren. Dus toch.Heel vervelend want ik heb 3 weken geen mail gehad.Kon dus ook mijn zorgnota's niet inzien. En ik kan niet zeggen dat ik netjes te woord ben gestaan door 80 % van de medewerkers. Ik was gewoon kwaad en dat lijkt mij heel logisch als er zoveel mis gaat en als je zo bedonderd wordt.

Ralph
07-07-2016

KPN heeft een zeer onvriendelijk klantenservice met slecht getrainde mensen

Allereerst maakt KPN geen fouten (zo denken althans de mensen werkzaam aldaar erover). En de fouten die je dan kennelijk zelf veroorzaakt zijn ook heel lastig op te lossen. Daarvoor moet je naar klachtafhandeling, webcare, en de telefoon in. Als men je dan uiteindelijk toezegt het probleem op te lossen dan krijg je het niet bevestigd en moet je vertrouwen op mondelinge toezegging (yeah right, als dat maar goed gaat). Daarnaast blijken er tevens best nogal klantonvriendelijke aantekeningen in hun systemen te staan over hoe oninteressant je bv bent. Voor mij in ieder geval geen KPN meer

Idiotnation
05-07-2016

Haha, kansloos gewoon...

KPN is een waardeloos bedrijf! Al 2 maanden bezig om internet aan te regelen voor in het nieuwe huis. Er is geen enkele steun van het bedrijf en er wordt zeker niet meegedacht. Bellen met de klantenservice is bijna lachwekkend, zo slecht. Ze proberen van je af te komen ipv je te helpen. Het ergste is nog dat KPN niet eens lijkt te luisteren naar de klanten. Niet te geloven want de klanten zijn de reden dat KPN kan bestaan. Het is dat wij geen andere keus hebben dan KPN (vanwege kosten in het buitengebied) anders zou ik er never nooit niet met dit bedrijf in zee gaan.