Wat een arrogantie. KLANTENSERVICE: ze zijn helaas vergeten dat klanten hun salaris betalen en dat service iets anders betekent dan allen geautomatiseerde standaard antwoorden sturen. 3 e-mails over dezelfde klacht gestuurd en nog steeds geen reactie anders dan’we hebben uw bericht ontvangen en we streven er naar binnen 5 dagen te reageren’ en dat is inmiddels zo’ 20 dagen geleden. Op herinneringen komt dezelfde respons. Mijn advies, neem net als ik zo snel mogelijk een andere provider als je fatsoenlijk antwoord wil op je vragen en klachten
Lebara doet niet wat ze beloven. Wanneer je een abonnement hebt met onbeperkt bellen en sms betekent dit in de praktijk dat je 3000 belminuten hebt en 1000 sms waarom hebben verkopen jullie dit als onbeperkt hou daar toch eens mee op en blijf transparant naar de klant. Je misleid de klant door te verkondigen dat het onbeperkt is maar dat is het dus niet.
Zoek je dus een provider ga dank niet naar Lebara maar kies voor een provider die wel onbeperkt aanbiedt en waarbij het ook daadwerkelijk onbeperkt is.
Wat Lebara doet is regeltjes aanpassen in de kleine lettertjes in de hoop dat niemand ze leest en er lekker intrapt.
Wat een kl*te bedrijf. Maanden geleden al een contract getekend met nummerbehoud. Nu het contract loppt, is het nummerbehoud per mail bevestigd, DOCH in praktijk hou ik het verkeerde nummer; dus onbereikbaar voor familie en kennissen. Service Libara, na meerdere keren gebelt te hebben, o,o; wacht maar meerdere dagen, dan lukt het misschien.
K*T bedrijf! Afspraken maken lukt niet. Heb veel spijt dat ik overgestapt ben. Advies; nooit aan Lebara beginnen.
Na diefstal telefoon het nummer bij Lebara laten blokkeren. Een nieuwe simkaart gekregen. Geactiveerd en doorgegeven dat het abonnement van het gestolen nummer overgezet moet worden op het telefoonnummer van de nieuwe simkaart.
Lebara kreeg dit niet voor elkaar. Vaak gebeld en gemaild met contactformulier. Uiteindelijk wegens wanprestatie het abonnement opgezegd via mail (contactformulier) en met een aangetekende brief aan Lebara Nederland te Amsterdam. Geen reactie ontvangen. Wel abonnementsgeld geïncasseerd. Nu zelf maar de automatische incasso bij mijn bank geblokkeerd. Nogmaals een brief gestuurd, want klantenservice mailt met noreply mails. Wel een betalingsherinnering via de (noreply) mail ontvangen. Deze negeerr ik. Nu afwachten wat ze gaan doen.
Niet te bereiken! Klacht kan je via de site niet indienen, chat werkt niet. Mij is erg mooi praatje voorbehouden en ik zit met een abonnement voor mijn dochter van 10. 50 euro per maand.
Lebara tekent geld voor breken naar eu nummers. Kan je voor 5 euro per maand afkopen. Welke provider doet dit nog meer? Dit hebben ze mij niet verteld. Dus ik zit 24 maanden vast aan een kut abonnement en de klantenservice is onbereikbaar.
Ik heb mijn abonnement via de mail opgezegd, een bevestiging van gekregen ook, maar vervolgens werd het abonnementsgeld nog 7 maanden afgeschreven en ik krijg het niet terug.
10 euro overgemaakt op SIM kaart, niet geregistreerd, Lebara klantencontact reageert niet (tot 3x toe, maar ik bijf proberen).
10 euro kwijt en nummer niet meer te gebruiken dus.
Oplichters
Lebara geeft simkaarten uit bij een horloge. Zendt vervolgens smsjes over het verlopen van het beltegoed welke het horloge niet kan ontvangen en als je het horloge dan wilt gebruiken kan dit niet. Tegoed weg en telefoonnummer weg. Op klacht mail via de site word niet gereageerd. Via de chat functie krijg ik te horen dat de simkaart bedoelt is voor telefoons en trekken hun handen eraf bij de vraag of zij dan geen samenwerking hebben met de uitgevers van het horloge.
Simkaart met 15 euro beltegoed besteld voor 5 euro. Beltegoed is niet bijgeschreven en ik krijg geen reactie meer van de klantenservice. 5 euro armer maar wel een slechte ervaring rijker!
Heb 6 maart een simonly besteld 5 euro van de rekening afgehaald maar nog steeds geen simkaart te zien gebeld maar niet geholpen krijg elke keer te horen dat ik moet wachten
geen abbo afsluiten oplichters.
Op 3/2 klacht doorgegeven op Trustpilot. Reactie Lebara: contact opnemen om het op te lossen. Voor de vorm wordt dat aangegeven, want de bereidheid is er totaal niet! Voor een onterecht geclaimde euro wordt incassobureau Cannock ingeschakeld. Dit speelt al vanaf november 2022. Ook hebben ze een fake factuur gezonden. Er wordt zeker niets betaald en dat hebben we aan zowel Lebara als [meerdere malen] Cannock laten weten. Die doen echter alsof ze uit de neus bloeden. Ik wil niet dat Lebara reageert op deze review, want ik heb schoon genoeg van deze leugens en oplichterspraktijken!
Dik de Goede
Een simkaart besteld, 10 min na aanschaf wilde ik deze annuleren maar kreeg al snel via de klantenserive te horen dat dit niet kan en dus ook niet me geld terugkrijg. Ook al krijg ik de simkaart ben ik me geld kwijt en kan ik me geld dus niet terugkrijgen als ik hem weer opstuur. De manager achter deze aardige mevrouw van de klantenservice vond het niet nodig mij te woord te staan en aan te geven waarom hij denkt dat dit mag in NL. Wanneer je een product koopt hard of software wat niet is gebruikt of geopend is, mag het retour helemaal als hun voorwaardes dat aangeven.
Zojuist beltegoed gekocht maar opwaarderen lukt niet omdat Lebara NIET bereikbaar is (tel.nr. 1244). Weg beltegoed.
Lebara is een stiekem en ondoorzichtig bedrijf. Ik heb bij andere providers nooit problemen gehad dat mijn MB’s op waren. Bij Lebara wel. Ik heb bij andere providers altijd goed bereik gehad. Bij Lebara niet. Ik heb gevraagd of ik voor mijn vakantie in Europa een toereikende bundel had en mij werd gezegd van wel. Ik heb voor 99%alleen gebruik gemaakt van de wifi van het hotel, kan ik alsnog het dubbele betalen! Ik ben blij dat ik extra voorzichtig ben geweest anders had ik een hele dikke rekening gehad. Als je met liegen geld afhandig moet maken van klanten dan weet ik het ook niet meer. Ben blij dat ik einde van de maand weg ben bij Lebara, voor mij nooit meer!
Zijn oplichters!
Ik had een prepaid tegoed bij Lebara van meer dan € 100,-
Lebara heeft mijn prepaid kaart geblokkeerd, zonder reden of waarschuwing. Foetsiepoen!
Mijn dochter had een abonnement bij Lebara. Ze heeft dit opgezegd en daar ook een bevestiging van gekregen, maar de rekeningen en aanmaningen met incassokosten blijven komen.
Ik heb voor mijn auto een Lebara 5Gb abonnement aangeschaft, deze is gekoppeld aan een camera. Nou had ik als probleem dat ik problemen had met het doorsturen van videobeelden naar de telefoon als de camera iets verdachts waarneemt. Ik Lebara gebeld en gevraagd naar het APN nummer(toegangspoort van Lebara)van hun omdat mogelijk daar het probleem was tussen de communicatie met de ingebouwde router/camera. En ik wilde checken of ik hun APN wel goed had ingevuld. Wisten niet wat een APN was. De medewerker aan de lijn kletste uit zijn nek. En 1 uur later nog een keer geprobeerd om te kijken of ik misschien bij de volgende persoon, wel de juiste info kon krijgen. Dus niet. Ik moest het APN maar opvragen bij de fabrikant van de camera. Ik kon hun niet aan het verstand brengen dat de fabrikant van de camera hier totaal niets mee van doen had. En dat het APN een uniek kenmerk is voor Lebara. Ze snappen het gewoon niet daar. Helaas net 2 abonnementen afgesloten voor 2 jaar.
In december 2022 heb ik prepaid opgewaardeerd. Op een bepaald moment merk ik dat ik buiten geen internet meer heb. Een check wijst uit dat het opwaarderen niet is verwerkt, ondanks ik een email kreeg dat het gelukt was. Klantenservice is helemaal antiservice, geen begrip en geen medewerking. Vandaag heb ik weer opgewaardeerd, maar drie uren later is mijn tegoed nog hetzelfde. Als dit weer een drama wordt als vorige maand, dan stop ik met lebara. Het is een bedrijf dat zo snel mogelijk van de markt moet worden gehaald.
Hierbij mijn beknopte ervaring met Lebara
Lebara klantenservice doen niet wat ze beloven, reageren niet op je klachten en brieven ondanks dat ze beweren binnen 48 uur te reageren op hun website.
Willen alleen geld innen maar leveren niet de beloofde dienst. Versturen niet de code die je nodig hebt om je simkaart te kunnen activeren, waardoor je niet meer toegang kunt krijgen in je account.
Je betaalt een maand vooruit, krijgt er niets voor alleen pure ellende dit bedrijf, draaien de feiten om en sturen een incassobureau cannock op je af die totaal niet geïnteresseerd is in jouw kant van het verhaal en reageren ook niet op je berichten net als Lebara.
Kortom, geen klantvriendelijkheid, geen oplossing, geen beloofde geleverde dienst en je geld kwijt.
Tot twee maal toe precies gevolgd hetgeen op de website beschreven staat voor het wijzigen van een rekeningnummer naar mijn moeders nummer (voor haar heb ik destijds het abonnement afgesloten). De tweede keer zelfs na overleg met de telefonische helpdesk. Maar er wordt geen actie ondernomen. Na nog een keer bellen, wordt mij verteld dat ze ‘geen mededelingen doen over dit abonnement’, want ik ben niet de contractant. Maar ik heb wèl het abonnement mogen afsluiten èn ik betaal het. Mijn moeder wil het zelf betalen, ik doe tot tweemaal toe wat gevraagd wordt en nu zeggen ze opeens dat ik mijn bejaarde moeder niet mag helpen. En dan ook nog op een vreselijk belerende toon. De klantenservice is helemaal geen service, want nu zitten we in een patstelling. Vreselijk arrogant, bah.
Had tijdelijk een abonnement gekocht voor 1 maand. Nu komen ze er een paar maanden later mee dat ik achterloop op de betalingen sinds het abonnement gewoon verlengd werd iedere maand. Ik maak mijn tegoed nu op en stap dan meteen over van provider. Wil nooit meer iets te maken hebben met lebara