Nationale Nederlanden reviews

1.9

BlackAngel
29-10-2017

NN + SRK Rechtsbijstand (rechtsbijstand via NN)

Mijn ervaring met NN was neutraal . Contact verliep niet dramatisch, maar kon zeker beter. Verder ging SRK aan de slag. Vanaf minuut een kreeg ik van advocaat te horen dat we mijn zaak nooit kunnen winnen en dat we niet aan een rechtszaak überhaupt moeten beginnen. Eindelijk gedurende zitting moest ik mezelf beschermen en advocaat bleef behoorlijk stil. Rechtszaak was toch gewonnen en achteraf zei advocaat dat zaak "heel anders" kon aflopen. Kansloos kantoor. Ik ben nu op zoek naar een andere verzekeraar.

16-09-2017

Drama

Drama deze maatschappij. Zo'n gezeur bij het opzeggen van diverse zaken ivm overlijden. Bij alle andere instanties / banken gaat dat vlekkeloos maar NN blijft maar prutsen en blunderen. Ik heb per direct al mijn eigen zaken daar weggehaald.

Jannie
05-08-2017

Al maanden bezig om schade vergoed te krijgen

Al maanden bezig om schade door vocht aan inboedel vergoed te krijgen. NN traineert en doet er alles aan om niet te hoeven uitkeren. Ik word als ik weer bel voor de zoveelste keer nu ook niet meer doorverbonden. Ik ben al bijna 25 jaar daar verzekerd en nooit eerder iets gehad.

Pim
31-05-2017

NN heeft geen klanten, maar polisnummers

10 mei ontvang ik een brief, waarvan de inhoud en context mij niet duidelijk zijn. 12 mei twee pogingen gedaan om via klantenservice (twee keer wachttijd langer dan 5 minuten) uitleg te krijgen. Tevergeefs. Wel de toezegging dat een andere afdeling met uitleg zal komen. 22 mei nog steeds niets vernomen en dus maar weer gebeld (wachttijd weer langer dan 5 minuten). "Ik moet gewoon geduld hebben". 31 mei uiteraard nog steeds niets vernomen en dus maar weer gebeld (wachttijd langer dan 5 minuten)."Ik ben het met u eens dat we een logge organisatie zijn en ik zal nogmaals uw verzoek doorgeven aan de betreffende afdeling, maar u moet gewoon geduld hebben."

Het is werkelijk ongelooflijk dat een (beursgenoteerd) bedrijf het zich meent te kunnen permitteren om zo met klanten om te gaan. Ik voel mij bij NN, overigens opnieuw, geen klant, maar een polisnummer. Het verschil is echter dat polissen van papier zijn en papier geduldig is. Klanten zijn echter mensen en die willen graag dat hun vragen (snel) behandeld worden. Vragen die nota bene het gevolg zijn van een brief van NN, maar ja dat had ik kunnen verwachten, want NN communiceert met polissen en niet met klanten.

P.S. Uiteraard ook via het klachtenformulier van NN getracht mijn onvrede kenbaar te maken. NN streeft ernaar wel binnen werkdagen te reageren. 10 werkdagen! Zou het soms zolang duren door het grote aantal klachten? Oh nee, natuurlijk niet, want polissen zijn van papier en papier is geduldig.

Nicky
28-05-2017

NN inhumaan

Ik weet sinds kort dat ik ongeneeslijk ziek ben en een geringe levensverwachting heb. De pensioengerechtigde leeftijd ga ik niet halen; ik mag blij zijn wanneer ik er volgend jaar nog ben.Dit is vrijwel zeker de laatste zomer dat ik nog goed genoeg zal zijn om op vakantie te gaan. Daartoe mijn levensverzekering afgekocht (was al premievrij) en daarover op 7 mei jl. gebeld. Op 27 mei een briefje ontvangen dat men op 8 juni hoopt te reageren. Het ziet er in dit tempo niet naar uit dat die vakantie er nog van gaat komen. Daarnaast de begunstiging van mijn uitvaartverzekering gewijzigd. Moet er niet aan denken dat religieuze erfgenamen voor mij een afscheid gaan regelen dat absoluut niet bij mij past. Op 7 mei online in orde gemaakt, dacht ik. Op 18 mei een briefje ontvangen dat men op 2 juni gaat reageren. Dit kan in mijn situatie vergaande gevolgen hebben. Het is allemaal al verdrietig genoeg. Waarom veroorzaakt Nationale Nederlanden daarbovenop nog zoveel leed? Ik noem dat inhumaan.

09-05-2017

Uitbetaling Beleggingspolis

Wij hebben een aanvraag gedaan voor Uitbetaling van een beleggingspolis.

Nadat we een brief gekregen waarin vermeld staat dat dat omstreeks de 23e April 2017 zou gaan gebeuren, hebben wij - inmiddels 8 Mei 2017 - nog steeds niks ontvangen.

Gezien de reacties hieromtrent, is dit geen uitzondering en het irriteert enorm !

Dus als je een belegging overweegt bij NN ? Niet doen !

Audi
07-05-2017

Nationale Nederlanden traineert om niet te hoeven betalen

Heb een claim via een beroepsaansprakelijkheids verzekering die via NN loopt. Word al jaren aan het lijntje gehouden. Het niveau van de correspondentie is erg laag. De medewerker ondertekent wel met mr voor de naam. Uit de correspondentie blijkt dat zelfs de meest elementaire rechtsbeginselen worden ontkend. Het gaat om schade door een advocaat bij NN verzekerd, die door hof van discipline voorlopige schorsing is aangezegd . NN erkent geen schade ! en doet er alles aan om te traineren . Enige oplossing schade afdwingen via de rechter ! NN is een unfaire player.

Wil
21-04-2017

18.000 euro verzekeringsgeld betaald,als stront behandeld

3 jaar bij verzekerd geweest met bedrijvenpakket, 2 inbraken, 7000€ schade zelfs met uitgebreid proces verbaal van politie, voor slechts 1 inbraak alleen de glasschade(€900) betaald gekregen. Als je de voorwaarden door een jurist laat lezen, blijkt dat het ene punt het andere herroept, uiteindelijk blijk je vrijwel nergens voor verzekerd te zijn, maar mag je wel bijna 6000 per jaar betalen. Grote schade bij een klant van 14.000 euro door een fout van een onderaannemer van ons, geen cent ontvangen, terwijl wij wel aansprakelijk waren en een dure aansprakelijkheidsverzekering hiervoor hadden. Onmogelijk om rechtstreeks contact met hen te krijgen. Ik begrijp heel goed dat zij hier zo slecht scoren

Y.Cavdar
08-04-2017

Onterecht beschuldigd van fraude!

Zeer slechte ervaring met dit bedrijf! 10 maanden terug aanrijding gehad door schuld tegenpartij die het ook erkent. Nationale Nederlanden wilt niets uitkeren en beschuldigd mij na 10 maanden van fraude! Dit om niets te hoeven uitkeren. Dus als u een degelijke verzekering wilt die niet alleen goed is in facturen versturen maar ook aan u kant staat als u ze nodig hebt zou ik dit bedrijf zeker niet aanraden!

Esther
15-03-2017

Levensverzekering blijft maar afschrijven

Hypotheek ingelost welke gekoppeld is aan de verzekering. Nu na maanden correspondentie nog steeds niet opgelost. Zelfs een mail van de hypotheek verstrekker helpt niet

D.
07-03-2017

Levensverzekering gekoppeld aan Hypotheek

Mijn huis verkocht, via Notaris afrekening van NN ontvangen; hypotheek beeindigd, gekoppelde levensverzekering afgekocht. Daarna blijft NN de premie van de levensverzekering afschrijven; maand op maand. Zelf de betalingen terug laten boeken en melding gemaakt via formulier op de website van NN melding gemaakt. Binnen 10 werkdagen reactie is het automatische antwoord; na 20 werkdagen nog steeds geen reactie wel nieuwe premie afschrijving. Hele riedel nogmaals (terugboeken, melden op website NN). Geen enkele reactie! Dan komen de betalingsherinneringen en waarschuwngen met de vraag of ik contact wil opnemen.slechtste klantenservice die ik ooit ontmoet heb.

25-02-2017

Telefonische klantenservice was uiterst onvriendelijk

Omdat ik met een vraag omtrent het inschakelen van rechtsbijstand zat, gebeld om informatie. Uiterst onvriendelijk, ik mag wel zeggen bitcherig, zeer kort te woord gestaan. Na een minuutje heb ik gezegd dat ik het zelf wel ging uitzoeken hoe ik dit moest aanmelden/afhandelen. Zelfs op dat geen enkele kantvriendeijek response gehad dan een korte ongemeende 'fijne dag' gewenst door deze medewerkster. Darentegen ben ik goed te woord gestaan door webcare (Y) Ondanks een eerste slechte ervaring geef ik NN het voordeel van de twijfel door een 7 te geven. Nu nog afwachten hoe de rechtsbijstand gaat.

Ad
24-02-2017

Nationale nederlanden een dikke vette 0

Betreft de afwikkeling van mijn internetspaarrekening Gestart op 25/26 januari 2017 Inmiddels 1 maand verder en zeker 5 mailtjes + een brief naar de directie voor mijn beklag over de afhandeling geen enkele reactie ontvangen steeds na 10 dagen komen wij met een antwoord maar nee geen antwoord ook nog gebeld met NN na een rondreis van 10/15 minuten op de goede afdeling internet sparen maar geen enkel resultaat

Rene
24-01-2017

Onmogelijk om verzekering te beeindigen

Ik heb een overlijdensrisico verzekering lopen bij NN, die verpand was aan mijn hypotheek. Ik heb mijn huis verkocht en de hypotheek ingelost. De hypotheek verstrekker heeft de ontpanding opgestuurd naar NN. NN zegt deze nooit te hebben ontvangen, terwijl ik cc ben meegenomen. ook na dit bewijs te hebben opgestuurd blijven ze ontkennen het gehad te hebben. Heb inmiddels 7x gebeld met NN en 7x een ander verhaal gehoord. De premie blijft afgeschreven worden. Een eventuele einddatum van de verzekering ligt in de toekomst en kan nooit met terugwerkende kracht ingaan, aldus de medewerkers van NN. Daar zijn ze het wel over eens. Inmiddels loopt de verzekering al vijf maanden voor nope! Eindelijk bevestigt NN dat er ene opzegging ontvangen is, maar daarmee is de verzekering nog niet beëindigd. Hoogstwaarschijnlijk gaat dat nog weer vijf maanden duren. en de premie zullen ze vast en zeker blijven incasseren

Didi
18-01-2017

Afhandeling klacht

Hele slechte telefoniste(n) aan de lijn, meerdere malen. Zij vertelt een andere verhaal en kreeg paar dagen later een van haar collega's aan de lijn die vertelt weer wat anders! Wat goed zeg. Tot nu veel langer bezig met afhandelen van de klacht! Super super super slecht en vervelend en wat onervaren mensen die daar de telefoon opnemen.

Linda
13-01-2017

Brand gehad

Onze afwikkeling was top! Mede door ons tussepersoon Weel uit Castricum !Alleen maar positief!

Lies
30-11-2016

Afkoop polis

We proberen 2 polissen af te kopen. We ontvangen brieven, waarin de polissen door elkaar gehaald worden. Op email reagerenze niet. Op een telefoontje weten ze niet het juiste antwoord. Wel krijg je twee weken na een email, een brief dat je binnen 10 dagen antwoord krijgt. Alleen komt dit antwoord niet. Als zou het belachelijk zijn om twee weken + 10 dagen nodig te hebben om te antwoorden. We zijn nu al 3 maanden bezig om 2 polissen af te kopen. Maar er gebeurd niets. Ook als je blijft bellen, is er van de vorige telefoontjes niets bekend. Schande.schoften.service NOT!

Hay
14-11-2016

Geen hulp of vergoeding bij misbruik NN-creditcard

Via Ryan Air had ik voor de periode 12 t/m 19 september 2016 bij Goldcar op het vliegveld van Malaga een huurauto geboekt.

Aan de balie van Goldcar gebeurde het volgende: de Goldcar-medewerker adviseerde mij dringend om een all risk verzekering af te sluiten voor een bedrag van € 168,90 (terwijl de huursom voor de héle week € 77,26 bedroeg!). Omdat ik bij ‘Halo Insurance Services Ltd’ in London een doorlopende huurautoverzekering heb afgesloten, heb ik zijn aanbod tot het afsluiten van een extra verzekering vriendelijk en consequent afgewezen. Hij was hier duidelijk geïrriteerd over. Vervolgens scande hij mijn Nationale Nederlanden VISA-creditcard en deelde mij mede dat ik slechts één maal de juiste pincode kon invoeren. Hij verraste mij hiermee volkomen; al vele jaren reis ik over de hele wereld en hoef bij betalingen middels mijn creditcard nooit een pincode in te geven. Bovendien weet ik dat een creditcard blokkeert na 3 x een foutieve pincode. Omdat ik twijfelde over mijn pincode, gaf ik de pincode van mijn bankpas in. Die code bleek onjuist. Daarop deelde de Goldcar-medewerker mij mede dat de creditcard nu geblokkeerd was. Derhalve had Goldcar geen creditcard-dekking en kon ik de auto pas krijgen als ik een aanvullende verzekering zou afsluiten en én betalen (middels bankpas). De medewerker was zéér beslist in zijn mededelingen en liet mij geen enkele andere keuze dan ter plaatse akkoord te gaan met een pintransactie middels mijn bankpas van € 168,90 voor een aanvullende verzekering. Pas hierna kreeg ik de autosleutels en heb ik gedurende de huurperiode van de auto gebruik kunnen maken. Tijdens mijn verblijf in Spanje heb ik de ICS-servicedesk in Amsterdam gebeld; de medewerkster liet mij weten dat de creditcard NIET geblokkeerd was. Bij thuiskomst kon ik in Nederland in een winkel zonder enig probleem met mijn creditcard (én juiste pincode) betalen; de kaart was dus NIET geblokkeerd! Het kan niet anders zijn dan dat de Goldcar-medewerker bij het gebruik van mijn creditcard gemanipuleerd heeft. Hij heeft mij volledig misleid via een truc of listige kunstgreep en vervolgens bewogen / gedwongen tot het afsluiten en betalen (via pin-transactie) van € 168,90. Ik heb een ernstig vermoeden dat bij vele autoverhuurbedrijven de baliemedewerkers extra premies ontvangen voor het afsluiten van aanvullende verzekeringen; in dit geval ging de medewerker wel héél erg ver. Uitgebreide email correspondentie met Goldcar, Nationale Nederlanden, Ryan Air en ICS-Visacard heeft tot niets geleid. Alle betrokkenen hebben mij in de kou laten staan.

Ineke
21-09-2016

Prima verzekering.

Ik was klant van de RVS, en nu dus hier. Had een schade geclaimd voor de aansprakelijkheids verzekering. Prima afgehandeld en uiterst vriendelijk.

Bosch
21-06-2016

Zeer slechte verzekering.

Maanden bezig geweest voor afhandeling ingediende schade. Schade wordt niet afgehandeld. Nee je wordt uit het hele verzekeringspakket gegooit en wordt ook nog eens in een landelijke register geschreven. Deze verzekering krijgt van mij nog niet eens een ster.