Nationale Nederlanden reviews

1.9

Marjolein
18-02-2019

Waardeloze service

Overgestapt van zorgverzekering naar Nationale Nederlanden. Hadden eerst de verkeerde polis toegestuurd. Na twee weken ontving ik de juiste, er was mij verteld dat ik een tandartsverklaring moest invullen maar die zat er niet bij. Vervolgens weer gebeld, alles was in orde de verzekering was actief. Na twee maanden dubbele premie betaald te hebben contact opgenomen met mijn vorige verzekeraar. Blijkt dat ze nooit de verzekering daar hebben opgezegd. Weer contact opgenomen met Nationale Nederlanden. Blijkt de verzekering toch niet actief te zijn, word me doodleuk en zonder enige toelichting verteld dat ik binnen 10 dagen een brief ontvang met de opzegging. Als ik daarop verder vraag naar de reden van de opzegging maken ze me met zoveel woorden uit voor leugenaar en word het contact afgekapt.

Ik schrijf echt nooit reviews maar dit is echt absurd.

Wil
15-02-2019

Krijg geen contact via telefoon of chat op website

Door overname van Delta Loyd zit ik nu vast aan Nationale Nederlanden. Ik krijg email dat jaaroverzicht beschikbaar is. In mijn Documenten op hun website staat geen enkel document. Chat op hun website werkt niet. Telefoon na 45 minuten in de wacht heb ik maar opgehangen.

Gea
09-02-2019

Keren niet op tijd uit!

We hebben 20 jaar gespaard en het bedrag is vrij gekomen. In de brief staat dat we er rekening mee moeten houden dat vanaf de datum dat het bedrag vrij komt er een paar dagen overheen kunnen gaan voordat wij het bedrag ontvangen. We zijn ruim een week verder en hebben een telefoontje gepleegd met Nationale Nederlanden. Medewerker aan de lijn zegt:" We kunnen op dit moment wegens omstandigheden niet uitkeren" We moeten maar wachten want het kan nog een aantal weken duren. Ik vind dit niet kunnen en denk eraan om juridische stappen te nemen, het kan toch niet zo zijn dat vrijgekomen geld door hun vastgehouden wordt.

Naomi
07-02-2019

Zomaar cadeau ontvangen!

Ik kreeg jarenlang post van iemand anders op ons adres. Altijd retour afzender gestuurd maar bleef het ontvangen. Gisteren maar eens gebeld met Nationale Nederlanden.

De vriendelijke meneer aan de telefoon zou het voor mij uit gaan zoeken en vandaag kreeg ik ineens een pakketje.

Een cadeautje van de Nationale Nederlanden met een excuus brief voor de jaren dat ik verkeerde post ontvangen had.

Super attent!

Bedankt!

Melanie
04-02-2019

Waardeloze service

In een tijdsbestek van 6 weken tot 2x toe een geblokkeerde internet spaarrekening. Het potje voor de kapotte auto, wasmachine e.d. Knap onhandig! Keer op keer gebeld, eindeloos in de wacht, medewerkers hebben vervolgens geen idee, zullen terugbellen maar doen het niet. Ik ben er helemaal klaar mee. Zodra ik bij mijn geld kan ga ik het naar een andere bank overzetten. Dit is geen doen!

Marijke
01-02-2019

Geen klantgericht bedrijf

Is dit het resultaat van de overname door NN?.

Elk jaar lossen wij het maximale bedrag af op onze hypotheek. Dit bedrag stort ik altijd aan het einde van het jaar ten behoeve van de aflossing van het jaar daarna zodat het bedrag op 1 januari op de rekening van DL is bijgeschreven. Zo had ik dat eind december 2018 ook gedaan en DL/ NN heeft dit bedrag op 31 december 2018 ontvangen. Tot mijn verbazing ontving ik eind januari 2019 een 'Berekening vergoeding vervroegde terugbetaling lening', waarin stond vermeld dat wij het maximale bedrag over 2018 (10% van de oorspronkelijke hypotheek) hadden overschreden en dat we hiervoor een vergoeding van 3500 euro moeten betalen omdat DL/ NN hierdoor rentebetalingen gaat missen.

Op het overzicht ten behoeve van onze belastingaangifte 2018 staat echter het restantbedrag op 31-12-2018 vermeld. Hierin is deze laatste aflossing (die volgens DL/ NN in 2018 is gedaan) niet verrekend, dus is het bedrag helemaal niet in 2018 afgelost op de hypotheek!

Op mijn vraag waarom ik dit na een maand pas toegestuurd krijg ontving ik het antwoord dat ze achter lopen! Om alles ongedaan te krijgen zou DL/ NN het door ons gestorte bedrag retourneren zodat ik het weer terug kon storten. Ik dacht even dat het een grote grap was. Ik heb vandaag maar weer gebeld naar DL/ NN waar het geld bleef want we waren weer een aantal dagen verder. Toen ik DL/ NN belde kreeg ik eerst een bandje te horen met de mededeling dat wanneer mensen in 2019 een extra bedrag op hun hypotheek willen aflossen, zij dit vanaf 1 januari 2019 moeten doen, een achterhaald bericht want het is inmiddels 1 februari. Bij het telefonische contact dat ik eerder had heb ik dit bandje helemaal niet gehoord. Maar hoe zit het eigenlijk met de rente die wíj missen over een behoorlijk geldbedrag dat ruim een maand op de rekening van DL/ NN staat? En hoe zal DL/ NN reageren als een niet betalende klant zegt: Sorry maar ik loop op achter!

30-01-2019

Bij Delta Lloyd nooit geen moeilijkheden

Bij Delta Lloyd nooit geen moeilijkheden, sinds overname door NN is het een zooitje, uitkering komt niet op mijn rekening waardoor ik in financiële problemen kom, zeggen we zoeken het uit, alleen wanneer zeggen ze er niet bij, helaas kan ik niet veranderen van maatschappij

Coen
26-01-2019

13 jaar lang veel te veel betaald voor de overlijdensrisicoverzekering

Nadat ik er achter ben gekomen dat ik jaren veel te veel heb betaald voor mijn overlijdensrisicoverzekering ben ik verder gaan kijken. Na een nieuwe medische keuring voor een veel hoger bedrag betaal ik minder dan de helft dan bij Nationale Nederlanden. Ik heb ze hierover gemaild en dus deze klacht doorgegeven. Nooit een reactie gehad. Later nog eens gebeld voor deze klacht. Er werd verteld dat ze de klacht zouden behandelen en dat ik spoedig schriftelijk bericht zou krijgen. Wat denk je. NOT! Wederom geen enkele reactie. Wat een waardeloze kutfirma met hun malafide werkwijze. Mensen heel erg veel geld afhandig maken en daarna ook totaal niet reageren.

21-01-2019

Slechte bereikbaarheid

Wat een * bedrijf. Per telefoon pas na 49 minuten verbinding. Vraag gesteld over extra aflossing op hypotheek waar ik na meerdan een week nog niets over had vernomen. Bij Delta Lloyd had je voor de overname binnen vijf werkdagen een reactie. De dame in kwestie antwoorde mij dat de verwerking iets was uitgelopen en bood haar excuses hiervoor aan. Verder zei zij na mijn klacht over de lange wachtijd bij de telefoon dat dit bij de directie bekend is. Voor het einde van de weekzou ik per post een ontvangstbevestiging van de aflossing ontvangen. U snapt het al, dus niet. Zelfs de week erop nog niets. Vraag maar per mail gesteld, via autoreplay bevestiging vraag met antwoord dat binnen 15 dagen de vraag in behandeling wordt genomen. Klacht ingediend over slechte service, binnen 15 dagen wordt er contact opgenomen. Kortom dit bedrijf is niet bereikbaar. Hoop er zo snel mogelijk weg te kunnen.

Jack
18-01-2019

Onbereikbaar

Onbereikbaar, werken niet volgens hun eigen protocol. Wanneer je fuseert, anticipeer daarop met extra deskundig personeel! Ergelijk!

Mar
16-01-2019

Wel gewacht, toch gekregen

Ik had een probleem met inloggen en belde, meer dan tien wachtenden. Lang gewacht en dacht dat NN onbereikbaar was. Ik wilde toen, net als anderen, een klacht gaan invullen (over allebei de dingen). Ik had wel mijn telefoon al die tijd op de speaker staan dus kon gewoon andere dingen intussen doen. Na 24 minuten werd de telefoon opgenomen. Door een alleraardigste medewerker, die ter zake kundig het probleem heeft opgelost. Wel een 10 waard.

Ik raad iedereen aan een telefoon te nemen met speaker-optie. Dan zal het wachten je meevallen.

Laura
12-01-2019

Na overname, klote service

Na overname van Delta Lloyd alleen maar gezeik gehad. Rekeningen die niet kloppen. Klantenservice die het zelf ook niet begrijpt, ze gaan het even uitzoeken. Vervolgens hoor je niks meer en krijg je wel opnieuw verschillende rekeningen van dezelfde datum. Na 4 keer bellen hierover en elke keer ‘we zoeken het even uit’ ben ik er goed klaar mee!

Lukas
11-01-2019

Slecht geregeld

Wij werden overgenomen van delta lloyd.

Een rente oogst rekening.

We kregen nooit een nieuwe activatiecode.

Om in te loggen.

Bij Delta lloyd nooit problemen.

Telefonisch zijn ze onbereikbaar.

Nieuw account openen lukt niet .

Gegevens kloppen niet .word er gezegd

Ben al weken bezig eraan.

Wat een drama weer.

We kunnen niet eens bij ons eigen spaargeld komen.

Schande vind ik het NN.

10-01-2019

Telefonisch heel slecht bereikbaar

Diverse keren geprobeerd om een medewerker van Nationale Nederlanden aan de lijn te krijgen. Nu de laatste keer na weer een tijd in de wacht gestaan te hebben is het eindelijk gelukt. Als je op de site een klacht in wilt dienen over de slechte bereikbaarheid kan je telefonisch contact opnemen?. Je kunt ook een formulier invullen en als je dat wilt doen kom je weer op de site terecht dat je telefonisch contact kunt opnemen.??

Tony
08-01-2019

Bereikbaarheid support

Na overname/fusie van Delta Loyd door NN verzekering inhoudelijke gegevens (polis) niet meer beschikbaar, zeer slechte bereikbaarheid (telefonisch en chat) en nu kan ik ineens ook niet meer inloggen op mijn account die "goed" heeft gewerkt na activatie.

Heb nog nooit zo'n slechte overname meegemaakt.

05-01-2019

Storingen

Ik heb moeite met het feit dat NN niet even de moeite neemt om hun klanten te informeren als er een storing is met het internet rekeningen.

Je moet dan zelf navraag doen en dan nog krijg je onjuiste informatie.

04-01-2019

Klantenservice onbereikbaar

Ik probeer al een week contact te krijgen met Nationale Nederlanden: mission impossible!

Frits
02-01-2019

Spaarrekening

Vanaf 27-12-2018 bezig met NN om een storing op te lossen want ik kan na het inloggen niet bij mijn spaarrekening komen, wanneer je belt naar het storingsnummer is het steeds de opmerking, er zijn meer dan tien wachtende voor u, wij adviseren om het later weer te proberen.

Aangezien ik as maandag zeven januari een behoorlijk bedrag moet betalen kom ik nu in de knel te zitten.

Waarom is men daar bij zo'n groot berdrijf niet bij machte om dit snel op te lossen, SCHANDE!

Conny
28-12-2018

Super chagrijnige telefoniste bij NN

Helaas loopt het pensioen bij Nationale Nederlanden, maar iedere keer heb ik een nare ervaring als ik telefonisch contact moet opnemen met NN. Vandaag wilde ik een hele algemene vraag stellen over een tussenpersoon (adviseur) die niet meer onze tussenpersoon hoort te zijn. Helaas ben ik niet verder gekomen dan een paar keer doorverbonden te zijn naar een afdeling die me niet kon helpen en een hele chagrijnige telefoniste die me de volgende vraag stelde "mevrouw, wat wilt u van mij?" Wellicht wilde ze tussen Kerst en Nieuwjaar niet werken. Dus maar weer eens het klachtenformulier ingevuld want je komt gewoon niet verder bij NN. Gelukkig lopen mijn verzekeringen via Interpolis. Daar zijn ze een stuk vriendelijker! Als ik de keuze had, was ik gelijk weg bij NN.

27-12-2018

Onverzekerbaar door NN

NN is gestopt met agrarische rechtsbijstandverzekeringen. Tijdens de verzekeringsperiode is er door de overheid een Natura 2000 aanwijzingsbesluit genomen.Dit is een paraplubesluit waarop een reeks vervolgbesluiten moeten worden genomen. Dit heeft grote, misschien zelfs fatale, gevolgen voor ons bedrijf. Geen enkele andere verzekeraar wil de gevolgen van de Natura 2000 verzekeren (een brandend huis kun je niet meer verzekeren). Wij staan met lege handen.