Nationale Nederlanden reviews

1.9

14-12-2018

Bereikbaarheid

Probeer al een week contact te krijgen met NN.lukt gewoon niet. Beter een ander bedrijf kiezen mensen.

Nop
14-12-2018

Slechte afhandeling hypotheek opzegging

Ik had een hypotheek met een bankspaarproduct bij de NN. Begin december hebben we ons eigen huis verkocht en heeft NN fouten gemaakt zowel in de aflosnota als in het opzeggen van ons bankspaarproduct. Hypotheek is keurig netjes opgezegd en staat op '0' waarbij het geld van het bankspaarproduct is gebruikt voor aflossing, maar op de één of andere manier blijft het bankspaarproduct inclusief incasso's doorlopen. Er volgt niet eens een logische verklaring en de personen op de eerste lijn komen ook niet verder met ons. Het is frustrerend, zodanig frustrerend dat wij besloten hebben om al onze producten weg te halen bij de NN. Het lijkt er sterk op dat NN haar processen niet op orde heeft.

Willed terborg
11-12-2018

Stelletje dieven!

Ik ben zeer ontevreden. Dacht goed verzekerd te zijn, maar niets uitkeren bij schade. Het is netzoals een casino een financiele instelling die op jou geld uit is voor zogenaamde risico s die zich nooit voordoen. Betalen voor gebakken lucht! absoluut een af rader. Oplichters zijn het! absoluut nooit meer!

Gertjan
11-12-2018

Zorgverzekering zou ik niet doen

Voor mijn partner en mij wilde ik een zorgverzekering aanvragen. Dit zou per persoon 127,85 worden. Na telefonisch een aanvraag te doen moet ik ineens 146,73 betalen per maand. Toen heb ik gebeld en kreeg ik Lucas aan de lijn, die gaf aan nee sorry we gaan dit in orde maken. Nu moet ik 136,10 per persoon betalen. Dat is 16,50 per maand extra ofwel 198 per jaar. Na de 3e keer bellen zijn ineens de premies verhoogt. Zojuist krijg ik te horen dat ze er niks aan kunnen en willen doen. Ik ga dus voordat ik uberhaupt een dag verzekerd ben er al weer weg. Ik laat me niet bedonderen.

Jojo
06-12-2018

Onprofesioneel gehandeld met hypotheekaanvraag

Pasgeleden (november) bij Nationale Nederlanden aanvraag voor een hypotheek gedaan via onze financieel adviseur. Na 8 werkdagen vroeg NN om aanvullende documenten, onder andere alle bankafschriften vanaf mei tot heden. (Blijkbaar is dit van groot belang.) Er waren vragen over o.a. de salarisstroken.

Na 2 dagen kregen wij bericht via onze adviseur dat NN een fraude onderzoek is gestart. Hierdoor moest onze adviseur de andere lopende aanvraag bij een bank ook stopzetten. (Bizar dat ze dit kunnen eisen, zijn ze van de politie?) De voorwaarden voor het voorlopig koopcontract liepen af en moesten een week worden verlengd.

Mijn partner werd vervolgens persoonlijk door NN uitgenodigd op kantoor om daar op gesprek te komen, zonder adviseur of iemand anders die hem kon steunen in dit gesprek. (Want dit kunnen zij bepalen?)

Er werd gesuggereerd dat mijn partner zou hebben gefraudeerd met gegevens over zijn inkomen. Blijkt echter dat Nationale Nederlanden ZELF fouten heeft gemaakt in de berekeningen en dat zij zijn uitgegaan van de verkeerde salarisstrook aangezien mijn partner in september nog promotie heeft gemaakt.

Uiteindelijk, na valse beschuldigingen van zogenaamde fraude en het stopzetten van de aanvraag bij andere bank zodat er geen andere aanvraag meer mogelijk is omdat de voorlopige voorwaarden al waren verlengd, een AFWIJZING!

Ik raad jullie af om met Nationale Nederlanden zaken te doen. Om nog maar te spreken over de onprofessionele en laconieke houding van de fraude analisten en afdeling hypotheken.

Mochten jullie het overigens een fijn idee vinden dat NN jouw persoonlijke bankgegevens van maanden geleden, zonder jouw instemming, kan inkijken, sla je slag! Blijkbaar heeft NN de bevoegdheid om bij enigszins vermoeden van fraude, zonder toestemming van de aanvrager zelf, bankgegevens in te kijken van maanden geleden.

Als laatst nog mijn bijzondere waardering voor de volslagen overdreven wijze waarop mijn partner als mogelijke crimineel op het matje wordt geroepen door NN waarin hij zonder dat hij van te voren mocht weten wat er boven zijn hoofd hing het gesprek blanco in moest gaan. Volstrekt absurd!

Als klap op de vuurpijl:

Financiele adviseurs krijgen EXTRA commissie als ze iemand een verzekering of hypotheek van NN aansmeren.

Gezien het gemiddelde rapportcijfer van NN op deze website snap ik waar dit vandaan komt aangezien NN niet populair is onder de mensen en deze website vol staat met negatieve berichten.

Geen goed woord over voor deze instantie.

Marian
03-12-2018

Nationale Nederlanden pikken geld in van tussenpersoon

Wij hebben een beleggingsverzekering bij Nationale Nederlanden. Onze tussenpersoon is in 2015 overleden. Daarna bleek dat het depot waaruit de verzekeringspremie werd betaald door malversaties geheel verdwenen was. Na opheffing van de zaak van de tussenpersoon bleef 56,00 over. Wij gebeld/gemaild etc naar NN. Om dit door te geven. Er wordt nog steeds geld ingehouden voor de tussenpersoon. Gezegd dat het bedrijf niet meer bestaat. Dus dit geld kan "extra" belegd worden. Wat schetst onze verbazing. De doorlopende kosten van de verzekeringsagent komt toe aan NN? Terwijl die al beheerkosten a 188,00 in rekening brengen. Dus buiten dat het een woekerpolis is, we ook nog eens opgelicht zijn door de tussenpersoon. Worden we ook nog eens dubbel gepakt door NN. Hoe zo ik maak mijn eigen regels?

Rabia
27-11-2018

Netjes!

Ik heb hier mijn inboedel en aansprakelijkheidsverzekering. Echt heel beleefd en goed te woord gestaan tot nu toe. Voor het eerst vandaag een schade gemeld. Goed geholpen en gelijk aangepakt. Ik ben er echt heel erg tevreden mee.

Het is misschien iets duurder dan de anderen, maar ik vind het kwaliteits-prijs verhouding wel terecht. Want hier word je echt super goed en heel snel geholpen!

Mary
20-11-2018

Zeer slechte ervaring

Ivm nieuw huis contact gezocht met NN. Het hele proces is zeer klant onvriendelijk. Eerst moet de opdracht ondertekend worden en alle documentatie aanleveren worden. Daarna wordt pas de hypotheek berekend. Documenten worden klakkeloos afgekeurd maar er wordt niet verteld hoe het dan aangeleverd moet worden en er wordt totaal niet mee gedacht met de klant om een oplossing te vinden. Er is geen portal waar documenten zoals een paspoort in geupload kunnen worden dus alles moet onbeveiligd via de mail gestuurd worden. Een adviseur die vervolgens aanstuurt op beeindiging van de samenwerking is toch de wereld op zijn kop. Blijkbaar vindt NN de klant niet belangrijk. Veel tijd verloren en stress gehad om niets. Jammer.

Nermin
12-11-2018

Schande!

Aantal jaren terug is er ingebroken bij mijn ouders toen ze net op vakantie waren. Politie bijgehaald rapport laten opmaken. Opgegeven wat er gestolen was toen ze net van vakantie terug waren. Vader was al ernstig ziek en komt te overlijden kort daarna stuurt nationale nederlanden een expert. Er werd niks uitgekeerd. Dit is wat Nationale Nederlanden mijn moeder heeft aangedaan alleen maar meer pijn!

Fritz
16-10-2018

Beheerd beleggen

Mensen begin hier nooit aan alleen maar NEGATIEF rendement!,beurzen gaan omhoog beheerd beleggen koersen naar beneden, er wordt er hier maar 1 beter van en dat ben ik niet! Graaiers!

Emre
09-10-2018

Klantvriendelijkheid kennen ze hier niet!

Zelf achter je dossier rennen anders hoor je niks van ze. Bel je een keer met ze krijg je te horen 'dan zoek je toch lekker een andere verzekeraar' en vervolgens wordt er opgehangen. Never nooit meer! afrader!

Behcet
31-08-2018

Hypotheek

Wat een drama! Wat een slechte klantenservice! Ons drie weken laten wachten, vervolgens aan alle voorwaarden voldaan. Beiden in vaste dienstverband, ons huis is getaxeerd op 220000 en we worden afgewezen voor een hypotheek van 210000! Met reden, dat een contante betaling vanuit werkgever niet voldoet aan de voorwaarden. Vervolgens met de werkgever aan tafel gezeten (horeca) en alles wordt netjes per bank betaald. Ook de loonaangiftes zijn zichtbaar en loonstroken in het bezit. Ondanks dit alsnog afgewezen, maar wel 3 weken ons aan het lijntje gehouden! Ik raad niemand aan om met deze bank zaken te doen! Een en al drama!

17-08-2018

Hoe zeg je vaarwel na 42 jaar klant te zijn?

Door meerdere negatieve ervaringen ben ik tot 1 conclusie gekomen: Nationale Nederlanden vindt het zakkenvullen belangrijker dan de cliënt. Mijn besluit is om het vertrouwen geheel op te zeggen en alle diensten over te laten gaan naar andere aanbieders. Ik zal er niet rouwig om zijn als ze failliet zouden gaan.

14-08-2018

Nieuwe woning - aanhanger- reisverzekering

Al jaren rechtstreeks verzekerd. Maar nu moet je via een tussenpersoon. omdat de woning meer woonoppervlakte heeft dan 500 vierkante meter. opzeggen dus. Aanhanger verzekering alleen als je daar ook je auto verzekerd hebt. maar deze kan die niet trekken. dan geen verzekering na veel mail toch verzekerd. allemaal moeilijk Motor verzekering, moet via een tussen persoon. mist je blijft aandringen, maken we een uitzondering. Reisverzekering en of annulering verzekering. je denkt dat je een annulerings-verzekering hebt. ja daag tot dat je deze nodig hebt. hebben ze je dochter uit de verzekering gedaan, ja 21 jaar. moet je maar weten. Ja fijne verzekering.

fijn dat we dat ook weer weten

14-08-2018

Hypotheek omzetten

Ik heb sinds 2011 een hypotheek bij NN, die wilde ik in april 2018 omzetten naar een ander vorm met een beetje extra en een lagere rente. Dan moet ik dus al 10000 euro boete betalen maar zelfs dan is het nog lucratief. Het is nu half augustus, een half jaar verder, en er is nog geen afspraak gemaakt bij de notaris. Ze vertikken het om dit dossier af te handelen, ze zijn te druk met de overname van Delta Loyd, ze laten ons gewoon stikken. Alle stukken zijn ingeleverd en inmiddels bijna verlopen. Ik ben het goed zat. Nationale Nederlanden! Nooit doen, er zijn genoeg andere aanbieders.

Dick
02-08-2018

Onbetrouwbaar, incompetent en leugenachtig.

Komen afspraken niet na, kunnen de meest eenvoudige handelingen niet uitvoeren, leggen schuld van eigen falen bij de klant, reageren niet op mail, verschuilen zich achter grote drukte enz. enz. En dat terwijl het gaat om het correct omzetten van een beleggingsverzekering in een aanvullende pensioenuitkering. Wat een amateurs, of is het gewoon een criminele organisatie?

31-07-2018

Beheerd beleggen

Nooit aan beginnen, valse rendementen opgeven van de afgelopen jaren,alleen maar negatief rendement terwijl de beurs alleen maar omhoog gaat, iemand graait hier!

Joop
20-07-2018

Zakkenvullers!

In de tweede helft van de jaren 90 sloot ik een lening af. Dit was niet bij NN maar een andere bank. In 2000 was ik verzekerd bij de RVS en die bood aan om deze lening tegen een lagere rente over te nemen. En dat deed ik dus. Maar ongeveer 3 jaar voordat de looptijd van 10 jaar verstreken was nam NN de lening over (de RVS wat een handelsmerk was van NN hield op te bestaan) zonder mij een kans te geven hierop te reageren. Het reeds gestorte bedrag kreeg ik terug maar ik zat wel opnieuw vast aan 10 jaar en een hogere rente. Nu flikken ze het weer: Het product dat ik gebruik houdt op te bestaan en ik had twee keuzes: 1) Het resterende bedrag in één keer aflossen (er stond niet bij hoeveel dat dan was) of 2) het nog openstaande bedrag omzetten in een persoonlijke lening. De aanvraag kon via hun site maar wat blijkt: Daar staat niet het nog openstaande bedrag maar het totale geleende bedrag en het blijkt dan eigenlijk een offerte te zijn voor een lening afgaande op de woord keuzes in de tekst. Ik stuurde vervolgens via de gewone post een klacht over deze gang van zaken want als ik niet zou reageren ga ik per nov. 2018 wéér 10 jaar aflossen en dit keer met een nog hogere rente zodat ik maandelijks meer betaalt dan ooit en dan straks als ik in de 70 ben nog steeds een lening met mijn AOW aan het aflossen ben terwijl de oorspronkelijke lening afgesloten was toen ik in de 40 was! Het zal geen verassing zijn dat ik geen reactie van ze kreeg. Vervolgens na een maand nog een keer mijn verhaal gedaan dit keer per internet. Ze zouden binnen 10 werkdagen contact opnemen. Ha, Ha, nog steeds niets gehoord na ±3 weken. Over een poos maar weer een klacht versturen, dit keer met de vraag wat ze met de eerdere klachten hebben gedaan. Ze kunnen in ieder geval niet beweren dat ze niks ontvangen hebben want ik heb hier het bewijs in de vorm van een bevestigings-mail.

Ina
20-07-2018

Pensioencriminaliteit

N.n. Kan echt helemaal niets goed doen met pensioenen. Pensioenpolissen van mijn man zijn ze gewoon kwijt en die van mij worden per direct verlaagd met onbekend bedrag omdat de voorwaarden per 1 januari 2017? Zijn gewijzigd? Dagtekening 17 juli 2018? Hoe bedroevend is het dan met je administratie gesteld? Stelletje amateurs!

Raymond
19-07-2018

Autoschade

Onderzoek naar autoschade duurt al zeven maanden. Als klap op de vuurpijl heb ik van mijn tussenpersoon begrepen dat nn niet tot nauwelijks voor zijn eigen klant opkomt. Na zeven maanden kreeg ik te horen dat schuld door mij komt. Ik heb een bezwaarbrief geschreven. Daar kreeg ik binnen twee weken reactie. Dossier was gesloten. Ik word schuldig bevonden tenzij ikzelf met nieuwe bewijzen kan komen. Ik heb hierover gebeld kreeg ik een hondsbrutale medewerkster aan de lijn dat de dossier is gesloten en dat dit alleen geopend kan worden als ik met nieuwe bewijzen kan komen. Iedereen die dit leest sluit nooit een product af bij nn. Klantonvriendelijkheid en als er wat is moet je zelf maar uitzoeken.