Nationale Nederlanden reviews

1.9

07-07-2020

Banksparen

Al enige tijd twijfel ik aan de oprechtheid van nationale Nederlanden. Elke maand word er een bedrag van mijn rekening afgeschreven en op de bankspaarrekening bij geschreven en door berekend op het totaal bedrag waardoor de dag rente weer een stukje omhoog gaat. Vorige maand ging het vreemd het bedrag ging wel van de rekening af werd ook gemeld in ijn overzicht van NN, maar werd niet door berekend op mijn totaal opgebouwde inleg waardoor de rente ook niet extra omhoog gaat. Ben ruim een maand al bezig om dit voor elkaar te krijgen de dame erkend mij probleem en moet het door sturen nu word het na een maand heel erg stil en gebeurd niets lijkt er erg op niets doen dan stopt het vanzelf. NN ik heb de tijd langzaam verdwijnen langzaam bij polissen bij jullie

Guus
30-06-2020

Beheerd beleggen bij Nationale Nederlanden duur

Beheerd beleggen bij Nationale Nederlanden is relatief duur ten opzichte van andere partijen zoals Centraal Beheer of via BinckBank (direct beleggen in ETF's).

2 jaar geleden gestart met elke maand inleg, de rekening staat nu op verlies. De kosten zijn totaal 2% op jaarbasis (volgens NN).

Bij Centraal Beheer heb ik ook een beleggingsrekening voor fondsbeleggen, die staat nu 30 juni 2020 ongeveer 7% in de plus (Mixfonds gemiddeld, ook gestart in 2018). De kostenvoet is lager en de fondsen performen beter. Zelfs de corona beurscrash in Maart had veel minder impact op de waarde van Centraal beheer (uiteindelijk 10% ongeveer) dan NN, dat tot 30% kelderde terwijl het risico profiel voor beide op 4 staat.

NN laat een underperformance zien van een ordegrootte die onrealistisch is, alsof er veel meer verborgen kosten zijn.

Geen NN voor mij, zonde van de moeide en vooral zonde van het geld. Dat gaat namelijk alleen naar hun eigen aandeelhouders ;-)

Kim
23-06-2020

Autoverzekering

Mijn auto verzekerd bij NN ze doen er alles voor om je niet uit te betalen wegens schade! Ben er al 6 maanden mee bezig! Ze reageren heel laks! Je wordt 9x doorverbonden! De behandelaar laat iedere keer zeggen dat hij afwezig is(terwijl dat niet zo is) Ik zal deze verzekering zeker niet aanraden walgelijk!

Carla
05-06-2020

Zakkenvullers

Heb in 30 jaar lang verzekeerde te zijn bij de RVS nooit problemen gehad met de verzekeringen , sinds dat ze overgenomen zijn door NN ben ik zeer ontevreden , met 3 verzekering per maand krijg je nooit iets vergoed of het nou om inboedel gaat of aansprakelijkheidsverzekering noem maar op , je krijgt niets of nou door een ongeluk in het huis is of de wasmachine brandt af wat dan ook je krijgt niet voor je inboedelverzekering!

Oplichters zijn ze en ik ga nu naar 30 jaar gewoon ander verzekeringen nemen!

Joke
27-05-2020

3x overlijden van mijn moeder moeten melden

Ik heb vorige week 3x moeten bellen over het overlijden van mijn moeder! Pas na de 3e x kreeg ik de benodigde papieren per mail toegestuurd.

Vervolgens staat er in de mail dat je alles kosteloos kunt terugsturen naar onderstaand adres:

Geen adres te bekennen. En onderaan staat een postbus.

De link in de mail werkt niet. Bestanden zijn te groot om te uploaden. Had 1 copie geupload.

Het zijn geen vreselijke problemen, maar in een periode van overlijden en begraven heb je hier echt geen energie voor!

Ik weet niet wat er de afgelopen jaren veranderd is, want 4 jaar geleden bij mijn vader ging alles soepel.

Joey
22-05-2020

Autoverzekering

Had voorheen een autoverzekering bij Delta Lloyd. Nooit problemen gehad, tot de fusie met NN. 5 jaar premie betaald, nooit iets verhaald. Buiten mijn schuld om diefstal / vandalisme gehad aan de auto en moest door de poliswaarden bij een schadegarant specialist aankloppen - die veelal 3 a 4 duurder zijn. Deel werd niet vergoed (all-risk) niet gecommuniceerd. Ook niet door mijn verzekering assurant. Polis noodgedwongen hersteld. Sindsdien worden er fikse onbekende bedragen afgeschreven zonder enige vorm van communicatie vooraf.

Harry
06-05-2020

Zeer trage afhandeling van aflossing hypotheek

Wacht al weken op bevestiging aflossing hypotheek door notaris en op de betaling van een resterend saldo op de gekoppelde bankspaarrekening. Bellen helpt niet, men heeft nergens verstand van. Het zou 10 dagen duren, daarna 14 dagen, wacht nu al een maand bijna en er gebeurt niets.

Mo
22-04-2020

Claim

Verzekerde van NN rijdt mij aan, tekent formulier, erkent de schade en NN weigert uit te keren. Loopt vanaf 2019. Je moet dus echt naar een advocaat om je gelijk te halen met alle kosten. Schandalig. Zeer slechte en onvriendelijke organisatie

Deanne
08-04-2020

Doorlopende reisverzekering en coronavirus

Vanwege het sluiten van het Marokkaanse luchtruim i.v.m het coronavirus heb ik een nieuwe terugvlucht moeten boeken op een later tijdstip. De door mij gemaakte onkosten worden niet door NN vergoed.

Het zou niet vallen onder een calamiteit omschreven in de polis. Lijkt me ook niet dat er ooit iemand heeft kunnen bedenken dat er een pandemie zou komen waarbij een luchtruim ineens afgesloten zou worden. Geen enkele vorm van coulance , geen enkele ondersteuning (Alarmnummer gebeld op vakantie, deden helemaal niets!).Kortom , waardeloze verzekering gebleken voor mij en reden om snel een andere te zoeken (Aegon betaald bijvoorbeeld wel uit!)

13-03-2020

Van schade uitkeren hebben ze nog nooit gehoord!

Kijk uit als ondernemer om je te verzekeren bij NN! Je denkt verzekerd te zijn, zodat bij veroorzaakte schade jouw klant keurig de schade krijgt uitgekeerd. Niets is minder waarde. De klant moet zich in duizend bochten wringen om te bewijzen dat de ondernemer verantwoordelijk is voor de schade. NN heeft z'n eigen zogenaamd onafhankelijke beoordelaars. En wat schetst je verbazing: die beoordelaar schrijft het rapport net zo, zodat NN niet hoeft te betalen. Onafhankelijk? Dus beste ondernemers, wil je tevreden klanten houden, ook al veroorzaak je per ongeluk een keer schade, verzeker je dan NOOIT bij Nationale Nederlanden. Wat een oneerlijkheid!

11-03-2020

Slecht werkend bedrijf

We moeten met zijn allen de klachten verzamelen en een advocaat erop zetten ze laten iedereen maar wachten , tip ga anders bij hun kantoor langs in denhaag of rotterdam met een aantal vrienden en leg nogmaals je klacht aan hen voor.

of zoek uit wie de topman is en ga hem opzoeken , en vraag hem om een gesprek.

Roeland
06-03-2020

Voel me bedrogen

Op reis mijn koffer gestolen uit de kofferbak van een afgesloten auto waarin de bagage niet te zien was, uiteindelijk 3 weken gewacht op reactie van NN. blijkt dat voertuigen uitgesloten zijn en voor maximaal 430 euro verzekerd zijn. Werkelijk belachelijk dit, zeker aangezien dit een van de meest voorkomende reisdiefstal-problemen is. Andere verzekeraars hebben deze kleine letters niet, dus ben direct overgestapt. Ik zou zeggen: doe hetzelfde voor het te laat is!

28-02-2020

Nooit bij NN verzekeren

Boeven zijn het.

Van het kastje na de muur gestuurd duurd weken voor dat je een keer antwoord heb overal zelf achter aan bellen.

Niemand weet wat te vertellen

En dan maar alles er aan doen om de schade niet uit te hoeven keren.

Nooit een verzekering hier afsluiten.

Grote oplichters zijn het

JMT
28-02-2020

Telefonische bereikbaarheid zeer slecht

Telefonische bereikbaarheid zeer slecht. Ik probeer al 3 dagen contact te krijgen. Steeds meer dan 20 minuten in de wacht. Uiteindelijk verbreek ik de verbinding. Tot nu toe nog niemand gesproken

Hannie
22-02-2020

Niet mee in zee gaan

Ik heb geprobeerd begrafenisverzekeringen af te kopen. Eerst hoorde ik niks. Bleek dat alle post naar mijn overleden vader was gestuurd. Later nog een keer naar mijn man. Heel vaak gebeld. Weer het hele verhaal opnieuw. Daarna weer brieven op het adres van mijn overleden vader en zo gaat de miscommunicatie maar door. Alles wat fout kan gaan gaat fout en je moet zelf maar bellen, schrijven, mailen, klachtenformulieren invullen enzovoort. Dit duurt nu al 9 maanden!

Leon
14-02-2020

Doorverbonden

5 x doorverbonden 4x hetzelfde verhaal moeten vertellen

05-02-2020

Verdwenen pensioen en polissen.

52 jaar gewerkt!

In 2014 was mijn opgebouwde pensioen 575 euro netto per maand.

Ik ga deze maand met pensioen en er is nog ongeveer 45 euro netto per maand over.

N.N. waar is mijn geld gebleven.

Je word niet geholpen en sommige mails die je krijgt zijn knip en plakwerk. verschillende lettertypes in één tekst. Intriest hoe er met mijn geld is/wordt omgegeaan.

Ze sturen een paar maanden voor je pensioensgerechtigde leeftijd een offerte om aan te geven wat je pensioen per maand wordt.

Voor deze offerte moest ik 2600 euro betalen.

Wanneer komt er een eind aan deze mafia-praktijken door deze witteboorden criminelen en waarom staat onze regering dit allemaal toe!

Ben
15-01-2020

Zakken vullers

Wordt niet op klachten gereageerd geven elkaar de schuld en de klant is er de dupe van. Zolang je moet betalen gaat alles goed maar als je advies vraagt na afbetalen geven ze geen thuis of vragen woekerprijzen.

Chrit
07-01-2020

Heel vaak bellen om iets gedaan te krijgen. Gemiddelde wachttijd aan de telefoon 15 min.

Komen afspraken NIET na.

Toen mijn laptop gestolen was een hele morgen moeten bellen om iemand te vinden die bereid was om mijn rekening te blokkeren. Nu 9 dagen bellen en mailen om ze weer geactiveerd te krijgen.

En maar bandjes draaien dat het gesprek wordt opgenomen voor KWALITEITSDOELEINDEN.

Kelly
24-12-2019

Mijn ervaring ze houden je gore leugens voor er is mij nu al 6x een datum gegeven dat mijn declaratie uit betaald zou worden het zou de 9de al gebeuren het is nu de 24ste en nu zeggen ze weer de 29 ste wat hun moeten doen is liegen tegen hun zelf vieze gore hufters. Dit bedrijf moet op de schop echt walg van ze nen het mooie is collega's maken elkaar zwart top bedrijf