Nationale Nederlanden reviews

1.9

Geerlien
15-12-2019

Bereikbaarheid slecht.

Ik had een vraag over onze beleggingen.

Gebeld eindelijk contact, maar men kon geen goed antwoord geven.

Dan maar een mailtje, gevraagd of ze ons wilden bellen. Dit mailtje heb ik drie weken geleden verstuurd, tot nu toe niks meer gehoord.

Dus al met al de klantvriendelijkheid is heeeeel ver te zoeken.

13-12-2019

NN hopeloos

Ga niet in zee met NN. Woekerpolis schade amper gecompenseerd en bij beëindiging duurt uitbetalen veel te lang. Helpdesk geeft geen antwoorden.

Anneke
03-12-2019

Uitkering Gezinsuitvaartverzekering

Mijn partner overleed op 18 oktober. Ik heb direct contact opgenomen met de nabestaandendesk van NN om de polis uit te keren. Deze polis is er om een gedeelte van de uitvaartkosten te betalen. Verscheidene malen telefonisch contact, mailwisseling en een poging om gebruik te maken van de speciale ' overlijden melden' link hebben geresuteert tot niets. Volgens de nabestaandendesk werkt de link niet goed. Apart dat ze hier dan niets aan doen. Nu zijn we bijna 7 weken verder. En er is nog steeds niet uitbetaald. Gesprek met eneMichel van de NN gaf een sprankje hoop. Maar helaas ik wacht nog steeds. Kortom sluit geen uitvaartverzekering af bij de NN. Want het uitkeren en de communicatie hierover is werkelijk dramatisch

Sytse
22-11-2019

Zeer traag, geen zinvol contact mogelijk

Wij hadden een levensverzekering bij nn. Het afkopen er van, dus dat wij ons geld terugkrijgen, duurt nu al drie maanden. De klantenservice kan alleen maar begripvol reageren en niets doen. Je krijgt niemand te spreken met verantwoordelijkheid. Zelfs op een klacht van drie weken terug heb ik geen reactie.

Ga niet met nn in zee!

Emile
13-11-2019

Blijf weg bij NN: het is niet staat de meest simpele klantprocessen uit te voere

Uitbetaling van spaarpolis gekoppeld aan afgeloste hypotheek duurt nu al maanden. Ik werk zelf bij een financiële instelling dus ik weet hoe het wel kan: de kwaliteit van de processen bij NN zijn van het niveau van de Sovjet Unie in de jaren '80.

Guy
10-11-2019

Gelegitimeerde diefstal

Blijf hier weg, het zijn dieven! Na een ongeval, waarbij de tegenpartij in fout was en dit op het aanrijdingsformulier ook toegaf, vindt NN dat ik na reparatie, 500 van de 770€ zelf moet betalen. Als je dan na telefonisch contact wordt aangeraden om een mail ter betwisting te sturen, hoor je niets meer. Daarna krijg je van de telefoniste te horen dat je via een advocaat maar een zaak moet aanspannen! Bah!

04-11-2019

Onwillig om iets meer uitleg te geven

Maandagmorgen bui misschien? Niet erg veel hulp om iets te bekijken. Zwart wit antwoord. Typisch gevalletje snel afwerken van de chat.

geen aanrader.

(Het gaat niet om het niet gelijk krijgen, het gaat om het ontbreken van ieder klantgevoel)

Sjarno
25-10-2019

Slechte klantenservice

Betaling gedaan via ideal omdat een oud rekeningnummer niet meer actief was. Om die reden de automatische incasso op mijn nieuwe rekening van diezelfde maand teruggeboekt. Netjes een mail met uitleg gestuurd en reden van terugboeking. Helaas krijg ik nu een mail dat ik een betaalachterstand heb. Als ze de mail hadden gelezen hadden ze de aanmaning niet hoeven sturen. Helaas word hier niet naar gekeken en niet op gereageerd.

Tommy
02-10-2019

Belachelijke klanten service

Gewoon bijna 5 keer gebeld om 17.30 staat dat ze van 8.00 bereikbaar tot 18.00 .

Na 6 keuzes gemaakt te moeten geven ze aan klik op 4 of blijf aan de lijn voor een medewerker en ja hoor: allebei de keren wordt de verbinding verbroken wat een waardeloze service zeg!

01-10-2019

Einnddatum beleggingsverzekering. NN betaalt niet comform polisvoorwaarden

Door pas over 1 maand te gaan uitbetalen kom ik in de problemen met door mij geplaatste orders elders en loop daarmee financiële schade op. De polis is 30 jaar geleden afgesloten en in juni 2019 heb ik duidelijk aangegeven waar het geld op 29 september 2019 naar kan worden overgemaakt. (dit alles conform de afgesloten polis).

De reactie van Nationale Nederlanden is een standaardformulering die op elke klacht aan hen naar iemand gezonden wordt.

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen.etc etc etc.

Ik heb al geprobeerd om telefonisch tot een oplossing te komen. Dat lukte niet. Daarna heb ik het klachtenformulier van nn ingevuld, dat kost ook al 10 dagen. Ik heb het geld urgent nodig, daarover ben ik geen verantwoording aan u schuldig. Tezamen zijn we 30 jaar geleden een product met voorwaarden overeengekomen. Wil graag dat u zich daar aan houdt. 30 jaar lang op tijd premie betaald. Nu op de einddatum verwacht ik een reeele uitbetalingstermijn. Dat is m.i. binnen 2 /3 dagen te realiseren. Uw organisatie wist dat de polis zou aflopen. U berichte er notabene zelf over in juni 2019. Ik loop nu (financiele) schade op door aangegane verplichtingen. Kortom NN, gewoon op tijd betalen. Indien niet kan ik helaas niet anders dan de schade wegens andere verplichtingen op u te verhalen.

Tot op heden blijft NN dus in gebreke.

14-08-2019

Criminele organisatie en omgekeerde fraude

Op 15 juni 2017 werd ik hard van achteren aangereden door een auto in een 60km zone. Ik kreeg van rechts geen voorrang. De klap was zo hard dat het linkerachterwiel van de Mazda 626 scheef onder de auto was komen te staan. Wekenlang ben ik aan het touwtrekken geweest met NN over de aansprakelijkheid. Uiteindelijk heeft dat gespuis de schade aan de auto betaald en de aansprakelijkheid aangenomen maar mijn 3 gekneusde ribbben en pijnlijke hals en schouder bleven onbetaald. Ik had al eerder oorlog met Achmea en ASR in (2015) gehad en daardoor is de zaak terechtgekomen bij de echte verzekeringsboeven t.w. Kennedy van der Laan die het leveren van omgekeerde fraude tot kunst hebben verheven. In mijn zaak hebben deze baliekluivers inmiddels een slordige 25.000 euro uitgegeven aan proces en advocaatkosten maar ze krijgen mij niet klein! Al moet ik mij als een Jan Palach in brand steken ik blijf hun criminele praktijken " het oplichten van letselschadeslachtoffers eindeloos beschrijven en belichten. Zie getuigenbank.nl daar vind je hun vuile was waarbij zelfs meineed aan de orde is! Laat je niet kisten!

12-08-2019

Waardeloze instelling totaal geen enkele nut voor de maatschappij

Probeer al maanden afkoopsom levensverzekering te cashen, op 12-6-2019 heb ik alle stukken die nodig zijn voor uitbetaling van mijn levensverzekeringspolis naar N.N. gestuurd, incl. de benodigde bijlagen van de Belastingdienst, incl. identiteitspapieren en kopie bankpas, 2 weken later gebeld hoe het ervoor staat, krijg ik te horen dat afhandelingsprocedure 15 dagen zou duren , 2 weken later weer opgebeld, krijg ik te horen dat brief belastingdienst er niet bijzit en kopie bankpas ontbreekt, hebt dit alles via contactformulier opgestuurd, week later wederom gebeld, eerst wordt mij verteld dat er niets ontvangen is later zei mevr. Bakker dat alles al binnen is en ze niet begrijpt waarom afd. betalingen nog steeds niets uitgekeerd heeft en ze een voorrangsprocedure gaat opstarten, op 1-8 een brief van N.N. met mededeling dat ze op 8-7 een foutieve brief naar mij hebben opgestuurd, in de brief van 1-8 staat dat de wettelijke betalingstermijn is overschreden, dankzij het geklungel bij N.N. krijg ik dan 28% uitgekeerd en zoals het er nu voorstaat, hanteren jullie hiervoor ook een 15 dagen termijn voor uitbetaling, de rest 72% gaan jullie opnieuw in behandeling nemen pas na opsturen definitieve aangifte 2018 met het bewijs dat ik de verschuldigde belasting ook daadwerkelijk hebt betaald, ik ben het daar helemaal niet mee eens, dat gaat dan weer een jaar duren, ik wil alles nu hebben of ik moet dan een rekening sturen met rente over het bedrag wat ik tegoed zou hebben, soap is niet compleet want op mijn huisadres wordt ook nog een brief gestuurd met een heel ander persoon, fout op fout wordt door jullie administratie uitgevoerd en dan praten jullie over zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, goede beveiliging, privacy statement, geheimhouding persoonlijke gegevens en dat jullie zeer alert moeten zijn dat ze niet in verkeerde handen komen en dat jullie de regels volgen van de AVG, hoe verzinnen jullie dit allemaal, ik ben het gewoon beu en wil dat jullie dit rechtzetten en mij gewoon uitbetalen waar ik recht op heb en als ik mails hierover stuur naar mevr. P. Bakker krijg ik totaal geen reactie, is dit nou echt zo moeilijk, heb alles opgestuurd en nog gaat het fout, de medewerkers tonen totaal geen initiatief, zeeeeer slechte service van N.N. en als ik google op www.ervaringen.nl enklachtenkompas is die ene ster die gegeven wordt voor reviews over dit bedrijf nog veel te hoog mochten jullie wederom niet reageren, zie ik mij genoodzaakt een advocaat in de arm te nemen en de ombudsman te benaderen de rekening stuur ik uiteraard naar jullie

Cor
09-08-2019

Traaaaaaaaag = duur

Begin juli wilde ik gezien de mooie rendementen op mijn pensioenspaarregeling (grotendeels) in aandelen switchen naar meer defensieve fondsen. Ik heb regelingen bij zowel NN als Interpolis / Robeco en BrandNewDay. Bij de anderen was dit binnen 1 dag geregeld, bij NN loopt dit na bijna 1 maand nog steeds. Medewerkers hebben niet de juiste kennis, verwijzen door naar andere afdelingen, en nemen ruim 1 week de tijd om te reageren op simpele vragen, nu mag ik eindelijk een formulier gaan invullen waarop ze een "offerte" sturen die ik dan mag gaan goedkeuren, ben benieuwd of het nog lukt dit jaar. Intussen kost mij dit als gevolg van de dalende beurskoersen al enkele 1000-en guldens. Bedankt NN! Ik heb het gevoel dat ik 30 jaar terug in de tijd ga met jullie administratieve afhandeling.

Helene
08-08-2019

Levensverzekering beeindigen

Wat een prutbedrijf, ik ben al vanaf 27 maart 2019 bezig om mijn levensverzekering te beeindigen. Je word steeds van kastje naar de muur gestuurd, talloze mails en telefoontjes eraan gespendeerd, en tot op de dag van vandaag nog steeds niet afgerond. Paar keer documenten voor de zoveelste keer naar persoonlijke mailadres van collega gestuurd, die je dan aan de lijn hebt. Vervolgens blijft het stil. Maar WEER bellen, o mevr die werkt hier niet meer, dus dan word het niet overgenomen ofzo?

Weer naar ander mailadres gestuurd van de desbetreffende die je aan de lijn hebt, daarna weer stil.

Maar weer bellen, o mevr die heeft de documenten niet ontvangen?

Heeft u een punt tussen voor en achternaam gezet? Nee want zo is het niet doorgegeven grrrrrrr.

Dus weer opnieuw doorgestuurd, en nu maar WEER afwachten.

Gelukkig heb ik verder niks lopen bij dit bedrijf.

Het is echt PRUT en onbetrouwbaar, beloven van alles maar doen uiteindelijk niets

Leander
22-07-2019

Wat er ook gebeurt, nooit doen!

Wat is dit voor kansloze financiele instelling. Toen ik mijn hypotheek over ging sluiten en zag/wist dat de notaris fouten maakte (aangegeven, maar alles "was ok!".), heeft Nationale Nederlanden de leningdelen waarvoor ik getekend heb op een offerte "even aangepast".

Oftewel, je ontdekt dat de notaris een fout maakt, en geeft aan dat je denkt dat je juist nog bijna 10k aan de notaris moet betalemn hetgeen naar NN overgemaakt moet worden, maar alles is "OK".

Hoe NN hier mee om gaat? Heel simpel, we passen gewoon de leningdelen aan! En dan sturen we een brief dat de leningdelen "wat" aangepast zijn door een nieuw administratief systeem.

Als uiteindelijk de aap uit de mouw komt, dat zal mijn mouw zijn want ik had al eerder aangegeven dat domme koffieslurpende bureaucratische debielen hun werk niet goed verrichtten, heeft de bank gewoon te weinig ontvangen via de notaris.

Helemaal geen problem, het geld was er en had ik over willen maken maar a) worden er smoesjes verzonnen en b) komt er naderhand een brief dat er zaken niet kloppen en "ik het geld alsnog kan overmaken".

Echt puur kansloos, ik ben zelf programmeur en weet heel goed waar ik mee bezig ben. Dit zijn gewoon boevenpraktijken, ik heb nooit getekend voor deze scheve hypotheel.

En nu nog de overleidensrisicoverzekering zien af te kopen. Nou, dat klinkt makkelijker dan gedaan. Aanvragen is zo gedaan, je krijg dan netjes per direct een PDF in je mail dat ze "waarschijnlijk binnen 4 weken gaan reageren". Nou, dat wordt in ieder geval de eerstkomende maand de premie doorbetalen! Na lang wachten krijg je een simpele brieg met dom formulier dat je moet invullen (met je ex, ja daar moet je weer volledig mee in contact treden) Eerst moet je per post een vragenlijst opsturen inclusief kopieen van bankpassen en ID kaarten (lekker veilig), vervolgens krijg je na wederom een paar weken te horen dat je "het formulier niet goed hebt ingevuld want het bankrekeningnummer staat er niet op". Nee, laat dat nu het bankrekeningnummer zijn waar al ruim 10 jaar van geincasseerd wordt, en laat de rest op van de nummers op de foto';s staan die we van bankpassen moesten inleveren.

Kortweg, echt een gammele ouderwetse schijtbank, neem hier never nooit niet een hypotheek mits je houdt van brieven per postduif naar de ontvanger te versturen. De app ligt er steeds uit, de site is in elkaar geknutseld door een stelletje oude B IT'ers (anders zou zoiets wel werken als bijvoorbeeld de site van een moderne exchange).

Naast dit wordt je altijd gebeld door een "anoniem" aka prive nummer. Heel fijn, die neem ik standaard nooit op omdat je altijd een irritant callcenter aan de lijn krijgt. Nou, dat is in dit geval niet anders, als je per ongeluk opneemt is de kant groot dat je de Nationale Nederlanden aan de lijn krijgt.

- Puur kansloos

- Zou "Nederlanden" in de naam niet mogen dragen

- Water er ook gebeurt: NOOIT DOEN!

Daniella
10-07-2019

Drama

Gemiddeld ligt 1 keer per maand en de app er uit waardoor je dus gewoon weg niet bij EIGEN vermogen kan. Nationale Nederlanden vind dit zelf wel normaal als ik contact opneem met de klantenservice. Ik ben zelf weggegaan, wekt absoluut geen vertrouwen om hier langer mee door te gaan.

Jolanda
10-07-2019

NN €65/mnd premie betalen en niets verzekerd!

We betaalden(want zeggen direct op) €65 premie per maand. Mijn vrouw wil geen gezeur . dus direct goed verzekeren en . tegen nieuwwaarde.

Een inbraak in onze garage . we hebben pech . we waren er niet!

Uw hoofdverblijf? . u dient permanent aanwezig te zijn . u krijgt niets vergoed.

Eigen rolstoel gestolen? . u kunt toch eentje van de GGZ krijgen?

Nieuwwaarde? . nee . alles in opslag wordt gekend als niet in gebruik . dus dagwaarde!

25 jaar lang Nationale Nederlanden . nooit wat geclaimd . premie €65 per maand oplichters dus en met zulke slechte voorwaarden voor consument hoeft nooit iets uitbetaald te worden.

De kleine lettertjes van Nationale Nederlanden.

SN
02-07-2019

Nationale Bende!

Nooit een product afnemen bij de Nationale Nederlanden.

Als je goed op het internet zoekt, dan zie je dat deze walgelijke bedrijf op alle vlakken klanten benadeeld.

3x schade gemeld voor mijn reisverzekering, maar nooit geld uitgekeerd gekregen.

Behalve door hun slechte polisvoorwaarden, ben ik ook diverse malen en stelselmatig door hun medewerkers bedrogen.

Als je ze confronteert met hun leugens, gaan ze er niet erop in door van onderwerp te veranderen.

De mensen van de klantenservice, met name de medewerkers van de klachtenafdeling staan je zeer onbeschoft te woord als je je klachten kenbaar wilt maken.

Ze hebben zelfs een keer de telefoon opgehangen.

Als ze een expert sturen, dan is dat van een bedrijf waar ze zelf aandeelhouder van zijn en dus totaal niet onafhankelijk.

Dit kun je ook op het internet lezen.

Ik heb persoonlijk zelf ook een zeer slechte ervaring gehad met een schade expert die door de Nationale Nederlanden was ingeschakeld.

Alle informatie over deze schade expert, die zogenaamd 100% onafhankelijk is, ga ik binnenkort online zetten i.v.m. onwaarheden die hij op papier heeft gezet en uiteindelijk het niet toesturen van een schaderaport.

Als je problemen hebt met deze vorm van oplichting, vraag dan om een onafhankelijke (contra)expertise en schakel meteen uw advocaat in.

Bij de Nationale Nederlanden doen allemaal alsof ze je willen helpen, maar je komt van een koude kermis thuis.

Ze doen er echt alles aan om je zo min mogelijk of het liefst helemaal niet uit te betalen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Weg met de Nationale Nederlanden en ING Reisverzekeringen!

Als je namelijk bij de ING een reisverzekering afneemt, dan kom je pas later achter dat je eigenlijk een verzekering hebt afgenomen bij de Nationale Nederlanden, wat overigens een zeer slechte reputatie erop nahoudt.

ING adverteert niet de Nationale Nederlanden, omdat ze hiermee minder klanten kunnen binden.

De medewerkers van ING Reisverzekeringen zetten klanten op een verkeerde been door zich voor te doen alsof ze een aparte bedrijf zijn, met eigen verzekeringsproducten.

Voor je weet zit je al in hun val en kom je bij de bende de Nationale Nederlanden terecht!

Stephanie
29-06-2019

Vreselijk corrupt bedrijf met waardeloze klantenservice

Het is een eindeloos verhaal om contact te krijgen met NN. 3 kwartier wachten om überhaupt contact te krijgen met den medewerker, die vervolgens meldt dat ze het druk hebben er nog 2 maand wachttijd bij komt voordat ze 1 formulier kunnen versturen. Hierdoor wordt het onmogelijk gemaakt om de hypotheek over te sluiten .

Vervolgens zijn ze wel anders om wel erg op data. En schrijven ze een boete uit van 500 euro als je je als klant een dag vergist.

Er is een klachtenservive maar deze is corrupt en totaal niet onpartijdig.

Ik wil iedereen waarschuwen: ga aub niet in zee met Nationale Nederlanden

Tina
26-06-2019

Geen info, geen reactie op brieven

Ik heb al een aantal keren met deze organisatie kontakt gehad, zowel telefonisch als schriftelijk. Halve info of foute info, onvriendelijke medewerkers en geen reactie op brieven. Zeer teleurstellend en zou deze organisatie niet aanbevelen