Nationale Nederlanden104 ervaringen

Kees
21-01-2019

Slechte bereikbaarheid

Wat een * bedrijf. Per telefoon pas na 49 minuten verbinding. Vraag gesteld over extra aflossing op hypotheek waar ik na meerdan een week nog niets over had vernomen. Bij Delta Lloyd had je voor de overname binnen vijf werkdagen een reactie. De dame in kwestie antwoorde mij dat de verwerking iets was uitgelopen en bood haar excuses hiervoor aan. Verder zei zij na mijn klacht over de lange wachtijd bij de telefoon dat dit bij de directie bekend is. Voor het einde van de weekzou ik per post een ontvangstbevestiging van de aflossing ontvangen. U snapt het al, dus niet. Zelfs de week erop nog niets. Vraag maar per mail gesteld, via autoreplay bevestiging vraag met antwoord dat binnen 15 dagen de vraag in behandeling wordt genomen. Klacht ingediend over slechte service, binnen 15 dagen wordt er contact opgenomen. Kortom dit bedrijf is niet bereikbaar. Hoop er zo snel mogelijk weg te kunnen.

Jack
18-01-2019

Onbereikbaar

Onbereikbaar, werken niet volgens hun eigen protocol. Wanneer je fuseert, anticipeer daarop met extra deskundig personeel! Ergelijk!

Mar
16-01-2019

Wel gewacht, toch gekregen

Ik had een probleem met inloggen en belde, meer dan tien wachtenden. Lang gewacht en dacht dat NN onbereikbaar was. Ik wilde toen, net als anderen, een klacht gaan invullen (over allebei de dingen). Ik had wel mijn telefoon al die tijd op de speaker staan dus kon gewoon andere dingen intussen doen. Na 24 minuten werd de telefoon opgenomen. Door een alleraardigste medewerker, die ter zake kundig het probleem heeft opgelost. Wel een 10 waard.
Ik raad iedereen aan een telefoon te nemen met speaker-optie. Dan zal het wachten je meevallen.

Laura
12-01-2019

Na overname, klote service

Na overname van Delta Lloyd alleen maar gezeik gehad. Rekeningen die niet kloppen. Klantenservice die het zelf ook niet begrijpt, ze gaan het even uitzoeken. Vervolgens hoor je niks meer en krijg je wel opnieuw verschillende rekeningen van dezelfde datum. Na 4 keer bellen hierover en elke keer ‘we zoeken het even uit’ ben ik er goed klaar mee!

Lukas
11-01-2019

Slecht geregeld

Wij werden overgenomen van delta lloyd.
Een rente oogst rekening.
We kregen nooit een nieuwe activatiecode.
Om in te loggen.
Bij Delta lloyd nooit problemen.
Telefonisch zijn ze onbereikbaar.
Nieuw account openen lukt niet .
Gegevens kloppen niet .word er gezegd
Ben al weken bezig eraan.
Wat een drama weer.
We kunnen niet eens bij ons eigen spaargeld komen.
Schande vind ik het NN.

Karin
10-01-2019

Telefonisch heel slecht bereikbaar

Diverse keren geprobeerd om een medewerker van Nationale Nederlanden aan de lijn te krijgen. Nu de laatste keer na weer een tijd in de wacht gestaan te hebben is het eindelijk gelukt. Als je op de site een klacht in wilt dienen over de slechte bereikbaarheid kan je telefonisch contact opnemen😂. Je kunt ook een formulier invullen en als je dat wilt doen kom je weer op de site terecht dat je telefonisch contact kunt opnemen.😅😂

Tony
08-01-2019

Bereikbaarheid support

Na overname/fusie van Delta Loyd door NN verzekering inhoudelijke gegevens (polis) niet meer beschikbaar, zeer slechte bereikbaarheid (telefonisch en chat) en nu kan ik ineens ook niet meer inloggen op mijn account die "goed" heeft gewerkt na activatie.
Heb nog nooit zo'n slechte overname meegemaakt.

Bert
Bert
05-01-2019

Storingen

Ik heb moeite met het feit dat NN niet even de moeite neemt om hun klanten te informeren als er een storing is met het internet rekeningen.

Je moet dan zelf navraag doen en dan nog krijg je onjuiste informatie.

04-01-2019

Klantenservice onbereikbaar

Ik probeer al een week contact te krijgen met Nationale Nederlanden: mission impossible!

Frits
02-01-2019

Spaarrekening

Vanaf 27-12-2018 bezig met NN om een storing op te lossen want ik kan na het inloggen niet bij mijn spaarrekening komen, wanneer je belt naar het storingsnummer is het steeds de opmerking, er zijn meer dan tien wachtende voor u, wij adviseren om het later weer te proberen.
Aangezien ik as maandag zeven januari een behoorlijk bedrag moet betalen kom ik nu in de knel te zitten.
Waarom is men daar bij zo'n groot berdrijf niet bij machte om dit snel op te lossen, SCHANDE!

Conny
28-12-2018

Super chagrijnige telefoniste bij NN

Helaas loopt het pensioen bij Nationale Nederlanden, maar iedere keer heb ik een nare ervaring als ik telefonisch contact moet opnemen met NN. Vandaag wilde ik een hele algemene vraag stellen over een tussenpersoon (adviseur) die niet meer onze tussenpersoon hoort te zijn. Helaas ben ik niet verder gekomen dan een paar keer doorverbonden te zijn naar een afdeling die me niet kon helpen en een hele chagrijnige telefoniste die me de volgende vraag stelde "mevrouw, wat wilt u van mij?" Wellicht wilde ze tussen Kerst en Nieuwjaar niet werken. Dus maar weer eens het klachtenformulier ingevuld want je komt gewoon niet verder bij NN. Gelukkig lopen mijn verzekeringen via Interpolis. Daar zijn ze een stuk vriendelijker! Als ik de keuze had, was ik gelijk weg bij NN.

Frans
27-12-2018

Onverzekerbaar door NN

NN is gestopt met agrarische rechtsbijstandverzekeringen. Tijdens de verzekeringsperiode is er door de overheid een Natura 2000 aanwijzingsbesluit genomen.Dit is een paraplubesluit waarop een reeks vervolgbesluiten moeten worden genomen. Dit heeft grote, misschien zelfs fatale, gevolgen voor ons bedrijf. Geen enkele andere verzekeraar wil de gevolgen van de Natura 2000 verzekeren (een brandend huis kun je niet meer verzekeren). Wij staan met lege handen.

Piet
14-12-2018

Bereikbaarheid

Probeer al een week contact te krijgen met NN.lukt gewoon niet. Beter een ander bedrijf kiezen mensen.

Nop
14-12-2018

Slechte afhandeling hypotheek opzegging

Ik had een hypotheek met een bankspaarproduct bij de NN. Begin december hebben we ons eigen huis verkocht en heeft NN fouten gemaakt zowel in de aflosnota als in het opzeggen van ons bankspaarproduct. Hypotheek is keurig netjes opgezegd en staat op '0' waarbij het geld van het bankspaarproduct is gebruikt voor aflossing, maar op de één of andere manier blijft het bankspaarproduct inclusief incasso's doorlopen. Er volgt niet eens een logische verklaring en de personen op de eerste lijn komen ook niet verder met ons. Het is frustrerend, zodanig frustrerend dat wij besloten hebben om al onze producten weg te halen bij de NN. Het lijkt er sterk op dat NN haar processen niet op orde heeft.

Willed terborg
11-12-2018

Stelletje dieven!

Ik ben zeer ontevreden. Dacht goed verzekerd te zijn, maar niets uitkeren bij schade. Het is netzoals een casino een financiele instelling die op jou geld uit is voor zogenaamde risico s die zich nooit voordoen. Betalen voor gebakken lucht! absoluut een af rader. Oplichters zijn het! absoluut nooit meer!

Gertjan
11-12-2018

Zorgverzekering zou ik niet doen

Voor mijn partner en mij wilde ik een zorgverzekering aanvragen. Dit zou per persoon 127,85 worden. Na telefonisch een aanvraag te doen moet ik ineens 146,73 betalen per maand. Toen heb ik gebeld en kreeg ik Lucas aan de lijn, die gaf aan nee sorry we gaan dit in orde maken. Nu moet ik 136,10 per persoon betalen. Dat is 16,50 per maand extra ofwel 198 per jaar. Na de 3e keer bellen zijn ineens de premies verhoogt. Zojuist krijg ik te horen dat ze er niks aan kunnen en willen doen. Ik ga dus voordat ik uberhaupt een dag verzekerd ben er al weer weg. Ik laat me niet bedonderen.

Jojo
06-12-2018

Onprofesioneel gehandeld met hypotheekaanvraag

Pasgeleden (november) bij Nationale Nederlanden aanvraag voor een hypotheek gedaan via onze financieel adviseur. Na 8 werkdagen vroeg NN om aanvullende documenten, onder andere alle bankafschriften vanaf mei tot heden. (Blijkbaar is dit van groot belang.) Er waren vragen over o.a. de salarisstroken.
Na 2 dagen kregen wij bericht via onze adviseur dat NN een fraude onderzoek is gestart. Hierdoor moest onze adviseur de andere lopende aanvraag bij een bank ook stopzetten. (Bizar dat ze dit kunnen eisen, zijn ze van de politie?) De voorwaarden voor het voorlopig koopcontract liepen af en moesten een week worden verlengd.
Mijn partner werd vervolgens persoonlijk door NN uitgenodigd op kantoor om daar op gesprek te komen, zonder adviseur of iemand anders die hem kon steunen in dit gesprek. (Want dit kunnen zij bepalen?)

Er werd gesuggereerd dat mijn partner zou hebben gefraudeerd met gegevens over zijn inkomen. Blijkt echter dat Nationale Nederlanden ZELF fouten heeft gemaakt in de berekeningen en dat zij zijn uitgegaan van de verkeerde salarisstrook aangezien mijn partner in september nog promotie heeft gemaakt.

Uiteindelijk, na valse beschuldigingen van zogenaamde fraude en het stopzetten van de aanvraag bij andere bank zodat er geen andere aanvraag meer mogelijk is omdat de voorlopige voorwaarden al waren verlengd, een AFWIJZING!

Ik raad jullie af om met Nationale Nederlanden zaken te doen. Om nog maar te spreken over de onprofessionele en laconieke houding van de fraude analisten en afdeling hypotheken.
Mochten jullie het overigens een fijn idee vinden dat NN jouw persoonlijke bankgegevens van maanden geleden, zonder jouw instemming, kan inkijken, sla je slag! Blijkbaar heeft NN de bevoegdheid om bij enigszins vermoeden van fraude, zonder toestemming van de aanvrager zelf, bankgegevens in te kijken van maanden geleden.

Als laatst nog mijn bijzondere waardering voor de volslagen overdreven wijze waarop mijn partner als mogelijke crimineel op het matje wordt geroepen door NN waarin hij zonder dat hij van te voren mocht weten wat er boven zijn hoofd hing het gesprek blanco in moest gaan. Volstrekt absurd!

Als klap op de vuurpijl:
Financiele adviseurs krijgen EXTRA commissie als ze iemand een verzekering of hypotheek van NN aansmeren.
Gezien het gemiddelde rapportcijfer van NN op deze website snap ik waar dit vandaan komt aangezien NN niet populair is onder de mensen en deze website vol staat met negatieve berichten.

Geen goed woord over voor deze instantie.

Marian
03-12-2018

Nationale Nederlanden pikken geld in van tussenpersoon

Wij hebben een beleggingsverzekering bij Nationale Nederlanden. Onze tussenpersoon is in 2015 overleden. Daarna bleek dat het depot waaruit de verzekeringspremie werd betaald door malversaties geheel verdwenen was. Na opheffing van de zaak van de tussenpersoon bleef 56,00 over. Wij gebeld/gemaild etc naar NN. Om dit door te geven. Er wordt nog steeds geld ingehouden voor de tussenpersoon. Gezegd dat het bedrijf niet meer bestaat. Dus dit geld kan "extra" belegd worden. Wat schetst onze verbazing. De doorlopende kosten van de verzekeringsagent komt toe aan NN? Terwijl die al beheerkosten a 188,00 in rekening brengen. Dus buiten dat het een woekerpolis is, we ook nog eens opgelicht zijn door de tussenpersoon. Worden we ook nog eens dubbel gepakt door NN. Hoe zo ik maak mijn eigen regels?

Rabia
27-11-2018

Netjes!

Ik heb hier mijn inboedel en aansprakelijkheidsverzekering. Echt heel beleefd en goed te woord gestaan tot nu toe. Voor het eerst vandaag een schade gemeld. Goed geholpen en gelijk aangepakt. Ik ben er echt heel erg tevreden mee.
Het is misschien iets duurder dan de anderen, maar ik vind het kwaliteits-prijs verhouding wel terecht. Want hier word je echt super goed en heel snel geholpen!

Mary
20-11-2018

Zeer slechte ervaring

Ivm nieuw huis contact gezocht met NN. Het hele proces is zeer klant onvriendelijk. Eerst moet de opdracht ondertekend worden en alle documentatie aanleveren worden. Daarna wordt pas de hypotheek berekend. Documenten worden klakkeloos afgekeurd maar er wordt niet verteld hoe het dan aangeleverd moet worden en er wordt totaal niet mee gedacht met de klant om een oplossing te vinden. Er is geen portal waar documenten zoals een paspoort in geupload kunnen worden dus alles moet onbeveiligd via de mail gestuurd worden. Een adviseur die vervolgens aanstuurt op beeindiging van de samenwerking is toch de wereld op zijn kop. Blijkbaar vindt NN de klant niet belangrijk. Veel tijd verloren en stress gehad om niets. Jammer.

Welk cijfer geef jij Nationale Nederlanden?