Ohra reviews

2.4

Anita
23-07-2017

Slechte hondenverzekering. Erg veel spijt.

Denk je een verzekering af te sluiten voor een dekking als je naar de dierenarts gaat,maar niets ie anders waar. Onze labrador van 6 jaar had wat klachten aan rechet voor poot,waardoor zij mank loopt.Pijn stillers gekregen, en eenweek daarna fotos laten maken.Ohra wilde na een week de fotos zien en de gehele patiente kaart oke, dit allemaal doorgestuurd. Ben 140 euro kwijt en Ohra vergoed niks. erg slechte verzekering.

Jeimmy
20-06-2017

Top verzekering!

Ik heb op 23-05-2017 top verzekering afgesloten omdat ik op 14-05 een pup had gekregen! Nou heeft mijn pup 10 dagen na de ingangsdatum een maag en darm probleem gekregen willen ze het niet vergoeden omdat ik nog in de bedenktijd zit en omdat het inmiddels 20-06 is mag ik het ook niet meer opzeggen of zelfs niet eens mijn contract jaar verlagen naar een jaar en meer premie maandelijks betalen! Ze willen je gewoon niet tegenmoet komen. Nu zit ik vast aan een verzekering die niet (nooit) dekt wat mn pup nodig heeft mocht zij in de toekomst weer darm of maag problemen krijgen kan ik door de strond zakken! Ohja en omdat ze een urine onderzoek hebben gedaan ondanks dat daar niks uit gekomen is is dat ook weer uitgesloten conclusie mn pup mag nooit meer in die 4 jaar iets met haar darmen maag en of urine blaas of iets dergelijks hebben?!

Wat een ongelofelijke KUT VERZERKING! Wat heb ik spijt dat ik voor ohra heb gekozen!

Mensen ! LET OP! SLUIT HIER GEEN VERZEKERING AF VOOR JE HUISDIEREN!

Anita
06-05-2017

Beroerder kan je het niet treffen als bij de Ohra

Joep onze Teckel is verleden week een dag goed ziek geweest spugen, diarree en algehele malaise, voor alle zekerheid toch naar de dierenarts gegaan zekerheid voor alles, na onderzoek en een foto bleek dat hij iets verkeerds te pakken had gehad wat hem goed dwars zat, tja bij jonge honden ben je niet alles voor wat ze buiten naar binnen willen werken.

Na pilletjes voor de misselijkheid en de geruststelling dat verder alles goed was weer huiswaarts gekeerd, twee dagen daarna was Joep weer de spring in het veld en alles was weer in orde.

De dierenarts vroeg of ik verzekerd was en dat was dus niet zo waarop ze zei denk er eens over na wat ik dus heb gedaan en bij wat vergelijkingen ben ik uitgekomen bij de Ohra en ik moest een aantal vragen invullen vanwege aandoeningen waaronder maag/darm en of Joep de laatste twaalf maanden bij de huisarts was geweest en Joep was dus een dag eerder bij de dierenarts geweest voor zijn misselijkheid en diarree en heb dat netjes opgegeven.

Krijg ik een mail of ik de patiëntenkaart naar hun op wil sturen waaruit blijkt dat het een eenmalig bezoek bij de dierenarts is geweest en of er niets meer aan de hand is aan Joep zijn darmen of maag dit om een clausule uit te sluiten en omdat ik niets hoeft te vrezen heb ik netjes de kaart opgestuurd.

Na een aantal keren te hebben gevraagd of er al een beoordeling was kreeg ik vandaag een telefoontje ze hadden de zaak bekeken en er kwam wel een clausule op maag/darmen ze wilde niet riskeren dat het zich zou herhalen in de toekomst dus voor de rest van de lopende verzekering zou er niets meer uitbetaald worden als Joep iets aan zijn maag/darmen zou krijg, kortom Joep zou nooit meer aan de diarree mogen en nooit meer misselijk mogen zijn en al zeker niet voor dit probleem een dierenarts kunnen bezoeken want ze betalen niets uit.

Ik heb de verzekering natuurlijk per direct opgezegd want daar had ik twee weken de tijd voor en mijn ongeloof geuit bij de man die mij te woord stond en laat hij het nou heel raar vinden dat ik verder heb bedankt voor hun gluiperige diensten.

Heb gelijk mijn dierenarts gebeld om het uit te leggen en tot mijn stomme verbazing was ik vandaag de tweede die belde met precies het zelfde probleem bij Ohra ook maag/darm waar om niets ook een clausule was opgelegd.

Leuke reclame op tv Ohra maar zo diervriendelijk zijn jullie helemaal niet het is meer op een makkelijke manier de kas vullen de klant is verder maar bijzaak dus zal zeker niet nalaten dit aan anderen kenbaar te maken en desnoods elke dierenarts een berichtje te sturen zodat Ohra zeker niet meer aanbevolen zal worden.

Jiska
20-04-2017

Goede reisverzekering

Nooit discussies gehad, ze zijn goed bereikbaar, professioneel en betalen snel en netjes uit.

Tijs
13-04-2017

Slechtste verzekering

Dit is de slechtste verzekering die ik ooit heb afgesloten. Werkelijk bijna niets wordt vergoed. Alle dierenartsbezoeken (preventief, maar ook als mijn kat ziek is) vul ik netjes in, waarna ik altijd te horen krijg dat of het medicijn niet in een of andere database geregistreerd was (en dus niet vergoed wordt), of dat het type behandeling (vaccinaties, ontworming etc.) niet vergoed wordt. Kortom, deze verzekering kost je vooral een duit met geld waar je niets van terugziet. Ik heb inmiddels bijna 600 euro premie betaald, en er is in totaal nog geen 50 euro vergoed van de 500 euro dierenartskosten die ik heb gemaakt. Echt een lachertje.

Melanie
01-02-2017

Prima!

Ik heb een Ohra dieren verzekering sinds mijn pup er is. Deze brak een pootje helaas, eerste contact was een drama! Kattige dame aan de lijn, ik moest toestemming hebben voor de operatie want ca 2000 euro, wilde ze niet geven want was vrijdag middag en duurde 2 dagen, toen ik aangaf dat bij een ongeluk dit nodig was, was zij dit niet met mij eens! Staat wel in contract zo dus ze had geen poot om op te staan, tweede contact kreeg ik excuus en was het bedrag binnen 5 dagen betaald. Je moet wel alles voorschieten, en Ohra betaald alleen betaalde facturen uit! Tot op heden zeker 2700 euro moeten claimen en altijd snel uitbetaald, je sluit een contract af van 1 of 4 jaar.

R. Vriezen
31-01-2017

'T maakt niet zoveel verschil.

.welke zorgverzekeraar je neemt, dwz als je gezond bent en alleen een basisverzekering hebt. Ik ben inmiddels meer dan 10 jaar verzekerd bij Ohra. Ik doe ook de administratie voor andere familieleden die bij andere verzekeraars zitten en mijn conclusie/ervaring is: als je gezond bent, weinig te claimen hebt en geen chronische ziektes hebt, maakt het voor het nemen van alleen de basisverzekering, het echt niet zoveel uit bij wie u dat doet. Het enige waar u op moet letten is of de verzekeraar vrije zorgkeuze biedt of niet, of ze nota's een correct en binnen redelijke termijn verwerken, en of ze bereikbaar zijn als je een probleem hebt. Al het andere valt m.i. onder 'handel in de illusie van zekerheid'.

De redenen dat ik na 10+ jaar nog bij Ohra zit zijn (behalve dat het in de balans zorgkosten-premie uiteindelijk overal mij of meer even duur is): - klantenservice over het algemeen in orde, goed bereikbaar, en ter zake kundig - correcte niet al te trage afhandeling van nota's - correspondentie/post/nota's zijn begrijpelijk en de info die ze sturen/geven klopt - nog géén kafkaëske administratieve drama's tot nu toe - vrije zorgkeuze - niet alles "moet" online. Als ik om wat voor reden dan ook even niet iets online kan of wil doen, kan het telefonisch of per post.

Verder vind ik dat een aanvullende verzekeringen op jaarbasis vrijwel altijd een sigaar uit eigen doos is - bij elke verzekeraar en ook bij Ohra. Ik ben gezond en heb bijna nooit wat, en als ik dan eindelijk een keer wel iets te claimen heb, wordt het vaak niet vergoed omdat net weer buiten e.o.a. clausule valt, of wordt er uiteindelijk maar zo weinig vergoedt, dat ik beter helemaal geen aanvullende verzekering kan nemen, omdat de premie voor zo'n verzekering op jaarbasis hoger is dan de kosten die je maakt.

Marisa
21-01-2017

Ohra huisdieren verzekering. Nooit doen!

Ik heb voor mijn 2 katten een huisdieren verzekering afgesloten zeker 4 jaar geleden en heb ze nu eindelijk op kunnen zeggen! Totaal heeft het mij een zekere 1200 euro gekost aan premie en de totale vergoedingen zo'n kleine 200 euro. Zinloze verzekering dus. Beste advies als je een dier hebt. Stop die premie zelf in een potje en gebeurd er iets dan kun je het daar uit betalen. En je kan altijd een betalingsregeling treffen met je dierenarts. verzekering voor huisdieren is een geldklopperij van verzekeringen!

Jopie
18-01-2017

Rare einddatum

Had een stabij op mijn naam.Het was mij al opgevallen dat voor de afsluiting er diverse belangrijke dingen vergoed zouden worden;na het afsluiten werden verschillende dingen opeens niet vergoed. Heb door omstandigheden de verzekering opgezegd per 1-1-2017.Tot mijn verbazing werd er op mijn site vermeld dat de verzekering beeindigd werd op de dag van ontvangst van de brief.Daar ik mijn volledige premie heb betaald voor december heb ik contact gezocht na 3 weken maar het bedrag zou vanzelf teruggestort worden. Nadat ik bijna 2 mnd later nog niets heb ging ik eens uitrekenen wat ik precies tegoed had en ik zie tot mijn stomme verbazing dat(nu er niets gedeclareerd is in december!) dat de verzekering opeens tot 1-1-2017 doorliep zoals ik gevraagd had maar wat hun niet deden.Eigenlijk ben ik hier erg boos over en vindt het een makkelijke oplossing.Heel slim. Nieuwe consumenten;let heel goed op;beloftes van vergoedingen veranderen na het afsluiten.Maak een lijst van belangrijke dingen en neem echt de tijd. Nieuwe eigenaar laat iedere maand een bedrag overboeken en in tijden van nood kan hij betalen en hoeft hij niet,naast verdriet over de hond,ook nog in de clinch met de verzekering(want die beslist ten alle tijde of ze vergoeden ja of te nee.Wie belt er voor een noodzakelijke operatie eerst met de verzekering voor toestemming? Weinig vertrouwen na "diefstal"belachelijk klein bedrag.Bedrijf met deze praktijken zet zichzelf vooraan en hun wnst;heus niet uw huisdier

Remco
07-01-2017

Niks vergoed en administratieve puinhoop

Clausules verzekeringen zijn lastig van te voren na te kijken. OHRA heeft veel uitzonderingen opgenomen. Tandheelkunde verzekering ziet er redelijk uit, De kosten van de verzekering is veelal hoger dan de gemaakte kosten per jaar. En indien er bijvoorbeeld een vulling nodig is betaal je het meeste toch nog zelf. Afhandeling van declaraties (veelal tandarts en apotheek) is rommelig, vaak dubbele declaraties welke je achteraf moet corrigeren. jaarlijkse premie gaat al 2 jaar op een rij fout. iedere keer dubbel afgeschreven.

Eloise
06-01-2017

Perfecte verzekering

Ik heb zelf een verzekering bij OHRA. Ik ben zeer tevreden. Heb nu 1,5 jaar een boxer en al medere keren mee naar de dierenarts geweest. Declaratie gedaan en heel groot gedeelte van bedrag terug gekregen elke keer. Ook een prima service.

Manuela
09-11-2016

Nooit afsluiten! Oplichters

Hond gekocht verxekering online afgesloten. Na 2 mnd bleek hond ziekelijk. Wilde verzekering opzeggen omdat er geen dekking was. Bleek het plots een 4 jarige polis te zijn ipv 1 jr,. Daarna hond weggedaan naar mensen die voldoende middelen hadden om haar goed te verzorgen. Nu willen ze niet beeindigen omdat je moet aantonen dat je haar hebt verkocht. Alsof het een auto is waarvoor je een vrijwaring moet hebben. En in de polisvoorwaarden staat er niks over; is puur klantenpesterij om nog ff meer geld eruit te persen.

Yvette
19-10-2016

Let op: in de Ruimbagage vallen héél veel spullen niét onder de dekking!

Mbt een voorjaarsvakantie had ik een korte reisverzekering afgesloten bij ohra. Aangezien ik een iPad, en fijne zonnebrillen van RayBan, computer en mooie schoenen bij me had, besloot ik bovenstaande reisverzekering af te sluiten bij ohra. Snel geregeld en makkelijk af te sluiten dat dan weer wel. Maar helaas, mijn zonnebril en de iPad zijn beschadigd tijdens de reis. In de handbagage zouden deze spullen snel beschadigen en heb daarom het belangrijkste in de koffer gedaan. Maar je raad het vast al. Deze vallen natuurlijk niet onder de dekking van deze korte reisverzekering als deze in de ruimbagage worden vervoerd.

Waarom voor kostbare spullen nog een verzekering af sluiten? Erg teleurgesteld in ohra

11-10-2016

Declaratie HEL

Op basis van oudere reviews ons voor onze hond verzekerd. Zijn meer dan 1 jaar verzekerd en hebben meer klachten dan goeds te melden.

Telefonisch contact verloopt moeizaam. Het declaratieformulier invullen online ervaar ik als een hel. Declaraties zijn onvolledig uitgekeerd. Wanneer je een klacht meldt, lacht een medewerkster mee met begeleidende tekst "we kennen deze klacht", om vervolgens door te praten alsof mijn klacht niet serieus afgedaan hoeft te worden.

Het incasseren doen ze wel heel trouw.

Op de balans: NEGATIEF

Lazlo
01-10-2016

SLECHTE SERVICE GEEN WAAR VOOR JE GELD

DECLAREER NOOIT IN DE 30 DAGEN LOOPTIJD VAN JE HUISDIER!DEZE GEGEVENS WORDEN TEGEN JE GEBRUIKT NA DE LOOPTIJD! 12 SEPTEMBER:Lange wachttijden bij klantenservice zowel telefonisch(minimaal 10 minuten wachttijd maakt niet uit op welk tijdstip) als via de whats app(na 3 uur pas antwoord en meestal is dit een vraag en als je deze beantwoord moet je weer 3 uur wachten). Ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die aardig wat problemen had, dat je de eerst maand niets kan declareren begrijp ik alleen als ik buiten die maand zit en weer nieuwe kostten wil declareren krijg ik opeens het antwoord dit heeft te maken met de problemen die je 3weken geleden al met je hond had(wat niet waar is, want hij is 3 weken kerngezond geweest) ! JA 3 WEKEN GELEDEN! Eindstand krijg ik niks uitgekeerd ik betaal het hoogste bedrag kwa honden verzekering dan verwacht ik ook wat service. Ik heb nu al spijt dat ik bij jullie ben verzekerd. Beroerde service lange wachttijden met respons van declaratie. VERVOLG 26 SEPTEMBER: Nadat ik de patientenkaart van mijn hond heb doorgemaild en het telefoon nummer van mijn dierenarts om een verklaring af te geven over het NIET verband hebben met de vorige behandelingen. HEEFT OHRA DE CONCLUSIE GETROKKEN DAT HET WEL VERBAND HEEFT MET ELKAAR! dus als de dierenarts(iemand die er voor gestudeerd heeft en verstand van zaken) een verklaring aflegd dat deze zegt dat hij niet kan bevestigen dat de dierenarts bezoeken in de wachttijd verband met elkaar hebben trekt OHRA daar niets van aan en besluit om te zeggen dat het wel met elkaar te maken heeft gehad. Ik heb telefonisch contact gehad met OHRA en dit betekend dus dat als mijn hond door welke reden ook maag en darm klachten heeft(bijv. als hij iets geks van de straat heeft gegeten waardoor hij diarree heeft) het altijd in verband wordt gelegd met de parasiet "omdat dat de symptomen zijn" en ik dus NOOIT IETS MEER KAN DECLAREREN OF VERGOED KRIJG.

OHRA trekt zelf de conclusies die in hun geval in het voordeel zijn en neemt dieranarts verklaringen niet serieus!

Ik heb de duurste hondenverzekering, ik betaal het hoogste bedrag maar krijg het slechste service !

Daphne
28-09-2016

Ohra dierenverzekering

Onze hond is erg ziek deze maand, nog geen 4 jaar. Behoorlijk wat kosten gemaakt de eerste 3 jaar al. Dit omdat ze 3x gebeten is door loslopende honden en nu deze maand ziek is een ze weten niet hoe en wat. Veel onderzoeken gehad en grote kosten en elke keer wordt alles snel vergoed waar je voor verzekerd ben. Gisteren groot bedrag gedeclareerd en vandaag al bericht wat ik terug krijgen, nou meer dan de helft, ik was zo blij! Aan de telefoon helpen ze je ook erg netjes. Ben echt blij dat we een dierenverzekering van ohra hebben!

Magda
19-09-2016

Tevreden

Ik heb nu een jaar de huisdieren verzekering. Maar ben tot nu toe tevreden over Ohra. Ondanks dat ik redelijk veel naar de da moet. Betalen ze snel uit. Keer op keer.

09-09-2016

Goede service

Ohra geeft een duidelijk overzicht van de vergoediingen per soort verzekering waardoor redelijk eenvoudig een verzekering naar wens kan worden gekozen. Declaraties kunnen online worden ingediend. De afhandeling gaat snel. Op de site is het zorgverbruik gemakkelijk na te kijken. Vragen en bemiddeling via de helpdesk worden goed opgepakt en afgehandeld.

Anna Rose
02-09-2016

Frustratie en spijt

Niet doen! Declaratie afdeling krijgt hier flinke bonussen om te speuren naar redenen om niet uit te hoeven keren lijkt het zo. Zeer frustrerend!

Suzanne
13-08-2016

Super service

Onze bank kon niet meer gemaakt worden helaas waardoor we nu het volledige bedrag van aankoop terug krijgen.en zo kunnen kijken voor een andere bank.super netjes afgehandeld. Bedankt ohra