Ohra reviews

2.4

Ik
08-11-2013

Aansprakelijkheidsverzekering afgesloten bij Ohra, zijn huisdieren mee verzekerd? Ja hoor meneer volledig mee verzekerd voor schade welke worden aangebracht door je huisdier aan derde. Prima!

Tot het er op aan komt, bank van mijn broer. Had de kat ingehangen bank stuk. Nog nooit had ze dat eerder gedaan in die jaren dat we haar hadden. Zegt de verzekering doodleuk. Wij keren niet uit. Zijn omstandigheden die aan mij kunnen worden toegerekend. (artikel 6:101 Burgerlijk Wetboek)..... Valt je mond van open. Dit is al een 2e slechte ervaring met Ohra. Ik ga hem opzeggen. Wat een afzetters.

Crientje
08-07-2013

We wilden onze kat hier verzekeren. Ze kwam van Bulgarije via een lange reis naar Nederland en had daarbij een verkoudheid opgelopen. Uit voorzorg en advies van de dierenarts een antibioticakuurtje gedaan en ook haar oormijt behandeld. Toen wij de verzekering afsloten was dit al voorbij en was ze kerngezond. wel eerlijk alles aangegeven want anders krijg je achteraf gezeur. via de site geen probleem kon het zo afsluiten. Krijg je daarna doodleuk een mail waarin staat dat ze wordt uitgesloten voor neus, holtes en longen.... pardon? bij de bevestiging op het internet gaven ze dit NIET aan. heel slinks dus! ik heb meteen bezwaar aangemaakt en gevraagd of ze hun uitsluitsel terug konden trekken. Geen antwoord. 3 weken later weer gemaild. 3 weken daarna nog geen antwoord. ik was het zat. laatste mail gestuurd met het verzoek dringend contact op te nemen en mij iets te laten weten, wel was er al geld van mijn rekening afgeschreven. weer geen antwoord. Er waren al een paar maanden voorbij en geen woord van Ohra gehoord. toen heb ik een serieuze aangetekende brief en mail verzonden met de mogelijkheid dat ze voor de laatste keer van hun kant het konden regelen en dat ik anders mijn advocaat in zou schakelen omdat ze nog altijd vrolijk geld afschreven van mijn rekening. Daarna heb ik eindelijk een goed antwoord gehad, maar moest er WEER actie van mijn kant worden genomen. Prima. Maar enkele dagen daarna krijg ik ineens een brief thuis met dat ze mijn opzegging hebben ontvangen en dat het met terugwerkende kracht is opgezegd... ik heb NOOIT een opzegging gedaan..... Maar, ik was er klaar mee, heb een aangetekende brief teruggestuurd met dat ik hun bevestiging had ontvangen en vriendelijk verzocht de bedragen terug te storten, want hier werd in hun brief niet over gesproken...

Na een aantal weken was het geld teruggestort. Maar wat een slechte service van Ohra. Ze willen je niet te woord staan. en het duurt dus 3 maanden voordat ze een mail of brief beantwoorden... vervolgens doen ze alsof er niets aan de hand is, en excuses maken hebben ze helemaal niet van gehoord.

Nu zit ik bij Petplan. Daar reageren ze al binnen 2 werkdagen. Kan Ohra een voorbeeld aan nemen.

NOOIT MEER OHRA voor ons!

22-05-2013

In augustus 2012 heb ik een neoblaas gekregen i.v.m. blaaskanker. Naar aanleiding van de operatie ben ik incontinent voor urine geworden en daarvoor ben ik sinds oktober vorig jaar onder behandeling bij een bekkentherapeut. Ik heb bij OHRA/CZ een extra uitgebreide aanvullende verzekering afgesloten omdat ik goed verzekerd wilde zijn voor deze behandelingen.

Wat schetst mijn verbazing: op 21 mei 2013 kreeg ik een rekening van OHRA voor 5 fysiotherapiebehandelingen. Dat gingen ze binnenkort van mijn rekening halen. De uitleg was als volgt:

1. Je krijgt 20 behandelingen uit het basispakket vergoed.

2. Ondanks mijn extra uitgebreide aanvullende verzekering (waar in staat dat deze therapie volledig wordt vergoed) moet je de behandelingen zelf betalen tot je eigen risico vol is. (in mijn geval is dat € 850,-).

3. Als je eigen risico vol is worden de behandelingen weer vergoed uit de basisverzekering.

Het betreft hier een verschil tussen een chronische en een niet-chronische aandoening. Als je chronisch bent krijg je niet vergoed. Het gemene hiervan is dat dit nergens in het vergoedingenoverzicht van OHRA vermeld staat en dat je er dus pas achter komt als het te laat is. Chronische aandoeningen worden door OHRA dus NIET vergoed uit je dure aanvullende verzekering.

Pas hiermee op: sluit bij OHRA geen zorgverzekering af voor je alles duidelijk zwart op wit hebt.

05-02-2013

Mijn tandarts betaal ik liever uit eigen zak.!

Met het excuus, dat het (landelijk ontwikkelde) computersysteem geen rekeningen op naam kan uitschrijven, wordt de (privé-)rekening door de tandarts niet naar mij, maar naar OHRA gestuurd, die op zijn beurt weer mij een rekening presenteert en hierdoor zich feitelijk laat misbruiken als incassokantoor. "Dat klopt, dit is zo afgesproken met uw tandarts" antwoord OHRA op schriftlijke navragen. "Dat ik dit niet appresieer....!!...moet u uw tandarts vragen!"

Hierdoor komt nu een derde partij in het bezit van mijn medische (tandarts-)gegevens.......en dit botst met de privacy-wetgeving. Wanneer ik alsnog toch zou besluiten een tandartsverzekering af te willen sluiten? Mijn dossier hebben ze onbevoegd al in handen! en ik loop eerder het gevaar afgewezen te kunnen worden wanneer het dossier hiertoe aanleiding zou geven.

Natuurlijk kan ik van tandarts wisselen of van zorgverzekeraar. Maar OHRA kan natuurlijk ook stoppen met dubieuze contracten af te sluitenen, want de belangen van hun klant (niet van de tandarts en niet van de incasso-dienst) moeten ze centraal stellen! Dat zegt tenminste het Verbond van Verzekeraars.

23-10-2012

Ja wat moet ik ervan zeggen ,een grote boevenbende die op allerlei manieren probeert er voor te zorgen dat ze niets hoeven uit te keren. Nou moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat dit wel voor meer verzekeraars geld. Voorbeeld hoe Ohra met klanten omgaat ; ik heb een extra tandartsenverzekering maar moet alsnog veel bijbetalen ,en dan bedoel ik echt veel wat in t verleden niet t geval was.Krijg even later een brief waarin ze zichzelf op de borst kloppen met een colanceregeling die voor alle klanten geldt.Enkele weken later krijg ik een brief dat dat toch niet voor mij geld en dat ik dus gewoon moet betalen ,stuur dan aub niet zo`n brief ,bespaart een hoop ergernis en papier ,maar behandel je klanten beter.

25-05-2012

Tsja men spreekt over een Ohra krediet maar uiteindelijk is het een krediet van santander geworden. Ohra is dus eigenlijk santander. is dit wel in geoorloofd door de AFM?

31-03-2012

Dit jaar ben ik van zorgverzekering veranderd en heb ik Ohra. Mijn vorige zorgverzekering was echt een drama. Die vezekeringsmaatschappij was administratief een zooitje en wou amper wat vergoeden. Nu bij Ohra verloopt alles soepeltjes. Alles gaat automatisch en ik hoef niks voor te schieten. Ook worden de nodige dingen gedekt. Totzover een prima ervaring met Ohra en haar zorgverzekering. Overstappen is vrij eenvoudig dus wanneer je zorgverzekering niet bevalt denk er dan overna om ook over te stappen naar een andere verzekeringsmaatschappij!

21-02-2012

Super verzekering

3 weken na inbraak was het geld al gestort. 100% van de claim is zonder probleem vergoed, en dat terwijl alle aankoopnota's bonnen etc ook gestolen waren! Aanschaf van oa laptop en tv van 3 jaar oud werden 100% vergoed tegen aanschafwaarde. Voor mij een super verzekering!!!!

21-02-2012

Binnen 3 weken na inbraak totaal bedrag vergoed van claim. Bij inbraak waren alle aanschaf papieren bonnen etc ook gestolen, des on danks is alles vergoed, en tegen aanschafwaarde. Bv laptop en tv van 3 jaar oud 100% vergoed tegen aanschafwaarde! SUPER

25-11-2011

Op dit moment ben ik in het bezit van een Ohra doorlopend krediet. Ik ben nog nooit tegen een probleem aangelopen. Nou is het wel dat er wat min puntjes zijn, hierdoor wil ik mogelijk overstappen. Ik kan enkel geld opnemen bij het GWK, ABN AMRO en de SNS bank. Verder kost een pin transactie €9,95. De kosten vind ik te hoog en ook de automaten waar ik kan pinnen vind ik te weinig. Ze zijn nooit in de buurt. Over het kosten percentage ben ik erg tevreden. Op dit moment betaal ik 7,9% rente wat volgens mij veel hoger had kunnen zijn bij andere kredietverstrekkers. Mocht je geen pintransacties hebben dan raad ik OHRA zeker aan. Maar als je wel redelijk wat pintransacties hebt dan zou ik toch even verder kijken.

Anneke
08-10-2011

Door de komende onzekerheid ben ik sinds kort gaan besparen. Daarbij heb ik ook mijn verzekeringen opnieuw bekeken en vergeleken. De meeste bleken wel allemaal rond de marktprijs te liggen. Alleen de opstalverzekering die ik had bij FBTO was hoger dan bij een paar andere verzekeraars waaronder Ohra. Ik bespaar nu met mijn opstalverzekering bij de Ohra 10 euro per maand. En dat is toch wel 120 euro per jaar! Daar kan ik een hoop andere leuke dingetjes mee doen. Ik beoordeel Ohra daarom positief op basis van de goede premie en makkelijk af te sluiten verzekering.

11-02-2011

Ik moest "geld innen" bij ohra omdat idiote hadden ingebroken in mijn schuur en daar 2 fietsen hadden gepikt. Mijn aanvraag dus bij de Ohra ingediend en inmiddels hebben we met de uitkering nieuwe fietsen gekocht. Niks op de inboedelverzekering van ohra aan te merken dus.

06-01-2011

Het is een nieuw jaar dus ik dacht ook meteen een nieuwe auto kopen. Ik heb mijn oude Volvo ingewisseld voor een nieuwe Saab. Ik ben er echt heel blij mee! Maar ik moet ook opnieuw mijn autoverzekering afsluiten. Ik heb bij Centraal Beheer, Unive, De Nationale en Ohra mijn premie berekend. De premie die ik bij Ohra moet betalen is vele malen lager dan alle andere verzekeraars. Alleen Centraal Beheer had een vergelijke bare premie. Enkel vond ik de voorwaarden van Ohra beter bij mij aansluiten.

Daarom ik heb ik mijn autoverzekering bij Ohra online afgesloten. Dit duurde maar een paar minuten en ik was meteen verzekerd. De Ohra was voor een zorgverzekering een stuk duurder maar met de autoverzekering ben ik bij deze verzekeraar goedkoop uit. Waarom zou je meer betalen dan nodig is.Hoop dat ik hier wat andere mmensen mee kan helpen.

06-04-2010

omdat ik geen geduld heb voor lange telefoongesprekken met een callcenter en geen tijd heb om langs een kantoor te gaan om een uitvaartverzekering te regelen zocht ik er een online op. ik heb op meerdere sites en forums gekeken voor de beste online uitvaartverzekeringen, 1 die daarbij naar boven kwam was die van de ohra. deze verzekeringsmaatschappij was bij mij al bekend en daarom wel betrouwbaar in mijn ogen. hun voorwaarden waren voor mijn situatie ook het beste. dit kwam ik te weten door eenvoudig info op ohra's site te raadplegen. ook mijn premie berekenen was zo gepiept.

ik heb daarom besloten mede door de normale premie en betrouwbaarheid voor de ohra gekozen

05-11-2009

De afgelopen twee jaar ben ik verzekerd geweest bij Anderzorg, een hele goedkope zorgverzekeraar wanneer je nooit gebruik maakt van je ziektekostenverzekering. Alleen dit jaar heb ik dat wel gedaan en door de hoge eigen risico was ik duurder uit dan dat ik bij een "gewone" verzekeraar was verzekerd. Daarom heb ik besloten over te stappen naar een ziektekostenverzekering voor 2010 die wel de dingen vergoed die ik nodig bleek te hebben maar niet super veel duurder is dan Anderzorg.

Toen ben ik terecht gekomen bij Ohra. Toen ik op de Ohra website mijn premie ging bereken kwam daar verrassend een totaal premie uit van 124 euro. Als ik dit jaar deze zorgverzekering bij Ohra had afgesloten had ik dit jaar een paar honderd euro bespaard! Maar dat is natuurlijk achteraf praten. Anyway.. ik heb na ik deze premie had gezien meteen de verzekering afgesloten en er voor gekozen om alles online te regelen zodat ik niet met al dat papier werk zit.

Eigenlijk verliep de registratie goed. Ik kreeg een paar dagen later een bevestigingsbrief. Wat ook de laatste brief zal zijn denk ik aangezien ik alles online regel. Ik zou zeggen goede service van Ohra!

Voordelen van Ohra: Alles online te regelen, de premie was voor mij voordelig.

09-07-2009

Nu ik een gezin heb met twee kinderen van 4 en 6 en een prachtige vrouw moet ik er niet aan denken dat zij nadat ik er niet meer ben het financieel slecht krijgen en dat ze ons huis uit moeten omdat de rekeningen dan niet meer betaald kunnen worden. Dus heb ik een overlijdensrisico verzekering afgesloten bij de Ohra. Ik zocht op internet naar een overlijdensrisicoverzekering die een hoge uitkering uitkeert mocht er wat met mij gebeuren. De Ohra en nog een andere verzekeraar hadden in mijn ogen een hoge uitkering en vroegen een bijpassende maandelijkse premie. Het is uiteindelijk de Ohra geworden omdat ik meer verzekeringen bij deze verzekeraar heb lopen. Ik betaal nu zoals afgesproken de maandelijkse verzekeringspremie waardoor mijn gezin nu financieel gezien normaal kan verder leven, mede omdat de hypotheek volledig is afgelost als ik kom te overlijden.

Voordelen van Ohra: Hoge uitkering en hypotheek direct afgelost. Ook kreeg ik bij het afsluiten een foto van mijn gezin op canvas, niet dat ik daarom de verzekering heb afgesloten maar het was een leuk kado!

Nadelen van Ohra: Tot zo ver geen. Maar ik hoop ook dat er nooit wordt uitgekeerd.

16-06-2009

Sinds begin dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe Opel Astra. Daarom had ik mijn verzekering bij mijn oude verzekeraar overgezet naar mijn Astra zodat ik verzekerd kon rond rijden.

Echter waren de kosten per jaar bij mijn oude verzekering erg hoog. Daarom ging ik op zoek naar een verzekeraar die me een beter aanbod kon doen. Toen had ik bij verschillende verzekeraars mijn premie berekend en ik moet zeggen dat Ohra daar erg goed uit kwam.

De prijs die Ohra mij bood voor mijn nieuwe Astra was lager dan bij de rest. Een andere verzekeraar was iets goedkoper maar die was voor mij onbekend en Ohra daarin tegen niet. Dus had ik via de website van Ohra de verzekering aangevraagd. En die was super snel geregeld, al binnen een week!

Voordelen van Ohra: De prijs die ik kreeg aangeboden was zeer laag. En een positief punt is dat de verzekering snel was afgesloten.

Nadelen van Ohra: Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot dusver geen problemen heb ondervonden. Ook heb ik niet echt met de klantenservice te maken gehad.