Ohra reviews

2.4

Jacob
05-11-2015

Schadeclaim die maanden op zich laat wachten

Heb ongeveer 4 maanden geleden een diefstal claim ingediend bij OHRA waar ik verzekerd ben. 2 jaar lang netjes alle facturen voldaan zonder ook maar één keer te claimen. Nu ik recht heb op een claim laat OHRA het van zich afweten. Geen goede communicatie en als je belt wordt je aan het lijntje gehouden. De expert heeft zijn documenten nog niet verstuurd en wanneer je contact zoekt met de expert geeft hij aan dat het al verstuurd is naar de opdrachtgever, lees OHRA. OHRA weer gebeld en gevraagd wat het status is; " Ja we hebben een aantal vragen die we nu gesteld hebben aan de expert. We wachten zijn antwoord af." 3 weken verder nog steeds geen antwoord van OHRA ontvangen. Begin eigenlijk een beetje moe van te worden om steeds maar weer te bellen en alle afdelingen langs moet gaan met mijn verhaal voordat ik bij de juiste afdeling kom, wat al 3x gebeurt is. Vraag me af of OHRA wel wilt uitbetalen of alleen ontvangen? Ben nu aan het zoeken naar betere alternatieven met een veel betere polis dan OHRA.

Baasje
02-11-2015

Voorwaarde wijzigen

Voor onze hond een dierenverzekering afgesloten ook gekozen voor sterilisatie pakket! kan je beter niet doen. toen ik hem afsloot was de dekking 100% en nu bij indienen krijg ik als antwoord dat er maar 60*% word vergoed! wat een bedriegers zijn dit! Ik zit er helaas 3 jaar aan vast, maar elke euro dien ik bij ze in!

Ook de facturen indienen is geen pretje, een ontmoediging noem ik het. Alles moet je per keer invullen, chipnummer, geb,datum, verzekeringsnummer enz. Wat een onzin. Veel makkelijker is een foto te maken van de factuur en contractnummer in te vullen. Scheelt veel werk.

Jordy
17-10-2015

Traag, aanvraag voor een redelijke spoed operatie tijdrekken.

Echt heel naar hoe de klanten(geen)service met je omgaat. Je vraagt een vergoeding aan voor een bekkenkanteling operatie, vervolgens duurt het tot maximaal 10 werkdagen voordat ze een antwoord sturen, na 8 dagen vragen ze je om een patient kaart te overleggen en na deze gestuurd te hebben antwoorden ze eveneens binnen 10 werkdagen. Dit is bijzonder vervelend omdat onze hond op het randje zit van bekkenkanteling welke nog net mogelijk is (hij is nu 9 maanden), maar elke dag verder verkleint de kansen op succes. Ronduit schandalig BLEH!

Maha
07-10-2015

Ze gokken erop dat je vooral dom bent!

All risk inboedel verzekering:

Een jaar geleden tablet van mijn vrouw valt stuk, ze krijgt netjes schadevergoeding. Tussendoor komt er een brief dat het eigen risico bij tablet en smartphones vanaf dit jaar is gegaan van €0,- naar €150,-. Recent valt de smartphone ongelukkig op de grond, raakt onherstelbaar beschadigd. Claim ingediend, krijgen we ineens een antwoord dat deze claim niet valt binnen de polisvoorwaarden, dus ze kunnen niet helpen.

Kennelijk wordt hier continu gesleuteld aan de polisvoorwaarden, zonder dat je hiervan op de hoogte wordt gesteld en als je een claim hebt, valt deze al lang niet meer binnen de polis.

Natuurlijk moet de premie vooral lekker ongewijzigd doorbetaald worden.

Bezint eer Gij begint met Ohra!

Michel
15-09-2015

Zeer trage en onprofessionele schadeafwikkeling

Erg lang aan het lijntje gehouden bij schadeafwikkeling. Zeer onprofessioneel

Jan de Wit
30-07-2015

Oplichting: premie vragen over het verleden

In de laatste week van juli heb ik me aangemeld voor een ziektekostenverzekering bij Ohra.

Ik heb op de site aangegeven dat ik de verzekering wilde laten ingaan op 1 augustus, maar zonder overleg maakte Ohra daar 2 juli van, de datum dat ik in Nederland ben ingeschreven.

Dat is dus proberen geld binnen te halen zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat. Toen ik vroeg waarom men dat zomaar doet zonder overleg of toelichting was het antwoord dat men mij wil beschermen tegen een boete voor onverzekerd zijn.

Dit is echter een leugen, een nieuwkomer heeft drie maanden de tijd om een verzekering te kiezen.

Heike
22-07-2015

Kat verzekerd. Pluspakket en niet volledig vergoed

Ik ben het eens met de meeste stellingen hier. OHRA is slecht te bereiken en ze hebben bij mijn pluspakket voor Mickey slechts 50 euro vaccinatie vergoed en niet 75 euro. Ook het chippen vergoeden ze niet pas nadat ik gebeld heb en drie mails heb gestuurd. Nu vervolgvaccinatie gehad voor mijn kitten en weer niet vergoed.

Ik ben er klaar mee. Ik ga ze zo weer bellen en dan leg ik heel goed uit dat deze verzekering voor mij niet deugd.

10-06-2015

Zeer slecht

Slechte communicatie. Slechte schadeafhandeling en het meest merkwaardige: Ze laten je 9 jaar zakken met 1 schade! Wees verstandig en BLIJF HIER WEG!

René
28-05-2015

OHRA zeer traag met betalen.

Mijn vrouw en ik hebben allebei een kwaaltje waarbij wij naar dezelfde behandelaar gaan. Declareren gaat bij VGZ en OHRA op de zelfde manier via internet.

Ik krijg bij VGZ stipt na 7 dagen de voorgeschoten kosten van de behandeling terug. Maar mijn vrouw wacht wel 3 weken of langer op betaling en hier erger ik mij wel aan. Moet ik eens proberen om 3 weken te laat te betalen moet je OHRA dan eens horen.

HennyenAnchela
26-03-2015

Heel slecht!

Ze deden erg moeilijk toen ik getroffen was door auto vandalisme ik was olrisk verzekerd en bij de eerste melding waren ze erg vriendelijk later daarop volgende vertraging totaal niet klant vriendelijk. Toen ik eindelijk het schade grld binnen had hadden ze maar een deel over gemaakt. En wouden ze beweren dat het klopte. . Advocaat er bij gehaald ja daar hadden ze geen zin in dus hebben ze eindelijk netjes uitbetaald! Ga nooit met deze verzekering in zee!

M.Dierks
18-03-2015

Teleurstellend

Na 26 jaar 5 verzekeringen bij ohra hadden we het laatste jaar 2x schade. Beiden keren krijgen we niks vergoed volgens ohra. Niet via inboedelverzekering en niet via wa verzekering. Schandalig. Ene keer praten ze over dat schade niet gedekt wordt uit onroerend verzekering omdat er geen braakschade is en als je dat de schade aan ander wil vergoed krijgen vanuit wa verzekering is het ineens geen schade omdat het veroorzaakt is door inbraak. Hoe gek kun je het maken. Eerste persoon vd ohra geeft aan dat ze een coulance bedrag willen vergoeden. 2 weken later geeft persson 2 aan dat dit niet vergoed gaat worden en zegt u wordt teruggebeld vandaag......Nee dus. We stoppen met deze verzekeringen dit snapt u wel. 26 jaar geen schade en dan dit. Teleurstellend. Boos en gefrustreert.

E. Pierweijer
02-03-2015

Oneerlijke toelating

Ik heb geprobeerd voor mijn hondje Sharky een verzekering af te sluiten. Nu blijkt dit niet mogelijk om te doen omdat deze de parasiet Giardia heeft gehad, een melktandje getrokken is en een keer pijnstillers heeft gehad na een misstap. Allemaal zaken die eenmalig zijn. Te bizar voor woorden. Deze verzekeraar wil kennelijk alleen honden die de hele dag binnen zijn!

Ed
28-02-2015

Schandalig hoe ze met klanten omgaan

aanvraag van de chirurgen worden afgewezen zonder dat er naar mijn probleem wordt gekeken.

Het gaat hier om een medische ingreep niet om een cosmetische ingreep.

En dat terwijl ik al meer dan 20 jaar bij hun mijn verzekeringen heb.

Ed

26-02-2015

Verzekerd zijn bij OHRA

Mijn ervaring bij OHRA zijn in een woord geweldig alle nota die ik krijg van de dierenarts worden bij mij keurig binnen een week op mijn bankrekening gestort.

Dat je het van te voren bij de dierenarts voor moet schieten vind ik normale actie.

Op dit moment is mij hondje een boomer doodziek hoge koorts niet eten enz op dit moment met onderzoeken bezig en alle rekeningen die ik in dien on line bij OHRA en er zitten pittige rekeningen bij worden ala de minuut terug gestort.

Wat mij betreft prima zo en wat er ook gebeurt ik blijf bij OHRA.

Een tevreden klant Kees van der Pol.

23-02-2015

Slecht behandeld

eenzijdig op zeggen van het doorlopen krediet met en rot smoes.

er was wat veranderd dit is niet waar enkel aan andere visa kaart aangevraagd voor de oude fiancees niet veranderd maar volgens ORHA wel.

volgens mij is het zo dat ik bijna geen gebruik van hun krediet alleen neem ik per jaar wat op (gezegd door een medewerker)zodat ik het doorlopende krediet niet verlies

oja de rente van OHRA is 9.1% verhoging 1 februari 2014 is nooit veranderd althans geen bericht van ontvangen dus let goed op

Carel
17-02-2015

Had ik deze site maar bekeken voordat ik verzekeringen voor mijn honden afsloot. Ik heb aan de hand van vergelijkingssites gekozen voor Ohra. Had ik maar verder gekeken en de voorwaarden uitgeplozen. Nu blijkt dat Ohra voor iedere claim een uitzondering heeft verzonnen. Zo vergoedt Ohra consulten bijvoorbeeld alleen maar onder bijzondere voorwaarden. Aandoeningen zoals wormen e.d. zijn uitgesloten. En dat alles terwijl de premie bepaald niet de goedkoopste is. Voor wie dit leest: niet bij Ohra je huisder verzekeren.

30-01-2015

Neem hier geen verzekering!

Ik ben 21 jaar klant geweest en daar hebben ze bij ohra blijkbaar geen boodschap aan.

Onvriendelijke behandeling. Een afspraak over vermindering premie voor de duur van één jaar en na een half jaar trekt Ohra deze éénzijdig in.

Ze maken constant fouten, bijvoorbeeld je adres wijzigen zonder iets te laten weten.

Helemaal niet betrouwbaar.

Maak niet dezelfde fout als ik, anders krijg je veel hoofdpijn!

Sander
28-01-2015

Motorverzekering

Ben 26 jaar heb al 2 jaar een autoverzekering bij ohra , ben in het bezit van rijbewijscategorieen BE CE en A Volledig .probeerde een lichte motor te verzekeren 600 cc is mij geweigerd vanwege "jeugdige leeftijd en het vermogen van de motor" in een woord belachelijk! mag wettelijk op elke motor rijden als het zo is dat ik een groter risico ben moeten ze gewoon de premie aanpassen naar boven en niet botweg weigeren .je bent bij ohra wel goed om te betalen voor verzekeren waar ze relatief weinig risico bij lopen maar zodra het risico wat groter word laten ze je barsten.

Sharon
06-01-2015

Zeer slechte verzekering

Ik heb mijn hond een siberische husky verzekerd bij Ohra vanaf pup af aan.

Hij is nu 1 jaar en heeft een patella luxatie dat betekend dat zijn knieschrijf er bij elke beweging naast schiet en operatie noodzakelijk.

Op 17 november zou hij geopereerd worden. Hij is die dag na de dierenarts gebracht. Toen de dierenarts hem onder Narcose bracht kreeg Nacho een hartstilstand en is ongv 3 minuten dood geweest. De dierenarts heeft hem er gelukkig boven op gekregen

Op 19 november 2014 hebben we een hartecho enzo laten maken om te kijken of hij iets eraan over had gehouden. Gelukkig was alles goed.

Naar veel heen en weer gebel met ohra hebben we vandaag pas bericht gekregen over het indienen van deze twee nota's van een bedrag van €750. Ohra gaat dit bedrag niet uitkeren omdat Nacho dit probleem heeft gekregen in de 30 dagen wachttijd wat absoluut niet zo is. Nacho is tot op heden nog niet geopereerd en er komt nog een operatie van €900 aan waarvan Ohra nu al zegt het niet te vergoeden en de pijnstillers die hij op dit moment nodig heeft worden ook niet meer vergoed.

Ohra weet heel goed geld te innen maar uitkeren ho maar! Wij zijn op dit moment gewoon verzekerd voor niks want krijgen niks meer vergoed van die vieze oplichters! En als je de klantenservice bel dan word je nog afgesnauwt ook door het team van Ohra!

Begin nooit aan deze verzekering want het is een en al problemen wat je krijg!

Tania
05-12-2014

ZEER SLECHT

Hadden een waterschade in de keuken. Die was niet vergoed! Volgens de verzekeraar kon het waarschijnlijk nog eerder ontstaan. De loodgieter factuur, de getuigen betekende niks voor ze.

Dus wij vinden die verzekering - de oplichters!