Ohra reviews

2.4

Jantje
23-05-2019

Afwikkeling schade

Helaas hebben wij ook te doen met ohra. nooit aan beginnen

10-05-2019

Vergoedingen en klantvriendelijkheid

Na 25 jaar klant en bijna niets tot niets declareren heb ik de bevestiging gekregen dat Ohra net zo is als de bld criminelen. Alleen innen. Een aanrader was het al niet, maar voor mij en advies naar anderen en grote NEE! Tevens bedankt voor de correcte manier dat de klantenservice zicht gedraagt.

Wat een baggertent!

Einde klant.

Jacob
01-05-2019

Huisdierenverzekering

Ohra als huisdierenverzekering zou ik dat maar niet kiezen

Ohra doet zich goed voor als je het wilt afsluiten maar ben je 1 maal klant dan is alles moeilijk ,

Ingewikkeld declareren via de computer als je wat declareert valt dat net niet onder jouw verzekering ondanks je alles ruim verzekerd hebt ,

Het geeft je veel stress en ongemak wellicht ben je al verdrietig als je hond wat mankeert je heb een dure verzekering met alle optie,s afgesloten ,

Dus mijn motto is niet bij ohra afsluiten dat geeft veel ergernis verdriet en energie en extra geld ben je toch kwijt

24-04-2019

Geen dierenverzekering bij Ohra

Mijn vrouw wilde een dierenverzekering afsluiten bij Ohra. Na een dag kregen wij een mail dat wij uitgesloten zijn omdat in het verleden een premie niet betaald was voor een rechtsbijstandverzekering en de verzekering toen stop gezet was. Ik snapte er niets van omdat wij een rechtsbijstand verzekering al jaren bij Centraal-Beheer hebben. Gebeld en opgevraagd wat er toen heeft plaats gevonden. Toen wis ik het ook weer, ik werd naar aanleiding van een fusie van Ohra 3 jaar geleden automatisch ongevraagd verzekerd van een rechtsbijstandverzekering. Toen veel gecorrespondeerd met vermelding dat dit niet klopte. Uiteindelijk heeft Ohra de zaken gecorrigeerd maar ergens in hun systeem stond wel geregisterd dat ik voor deze ongevraagde verzekering geen premie had betaald en dus nu inmiddels 3 jaar later nog steeds uitgesloten ben voor een elke verzekering bij Ohra. Triest dat zoiets mogelijk is! Ohra zag tijdens mijn telefoontje dat er i.d.d. iets niet klopte en zal binnenkort teruggebeld worden. Dus afwachten maar! Maar het feit blijft dat het triest is dat je als wanbetaler geregisterd staat wat dus helemaal niet klopt! Gezien de slechte reviews over de dierenverzekering weet ik niet indien ik toch mijn hand mag verzekeren of ik dat nu nog zal doen.

Sonja
17-04-2019

Bloedonderzoek kat niet vergoed !

Moest wel overstappen naar OHRA (vorige verkocht pakket aan OHRA)

Nu moest mijn kat onder narcose en hiervoor een bloedonderzoek

Kreeg de 75 euro NIET vergoed omdat het pré operatief was! Vergoeden alleen als de kat ziek is en het bloedonderzoek kan meehelpen om beter te worden

Duhhhhhhh!

Ze ging voor de lol onder narcose natuurlijk!

Wat een waardeloze verzekering!

Oerie
15-04-2019

Paarse krokodillen

Dierenverzekering, van het kastje naar de muur gestuurd. Willen het niet snappen en vooral niet meewerken. Jammer toch ook bij Ohra paarse krokodillen te over. Leuke reclame op tv maar in het echt een heel ander verhaal.

02-04-2019

Slechte verzekering

Declareer nooit in de 30 dagen looptijd van je huisdier!

Gegevens worden tegen je gebruikt

ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die kleinigheidje had. (antibioticum)

-eerst maand niets kan declareren

1ste stap:

Nwe declareratie 5 maanden later (ander probleem)

Niet uitgekeerd

Ohra: antwoord dit heeft te maken met 1 ste probleem.

2 de stap:

Verklaring dierenarts gestuurd: behandelingen hebben geen verband met elkaar

3 de stap: ohra claim behandelingen wel verband

Conclusie: geen uitkering

Volgende stap wordt de geschillen commissie

Gaat niet om geld is principe kwestie geworden.

Resultaat: ga al mijn verzekering bij ohra beeindigen. (auto, opstal, ziektekosten)

Dick
26-01-2019

Wat heb je aan een Ohra reisverzekering als je zakelijk op reis bent

Wat heb je aan doorlopende reisverzekering van Ohra als je zakelijk op reis bent? Het antwoord is: Niets! Alleen privereisjes vallen onder deze verzekering.

Na jarenlang klant van Ohra te zijn geweest en nu 2 keer een eenvoudige claim afgewezen te hebben gekregen (de andere betrof een schade in huis die ook door gewijzigde voorwaarden plots niet meer viel onder mijn inboedelverzekering) heb ik besloten mijn hele pakket aan verzekeringen bij Ohra op te zeggen.

Anouk
22-01-2019

Huisdieren verzekering afgesloten, daarna een mailtje gestuurd ivm een aanvulling.Nu is dit bij hun blijkbaar niet bekend, dus kan ik de kosten voor de castratie zelf betalen.Nee sorry we kunnen niks voor je doen! Ja lekker makelijk, ik ga zsm opzeggen.

Baris
14-01-2019

Zeer slecht en bot personeel aan de telefoon

Telefonisch zeer bot en onprofessioneel te woord gestaan over een auto verzekering.

Phil
06-12-2018

Premieverhoging exorbitant

Vanaf 2012, toen onze hond nog een pup was, hebben we een verzekering hoor de hond bij OHRA gehad. Vorig jaar steeg de premie met n kleine 20 %. Onze hond was toen 5 jaar. In al die jaren een fractie gedeclareerd van de premie die we betaalden. Dat was wat ons betreft prima, blij met een gezonde en sterke hond. Devreden was dat er over het algemeen meer gedeclareerd werd. Ik ben biet tegen een solidariteitsprincipe maar. wel een forse stijging. Dit jaar echter wederom een flinke stijging ( ruim 10%) en weer met dezelfde motivatie. Het gevoel bekroop me dat klanten net oudere huisdieren worden weggepest. Bij navraag bij OHRA wordt bevestigd dat naarmate het huisdier de premie sterk oploopt. De eerdere motivatie van OHRA klopt dus niet! .ik houd er niet van om van een leugen te spreken maar voel me misleid. Onze hond is gelukkig kerngezond. De 500 e premie voor komend jaar sparen we. Met prijsstijgingen doorberekend sparen we de komende 5 jaar zo 3500 euro. OHRA? Nee, niet eerlijk en transparant.

Theun
03-12-2018

Onbetrouwbaar

Ohra verandert zomaar de voorwaarden van een 4-jarige huisdierenverzekeringspolis en beletten mij bij hen weg te gaan

Dolf
14-11-2018

Huisdierverzekering OHRA

Huisdierverzekering bij OHRA afgesloten. Meteen de duurste verzekering genomen voor de zekerheid zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Nu kreeg onze hond een beknelling en zeer vergrootte balzak. En moest met spoed worden geopereerd. Rekening ingediend en je raad het al niets word vergoed. Er staat ergens in de polis dat van alles wat met voortplanting te maken heeft niet vergoed word. Terwijl ze in advertentie vermelden dat noodzakelijke operaties worden vergoed. Dit was noodzaak maar valt toch weer onder uitzonderingen. Contact met OHRA gehad en daar is niet mee te praten verschuilen zich achter vele pagina`s polisvoorwaarden. Had ik hond niet laten opereren was die dood gegaan dat is dus wat ze liever hebben. Neem hier nooit een huisdierverzekering is puur oplichting.

Sandra
06-11-2018

Heel tevreden!

Voorheen via dier&zorg en toen de opvolger daarvan gehad. Een drama met heel veel uitzonderingen. Nu met onze bull bij OHRA. 2 flinke operaties aan kruisbanden gehad en alles werd vergoed. Fijne service, snelle betalingen, en duidelijk. We hebben een aanvullend pakket en blij dat we hier bij zijn verzekerd!

Petra
10-10-2018

Heel erg tevreden over de huisdierenverzekering

Helaas heb ik al enkele maanden na het afsluiten van een Plus dierenverzekering een beroep moeten doen op de verzekering. Mijn kat kreeg plotseling nierfalen (na een gebitsbehandeling) en moest worden opgenomen. Telefonisch contact opgenomen met OHRA omdat de kosten naar verwachting snel op zouden lopen. Zeer meelevende reactie van OHRA medewerker in deze voor ons moeilijke periode. Super snelle afhandeling van de declaraties. Ook heel handig om declaraties via de app in te dienen. Zo blij dat wij voor OHRA hebben gekozen, echt een top verzekering!

Ubeyit
19-09-2018

Zogenaamd vrije keuze verzekering

Ik ben al jaren diabetes patient en insuline afhankelijk. 2018 overgestapt van Zilverenkruis naar Ohra vrije keuze zorgverzekering. In juni mijn diabetes medicatie gehaald bij mijn apotheek en de daarbij behorende hulpmiddelen(teststrips etc) Tot mijn verbazing kreeg ik achteraf een rekening van mijn Apotheek. Ze gaven aan dat de hulpmiddelen niet waren vergoed door mijn zorgverzekeraar en zij ook niet begrepen wat daar de reden van was. Medewerker van de zorgverzekeraar gaf aan dat zij geen contract hebben met mijn apotheek mbt de hulpmiddelen en ik met gebruik had moeten maken van zorgverleners waar zij een contract mee hebben. Ik dacht toch echt dat ik een Vrije keuze verzekering had afgesloten?! Ik kon alsnog de nota bij hen indienen met een verklaring van mijn arts dat ik insuline (ben al 10 jaar diabetes patient) afhankelijk ben, maar advies was wel dat ik de volgende keer mijn hulpmiddelen bij een gecontracteerde zorgverlener zou bestellen. Zodoende een verklaring van mijn arts met de nota gestuurf naar OHRA, waarop ik 2 weken later een afwijzing van de betaling kreeg. Vervolgens contact gehad met een andere medewerker van Ohra die aangeeft dat ik vooraf toestemming had moeten vragen en Ohra de hulpmiddelen nooit had mogen leveren. Zoals men zegt word ik van het kastje naar de muur gestuurd door een slechte samenwerking tussen de apotheker en Ohra is de zorgbehoevende patient nu de dupe van!

30-08-2018

Zeer veel spijt van de huisdierverzekering bij OHRA

Sluit vooral geen huisdierverzekering af bij OHRA. Ik heb echt zeer veel spijt ervan dat ik dit ooit gedaan heb. Kom je bij de fysio therapeut voor honden. Krijg je de behandeling niet vergoed, want extra module. Ga je met 1 hond naar de dierenarts toe voor de anaalklieren. Neem je de andere hond mee voor controle omdat het dan zowiezo goedkoper is kwa consult. En alle 2 zitten in de verzekering. Krijg je ineens het consult niet vergoed omdat ook de nageltjes bij de dierenarts geknipt zijn. En dan willen ze dat niet vergoeden. Wel betalen, maar uitkeren ho maar. Ik heb beide verzekeringen vanwege premie verhogingen van meer dan 10% gelijk opgezegd. Ben er helemaal klaar mee. Je kunt beter de premie die je aan de verzekering betaald zelf gaan sparen en maandelijks over maken op je spaar rekening. Dan bou je heel snel een leuk potje op voor je honden. En kun je daar alles mee betalen.

Renee
15-08-2018

Super goede huisdierenverzekering

Binnen één dag een reactie op mijn ingediende complexe declaratie. Heel tevreden over, geld wordt ook snel overgemaakt.

Joyce
26-07-2018

Super afhandeling van dierenartskosten

Na uitleg over een positieve test voor Leishmania van mijn hond en de gevolgen daarvan, wordt netjes alles zonder problemen vergoed, behalve de 20% eigen bijdrage natuurlijk. Geen gezeur zolang je alles maar netjes uitlegt en verwijst naar eerdere afhandeling.

TC Merve
11-07-2018

Laat je niet wijmaken!

Ik wilde huisdierenverzekering opzeggen. Een mevrouw aan de telefoon zei dat het niet mogelijk was tot Februari omdat het contract zou dan pas verlopen zijn terwijl ik al 3 jaar bij Ohra zit en na 12 maanden dagelijks kan opzeggen met een ozegtermijn van 1 maand volgens hun voorwaarden. Laat je dus niet wijsmaken met de leugens van de klantenservice om je nog even door te laten uitbetalen. Zeer onprofessioneel.