Ohra reviews

2.4

27-01-2016

Gemakkelijk met regeliingen voor premiebetaling

de zorgverzekering is een flinke kostenpost, als je dan een beetje krap bij kas bent is de keuze snel gemaakt, laat die maar even liggen. Mijn ervaring met OHRA is zeer positief als het gaat om achterstand met premiebetaling. neem contact met ze op en geef aan wat je kan betalen en naar redelijkheid komt er een regeling.

Rene
12-01-2016

De Ohra gevangenis

in 2013 ben ik verhuist naar Belgie en moest daarvoor o.a. mijn ohra ziektekosten verzekering opzeggen. Toen ik echter een half jaar later besloot terug te verhuizen wilde ik niet naar ohra terug. Ohra claimde me echter terug als klant door een fout in haar eigebn administratie, namelijk het niet volledig verwerken van mijn opzegging. Ze claimde ook een flink stuk nabetalingen.

aan het einde van het jaar was ik een termijn achter met betalen en dat gebruikte ze als handvat om me te verplichten nog een jaar bij ohra te blijven. Daarna had ik het met ohra gehad. Kennelijk zijn er geen legale middelen om van ohra af te komen.

Dit jaar heeft men me uitgeplaatst naar een twee keer zo dure verzekering van de overheid via het cjib omdat ik weigerde te betalen omdat ik me slecht door ohra behandeld voel en mijn rechten om elk jaar te wisselen van verzekeraar mij 2x ontzegt zijn. Ohra had een betalingsregeling moeten treffen en me hebben laten gaan aan het begin van 2015 of beter nog , in 2014 had men gewoon de eigen fout in administratie toe moeten geven ipv mij te beschuldigen het niet goed gedaan te hebben. Ik raad iedereen af lid te worden van ohra. Ik heb zelf al 40 jaar geen medische kosten gemaakt maar betaal wel al die jaren, en dit is dan de manier waarop verzekeraars je behandelen. Het is een schande dat het ziekenfonds is opgeheven. Je kunt verzekeraars geen macht geven, dat kunnen ze alleen maar misbruiken.

06-01-2016

Goede verzekering.

kan bij alle ziekenhuizen terecht.

ook nooit problemen gehad met het ophalen van medicijnen bij apotheek.

Marianne
27-12-2015

Correct en snel

Al onze verzekeringen lopen bij de Ohra, ook onze zorgverzekering. Aan het eind van elk jaar kijken we of we nog steeds goed af zijn bij de ohra. En dat is nog steeds zo. Ik krijg zelf veel acupunctuur en bijna alles wordt vergoed. Ze betalen snel uit en zijn altijd correct en behulpzaam. Ik ben er zeer happy mee

M.
20-12-2015

Prima geregeld!

Snelle afhandeling van declaraties en wat ik voor de rest heb gebruikt dit afgelopen jaar is prima gegaan, dus ik ben tevreden! Was geen verkeerde keuze om over te stappen!

Menno
16-12-2015

Afwikkeling schade........traaaaaaaaaaggggg.....

Een lak schade opgelopen door een buurman, graag willen wij dat snel herstellen. Nu wij dit door onze Eigen garage willen laten doen, neemt Ohra alle tijd. Het lijkt een soort van pesten, hadden we maar een schadeherstelbedrijf van Ohra moeten aanwijzen. Maar nu wij het goed herstelt willen hebben, laten ze je wachten....... terwijl dit toch in een paar dagen geregeld kan zijn.

Annemarie
16-12-2015

Niet de goedkoopste, wel de beste

Mijn ziektekostenverzekeraar Ohra is niet de allergoedkoopste, maar de dekking is heel goed.

Kinderen zijn gratis meeverzekerd. Met de extra tandartsverzekering ook voor de orthodontist.

15-12-2015

Vrije keuze is niet altijd vanzelfsprekend

altijd correct en snel geholpen

Frits
15-12-2015

Goed verzekerd bij OHRA

Na een volledig jaar kan ik zeggen dat ik zeer te spreken ben over OHRA. Nooit geen klachten en alles naar wens. Ga zo door!

Laura
14-12-2015

Ohra voor iedereen

Ohra in een goede zorgverlening, ik heb een top verzekering, daar betaal ook naar maar krijg d ook alles vergoed, zal er ook niet weggaan

Albert
12-12-2015

Snelle afhandeling

Operatie bij een specialist in Belgie ondergaan. Accoord door Ohra met een max. vergoeding en hiermee was de Belgische arts accoord.

Marianne
12-12-2015

Dichtbij en ondersteunend

Prettig, klantvriendelijk, snel en makkelijk bereikbaar.

Nooit problemen.

Joke

Goede verzekering

Nette afhandeling, spreiding eigen risico, vrije keuze van behandelaar. Lage premie. Prima

Goede service

Declaraties worden snel uitbetaald. De servicedesk is goed bereikbaar en de medewerkers zijn zeer service gericht. Bij een geschil met de apotheker werd zeer adequaat gehandeld. Kortom: Ik ben heel tevreden met de Ohra zorgverzekering.

Elien

Prima zorgverzekeraar!

Ik ben al jaren klant bij ze. Ze verlenen uitstekend hulp, handelen declaraties snel en zonder problemen af en zijn betaalbaar. Wat wil een mens nog meer?

Jaap J

Geen omkijken naar!

Het enige , wat je in de gaten behoeft te houden is de verrekening van het eigen risico, de rest wordt allemaal door Ohra geregeld, buitengewoon comfortabel!

Albert
11-12-2015

De beste zorgverzekeraar voor de laagste prijs

met deze verzekeraar heb ik nog nooit problemen gehad

met zorg o.i.d,

Conny

Schrikken

Misschien is het wel bij alle verzekeraars zo ,maar in ieder geval schrok ik toen ik een mail kreeg dat ik bijna mijn hele eigen risico nog moet betalen voor eind december.Terwijl de kosten al aan het begin van het jaar gemaakt zijn waardoor je ze eigenlijk (en dat is dom) alweer vergeten bent...

Marina
12-11-2015

Waardeloos!

Wij hebben twee honden. De eerste is bij proteq verzekerd. Prima verzekering maar wel een stuk duurder dan OHRA. Dus voor onze tweede hond verzekering afgesloten bij de OHRA maar wat heb ik daar een spijt van! Ze hebben een vreselijke manier van declareren. Online en omslachtig bij grote facturen. Van een factuur van 900 euro wordt er 300 vergoed en dan verwijzen ze naar de kleine lettertjes in het contract! En dat niet op een beleefde manier maar op een ronduit onbeschofte manier! Ik adviseer iedereen die naar een huisdierverzekering kijkt vooral geen OHRA te nemen. Ze zijn dan misschien iets goedkoper maar ze keren ook bijna niets uit! Goedkoop is duurkoop zie je maar weer.

Ineke
05-11-2015

OHRA, declareren complex

Slechte communicatie, moeilijk declareren, wilde andere verzekeraar proberen met ons vierde huisdier, ohra leek goedkoper, maar heb spijt deze verzekering afgesloten te hebben, had ik maar bij petplan gebleven, dat is veel overzichtelijker.