Ohra reviews

2.4

Trees
12-08-2016

ZEER ONPROFFESSIONEEL!

Vorige week online een verzekering aangevraagd voor m'n pomeriaan die ik overgenomen heb toen ze 9 maanden was. Kreeg hierop de mededeling dat de verzekering werd geweigerd omdat ik ooit geweigerd zou zijn of dat er een opgezegd zou zijn door een maatschappij. Als reden gaf men op dat ik op de vraag of ik ooit een opzegging van een verzekeringsmaatschappij gehad had, niet naar waarheid had ingevuld.

Daar ik een zakelijk postadres heb, is men er vanuit gegaan dat derden die wel te maken hebben gehad met een opzegging en daar ook ingeschreven, ik er ook mee van doen had.

Ik heb diverse verzekeringen lopen, zowel zakelijk als prive en heb, naar mijn weten, nooit een opzegging gehad en/of weigering gehad.

Ik vind het dan ook getuigen van een zeer onprofessioneel beleidsvoering.

Na een telefonisch onderhoud tijdens welke ik om een toelichting gevraagd heb, bleek dat ze niet goed geinformeerd hadden en dat ze inderdaad geen juiste beoordeling hadden gedaan. Ze gaven aan mijn verzoek te willen herzien.

Ik heb aangegeven dat ze mijn verzoek in de prullenbak mogen gooien en dat ik zeker geen behoefte meer aan een verzekering.

Zeer slordig OHRA!

Olaf
08-07-2016

Huisdierverzekeringen zijn kassa voor de verzekering zelf

Ik heb een 4 jarige verzekering afgesloten bij OHRA. 9% korting boven een 1 jarige contract. Maar wat gebeurd er? Na een jaar gan ze de premie met zo'n 10% per jaar verhogen en het staat in de voorwaarden dus opzeggen mag niet. Als je dan een huisdierverzekering neemt (die overigens toch heel weinig dekt) doe het dan per jaar anders wordt je uitgekleed. Mijn advies: Stop de premie in een potje en dan heb je een grote kans dat als je uiteindelijk afscheid moet nemen van je huisdier je op een vakantie kunt om het te verwerken. Nu doen de medewerkers van OHRA dat op jouw kosten namelijk. Tip: lees goed de kleine lettertjes.

Marit
03-07-2016

Prima huisdieren verzekering!

Al een aantal jaar zijn onze 3 bullen verzekerd bij Ohra.. Meerdere rekeningen gedeclareerd en altijd netjes vergoed zoals afgesproken in de polis.. Geld staat binnen een week op de rekening! Voorheen Petplan gehad en dat was voor ons een drama!

21-06-2016

Afwijzing na afwijzing!

Buitenlandse medicatie wordt niet vergoed

Noodzakelijke operatie van de baarmoeder niet

Wat nog meer niet allemaal!

Je betaald je scheel voor een gevoel van zekerheid maar je krijgt er niks voor terug als puntje bij paaltje komt.

Brrr
18-06-2016

Geen inboedelverzekering voor ZZP'ers

Tot gisteren geen klachten over ohra maar ook nooit schade gehad.

Vandaag probeerde ik mijn verhuizing door te geven voor de inboedelverzekering. Krijg ik vervolgens bericht dat dan nieuwe polisvoorwaarden gelden en dat zij mij niet meer kunnen verzekeren. Waarom? Omdat ik ZZP'er ben met kantoor aan huis. Jammer hoor.. zo ingewikkeld is dat toch niet. Met oude polisvoorwaarden kon het wel.

Mal
23-05-2016

Denk 10 keer Na voor je bij Ohra aansluit

Ohra komt zijn plichten niet na. Wilt mij na diefstal van mijn auto niet uitbetalen mijn hele leven is overhoop zit met lege handen nu laat dit u niet overkomen

Yasar
21-05-2016

1 van de goedkoopste zorgverzekeraars

Dit ja ben ik overgestapt naar OHRA zorgverzekeraars en heb tot nu toe geen enkele problemen gehad. De website van OHRA biedt ook alle hulp als er een probleem is.

Jacqueline
21-04-2016

Spijt

Ik ben erg in OHRA teleurgesteld. Het declareren gaat omslachtig. Ze grijpen alles aan om niet te hoeven uitkeren. Stuur je een mail moet je 10 dagen wachten op antwoord. Declareren 10 dagen wachten. Krijg je eindelijk bericht dat ze aanvullende gegevens nodig hebben. Direct gestuurd, maar op hun antwoord weer 10 dagen wachten. Bezwaar gemaakt tegen het 0 euro willen uitbetalen en nu weer wachten op antwoord.

Begin niet aan deze verzekering bij OHRA. Stelletje geldwolven zijn het. Ik zit hier 4 jaar aan vast. Spijt, spijt, spijt!

Avanti
14-04-2016

Ik begrijp zoveel slechte recensies niet

Wij zitten met onze dieren al 4jaar bij ohra. Bij declareren als helemaal invullen staat overal, euhm wanneer je inlogt in "mijn ohra" en klikt op het betreffende huisdier kun je zo een declaratie invullen en staan de gegeven van je huisdier er al in. Super simpel. Dingen die niet vergoed worden? volgens mij staan alleen regels duidelijk in de voorwaarden en vergoedingen overzicht. Wij hebben regelmatig kosten gehad voor onze dieren. Van enting tot spoed opname in Utrecht en zijn altijd keurig geholpen en te woord gestaan en hebben tot nu toe altijd alles waarvoor we verzekerd zijn aan kosten retour ontvangen en binnen 10 werkdagen. Dus wanneer je ergens een verzekering afsluit lees dan ook gewoon goed alle voorwaarden en kijk of je je daarin kunt vinden. Wij hebben (nog) nooit zulke problemen gehad en zijn over het algemeen gewoon tevreden.

Charlie
07-04-2016

Goede ervaring en sevice

Ik ben nu 2 jaar klant bij Ohra met 3 katten en 1 hond. Helaas heeft 1 kat van mij sinds kort nierfalen wat inhoudt dat hij regelmatig naar de dierenarts moet omdat hij zich erg ziek voelt of voor controle. Dit kost uiteraard heel veel geld, maar Ohra heeft tot nu toe nog steeds alle rekeningen netjes terug betaald binnen 10 werkdagen. Ik geef ze geen 5 sterren omdat ik met de laatste rekening/ declaratie al 3 weken wacht en maar niks van ze hoor. Heb ook de klantenservice gebeld, maar kreeg alleen te horen dat ik nog maar moest wachten. Vind dit uiteraard NIET klantvriendelijk! Ik betaal elke maand €70 ondanks mijn "hoge" declaraties draait OHRA geen verlies aan ons op jaarbasis!

Renata
30-03-2016

TOP verzekering maar steeds niks vergoed!

Onze pup had na een tijd diarree, (in de wachttermijn van een maand) naar de dierenarts ermee. Ze heeft antibiotica gehad en het was over.

Na ruim een week (na de wachttermijn van een maand!) kreeg ze weer last. Bleek met haar voedsel te maken. Ze heeft probiotica gehad en het is over! Rekening opgestuurd en deze word niet vergoed omdat het betrekking zou hebben op de eerdere klachten welke binnen de maandtermijn zou zijn geweest!

Ze doen er echt alles aan om je factuur maar niet laten declareren.

LET op mensen ik heb een top verzekering incl vaccinatie en gebit, zit dus 4 jaar aan ze vast!

Ik heb hier echt spijt van! Ga liever naar een andere verzekering waar je niet per maand 35 euro moet betalen en niets terug krijgt! Echt, heb ondertussen 150 euro kosten gemaakt binnen 3 maanden en 0 euro vergoed gekregen. Had ik maar naar alle negatieve reviews geluisterd. Ik type dit nu terwijl ik zo overstuur ben dus let alstublieft niet op de typefouten!

29-03-2016

Prima zorgverzekerings bedrijf

Tot op heden ben ik al zo'n 40 jaar (collectief) verzekerd en mijn ervaringen met de OHRA zijn erg goed. De uitbetalingen zijn snel en zonder problemen. Als (oud) dialyse patiënt waren de zorgkosten erg hoog, maar nog nooit is er een uitbetaling geweigerd.

Anne
19-03-2016

Directe afhandeling

Dank zij OHRA werd mijn moeder eerder geopereerd dan de wachttijden aan gaven in het ziekenhuis in haar stad

Thomas
09-03-2016

OHRA vergoedt benodigde operatie NIET

CZ en OHRA, beide van de CZ groep is een enorm slechte zorgverzekering. Ik heb een uitgebreid dossier laten maken door een chirurg voor een fysiek benodigde operatie maar alsnog wordt vergoeding om een totaal irrelevante reden afgewezen.

CZ en OHRA willen zoveel mogelijk geld besparen en hebben een incompetente medische keuring. Ik raad een zorgverzekering bij OHRA af! Als je een verzekering bij ze hebt zou ik aan het einde van het jaar snel overstappen het is extreem frustrerend. Je betaald veel en krijgt er niks voor terug.

02-03-2016

Positief!

We hebben 2 keer een flinke dierenartsrekening gedeclareerd bij Ohra. Beide keren is alles conform de voorwaarden snel uitgekeerd. Bijna alle kosten vielen gewoon onder de dekking van onze verzekering. We kregen zelfs binnen een dag premierestitutie, nadat we de verzekering van ons overleden huisdier pas 2 maanden na overlijdensdatum hadden opgezegd. Heel netjes.

Het declaratiesysteem is wel klantonvriendelijk, declareren kost veel tijd. Vervolgens wordt bij een hoge rekening alsnog een kopie van de factuur opgevraagd. Dat zou beter kunnen, daarom geen 5 maar 4 sterren.

Syl
02-03-2016

Prettig

Ohra verzekeringen is een prettige en professionele zorgverzekeraar. Makkelijk en heel overzichtelijk inloggen bij mijn OHRA en je weet precies de status van je eigen bijdrage, tandartskosten, overzicht van je polissen etc. een aanrader

Renske
24-02-2016

Goede ervaringen

deze firma heeft altijd een open gesprek met ons

en stelt geen vervelende vragen

Ook is de vergoeding goed geregeld en vrij vlot.

We zijn al meer dan 10 jaar lid en hebben geen enkele keer klachten gehad.

Tieme
16-02-2016

Super!

Ohra vind ik de beste zorgverzekering ooit het is

super dat je zelf kan kiezen wat je wilt ik raad het echt

iedereen aan

Tieme brom

Sven
16-02-2016

Stopzetten polis

Ik was laat met betalen, 1 maand. Gisteren belde ik om te kijken hoeveel nou precies open staat om het gelijk over te maken. Krijg ik te horen dat mijn polis is stop gezet en ook nog met terugwerkende kracht! Dus ben 2 weken onverzekerd zonder bericht!? Ze kunnen toch een brief sturen of een e-mail. Ze weten je wel te vinden als je moet betalen. Schandalig! Ik kan begrijpen dat er maatregelen worden genomen als je te laat bent met betalen. Maar zo drastisch en zonder bericht of waarschuwing?

Daarbij ben ik meer dan 10 jaar vaste klant bij Ohra met al mijn verzekeringen. Ohra krijgt van mij een 0.

09-02-2016

Waardeloos !

Ik heb een hondenverzekering bij Ohra. Er is er maar 1 goed verzekerd en dat is Ohra. Die betalen echt helemaal niets uit.. Op bijna alles vinden ze wel iets wat uit gesloten is van deze verzekering. Gelijk bij de eerste wijziging in mijn polis gelegenheid gebruikt om op te zeggen.

Ze laten je niet uitspreken en verbinden je zomaar tijdens het gesprek zonder iets te zeggen door naar de volgende collega. Heb heel lang in de wacht gestaan en 4 x mijn verhaal moeten doen.

Zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt.

Mijn advies: niet hier verzekeren..