Eneco reviews

Jacob
14-12-2020

Had ik het maar nooit gedaan

3 maanden terug overgestapt naar ketelcomfort van Eneco. Vrijdagavond 11 dec om 21.00 storing gemeld. Zaterdag 12 dec 4 keer gebeld, waren onderweg, we stonden in de planning.e-mail ontvangen ze waren op zoek naar gepaste monteur. Zondag 13 dec 3 keer gebeld, weer het hele verhaal. Maandag 14 dec 3 keer gebeld, het laatste gesprek u wordt voor half 6 gebeld. Het is nu 20.00 uur en de ketel is nog niet gemaakt met code urgent! Mensen sluit hier nooit wat af, beloven van alles, super super slecht, had ik het maar nooit gedaan.

Jozef
06-12-2020

Storingsdienst in weekend onbereikbaar

Onbereikbare storingsdienst. Kansloos bedrijf

Yolande
27-11-2020

Koppelverkoop en totaal niet transparant

Je wordt binnengehaald met een lokkertje als een Toon die vervolgens helemaal niet kan in je huis. Bij het aangaan sluit je ook het onderhoud van je ketel. Het lijkt 1 package deal. Maar op het moment dat je je contract oversluit blijkt dat het ketelcontract ineens separaat doorloopt, maar niemand die je daar op wijst. Ineens zie je dat er nog een maandelijks bedrag afgeschreven wordt terwijl je opgezegd hebt. En dan komt de strijd om van dit contract af te komen. Eneco hanteert lekker lange reactie tijden zodat het weer een maand langer duurt om eraf te komen.

Klantonvriendelijk en totaal niet transparant nooit meer terug naar Eneco

26-11-2020

Bestaat Ketelcomfort eigenlijk wel?

Ik sluit me aan bij alle andere 'klagers' omtrent Ketelcomfort. Wát een slechte service heeft Eneco! Diverse malen een afspraak gemaakt en net als bij de andere reviews: geen plek om in te plannen, tot 4 maal toe worden er door medewerkers beloften gedaan die niet worden nagekomen mbt terugbellen, afspraken inplannen etc etc.

Nu mijn abonnement mbt Ketelcomfort laten opzeggen en de 9 maanden die ik wel daarvoor betaald hebt teruggevraagd via afdeling Klachten.

Ik zit helaas nog 3 jaar aan dit bedrijf vast.wat een spijt!

Mo
18-11-2020

Cv ketel onderhoud

Heb tot twee keer toe een afspraak gemaakt voor mijn cv-ketel, nu ben ik bijna een maand verder) De tweede keer hebben zij schriftelijk bevestigd (drie e-mails gekregen om mij hieraan te herinneren en ook nog sms berichten ivm corona maatregelen) dat de monteur tussen 17.00 uur en 21.00 uur zou komen, ik heb nog een halve dag vrij genomen van mijn werk alleen om thuis te zijn voor de afspraak. Helaas is de monteur niet geweest en heeft ook niet gebeld. Bar slecht, voor mij geen Eneco cv-ketel onderhoud, Ze maken wel leuke reclame om het mooier te maken dan het in werkelijkheid is. En als je belt krijg je een klachtenformulier om in te vullen, vul je deze in wordt er per e-mail gereageerd met een kort excuus en vragen ze jou om naar een opgegeven nummer te bellen. Ik blijf niet aan de gang, en ga niet meer met ze in zee.

17-11-2020

Eenmaal klant weg service!

Ben sinds een paar maanden klant bij Eneco,

app werkt niet, verbruik klopt niet, geen antwoord

op vragen, 'van het kastje naar de muur!'

Als je eenmaal klant bent kun je blijven bellen, de problemen worden niet opgelost!

Gene
12-11-2020

Komen onderhoudscontract niet na

Sedert 3 maanden een contract, 6 keer beloofd een eerste onderhoud in te plannen. Krijg geen bericht. Een keer een afspraak kunnen maken, kwam de monteur niet opdagen. Geen mogelijkheid een klacht in te dienen. Klantenservice kan niet helpen. Contract beëindigen niet mogelijk, ondanks wanprestatie.

12-11-2020

Cv onderhoudsabonnement

Ik heb in 2017 onderhoudsabonnement afgesloten.

Tot nu toe nog nooit onderhoud gepleegd door Eneco. Wel een afspraak maar dan zie je ze niet.

Dus sluit nooit! Een onderhoudscontract af bij Eneco.

Elke keer wekelijks de klantenservice aan de lijn 20 min wachttijd kost mij handenvol geld aan tel kosten. Altijd als je belt is de wachttijd langer dan je van ons gewend bent duurt al 3 jaar. Klantenservice kan niets doen en degene die er over gaat is niet bereikbaar. Zeer slechte service.

04-11-2020

Duur.

Duur. heel erg duur.,

Na overstappen naar andere leverancier, geen enkele terugkoppeling van eneco. Geen enkel bericht over jaar afrekening waneer ik die kan verwachten. Geen bericht dat we worden overgedragen naar de andere leverancier. niets, helemaal niets. jammer, netjes klant geweest voor een jaar of 4. Altiid netjes de rekeningen betaald. Geen enkele aanbieding om langer klant te blijven. Niet echt handig in deze tijd. Tegenwoordig is online precies uit te zoeken welke energie leverancier goedkoper is. Lijkt mij dan handig dat je als bedrijf de klanten die je hebt wilt houden.maar goed. jammer dus.

NV
01-11-2020

Nooit meer Eneco!

Nooit meer Eneco, google "klachten Eenco" en je zult begrijpen wat ik bedoel! Dit is schijnbaar al jaren gaande en ze doen er klaarblijkelijk niks aan.

Eneco heeft voor ons een Jaarnota opgesteld, hieruit bleek dat ze het verbruik hadden gebaseerd op een schatting waardoor we ongeveer EUR 600,- bij moesten betalen en ons nieuw maandbedrag bedroeg EUR 150,-. Na het probleem aangekaart te hebben (heeft weken geduurd), heeft Eneco een correctie uitgevoerd op de Jaarnota. Hieruit blijkt dat we juist een bedrag van EUR 600,- terug moesten krijgen en dat ons nieuwe maandbedrag moet zijn EUR 50,-. Hebben we de EUR 600,- dan terug? Nee, want ze zijn vergeten om het maandbedrag van EUR 150 om te zetten naar EUR 50. Het gevolg is dat door het verrekenen van dit foutieve maandbedrag we niet ons EUR 600,- euro terugkrijgen. Of dit gecorrigeerd kan worden? Nee, de klantenservice vertelt ons dood leuk dat ik pech heb en tot volgend jaar moet wachten. Ik ben nog nooit zo geschoffeerd en heb me nooit zo klein gevoeld!

Salih
23-10-2020

Elke als ik slaap laten ze lastig vallen ook niet weg super irritant

Irritant elke keer bij de duur ook corona tijd dat ik moet abonnement aansluiten bij Eneco.

Super irritant zomaar bij mij duur komen en nog stoer praten.dat hij hebt sluiten van woning zelf binnen gekomen.

Als ik niet wil abonnement aansluiten dat wordt boos en weg zielege gozer

Ria
23-10-2020

NOOIT maar dan ook NOOIT meer Eneco

Eigenlijk wil ik GEEN ster geven. op 20 oktober verliep mijn contract. m.i.v. 20 oktober ben ik naar een andere leverancier overgestapt. Wat schetst mijn verbazing: ik moet een nieuw termijnbedrag betalen EN ik krijg nog eens een boete van 350 euro. Reden: mijn contract zou één dag te vroeg opgezegd zijn. Totaal geen begrip aan de telefoon. Dus zó komt Eneco aan z'n geld. NOOIT maar dan ook NOOIT meer Eneco. Ik raad dit bedrijf ook iedereen af.

Evert
20-10-2020

Eneco lost problemen niet op!

Al meer dan 10 jaar klant bij Eneco. Maar sinds verhuizing in juli 2020 geen inzicht meer in elektriciteitsverbruik en teruglevering. Ondanks talloze telefoontjes, chats en al 4 klachten wordt probleem niet opgelost. Zij leveren niet wat ze zijn overeengekomen, maar eisen niettemin een opzegboete als ik in verband daarmee op een betere (en goedkopere) leverancier opverstap. Het is een sneue, droevige organisatie dat Eneco!

19-10-2020

NEEM NOOIT KETEONDEHOUD VAN ENECO DIT IS OPLICHTING

2 jaar geleden heb ik ketelonderhoud van Eneco afgenomen bij het aangaan van een nieuw energie contract. Toen begon de ellende.

Voor het maken van een afspraak wordt een link per emal verstuurd. Deze dit meteen de eerste 2 maanden vol. verder vooruitplannen kan niet.

Na inmiddels 13 telefoontjes, en 13 toezeggingen dat het opgelost zou worden, dit door Mathij Hofstee, de Telefoniste,Julian, Lizette, Ria, Robin ten Wolde, Iverna,

een trieste organisatie welke afspraken met onderaannemers niet waar kan maken ( volgens zeggen medewerker)

De ketel is nu al een ruim een jaar niet onderouden. ik ben benieuwd wie er voor de kosten opdraait wanneer mijn ketel in stroring gaat? ENECO!

steeds weer loze beloftes, ook van de klantenservice en na het indienen van klachten weten ze het nog niet voor elkaar te krijgen hun afspraken na te komen. Doe het nooit, nooit Enenco, een-en-al ellende

Halil
16-10-2020

Uitermate teleurstellend en waardeloos

Ik heb sinds november 2019 een contract bij Eneco tegelijkertijd ook gelijk een service abonnement voor onderhoud van mijn cv-ketel afgesloten. Nu probeer ik vanaf ongeveer maart een afspraak te maken voor mijn cv-ketel, maar dit lukt dus telkens niet. Na meerdere klachten en telefoontje en mailtjes heb ik sinds de dag van vandaag nog geen afspraak kunnen maken. Hoe waardeloos kan een bedrijf zijn? zo dus. Ik betaal elke maand het bedrag voor het abonnement, maar krijg hier dus helemaal niks voor terug. Neem dus nooit een service abonnement voor het onderhoud van uw cv-ketel. Ik heb nog niet eens verteld hoeveel problemen ik gehad heb bij het aansluiten van gas en elektriciteit. Kortom begin niet aan Eneco, waardeloos bedrijf.

Leon
08-10-2020

Geen onderhoud nemen in haarlem

Contract is incl servicebeurt. Maar daar krijg je dan wel een extra incasso voor van 73 euro materiaalkosten terwijl de monteur daar helemaal niets over gezegd heeft. Sterker nog, een dag na de servicebeurt een lekkage. Kan gebeuren. Echter 53 uur en 6 telefoontjes verder pas verholpen want ze hebben niemand in mijn regio (Haarlem).

En alles volgens voorwaarden afgehandeld.

Top Eneco, slechtste ervaring ooit.

Caro
01-10-2020

Variabel contract blijkt geen variabele tarieven te hanteren

Moeilijk bereikbaar, geen relevante antwoorden op vragen online gesteld, na 45 minuten telefonisch in de wacht eindelijk iemand aan de lijn, die de vragen niet kon beantwoorden en het telefoongesprek verbrak. Na heeeel lang klant te zijn geweest bij Eneco is dit het eind, goodluck met de business als je denkt die zo te kunnen runnen.

27-09-2020

NOOIT een KETEL via ENECO

De grootste fout van 2019, onze ketel was kapot, via eneco konden wij snel een nieuwe ketel krijgen.

Helaas na installatie gelijk lekkage. En de monteurs moeten totaal 3x langs komen om deze "standaard" klus af te ronden.

Als dit het enige was, dan was er niets aan de hand. Maar dat Eneco maanden na installatie en volledige betaling van de offerte mij begon te bestoken met valse facturen, voor de werkzaamheden van bijv. het repareren van de lekkage die de dag ervoor door hun was gecreeerd en nog meer gekkigheid. Pas na maanden, meerdere telefoontjes, emailtjes waar zelden op werdt gereageerd is dit hersteld! erg veel stress, nooit excuses gehad

21-09-2020

Welke leverancier moeten we nemen ? ? ?

Ik zie dat sommige mensen hier niet tevreden zijn met eneco. Ze hebben het over huidige leverancier. Vermeld aub de naam van je huidige leverancier waar je tevreden over bent en geef aan welke punten je tevreden bent. Hiermee kunnen we met zijn allen de leverancier nemen waar men tevreden mee is.

Jettie
20-09-2020

Slachtoffer onvrijwillige overname

Ik ben in december 2019 verhuisd en werd slachtoffer van een onvrijwillige overname.

Na jaren (misschien wel 30 jaar of meer) krijg ik ineens een eindafrekening van Eneco waarin staat dat ik overgestapt ben en met boeten vanwege voortijdig afbreken contract, terwijl ik mails heb ontvangen van Eneco met de mededeling “wat fijn dat u klant bij ons blijft”. In eerste instantie ben ik maar met Eneco gaan bellen en uitgelegd dat ik niet overgestapt ben. Mocht het zelf uitzoeken en moest maar met de netwerkbeheerder bellen.

Van de netwerkbeheerder moest ik met mijn “nieuwe” leverancier contact opnemen. Heb ik gedaan en die gaf toe dat er iets fout was gegaan, dat ik niet eens klant bij hun kon zijn omdat het om een zakelijk contract ging. Mijn zogenaamde nieuwe leverancier zou zelf contact opnemen met Eneco om het uit te leggen. Eneco reageerde nergens op ook niet na diverse telefoontjes van mij en later van mijn dochter. Ze beloofde terug te bellen en dat deden ze niet en als we zelf belden moesten we iedere keer weer het hele verhaal vertellen en kon je merken dat ze ons lastig vonden. Ik heb zeker 2 maanden in onzekerheid gezeten bij wie ik nu klant was en hoe de fouten rechtgetrokken zouden worden. Ik ben 71 jaar, zat midden in een verhuizing, mijn man net verloren en dan ook nog een Eneco die je behandelt als vuilnis en dat na zoveel jaren trouwe klant te zijn geweest. Ik ben nog net niet overspannen geworden maar zat net op het randje. Uiteindelijk heb ik door bemiddeling van mijn rechtsbijstand voor elkaar gekregen dat ze alles terugdraaide en ik verder ging met mijn oude contract. Nu verloopt mijn contract met Eneco in januari 2021 en ga ik maar overstappen naar een andere leverancier omdat mijn vertrouwen in Eneco inmiddels helemaal weg is.