Eneco reviews

17-11-2021

Ze rekenen torenhoge prijzen en verplichten de door hun overgenomen ongewild gedupeerde klanten van het failliet verklaarde Welkom Energie een wurgcontract aan waar je ongewild gebruik van moet maken.

Tevens heeft Eneco een heel moeilijk en klantonvriendelijke klantenservice die het niet op prijs stelt dan je een klacht over Eneco indient en dat ook nog op een niet al te nette manier aangeeft ook.

Lees het bijbehorende artikel via onderstaande link. Dat zegt genoeg over Eneco, een wolf in schaapskleren.

15-11-2021

Ik ben geen klant bij Eneco en toch heb ik een klacht. Ze blijven mijn telefoon nummer bestoken met SMSjes (nu zelfs via incasso buro) dat ik een achterstand moet betalen.

Maar ik ben werkelijk nog nooit klant geweest bij Eneco.

Ik probeer het "recht te zetten", maar ik krijg geen gehoor. ook niet op aangetekende brieven.

Anneke
15-11-2021

Ik betaal inmiddels ruim 30 maanden voor een onderhoudscontract maar heb nog nooit iemand gezien.

In maart 2019 betrok ik mijn huis met daarin een nieuwe cv-ketel.

Vooraf regelde ik met Eneco een contract voor ketelonderhoud.

Er zou een monteur de eerste controle komen doen en daarna zou het onderhoud ingaan. Eneco zou bellen voor een afspraak. Dat duurde lang dus belde ik weer. het antwoord was telkens "komende week wordt u gebeld."

In 2020 werd mij verteld dat de eerste controle niet meer nodig was en ik gewoon onderhoud zou krijgen.

In 2020 was een afspraak gepland. Kort daarvoor kreeg ik bericht dat deze weer was geannuleerd. Er kwam eerst een intake controle. Eneco zal contact opnemen.

Nu, na klagen een afspraak vandaag (15-11-2021) tussen 11:00uur en 14:00uur. Wachten dus en alles opzij. Na 14:00u bel ik weer, de afspraak, waar ik op vrijdag 12 november nog een herinnering van kreeg is vandaag geannuleerd ZONDER mijn weten.

14-11-2021

Zeer slechte service, helpdesk niet bereikbaar en echte woekertarieven. Pak liever een andere betrouwbare partij.

Pim
14-11-2021

Zeer slecht. Berekent hoge tarieven die pas achteraf bekend zijn gemaakt. De klantenservice is niet in staat om redelijke antwoorden op redelijke vragen te geven.

Kortom: kies nooit Eneco.

Serge
08-11-2021

Wat een ellendig bedrijf zijn jullie zeg. Profiteren van de ellende van een ander door woekertarieven te hanteren voor klanten die door het failliet van Welkom energie nergens anders terecht kunnen.

Alex
07-11-2021

Ik heb het eneco ketelconform dienst. Op 4-11-2021 om 10:00 gebeld met een storing. Volgens de algemene voorwaarden worden storingen die voor 15:00 gemeld zijn dezelfde dag nog verholpen, en de telefoniste verzekerde mij dat ik dezelfde dag nog teruggebeld zou worden. Niet gebeurt. Om 18:00 de storingdienst gebeld en die zouden me terugbellen, niet gebeurt. Op 5-11-2021 5/6 keer gebeld. Toezegging dat ik voor de storing voor weekend verholpen zou worden. Dit is niet gebeurt. Op 6-11-2021 de storingsdienst weer gebeld, zou teruggebeld worden, dit is niet gebeurt. Nu 4 dagen later is de storing nog steeds niet verholpen, er is nog steeds geen monteur langsgekomen of ook maar een enkele oplossing aangedragen. Neem deze dienst nooit! het is weggegooid geld!

En
06-11-2021

Bij het stellen van vragen, wordt gewoon de hoorn erop gegooid!

Er werd een antwoord voorgelezen door de medewerker. Hij nam geen moeite om verder te kijken. Bovendien was dit de 4e keer dat we belden met een vraag, hier hebben we nog steeds geen antwoord op, ondanks de beloftes om terug te bellen.

Daarom zijn we overgestapt.

Aneta
05-11-2021

Op 19 okt 2021 via internet een contract afgesloten met een bedenktijd van 14 dagen ,omdat onze zakelijke energie levering ook door eneco word verzorgt dachten we: we nemen Eneco. Helaas kregen we een beter maandtarief, waardoor ik op 30 oktober 2021 een annulering verzoek heb ingediend, Daarop kreeg ik als response: u bent niet bekent bij ons helaas kunnen we het niet annuleren zie bericht: U geeft aan uw contract te willen annuleren, echter kunnen wij op uw emailadres en postcode geen gegevens vinden.  Grtjs Jester Mik

Vandaag op 5 november 2021 krijg ik het volgende bericht : U bent op 19-10-2021 akkoord gegaan met dit contract, erna heeft u nog 14 dagen de tijd om het kosteloso op te zeggen. De 14 dagen zijn voorbij, dus nu kunt het opzeggen na 11 november maar dat is niet kosteloos. Frederique Gravendeel .Ten 1ste: 14 dagen zijn dat werk dagen of word zaterdag en zondag meegeteld, waar word dat vermeld?Al is het 14 dagen, ik meld op 30 okt 2021 de annulering door.

Truus
05-11-2021

Ook de dupe van de overstap

werd me via gaslicht aangeraden af te wachten tot het bod

maar jezus wat was dat een fout

zit nu 9 dagen vast aan BELACHELIJKE prijzen.

Binnenkort even bij het Juridisch Loket langs. Dit zou niet mogen gebeuren.

Er
05-11-2021

Word gedwongen om hier tegen belachelijke tarieven en een wintertoeslag Energie af te nemen. Ze profiteren maximaal van een faillissement, waar ze zelf aan hebben meegewerkt. Ondertussen mooi weer spelen dat ze het zo goed met me voor hebben. Schandelijk!

Ysbrand
05-11-2021

Na het faillissement van Welkom Energie ben ik zonder enige keuze klant geworden bij Eneco. Ik heb geen keuze dan hun schandalige tarieven te accepteren, terwijl er geen enkele concurrent een variabel tarief aanbiedt. Ik heb dus geen keus en zij maken daar ongelooflijk misbruik van.

Mike
05-11-2021

Verplicht overgezet naar deze boeven. Weten op 27 oktober dat ze mij een contract moeten sturen maar om me zo lang mogelijk vast te houden wachten ze daar tot vrijdag middag 5 november 17:00 uur mee zodat daarna geen contact meer te krijgen is. Daarbij zijn de tarieven ook het aller hoogst die welke klant waar dan ook maar betaald. Nooit van mn leven meer iets bij deze club uitknijpers.

Arie Koedood
01-11-2021

Wij hebben zes jaar geleden huis van de buren gekocht en dat gesloopt. We hebben daar een nieuwe garage tuinhuis opgebouwd, maar de elektriciteit en gas aansluiting behouden. We willen nu zonnepanelen installeren op tuinhuis omdat dit op woonhuis niet mogelijk is en hebben gevraagd de opbrengst met woonhuis te mogen verrekenen omdat we daar het grote verbruik hebben. Eerst vertelden ze mij dat het zakelijk wel mogelijk is en omdat ik mijn bedrijf daar ook heb gevestigd heb ik het zakelijk geprobeerd en kreeg ook de mededeling dat het niet mogelijk is de opbrengt met elkaar te verreken. De informatie verstrekking was uitzonderlijk slecht, niemand scheen het te weten en uiteindelijk teruggebeld door iemand die verteld dat het niet mogelijk was. Ik ben zeer teleurgesteld in Eneco waar ik al 40 jaar klant ben. Ze hebben prachtige reclame waarin ze zich voldoen als zeer duurzaam maar de praktijk is anders. Ik heb nu besloten maar van zonnepanelen af te zien. Leve de verduurzaming.!

Marie-José
28-10-2021

Slechte voorlichting, slechte service, eigenlijk gewoon bedonderen van de klant!. Betaal al ruim een jaar onderhoud op een nieuw geplaatste CV ketel (geleverd juni 2020), in juli 2021 komt er een onderhoudsman langs, ik dacht voor het onderhoud. Nee, mevrouw er moet nog voor 400 euro wat geplaatst worden voor de afvoer op het platte dak. Dan kunnen we pas de installatie in service nemen. Eigenlijk betaal ik al een jaar voor niets. De installatie zou 2 uur tijd kosten dus vandaar zo kostbaar. De installatie in september heeft nauwelijks een uur in beslag genomen. Nu word ik gebeld voor het afronden (?) van de inspectie. Pardon, dat had de monteur in juli toch al gedaan en ik heb hem (met getuigen) gevraagd of het daarna in orde zou zijn. Ja mevrouw, dan gaat hij in service! Niet dus want na het betalen van de forse rekening van 400 euro word ik weer gebeld voor een vervolg. Kosten? Nou dat hangt af van wat we eventueel nog tegenkomen. Ik voel me echt bedonderd door Eneco. Weg ermee!

Marijn
27-10-2021

Eneco komt half jaar na eindafrekening met een 'correctienota', waar 160 euro moet worden bijbetaald over 3 maanden, erg duur foutje! Ook de communicatie over inning is rommelig, dat gebeurt in 2x. Na navragen over hoe en waarom, en langzame reacties van hun kant ligt er vlak nadat ik heb betaald al een aanmaning op de mat, ongekende brutaliteit.

Ze zijn monopolist (met de bijbehorende hoogste prijzen van het land) op stadswarmte, maar als je keuze hebt, vermijd deze club.

Pep
23-10-2021

Probeer al 7 maanden een afspraak voor ketelonderhoud te krijgen.

Emma
09-10-2021

Sturen toch een contract terwijl je het aanbod al geannuleerd hebt. Daarna totaal niet te bereiken hierover, een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Niet mee in zee gaan!

08-10-2021

Ik heb zonnepanelen geplaatst en zie op de meter de teruglevering die veel hoger is als eneco aangeeft .

Ik probeer Eneco te bereiken via chat en telefoon maar geen gehoor

Bij de chat zijn het standaatd antwoorden die via de compueter worden gegeven waar je niets aan heb

Het enigste dat ze zeggen het is op moment erg druk

Zeer slechte service ik denk niet datbik na mijn vast contract nog lid blijf want zo goedkoop zijn ze achteraf niet zosls ze wel beloven masr dat doen ze allemaal

06-10-2021

Ik heb 30 augustus een mail van Eneco ontvangen met de boodschap dat mijn contract afloopt op 8-10-2021. tevens worden er nieuwe tarieven gemeld met de boodschap dat deze voor 1 jaar vaststaan. Tijdens een chat met Iva werd ontkend dat de tarieven vast staan ondanks dat dit schriftelijk is bevestigd. Via de chat komen we er niet uit.

ik heb nu 3 pogingen ondernomen om met de klantenservice telefonisch contact op te nemen en na 45minuten wachten (5 minuten zou de wachttijd zijn) heb ik het opgegeven.