Eneco reviews

Stefan
09-02-2016

Drama

Ik kan me niet herinneren ooit zo aan het lijntje te zijn gehouden door een bedrijf. Het is de regel bij Eneco. Ik heb letterlijk meer dan 10! keer (niet overdreven) moeten bellen, soms wel een half uur of uur lang moeten wachten totdat de telefoon wordt opgenomen, vervolgens maar weer de belofte accepteren dat ze je nu wél zullen terugbellen (tsja, wat moet je dan?), na uiteindelijk wéér niet te worden teruggebeld door ze.

Dit voorval gebeurde mij pakweg 3 à 4 maanden geleden, toen een onderdeel van de verwarmingsketel vervangen moest worden en ik telkens van het kastje naar de muur werd gestuurd door administratieve fouten. Uiteindelijk heb ik het serieus door een derde partij moeten laten opknappen, die het de volgende dag al geregeld had.

Nu heb ik weer een probleempje. Ik heb maanden geleden een brief van Eneco ontvangen dat men de ketel kwam controleren ivm verouderde ketels. 3 keer raden? Ze kwamen niet! Ben ik er vandaag achteraan gaan bellen, ze zouden me terugbellen. Weer hetzelfde liedje. Dus ik ben expliciet gaan vragen wanneer ze terug zouden bellen. Meteen zeiden ze. 3 uur later en nog steeds geen belletje. Ik vind het echt zo'n verschrikkelijk asociaal bedrijf, heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Nu ben ik volgens mij zelfs een paar voorvallen vergeten, ik kan me in ieder geval niets positiefs herinneren van dit bedrijf. Nu is het helaas niet mogelijk via een ander bedrijf de stadsverwarming geleverd te krijgen, dus ik zit helaas aan ze vast. Mocht ik ooit de keuze hebben, zal ik nooit en te nimmer voor Eneco gaan ook al zijn ze een paar euro goedkoper. Ik hoop dat ik niet de enige hierin ben.

En dan krijg je nog die zogenaamde vooruitstrevende reclame van Eneco voor je kiezen. Bah. Op het gebied van energie misschien goed, maar zodra ze die hightech geplaatst hebben en er is iets mis, heeft niemand een flauw idee wat ze moeten doen en moet je maar hopen dat je ooit door ze geholpen wordt. Of dat ze uberhaubt je nummer weer terug kunnen vinden. Want dat blijkt ook nogal moeilijk te zijn bij Eneco. Mensen terugbellen. Ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen en sinds ik niet door Eneco werd teruggebeld heb ik elke keer duidelijk gevraagd of ze mijn nummer goed hadden en of ze mij snel terug wouden bellen. Dan zeggen ze braaf ja, maar ze doen het gewoon niet. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Zulke bedrijven horen normaliter failliet te gaan.

F.Poutsma
14-10-2015

Vertrouwen komt te voet en vertrekt met Eneco

Contactwijziging mnd aan telefoon doorgenomen voor enkele adressen. Zonder boete kon dat niet voor 1 adres, daar dus geen wijzing, wel voor andere adressen. Wie schetst verbazing dat er later toch een boete wordt gerekend. Bellen daarover leert dat men de opname gaat beluisteren en men belooft terug te bellen. Dan gebeurt niet. In arre moede maar zelf gebeld.

Opnames terug luisteren kan ondanks toezegging niet. Daarvoor moet ik dan weer schriftelijk naar eneco. Een actief ontmoedigingsbeleid dus. Zo wordt na een dorlopend contract vanaf 1977 dus behandeld. Tja, loyaliteit moet echt van 1 kant komen. Niet meer dus. Op zoek naar andere leverancier dan maar voor enige adressen.

Doen wat je belooft (1. afspreken dat je geen boete berekent en dat dan vervolgens wel doen past dan niet. 2 Beloven terug te bellen en dat niet doen past ook niet. 3 beloven dat je makkelijk direct kunt terugluisteren en dat vervolgens niet waarmaken draagt ook niet bij aan vertrouwen in functioneren) . Dat is begin en ook eind van relatie. Eneco staat dus voor wat mij betreft voor bewust niet nakomen van afspraken.

Priscilla
27-05-2015

Zodra je overstapt word je genaaid!

ENECO een schandalig bedrijf! Zodra je overstapt proberen ze je te naaien!

Bij mijn jaarnota kreeg ik te horen dat ik nog een bedrag moest betalen van 116,82. Na 2 weken kreeg ik een brief dat ik vanwege meerdere sommaties (? Jaja) nu 201.30 moest betalen. Ik gebeld want zodra je overstapt kan je kennelijk ook mijneneco niet meer in om het na te kijken, klopt allemaal was de eindnota. Goed dit maar betaald dan ben je er maar vanaf.

Nu krijg ik vorige week maandag een brief van het incassobureau! Dat de openstaande vordering van 116,82 betaald moest worden met bijkomende incassokosten van ruim 40 euro! Aangegeven dat ik nog geen 3 weken geleden het bedrag 201,30 betaald heb en dat ik, zover ik wist alles betaald was. Groenewegen ging dit uitzoeken, na anderhalf week wisten ze het nog niet want ENECO reageert niet.

Zelf maar ENECO gebeld! Wat blijkt ze hadden 1 mail gestuurd met een herinnering naar (hoe toevallig) het verkeerde mailadres en daaropvolgend maar meteen het incassobureau ingeschakeld! Hallo waarom geen brieven? Waarom maar 1 mail? WTF

Eind van het verhaal ze konden mij (natuurlijk) niet helpen! Dus ik mocht weer terug naar het incassobureau!

Echt ik ga nooit maar dan ook echt NOOIT meer met jullie in zee. Wat een schandalige behandeling zeg! En dat terwijl je godverdomme 5 jaar trouw lid ben geweest! Echt een K*T bedrijf.

José Tavares
13-05-2015

Klant is geen koning...

Contact loopt bijna af, email gekregen "Klik op onderstaande link en vul uw unieke code ... in om de tarieven en voorwaarden van uw persoonlijke aanbod te bekijken." Persoonlijk aanbod waren de gewone prijzen van de website EcoStroom tarieven.

Ik heb bericht via Facebook gestuurd (daar reageren ze binnen een paar uur, via email tot 5 werkdagen). Ze reageren met "Mogen we nog een poging wagen je toch te overtuigen te blijven of hebben we al ons kruit verschoten bij je?", bij de poging kwaam geen echte aanbod. Als je een klant wil behouden doe je het aanbod meteen.

Maar prijzen vergeleken, in 12 mogelijkheden 10 hadden een kW prijs lager dan Eneco; 4 van de 10 hadden een vastrecht lager dan Eneco. Geen van de 4 had een 0900-nummer voor klantservice. Voor warmte ben ik aan Eneco gelokt, maar voor de rest, "tot ziens Eneco".

Roel
14-02-2015

Geluk bij een ongeluk, overstappen loont

Minimaal 15 jaar bij Eneco klant geweest en nu door baanverlies een wat slechter betaalgedrag en is het contract eenzijdig opgezegd. Digitale belcomputers, emails een niet sociaal en onmenselijke organisatie, terwijl een persoonlijke belletje waarschijnlijk voldoende was geweest om inzicht te krijgen in mijn huidige situatie. Noodgedwongen overgestapt naar een andere leveranciers, nu betaal ik €50,- per maand minder.

Kortom ben blij dat ik daar weg ben, scheelt ook nog eens behoorlijk in de kosten, had ik eerder moeten doen.....................

Paula
08-07-2014

Pas op: speciaal aanbod juni 2014 aan de deur is bedrog!

3 weken geleden kwam een eneco-verkoper aan de deur. Prachtig aanbod! Ik zou zo'n 50 euro p.m. minder gaan betalen dan bij huidige leverancier van gas en licht. Toen het contract binnenkwam, ben ik gaan vergelijken. Ik bleek zelfs meer kwijt te zijn! Direct geannuleerd natuurlijk. Advies: vergelijk en reken na!

E Kleyn
07-12-2013

Eind oktober 2013 met de adviseur van Eneco een afspraak gemaakt over de HUUR van en de keuze van een cv-ketel. Na weken wachten een KOOPCONTRACT ontvangen van een geheel ander type cv.

Laten weten dat we afspraak hadden gemaakt over een HUUR contract, voor de service. Na weer een week wachten een contract ontvangen voor een HUUR cv-installatie. Met alle benodigde papieren opgestuurd en vervolgens niets meer gehoord. Eneco gebeld voor info. De opdracht was doorgestuurd naar hun afdeling uitvoering. De werkzaamheden stonden gepland voor volgend jaar, 7 januari. Verder niets meer aan te doen, dag meneer. Wat hebben we spijt, maar zitten vast aan dit contract. Dus nog een maand in de kou en wellicht een bevroren installatie met uiteindelijk hoge kosten.

WAT EEN SNERT BEDRIJF, DAT ENECO.

Mensen, zoek een klein bedrijf, met de service van de echte vakman. Daar komen wij nu helaas te laat achter.

24-01-2013

Helemaal happy

Na onoverbrugbare communicatiestoringen met NEM bleef er niets anders meer over dan de overstap naar een alternatieve aanbieder, ondanks de (be-)dreiging van een boete. Ik was het helemaal zat!! Vertrouwen foetsie.....

De keus was sneller gedaan dan verwacht, want ENECO had niet alleen juist het nieuwe Wind-concept gelanceerd, maar bleek ter introductie ook nog bereid te zijn de NEM-boete te vergoeden. Windstroom is ook echt windstroom!

Toen onlangs bleek, dat de gasprijzen vielen, werd ik persoonlijk telefonisch daarover geïnformeerd, dat ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn gas-vast-contract, "we blijven ondanks vallende gasprijzen toch goedkoper".

Regelmatige en nuttige informatie via nieuwsbrieven bouwen successieve weer een band op met de energieverzorger

Van de regen in de..........zonneschijn. Helemaal happy en geen wekelijkse ergernissen over energieloze partners.

12-04-2012

4 Maanden geleden sloot ik een eco stroom en gas 3 jaar vast contract af. De overstap service is erg goed. Logisch natuurlijk als je nieuwe klanten wilt. Ik was erg tevreden over Eneco en dat zijn meer mensen. Op advies van kennissen ben ik overgestapt. Tot ik mijn eerste factuur ontving. Nou houd niemand van betalen maar deze factuur was erg hoog. Na de factuur nog eens te bekijken zie ik dat deze factuur ook helemaal niet voor mij bedoelt was. Ik vind zo'n factuur nogal prive en ben dan ook meteen bang dat mijn gegevens dan ook bij een ander liggen. En dat blijkt ook zo. Ik heb contact opgenomen met de persoon welke op de factuur staat. En hij had mijn factuur. Per post hebben we de facturen naar elkaar gestuurd. Ik heb contact opgenomen met Eneco om dit te melden. Ik werd doorverbonden met 3 collega's en toen pas was ik bij de goede. Bij deze vriendelijke dame mocht ik mijn naam en adres gegevens en klantnummer even doorgeven. Na dit gedaan te hebben zou alles geregeld worden. Met goede hoop het gesprek beëindigt, maar de factuur van februari werd weer aan de andere persoon gericht. Weer verzonden naar de andere klant en nogmaals gebeld met Eneco. Weer doorverbonden, iedereen bied zijn excuses aan maar niemand lost iets op. Weer bij een persoon terecht gekomen die de gegevens mocht veranderen. Dit maal ging het wel goed. De factuur van maart ligt inmiddels op de deurmat en goed gericht. Ben benieuwd of de rest wel goed gaat. Op dit moment ben ik niet tevreden maar een foutje is menselijk.

02-12-2011

Zelf ben ik met mijn gezin al meer dan 4 jaar klant bij Eneco energie. Geen echte klachten gehad, snel geholpen, vriendelijk personeel. Vandaar dat ik besloten heb mijn bedrijf ook klant te maken van Eneco. En daar heb ik een fout begaan, de klachten stapelen zich op. Je hebt bij eneco dure en goedkope stroom. Snachts gaat de dure stroom te lang door en begint smorgens te vroeg. Dit kost ons (mijn bedrijf) erg veel geld. Naar aanleiding hiervan ben ik thuis ook op de meters gaan letten. En inderdaad ook bij ons thuis schakelen ze te lang en te vroeg de dure stroom in. Toen heb ik toch maar gebeld, er werd direct een compensatie aangeboden. Ik heb gezegd ik hoef geen compensatie maar ik wil dat het probleem opgelost word. Het leek alsof het heel raar was dat ik zoiets zei maar ik ben wel vriendelijk geholpen. En het probleem heeft Eneco voor mij opgelost!