46 jaar klant van Eneco. Wij zijn verhuist, vorige bewoner verbruikte super veel. Vanaf mei t/m dec al voor hele jaarverbruik betaald. Nu verschil standaard termijn en plafond termijn, 41,=! Eneco gebeld om te kijken naar mijn verbruik en termijn aan te passen. Nul medewerking. Krijg straks veel geld terug, maar lees dat ze daar heel traag mee zijn. Tijd om over te stappen, zo snel mogelijk.
Zit al een maand te wachten op terugbetaling na de jaarnota. Boel praatjes maar geen actie. Krijg fors bedrag terug, dit moet eerst gecontroleerd worden? Ik heb een slimme meter. Gaan ze bij Eneco terug naar de middeleeuwen? Zodra ik kan ben ik er weg. Prutsers!
Veel contact gehad over de jaarnota die op 20 november j.l. betaald zou zijn , niets overgemaakt. Toezeggingen worden niet nagekomen niet via de chatbot (wat een gedrocht) noch via email noch telefonisch. Treurigheid alom.
Zoals wel meerdere mensen hier en op andere review sites, krijg ik het geld dat ik terug moet krijgen conform de jaarnota maar niet gestort. Ondanks herhaaldelijke toezeggingen, tekst op hun website, etc. Belachelijk.
Eneco zegt dat ze teveel betaald voorschot 14 dagen na de jaarrekening terug betalen. Ik zit al meer dan 3 weken te wachten na diverse telefoontjes en chats kreeg ik vandaag te horen dat bedragen boven de 1000 euro eerst door een controle moeten en dat kan nog wel even duren. Een jaar lang op hun advies een te hoog voorschot betaald en nu het geld langer dan de afspraak vasthouden. Let dus op met te veel voorschot betalen.
Geldkloppers. **** maar lekker in jullie gas.
Er zijn zonnepanelen geplaatst , heb in de afgelopen week een klacht ingediend, en uren in de wacht gestaan en elke keer werd ik weer doorverbonden met verkeerde afdelingen, probleem is ik heb een conventioneel meter die oploopt, bij het klantencontactcentrum wordt aangegeven u heeft een aflopende meter, daarom staat het ook niet in de jaarnota verwerkt, uit een ingesteld onderzoek uitgevoerd door enexis beheer degene die de meter heeft geplaatst geven aan dat het een oplopende meter is en dat is bekend bij eneco.wordt keihard terug verwezen naar enexis beheer schandalig .werken niet mee aan een oplossing
Wetende dat een review geen enkele zin heeft, moet mij dit toch even van het hart.
Vreselijke graaiers bij Eneco. Mijn moeder van 92 zou €1100 per maand moeten gaan betalen aan gas en stroom. Als dit zo doorgaat kan ze niet eens meer in haar appartement blijven wonen.
Jullie duwen burgers en mensen met een bedrijf zonder enige vorm van medemenselijkheid en zonder rancune de afgrond in. Eneco zou zich de ogen uit de kop moeten schamen. Dat geldt overigens ook voor andere energie reuzen.
Oplichters
Klacht wordt niet serieus opgepakt
Toon vastgelopen door stroomstoring en wat doe je dan? Het nummer bellen maar da meer dan 15 minuten in de wacht nog steeds dat iriteerent muziekje. kom de klant tegemoet ipv nagels lakken
Zonder enige vorm van overleg en/of afstemming heeft Eneco mijn contract met mijn huidige energieleverancier overgenomen. Daarmee ben ik het zeer oneens. Daar ze nagenoeg onbereikbaar zijn (hun chatbox begrijpt niets, een mailadres hebben ze niet en telefonisch kun je uren wachten) heb ik een klacht ingediend met het verzoek het contract met terugwerkende kracht te herstellen. Na een telefoontje van een medewerkster heb ik een e-mail ontvangen waarop ik kon reageren. Inmiddels heb ik tot tweemaal toe mijn standpunt toegelicht, maar ik ontvang tot heden geen reactie meer. Het ongewenste contract met Eneco blijft gehandhaafd en de torenhoge nota’s blijven binnenkomen. Wat kun je doen als zo’n mistige onbereikbare organisatie zich bedient van mistige praktijken door klanten die geen klanten van hen willen zijn te gijzelen? Zij moeten de fout herstellen omdat de netbeheerder dat vereist. Piraterij noem ik dit. Geduldig wacht ik tot zich een oplossing aandient.
Eneco grootste oplichters van Nederland!zeker nu de prijzen omlaag gaan van inkoop maar nauwelijks bij hun aan hun klanten .
Wat ik niet snap is dat een bedrijf als Eneco dat pretendeert dat het altijd 100% groene stroom, opgewekt in Nederlandse wind- en zonneparken levert, nu een van de duurste KWH prijs van Nederland heeft. Windmolens en zonneparken hebben geen gas nodig zou je zeggen. En dat terwijl je hun reclame dagelijks hoort en ziet, ik zou zeggen gebruik dat geld om de tarieven op het niveau van andere energie leveranciers te brengen.
Jaren trouwe klant geweest. Maar de arrogantie doe ze nu laten zien valt echt verkeerd.
Ergens klopt er hier iets niet.
Eneco heeft om bijbetaling te voorkomen wederom ons termijn bedrag verhoogd van € 338,- / € 500,- naar € 657,- en waarschijnlijk zal dit nog verder gaan oplopen de komende maanden.
Echter de afgelopen jaren hebben we alle apparaten vervangen voor energie zuinige, de verlichting is LED, geïsoleerd en we koken al jaren op inductie. Het verbruik blijft echter hoog.
n.l. in Augustus 414 kWh stroom en 30m3 aan gas.
Het gemiddelde verbruik aan stroom is nog meer dan bij een vrijstaande woning met een 5 persoons huishouden (315 kWh stroom en 34 m3 aan) gas, terwijl wij slechts met 3 personen wonen in een hoekwoning.
Ergens klopt er dus iets niet. Rara hoe kan dit?
Graag uw ervaringen en reacties.
K ben nu 40 jaar klant van Eneco. Tot een jaar geleden waren zij betrouwbaar. Helaas heb ik nu wel hele slechte ervaringen. Op 1 juni kwam een einde aan mijn 4-jarig vast contract. Gelijk moet ik de hoofdprijs betalen. Geen overgangsregeling voor vaste klanten. Teruglevergoeding van stroom is met 80% verminderd. Verder zijn zij niet bereikbaar. Klachten kun je alleen per post versturen.
Wij maken gebruik van de slimme meter, ik heb de afgelopen maanden de standen goed bijgehouden en tot mijn stomme verbazing zie ik dat de prijs met terugwerkende kracht is aangepast.
B.v de datum 9 september, elektra was eerst 1,61 euro en ik kijk vanavond naar dezelfde 9 september en zie dat de elektra die dag ineens 5,20 is?
Slaan ze alvast hun slag want je kan het maar vast binnen harken.
We kunnen nu helaas niet wisselen maar ik voel me behoorlijk opgelicht.
Mooie regeling overheid, goed bedoeld maar weer een regeling die op grote schaal misbruikt gaat worden.
Walgelijk. Energiemaatschappijen als Eneco verdienen miljoenen aan het gas. Waren het eerst de oliemaatschappijen die lekker liepen te graaien uit de zakken van de automobilist, Eneco en consorten gaan nog een stapje verder. Met andere woorden, wat Shell kan, kan Eneco nog veel beter. Ging het bij Shell om enkele tientallen eurocenten, bij Eneco gaat het om honderden euro's. Stelletje oplichters! Witte boorden criminelen zijn het. Miljoenen verdienen over de ruggen van de burgers in Nederland. Ik hoop dat die energiemaatschappijen allemaal omdonderen stuk voor stuk en dan gewoon weer één staatsbedrijf, zoals je vroeger dus het G.E.B. had, Gemeentelijk Energie Bedrijf. Al die grote jongens moesten er komen om te concurreren qua prijs. Het enige dat ze doen, zijn de prijzen KUNSTMATIG HOOG houden. De oplichters!
Deze mensen beloven je eerst dat je een warmtepomp kan laten instaleren rond oktober maar na contract getekend te hebben laten ze niets meer van zich horen. En als je ze er over mailt zeggen ze weer contact optenen maar doen ze dat niet. Puntje bij paaltje zeggen ze dat je pech hebt en dat je liegt. Pas op met afspraken met deze mensen wandt die kunnen ze niet waar maken
Zowel ik zelf als mijn maat gaan vanaf 1-10-2022 een nieuw tarief betalen. Ik ca € 3,30 voor een m3 gas en mijn maat € 2,70.
Hoe dan?
Wat is het verschil tussen variabel en variabel vrij, andere kleur gas?
Ik heb het idee dat er ergens iets niet klopt als iedereen zogezegd een variabel contract krijgt waar dan het verschil vandaan komt.