Eneco reviews

Denny
13-07-2023

Contract aangevraagd op 26 mei 2023. Deze ging in op 28 juni 2023. Nu is het 13 juli en ik heb nog steeds geen login voor bijvoorbeeld mijn Eneco. Want na inloggen zie ik: je bent nog geen klant. Wel gek, want heb mn contract al gehad weken eerder. Klantenservice is niet te bereiken, via email, telefoon is het onmogelijk. Via Facebook messenger wil het nog een klein beetje lukken maar ook hier ben ik al dagen aan het chatten en nog geen oplossing.

Ik raad iedereen aan een andere leverancier te kiezen dan Eneco. Wat een slechte partij!

10-05-2023

Eneco is geen eerlijke partij tegenover de mensen

Ze maken misbruik van hun positie, en hanteren geen eerlijke prijspeil. Ook de wijze van berekeningen zijn onduidelijk en hebben geen duidelijk beeld hierbij.

Ze wekken het idee dat er sprake is van misbruik. Begrijp niet waarom er geheimzinnig wordt fehandeld over de wijze van berekeningen terwijl transparantie verplicht is

03-04-2023

Oplichting.

Zijn al tig jaar afnemer van gas en electra.

Ben over gestapt naar andere energy maatschappij.

We betalen nu 1/3 van de tarieven tov eneco.

Eneco maakt misbruik van situatie, welke is ontstaan door oorlog met oekraÏne.

En dupeert haar vaste klanten.

Zeg per direct je contract op.

Hier wordt je genaaid.

Martijn
31-03-2023

Na overname vanwege faillissement voorgaande leverancier (2021) bij Eneco terecht gekomen. Ipv 1 op 1 het contract over te nemen, wat ze officieel zouden moeten, gelijk nieuw tarief. Dit was 248,-. Niet extreem hoog dus niks aan gedaan. December 2022 ging de prijs per maand na 444,- en kregen wij een eindafrekening van 1200,- erbij. Maart 2023 overgestapt, maar tot verbazing een eindafrekening van 735,- gekregen, want te weinig betaald. Dit betekent dat ons voorschot van 444,- pakweg de helft te weinig zou zijn? Voor een werkend 2-persoons huishouden?! Toch knap dat we dan nu bij budget-energie minder dan 300 betalen en dan nog geld gaan terug krijgen. Contact hierover verloopt moeizaam en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Kansloze, egoïstische onderneming!

Anne
14-03-2023

Toon verloor vebinding met de ketel. Het vroor. Monteur zou over 3 a 4 dagen langs komen. Dat hoefde voor mij niet en ik heb het via Feenstra opgelost met een andere thermostaat. Toch schrijft Eneco 75 euro af voor monteursbezoek. Ze zijn onbereikbaar voor protest. Helaas moet nu een juridische procedure tegen deze bende worden opgestart.

Wij
27-02-2023

Nu anno 2023 niets veranderd tov 2017-2020 (toen besloten naar Vattenfall over te stappen> Wat een verademing!).

Helaas moest ik toch weer eens contact met Eneco hebben: reageren niet op hun eigen chat, telefonisch moeilijk te verstaan, laat staan dat ze meer in hun eigen verhaal blijven dan naar een klant te luisteren. Reageren niet op klachten, ook niet via internet/email/brief cfm hun eigen proces op internet, gewoon negeren klant, houden zich niet aan kortingsafspraken. Sorry Eneco, ik ben blij dat ik weg ben! Vattenfall: Zeer blij met jullie (nu de tarieven nog wat lager).

De reviews van andere mensen hieronder zijn voor mij alleen een bevestiging.

Hubert
23-02-2023

Bij het omzetten van het contract van de ene echtgenoot op de ander, kregen wij de garantie dat dezelfde tarieven zouden worden gehanteerd. Zijn nu al vier maanden bezig om dit ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. U snapt het al, wij zijn nu een stuk duurder uit.

Frits
14-02-2023

Frits

1. Heeft het imago om een groene leverancier te zijn maar weigeren om mijn energie zonnepanelen installatie te repareren.

Fijne milieu onvriendelijke onderneming. Weg investering en ja duur tarief betalen aan ENECO. Een heel onverantwoordelijke deelnemer van onze samenleving op weg naar verduurzaming. ENECO helpt hiermee niet.

2. Voorts als je belt over een storing van TOON wordt je met de verkeerde afdeling verbonden of verbreken medewerkers gewoon de verbinding (tot 2 maal toe). Uren aan de telefoon zonder geholpen te worden. Veelal onbekwame medewerkers die je te woord staan.

3.Verder is het Klachten formulier niet in te vullen door een particulier. Ben maar overgegaan om klacht per aangetekende brief te versturen naar ENECO.

Conclusie: verwacht ik dat ENECO binnenkort failliet zal gaan als ze doorgaan zo hun klanten te behandelen.

Wies
08-02-2023

Uren aan telefoon gezeten en nog geen afspraak met monteur. Vreselijk gewoon. Medewerkers hebben geen idee

Via chat nog erger valt steeds in storing

Grrr wat waardeloos

Carl
03-02-2023

Onderhoudscontract afgesloten bij Eneco.

Geeft recht op 1x per twee jaar onderhoud van je cv ketel.

Twee en een half jaar netjes betaald maar het onderhoud aan de cv ketel nooit gekregen.

Gewoon opgelicht door Eneco

Dieneke
02-02-2023

Heb een vast contract bij eneco.

Nu zeggen ze zonder mij bericht te sturen dat ik bij gas en stroom meer moet gaan betalen.

Omdat de belasting terug naar 21 procent is gezet .

Maar toen ik mijn contract aanging was deze ook 21 procent.

Waarom doet eneco dit ,in mijn ogen is dit oplichting om zo onder het contract uit te komen.

Ze verdienen al miljarden over de rug van ons allemaal.

Nu dat ze goedkoper inkopen gaan de prijzen voor die mensen die zo abnormaal veel moeten betalen ook niet naar beneden.

Eigenlijk moet die abnormale winst bij dit soort bedrijven is aan banden worden gelegd.

Geen werkende toon-cv
15-01-2023

Sinds half december is de toon van eneco kapot. Hierdoor geen cv.

Vele keren bellen met vriendelijk en begripvolle klantenservice nog steeds niet gerepareerd. Zeggen zelf dat dit binnen 24 uur opgelost moet worden.

Geven zelf aan dat geen cv in de winter echt niet kan maar kunnen enkel melding doorzetten naar de monteurs. Monteurs van roamler-tech uit amsterdam.

Roamler-tech komt op afgesproken dagen niet opdagen, tot 3 keer toe.

Nu verzetten ze zelfs de nieuwe afspraak weer met 2 weken en is het afwachten of ze nu wel komen?

Roamler-tech is een schande voor eneco. Eneco kan niet eens zijn monteurs aansturen, wat een bedrijven.

1 maand verder en nog steeds geen cv, nieuwe toon opsturen misschien een idee?

Floris
14-01-2023

RAMP! Onmogelijk opzeggen, alleen als je dood bent mag je dit online regelen. Vullen de zakken als geen andere energieleverancier. Halen zomaar teruglevertarieven omlaag. Je krijgt energie, maar wel tegen de hoogste prijs en met de grootste frustratie. Draai om als je iets wil met deze zakkenvullers.

Es
11-01-2023

Verplicht klant bij deze oplichters, zie in december een verbruik van 3 gj, 391 euro, ze kunnen doen wat ze willen omdat je geen keus hebt, geen eneco, geen warm water of verwarming. Kan dus ook nooit op aanbiedingen van andere leveranciers ingaan. Tevens gas prijzen betalen terwijl je restwarmte verbruikt. En onze regering zag dat het goed was 🤮

No Go
10-01-2023

Dikke No Go! Rekeningen kloppen niet, er wordt beloofd terug te bellen. gebeurd niet

10-01-2023

Grote boevenbende, ver van weg blijven!

Rekenen torenhoge tarieven, betalen te veel betaalde voorschotten niet of veeeeel te laat uit. Kijk gewoon even verder als uw geld u lief is.

Claudia
06-01-2023

Wacht al maanden op terug betaling van teveel betaalde voorschotten is een enorm bedrag. Vele malen gebeld, gemaild en contactformulieren ingevuld. Reden van ENECO om mijn geld niet op tijd terug te betalen is de 190 euro die alle klanten moeten krijgen en het feit dat het om een groot bedrag gaat dat moet voor uitbetaling eerst gecontroleerd worden. Wanneer ik MIJN geld terug krijg kan niemand mij vertellen.

Ak
04-01-2023

Kan het niet begrijpen dat mijn tarief voor gas miv 1 januari € 3,57 incl. bedraagt (= variabel voor 3 maanden en loopt nog tot medio februari) en het tarief voor een nieuw af te sluiten MODELCONTRACT € 3,06 incl. momenteel. Reactie Eneco: ach het maakt toch niet uit voor u want u blijft met uw verbruik toch onder het prijsplafond! Lekker makkelijk verdienen over de rug van de belastingbetaler.

Ga je niks aan
02-01-2023

Ik heb geen slimme meter en nu moet ik van eneco elke maand mijn standen door geven.

Alleen hun site werkt niet en kan dus mijn standen niet doorgeven, telefonisch zijn ze niet te bereiken. En bij de chat word je steeds na 2 uur er uit gegooid.

Wat een amateurs is eneco zeg, zodra deze markt weer rustig is ben ik weg bij eneco.

02-01-2023

Enorm lange wachttijden, verschuivingen van termijnbedragen en een administratie die men zelf blijkbaar niet op orde krijgt. Ver van wegblijven.