Eneco reviews

22-01-2019

Spammers zijn het. Ongewenst blijven ze lastigvallen!

Wat een ongelooflijk slechte partij. Ik wordt DAGELIJKS gebeld of ik gebruik wil maken van een betere aanbieding van Eneco. Verschrikkelijk. Ik sta in het bel me niet register. Mijn vriendin wordt ook DAGELIJKS gebeld. Staat ook in het bel me niet register. Eneco heeft een stuk of 40 callcenters ingeschakeld voor cold calling wat dus 1) niet mag en 2) zeer, zeer vervelend is. Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn PRIVE nummer lastig te vallen. Door deze streken wordt ik dus NOOIT meer klant van Eneco, dus lijkt me ook niet erg succesvol dat cold calling.

Ella
13-01-2019

Poot uitdraaien

Monteur van eneco langsgeweest , is 10 minuten binnengeweest, alleen uitleg gegeven verders niets gedaan. Rekening 152 euro voor 1 uur arbeid en 38 euro overige kosten. Probleem blijft. Dit is schandalig want wij hebben ook een onderhoudscontract bij eneco. Advies : direct opzeggen en bezwaar maken tegen deze wanpraktijken.

11-01-2019

Stalken door Eneco

Eind december 2018 ben ik overgestapt van Eneco naar een andere leverancier. Nou ik heb het geweten. Sindsdien bellen ze me constant met een afgeschermde telefoonnummer. Ik neem toch op omdat ik niet weet wie het kan zijn.

De eerste keer heb ik ze meteen duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben. Heeft het geholpen? Nee! Ze blijven maar doorgaan. Zeker 3 keer heb ik ze aan de telefoon gehad. Het lijkt wel stalken wat ze doen. Ze hebben vandaag beloofd me niet meer te bellen. Eerst zien dan geloven. Ik neem vanaf nu geen afgeschermde telefoontjes meer aan. Wat een naar bedrijf!

Eee
09-01-2019

Mail in de spam . en dwang mail met 40 euro boete!

Alles moet ineens via de mail zo ook de rekening van Eneco. na al veel gedoe omdat ze vonden dat ik mijn maand bedrag moest verhogen enz ook de rekening over de mail omdat dat beter is.

Dus een van die mails is blijkbaar in de spam gekomen en dus te laat betaald . dat betekend dus meteen een "dreigmail" met boete en verhogen van kosten. na telefoon gesprek en mijn uit leg zegt ze nog net niet dat is uw probleem maar zo kwam het wel over. ze blijven erbij dat ik dit moet betalen terwijl ik vind dat dit belachelijk is omdat je maar 1x blijkbaar een aanmaning krijgt en ja die kreeg ik dus wel . #dankoutlook :( ik weet niet maar dit lijkt mij niet echt een normale gang van zaken , en uhm . vriendelijkheid? wat is dat? niet normaal de toon. Meer mensen last van? Heb ze aangeboden om uit te zoeken hoeveel mensen ze in de financiële problemen helpen.

Wilco
16-12-2018

Beloven van allees

Ik werd gebeld ,om bij Eneco mijn gas en elektra te nemen ,want dat was veel goedkoper dan bij essent ,dit schilde mij 35 euro per maand ,maar uit einde betaalde ik 20 euro meer per maand dan bij essent ,ik kon niet weg ,contract van 4 jaar ,ik dacht 1 jaar ,ik kon bellen wat ik wilde maar er werd niet geluisterd ,nu eind afrekening gehad 470 euro voor 6 weken Eneco,beloven echt allees om klanten te winnen ,gewoon schandalig

01-12-2018

Onderhoud en klantenservice dramatisch

27/11/2018:

We hebben al sinds onze nieuwe ketel (2011) een onderhoudscontract bij Eneco. We betalen vanaf dag 1 voor onderhoud per jaar (extra bedrag). Dat hebben ze nog nooit gehaald. Vorig jaar weer zelf moeten bellen omdat er weer bijna 2 jaar tussen zat wegens het steeds opschuiven van de afspraak (druk, wienig monteurs, veel zieken, standaard smoezen). Na veel bombarie en heel veel gezeur welgeteld een jaar onderhoud vergoed gekregen (coulance noemen ze dat dan) met de belofte dat het echt beter zou gaan. Dit jaar echter alweer geen onderhoud. Op hun site staat dat ze zelf contact met je opnemen voor een afspraak, nou, niets is minder waar. Op dit moment wederom geen reactie op mail en ook niet teruggebeld na telefonisch contact. Zojuist dus maar het laatste abonnementsbedrag gestorneerd via de bank en zodirect de machtiging eenzijdig laten opheffen. Durf te wedden dat Eneco dan ineens wel in no time kan reageren.

Update 01/12/2018:

En ja hoor. Terugbellen of reageren op mail lukt ze niet, maar binnen 3 dagen een incasso sturen met een dreigement dat als ik niet binnen 5 dagen betaal ik 40,- extra moet betalen lukt ze uiteraard wel. Wat een verschrikkelijk klantonvriendelijk k bedrijf is het toch.

Emma
07-11-2018

Slechtste organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad!

Mijn contract bij Eneco is onterecht stopgezet, waardoor er een boete van mij rekening is afgeschreven. Oplossen!? Echt niet, vanaf augustus hoor ik elke week: we zijn er mee bezig. Slechtste organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad!

Laura
25-10-2018

Spook rekening

Altijd via Eon mijn gas en stroom afgenomen uiteindelijk werden ze over genomen door Eneco en hebben op 21 december 2017 een slimme meter geplaatst want dit zou veel goedkoper zijn. ik kreeg een eind afrekening van 2484.27 Euro wij blijven maar bellen en contact opnemen met Eon en Eneco dat het niet klopt dat we in 1 jaar tijd ruim 6,602 KWH meer verbruikt hebben en aan gas 1,843 m3 ons verbruik is nooit veranderd we leven juist heel zuinig. contact met Leander gehad ook maar ook die zeggen dat me verbruik niet zo hoog is geweest nu krijg ik sommaties opgelegd en is het bedrag al opgelopen tot 3380.79 euro wat kan ik nog doen

Gert-Jan
18-09-2018

Onbegrijpelijk

Ik ben sinds 4 maanden verhuisd en daarmee ook overgegaan naar een andere energieleverancier. Ik had in het oude huis een contract met Toon bij Eneco. Nu kom ik erachter dat er elke maand nog € 4,50 afgeschreven wordt naar Eneco. Ik gebeld, zegt Eneco dat ik gewoon nog de Toon heb en daardoor moet blijven betalen omdat Eneco zegt dat ik gewoon de Toon nog gebruik. Maar die is in het oude huis blij en hangen. Ik heb nu geen toon maar betaal er wel voor.

Ik heb net Eneco gebeld en heb het uitgelegd. Het wordt nu stopgezet maar aan terugbetaling beginnen ze niet. Terwijl ik zwart op wit heb dat mijn huidige energieleverancier het contract inclusief Toon heeft opgezegd.

Gelukkig gaat het maar om 4 maanden maar toch. Daarbij werd ik onvriendelijk te woord gestaan door een mevrouw van Eneco.

Rudy
26-08-2018

Contact leggen met diet bedrijf is super slecht

Al jaren klant van Eneco, verschillende zaken meegemaakt. maar bleef. Nu ben ik echt klaar mee, de telkens botte dwaze dames aan de telefoon van de klantenservice. Ze weten niet dat je klant bent en betaald, ze gedragen zich alsof ze een gunst voor je moeten doen. De medewerkers van hun klantenservice zijn onbeschoft, slechte kennis van zaken. Praten aan een stuk door een luisteren niet naar de behoefte of klacht van de klant. Ze komen niet met oplossingen of ze zijn niet oplossingsgericht.

Nunzia
22-08-2018

Slecht communicatie, onbeschoft en komen hun afspraken niet na!

Ik ben geschrokken van de slechte service.Ze komen ten eerst hun afspraken niet na, waardoor je slecht communicatie creëert. De dame aan de telefoon was zo onbeschoft dat ik er van schrok en dat was voor mij de druppel.

Ik had duidelijk gevraag om alles via mail te verzenden omdat ik geregeld naar buiten land ga.Als er iets is dat ze het ook per mail sturen zodat ik het direct weet. Ik ben elke dag op mijn computer.Ze sturen wel elke maand mijn rekening via mail maar dat ik een maand nog achterstond van 6 maanden terug schrijven ze per brief, er zou een maand te kort zijn.

Ik kom dus thuis na 6 weken en ze sluiten mijn stroom af.Dit kon ik nooit weten dat er een probleem was omdat ik deze melding niet per mail heb gekregen en ik had duidelijk gezegd dat ze alles per mail moesten sturen en ze hebben ja gezegd, als ik het per mail had gekregen had ik het kunnen rechtzetten.

Hun onprofessioneel gedrag zorgde dat ik me niet kon wassen, geen koelkast, niet koken en vooral niet op mijn computer werken. Ik heb de zelfde dag betaald maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde dag stroom hebt.Want ze moeten het eerst op de bank zien en dan moet je terug bellen voor een nieuw contract aan te vragen en dan pas bellen ze die mannen om de stroom terug aan te sluiten.daar gaan dagen tot een week over. 1 dag zonder stroom is al heel dramatisch laat staan een week. Ik ben zoo boos op hun onprofessioneel gedrag.Ik kon dus niet werken op mijn computer.Je moet weten dat ik geld verdien met mijn computer.Dat de dame dan nog onbeschoft was aan de telefoon en mij niet liet uitpraten, was voor mij de druppel.Ze bleef maar door ratelen en zeuren dat ze veel brieven had verstuurd.Ik kreeg de kans niet om te zeggen dat ik gevraagd had om alles via mail te versturen.

Ze komen hun afspraken niet na, ze zijn onbeschoft aan de telefoon en ze zetten mensen onrechtvaardig in privé problemen.Ik ben dan op deze site gekomen en ik vind het goed dat je andere mensen hun verhaal kunt horen.en ik ben niet de enige met een klacht bij eneco.

06-08-2018

SLECHTE ENERGIE

Ondanks ik geen energie van hun heb heb ik toch een slecht ervaring , zeer slecht. Ik heb via een vergelijking site gekeken of er een goedkopere leverancier was dan we hadden. Zodoende ook bij eneco de gegevens ingevuld om er achter te komen wat het per maand ging kosten. En opeens weken later ontvangen ik emails met je nieuwe factuur staat klaar. Meerdere malen contact gelegd om te vertelllen dat dit niet klopt en dat we al 2 jaar een en de zelfde leverancier hebben. Maar nee hoor werd niets aangedaan , lekker laten door lopen. Kosten werden hoger en er werd niet betaald en toch ging het door. Tevens staat op het contract een ander adres dan waar ik woon. Dit aangetoond maar nee hoor weer geen beeidiging. Nu hebben ze de zogenaamde openstaande kosten naar een incasso bureau gestuurd. Zo verdienen hun dus hun geld! Dus pas op , vul nooit een letter bij hun in. Weken later merk je dat je ergens aan vast zit.

Bea
28-06-2018

Mijn boiler geeft voor de zoveelste keer koud water. Ik bel de storingslijn. Die geeft aan dat ik de klantenservice moet bellen. Daar een uitgebreid bandje met keuzemenu’s afwachten waar een storing niet in voorkomt. Dus dan maar zonnepanelen kiezen. Na wachttijd meneer aan de lijn die me weer doorverbindt met de storingslijn? Na contact en 20 minuten wachttijd krijg ik twee tijden door om te kiezen voor langskomen van monteur. Van 08.00 tot 12.00 of van 13.00 tot 17.00. Dan moet ik if een hele morgen of hele middag vrij nemen en aangezien ik zelfstandige met elk half uur een cliënt gaat mij dat veel geld kosten. Kortom advies om het maar zelf met een ander bedrijf of zo op te lossen. Kortom Eneco laat je in de kou staan

04-06-2018

Toon en Zon op Toon

Toon aangeschaft met toon op zon allleen zonnepanelen waren er nog niet, monteur kon zon op toon niet installeren, moest een nieuwe afspraaak maken als zonnepanelen er waren. Maar wel al de rekening betalen voor zon op toon. Mails gestuurd geen respons gebeld 15 min in de wacht en van het kastje naar de muur. Daar werken mensen die de computer nog niet opgestart krijgen en je dan maar weer doorverbinden.

NvD
21-02-2017

Al jaren tevreden klant

Wat valt erover te zeggen: al jaren zijn wij tevreden over Eneco, zojuist 3 jarig contract afgesloten tegen scherpe tarieven. Enig onderzoek op internet leverde een luttele besparing van 39 eur per jaar(!) op bij een andere onbekende energieleverancier.

Ook over Toon niets dan goeds en nee, we hebben geen aandelen Eneco, maar vinden dat er een tegengeluid moet worden gegeven op alle negatieve reacties hier.

Als je het hier zo leest lijkt het alsof Eneco een slecht bedrijf is, wat natuurlijk onzin is: ieder verhaal heeft sowieso 2 kanten. Het is ook zo dat men eerder een reactie zal plaatsen als men ontevreden is en niet als men tevreden is.

Dit bij elkaar geeft al gauw een vertekent beeld van de werkelijkheid.

Lucinda
13-01-2017

Eindnota ENECO

ENECO

Schandalig!

Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt.

De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijgen. 1 maand later geeft de app aan dat het is bijgewerkt en dat we €2260 euro moeten terug krijgen.

Dus verlaag ik mijn maand termijn van 350 euro naar 324 euro.

We gaan verhuizen en willen eneco incl. Toon meenemen naar onze nieuwe woning.

De eindnota word opgemaakt en gemailt.

MOOI !

In de mail zit een bijlage van ons verbruik. En wat schetst mijn verbazing.

WE KRIJGEN GEEN GELD TERUG, MAAR WE MOETEN €831,94 BIJBETALEN !

Verschil van een goede €3000 euro !

Volgens de klantenservice van eneco, niet hun probleem. Ik moet maar contact opnemen met de netbeheerder en vragen of er een storing is geweest?!?!

(Storing van €3000 euro)

Natuurlijk kan ik ook NIET meer in de mijn eneco app om een screenshot te maken van het terug te krijgen bedrag. Want wij zijn geen "klant" meer!

Hopende op een goede afloop, wat eneco mij NIET kan garanderen volgens de vriendelijke vrouw van de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Tim Peeters

Nee dank je
07-12-2016

Aansprakelijk bij schade Toon aan CV ketel huurwoning

Aan de deur worden aantrekkelijke contracten aangeboden met de Toon. Medewerkster was echt vriendelijk, echter bij het maken van een installatie afspraak van de Toon, kreeg ik de vraag, wie mag en of is aansprakelijk voor deze installatie? Dus eerst contact opgenomen met de verhuurder en het CV installatiebedrijf van de huurder alwaar ik een onderhoudscontract heb. Nu blijkt dat ik een 14 jaar oude CV ketel heb, en als je de Toon hierop installeerd, de printplaat in de CV ketel het dan begeeft. De kosten hiervoor ongeveer 250 euro moet de huurder dan uit eigen zak betalen. Eneco gevraagd of zij in deze zwart op wit wil zetten dat ze de aansprakelijkheid bij schade aan CV ketel door Toon, daadwerkelijk vergoeden. Niet dus. Nieuw contract geannuleerd, je hebt 14 dagen bedenktijd. Waarom niet afspraken netjes op papier zetten? Telefonisch welles/nietes.ik heb ernstige bedenkingen hierover.

Adriaan
17-11-2016

Eneco Klantensservice: Welkom bij firma Leugen en Bedrog

Jaren terug verhuisd. Wachten op eindafrekening oude woning, waar ik nog minimaal 400 euro terug kreeg. Half jaar niks! Ondertussen voor nieuwe woning voorschotnota's gekregen. Die niet betaald, omdat ik op eindafrekening oude woning wachtte. Die kwam maar niet. Klanten moeten binnen twee weken betalen, maar zelf doet Eneco er een half jaar over. Diverse malen gevraagd, of ze openstaande voorschotnota's met resitutie op oude adres kunnen verrekenen. Deden ze niet, dat waren in Eneco adminstratie twee verschillende debiteuren. Terwijl ik toch echt maar 1 klant ben. En ondertussen maar extra kosten in rekening brengen.

Alleen een advocaat zou misschien klant bij deze jongens moeten worden.

Ik vind het gewoon een stelletje oplichters. Grr. Na tien jaar nog steeds erg boos. Oproep aan iedereen in Nederland: ga weg bij Eneco. Goed voor je zelf en je omgeving.

Wout
25-08-2016

TE dure factuur

Mijn vader en moeder (die apart wonen) zijn allebei aangesloten bij Eneco en kregen allebei een Te hoge afrekening die niet correct is volgens de meter standen. Na vraag om het bedrag na te zien stuurden ze een tweede afrekening die nog steeds veel te hoog was volgens de reële meterstanden. Ik merk dat er meerdere personen op het internet met hetzelfde probleem zitten maar er nog geen groot genoeg draagvlak is. Bij deze heb ik een facebook groep opgericht en hoop dat de personen op dit forum die met hetzelfde probleem zitten lid zullen worden van de groep.

Hoe meer mensen, hoe groter het draagvlak.

Stefan
09-02-2016

Drama

Ik kan me niet herinneren ooit zo aan het lijntje te zijn gehouden door een bedrijf. Het is de regel bij Eneco. Ik heb letterlijk meer dan 10! keer (niet overdreven) moeten bellen, soms wel een half uur of uur lang moeten wachten totdat de telefoon wordt opgenomen, vervolgens maar weer de belofte accepteren dat ze je nu wél zullen terugbellen (tsja, wat moet je dan?), na uiteindelijk wéér niet te worden teruggebeld door ze.

Dit voorval gebeurde mij pakweg 3 à 4 maanden geleden, toen een onderdeel van de verwarmingsketel vervangen moest worden en ik telkens van het kastje naar de muur werd gestuurd door administratieve fouten. Uiteindelijk heb ik het serieus door een derde partij moeten laten opknappen, die het de volgende dag al geregeld had.

Nu heb ik weer een probleempje. Ik heb maanden geleden een brief van Eneco ontvangen dat men de ketel kwam controleren ivm verouderde ketels. 3 keer raden? Ze kwamen niet! Ben ik er vandaag achteraan gaan bellen, ze zouden me terugbellen. Weer hetzelfde liedje. Dus ik ben expliciet gaan vragen wanneer ze terug zouden bellen. Meteen zeiden ze. 3 uur later en nog steeds geen belletje. Ik vind het echt zo'n verschrikkelijk asociaal bedrijf, heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Nu ben ik volgens mij zelfs een paar voorvallen vergeten, ik kan me in ieder geval niets positiefs herinneren van dit bedrijf. Nu is het helaas niet mogelijk via een ander bedrijf de stadsverwarming geleverd te krijgen, dus ik zit helaas aan ze vast. Mocht ik ooit de keuze hebben, zal ik nooit en te nimmer voor Eneco gaan ook al zijn ze een paar euro goedkoper. Ik hoop dat ik niet de enige hierin ben.

En dan krijg je nog die zogenaamde vooruitstrevende reclame van Eneco voor je kiezen. Bah. Op het gebied van energie misschien goed, maar zodra ze die hightech geplaatst hebben en er is iets mis, heeft niemand een flauw idee wat ze moeten doen en moet je maar hopen dat je ooit door ze geholpen wordt. Of dat ze uberhaubt je nummer weer terug kunnen vinden. Want dat blijkt ook nogal moeilijk te zijn bij Eneco. Mensen terugbellen. Ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen en sinds ik niet door Eneco werd teruggebeld heb ik elke keer duidelijk gevraagd of ze mijn nummer goed hadden en of ze mij snel terug wouden bellen. Dan zeggen ze braaf ja, maar ze doen het gewoon niet. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Zulke bedrijven horen normaliter failliet te gaan.