HEMA reviews

3.1

Issy
09-02-2015

Geen hema verzekeringen meer voor mij

In 2010 t/m 2012 was ik verzekerd mij hema voor mijn auto, tot dat ik ern ongelukje kreeg, ik kon niemand bereiken via telefoon, onmogelijk, alkes moest via mail, duurde 5 maanden voordat ik mijn geld kreeg en na 2 jaar onving ik een brief van een deurwaarder dat ik mijn 2 premies in 2012 niet hebt betaald, april en mei, terwijl ik mijn auto in 2012 begin april hebt verkocht.. En ik in mei geen auto meer had moest ik alsnog betalen en niemand te bereiken en je mail word ook niet eens beantwoord.. Hema wilt mij niet meer spreken ik moet alles met de deurwaarder oplossen, heb maar mn advocaat ingeschakeld en even afwachten..Als je slim bent, blijf uit de buurt van hema cerzekeringen

02-02-2015

Oplichting

5 jaar geleden telefonische ingang bij de HEMA voor een inboedel verzekering. lekker goedkoop weinig tijd klaar. Nu 4 jaar later krijg ik een mooi pakket aanbod van mijn verzekeringsagent. Deze vraagt of hij gemachtigd is deze oude verzekering op te zeggen. Akkoord doen! Maar de polis is helemaal niet te vinden? Niemand weet iets. De Hema zegt zelfs stoppen met betalen en wachten tot er iemand gaat piepen.

Na overleg met mijn verzekering agent blijft dit onze mogelijkheid. Nu een maandgeleden een incasso bureau.

Ik kan even gaan dokken. Een vreemde benadering, ik verwachte een excuses van een bedrijf die zijn zaakjes niet op orde heeft en zijn zaken willen reden. Tenslotte als ik een schade had gehad was er niemand te vinden geweest. Maar nee. Betalen, en mijn nog proberen uit teleggen dat ik niet heb opgezegd want volgend de algemene voorwaarde kan dit alleen via de site!.

Maar daar kan ik niet kan want ik heb het telefonische afgesloten, en ik heb geen internet relatie met de HEMA en wil dat ook niet!

Dit zal een hoop ellende gaan geven voor beide partijen want ik ga door tot het gaatje!, Maar als de HEMA zo met zijn klanten wenst om te gaan, denk ik niet dat de verzekeringstak flink zal groeien.

15-01-2015

Alleen" goede klanten worden geaccepteerd"

Ik wou een rechtbijstandverzekering afsluiten ,wordt ik geweigerd omdat ik niet in hun profiel hoor, Ik heb ooit in een schuldsanering gezeten buiten mijn schuld om en heb een schone lei gekregen na 3 jaar en heb 32 jaar een rechtbijstand gehad waar ik nooit aanspraken heb gemaakt op enige hulp , ga je naar de hema wordt je voor het bedrag van 12 euro neergezet als slecht betalende en malafide klant , bekijk het HEMA en ik heb mij nu verzekert bij de ARAG voor 3 euro meer ,wat een idioten om zo verzekeringen af te sluiten dat alleen mensen erin komen die in principe nooit schade hebben

groet rob

Veronique
27-12-2014

Duidelijk en goede service

Ik ben verzekerd bij de Hema. Voor het huis, de auto, maar ook de zorgverzekering. Via internet is alles snel te regelen, van aanvraag tot wijzigen tot opzeggen. Ik heb een keer een schade moeten indienen en hiervoor kan je makkelijk een schadeformulier via internet invullen. Dit wordt snel en goed afgehandeld. Mijn ingediende declaraties bij de zorgverzekering worden altijd snel behandeld en vergoed. Ben zeer tevreden met de Hema als verzekeringsmaatschappij.

Sara
24-11-2014

Hema is een oplichter

mensen, niet aan beginnen! ik ben jaren lang verzekerd geweest bij Hema. Ik had nooit schade gemeld! last door een ongeluk is een plank tegen de tv aangekomen en de tv is samen met paar vazen op de grond gevallen en gebroken! door de gebroken vazen heb ik schade aan de tv kast, laminaat en de eettafel gekregen! er is een schade-expert naar mij gestuurd die de verschil tussen de laminaat en stenen niet wist! Hij heeft hele situatie na gedaan thuis! en hij geloofde mij verhaal dus niet! voor een tv wou hij mij toch 50 euro vergoeding geven! nee! k heb het niet getekend! gelijk een email gestuurd naar hema en mij bezwaar ingediend. 7 weken niks gehoord, nu na zeven weken ontvang ik een email dat ik niet eerlijk was en het schade wordt niet vergoed! Ik heb me gelijk afgeschreven bij Hema! hoeft niet en nooit meer met Hema iets te maken hebben.

Fred
10-11-2014

Slechte internet side van de Hema

Ben nu al drie dagen bezig om een autoverzekering af te sluiten ,alles netjes ingevuld ,zegt de side elke keer met deze gegevens kunnen wij geen verzekering afsluiten ,mailtje gestuurd naar 3dagen nog geen bericht .Toen hoofdkantoor gebeld en werd mij verteld dat de side geen uitleg geeft waarom ik geen verzekering af kan sluiten .Volgens de telefoniste mischien ,strafblad of slechte betaler ,haha ik werk al 36 jaar bij de Ns ,ben Buiten gewoon opsporingsambtenaar ,en al 24 jaar schadevrij ,nu ikc dit allemaal leest ben ik blij dat ze me weigeren ,hahaha ,vrgr Fred

Mieke Piersma
01-11-2014

Slechte afhandeling

Ik betaal al jaren de premie voor een doorlopende reisverzekering en als je een schadeclaim wilt doorgeven door diefstal van een tas, dan bedenken ze allerlei smoesjes om maar niet te hoeven uitbetalen. De diefstal is gebeurd in Spanje tijdens onze vakantie...we hadden een schade van 900 euro en de Hema zegt doodleuk "dan had je maar beter op je tas moeten letten" Het zijn een stelletje oplichters, ik heb er geen goed woord voor over.Ze zijn idd slecht bereikbaar en alles moet via de mail. Ik heb alle bewijzen en bonnen opgestuurd, plus het politierapport en ze wijzen de schadeclaim af...omdat ik dus z.g.niet goed op mijn tas gelet had. Ik ben beroofd door gehaaide en proffesionele tasjesdieven volgens de spaanse politie en ze bestelen je zonder dat je het merkt. De Hema is niet thuis als het op uitbetalen aankomt...Zij zijn een stelletje oplichters! Het is een grote SCHANDE zoals zij met klanten omgaan. Ik loop met een boog om de Hema, want zij zullen aan mij geen cent meer verdienen. Mensen, neem geen verzekering bij de Hema...Kijk maar eens naar alle negatieve berichten. Ik heb onmiddellijk mijn verzekering opgezegd bij deze oplichters. ECHT HEMA

Lucia

en uitbetaalt !

Roger Schaepkens
15-10-2014

Gratis bestaat niet!

Dit weekend heb ik voor een andere auto enkele berekeningen gedaan qua verzekering, o.a. bij Hema. Gisteren kreeg ik via Marktplaats de aanbieding van 4 gratis winterbanden bij het afsluiten van deze verzekering bij de Hema...wat blijkt, bij deze nieuwe berekening blijkt de premie ruim 20 euro duurder per maand voor exact dezelfde auto. Het contract voorziet in een verplichte periode van 24 maanden x 20 euro prijsverschil = bijna 500 euro meer premie...het premieverschil via een onafhankelijke website met Hema is nu bijna 45 euro x 20 maanden = 900 euro: voor dit verschil in premie koop ik niet 1 maar 2 sets winterbanden! Gratis bestaat niet, uiteindelijk betaal je er zelfs meer dan dubbel voor!

Paula
10-10-2014

Top service en volledige uitbetaling!

Na diverse problemen op vakantie met verloren koffers en ziekenhuisbezoek is alles door HEMA prima opgelost! Beter hadden we niet kunnen wensen. Zelfs de gemaakte telefoonkosten zijn vergoed met een top service erbij.

Fred
10-10-2014

HEEL SLECHT NOOIT DOEN

Wij zijn met een langweekend met eigen boot naar de vinkeveenseplassen geweest om daar te duiken, duikuirusting gehuurd voor een langweekend en een duikvergunning gehaald.

Wij dus lekker duiken wij namen onze GoPro camera met hoofd band mee onder water om het te kunnen filmen nu is er dus iets misgegaan camera weg net twee maanden oud ruim €450,00 schade.

ik zeg geen nood wij hebben al jaren een doorlopende reisverzekering bij de Hema deze heeft als extra een onderwatersport dekking ik ga claimen en ja hoor natuurlijk verzinnen ze bij de HEMA een list om NIET te vergoeden wij konden geen bewijs overleggen dat wij op de vinkeveenseplassen een overnachting hadden geboekt nee natuurlijk niet wij waren immers met onze eigen boot lekker dan ik heb meteen de verzekering opgezegd en vertel aan iedereen neem alsjeblieft geen HEMA verzekering dat is weggegooid geld SCHANDE

Jan venmans
08-09-2014

Moedeloos

6 weken geleden een inbraak gehad in onze woning.

Nog steeds geen bericht, 3x schade moeten melden eer er een schadenummer aangemaakt werd. Pas anderhalve week later kwam er een schade expert, na meerdere malen gebeld te hebben zit steeds de "behandelaar"niet op zijn of haar plek, u wordt terug gelbeld meneer,,, nou,, moet nog gebeld worden.

Echt moedeloos heirvaan

G. Oostervink
28-08-2014

Prima

Geen problemen met Hema autoverzekering All risks al 5 jaar. Schades keurig afgehandeld en toen in 2012 onze auto total loss werd gereden prima afwikkeling, taxi en direct € 1000,-- voorschot wegens letselschade. Klachten worden ook netjes afgehandeld. Ik ben tevreden.

Rina
18-08-2014

Prima

Mijn golden retriever werd 27 juni 2014 plotseling erg ziek en uiteindelijk moest ze om te overleven een bloedtransfusie hebben.

Dit is gedaan in de gespecialiseerde kliniek het Medisch Centrum voor Dieren in Amsterdam.

Ik krijg net bericht dat ze alles vergoeden (minus eigen risico van 45 euro ) en ben daar heel blij mee want ik ben tot nu toe al 2000 euro lichter! Maar onze hond leeft nog gelukkig en ben dus héél tevreden met de Hema dier verzekering!

Angela
12-08-2014

Nooooooit meeeeer

autoverzekering: inbraak......was nergens voor verzekerd! dit was niet en dat zat er niet.. blablabla....kortom alles zelf moeten laten make en nieuw moeten aanschaffen. dikke ruzie gehad aan de telefoon en hoppa daar ging mijn verzekering! ik kreeg een brief van het rdw dat mijn auto niet verzkerd was! WAT!

lang verhaal kort...ze hadden me gewoon zo uit de verzekering gezet en me aangemeld als wanbetaler!

meteen een andere verzekering gezocht....

3 weken geleden wordt mijn zoon aangehouden op de scooter... belt me op....ehhhh ... meneer agent zegt dat hij niet verzekerd is.... WTF>>>> des duivels..... kortom hadden ze me verzekering eruit geknikkert maar ook de scooter... ik kreeg meneer agent aan de telefoon..... ja mevrouw ik geloof u... wij kunnen zien dat de scooter in uw bezit is vanaf 17-12-2010, u een verzekering heeft afgesloten op 17-12-2010,maar de verzekering ook meteen is beeindigd op 17-12-2010....?!

ik heb alle bankafschriften tot mei 2014.. vieze !#@#@!

ik kon niet meer inloggen op mijn polismap, verdwenen! en uiteraard geeft hema niet thuis!

krijg ik ook nog eens een mail... beste mevrouw.. wij hebben u no claim aangepast naar .. blabla... wij kunnen uw schadevrije jaren niet opvragen bij rdw want die zijn niet bekend...

Nu druk bezig met mensen te zoeken die contact met ons willen opnemen en hun verhaal bij ons willen doen... dit kan toch niet zomaar.... kreeg wel een dikke 350 boete voor onverzekerd rondrijden...

Manfred
23-07-2014

Als het groter is dan een rookworst, dan word het moeilijk

na een motorbrand van mijn auto totaal los heeft het 3 weken mogen duren voor er een expert erna gaat kijken, maar goed kwaliteit duurt wat langer, dus zover zo goed. die goede man zou mij dan aan het einde van de week op de hoogte brengen wat het schade bedrag is wat deze aan de verzekering door zou geven. dus niet, inmiddels 1.5 week later weet ik nog niks. vanmorgen nog even contact met de verzekering gehad en ik zou dan toch vandaag echt wat horen van de expert maar oei.... het is alweer 18:00 uur geweest. dus vandaag toch maar weer niet... misschien ergens in de toekomst. nu betaal ik nog steeds verzekering voor een uitgebrande auto, deze word namelijk mooi op tijd afgeschreven en de wegenbelasting tja die betalen wij ook maar door omdat ikzelf de auto niet kan afmelden en de rdw u raad het al rustig op de verzekering wacht. wat ze me wel adviseren is de auto zolang deze op naam staat ook te verzekeren anders riskeert u een boette

Cornelis
21-07-2014

Nooit slechte ervaringen meegehad

Nooit slechte ervaringen meegehad, ze betalen netjes uit waar je recht op hebt. Wij zijn al een aantal jaren bij de HEMA verzekerd.

Anita
10-07-2014

Wat een bagger bedrijf voor scooterverzekering

Sinds 23 maart j.l. scooter gestolen in de stad.

1 maand wachten voor over gaan op uitbetalen.

Tussen tijds Waarde bepaald en alle politierapporten, verzekeringsformulieren, sleutels etc. naar hema toegestuurd.

Nu 4 maanden verder, meerdere malen gebeld, gemaild de afgelopen maanden.

Bel sinds deze week dagelijks met Hema. Er wordt voor u een een terugbel verzoek genoteerd?

Ja...... wanneer wordt ik dan teruggebeld?

Nog steeds in afwachting...... wat een K .. Hema

Bagger bedrijf

09-07-2014

Oplichters

Na al 3 jaar lang mijn retro snorscootertje verzekerd te hebben er achter gekomen dat er niet veel pluis is met deze verzekering. Tussendoor al 2 verhogingen gehad met als reden: meer schademeldingen. Achja het gaat maar om een euro of 2 per maand.

Afgelopen maand een melding gekregen dat ik weer een schadevrij jaar had opgebouwd. Nooit eerder deze mail gehad volgens mij dus ik krijg mijn polis online na en wat zie ik: "schadevrije jaren: 1" Heb echter nooit schade gehad dus zou al 3 moeten hebben nu. Meteen gemaild als reactie kreeg ik terug: "Klopt was een visuele fout, korting is wel altijd toegepast."

Na dit voorval toch eens verder gaan kijken, tot mijn verbazing zou ik bij opnieuw afsluiten bij de HEMA mijn scootertje voor €9,- per maand kunnen verzekeren ipv de 11,90 die ik betaalde! Hierover ook maar gemaild.. Als reactie kreeg ik terug: "U heeft een type xxx-A en als u opnieuw afsluit kunt u alleen kiezen voor xxx-B. Dit is heel hele andere scooter en misschien wordt die wat u nu heeft vaker gestolen?" ..Ronduit te belachelijk voor worden, typenummers A vsB is geen verschil betreft soort van versie van motorblokje wat eronder zit. Andere verzekeraars zien dit verschil niet ook de RDW maakt geen onderscheidt.. Heel snel maar mijn verzekering beeindigd en overgestapt naar de ANWB voor nog een paar euro minder! Het gaat maar om een paar tientjes op jaarbasis maar toch!

Kortom: Oplichters, proberen je gewoon een poot uit te trekken en de vaste klanten meer geld af te troggelen, bij klachten komen ze met rare antwoorden die nergens op slaan!

Esra
01-07-2014

Verschrikkel! behandelen je als stront!

Na de vakantie is er bij ons ingebroken! Wij hebben nog nooit iets ingediend nu lopen we al bijna een maand te wachten op een reactie! je wordt niet teruggebeld je krijgt helemaal geen bericht en als je een klacht indient word je niet eens serieus genomen! wij wachten deze schadeafhandeling af en zeggen dan alle verzekeringen bij de Hema op! Vreselijk hoe je behandeld wordt!