HEMA reviews

3.1

05-02-2013

Ik wou ff iedereen laten weten wat een oplichter HEMA is

Ik mei 2011 me auto verkocht netjes me vrijwaardings bewijs opgestuurd

Krijg ik net een incasso binnen van HEMA dat ik ff 589 wil betalen

voor me verzekering van 8 maanden

Geen bericht daarvoor gehad dat me verzekering nog loopt

Of dat ik rekening open heb staan

Nee maar gewoon meteen incasso sturen

Nou HEMA echt belachelijk ik zou nooit meer bij HEMA verzekeren

En ik zou het niet aanraden

Geen eens een telefoon nummer waar je heen kunt bellen

En als je een e- mail stuurt ben je alweer 3 dagen verder voor dat je wat terug krijgt

Dus mensen neem geen HEMA verzekering

Echt waardeloos

Heb ze 1 gegeven maar ze verdienen 0 -10 verdienen ze

28-01-2013

De Hema is niet telefonisch bereikbaar voor klachten. Mijn klant loopt al meer al 1 jaar en het wordt maar niet opgelost. Zelf het veranderen van een e-mails is ze na een jaar nog steeds niet gelukt. En dus krijg ik een incassobureau op mijn nek. Alles zou in mei 2012 opgelost zijn geweest. Ik had telefonisch contact gehad met mevrouw H****** het was allemaal opgelost ik moest me niet meer druk maken het was goed zo. Ja dat zeg ik vorige week ontving ik een incasso brief hoe klantonvriendelijk kun je zijn. En hoe schadelijk is dit voor een HEMA imago. Ik koop er al een jaar niets meer. Slecht slecht en super slecht. Zo behandel je klanten niet en zeker niet als de opzegging komt doordat je een internet verzekering wordt en wij gewoon mensen willen kunnen spreken als we een vraag hebben. Zo moeilijk is dat niet.

06-01-2013

Heb al een jaar of drie een autoverz. bij de Hema. Problemen met schadevrije jaren; iedere maand wordt een ander bedrag afgeschreven van je rekening; mijn polismap wordt steeds leeggehaald, wat ik niet begrijp, want als ik mijn map wil kijken heb ik een wachtwoord nodig!!! communicatie is zeer slecht. Ik stap nu over naar een andere verzekeraar i.v.m. een andere auto. Hema krijgt van mij een vette 0.

17-12-2012

Wij hebben donderdag een week geleden een waterschade aan de vloer gemeld aan HEMA Verzekeringen, we kregen een helder antwoord met instructies hoe dit verder af te handelen.

Vrijdag een specialist laten komen in het repareren van eiken vloeren. Vorige week maandag hebben we het schaderapport gemaild en woensdag kregen we een telefonisch akkoord voor reparatie, vrijdag een bevestigingsmail. Van begin tot eind heeft dit 6 werkdagen geduurd. (4 werkdagen als je het telefonisch akkoord pakt als afhandelingsdatum. Wie kan daar nou wat over zeggen....

HEMA Verzekeringen, keep up the good work!

14-12-2012

Mijn ervaring is ook slecht met de Hema. Het is wel altijg goed geweest,maar sinds ze een paar jaar geleden zijn overgestapt naar een andere verzekeraar is het niet beter geworden. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, alles moet via mail, wat weer langer duurt .Ook het opnieuw invoeren van inlogcodes voor de polismap was geen succes. Vanaf dat moment kon ik niet meer inloggen. Inmiddels heb ik ook een nieuw emailadres gekregen, wat dus niet geregistreerd is bij de Hema. Affijn, ik heb 2 maanden geledeen de verzekering op laten zeggen door de assurantieadviseur van de nieuwe verzekeraar, per mail met alle gegevens en het bericht, dat er niet meer ingelogd kon worden. De assurantieadviseur heeft bericht terug gekregen dat mij een mail gestuurd zou worden. Ik heb die mail uiteraard niet ontvangen.(oude emailadres)Ondertussen werd er wel telkens geld van mijn rekening afgeboekt. Ik heb contact met ze opgenomen om dit te vermelden en dat de nieuwe verzekering ook nog geen bericht had gehad over de schadevrije jaren. Wat blijkt de verzekering loopt nog, want ik heb niet opgezegd via mijn polismap! Ik heb het gevoel alsof ik in een sketch van "little Britain" zit. Computer says no. Ik vind dit zo'n onzin. Ik ben nu nog in afwachting van mijn laatste mail naar de Hema....

14-11-2012

Bijna een jaar geleden een schade gemeld. Na meerdere herinneringen en veel geduld kwam er eindelijk een schade-expert. Helaas had deze geen verstand van brommers want deze was een schade-expert van auto's. De schadetaxatie was dan ook veel te laag en de brommer kon niet gerepareerd worden. Rechtbijstand ingezet maar ook deze krijgt iedere keer heel laat reactie van de Hema.

Schade is nog steeds niet betaald en de Hema reageert geheel niet meer. Behalve om premie te innen.

SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ DE HEMA! Niet voor mij maar voor uzelf. Als u ooit schade oploopt, vergeet het dan maar want de Hema geeft niet thuis.

12-10-2012

Groot vraagteken.. ik heb al een paar jaar mijn auto verzekerd bij de Hema, heb tot vorig jaar (40 jaar schadevrij) nog nooit een schade geval.

gehad. Ik stond op de maximale trede 20 met 80% no-claim, nu wordt dit in één keer teruggezet naar trede 15 met een korting van 75%.

Ik dacht altijd dat als je terug viel vanuit trede 20 je niet terug ging in korting. Dan ook maar eens via de mail gevraagd op hoeveel schadevrije jaren ik nu dan sta. Word er gewoon gemaild dat ik nu nog maar 8 schadevrije jaren heb.. ik heb 40 jaar schadevrij gereden hoe kan dit nu.

Het antwoord via de mail is dat dit nu eenmaal zo werkt..ik begrijp er helemaal niets van. Dit klopt toch niet?

Ik voel mij aardig belazerd en de Hema doet er helemaal niets meer aan.

Volgend jaar ga ik naar een andere verzekeringsmaatschappij uitkijken, mag zelfs duurder zijn de Hema.

09-10-2012

Mijn ervaring met onze doorlopende reisverzekering van de Hema is prima. Tijdens onze vakantie in Florida brak ik mijn kies, waardoor ik genoodzaakt was een Amerikaanse tandarts te bezoeken. Kies moest eruit, meteen betalen natuurlijk (ruim 700 dollar = ± 570 euro).

Terug van vakantie eerst alles ingediend bij onze eigen zorgverzekering, die het niet vergoedde. Daarna alle papieren (tickets, rekeningen) gescand en via We Transfer (op die manier omdat het bestand te groot was) naar de Hema gemaild. Ik was wel een beetje bezorgd door diverse negatieve recensies die ik gelezen had, maar na ca. 1 week was het geregeld: ik kreeg netjes (mail) antwoord terug en meteen daarna werd ook het bedrag waar ik volgens de verzekering recht op heb (max. 300 euro), op mijn rekening gestort!

Conclusie: niet alleen de rookworst, maar ook de doorlopende reisverzekering stelt ons, Hema klanten, zéér tevreden!!!

26-09-2012

Zeer slechte doorlopende reisverzekering. Hadden afgelopen vakantie een pechvakantie E1500,00 schade, waarvan maar liefst E68,00 werd vergoed.

Eigen risico E100,00 PER GEBEURTENIS.

Dus, per dag, per APART verzekerd onderdeel wordt telkens E100,00 afgetrokken, (ook nog eens een dagwaarde met aftrek voor 1 jaar oude aparatuur van 50%!) waardoor je uiteindelijk niets terugkrijgt.

LET OP bij deze verzekering, je bent uiteindelijk SLECHT verzekerd! Er zijn veel betere verzekeringen voor hetzelfde bedrag.

20-09-2012

Nooit meer een verzekering bij de Hema,

Als je een geschil heb over betalen van de premie sturen ze rustig een mail dat er niet meer op gereageerd gaat worden.

Als je een bedrag voor een relatie nummer overmaakt boeken ze het gewoon op een andere polis weg.

Afwijkende bedragen worden terug geboekt, kortom wat ben ik blij dat ik klaar met ze, ben helaas nog 1 polis bij ze omdat je een caravan nooit voor nieuw waarde ergens anders kan afsluiten.

Alles per mail, walgelijk.

13-09-2012

In juli adverteerde HEMA met goedkope doorlopende reisverzekering 'gratis 1 jaar verzekerd'. Dat vond ik heel aantrekkelijk dus sloot ik online een verzekering af. In augustus bedroeg de factuur 45 cent, dus bijna gratis. Keurig werd ik vantevoren via mail op de hoogte gesteld dat zonder poliswijzigingen het bedrag afgeboekt zou worden. In september weer zo'n mail echter nu was het bedrag 9,44. Toevallig kwam ik hier achter en ik heb de bank opdracht gegeven om het bedrag terug te boeken. Ook heb ik HEMA op de hoogte gebracht van het feit dat er gerommeld is in mijn polis. Ik ben niet niet op vakantie geweest en heb ook geen opdracht gegeven tot een wijziging. Dat hebben zij op eigen houtje aangebracht. Schandalig! Als je nu in de polis gaat kijken dan staan er allerlei vinkjes aangegeven die ik zeker weten niet zelf ingevuld heb. Dus mensen: let op de afschrijvingen.

Uiteraard heb ik bezwaar ingediend en wacht op een reactie van HEMA.

28-07-2012

Niet alleen is de Hema blijkbaar erg langzaam bij uitbetalen van schadeszoals ik heb begrepen, en zijn ze amper benaderbaar, ze zijn ook onduidelijk over wie zij onder iedereen verstaan (u weet wel "de Hema: voor iedereen!") Zonder dat er iets over wordt vermeld in al hun voorwaarden (die ik als jurist natuurlijk heb doorgenomen) moet je maar afwachten of je een Hema reisverzekering kan afsluiten. Want als je door (niet criminele) omstandigheden in de schuldsanering bent beland dan word je geweigerd door de Hema. Dus je leven lang al je verzekeringen keurig betaald, nooit in aanraking geweest met het strafrecht dan toch word je geweigerd door de Hema. Is dit nou wat ze bedoelen met hun reclamekreet: "ECHT HEMA!!!!" Ik vind het in ieder geval treurig dat je door de Hema (of moet ik gewoon Achmea zeggen?) wordt gedeclasseerd omdat je in de schuldsanering zit. (Schulden maken laat je sowieso wel uit je hoofd want dan word je uit de schuldsanering gezet, dit los van het feit dat veel mensen die erin beland zijn nog nooit eerder in hun leven een schuld hebben gehad). Dus als de Hema in haar antwoord zegt dat: "HEMA Verzekeringen is er niet voor iedereen en kent haar eigen acceptatie regels. Zo accepteren wij bijvoorbeeld geen dure of bijzondere auto’s en of huizen en ook geen personen die een verhoogd risicoprofiel kennen. Dit risicoprofiel ontwikkelen wij met behulp van diverse (openbare) bronnen." ontkennen zij ten eerste hun eigen reclamespreuk en bestempelen zij, zonder enig voorbehoud, een ieder die in de schuldsanering zit als iemand met een verhoogd risicoprofiel. Valt dit onder onbeschaafd zaken doen of onder discriminatie?

25-07-2012

Telefonisch niet bereikbaar. Afspraken worden niet nagekomen. Schadevrije jaren worden niet tijdig / correct vermeld in Roy data. Dit geeft problemen bij het afsluiten van een nieuwe verzekering! Ondanks eerder toezegging dat het inmiddels is aangepast..na 4 weken..niks veranderd. Slechte zaak. Ze zijn ook niet meer de goedkoopste!

24-07-2012

Hoezo goedkope verzekering? Jaarlijkse verdubbeling van de premie ook na een schade vrij jaar.

Slecht bereikbaar, alleen per mail en hebben 2 dagen nodig om te antwoorden.

Wanneer je verzoekt om telefonisch contact op te nemen krijg je een mail terug dat Hema een 100% internetverzekeringsmaatschappij is en dus geen callcenter heeft.

Hema zegt mij meerdere malen verzocht te hebben om mij premie (maandelijks) te voldoen ondanks dat ik dit (altijd) jaarlijks heb voldaan. Nooit heb ik hier een bericht van ontvangen. Daarna ontvang ik wél een brief met de mededeling dat ik een betalingsachterstand heb op gebouwd en of ik per direct de achterstand + EUR 30,00 administratiekosten wil voldoen anders word mijn premie geroyeerd.

Gewoon oplichters.

11-07-2012

ik heb een auto verzekering en ook pech hulp bij hema.Laatst heb ik autopech gekregen en de pechhulp ingeschakeld.nu krijg ik een email van hema dat mijn verzekering omhoog gaat omdat ik schade gemeld heb.autoverzekering en pechhulp zijn twee totaal verschillende dingen ,maar dat begrijpen ze niet,heb al 3 emails gestuurd en ben nog bezig om dit recht te trekken.ik ga z.s.m een andere verzekerings maatschappij zoeken.Hema NOOIT meer......

01-07-2012

23-08-11 schade gemaakt heelaas door schuld,Werd vor 1 schade bonusmalus terug gezet van 14 naar 4 na haast 6 maanden eindelijk terecht teruggezet op bonusmalus 14 was zeer moeilijk te bgrijpen en probeerde het aftemaken met kunnen dat niet handmatig verhelpen ps na herberekening na die 6 maande recht gezet

12-06-2012

Een zeer slechte verzekering. Ik heb op 25 april 2012 een auto ongeluk gehad en ik had een all risk verzekering afgesloten. Maar nog steeds heeft hema na 1,5 maand niet uitgekeerd. Hema is zeer slecht te bereiken en ze beloven je dingen die ze niet nakomen. Ze beloven om terug te bellen doen ze niet , bel je zelf naar ze dan is het schade behandelaar bijna altijd vrij.

Lieve mensen ik zou u geen hema verzekering aanraden

05-06-2012

Naar aanleiding van de aanbieding van Hema met 10% korting op een autoverzekering, wilde ik een w.a.verzekering afsluiten.

Via internet het aanvraag-formulier ingevuld. Kreeg als antwoord dat ik gezien mijn leeftijd nie

t verzekerd kon worden (80+)

Dus de hema doet aan leeftijd-dicriminatie. Slechte zaak Hema!!!!!

25-05-2012

Drama! goedkope premie maar meer ook niet! Als je een vraag over je verzekering hebt kan dat alleen middels email en de antwoorden die je krijgt zijn rechtstreeks van google geplakt otfewel heb je helemaal niets aan! gelijk al mijn verzekeringen(2 auto's + woonpakket) opgezegd.

16-05-2012

ik lees hier allemaal negatieve berichten. heb sinds 2,5 jaar ook bij de hema mijn autoverzekering en helemaal geen problemen! heb ook de no-claimbeschermer, dus mag 1 schade p/jr claimen heb ik gedaan ook geen probleem. Schadeformulier ingevuld binnen een week afspraak bij een door hun aangesteld schadebedrijf en schade werd netjes afgehandeld!