Bigburb
23-06-2019

Ziggo media box next

Als jeeen TV only abonnement hebt en een Next box wilt moet je ook internet van Ziggo pakken. Ik ga het internet niet gebruiken maar goed ik wil perse een next box hebben dus maar besloten om een duur complete pakket af te sluiten, maar omdat je al een Ziggo TV abonnement hebt kom je niet in aanmerking voor de 6 maanden kortings actie. Typisch voorbeeld van een monopolist die het onderste uit de kan wil. Echter pik ik dit niet meer, dus geen Ziggo meer, ik hoop dat er nog velen zullen volgen.

Michiel
22-06-2019

De Overstap

Overstappen

Na opnieuw een verhoging van het ziggomaandtarief van 2,50 vanaf volgende maand toch maar gekozen eens over te stappen. Ik heb het nog eens nagekeken. Nu is de basis 84,50. Dat wordt dus 87,00. Vorig jaar januari was het basistarief 80,50. Het tarief daarvoor kan ik niet meer zien. Dit is voor het Ziggo max pakket. Ik ben er tevreden mee maar kan de steeds hogere kosten toch niet meer zo goed verantwoorden in het gezinsbudget.

Maar ik heb in de meterkast twee opties Coax en Glasvezel. In het verlden was glasvezel duurder maar nu heeft ziggo de glasvezel jongens ingehaald en kies ik dus voor glasvezel. T-Mobile is het geworden.

En, T-Mobile heeft een overstapservice, zij regelen de overstap "U komt niet zonder tv of internet te zitten".

20 juni zou de overstap worden. Bevestiging van T-Mobile gehad voor de startdatum en een bevestiging van Ziggo voor de einddatum. Allemaal op 20 juni dus dat zit goed, dacht ik.

Blijkt T-Mobile wel te willen aansluiten maar heeft helaas geen aansluitmensen genoeg. Er moet een monteur langs komen en de eerste mogelijkheid is 12 juli, dus ik direct in de telefoon en T-Mobile bellen "Dit lijkt mis te gaan". Call center T-Mobile zoekt het uit en ziet dat ik op 5 juli aangesloten kan worden. Nog steeds te laat maar geen paniek T-Mobile meld mij "het is hun verantwoordelijkheid dat ik zonder onderbreking overgezet wordt". Ik krijg hier ook netjes een bevestiging van per mail. Ik gerustgesteld.

Donderdag 20 juni. Eind van de middag geen internet meer. Dus toch misgegaan. Ik bel Ziggo. De zeer vriendelijke medewerkster kijkt mijn gegevens na en ziet geen aanpassing van afsluiten naar 5 juli, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer T-Mobile bellen. T-Mobile zoekt het uit en meld mij dat zij een bevestiging van Ziggo hebben dat de overstapdatum 5 juli wordt, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer ziggo bellen. Na lang praten en uitleggen ziet ziggo dat ik inderdaad pas 5 juli moet worden afgesloten en start een spoedactie om mij weer aan te sluiten. Dat kan 4 uur duren en die avond gebeurt er nog niets.

Vrijdag 21 juni. Mijn thuiswerkdag maar helaas nog steeds geen internet dus helaas geen thuiswerken maar mij naar kantoor haasten om mijn werkt te kunnen doen. Mijn tienerkinderen vreten inmiddels de databundel van hun telefoon op. Op kantoor via de chat van de ziggo klantenservice contact met een ziggo medewerker. Deze constateerd dat de handelingen van het callcenter op donderdagavond niet correct zijn geweest en maakt een nieuwe spoedopdracht aan om mij weer aan te sluiten. Als ik in de avond thuis kom blijkt de tv inmiddels weer te werken maar nog steeds geen internet. Dus, Ziggo weer ziggo bellen. De medewerkster van Ziggo ziet dat de aansluiting gedeeltelijk is uitgevoerd maar het stuk internet nog niet is afgerond. Zij kan niet zien waarom en, omdat zij geen direct contact mag leggen met andere afdelingen en niet een nieuwe call aan mag maken moet ik wachten 24 uur na de laatste call. Dus ik kan pas op zaterdag om 14:00 uur weer bellen al gaat de vriendelijke medewerkster er van uit dat het dan al lang weer werkt. Bovendien krijg ik een vergoeding voor gemiste dagen.

Zaterdag 22 juni. Nog steeds geen internet en om 14:00 uur reboot ik alles nog een keer en bel weer naar Ziggo. De medewerkster herstart mijn horizon box en constateerd dat eigenlijk alles goed staat echter dat het internet inderdaad niet opstart. Dus moet er een andere afdeling naar kijken. En die werken niet in het weekend. Dus deze melding zal dan vanaf maandag opgepakt worden en ze mogen er dan drie dagen over doen. Zo langzamerhand begin ik toch te koken. Uiteindelijk zet de medewerkster het weer om in een spoedactie, dan wordt ik maandag met voorrang geholpen.

Ik moet dus weer wachten. En helaas ik moet zondag wat acties doen voor mijn werk, die ik natuurlijk vanuit huis zou doen, wat nu niet gaat, dus mag zondagochtend weer naar kantoor. Ik baal er gigantisch van.

Moraal van dit verhaal: Stap niet over als je bij Ziggo zit. Misschien ben ik de enige die dit overkomt dus 1 op 1.000.000. Misschien overkomt dit 1 op 100 overstappers.

Geleerde les: Zit je niet bij Ziggo. Ge er dan niet naar toe.

Opgedane kennis. Ziggo heeft een goed georganiseerde klantenservice die helaas geen direct contact mag maken met andere afdelingen.

Ik zet dit bericht op verschillende sites. Misschien maakt dat iemand bij Ziggo wakker.

Pim
22-06-2019

Een klacht

Ik zou niet weten waar ik moet beginen het internet werkt voor geen meter ze beloven goed internet door het helen huis maar als ik boven zit heb ik 0.04mbps en als ik in internet kabel op mijn pc gebruik heb ik 800 ping gemeld en ze zegging dat het aan ons licht terwijl een week van te voren nog iemand van hun geweest was en die zij dat alles goed was en het is zo duur

Koop dit niet

Truus
21-06-2019

Al jaren klant bij Ziggo omdat we geen andere mogelijkheid hebben :(

Ben al jaren klant bij Ziggo. Kan inmiddels een boek schrijven. Helaas kan ik niet overstappen omdat het bereik ergens anders niet goed is en de telefoonlijnen het niet doen. Klacht? Ik weet niet waar ik moet beginnen. Afgelopen week een nieuwe nextbox besteld als opvolger van de Horizon box. Ook gevraagd wat het kost en gevraagd voor retourbox. De activatie kosten zouden 19,90 zijn! De dag erna de box en deze doet het pffffffff. Maar geen retourbox. Ook geen apart ontvangen, dus weer bellen. En bellen waarom de rekening niet klopte. De rekening wordt volgende maand bijgesteld. Er wordt opnieuw een retourbox toegezonden. Twee dagen verder nog geen retourdoos. Wat blijkt de activiatiekosten krijg ik ook terug, hopelijk. en nog geen retourbox. Krijg ik een mail voor mijn ervaring, ziggo zou me bellen. Krijg bericht druk op de 1 lukt niet, dit herhaal ik tig maal nog niet. Weer Ziggo bellen want wil toch mijn retourbox, wachttijd aan de tel. 8 tot 10 minuten. Anders krijg ik misschien later een rekening voor iets wat ik niet wil en wens me aan de procedure te houden. Nu ben ik geirriteerd en bel weer (weer wachten 8 minuten en 20 stappen doorlopen), volgende week krijg ik mijn retourbox. Heb mijn onvrede uitgesproken! Het is dat ziggo een monopolie positie bij ons in de buurt heeft, anders was ik weg. Ben al bang zodra iets gewijzigd moet worden, wat een zooitje. En in het verleden ook al een heel boekwerk aan klachten gehad. Nee Ziggo ik hoef geen vergoeding, niks extra s , ik wil gewoon dat jullie doen wat je met de klant afspreekt of verkoopt. Klaar! En oh ja, ons internet werkt te traag en kunnen we naast jullie modem ook nog eens een router gaan kopen. Nee ik hoef jullie wifi versterker niet, want ook dat helpt niet.We hebben een voordeurbel met Wifi, voordat we de melding krijgen is de bezorger al in een ander dorp! En nee ligt niet aan de app en de voordeurbel.Nog meer? Nee ik stop ermee

Bjorn

Erg slechte service

Wellicht vanwege hun monopolie positie komt Ziggo weg met een erg slechte klantenservice. Als je ze überhaupt al te pakken weet te krijgen wordt je ook nog een de les gelezen door de medewerkers. Erg onprofessioneel. Bovendien worden slechte internet verbindingen niet verbeterd.

Angelo
21-06-2019

Het internet is niet normaal slecht

Ziggo is niet normaal meer. Ongelofelijk slecht bereik.

Beloven van alles dat je overal in huis perfecte wifi hebt. Als ik naast de modem zit heb ik amper 1 streepje bereik. Als ik boven zit heb ik 0.1 mbps. Overstappen naar een andere provider zou ik zeker aanraden.

Arend
21-06-2019

Zo slecht slechter gaat niet arrogantie ten top

Nieuw verdien model bij ziggo vanwege onkunde bij dit bedrijf bestaande kaarten reeds gekocht en betaald worden door ziggo tot schroot verklaard je moet nieuwe ci modules huren per maand je reinste diefstal en de verkoper van ziggo beweerde eerst nog dat de bestaande kaarten opnieuw konden worden geactiveerd niet dus twintig euro voor sport zender op 1 toestel omgerekend 44 gulden ronduit belachelijk , order heb ik geannuleerd.

Gerda
20-06-2019

Nu twee maanden klant, wat een spijt!

Al honderden euro’s kwijt, slechte WiFi en helaas nog 10 maanden voordat ik kan overstappen op een andere provider. Wat een waardeloos bedrijf is ziggo. Klantenservices belooft je van alles en die beloftes niet na te komen. Ook bestempelen ze je als leugenaar wat alles is natuurlijk nooit gezegd. Nooit meer!

20-06-2019

Al weken lang veel storingen, ook vandaag weer.

Zakelijke aansluiting, dagen geen internet. Gisteren begonnen weer de ellende. Geen internet. 2 telefoons die het niet meer deden. TV veel storing, blokken in het beeld en steeds weer foutmeldingen op het scherm tv. Jaren lang geen enkel probleem het ziggo gehdah. Echter nadat ze overgingen op nog sneller internet en de versterkers in de glasvezel kast buiten weer eens hebben moeten vervangen begon en blijft de ellende bestaan.

Carla
19-06-2019

Doen hun best maar het lukt maar niet

Al geruime tijd problemen met de extra box.

Voor de zoveelste keer een monteur ( keurige vent die echt zijn best heeft gedaan) langs geweest. Toen hij ons huis verliet werkte alles prima. Echter de volgende dag moest de extra box weer gekoppeld worden. Allah vooruit dan maar kan gebeuren. Zo gezegd zo gedaan. Echter de twee daarop volgende dagen weer hetzelfde probleem. Ben het nu zat. Voor de zoveelste keer gebeld( de afgelopen 2/3 weken denk ik dat ik zeker 2,5 uur aan de telefoon heb gehangen. Ga nu op zoek naar een andere provider.

De klantenservice mag inderdaad wel

bijscholing krijgen. Een enkeling diender waarover wordt gesproken, de rest dreunt een standaard verhaal op.

Marinde

Verschrikkelijke klantenservice

Wat een verschrikkelijke klantenservice! Er wordt niet goed geluisterd naar mijn probleem en de medewerkster blijft alleen maar algemene informatie opdreunen die ik zelf al lang online had opgezocht. Ook moest ze steeds een paar minuten 'iets checken'. Helemaal klaar mee. Verspilling van mijn tijd.

Arne
19-06-2019

Kansloos en nog eens kansloos

Het is één en al geldklopperij je moet constant meer betalen maar de service (als je het al zo wil noemen) word steeds slechter. En Marcel van de klantenservice is het gezwel van het bedrijf. Wees er trots op Marcel.

Henny
19-06-2019

Een en al ellende en onbetrouwbaar.

Na verhuizing naar nieuwe woning Ziggo gekozen als provider. Monteur 1 komt langs en sluit alles netjes aan, kosten 75 euro, maar dan heb je natuurlijk een probleemloos product in huis gehaald, uit ziet de lachende mensen in de Ziggo reclame bijna dagelijks. Helaas ging het bij mij en al mijn buren net iets anders. Internet valt weg, wifi die na 5 meter niet meer werkt, een mediabox XL box die dagelijks zichzelf gaat installeren etc. etc. Aanloop problemen dacht ik aanvankelijk, echter nu 2 maanden verder en na bezoek van monteur nr. 6 nog steeds dezelfde problemen. Nog erger is de belofte van Ziggo om terug te bellen om de problemen op te lossen wat ze natuurlijk niet doen. Weer bellen of probleem aanmelden heeft geen zin want je wordt niet meer geholpen anders dan of ze de modem moeten resetten. Jammer dat zo’n bedrijf die zegt professioneel te zijn en goede service te bieden zoveel steken laat vallen en de eind gebruikers aan zijn lot over laat.

Henny Hesse.

Constant storing

Ben al jaren klant bij Ziggo, maar ik krijg het idee dat de kwaliteit steeds minder wordt. Er zijn constant storingen aan het netwerk en we krijgen constant meldingen 'er wordt aan gewerkt. Misschien goede monteurs aannemen, want de huidige kunnen het probleem blijkbaar niet oplossen.

Jorge Viana
18-06-2019

Worst client service ever

I have a Vodafone + Ziggo subscription but it seems they cannot talk to each other. 1 month and they still weren't able to merge the subscriptions. While that I'm still waiting for all the bonus and extra packages that came with subscribing both together

Shing
17-06-2019

Slechtte klantenservice

Al sinds 2014 klant en wil abonnement wijzigen, na bijna 2 maanden en vele telefoontjes naar klantenservice nog steeds niet doorgevoerd, word als klant niet serieus genomen ondanks vele excuses en beloftes. Ga naar een andere provider zoeken.

17-06-2019

Slecht Slecht Slecht

Altijd problemen met internet thuis, wifi waarom Ziggo wij betalen een gods vermogen aan jullie.

kansloos

Rw
16-06-2019

Malafide bedrijf

Een jaar lang gezeik en gekloot gehad met ziggo, niet van de diensten gebruik kunnen maken plus een onjuist abbonement aangesmeerd, telkens een monteur langssturen, betreft een storingsmonteur. Totaal onnodig en ook nutteloos daar het bereik super is. Iedere maand netjes betaald, bedrag bestaande uit €50,-. Afgelopen twee weken alleen maar chaos via email en telefoon met ziggo, zojuist voor de zoveelste keer telefonisch contact gehad met een medewerker, nu met ene fabian die ik alles weer moest uitleggen en tevens durft te zeggen dat dit allemaal niet aan de hand is en hij dit in het midden laat, ik maar moet opzeggen en gewoon nog moet doorbetalen want. Dat is de verstandigste weg om in te slaan volgens fabian! helemaal onderuit ermee met dat malafide onmenselijke bedrijf van een ziggo, rechtszaak starten! duizenden klanten die een klacht hebben waar niets mee gedaan wordt, en maar achterover leunen en geld innen. Stap over of kijk verder voor een andere provider als je zoekende bent, bespaart je een hoop geld en ellende!

Marian
16-06-2019

Telefoon

Moeilijk te bereiken

Lia
14-06-2019

Slechte service voor trouwe klanten

Monteur ingepland voor oplossen trage en uitvallende wifi. In overleg met klantenservice zou er ook een 2e tv na een verhuizing aangesloten worden. Na 2 uur wachten belde de monteur dat hij niet kwam omdat hij geen tv mocht aansluiten. Hij was storingsmonteur en geen servicemonteur. Weer gebeld met Ziggo.

Werd ons verteld dat we te laat waren voor gratis service installatie 2e tv. Moest binnen 2 maanden na verhuizing. Of dat de 1e prioriteit is na een verhuizing, dat de tv op de slaapkamer het doet.

Kosten 40,00 voor 1e half uur en ieder kwartier langer 15,00 euro.

Zijn 48 jaar bij dezelfde provider voorheen Casema, waren blij dat we met de verhuizing alles zelf kon de aan sluiten, en nu wordt je zo behandeld.

Voor ons een moment om naar een andere provider te zoeken, eentje die wel service geeft.

En niet alleen maar nieuwe klanten probeert binnen te halen.