Ik kies zelf van a.s.r. reviews

7.2

Akara
15-02-2017

Niks concreets en achterlijk

Wil je snelheid en effortless servic? NEEM GEEN DITZO Zorgverzekering. NIET DOEN reactie en klantgerichtheid is 0 Ik dien via een speciale email info en doe dus de door hen gevraagde zorgaanvraag.

Email kon ik trouwens alleen achterhalen via klantenservice. Autoreply met binnen 14 dagen reactie. 3 weken verder nog niks. Je belt , medewerker geeft aan je krijgt deze week reactie. Whatsapp sturen paar dagen later. En dan een ongelooflijk stomme reactie. We hebben een brier verstuurd. Duuhh als ik de brief had ontvangen had ik niet gevraagd om reactie.

Ik heb echt het vermoeden zoals anderen ook aangeven. Ditzooo uitstekend in incasseren van je geld. uitmuntend in niet reageren/helpen.

Janneke
13-02-2017

Opeens geen osteopathie meer (deels) vergoed

Ik kreeg het weekend een brief van Ditzo dat ik weliswaar in 2016 de osteopathie vergoed kreeg, maar dat ze dat in 2017 toch niet meer gingen doen.moet ik nu dankbaar zijn dat ze coulant zijn geweest? Er klopt geen meter van.

Reden: mijn osteopaat zou geen lid zijn van de NRO en NVO. Hoe ze hierbij komen mag Joost weten want het staat al jaren onderaan de factuur. Iedereen kan die lidmaatschappen er natuurlijk onder zetten maar het is aan Ditzo om dit te controleren bij de betreffende osteopathie-verenigingen. Ben benieuwd hoe ze dit gaan rechttrekken.

AJ
31-01-2017

Oude klant, nieuwe verzekering

Zocht een nieuwe verzekering omtrent orthodontie. Bij verschillende verzekeraars gevonden, maar ook bij DITZO waar ik al klant was. Ik vul alles in, inclusief orthodontie 500euro vergoeding per verzekering. Dit is een nieuwe verzekering voor mij dus ik ga dan ook vanuit dat dit vergoed wordt in 2017. Wat schetst mijn verbazing? Zij vinden alleen dat ik mijn polis heb aangepast en dus geen nieuwe verzekering heb afgesloten. Nou echt niet! Heb online geen wijziging via hun site ingevuld, maar gewoon al mijn gegevens en wensen weer aangegeven en nieuwe verzekering afgesloten. Nu mag ik 400 euris betalen voor orthodontie omdat DITZO vind dat ik dezelfde verzekering heb aangepast. Niet waar! Je staat als klant altijd buiten schot, zij hebben altijd gelijk. Zelfs de dame van de klantenservice begon mij vervelend te woord te staan omdat zij mij niet wilde begrijpen. Ik heb bij DITZO een gloednieuwe verzekering afgesloten omdat ik tevreden was, maar nu word ik behandeld als zijnde "gewijzigde bestaande klant" met dus alle regeltjes en kleine lettertjes inclusief. IK VIND HET EEN GROTE SCHANDE! SHAME ON YOU, DITZO!

Astrid
25-01-2017

Ditzo mail betreft schadeclaims

Zoals andere heb ook ik van Ditzo een mail gekregen betreft ingediende schademeldingen over afgelopen jaren.

Ik las dat iemand anders dit ook heeft gekregen en Ditzo erop heeft gereageerd dat ze zo de premie's laag kunnen houden, ik zelf vind dit belachelijk en wel om het volgende, ik had waterschade aan mijn muren, dus woonkamer werd gewit door een door hun ingeschakeld bedrijf, leek mij prettiger en hun hebben er verstand van toch?

Later krijg ik een mail wij hebben 2340 uitbetaald aan dit bedrijf. ik schok mij rot nu hoef ik dat niet te betalen maar dan moeten ze niet zeuren over de hoge kosten ervan.Er zijn 2 man binnen geweest en ze hebben er 3 uur werk en 1 emmer witsel in gestoken.Ik zou zeggen Ditzo zoek en vraag eerst even offertes aan dit spant toch de kroon, of bel dan daarna de klant en vraag naar de werkelijke uren die zijn bezig geweest etc. Even snel berekend zeg overdreven 65 per man per uur maal 3 ex btw .ruim gerekend en naar boven afgerond zeg 350 a 400 en die emmer witsel dan? beetje dure kost in bouwmarkt 90? Hoezo 2340,- ? Mijn inzien zou Ditzo dit veel goedkoper kunnen oplossen , maar dit lijkt zaken doen met hun schadebedrijven, zoek je zelf een bedrijf die het veel goedkoper kan moet je soms een eigen risico betalen, hoe krom is dit systeem. wij maar betalen en voorts zeggen .maar U heeft al claims ingediend in afgelopen 5 jaar.Tja daar betalen we voor en daarvoor ben ik verzekerd om schade te kunnen melden. ik wacht nu al een half jaar op afhandeling van mijn laminaat (gevolgschade van water), dat had makkelijk in het bedrag van 2340 in kunnen zitten met een snelle berekening. Ook ik denk dat ik ga overstappen, en heb er 4 verzekeringen lopen, maar van zulke mails gaan mijn haren overeind staan. De verzekeringen zouden zelf eens hun uitgave aan hun bedrijven mogen beperken, zoek het aan de andere kant niet bij de klanten is mijn mening.

Carla
23-01-2017

Bedrog

Vijf schades in vijf jaar en als u nog een schade maakt moet u €500,- eigen risico betalen. Het feit dat drie schades door derden zijn veroorzaakt is gewoon jammer, ze tellen gewoon mee. DIT is ZO onrechtvaardig en smerig! Het is toch te gek dat je door deze verzekeraar zo behandeld wordt. Schade aangebracht door derden en betaald door een andere verzekeraar ,horen niet meegeteld te worden voor je eigen risico. DITZO denkt het recht te hebben de spelregels te mogen veranderen wanner het hun beliefd.

W. R.
13-01-2017

Telefonisch niet bereikbaar

Mijn wachtwoord om in te loggen werkte niet meer. Nieuw wachtwoord gevraagd, kreeg SMS met twee verschillende wachtwoorden. Wat is het juiste, daar moet je dan over chatten. Bovendien dwingt Ditzo je om contact op te nemen via "Social Media". Ik zit helemaal niet op "SM". Wat moet ik in het buitenland doen als ik in de problemen kom. Toch maar een andere verzekering zoeken?

Djordy
11-01-2017

Teveel betaalde premie

Begin december kwam er een brief binnen van Ditzo dat er eenmalig 106 euro teveel was ingehouden en dit terug over werd gemaakt op de rekening. Hiervoor moest ik alleen het rekeningnummer met de gegevens doorgeven.

Na dit gedaan te hebben, heb ik contact opgenomen met Ditzo of de brief was binnengekomen. Ja dit was binnengekomen en kon verder afgehandeld worden.

Een tweetal dagen later kwam weer een brief van Ditzo voor weer het rekeningnummer etc door te geven. Vervolgens weer contact opgenomen met Ditzo, de brieven hadden elkaar overkruist.

Nu weer een aantal weken verder weer 2 brieven gekregen, weer 2 keer gebeld en nog steeds niet opgelost.

Wanneer je contact opneemt met Ditzo sta je minimaal 20 minuten in de wacht. Het is misschien een goedkope zorgverzekering maar met belkosten etc is Ditzo ook zo voordelig niet meer!

Wordt vervolgd.

Elise
03-01-2017

Willen alleen premiebetalers, geen klanten die een schade declareren

Onlangs een heel vervelende ervaring bij Ditzo. We hebben alle verzekeringen bij Ditzo afgesloten en dan kan het weleens voorkomen dat er schade is. Afgelopen 5 jaar hebben we een paar keer een kleine schade gemeld, waaronder een ruitschade en een autoschade die door derden is veroorzaakt. Ook wij hebben daarna dreigende mails ontvangen en zijn nu door Ditzo geweigerd toen we een 2e auto wilden verzekeren! Maatregel en gevolg staat in geen enkele verhouding tot het schadebedrag. Ik laat het er niet bij zitten en ga een klacht bij KifiD indienen. Wil graag weg bij Ditzo maar dit is vrijwel onmogelijk doordat we nu op een 'zwarte lijst' staan.

Albert.
03-01-2017

Gestolen auto nog in Frankrijk

Onze auto gestolen in Frankrijk augustus 2016. ASR laat je in de steek. Eigen schuld dikke bult, laat je auto dan ook niet stelen. Komen met zeer onredelijke zogenaamde oplossingen, nemen politie rapport niet serieus, informeren niet over de staat van de auto, wensen de schade, stallingskosten ect,etc niet te vergoeden. Wat een ontzettend nare en vervelende instelling. Laat de auto nu zelf ophalen, kosten lopen alleen maar op. ASR geen goed woord voor over.

Y.
29-12-2016

Problemen rondom claim

Ben van verzekering overgestapt naar ditzo. Want dit kreeg toen goede recensies en een vriendin van mij had er geen problemen mee!

Mijn ratjes gingen elders logeren. Roobol was bij een vriendin geweest om luxaflex voor gordijnen te hangen en zetten de rattenkooi te dicht bij het raam. Je raadt het al gaten in een 3 maanden oud gordijn.

Dus claim ingediend. Al een maand aan het mailen geweest geen respons. Via de whatsapp krijg ik steeds dezelfde vragen en als ik er antwoord op geeft dan blijft die sukkel diezelfde vragen geven. Ik betaal niets voor niets een inboedel en wa verzekering! We zijn een maand verder en nog niets.

Ontzettend spijt dat ik overgestapt ben! Ik denk dat ik maar grotere stappen gaan ondernemen. I.v.m dat ik volledig in mijn recht sta

Fmk
29-12-2016

Kampioen in zeggen dat het goedkomt

Door Ditzo wordt men vriendelijk te woord gestaan en de betalingen verlopen vlot. Wil je echter contact met de klantenservice, wordt het een ander verhaal. Tot drie keer toe een betalingsafspraak gemaakt via whatsapp, waarbij je telkens door iemand anders te woord wordt gestaan, worden er afspraken gemaakt en toezeggingen gedaan. Echter worden deze nooit nagekomen en krijg je de ene betalingsherinnering na de andere. Bij navraag wordt er altijd gezegd dat het dit keer wél goedkomt. Maar helaas is dat tot op heden nog steeds niet gebeurd. Ik stap over dit jaar.

Mladena
28-12-2016

Auto verzekering

Mijn auto zat all risk verzekerd bij Ditzo, deze verzekering was afgesloten met behoud van no claim. Maar mijn auto was onderhands 5 jaar oud en de dag waarde was behoorlijk gezakt.

Ik vulde mijn kenteken in op de website van Ditzo en keek wat een wa plus casco met behoud van no claim mijn koste. Dat scheelde goed € 8- per maand.

Ik nam telefonisch met Ditzo op en vertelde mijn verhaal dat ik mijn verzekering wou verander van all risk naar wa plus casco met behoud van no claim en dat het mij € 8- per maand scheelde en dat klopte zij de medewerkster van Ditzo.

Ik liet mijn verzekering dus veranderen, de volgende dag kreeg ik per e-mail mijn nieuwe polis en tot mijn grootte verbazing scheelde het nog geen 1 euro dat ik goedkoper was uitgekomen.

Ik nam weer telefonisch contact met Ditzo op en naar hun zeggen kwam dat ik mijn no claim wou behouden. Dus door het nog geen 1 euro scheelde wou ik weer terug naar mijn all risk verzekering, maar dat kon absoluut niet meer, en dat er terwijl maar 1 dag verschil tussen zat.

Nu had ik 5 verzekeringen bij Ditzo afgesloten, ik heb per direct mijn verzekering stop gezet, en stapte over naar de SNS Bank.

Tegen de avond werd ik telefonisch benaderd door een medewerker van Ditzo, dat ze wouden mij absoluut niet als klant kwijt, en dat deze medewerker zou alles perfect voor mijn regelen dat ik mijn oude all risk verzekering weer terug kreeg.

Ik heb per direct mijn verzekeringen bij de SNS Bank weer geannuleerd en mij weer bij Ditzo aangemeld. Nu kan in inloggen op de site van Ditzo en zou kon ik mijn verzekeringen iedere dag in de gaten houden. Maar ik zag dat na veertien dagen mijn auto verzekering nog niet van wa plus casco terug was gezet naar all risk.

Dus ik annuleerde mijn 5 verzekeringen weer per direct, Dat was op een vrijdagavond, tot mijn grootte verbazing belde Ditzo mijn maandag morgen op dat ze het vreselijk vonden dat ik weer mijn verzekeringen had beëindigd en dat ik nooit meer een verzekering bij hun kon afsluiten.

Ik heb een klacht in gediend op de klachten site, daar op stelde Ditzo mij weer in het ongelijk en mijn enige kans was dat ik maar een klacht moest indienen bij de KIFID,

Dat heb ik gedaan, maar daar reageert Ditzo niet meer op.

Ik kreeg per telefoon wel een waarschuwing mocht ik ooit een verzekering online afsluiten bij Ditzo dan werd er wel geld afgeschreven maar ik was niet verzekerd. Abnormaal.

Nu zou ik mijn hele leven nooit meer een verzekering bij Ditzo afsluiten, en onze beide dochter hebben toen der tijd ook al hun verzekeringen bij Ditzo beëindigd. En met een ieder die ik spreek zeg ik tegen sluit nimmer en nooit een verzekering bij Ditzo af.

Mieke
21-12-2016

Slecht te bereiken

Als je belt, wordt na diverse doorschakelingen de telefoon er op gekwakt

Latisha
19-12-2016

Slechste bedrijf

Ik had mijn auto voor maar twee weken maar toch moest ik twee maanden verzekering betaling terwijl ik geen enkel dag in de tweede maand mijn auto kon rijen. Helemaal niet klant vriendelijk en als je vragen heb beter bij een andere bedrijf gaan. Onmogelijk om direct contact met hun op te nemen. IK WIL IEDEREEN AANRADEN OM EEN ANDERE BEDRIJF TE GEBRUIKEN. WAT EEN SLECHTE ERVARING WAS DIT.

Robbin
16-12-2016

Slechtste verzekering ooit

Niet te bereiken, en als je ze wilt bereiken moet dat via whatsapp. En daar gaan ze bijdehand doen over! ze maken je belachelijk!

Philip
15-12-2016

Deuk in het vertrouwen

Mijn auto heeft schade opgelopen door een aanrijding. De tegenpartij was fout en ik ben verzekerd bij Ditzo. Ik kreeg een keuze voorgeschoteld, het is een relatief kleine schade. Ik mocht zelf een herstelbedrijf inschakelen, maar dan wordt er €750 euro ingehouden. Je kunt ook gebruik maken van een schadebedrijf dat door Ditzo wordt ingeschakeld. En dan hoef je niets zelf te betalen. Ik heb het geprobeerd en het is waardeloos werk. Verkeerde kleur, geen leenauto en de auto niet op tijd terug. Ik vind het een ongezond systeem want voor het Schadebedrijf is Ditzo een lekker klant. Ik niet. Mijn belang is volledig ondergeschikt!

J.A.
14-12-2016

Sober mar nuttig

Ik heb afgelopen jaar goede ervaring met Ditzo zorgverzekering opgedaan

14-12-2016

Incasseren top, communiceren flop!

Enkele jaren met alle gangbare vezekeringen bij Ditzo. Eén keer kleine autoschade geclaimd: geen probleem. Maar op een dag wil je als vaste en trouwe klant informatie over de bonus op de reisverzekering bij het afsluiten van een zorgverzekering 2017. Whatsapp is blijkbaar de enige toegang. Dan gebruiken we Whatsapp! De nonsens en tegenstrijdige info die vervolgens door elkaar tegensprekende klantenservicemedewerkers over je uitgestrooid wordt grenst aan het onwaarschijnlijke. Het verdienmodel van Ditzo is duidelijk. Hou daar rekening mee!

Mirjam
06-12-2016

Vriendelijk en behulpzaam

Heb geen problemen met Ditzo. Via email/facebook of telefoon altijd netjes geholpen. Vorige keer had ik een vraag en via facebook een priveberichtje gestuurd uur of 9 in de avond op zaterdag. Kreeg rond half 10 al een berichtje terug en zocht zij alles voor mij uit. Ik vond dat heel prettig want online lag ik er even uit. Ze vergoeden veel en bij vragen over vergoeding geven ze eerlijk de mening wat je beter wel of niet kan doen. Bijv. Ziekenhuiskosten gaat van je eigen risico af en bij huisarts zit in pakket. Dat was voor mij een goed advies om over na te denken.

Jorrit
08-11-2016

Patiëntendossiers voor iedereen toegankelijk

Er loopt veel fout bij het bewaken van privacy en persoondata bij Ditzo. En zorgvuldig omgaan met patiëntendossiers. Na een rijke geschiedenis wordt nu weer mijn achternaam gebruikt. Maar ik krijg de voorletters van mijn partner. De wil bij Ditzo om het goed te doen is er niet. Je bent meer tijd kwijt aan het schrijven van een onderbouwde klacht, dan de tijd die zij kwijt zijn aan een zwak antwoord dat helemaal niks oplost.

Er bestaat geen mogelijkheid een e-mail te sturen.