Ik kies zelf van a.s.r. reviews

7.2
Positief69%
Neutraal10%
Negatief21%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Flambard
06-07-2015

Uitermate tevreden

Ik had mijn een auto een tijdje probleemloos verzekerd bij ditzo.Op gegeven moment heb ik een nieuwe auto gekocht. Ik was in de veronderstelling dat ik mijn oude verzekering had opgezegd tijdens het proces van een nieuwe verzekering afsluiten. Niets was minder waar want 10 maanden later kom ik erachter dat mijn oude auto nog steeds verzekerd was en ik al die tijd voor 2 auto's betaalde. Na telefonisch contact is alles helemaal in orde gemaakt door een vriendelijke telefoniste en wordt mijn verzekering van mijn oude auto met terugwerkende kracht stopgezet en krijg ik het teveel betaalde bedrag teruggestort. Zonder moeilijk doen of bewijs van opzegging willen zien of iets van dat. Ditzo krijgt van mij echt een dikke 10!

Jolanda
03-07-2015

Glas helder nou nee

Nou toen ik vorig jaar keek was veel groen, nu zie ik veel rood oranje....

Meer een opmerking. Wij zijn overgestapt van Menzis naar Ditzo in 2015. Hebben de duurste basis en aanvullend. Wij zagen de extra melding voor brillen en glazen van 4,50 staan alleen bij Eye Wish. Hoe een ieder dit oppakt laat ik even in het midden, maar wij pakte het op als extra vergoeding bovenop een vergoeding. Deze hebben we niet gedaan, omdat we een vrije keus willen hebben in de opticiens. Nu hebben we een declaratie ingediend van specsavers en we krijgen 0 euro vergoed omdat we dus nu blijkt, niet die extra verz van 4,25 hebben genomen. Ten eerste vind ik als men de duurste aanvullend heeft, dat men dit niet meer hoeft te doen. Ten tweede vind ik dat geen vergoeding omdat je zelf al dan 51 euro pj betaal, dus is je uiteindelijke vergoeding 49 euro en geen 100 euro ook alleen als je naar eye wish gaat. Dat noem ik geen vergoeding, maar het terug pompen van geld. Maar nu lees ik bij wijziging vergoedingen 2015 " De wettelijke eigen bijdrage voor brillenglazen en contactlenzen wordt verhoogd naar € 55,50

(was € 54,50) per glas/lens met een maximum van € 111,- (was € 109,-) per jaar" Maar op jullie site staat gewoon 100 euro https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/bril-en-lenzen. Wel verwarrend! Wat is het nu echt?

OplosingZorgverzekeraars hebben (te) veel macht, nu vonden wij Ditzo dat nou net iets minder hebben, niet veel reclame wat veel geld kost, helemaal top. Dat er bij de goedkoopste aanvullende verzekering zoiets gedaan wordt, kan ik mij voorstellen. Maar bij de duurste, nee dan zou men dat er standaard zonder extra kosten erin moeten hebben zitten. Hoe je het ook wend of keert, dit is het terug pompen van eigen geld die wij als klant er zelf in steken. Ook zou ik graag zien dat hierin wat meer duidelijkheid geschept wordt. En zeker vrije keus in de opticien.

Harry
16-06-2015

Administratief is Ditzo een chaos

In februari 2015 mijn autoverzekeringverzekering opgewaardeerd met pechhulp.

Achteraf blijkt dat ik (ongewild) een nieuw contract ben aangegaan voor 12 maanden.

De oude verzekering blijkt niet te zijn beeindigd waardoor maandenlang dubbel wordt geincasseerd. Mn geld terugkrijgen blijkt uiterst lastig.

In juni 2015 verzekering beëindigd wegens nieuwe auto. In hetzelfde gesprek een nieuwe verzekering afgesloten. Ter controle bekijk ik enkele dagen later mijn dossier Mijn Ditzo. Blijkt de nieuwe verzekering niet te zijn doorgevoerd waardoor ik onverzekerd in een gloednieuwe auto heb rondgereden.

Ditzo....., ballentent. Niet doen, je daar verzekeren

Rene
13-05-2015

Slecht

Helaas is de ervaring bij Ditzo totaal veranderd sinds 2015. De meeste bij klantenservice weten geen goed antwoord te geven op je vragen. Vraag je een overzicht aan dan vergeet het maar kun je vele malen naar vragen maar krijgen ho maar.Nee Ditzo je bent er niet beter op geworden.Sinds 2011 de zorgverzekering maar 3015 wordt mijn laastste jaar. Niet aan te raden Ditzo.

E.H.D.
05-05-2015

WAARDELOOS!Op z'n zachts gezegd!

Rekeningen van het vorige verzekeringsjaar krijgen van kosten waarvan ik niet eens af wist.....terwijl er al een betalingsregeling liep voor een ZEER late rekening van het vorige verzekeringsjaar!

En dan denk je dat het daar bij blijft en dan krijg je er gewoon weer 1!....die DITZO nog even wilde declareren van het vorige jaar!

NIET DOEN,ALLEEN MAAR ELLENDE!

Ronald
02-05-2015

Terug naar Aevitae

Waardeloze verzekeraar. De kleine lettertjes maken het verschil. Ik krijg voor mijn koortsuitslag nu goedkopere medicatie die totaal niet aanslaan! Zovirax werkte perfect bij Aevitae maar bij ditzo kan je dokken! Voor een slaap bitje moet je een medische verklaring :/ Voor een chronische fysiobejandeling bel je op en zeggen dat het volledig vergoed wordt vervolgens stromen de rekeningen binnen. Als je beld moet je via mijn Ditzo reageren voor uitleg maar werkt niet altijd. Dus maar een email sturen en ja die krijg je terug " zonder hun motivatie "

2016 Einde ditzo

Will
19-04-2015

Incasso van eigen risico wordt maar niet onderbouwd.

In 2014 had ik een Zorgverzekering bij Ditzo. Nu heb ik gelukkig weinig zorgkosten en in heel 2014 heb ik maar één keer medicijnen) antibiotica en éénmaal een cholesterolonderzoek ondergaan. Dat viel allebei onder het eigen risico en werd terecht door Ditzo geïncasseerd. Maar daarnaast werd ook meerde malen iets geïncasseerd dat ik niet kan thuisbrengen. Herhaaldelijk heb ik Ditzo om uitleg gevraagd, mede omdat als behandeldatum ook data werden genoemd dat ik niet in Nederland was en geen zorg heb genoten. Maar geen enkele maal heeft Ditzo gereageerd op vragen die ik stelde. Daarom ben ik eind 2014 maar overgestapt op een andere zorgverzekeraar. Als afscheidscadeau werd er in april 2015 weer een bedrag via automatische incasso afgeschreven met weer een behandeldatum waarop ik geen medische zorg heb gezocht. Ik heb dat bedrag maar gestorneerd. Misschien dat dit aanleiding is voor Ditzo om nu wel te reageren.

Ria
16-04-2015

Alleen maar ellende!

Ben intussen overgestapt naar een andere verzekering wat een ellende. Mijn schadevrije jaren kloppen niet en ze willen geld van mij terwijl ik die auto allang niet meer in bezit heb. Ze zeggen dat ik een achterstand had maar is ook niet zo. Aangetekende brieven komen volgens Ditzo niet aan.

Nu heb ik DAS incasso gehad om even bijna 700 euro te betalen. Maar ik heb maar een advocaat ingeschakeld gek word ik van ze het is een administratieve zooitje daar bij Ditzo.

Rik
10-04-2015

Gebrek aan communicatie

getracht over te stappen naar ditzo zorgverzekering. Akkoord gekregen via independer dat alles rond zou zijn. Polis gekregen

Oude zorgverzekering is opgezegd, echter eind januari geen afschrijving van ditzo zorgverzekering gezien.

(foute) aanname van mij dat ik dit mogelijk achtte doordat veel nederlanders van zorverzekering overstappen, en door de drukte er achterstand was.

Eind februari nog geen afschrijving gezien. Maar gaan bellen. En blijkt dat ze me afgewezen hebben. Ze hebben me hier niet over geinformeerd. En konden dit ook niet aantonen!.

Begin maart nieuwe zorgverzekering elders afgesloten. En die verzekering ging pas 1 April in.

Ik ben hierdoor 3 maanden onverzekerd geweest!

Eric
06-04-2015

Een grote oplichterszooi

Had autoverzekering afgesloten op naam van mij vrouw rijdt al j 26 jaar schadevrij maar nooit en verzekering afgesloten .omdat ze in haar mans auto reed.

Heeft haar eigen autootje verzekerd voor een premie van €15,95 lekker goedkoop toch.

Mar na blijkt na 3 maanden de gegevens niet te kloppen van haar opgebouwde schadevrije jaren die ze niet heeft opgebouwd en plots is de premie fors verhoogd hebben we maar te accepteren is niet te veranderen ,verzekering zit je een jaar aan vast heb maar te doen wat verzekeraar zegt .

Niet eerder geïnformeerd door Ditzo .heb hierover gebeld en is echt niet terug te draaien.belachelijk .

Dus autootje maar verkocht om van verzekering af te komen .de vooruitbetaalde extra premie wordt berekend met terugwerkende kracht op de polis die liep?

Jammer en belachelijk .succes Ditzo met je andere klanten

Kimk
25-03-2015

Met je rug tegen de muur

Wij hebben sinds 2 jaar ditzo en al twee jaar alleen maar gezeur.

We krijgen brieven bijna dagelijks met bedragen die niet kloppen, zo hadden we volgens de ditzo een achterstand van €1700 hoe dan? We betalen netjes elke maand.

Meteen betalingsbewijzen opgestuurd, geen reactie.

Contact opgenomen via de telefoon, gele verhaal uitgelegd, we worden binnen 2 weken gebeld, dat is een leuke zin bij ditzo dat gebeurt echt nooit.

Meerdere klachten brieven gestuurd nergens reactie.

Ondanks de betalingsbewijzen een nieuwe vordering, dit keer maar rond de €700 euro.

Hele verhaaltje weer opnieuw, betalingsbewijzen sturen, geen reactie!

Aangetekende brief met alle betalingsbewijzen opgestuurd en duidelijk erin gezet dat de vordering hiermee is onderbouwd Alles is betaald, 3 weken later een brief van een incasso bureau.

Bij het incassobureau ook weer alle bewijzen overlegd, en de das heeft de zaak afgedaan aangezien alles betaald is, nu weer een paar weken later een brief van gerechtsdeurwaarder van Arkel, en de ditzo geeft niet thuis.

Dan maar verweer schrijven voor de rechtbank denk ik er wordt namelijk nergens op gereageerd.

Ik sta werkelijk met mijn rug tegen de muur, de bedragen die ik betalen moet, worden hoger en hoger door kosten van een gerechtsdeurwaarder van een vrodering die niet klopt.

Vds
23-03-2015

Verschrikkelijke zorgverzekeraar

Ditzo roept hard over zijn 'vrije zorgkeuze'. In praktijk moet je machtigingen aanvragen bij niet gecontracteerde zorgverleners en geven ze nergens op thuis. Door moeten gaan tot aan advocaat, toen pas een reactie van Ditzo. Verschrikkelijke organisatie die je al klant volledig in je hemd laat staan.

Mario Maduro
16-03-2015

WAARDELOOS!

De verzekeringen zijn al lang opgezegd. Toch blijft DITZO maar van de bankrekening afschrijven.

Sluit nooit een verzekering af bij DITZO. Totaal onbereikbare zogenaamde klantenservice.

Dit bedrijf valt niet te stoppen met het gegraai naar het geld. De directeur heeft het allemaal

geleerd in Rusland. Blijven ontkennen dat je fout bezig bent.

H..Ivan Diest
04-03-2015

Shit bedrijf

Zonder tegenbevestiging / ruggespraak de afgesproken premie na 3 mnd verdubbeld . Het aantal schadevrije jaren stond niet goed vermeld in ROY

Aansluitend bewijzen gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd. Dreigen met incassobureau en meer

Waardeloos bedrijf

P.A. Jansen
28-02-2015

Dreigbrief

Ik ben al 3 jaar verzekerd bij Ditzo en heb in Janauri 2015 mijn voorruit moeten laten vervangen - een opspattende steen op de A2 had een grote scheur veroorzaakt. Schade is dus volledig buiten mijn schuld ontstaan. Ik ben daar wel voor verzekerd via de module "Ruitbreuk". Heb de schade geclaimd, die was ruim € 400 - had wel een eigen risico van € 75,00.

Nu een dreigbrief ontvangen van directeur Trip van Ditzo: ik claim teveel kleine schades en de gaan bij een volgende schade een Eigen Risico van maar liefst € 500 op mijn verzekering zetten!

Ik rij gemiddeld 25.000 km/jaar en heb "slechts" 24 schadevrije jaren - tja, dan ben ik natuurlijk niet zo'n goeie chauffeur en claim ik natuurlijk erg veel :-))))

Triest vind ik, dat je WEL een module "Ruitbreuk" aanbiedt, ik daar vervolgens iedere maand braaf premie voor betaal, maar als ik dan een ruitbreuk claim mij een dreigbrief stuurt.

Ga snel een andere WEL betrouwbare club opzoeken.

Anne
20-02-2015

Niet doen!

Afsluiten verliep snel en vlot, en dat is het enige positieve gebleven. Na vele malen vragen om schadevrije jaren aan te passen van 0 naar 8, tweemaal bewijs hiervoor toe hebben aangeleverd via externe instantie, tientallen smoesjes, geen gehoor, twee klachten enz verder, de verzekering stopgezet en ook hierop geen reactie. Betaling stopgezet en nu, ruim een half jaar later, wordt men wakker en krijgen we brieven dat we eerst de betalingsachterstand tot vandaag moeten bijstorten voordat er opgezegd kan worden. Zit daar uberhaupt wel iemand op kantoor? Wat een waardeloos bedrijf, geen goed woord voor over!

Mario Maduro
16-02-2015

Waardeloos.

Medio december 2013 begon Ditzo dubbel van mijn rekening af te schrijven.

Per 01-01-2015 twee verzekeringen opgezegd.

De aansprakelijkheidsverzekering en de rechtsbijstandverzekering.

Na 14 maanden nog niet van Ditzo af.

Stapels brieven vullen mijn brievenbus.

Het ene dreigement na het andere.

Het is tijd dat ASR SchDEVERZEKERING in grijpt.

Conclusie ...... WAARDELOOS.

RS Visser
03-02-2015

Loze beloftes en een hoop kosten voor mijn kant

In december een zorgverzekering per telefoon afgesloten met een paar beloftes die niet gedaan hadden mogen worden, maar dit waren wel mijn voorwaardes anders zou ik naar een ander zijn gegaan.

Uiteindelijk heb ik enorme bergen kosten moeten maken om de door ditzo toegezegde vergoedingen alsnog te krijgen, de door mij gemaakte kosten hiervoor zijn nooit vergoed, ik heb 4 hele dikke klachtenbrieven naar ditzo gestuurd, er is NOOIT op gereageerd, ZEER MAAR DAN OOK ZEER SLECHTE SERVICE.

NOOIT MEER DITZO VOOR MIJ.

Laurence
23-01-2015

Uit het niets veel kosten

Nadat ik vorig jaar (begin 2014) een zorgverzekering had afgesloten voor ditzo dacht ik dat alles goed zou gaan.

Tot ik in de laatste maand een rekening van iets over de 50 euro binnen kreeg voor bloedprikken (wat ik al een aardig bedrag vind).

Nu was het zo dat ik op dat moment de rekening niet kon betalen dus het even afgewacht heb.

Nu kreeg ik van de week een rekening binnen waarbij ze me maar meteen zonder enige waarschuwing naar het incassobureau hebben doorgestuurd.

Als ik dit had geweten had ik natuurlijk ook meteen betaald.

Aan het einde van december is er vervolgens een soort gelijk bedrag van mijn rekening afgeschreven door ditzo dus ik dacht dat ze het voor de 2e keer van mijn rekening afgeboekt hadden.

Ik dacht dus dat ik alles betaald had terwijl ik nu een verdubbelde rekening heb liggen.

Dit vind ik erg slordig en heel raar.

Nu ook nog steeds geen idee waarvan de 2e rekening zou kunnen zijn.

Ik ben 21 jaar en op zoek naar werk, hoe denken ze dat ik een incassobureau kan betalen op deze leeftijd zonder enige waarschuwing.

KR
22-01-2015

Goede service en ze informeren je goed per mail

Mijn medicijnen worden gelukkig vergoed anders mag en kan ik niet eens ziek zijn. Verder word ik goed geïnformeerd over allerlei weetjes per mail.