XS4ALL reviews

3.7

Cornelian
07-07-2017

Heel veel gedoe is het geworden

Glasvezel aanvragen .dan krijg je 3 x verschillende reacties van diverse installateurs. met moeite een datum , installeren en na paar weken gehannes met verbindingen die erin en eruit vliegen // klapperen. monteur komt . meet verbinding en wil weggaan. ik zeg de VPN ligt eruit. verbinding klappert . bellen en overleggen en hup weg is die en probleem niet opgelost door Centrix . voorheen een servicegerichte provider . nu een instantie zoals gewend bij KPN . heel veel schijven , O verantwoording nemen , heel veel begrip en zero 0 resultaat. ben grootzakelijk gebruiker en sta 50.ja 50 ! minuten in de wacht bij de zakelijke desk en mailen etc . ho maar , formulieren invullen en dan krijg je een mailtje dat je over 5 dagen wat hoort . zakelijk he . puur zakelijk gebruik en dan niet beseffen dat je dan adequaat moet handelen en bereikbaar moet zijn. heel snel weg daar , ga dit niet nog een keer meemaken.

25-06-2017

Xs4all ervaring

Ik ben al anderhalve maand bezig over te stappen naar xs4all. Maar steeds word de datum van omzetting eenzijdig veranderd naar een datum waar ik niet kan en dan maak ik een nieuwe afspraak en die word dan ook weer eenzijdig verzet kort voor installatie en zo gaat het nu al voor de derde keer. Er komt ondertussen stoom uit mijn oren,m ijn oude provider krijgt er ook al een punt hoofd van.En dan maken ze reclame hoe gebruiksvriendelijk en betrouwbaar ze zijn. Mocht ze ooit internet aangesloten krijgen bij mij, dan doe ik nog een review. Maar ik lees wel meer klachten sinds ze door KPN zijn overgenomen. Je kunt alleen nog kiezen tussen KPN en Ziggo, de service gaat naar beneden en de maandbedragen omhoog. Helaas is er geen concurrentie meer in Nederland.

Joost
24-06-2017

Ondertiteling via 888 is OK

Bij Ziggo (oud-UPC) weggegaan omdat de ondertiteling via teletekst 888 niet meer werkte op BBC2. Ziggo snapte er niets van. Er was wel een optie bij Ziggo, maar dat werkte niet (een stuk of 10 handelingen, ELKE keer weer als je 888 wilde gebruiken EN als je die uit wilde zetten). Bij XS4ALL in 1 keer goed en gemakkelijk, zoals het hoort. Installatie door monteur was OK. Ontvangst is OK (een enkele keer een heel klein hikje, dan blijft het beeld heel even staan). Internet is OK.

Voornaam
17-06-2017

Vreselijke website

Ziggo loopt af dus even oriënteren wat er verkrijgbaar is . Even bij XS4All een pakket samenstellen.

Ik naar de website en ik klik op "pakketten"; Internet en TV. Internet compact is voor mij voldoende, helaas kan ik hier geen pakket aanklikken. Dan maar naar beneden scrollen tot ik wel een keuze kan maken maar helaas. onderaan de pagina aangekomen nog geen keuzemogelijkheid. Of toch wel? Onderaan staat bestellen en al wil ik een pakket samenstellen komt bestellen in de buurt (hoop ik).

Handig! Een check of er geleverd kan worden op mijn adres, dat kan! Ik scroll naar beneden en daar staan 3 opties maar geen internet compact (wtf). Lichtelijk gefrustreerd maar weer op pakketten geklikt om te achterhalen wat ik heb fout heb gedaan maar na de hele pagina bestudeerd te hebben concludeer ik dat het niet aan mij ligt. Wellicht komt het door de check, of er geleverd kan worden op mijn adres, dus ga ik die resetten. Blijkt niet mogelijk.

Nu zal het lukken ook! Browser geschiedenis en cookies gewist en opnieuw naar de site gegaan. Na nogmaals een paar minuten rond klikken, op hoop van zegen, op alleen internet geklikt. Na hetzelfde frustrerende scrollwerk en nogmaals op goed geluk op bestel direct geklikt en HALLELUJAH internet compact! + optie om tv toe te voegen.

Ik ben geen dummie als het op computers aankomt maar deze website is de nachtmerrie van een digitbeet. Als je me niet als klant wil zet dat dan boven aan de homepage zodat het direct duidelijk is, scheelt mij me halve avond :)

Pavel
11-06-2017

Slechtse internet verbinding ooit

IK haat internet van XS4ALL verbinding breekt elke 4 minuten zonder rede. Heb alles geprobeerd, meerdere keren telefonisch gesproken — alleen excuses en uitleggen waroom niet. Ik zal zeker naar een andere provider overstappen!

10-06-2017

Als het fout gaat, gaat het ook goed fout.

Nooit problemen gehad sinds meer dan een decennium, en nu ineens een onoplosbare "klapperlijn" na een overgang op vdsl 2. Sinds 2,5 maand geen of nauwelijks Internet, telefoon of tv. 3 keer Guidion monteurs gehad, 3 maal Kpn monteurs, waaronder multi skill monteurs. Wel altijd gratis hulp en hulpmiddelen, w.o. nu 6 modems geprobeerd. Nieuw ISRA punt gekregen, nieuwe kabeltjes bij de fritzboxen, niets lijkt te helpen. DSL met de nieuwe 7581 is stabiel, maar de verbindingen worden, nadat ze tot stand (IPv4 en ipv6) zijn gekomen, er steeds weer uitgegooid. Bij xs4all zijn ze op dit vlak overvraagd. Hier hebben ze geen verstand van. En blijven rondcircelen in steeds dezelfde vragen en oplossingen. Irritant en vermoeiend. Maar ja, zou dat bij een andere provider beter gaan? Ik betwijfel het.

April
05-06-2017

Vreselijk nieuw modem

Lees hier wat rare berichten over leugens en oren aan naaien.

Nergens last van. Na 4 jaar verstikt te zijn door gepruts van Ziggo (omdat huisgenoten dit persee moesten) in mijn eigen huisje bijna huilend terug naar xs4all gehold.

Ze waren erg duidelijk dat ik niet sneller dan hun basis pakket kon ivm de lijn naar mijn huis.

Modem netjes aangeleverd, Monteur kwam even langs ter controle. Trok wat onnodige oude telefoon kabels uit het contact die kunnen storen waarna de verbinding ook duidelijk verbeterden.

Het nieuwe fritzbox gevaarte is dan ook mijn enige klacht, online lees je klachten van mensen die deze zelf hebben aangeschaft. En ik weet zeker dat xs4all met gekrulde tenen zit omdat ze waarschijnlijk vol vertrouwen gewoon een hele lading hadden ingekocht. De draadloze verbinding is erg slecht, zodra er iemand met een telefoon tussen jou en het modem wandelt lig je er even uit, hij heeft de neiging zomaar opnieuw op te starten en alles er 10-20 minuten af te gooien.

Mijn computer zit gewoon aan de kabel en ik krijg betere resultaten dan waar ik voor betaal, en het modem reset zich niet zolang deze aan staat. Ondanks dat ik de helft aan snelheid heb als bij Ziggo heb ik bij xs4all veel stabieler internet wat resulteert in het sneller bufferen van filmpjes en uploaden en downloading van mijn werk.

Kortom geen klachten hier! Ik baal alleen dat ik niet het oudere fritzbox modem heb, wat veel stabieler was.

29-05-2017

Gewoon slecht

1) Minimaal 10 minuten wachten voordat je iemand te spreken krijgt 2) Met beetje pech valt de verbinding weg en kun je opnieuw bellen (weer wachten) 3) Installatie niet correct uitgevoerd (slecht één lijn voor een 80MB verbinding

Met de kennis van nu was ik nooit bij Ziggo weggegaan!

Barret
29-05-2017

Beste overstap ooit

Van die kl*te Ziggo naar Xs4all, tuurlijk heeft ook XS4ALL storingen maar xs4all komt je 1. tegemoet met een compensatie en 2. helpdesk is vakkundig en snel. Dat zijn al twee dingen die ze bij Ziggo al helemaal niet doen.

Geloof me nou, stap over als je bij Ziggo zit.

25-05-2017

Veel beloven maar steeds minder te vertrouwen!

Ben al jarenlang klant en was redelijk tevreden, maar ach wat een ellende nu! Snelheid zou verhoogd worden van 100 naar 160 maar is nu ca 10 (!). Helpdesk heeft lange wachttijden, medewerkers vriendelijk maar erg laconiek bij klachten en zijn er zich blijkbaar niet van bewust dat dit wel de duurste provider is. Ook werkt men gigantisch langs elkaar heen en krijg bij aanhoudende problemen nooit dezelfde contactpersoon.

Rfe
16-05-2017

Eens de beste provider genoemd, nu een grote teleurstelling

Als er aanvullend bewijsmateriaal nodig is over onderstaande bevindingen dan is dat beschikbaar.

Waar staat deze provider m.i. tegenwoordig nog voor:

Misleiding = Niet leveren wat er is beloofd.

Bedrog = Beloven dat er meer kan dan wat in werkelijkheid mogelijk is. Handels merk van xs4all.

Oneerlijkheid = Je er niet op wijzen dat je ook met een goedkoper abonnement afkunt omdat op jouw adres toch niet de beloofde snelheid te halen is. Handels merk van xs4all.

Minachting = Dienstverlening of klantvriendelijkheid is iets waarop je niet hoeft te rekenen. Handels merk van xs4all.

Achterbaksheid = Je nog een oor aannaaien als jij besluit verder geen gebruik te maken van deze vreselijke dienst verlening. Nog een handels merk van xs4all.

Ga niet in zee met deze club. Ze zijn te duur en dan nog niet in staat om al die mooie beloften waar te maken. Denk je dat de klant koning is, nou dan kom je bij deze club bedrogen uit. Hier is de klant oorzaak van alle wanprestatie en onvermogen van xs4all. Uiteindelijk heb jij ervoor gekozen en is alle ellende die eruit voortvloeit is dus jouw eigen schuld.

Niet doen! Neem van mij aan, Jij verdient beter. Laat je niet door xs4all beetnemen.

Ga niet met xs4all in zee.

Nooit.

Maurits
26-04-2017

Leveren niet wat wordt beloofd.

Vriendelijke helpdesk, maar leveren uiteindelijk niet de bandbreedte die wordt beloofd. Fritz.box die wordt geleverd is een antiek geval zonder de 5ghz band. Later blijkt die wel beschikbaar voor klanten, maar wordt alleen geleverd als ik krabbel zet onder nog een extra jaarcontract. Dit terwijl de box sowieso altijd van xs4all blijft. Kortom, zeer commerciële club die meer voor het geld gaat dan voor de daadwerkelijke levering van een goed product.

Henry
13-04-2017

Loze beloftes, en daarna niet thuis geven

Ik wilde een internetverbinding aanvragen in mijn bedrijfspand. Hierop moest de doormelding voor het alarm komen. bij het bestellen aangegeven dat de analoge telefoonlijn op 14 april zou worden afgesloten. de ADSL lijn zou op 27 maart worden opgeleverd, en de letterlijke woorden van de verkoper van XS4all waren dat de verbinding dan altijd zou werken.

In de week voor 27 maart het modem ontvangen, 28 maart de monteur ingepland zodat hij het modem kon installeren. Bewust om een monteur gevraagd omdat ik wist dat het een multi-isra is waarmee in het verleden problemen zijn geweest. dit ook gemeld. De monteur constateerde dat de lijn nog niet actief was; een administratieve fout. aan het einde van de week zou de lijn actief zijn en het modem online komen.

Maandag 3 april nog steeds geen internet. Dus de helpdesk gebeld. Aangegeven dat ik wist dat er problemen met het multi-isra punt waren geweest in het verleden, er zou een monteur komen van Guidion welke rechten had om in de KPN wijkkast te kijken en te meten. Deze monteur kon pas op vrijdag 7 april komen. Dus nu weer gezorgd dat er iemand aanwezig was. Deze monteur constateerde dat er een kabelbreuk was. dit kon hij niet oplossen maar moest KPN doen. Maandag 10 april zou de monteur er tussen 10 en 12 zijn. Deze monteur zou het probleem absoluut oplossen.

maandag om 9:40 een monteur van KPN op locatie gehad. Deze monteur was de eerste waar ik echt vertrouwen in had. Het probleem zat niet in de kabel tussen de wijkcentrale en mijn aansluiting maar tussen de adsl-centrale en de wijkcentrale. Hier moest een poortwissel uitgevoerd worden. Hij mocht dat sinds korte tijd niet meer zelf uitvoeren, daar moest een andere monteur voor komen. Ik zou gebeld worden door KPN voor een afspraak. Dat gebeurde een uur later waarna de monteur tussen 15 en 17 uur de poortwissel zou uitvoeren.

om 16:20 belde de monteur van KPN dat hij onderweg was om te poortwissel uit te voeren, en bij welke provider ik zat.

een half uur later had ik een voicemail van de betreffende KPN monteur dat er een poortwissel uitgevoerd moest worden en dat hij dat niet kon. Dat zou dinsdag worden.

Dinsdag om 11:00 stond er echter een monteur voor mijn beveiligingsinstallatie gepland. deze zou de doormelding via internet instellen. Mij is continu verteld dat dat geen probleem was omdat de lijn dan wel zou werken.

dinsdag zou tussen 8 en 10 de poortwissel uitgevoerd worden, maar om 11 uur nog van niemand iets gehoord. dus de helpdesk maar weer eens gebeld. De portwissel kon niet worden uitgevoerd omdat er nog steeds een computerstoring was bij KPN.

Wanneer ik aangaf dat er nu een monteur voor niets op de stoep stond was de reactie dat zij het heel vervelend vonden maar er helaas niets aan konden doen.

Woensdagochtend nog steeds geen internet, dus om half 1 weer gebeld met de helpdesk. de poortwissel was om 10 uur uitgevoerd, en dan zou het 3 uur duren tot de verbinding actief was. om 2 uur was er nog steeds geen internet, dus weer gebeld. KPN had de lijn gemeten en deze was goed tot aan het modem. Modem gereset, maar nog steeds geen verbinding. KPN moest opnieuw een monteur sturen. en ik zou worden gebeld voor een afspraak. Maar ik kon er vanuit gaan dat dat niet meer op woensdag geregeld ging worden.

Donderdag gebeld door KPN, er zou een specialist komen die het zou oplossen. Maar ik moest begrijpen dat die schaar zijn en het druk hebben (ja dat snap ik, als je zoveel incapabele monteurs rond hebt lopen) en deze specialist kon op zn vroegst op zaterdag komen.

Dat er nogal wat van de lijn afhangt schijnt XS4all niets te interesseren (het pand is onverzekerd zonder doormelding) dat er voor elke keer als er een monteur komt iemand op locatie moet zijn om deze monteur binnen te laten en deze persoon dan dus geen geld kan verdienen dringt ook niet door. Daarnaast in twee weken tijd meer als 4,5 uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten.

Vandaag heb ik besloten de handdoek in de ring te gooien. Ik heb er geen vertrouwen in dat deze lijn ooit nog gaat werken, en als het uiteindelijk werkt en er is eens een storing, dan zie ik het wel weer gebeuren dat ik heel lang zonder verbinding zit.

Vandaag wilde ik dus met XS4all in discussie over compensatie, ik heb veel kosten moeten maken omdat er loze beloftes gedaan zijn. De reactie van de medewerker was dat er geen gevolgschade wordt vergoed. Alleen de kosten voor niet geleverde diensten worden vergoed. (dat lijkt me niet meer als logisch, aangezien het NOOIT gewerkt heeft)

De overige kosten die ik heb moeten maken omdat zowel XS4all als KPN er een zooitje van maakt zijn dus maar mijn probleem.

Als dit de manier is waarop er zaken gedaan wordt vind ik het knap dat er überhaupt nog klanten over blijven.

In het traject van keuze tussen de verschillende providers bewust de keuze gemaakt voor XS4all. Ze zijn een stuk duurder als de concurrentie, maar daar zou een betere service en dienst tegenover staan. Maar een beroerdere service kan ik me bijna niet meer voorstellen.

Vandaag dan ook contact gehad met Ziggo Zakelijk. Deze snappen wel wat klantvriendelijkheid is. Nu dus een abonnement bij Ziggo zakelijk aangevraagd.

De enige manier waarop XS4all mijn mening nog kan veranderen is de door mij gemaakte kosten te vergoeden. Dan ben ik ook niet de beroerdste om mijn mening bij te stellen. Maar op dit moment vind ik dit met stip het meest klantonvriendelijke bedrijf waar ik ooit zaken mee heb gedaan en zal iedereen ontraden hier ooit zaken mee te doen.

Henry Visker Visou Light

07-04-2017

Top provider met goede service!

Al meer dan 5 jaar klant bij xs4all nadat ik bij Tele2 ben weggegaan na anderhalve maand geen internetverbinding te hebben.

Service was zeer correct, modem werd netjes aangeleverd en Tele2 ook door hen opgezegd. Momenten van storing is nihil en duurt niet langer dan 30 minuten. Daarna krijg ik telefoontje van hen of ik nog klachten danwel vragen heb. 1 keer wegens verhuizing een week geen internet maar kreeg keurig op nieuw adres een zakelijke oplossing via usb zodat ik tot online was totdat mijn verbinding actief was.

Het oude model TV decorder van Motorola is nu reeds gedateerd maar heb al een nieuw model ontvangen welke als een trein werkt.

Dus goede service, stabiele verbinding via ethernet en wifi (3 verdiepingen en tuin), tv pakket is goed genoeg. Heb aan menig vriend/familie aangeraden en zal dit blijven doen.

Ties
01-04-2017

SLECHT

Heel sloom, 4 mb/s download en 0,3 mb/s upload, zeer ontevreden met de snelheid. voor deze lage kwaliteit nog steeds de volle prijs vragen, we zijn bezig met overstappen zodat we niks meer met xs4all te maken hebben

01-04-2017

Zogenaamde klanten-service

Ik ben er helaas ingetuind om klant te worden bij xs4all en heb een aantal vragen. Maar via de telefoon is de zogenaamde klantenservice niet te bereiken en op de inmiddels aanzienlijke hoeveelheid E-mails die ik heb gestuurd via hun webformulier heb exact nul keer een reactie gehad. Laat je niet belazeren door die lui, ze liegen over hun zogenaamde service.

Angelo
17-03-2017

Voorheen heel goed, nu ZEER slecht

XS4ALL was ooit een goede internet provider met een gedegen helpdesk waar men wist waarover men sprak. Technisch goed onderlegd en zonder flauwekul. Hoe anders is echter nu XS4ALL. De helpdesk bevat intussen mensen die niet weten wat een bridge is, of een modem of router. Ze maken allerlei afspraken en beloftes om maar klanten binnen te halen, om vervolgens hier niets van waar te maken en men dan ook nog verplicht om het jaar vol te maken anders moet je een slotnota betalen. Want men kan 'toevallig' ineens de gemaakte afspraken niet meer terugvinden. Voor het geld krijg je dezelfde behandeling en service van bij de allergoedkoopste (misschien nog zelfs slechter), maar bij XS4ALL betaal je wel de hoofdprijs.

André
12-03-2017

Allemaal leuk in de stad in het buitengebied een drama

Nog steeds abonnee, geen andere keus, traag 1MB verbinding is max, de belofte op verbetering is al jaren verstreken. Verbetering komt er ook niet, ze zullen eens moeten investeren in een wijkkast, stel je voor! Oh ja dat is belooft maar dat was vroeger, dat telt niet meer.

Gus
08-03-2017

Stank voor trouwe klant

Sinds wij verhuist zijn van 's Gravenhage naar Zoetermeer is het huilen met de pet. Ik ben klant bij xs4all.nl sinds midden jaren negentig, toen de heren Gonggrijp, Rodriquez en vrienden besloten om internet voor iedereen op te richten, was een prima bedrijf waar ik mijzelf in kon vinden, ook al betaalde ik mij zuur aan inbelkosten. Sinds het bedrijf echter is overgenomen door KPN is het echt treurig met de service en het aanbod. Ik woon in Zoetermeer, nota bene een ICT stad, maar kom niet aan de beloofde snelheiden, sterker nog het ziet er naar uit dat wij hier niet meer meetellen, ook al ligt er al jaren een glasvezelkabel in de straat. Het is om te janken zo slecht het internet van xs4all hier is, en het constante afschuiven op KPN daar wordt ik helemaal pislink van. KPN heeft al eens toegegeven dat het slecht was en een schadevergoeding toegekend, maar samen [KNP & haar dochteronderneming XS4ALL] iets oplossen is blijkbaar te veel gevraagd. Ik wordt daar zo moe van. Wij zitten ver van de centrale af, nou doe daar dan wat aan zou je denken, maar nee hoor blijkbaar hebben ze tegenwoordig liever ontevreden klanten dan dat ze goede service verlenen. XS4ALL; of hoe een goed hoog gewaardeerd bedrijf haar klanten verneukt. Ik ben er klaar mee.

Tobias
08-03-2017

Verschrikkelijk

Na twee keer een monteur gestuurd te hebben is mijn internet nog steeds niet gerepareerd. als je op een afgelegen locatie ligt kan je service wel vergeten. in totaal al twee weken aan het wachten op redelijke service en de volgende monteur komt pas de week hierna. als je een bedrijf hebt: begin er niet aan! drie weken voor er een redelijke reactie op je klacht komt en het maximum bedrag dat je terug kan verwachten voor uren aan de telefoon op de klantenservice wachten is een excuses en het maandelijks bedrag teruggestort. ik loop vanwege de service van dit bedrijf nu minstens een week achter op mijn studie