XS4ALL reviews

3.7

19-10-2020

XS4ALL is XS4ALL niet meer

XS4ALL was tot 1 maart een zelfstandige dochter van KPN, met eigen netwerk en systemen. De kwaliteit daarvan was gewoon top. Ik viel destijds voor XS4ALL vanwege hun strijd voor een vrij en veilig internet, maar onder de vlag van KPN is het verworden tot slechts een labeltje op de KPN-machines. Mja, je hebt feitelijk dezelfde KPN-kwaliteit die Telfort-klanten en gewone KPN-klanten nu ook hebben. Om die reden ben ik naar de overkant gegaan (Freedom), maar wel met enorme pijn in het hart. Zonde, dat een moloch als KPN niet de voordelen én kwaliteit van een premium provider kan erkennen en het zo nodig moet slopen. Niet eerlijk naar klant, personeel en het vrije internet!

Jacqueline
18-10-2020

X4all of gewoon slecht kpn

De laatste tijd slechtbeeld tv, nooit problemen gehad met x4all. Wat mij verbaasd dat xs4all altijd al afname was van kpn. Nu waarschijnlijk alleen service verleent gaat het slecht, toch raar als ze aan hun klanten mededeling deden dat er voor de klant niks gaat veranderen in praktijk, toch vreemd waarom gaat het niet goed het was en is uiteindelijk altijd kpn. Xs4all staat bij service op 1. Wat hebben we daar aan, ze kunnen toch niks doen. Zij en wij blijven afhankelijk van kpn.

16-10-2020

Internet is trager geworden

- 'throttling'. De capaciteit is een stuk lager worden voor de eerste pakketen.

- Eerste keer sinds ik XS4all heb een outage gehad (nu KPN het overgenomen heeft).

En dat tegen een hogere prijs. Nee niet meer tevreden.

Julian
15-10-2020

Ik betaal voor 500mbps glasvezel maar heb al een maand lang 1-30 mbps.

Wat in de titel staat. Ik wilde laatst naar de xs4all website voor troubleshooting maar die kon hij niet eens inladen. Ik betaal glasvezel maar xs4all geeft mij de indruk van 3 wasberen in grote jas die doen alsof ze weten wat elektriciteit is.

13-10-2020

Afschuiven naar KPN monteur

Al 5 dagen geen signaal op glasvezel meer, camera’s geven geen beeld, we zijn vaak buitenshuis en zijn op glasvezel overgestapt wegens de weinge storingen.

Dat valt hard tegen!

Klantenservice van Xs4all is moeilijk te bereiken, was vroeger anders!

Ed
12-10-2020

Internet hapert voortdurend en is Traag.

10 jaar klant. Internet werd vorig jaar al slechter en is steeds slechter geworden. Laatste week dramatisch. Ik ga maar eens opzeggen

10-10-2020

Na inlijving door KPN veel slechter

Al een aantal jaren tevreden klant van xs4all, na inlijving door KPN wordt het slechter en slechter. Haperende tv uitzendingen, slechtere internetverbinding, setupbox kan nieuwe versie gui niet aan, tussen iedere selctie zit een seconde of twee dat er niets gebeurt, zeer ergelijk. En als xs4all nu een goedkope provider zou zijn. Voorheen was xs4all iedere cent waard, maar nu is het zoveel minder adt ik maar eens ga kijken naar een andere provider. Zo jammer, een mooie provider de nek omgedraaid. Bedankt KPN.

Remy
10-10-2020

Eén woord: oplichting

Ga nooit met xs4all in zee. Het is een bedrijf dat je geld aftroggelt, zonder dat er ooit sprake is van dienstverlening.

Allereerst wordt er heel schimmig gedaan over een zogenaamde glasvezelkabel, waardoor je in mijn wijk alleen bij xs4all of kpn kunt afnemen. Achteraf blijkt dat lulkoek (die kabel ligt er helemaal niet), maar dan zit je al vast aan een contract.

Vervolgens wordt de aanvraag geannuleerd omdat je niet kredietwaardig bent. Bellen - blijkt een administratieve fout. De zaak wordt weer in gang gezet, maar alle data schuiven inmiddels een week op. Let wel: dit gebeurt twee keer! ook na de tweede aanvraag weer een annulering en excuses, want administratieve fout.

Vervolgens komt weken later dan de bedoeling was een pakket om internet te installeren. Er komen twee modems (niemand weet waarom) en meer dan 16 snoeren. Hoewel xs4all zegt dat alles standaard door een monteur wordt aangesloten, moet ik daar zelf langdurig achteraan bellen.

Bijna een week later zou de monteur komen. Hij zou eerst bellen. Hij belt niet, dus ik mis de afspraak, terwijl ik in de buurt was. Excuses van de callcentermedewerker, enkele dagen later komt de monteur nogmaals. Deze keer belt hij ook niet, maar ben ik thuis. De man prutst urenlang, maar een aansluiting lukt niet. Er komt tijdelijk mobiel internet.

Weer dagen later arriveert een pakketje voor tijdelijk mobiel internet. Werkt niet. Zelfs nog mee naar de mediamarkt geweest, maar ook vier technische jongens van de digi-afdeling kregen het niet voor elkaar. Gebeld, twee dagen later komt er een vervangend apparaatje. Dit is precies hetzelfde ding, dat wederom niet werkt.

Wat is dit voor bedrijf? wat zijn dit voor oplichters en amateurs? ondertussen betalen we flink aan dit peperdure bedrijf, maar lopen de kosten van het buiten de deur moeten werken op.

Ga nooit met xs4all in zee!

09-10-2020

Belachelijk lange wachttijden

Ik zit al tientallen jaren bij xs4all, al vanaf het begin. Weinig problemen en snel en goed geholpen als er wel wat was. Nu schrijf ik uit frustratie. xs4all is nu KPN en dat wordt ook duidelijk. Heb een storing met mijn televisie. Zit inmiddels 33 minuten aan de telefoo0n te wachten. Geen enkele indicatie hoe lang het nog gaat duren. "al onze medewerkeR is in gesprek", want het moet er haast wel ééntje zijn die dienst heeft.

Menno Zelf
08-10-2020

Bizar slecht nog erger van KPN zelf

Net als bij KPN wil je een nieuw product afnemen? Met 23 seconde heb je een medewerker aan de lijn.

Heb je een enorm simpele vraag en wel ik wil de factuur niet per post maar per e-mail ontvangen dan duur dat 25 minuten wachttijd. Het is nog erger dan bij KPN zelf. Een bedrijf is verplicht de factuur per post of per e-mail te zenden. In een portaal zetten is niet rechtsgeldig. Maar uiteraard komen ze met een echte KPN oplossing. Log in en zoek het maar uit. Menno zelf. Wegwezen!

Marjo
06-10-2020

Na overname kpn is xs4all geflopt, jammer!

Al de tweede tvontvanger in enkele maanden. Geen beeld, beeld bevriest etc, blijft hangen.

Zo slecht geworden, heel erg jammer! Toen xs4all nog zelfstandig was, waren hun super goed. Nooit storingen! Jammer, kip met gouden eieren geslacht☹️

25-09-2020

WAARDELOZE ONDERTSTEUNING

Telefonische ondersteuning bestaat slechts uit een bandje met de boodschap Äl onze medewerkers zijn in gesprek".

Msf
04-09-2020

Geen service meer

Tegen einde van me contract werd ik vaak gebeld door xs4all en ze komen met allerlei kortingen dit dat, afgelopen april heb ik contract voor een jaar verlengd en al 2 jaar gebruik ik iptv ben net terug van de vakantie en mijn iptv kan geen verbinding meer maken met het internet. Contact opgenomen met de xs4all en aantal handelingen doorgenomen maar helaas geen resultaat geleverd, ik weet zeker ze hebben mijn lijn geblokkeerd want als ik mijn iptv kastje bij me broertje aangesloten op zijn internet dan doet het gelijk zonder moeite en zijn kastje doet het ook bij mij dus ze hebben mijn lijn geblokkeerd dat zeggen ze niet tuurlijk. Nu zijn ze overgenomen door k*t bedrijf KPN is mijn verbinding ook niet meer stabiel 3x per week valt mijn internet weg vroeger had ik nooit last gehad misschien 1x per jaar. Medewerkers zijn ze ook niet meer behulpzaam ze zijn zo arrogant geworden net als kpn medewerkers, dus voor mij nooit meer xs4all ook als ze zeggen per maand €10,00 helaas betaal ik liever ietsje meer toch neem ik ander provider maar geen xs4all / kpn meer.

30-08-2020

Sinds KPN is XS4ALL waardeloos geworden

Sinds XS4ALL is overgegaan op het KPN systeem zijn de verstoringen en systeemfouten dramatisch. Meerdere keren per avond loopt de tv-gids vast of is het niet meer mogelijk om programma’s terug te kijken. Elke keer resetten. Ook de terugkeer functies uit de tv gids, terug kijken of teletekst zijn onlogisch. Alles is ook een stuk trager geworden. KPN was toch van het prima systeem van XS4ALL afgebleven. Nu moet ik op zoek naar een andere provider.

Han
26-08-2020

Na overname KPN gaat het niet meer goed.

Veel storingen van het TV menu dat door KPN zonodig verandert moest worden. Denk na over te stappen naar Freedom.

Anton
09-08-2020

Kip met gouden eieren geslacht door kpn

Voordat kpn het idiote idee had de kip met gouden eieren te slachten was XS4all met kop en schouders de beste provider die je maar kan wensen. Ben ruim 22 jaar lid bij hen geweest.

Maar sinds opheffen xs4all niets dan ellende en storingen. Ben nu twee weken bij freedom internet, en het voelt weer als wat xs4all ooit was.

Andre
04-08-2020

Nieuwe tv-software

De "nieuwe" tv software is:

Traag

Onoverzichtelijk

Niet gebruiksvriendelijk

Sinds overname KPN gaat de dienstverlening RAP achteruit. We zijn aan het overwegen naar Freedom Internet over te stappen.

29-07-2020

Xs4all geeft verkeerde info over internet snelheid.

I.v.m te lage en instabiele internet snelheid bij huidige provider,xs4all aansluiting genomen om dit te verbetern.

Xs4all beloofde veel maar kon het uiteindelijk niet waar maken.

50/50 mb was in de praktijk beloofd door xs4all maar ze kwamen niet verder als gemiddeld 34/27 mb.

Dus blijf bij mijn huidige provider.

Harry
27-07-2020

Internet zeer slecht

Zeer slecht internet het lijkt wel of het steeds slechter wordt. Ben al 20 jaar bij xs4all, maar niet lang meer. Er is niet meer mee te werken. Xs4all ga zo door, dan gaat KPN vanzelf failliet.

Dirk
24-07-2020

Jaren lang klant geweest, jaren lang als stront behandeld

Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten waar ik moet beginnen.

Het ging al fout bij het afsluiten van ons eerste contract, het zou minimaal 1.5 maand duren voordat ze een monteur konden langsturen. Destijds veel goeds over XS4All gehoord dus prima, het zal het vast waard zijn.

Na 1.5 maand eindelijk internet, maar toen kwam het volgende euvel. We ontvingen een brief dat de abonnementskosten zouden worden verhoogd met 5 euro. Na lang bellen met veel moeite kunnen regelen dat wij het afgesproken(!) bedrag voor ons jaarcontract(!) mochten blijven betalen.

Dat bleek slechts een van de verhogingen te zijn van de velen die zouden volgen. In enkele jaren tijd waren de kosten van onze internetverbinding met bijna 20 euro gestegen. XS4All heeft altijd wel een excuus: betere service, betere veiligheid etc.

Nou over die service gesproken:

We hebben ruim 2 maanden zonder internet gezeten bij een verhuizing. Dit omdat er kennelijk nog een lijn actief was van een vorige bewoner. XS4All liet weer eens doodleuk niets van zich horen, waardoor wij hier veel te laat zelf achter moesten komen. Compensatie? Ho maar. het zou onze eigen schuld zijn dat er nog een lijn actief was, terwijl zij dat kennelijk wel in hun systeem konden zien. Hadden we dat aan die kabel moeten ruiken?

Dan nog hun F-Secure pakket, als dat geen inbreuk op je privacy is dan weet ik het niet meer. Blokkeert te volledige internet verbinding als er volgens hen 'verdachte activiteit' wordt gezien. Als software ontwikkelaar ben ik kennelijk erg verdacht en staan ze compleet in hun recht om zonder telefoontje, mailtje of wat dan ook je internet verbinding abrupt te blokkeren.

Al de bovenstaande problemen? Prima, daar ben je een internet provider voor. Daar verwacht ik wel wat problemen en dat dingen niet allemaal even soepeltjes verlopen.

Echter, XS4All is duur, gigantisch duur in vergelijking tot de andere aanbieders. Omdat hun service zou goed zou zijn. Dat doet mij het meeste zeer.

Ze zijn nog vol van zichzelf ook.