XS4ALL reviews

3.7

Mve
12-05-2015

Problemen met overstappen naar XS4all

Er is in onze wijk glasvezel aangelegd en omdat onze vorige provider (UPC/Ziggo) dit niet aanbied moesten we overstappen. Na wat onderzoek hebben we ons aangemeld bij XS4ALL. Onderstaand zijn onze ervaringen met XS4ALL van de eerste weken. Alle punten zijn gedocumenteerd met met XS4ALL gecommuniceerd:

1. Wij hebben ons vooraf aangemeld en hadden daarom verwacht dat XS4all contact zou opnemen na dat de aansluiting geïnstalleerd is. Een week na aansluiting werkt er niets. Ik zelf maar gebeld en telefonisch een contract afgesloten. Vreemd dat je hier zelf achter aan moet gaan.

2. Dezelfde dag krijg ik een melding dat de glasvezelaansluiting geannuleerd is. Contact opgenomen met helpdesk. Het blijkt de annulering van de vooraanmelding te zijn. De echte aanmelding is nog wel actief. Erg verwarrend.

3. De naamstelling is verkeerd. Weer contact opgenomen om te corrigeren. Na een paar weken krijg ik een doos waarop weer de verkeerde naam staat. Weer contact opgenomen en het blijkt dat het in een ander systeem niet goed staat.

4. Ik krijg een brief met inloggegevens en wil dus kijken of de naam nu wel goed staat. Bij het inloggen krijg ik de melding dat het account niet actief/onbekend is. Weer contact opgenomen met de helpdesk. Het blijkt dat het account pas over een paar weken actief wordt. Waarom wordt er dan nu een brief met inloggegevens verstuurd?

5. Er is een afspraak gemaakt voor in installateur om 18:30. Deze wordt een dag van te voren afgezegd. Gevraag wordt of ik om 11:30 naar huis kan komen om de monteur te ontvangen. Dit gaat niet en de afspraak wordt naar maandag 8:00 verplaatst.

6. Ik word zondagochten om 8:03 wakker gebeld door een SMS notificatie van XS4ALL dat er morgen een monteur langs komt. Tamelijk onbeschoft om klanten op dit tijdstip lastig te vallen voor zo iets onbenulligs.

7. De monteur komt maandag niet opdagen op de afgesproken tijd. Om 8:30 gebeld met de helpdesk. Is alsnog een half uur te laat gekomen. Monteur was overigens erg vriendelijk en behulpzaam.

8. Als je geen ethernet aansluiting bij de TV hebt moet je voor 45 EUR twee kastjes kopen voor ethernet via stoomnetwerk. Dit was bij het maken van de afspraak wel vermeld maar niet bij het afsluiten van het contract. Aangezien bijna niemand een ethernet aansluiting bij een TV heeft zit je hier dus aan vast en had dit m.i.. als kosten bij het afsluiten vermeld moeten worden.

9. Uitzending gemist blijkt niet te werken verder dan 2 dagen terug. Weer contact met helpdesk en die geven aan dat het een dag kan duren voordat alles geladen is (wat een onzin). Na een dag werkt het inderdaad nog niet en weer contact opgenomen. Het blijkt dat we 10 EUR moeten bijbetalen. De maandkosten zijn nu 80 EUR in plaats van 50 EUR bij de vorige provider.

10. Bij het pakket zit gratis Spotify. Je moet verder zelf uitzoeken hoe je dit kunt activeren. De knop om te activeren werkt niet. Er komt een foutmelding '[UNKNOWN ERROR] malformed JSON string, neither array, object, number, string or atom, at character offset 0 (before "Can't connect to spo...") at /usr/share/perl5/XS4ALL/Spotify/2Organize.pm line 230’. Wat moet ik hier mee? Volgende dag nog een keer geprobeerd en zelfde probleem. Weer een klacht ingediend en het blijkt om een storing te gaan. Niet opgelost.

11. Wij hebben een 100Mb abonnement. Ik meet via de speedtest op de XS4ALL site een snelheid van 91Mb. Ik maak een bericht met duidelijke beschrijving dat dit gemeten is door directe aansluiting op de router via een meegeleverde kabel (dus niet draadloos) via een Gigabit aansluiting op een Macbook Pro. Ik doe er een screendump van de speedtest bij. Krijg een mail terug dat ze geen plaatjes kunnen lezen. In de email wordt gevraagd of ik soms van draadloos internet gebruik maak? Heeft dus geen zin om een goed gedocumenteerde case in te vullen want wordt niet gelezen. Niet opgelost.

12. Nummerherkenning werkt niet meer bij binnenkomende berichten. De monteur heeft de telefoon als DECT toestel op de router aangesloten. Weer een mail gestuurd naar de helpdesk en krijg een antwoord dat ze nummerherkenning niet ondersteunen en zelf in Duitsland contact moet opnemen met de leverancier van de router. Email terug gestuurd dat ik dit niet acceptabel vind en krijg een email terug met een beschrijving dat de DECT telefoon opnieuw geprogrammeerd moet worden van FSK naar DTMF. Handleiding gedownload via Internet maar nergens staat hoe dit moet maar staat nergens vermeld. Niet opgelost.

13. De radio ontvangst via de kabel werkt niet meer omdat XS4ALL geen kabel maar glasvezel heeft en onze radio geen internet aansluiting. Dit hadden we uiteraard zelf van te voren kunnen bedenken. Niet aan gedacht dus eigen schuld. Dan maar geen radio of radio via Internet.

14. Ik werd gisteren gebeld door XS4all of alles naar tevredenheid opgeleverd is. Nee dus. Het is vreemd dat ze dit zelf niet constateren gezien het grote aantal (open) meldingen die in hun systeem staan. Lijkt er op dat er weer langs elkaar heen wordt gewerkt. Ik heb ook gemeld dat ik mijn bevindingen zal publiceren om andere overstappers te informeren. Bij deze.

Er zijn overigens ook een aantal positieve punten:

1. Nog geen storing gehad.

2. Er wordt binnen een dag op email gereageerd. Vaak heb je er niets aan, maar je krijgt in ieder geval antwoord.

3. Bij vorige provider hadden we vaak storing op TV (blokjes) en ‘service niet beschikbaar’ bij uitzending gemist. Werkt hier wel goed.

De conclusie is dat ik nog nooit eerder heb meegemaakt dat een bedrijf er zo’n potje van maakt. Ik begrijp niet waarom XS4ALL door de consumentenbond aanbevolen is of als beste uit de bus gekomen is. Als ik dit geweten had was ik er nooit aan begonnen. Ik ben nu 30 EUR per maand extra kwijt en heb geen radio ontvangst meer. Daarnaast ben ik in twee weken al 4-5 uur kwijt aan oplossen van problemen, mailen en bellen. Een aantal zaken zijn nog steeds niet opgelost. Het enige dat we er op vooruit zijn gegaan is een hogere upload snelheid en iets meer stabiliteit bij TV.

DD
30-04-2015

Heel goed.

Bijna geen problemen gehad de laatste 2 jaar en als we toch iets hadden bellen met de helpdesk en is het zo opgelost. Abonnement voor 500/500 en TV krijg gemiddeld 480-490 download en 460 upload als 2 tv ontvangers aan staan. Dus heel goed. Een paar problemen gehad met de fritzbox 7490 maar dat was niet XS4ALL hun probleem maar AVM. Heel tevreden met de service die XS4ALL levert!

24-04-2015

Kwaliteit en goede dienstverlening

Na meer dan 10 jaar tevreden klant bij XS4ALL, heb ik na 10 jaar televisie bij Canal Digitaal toch de overstap gewaagt naar televisie van XS4ALL. Ik moet zeggen, dat ik erg sceptisch was over de beeldkwaliteit. Maar nadat ik de tv ontvanger (HMB2260) geïnstalleerd had, viel me onmiddellijk op dat de beeldkwaliteit van XS4ALL stukken beter is dan tv ontvangst over de satelliet. Ondanks wat men op internet gesuggereerd. Voor de rest, supersnelle en makkelijke installatie en zoals gewoonlijk, weer een goede service van XS4ALL. Ik ben overtuigd en super tevreden. :)

10-04-2015

Het ergste wat je kan overkomen is klant zijn bij XS4all

Ik heb al twee jaar grote problemen met ze. Website werkt niet goed na veranderingen op hun servers maar toch zeggen ze dat het aan mij ligt. Ik betaal al 4 keer zoveel als elders en de service is nog erger dan de lucht van rottende vis. Verhuizing aangevraagd maar bevestiging komt niet. Ze zeggen dan dat je waarschijnlijk een verkeerd e-mail adres heb ingevuld en moet je nog een keer het formulier invullen waarop ook nooit gereageerd wordt. Het os ook wel te begrijpen, het bedrijf is onderdeel van KPN en dat zegt genoeg. Ik adviseer mensen en bedrijven NOOIT met XS4all in zee te gaan en al je er zit, ga dan meteen weg. Andere providers zijn sowieso vele malen beter en stukken goedkoper.

Pierre
31-03-2015

Perfect !

Ik begrijp die vele negatieve reacties niet. Natuurlijk kunnen er door allerlei oorzaken wel eens problemen ontstaan, maar mijn tienjarige ervaring met XS4ALL (internet) en sinds kort ook TV + Telefoon is werkelijk uitstekend. Weinig storingen en als die er soms zijn is er altijd een deskundig en luisterend oor aan de telefoon om je probleem snel te helpen oplossen. Ietsje duurder dan andere providers misschien, maar volgens mij aanmerkelijk beter in service en stabiliteit. Ook aan de algemene veiligheid van het internet en de kwaliteit van het meegeleverde modem wordt goed aandacht besteedt.

En natuurlijk wil ook XS4ALL graag verkopen en haar klantenbestand uitbreiden, maar ik heb nooit gemerkt dat men hierbij oneigenlijk en dwingend tewerk ging of dat men je onnodig in een duurder kontrakt forceerde.

Voor ieder menselijk kontakt geldt natuurlijk dat je aan beide zijden van de telefoon altijd beleefd moet blijven en je eventuele problemen/storingen helder moet uiteenzetten.

Bruce
16-03-2015

Aanvraag loopt niet door

Blijkbaar willen ze geen nieuwe klanten. Aanvraag voor glas gedaan en na zes weken was er nog niks binnen gekomen. Wel gebruik gemaalt van de overstap service maar binnenkort kom ik zonder internet en tv te zitten. Het vreemde is nog hun reactie houding. Neee meneer u moet self terugbellen. Onse techinische dient is telefonisch niet bereikbaar voor klanten. We maken een nieuwe ticket aan. Sla is twee werkdagen. Graag dan nogmaals terug bellen. Moet niet gekker worden.

R.meij
07-03-2015

Top beter als UPC...

Ruim tien jaar klant geweest van UPC. Eigenlijk nooit klachten gehad mbt tot het internet bij UPC alleen de hardware van UPC was gewoon niet in Orde.

Tv kwaliteit vond ik slecht en modems vaak in de reset. Reden dat ik stopte was dat UPC alle leuke netten uit het basispakket pikte en in het duurdere pakket stopte. En ieder jaar wel een prijs verhoging.

Overgestapt op Xs4all. Okay van 120MB naar 38 Mb is even een stap terug. Maar naar een week ben weet je niet beter. Merk bij Xs4all dat alles veel stabieler is. en de service is uitstekend te noemen.

Wij wilde tv op de slaapkamer! Upc oplossing ' boor een gaat in de vloeren en trek een kabel naar boven'. xs4all ' wij sturen een monteur en we kunnen internet via de stopcontacten leveren, we maken alles keurig in orde'.

En dit deden ze ook precies volgens afspraak. Kan niet anders zeggen keurige service.

Review:

Modem : FRITZbox Wlan 7360, Wat een apparaat zelfs op zolder nu wifi.. en dit door zwaar beton.

Iptv de kastjes zijn zo groot als een apple tv met een mooie solide remote (wit) helemaal super. De software is snel en schakelen tussen netten is sneller als mijn samsung tv zelf. de HD beeldkwaliteit is echt heel erg goed.

Internet, Is prima ik kon de 50 mb niet halen is mij duidelijk kenbaar gemaakt voordat ik akkoord ging met hun voorwaarde. maximaal 38 mb en dit haal ik ook qua download.

Spotify premium account gratis ( of het gratis is weet ik niet ). Wij zijn er super blij mee want dit gebruiken wij dagelijks.

4g kaart met databundel max 250 mb per maand. Toch handig mocht er een storing zijn in het internet. of als je voor je werk op een plek zit waar geen wifi is. Maar op dit moment gebruiken wij dit niet. Maar het zit er toch bij.

Mijn mening:

Voor alle kritische lezers, Ik ben niet ingehuurd door Xs4all 'was het maar zo'. Maar als een bedrijf zo veel moeite doet om een klant tevreden te stellen heb ik daar alle lof voor. Ik ben er erg blij mee en met super tv en prima internet heb ik niets te klagen.

Hoop wel dat ze blijven investeren in het netwerk want het zou mooi zijn als de 50mb downlink wel in gehaald gaat worden in de toekomst. Lijkt mij een haalbare zaak. of anders toch maar verder investeren in glas.

Ik geef ze een acht+

Tuur
26-02-2015

Echt vreselijk slecht

Trage processen die 10 jaar geleden al niet meer konden en bedroevende service.

M. sterenborg
30-12-2014

Beloven alles voor je te doen als je klant wil worden ........

ik denk dat xs4all een cursus vissen heeft gevolgd:

als ze aan het vissen zijn, zijn ze aardig,

hebben ze beet dan zijn ze nog aardiger,

maar hebben ze je binnengehaald dan veranderen ze in kapitein haak.

Jurian
21-12-2014

Een schande!

Ik werd laatst benaderd door een kennis die vroeg of ik een nieuwe website wilde maken gemaakt in Wordpress. Ik heb daarmee ingestemd en de gegevens werden mij toegestuurd.

Ik zag toen dat de website werd gehost door XS4ALL. Nog niet eerder mee gewerkt maar ik wilde wel een poging doen.

Nooit meer!

Ik zag dat er meer dan 200 euro werd betaald voor een simpel abonnement met toegang tot één database. Ik maakt een foutje in die database en wilde deze verwijderen en een nieuwe toevoegen... Maar dat kan niet! Ik had ook geen toegang tot PhpMyadmin en het enige wat ik kon doen was wachtwoorden aanpassen... En daar betaalde mijn klant dan meer dan 200 euro per jaar voor!

Ik heb 30 minuten in de wachtrij gestaan om te vragen hoe ik nu verder moet maar heb daarna de telefoon maar neergelegd omdat mijn telefoonrekening anders meer dan twee cijfers achter de nul zou gaan bevatten.

Ik heb nu aangeraden om over te stappen naar een andere provider. Een die wél goede support biedt en je niet een belachelijk bedrag laat betalen voor iets wat voor geen meter werkt.

06-12-2014

Slechte service slechte beveiliging

xs4all webhosting slechte service slechte beveiliging nemen klanten niet serieus!

Jacqueline
25-10-2014

Echt top

Ik ben nieuw klant en door mijn eigen toedoen tussen online en xs4all heb ik er een zooitje van gemaakt met de KPN bekabeling. XS4ALL regelt monteur en doet niet kinderachtig. gratis en heel snel.

Wel lange wachttijd bij bellen maar ze nemen écht de tijd voor je .. en geen ontzettende verkoop praat gewoon doen.

Ook op twitter had ik een 'klacht' neergezet over de sitatie die ik creerde tussen online en XS4all voor ik eigenlijk al belde en binnen 5 min reactie op twitter.

Goede service! Was iedereen maar zo!

S. van Egmond
13-10-2014

Ik ben geen Ziggo personeel

Nee Ravi. Ik ben net als jij een gewone sterveling die huivert om te moeten wisselen naar een andere provider. De meeste "wisselingen" heb ik gekend begin jaren 90: TIP, XS4ALL, Demon, XS4ALL. Pas in 2010 durfde ik het aan weer 's te veranderen. Altijd prima bevallen. De laatste weken echter in de ochtend en avond wel is een wegvallende verbinding.

H.dev
30-08-2014

Bedonderd door xs4all alles in 1 pakket

ik betaal € 25,00 voor internet krijg daar 22 MB/s voor , maar er is door de afdeling Sale nooit vertelt dat deze ook werd gebruikt voor TV dus minus mijn ISP en tv ben ik al ruim 10 MB/s kwijt dus xs4all verdiend dik aan de tv omdat ze gebruik maken van internet en op het internet verdienen ze dik geld aan 10 a 12 MB/s € 25,00 en met je telefoon ben je aangesloten op voip wat ook storingen met zich mee brengt . daarom zeg ik hoe xs4all aan de beste provider van het jaar komt uit de beoordelingen staat xs4all niet als de nr 1

Fred
22-08-2014

Te laat, leugenachtig en arrogant. Jouw klandizie onwaardig!

Xs4all ligt opzettelijk over levertijd van tv!

Settop boxen worden pas besteld adt de monteur is geweest!

Daardoor komen ze vrijwel altijd twee weken later dan beloofd!

Is bewust beleid! Maar dat vertellen ze je niet van te voren!

Alles voor de deal desnoods liegen!

En dan achteraf powerply proberen te spelen met kleine lettertjes!

Ga nooit in zee met deze leugenaars!

Tuur
22-05-2014

Erg, erg slecht

Het meest verouderde concept dat er maar bestaat, niets geautomatiseerd en een erbarmelijke klantenservice.

19-05-2014

Is het geld niet waard

Slechte service, waar je nog voor betaald ook. Internet/TV doet af en toe raar en zelfs ben ik even snel als ik inlog op het netwerk van mijn OVERBUREN.

Nooit meer XS4ALL dus!

Dave
09-05-2014

Internet + TV

Nu 7 maanden iTV van XS4ALL en bijna 2 Jaar internet. Heb alleen maar goede ervaringen gehad. Modem die meegeleverd wordt is zeer goed en bied veel extra's.

Had een paar keer vraag over mijn e-mail en hoe ik het beste iets in kon stellen, altijd keurig geholpen. Zeker een aanrader!

Een (voormalige) klant
30-04-2014

Hoop onkosten voor eigen rekening bij storingen

In anderhalf jaar twee keer een langdurige storing gehad bij XS4ALL Alles-in-1 Basis. Beide keren in totaal anderhalf uur tot twee uur aan kosten kwijt alleen voor contact met XS4ALL. Daarnaast 4 tot 5 dagen volledig onbereikbaar en geen toegang tot TV en internet... XS4ALL betaalde slchts een paar Euro's 'compensatie'. Ik heb na de tweede keer onmiddellijk een andere provider gezocht.

Eerdere ervaringen met UPC, KPN en KPN Glasvezel waren veel beter en goedkoper!

15-03-2014

De beste

Ik ben al een paar jaar klant bij Xs4ALL internet-televisie, en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik heb een score van 9 gegeven, maar eigenlijk verdienen ze een 10 (ik geef een 9 omdat er dan nog iets te verbeteren valt voor xs4all, al zou ik nu niet weten wat).

Wat met name benoemt mag worden is dat de Helpdesk ook echt helpt! Het is goed georganiseerd. Refereer je naar eerder contact, dan hebben ze dat direct voor zich. De technische kennis is ook echt aanwezig, en er wordt niets van een computerscherm "opgelezen". Het is daarbij een lokaal servicenummer en geen duur 0900/088 nummer waar je weer extra voor betaald. Ze zijn tot zo ver altijd perfect bereikbaar geweest, zonder veel wachttijd. Ook werken de producten(en bijbehorende updates) vlekkeloos. Zelfs als er storing is, heb je toch internet, dus ik heb eigenlijk nooit storing gehad! Ook zijn ze eerlijk tegenover vaste klanten. De uitbreidingen van hun product gaat ook direct in voor degenen die al klant zijn! En daar is Xs4ALL tot zover de enige in zijn mijn ervaringen. Bij andere bedrijven krijg je meer als je nog geen klant bent zo lijkt het. Daarbij is de externe opname mogelijkheid voor TV (dus naast de HD recorder opnemen) een geweldige gratis extra. Ik neem nu 5 films tegelijkertijd op als ik dat wil. De opslagcapaciteit is dus veel meer dan alleen de GB's van de HD recorder (een hele flinke waslijst aan opnames dus). Ook heb ik nog nooit iets opgenomen dat achteraf niet opgenomen bleek te zijn!

Ik ben hiervoor klant geweest bij UPC en KPN (niet de minste dus). Ik kan niet anders zeggen dat Xs4ALL er met kop en schouders bovenuit steek. Eerlijkheid, kwaliteit, en daardoor NIET duur! Het wordt pas duur als je niet krijgt wat je hebt besteld, en daar is bij Xs4ALL geen sprake van.

Dit is mijn ervaring, en een oprechte. Succes met kiezen van uw (nieuwe) provider.