XS4ALL reviews

3.7

Wil
12-07-2020

Xs4all is na overname door KPN van top naar flop gekelderd.

Jarenlang heb ik probleemloos internet en TV gehad van Xs4all. Dat ik daarvoor iets meer betaalde als bij de concurrent was geen probleem. Echter sinds de overname door KPN is de serviceverlening gekelderd en de storingsgevoeligheid met een factor 1000 verhoogd, Haperend beeld en geluid is nu eerder regel als een zelden voorkomende uitzondering. Tot overmaat van ramp heeft KPN ook nog besloten om de decoder te voorzien van een "nieuw" ontzettend onhandig en supertraag werkend menu. Inmiddels betaal ik nu dus meer als bij de concurrent voor een dienst die geheid slechter is als bij de concurrent.

Dus ik ga overstappen omdat helaas Xs4all is gedegradeerd naar een slechte kopie van KPN. En KPN is al bagger. Als ik dan toch moet betalen voor een slechte internetverbinding en miserabele TV ontvangst dan betaal ik liever een stuk minder bij een concurrent.

08-07-2020

Los het zelf maar op

De monteur heeft 2 jaar geleden het modem in de meterkast geplaatst. Ik had in huis een punt laten aanleggen door een erkend installateur, maar de monteur vond het te ingewikkeld om dat te gebruiken. De meterkast bevind zich buiten de voordeur. Vanaf het begin heb ik slecht bereik gehad. Dat was nooit zo storend, maar nu werk ik vanwege corona thuis en vind ik het wel storend. XS4all gebeld. Zij zeggen: wij hebben dat punt binnenshuis niet aangelegd, dus sturen we geen monteur. Los het zelf maar op.

Op kantoor heb ik ook XS4all en vóór de overname door KPN kwam daar een monteur (Van Guidon, die hebben ze er ook uitegooid) en was het probleem daar zo opgelost. Sinds de overname door KPN is de service stukken slechter. Ook de wachttijd aan de telefoon trouwens. Ik overweeg een overstap naar een goede provider.

Gerardus
02-07-2020

Xs4all aan de lus van KPN

Sinds 27/6 ligt xs4all er bij ons uit, kabel stuk getrokken door stedin, kpn moet reparatie verzorgen echter wij zitten nog steeds zonder internet (02/7)

Xs4all is te afhankelijk van kpn. Dus de oplossing een andere provider vinden. Helaas want xs4all sterft zo een langzame dood met dank aan kpn.

Dave
30-06-2020

Werkt altijd

Prima organisatie. Werkt in principe altijd. Ik denk dat het 3-5 keer per jaar een paar minuten eruit ligt. Kortom: een uptime van 99%. Heel soms is er een echte storing geweest. Maar dat is in de afgelopen 5 jaar misschien 1 keer.

Merijn
29-06-2020

Service is slecht geworden!

Problemen met wif! Oplossing is zoek het zelf maar uit! Un de XS4ALL tijd zou dit niet gebeurd zijn! Nu het KPN is zijn we helaas aan de KPN mentaliteit overgeleverd.

29-06-2020

SINDS 2 MAANDEN SLECHTE INTERNET VERBINDING

Internet valt steeds weg of heel traag en geen WiFi, klantenservice gebeld sturen nieuwe modem op maar geen monteur, je zoekt het maar uit mentaliteit geworden. Na internet van xs4all vanaf dag 1, nu serieus opzoek naar andere provider

Laura
24-06-2020

Internet nog meer problemen dan voorheen

Ook ik ben al jaren klant bij XS4all, maar WiFi is al een paar jaar een probleem. Eerst omdat het bereik op zolder slecht was, wat enigszins werd opgelost met na veel geharrewar een betere modem en een range extender. Deze laatste maanden, juist nu het extra belangrijk is, heeft het echter dramatishe proporties aangenomen. Na 3 sessies van gemiddeld anderhalf uur iedere met de helpdeskmedewerkers -die echt heel vriendelijk en behulpzaam zijn- worden al onze laptops minimaal 3 keer per uur uit de WiFi gegooid. Geen drama als je iets aan het opzoeken bent, dan connect je opnieuw, maar redelijk genant als je een vergadering voorzit. Morgen eindelijk een monteur, als dat hem niet wordt, ga ik overstappen.

Hungurdungur
23-06-2020

Internet en WiFi dramatisch!

Dagelijks internet onderbrekingen. TV signaal ook steeds slechter. Mediabox start op de meest onhandige tijden vanzelf opnieuw. Ook veel haperend en bevroren TV signaal. Zelfs WiFi is werkelijk dramatisch. Ik had er wel rekening mee gehouden dat de overgang naar KPN problemen en storinkjes zou veroorzaken, maar niet in deze mate. Ik vermoed dat xs4all veel heel oude klanten gaat verliezen, waaronder ikzelf. Ik stap over naar Freedom en wens xs4all veel sterkte.

21-06-2020

Na overgang naar KPN heel veel storingn

De overgang naar KPN is een heel slechte voorheen nooit storingen met internet en tv nu een paar keer per dag. Als het niet verbeterd stap ik over naar de nieuw xs4all.

20-06-2020

Hele dag geen zakelijk internet

Je merkt aan alles dat xs4all in handen is van KPN . helpdesk is klant onvriendelijk werkt niet mee weten zogenaamd alles. Laten je de hele dag alleen maar reports draaien en je bedrijf ligt de gehele dag stil.komt door een virus mbv goede virusscan om half negen morgens al aangegeven dat virus weg is blijven ze je de gehele dag je aan het lijntje houden. zeer slecht. En net voor sluitingstijd geven ze het internet weer vrij wat om 9 uur al had gekund en als ik een 0 kon geven zou ik dat gedaan hebben

08-06-2020

Corona debacle

Al vanaf maart bezig om klapperend internet hersteld te krijgen, eerst een nieuw modem opgestuurd gekregen dit gaf echter geen verbetering. Meerdere malen contact gehad echter vanwege Corona was het niet eerder mogelijk dan vanaf 8-6-2020 een ticket aan te laten maken. Vandaag weer aan de telefoon om een ticket aan te laten maken. Vertelde men mij doodleuk dat de datum vooruit geschoven is en het niet eerder dan 1-7-2020 mogelijk is het ticket aan te maken. Let wel dan is er nog geen monteur.

Er wordt wel gerepareerd bij volledig defect, nieuwe opleveringen worden ook wel gedaan.

Volgens heeft XS4ALL geen last van het Corona virus maar steekt het KPN virus de kop op. KPN levert een goed product maar als je problemen hebt weet men bij KPN het probleem nog groter te maken.

04-06-2020

Traag internet

De laatste 10 dagen bleef de tv steeds bufferen. toen ik een snelheidstest deed kreeg ik een berglandschap te zien met een max. van 33 Mbps terwijl ik voor 50 betaal. toen xs4all nog niet van de kpn was kreeg ik altijd een mooie strakke lijn te zien van 50 Mbps. maar xs4all deed ook regelmatig (kon ik zien op de logfiles van de fritzbox) een DLM. de kpn doet dat niet.

vijf dagen geleden na een half uur in de wacht gestaan te hebben kreeg ik iemand aan de lijn die me na meer dan een half uur beloofde een nieuw modem te sturen. meer kon hij niet doen. een monteur sturen in de coronatijd is onmogelijk.

gisteren, met het nieuwe modem nog steeds hetzelfde. helpdesk hield me aanvankelijk weer aan het lijntje maar uiteindelijk werd ik doorverbonden met de klantenservice. die hebben toen mijn snelheid verhoogd naar 100 Mbps.

alleen was er hier weinig van te merken. sterker nog de snelheid kwam toen niet meer boven de 30 Mbps. weer xs4all gebeld of ze me aub weer terug wilde zetten op 50 Mbps want dat was beter. hebben ze gedaan. door coronatijd word ik na 1 juli (dat is over vier weken) teruggebeld door xs4all om een afspraak te maken met een monteur.

het is door omstandigheden dat ik voorlopig nog niet wegkan bij kpn anders was ik al lang overgestapt.

xs4all, als beste getest: wij van WC-eend adviseren WC-eend.

Maarten
01-05-2020

Internet in buitengebied is waardeloos

Ik woon al 25 jaar in het buitengebied. Hier is geen kabel, geen glasvezel, alleen een simpel 2-aderig telefoonlijntje. ik heb dan ook al 25 jaar Internet via ADSL, via dat telefoonlijntje.

Downloaden is nog wel redelijk, niet al te snel (+- 8 Mb / sec), zelfs streamen van bijvoorbeeld Netflix gaat nog prima. Uploaden is echt heel erg traag (+- 1 Mb / sec) en vooral ook erg instabiel zodat die 1Mb/sec bij lange na niet wordt gehaald. Het uploaden van relatief grote bestanden (0,5 Gb en meer, bijvoorbeeld filmpjes) is zo goed als niet mogelijk.

3 jaar geleden ben ik overgestapt naar XS4ALL, zogenaamd als "beste" getest. Hun ondersteuning is vriendelijk maar hierbij kunnen ze niet helpen omdat de techniek ver achterblijft (en dat in 2020). Bij XS4ALL die 3 jaar wel altijd de hoofdprijs betaald. Vandaag ben ik overgestapt naar KPN, goedkoper, en Internet loopt nog steeds via dat telefoonlijntje (dat overigens van KPN is). We wonen helaas te ver van een telefooncentrale voor fatsoenlijk internet. KPN levert voor minder geld zowaar een extra 4G-modem, dat zorgt dat Internet behalve via die telefoonlijn ook via 4G verloopt, als extra. En wie schetst mijn verbazing, uploaden gaat nu met bijna 9 Mb / sec, en is nog behoorlijk stabiel ook (dankzij de ondersteunende 4G). Bravo KPN!

Bertus
28-04-2020

Hopeloos

Slecht interner help desk stuurde een kabel op van 25 meter €25 die moest ik in de tv prikken

Eigen monteur erbij kon zo de bak in

Kortom waardeloos

Eline
20-04-2020

Super slechte service

We zijn vandaag de hele middag + deel avond thuis gebleven omdat er een monteur zou komen. 3 uur na dat de monteur (op zijn laatst zou komen) krijgen we een mailtje dat de afspraak gecanceld is en dat we pas in juni een nieuwe afspraak kunnen maken.

Ons intussen wel de hele middag thuis laten zitten!

De reden is: "Omdat er corona maatregels getroffen moeten worden". Ik weet al vanaf maart dat dat nodig is! Waarom komt XS4ALL daar vanavond pas achter?

Alwin
09-04-2020

Waarom ben ik niet eerder over gestapt?

Een paar jaar geleden had ik veel problemen met internet bij Ziggo. Na het zoveelste probleem en het zoveelste halve antwoord via de helpdesk besloten om naar een andere provider te gaan voor internet

Dat had ik eerder moeten doen. 1x een issue in de afgelopen jaren gehad, maar die was snel en accuraat opgelost. Voor de rest: GEEN problemen,

Zo'n 2 maanden geleden ook het tv abonnement bij Ziggo opgezegd vanwege vaak stilstaand beeld en krakend geluid. Nu ook voor tv bij XS4ALL. En ook hier is het een goede beslissing geweest. Prima beeld, altijd functionerend.

Dikke 10 voor XS4ALL

Jasper
24-02-2020

Waardeloze helpdesk

Na eerder XS4all gehad te hebben met veel narigheid waren wij terug naar Ziggo gegaan. Helaas werkt bij Ziggo, nog steeds, de Nederlandstalige ondertiteling bij programma's vrijwel niet (zijn ze al zo'n tien maanden mee bezig) dus weer terug naar XS4all vanwege het feit dat ik als zwaar rugpatient regelmatig boven op bed lig en dan beneden opgenomen programma;s kan kijken en, vooral,. omdat hun ondertiteling prima werkt.

Nu heb ik regelmatig dat de tv's, dus beneden en boven, uitvallen. Het groene lampje op de ontvanger gaat uit, beeld valt helemaal weg, en na een x aantal seconden gaat het groende lampje op de ontvanger weer aan, maar.nooit beeld krijgen. Pas als ik de steker van de ontvanger eruit en weer erin gedaan heb komt er na eerst het blauwe scherm met interactieve tv opstarten etc. weer beeld. Ben je wel zeker vijf minuten weg van je programma bijv. een spannende film of een voetbalwedstrijd.

Vorige week heb ik hier over gebeld en voorgesteld om twee nieuwe ontvangers te krijgen. Heb ik daar bijna een half uur aan de telefoon gezeten met grote ruzie op het einde. De medewerker, geen kennis van zaken bleek later, wilde per se dat er een monteur kwam. Die is zaterdag geweest en heeft alle instellingen gereset en gezegd dat als het weer zou gebeuren ik even kon bellen en dan een nieuwe Fritzbox zou krijgen. Hij zou hier een melding van maken zodat het zonder lang aan de telefoon te zitten geregeld werd.

Gisteravond bij het tv kijken WEER tv uitval dus vanmorgen goedgemutst gebeld. Na lang wachten kreeg ik een medewerker aan de lijn die erg moeilijk deed over het vervangen van de Fritzbox. Na veel discussie kreeg ik een vrouwelijke 'techneut' aan de lijn die eerst het verslag van de monteur moest lezen. Begrijpelijk. Nu schijnt die monteur, van KPN door XS4all gestuurd, geschreven te hebben dat het in de Fritzbox zit, maar adviseerde dat er een XS4all monteur moest komen als het weer gebeurde! Hoe zout wil je het hebben want hierover heeft die monteur tegen ons niets gezegd!

Uiteraard was ik na weer een half uur aan de telefoon woest en mede omdat die vrouwelijke zei dat haar collega die ik net voor haar aan de lijn had geen kennis van een Fritzbox had dus nooit had kunnen zeggen dat het daar niet aan lag.

Omdat ik toch een beetje als leugenaar werd aangemerkt heb ik die vrouwelijk maar aan mijn vrouw gegeven. Die vrouwelijke wilde toch weer een monteur sturen, maar als XS4all monteurs van KPN niet serieus neemt wat moet ik dan met WEER een monteur hier? Nu komt er dan eindelijk, na heel veel gezeur, een nieuwe Fritzbox die ik zelf aansluit. Hopelijk is het probleem dan verholpen en hoef ik geen gebruik meer te maken van deze waardeloze amateurs die doen of ze kennis van zaken hebben.

Zo gauw als Ziggo de ondertitelingsproblemen voor 100% heeft opgelost ben ik weer Ziggo klant. Ik laat mij, voor € 86,- per maand niet als een hond behandelen.

Omdat de ontvanger in de woonkamer erg laag staat en boven vrij hoog moet ik als zwaar rugpatient beneden op de grond kruipen en boven op een krukje staan om de stekers eruit en erin te doen. Niet echt bevorderlijk voor mijn welzijn dus want moet dus ook als ik al in bed lig!

Conclusie, laat mensen met echte kennis van zaken aan de telefoon komen.

Rini
16-02-2020

6 jaar xs4all

Ik zit nu ruim 5 jaar bij xs4all . Over hun internet en TV ben ik tevreden, de service is abominabel.

Begon bij de aansluiting, de monteur gaf door dat alles werkte, maar niets werkte en de klantenservice gelooft natuurlijk de monteur.Maand zonder internet en wel betalen. Na 2 jaar werd ik zonder kennisgeving afgesloten, ik betaal via automatische incasso en daar was niks misgegaan. het bleek dat een medewerker handmatig een betalingsachterstand had veroorzaakt die ik dan eerst maar moest voldoen, na een maand zeuren gaven ze toe en sloten me weer aan.Ieder jaar gaat de prijs 8 procent omhoog om de service en kwaliteit te verbeteren, welke service,? zo vraag ik me af.Maar goed er is eigenlijk geen concurrentie want ik heb geen zin in weer een rits monteurs, dus ik blijf zitten.

Adrie-Jan
14-02-2020

"Reparatieconstructie" blijkt nieuw jaarcontract.

Deze januari geen internet gehad dankzij vermeende lijnkaping. Dit is opgelost door de lijn "terug te kapen". Vervolgens kreeg ik dubbele factuur waarna ik overstap naar andere provider (was het zat). Nu wordt één abonnement opgezegd maar zit ik opeens vast aan een jaarcontract voor de terugkaaplijn. (!?) Nooit akkoord gegaan met een nieuw abonnement met jaarcontract, wel een emailbevestiging ontvangen met opzegtermijn van 2 weken en dat terwijl ik zonder internet zit. Mij is nooit medegedeeld dat deze reparatie mij verplicht tot een nieuw jaarcontract. De overstap wordt nu ook door xs4all tegengehouden vanwege jaarcontract opzegtermijn. Ik wil dat dit geannuleerd wordt, gecorrigeerd wordt en weg bij xs4all! U begrijpt dat ik nooit van mijn leven een nieuw contract afsluit bij een provider die faalt in leveren van de diensten en de "geprezen klantenservice"

terugkaaplijn is geen nieuw contract en nooit geakkoordeerd, wil gewoon maand opzegtermijn!

22-01-2020

Top Provider

Al sinds de start van xs4all zijn we klant.

Top service en beveiliging.

In al die jaren bij elkaar slecht 15 minuten offline geweest!

Bij vragen bijvoorbeeld over maximaliseren van beveiliging snel contact en perfect advies.

Verwacht niet dat KPN deze service kan waarmaken, helaas, XS4ALL, dank voor de mooie jaren en de top service!