Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
24-08-2021 rijd iemand achterop mijn auto. Dit persoon is verzekerd via Centraal Beheer. Ik heb een Das rechtsbijstand en die sturen netjes een aansprakelijkheid stelling en schaderapport. Geen enkele reactie van Centraal Beheer. Herinnering verstuurd, en nog eens, maar helemaal niets. We zijn nu ruim drie maanden verder en het enige wat ik denk: Gelukkig hebben we meer verstand van negeren!
Ik zou iedereen afraden om een klus te boeken via Klushulp. Ivm een lekkage heb ik met spoed een klus geboekt om de dakgoot te laten schoonmaken. De vakman kwam langs en ging weg nadat de klus naar zijn zeggen gedaan was. De dakgoot lag echter nog vol met bladeren! Maar nog erger vind ik het contact daarna met centraal beheer. Ik heb 5 keer moeten bellen en 5 dagen moeten wachten (intussen is de lekkage heel veel erger geworden en heb ik het op een andere manier op moeten lossen) en elke keer de boodschap: wat vervelend mevrouw we zijn er mee bezig. Echt schandalig en maken absoluut niks waar wat er op de website staat.
Vorig jaar is mijn vloer vervangen na waterschade. Centraal beheer heeft dit opgepakt met tussenbedrijf Parket Tree en heeft Ten Dam vloeren te Purmerend uitgekozen als bedrijf.
Lang verhaal kort; vloer trok krom, Parket tree gaf aan dat het de schuld was van de stukadoor (vloer is gelegd voor het stuccen) en daarmee was de kous af. Er kwam niemand langs. Ik heb weken lang geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Stond minimaal 30 minuten in de wachtrij en belde tijdens mijn werk. Klachtencoördinator zou mij terug bellen, moet nog gebeuren (we zijn maanden verder). Zeer niet-klantvriendelijk en daarom stap ik over naar een andere verzekeraar.
Belachelijke reclame spot! Nooit meer achmea of rabobank hier in huis. En zal mijn uiterste best doen om ze op alle mogelijke manieren te boycotten.
Heel slecht bedrijf!
Nooit meer een verzekering hier!
Brandschade super geregeld en afgehandeld
Waardeloze “verzekeraar”. Had schade aan mijn vloer omdat de leidingen van mijn cv te warm werden door een mankement aan mijn cv ketel. Was geen gevolgschade. Als er nu water was gelekt wel. Forse schadepost wat Centraal Beheer een zorg zal zijn. Als ze maar niet uit hoeven te keren. Is de naam van verzekeraar niet waardig. Heb er wel een andere naam voor maar die houd ik beter voor me.
Mijn hele leven nooit een rechtsbijstand nodig gehad. Nu met afwikkeling van een nalatenschap blijkt er helaas hulp nodig te zijn.
Centraal beheer is niet bereikbaar, van het kastje naar de muur, willen de opdracht niet nemen etc. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld want het kon niet zonder hulp en een klacht ingediend. Toen bleek dat zij fout zaten werd er gedramd om de casus over te nemen. Uiteraard niet gedaan omdat zij fout zaten. Gemaakte kosten door mij zijn niet vergoed. Ze wilde het graag zelf doen om de kosten te drukken. Advocaat bevestigde dit als bekende werkwijze. Uiteindelijk nog kosten gemaakt gewoon waar iemand voor werkt en zij besloten niet meer te betalen. Bizar dat je iemand zo afscheept die zijn werk doet. Klachtafwikkeling idem dito. Zij hebben gelijk de wereld is gek. Het imago van even Apeldoorn bellen en betrouwbaar kan ik niet meer onderschrijven. Het enige wat ze doen is hun kosten en dus ook winst willen beheersen. Gaat niet om de mens.
Sanibroyeur monteur van Centraal Beheer. De monteur had geen verstand van zaken. Het advies van de monteur was om de hele Sanibroyeur te vervangen. Kosten rond de 1200 euro.
Via de fabriekant van Sanibroyeur gezocht naar een ander bedrijf. Die hebben het probleem kunnen oplossen zonder nieuwe Sanibroyeur.
Dat scheelde ons meer dan 1000 euro.
Mijn advies: Geen gebruik maken van deze service!
Vakman komt tot twee keer toe niet opdagen. Voor 77 euro mag je een professionele aanpak verwachten maar helaas.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meerdere keren zeer vriendelijk en snel ben geholpen door de medewerkers van Centraal Beheer, zelfs ook teruggebeld zoals beloofd de dag erna en alles geregeld en zeer snel werd ik geholpen, daar kunnen menige klantenservice desks nog echt wat van leren.
Wij krijgen een bedrag door wat we zouden krijgen voor het scooter ongeluk van mijn dochter. Na 2 maanden nog niks ontvangen. Wij bellen maar elke keer is de vrouw in kwestie of de hele dag in gesprek of niet aanwezig. eindelijk wij haar aan de telefoon en wat denk je. Het is niet duidelijk wie de schuldige is volgens CB. Mijn dochter is zwaar afgesneden op een fietspad en veel schade en verdriet, en nu opeens is het niet duidelijk. Of we een getuige hebben? Nou heel toevallig heeft ze een getuige. Dus wij weer bellen met CB en de betreffende mevrouw die de zaak behandeld. andere week zijn we nu al aan het bellen en krijgen deze mevrouw maar niet aan de telefoon. Echt ook degenen die opneemt bij CB is een arrogante kwal! een de mevrouw die onze zaak behandeld is wederom de hele dag in gesprek. Super irritant dit! Verzeker je nooit bij CB!
In de metro ben ik op reis in het buitenland mijn headset verloren (duur dingetje). Ik geef al mijn gegevens en situatiebeschrijving door aan de telefoniste/supportmedewerker. Na 3 keer mailcontact en een telefoongesprek komt de telefoniste tot de conclusie dat ik het niet verloren ben maar heb laten liggen in de metro. Ze heeft suggestief vragen gesteld waarna ze deze conclusie trok. Ik voelde woede en kon niet echt meer iets terugzeggen en voel me totaal in de steek gelaten door deze verzekering. Het ging om 350 euro. Ik heb geen ervaring met andere reisverzekeringen, maar ik weet dat ik totaal versteld stond van deze handelswijze. Ik raad Centraal Beheer bij niemand aan.
Het melden van mijn schade begon op 8 maart 2021 via de app van Centraal Beheer. Vrij kort daarna sprak ik telefonisch een medewerker. Toen heb ik de oorzaak van de schade al duidelijk toegelicht. Maar er ging flink wat tijd overheen en ik moest ook nog de oorzaak van de waterschade zelf oplossen (wat ik bijzonder vindt, omdat ik ervaringen van andere woonverzekeringen heb gehoord, waar ook de oorzaak van de schade kosteloos wordt verholpen, omdat het gaat om een oorzaak die buiten mijn schuld ligt: een constructiefout waar ik zelf niets aan kan doen). Maar naast dat Centraal Beheer het repareren van de oorzaak niet vergoedt, wordt ook de gevolgschade niet vergoed. Dit zou dan zogenaamd komen doordat het door achterstallig onderhoud komt en 'gewoon' om slecht kitwerk gaat. Dit terwijl een lekdetectie-expert een vakkundig rapport aanlevert, waarin nota bene wordt beschreven dat de badkamer in goede staat van onderhoud verkeert. Maar wat doet Centraal Beheer? Je wordt als trouwe klant lekker lang aan het lijntje gehouden, terwijl je steeds eerlijk en transparant vertelt over de schade en problemen en ook allerlei taken moet uitvoeren (zoals het opmeten van je vloer, onderzoek doen naar de herkomst van je inboedel) waar je uren mee bezig bent. Je deelt steeds meer en blijft eerlijk zaken delen totdat je één klein dingetje noemt (wat ik veel eerder ook al had genoemd), waar Centraal Beheer zich dan opeens volledig in vastbijt, omdat dat ene dingetje dan opeens de volledige oorzaak is van je schade en dat vergoeden ze dan niet. In mijn geval gaat het om een constructiefout onder de douchebak, waar ik zelf helemaal niets aan kan doen. Door deze constructiefout is de douchebak in gaan zakken, wat niet supermerkbaar gebeurt en daardoor is de douchebak los gaan laten van de kitrand. En dat laatste is waar Centraal Beheer dan zijn tanden in vastbijt. Want dan is de oorzaak zomaar opeens achterstallig kitwerk. Het is volgensmij 100% duidelijk dat de oorzaak NIET achterstallig kitwerk is en dat de oorzaak ergens anders ligt. Hoewel ik dit meerdere malen duidelijk heb toegelicht, is het maar één keer tot een medewerker doorgedrongen. Die gaf aan dat het dan opeens weer niet wordt vergoed, omdat constructiefouten na 5 jaar verjaren. Waarvoor ben je dan bij Centraal Beheer nog wel verzekerd? Moet Hans Klok via een goocheltruc op magische wijze allemaal water in je vloer en muur goochelen? Of moet je, in plaats van dat je zoals ik gewoon eerlijk bent over je schade, waarvan de oorzaak volledig buiten jezelf ligt, dan maar liegen zodat je wel vergoeding ontvangt? Ze zeggen dat 'eerlijk het langst duurt', maar dat klopt dan bij Centraal Beheer eigenlijk alleen omdat je dan veel langer aan het lijntje wordt gehouden, met lange tijd de goede hoop dat zolang je alle taken en toelichtingen voor Centraal Beheer netjes uitvoert je schade vergoedt wordt, om uiteindelijk de deur op je neus te krijgen. Want dit alles wordt me niet meteen verteld aan het begin, zodat ik in ieder geval meteen de slechte voorwaarden van Centraal beheer weet. Dit alles heeft ruim drie maanden geduurd! En dat terwijl we o.a. met zwarte schimmelplekken te maken hadden.
Ik ben kortgezegd zeer ontevreden over Centraal Beheer en ben mijn vertrouwen in deze organisatie helemaal kwijt. Het mag duidelijk zijn waarom ik jullie zeker niet zou aanraden bij anderen. Ik zou anderen eigenlijk moeten beschermen tegen jullie en jullie eigenlijk zelfs moeten AFraden om bij jullie een verzekering af te sluiten.
Wellicht dat het vertrouwen nog hersteld kan worden als ik met terugwerkende kracht toch nog wat kan terugkrijgen voor alle moeite en uren tijd die ik in dit probleem heb gestoken, want ik heb uiteindelijk de oorzaak en de gevolgschade zelf moeten oplossen, een grapje dat me een paar duizend euro en ook flink wat tijd en stress heeft gekost. Maar ik ben er eigenlijk al bang voor dat dit toch niet gaat gebeuren en dat ik op zo kort mogelijke termijn ga overstappen naar een woonverzekering met meer fatsoen voor klanten en betere (of eigenlijk normale) voorwaarden.
Neem nooit een verzekering (voor pechhulp) bij centraal beheer. De alarmcentrale is amper bereikbaar. Telefoniste legt gewoon in. Ze sturen geen servicemechanieker maar laten gewoon afslepen op uw kosten. Zelf uw garage bellen en alles regelen is stukken goedkoper en makkelijker.
Bereikbaarheid: héél lange wachttijden voor contact ( 15 tot 25 min.) soms nog langer of helemaal niet.
Accuratesse: tot drie maal toe verkeerde naam op polis.
Rechtsbijstandhulp: in drie gevallen afgepoeierd. Twee gevallen uiteindelijk zelf geregeld en wel vergoed gekregen. Met huidige probleem bezig het zelf opgelost te krijgen. Dus zonde van het geld!
Ook is de voorlichting bij wijzigen verzekering ver beneden maat. Kortom tijd, na jaren, alle verzekeringen op te zeggen.
Loodgieter is een half uur geweest, waarbij een uur werd gerekend + 'servicekosten'. Daarnaast werd aangegeven dat er geen reparatie meer mogelijk was, maar het gehele duoblok vervangen moest worden. Als ik zelf voor een nieuwe toiletpot zou zorgen, konden zij deze wel plaatsen . Hierna een echte loodgieter laten komen, die had in een half uurtje de vlotter vervangen, plus het afdichtingsprofiel. Klus geklaard. Voor ons geen centraal beheer meer, dat is duidelijk.
In 2020 woonden wij tijdelijk in een chalet ivm woningnood. Hiervoor had ik het adres veranderd, om te voorkomen dat wij niet verzekerd waren ingeval van brand of lekkage. In oktober kregen wij een vast adres en toen heb ik het adres gewijzigd uiteraard. Nu blijkt dat wij vanaf oktober tm heden, mei 2021, premie betaald hebben voor het chalet en dat het nieuwe huis dus al die tijd niet verzekerd is geweest.! Alleen het post adres is veranderd. Dit had ik graag willen weten, lijkt me toch logisch dat je huidige inboedel is verzekerd en niet de inboedel van je vorige adres. Ik heb per vandaag deze woonverzekering stopgezet. Ik ben ontzettend kwaad, tevens hadden wij een slechte ervaring met de afhandeling van schade aan een auto. Auto stond stil op een parkeerplaats, andere auto rijdt achteruit, tegen onze auto aan. Afhandeling: allebei voor de helft schuldig omdat we vergeten waren 1 kruisje aan te vinken. Kortom, zodra we weg kunnen gaan we weg bij Centraal Beheer.