DHL reviews

Marten
04-11-2020

Ongelofelijk slecht

Vandaag een pakket ontvangen dat duidelijk verkeerd behandeld is. Ondanks pijlen, vermelding als breekbaar en UP is het pakket geplet en de inhoud kapot. Gewoon platgedrukt. En op de website van DHL is géén heldere procedure voor klachten en schade te vinden. voortdurend verwijzen naar een klantenservice die kennelijk alleen voor zakelijke klanten bedoeld is. Zowel verzender als ontvanger volstrekt onbereikbaar

04-11-2020

Slechte communicatie

Slechte communicatie, het systeem werkt niet en de bezorgers doen net alsof je niet thuis bent zodat ze eerder naar huis kunnen. Waardeloos organisatie!

Juliette
03-11-2020

Een 1 is nog te hoog voor dit bedrijf

Weer een pakket niet geleverd. Ik moest ervoor thuisblijven en vervolgens krijg ik nadat de klantenservice gesloten is een bericht dat ik niet thuis geweest zou zijn. Dit is een pertinente leugen, ze zijn hier helemaal niet geweest en bovendien geen briefje achtergelaten. Het is een onhandig groot en zwaar pakket, dat willen ze helemaal niet thuis afleveren. Het is iedere keer hetzelfde. Vanochtend meer dan 40 min. met verschillende medewerkers van de klantenservice aan de lijn gezeten, het enige wat ze kunnen is een nieuwe bezorgafspraak maken met uiteraard geen enkele garantie dat de chauffeur dan weer liegt en zegt dat ik niet thuis zou zijn. Het mooiste was nog wel de medewerker die vertelde dat het pakket al bij het afhaalpunt lag om 9.45. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat DHL pas in de middag kwam en het pakket dus niet geleverd was. DHL claimt bovendien dat er niemand binnen DHL is die de chauffeur kan bellen om te zeggen dat hij het pakket thuis moet afleveren en niet bij het afhaalpunt. Ik vraag me af waarom ze bij DHL überhaupt een klantenservice hebben, die mensen kunnen ze wel ontslaan want ze hebben geen idee wat er met post aan de hand is en kunnen niets anders dan het opnieuw inplannen. Dat kan veel efficiënter via een wegformulier. Scheelt weer een hoop geld aan salaris lijkt me.

Elwin
05-10-2020

Liegende bozorger over status

Ondanks status 'bezorgd' het pakje niet aangetroffen bij receptie.

bij navraag bij DHL blijkt het pakket retour afzender (ipv afgeleverd) omdat het adres niet te vinden zou zijn.

Dus niet alleen een liegende bezorger ('bezorgd') maar ook een incompetentie bezorgen (niet kunnen vinden).

Nu maar hopen dat ze niet betaald krijgen door verzender.

Abigere
26-08-2020

DHL Bezorger is een topper

Ondanks de negatieve ervaringen van anderen wil ik toch een positief geluid laten horen. Tijdens de corona crisis en lockdown werkte DHL gewoon door. En ondanks de enorme drukte levert DHL netjes op tijd in tegenstelling tot die andere grote pakketbezorger. Bij ons zijn de bezorgers altijd netjes en vriendelijk. Beste DHL medewerkers, bedankt en jullie verdienen een pluim!

Jv
24-08-2020

Pakketten kwijt

Meerdere keren onjuiste adres op briefje genoteerd door bezorger bij niet thuis waardoor pakket kwijt. Of sturen pakket gewoon retour afzender. Klantenservice doet niets, verwijst naar afzender. Ik mijd voortaan bedrijven die met DHL werken.

Merel
18-08-2020

Nog minder dan een 1, pakjes kwijt en lang wachten op schadeloos stelling

Eerlijk gezegd een jaar lang echt alles goed gegaan. Maar vanaf eind mei onwijs de klad erin gekomen.

Pakjes vermist, sommige gevonden, sommige retour gekomen waardoor weer dubbele verzendkosten, en ook nog echt kwijt. Je kan dan claim indienen maar bij die afdeling is een verwerkingsachterstand van 35 werkdagen. Maar heb een claim 30/6 ingediend dus die zou nu wel opgelost moeten zijn, nee want hij is 25 werkdagen geleden pas op gepakt. En ook restitutie voor dubbele verzendkosten 3/7 ingediend, en die is pas nu 5 dagen geleden opgepakt. Intussen wel de mensen die bij mij wat gekocht hadden en niks ontvangen hebben schadeloos moeten stellen. Ook geeft de klantenservice elke keer verkeerde en onvolledige informatie (vorige week ja u hoort deze week wat van ons) week later nee mevrouw het loopt pas 25 werk dagen en er staan 35 werkdagen voor en ga zo maar door. Ook zou ik 3/8 een brievenbus pakje ontvangen, bij de trace code stond dat ze langs zijn geweest en ik niet thuis was, 1 onwaar ik ben de hele dag die dag thuis binnen geweest, en 2 pakje kon door brievenbus dus zo ie zo rare reden. Ook is het pakje meteen terug naar de verzender gegaan en niet naar dhl punt, ook mega vreemd. En nu is ook dit pakje vermist. ZO waardeloos in 1,5 maand dik 60 euro schade. En ik verkoop dingen omdat ze niet meer passen en het me een extraatje geeft. Voor mij nooit meer DHL.

Freek
03-08-2020

DHL betekent anno 2020 "je pakketje zelf ophalen"

Mag ik ook 0 als cijfer geven?

4 separate zendingen over de afgelopen maanden, 4 keer "kon niet bezorgd worden", 4 keer gewoon terwijl wij gewoon aanwezig waren. Bedrijfspand, kantooruren, alle binnenverlichting aan, met de buitendeur direct in onze TD. Geen briefje in de bus, niets.

Daarna weer de volgende dag ophalen op DHL Servicepunt, wat zoveel wil zeggen als de plaatselijke "crossmotor-boer" op hetzelfde industrieterrein als waar wij zitten.

Conclusie: Bezorger klaarblijkelijk te bedonderd tweehonderd meter verder te rijden. Gevolg is dat wij keer op keer onnodig naar een ophaalpunt moeten EN dat we de zendingen, die we soms dringend nodig hebben, een dag later in huis hebben dan nodig is.

Bij zending #2 en #3 al een klacht ingediend (ingewikkeld, kostbaar en tijdrovend telefonisch, ALS je ze al te pakken krijgt) maar dat helpt ook niets.

Sietske
09-06-2020

Pakket niet bezorgd

Zeggen dat je voor een dichte deur staat terwijl ik de hele dag thuis was ,en je kunt een bus niet missen voor onze deur daar onze ramen zo groot zijn dat je gelijk ziet dat er iemand is, en dan zeggen dat hij of zij is geweest om 18,15 onzin hij is niet geweest ?

Mw. Henriëtte
05-06-2020

Beleefdheidsnormen ontbreekt

Al een paar keer bij de Hema een bestelling geplaatst en het wordt bezorgd door DHL. Pluspunt: Track& Trace.

Minpunt: Beleefdheidsnormen ontbreken.

Het pakket wordt in de lift gezet en dat is het wel.

Elissa
09-05-2020

Slechte service ooit

Pakket aan iemand anders op straat gegeven, als bezorgd gemarkeerd en gewoon weg gereden! Klantenservice belachelijk. Klachten worden niet serieus genomen.

26-08-2019

Pakketten komen nooit op tijd

Dit jaar 2x ervaring met DHL, pakketten komen niet op tijd, heel vervelend als je ze om zakelijke reden nodig hebt. Krijgt een mail met een tracking code om te kijken wanneer het komt, eerst op de volgende dag, dan na weekend. Kun je op maandag al om 08 uur op je werk zijn (normaal 09 uur), komen ze niet. Mag je tot 18 uur wachten. Andere ervaring, ook weer een dag te laat, niet thuis, heel gedoe, uiteindelijk 4 dagen later op kunnen halen! Zie ook de hoeveelheid negatieve ervaringen bij klantenvertellen.nl. Ik doe niets meer met DHL, beter PostnL.

Michel
15-08-2019

De ellende die DHL heet! Pakketten komen te laat of worden ontvreemd!

Inmiddels zijn we alweer ruim 4 jaar verder sinds mijn laatste beoordeling over DHL (#DHLNL) en nog altijd is de dienstverlening van dhl.nl gewoonweg waardeloos! Als het niet nog slechter is geworden.

Zo ook weer afgelopen week. Ik, mijn collega en mijn vriendin hadden in totaal een drietal (3) pakketten laten bezorgen via DHL op mijn werk. Dinsdag hadden alle 3 de pakketten (van een tweetal verschillende vervoerders) de status van bezorgd om 11:34.

Helaas bleek dit niet waar. Er is helemaal niks afgeleverd (voor de zoveelste keer door DHL). Nu wordt er weer een onderzoek gestart welke 3 dagen duurt (minimaal uiteraard).

Gezien de pakketten van verschillende vervoerders kwam, kunnen wij alleen maar concluderen dat de onderbetaalde werknemer van DHL met het busje met alle pakketten met de noorderzon is vertrokken!

Aangezien het keer op keer fout gaat bij DHL en ook gezien de talloze klachten en ergenissen die je op het web kunt terugvinden, denk ik dat het tijd is geworden om DHL totaal te boycotten. Tegenwoordig zijn er voldoende alternatieven. UPS, GLS, DPD en PostNL. Al deze vervoerders doen het (vele malen) beter als DHL.

DHL = DRAMA!