Odido Thuis reviews

1.3
Positief1%
Neutraal1%
Negatief98%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Kadir
21-03-2018

Alsof derde wereld internet

Met hoop dat ik snellere internet kan krijgen dan wat ik had , heb ik maand geleden overgestaapt naar t mobile thuis. Al derde week hebben we geen internet. Kpn monteur langs geweest, modem van t mobile is zeer slecht zei die en naa week konden we afspraak met t mobile monteur. We waren letterlijk figuurlijk voor de deur wachten en biemand gekomen en zelfs gezegd dat we niet thuis waren. O n g e l o f e l i j k! ik ben totaal zat van t mobile. Ik ben van plan rechtzaak te beginnen. Ik werk van thuis en onze 4 g internet al op omdat we geen internet thuis hebben!

Christiaan
21-03-2018

Spook afschrijvingen en spookrekeningen na canceling binnen 4 dagen

Binnen 4 dagen gecanceld ptotaalpakket, het bleek dat ze werken met verouderde modems, daarbij kon mijn vorige/huidige provider van telefoon internet en telefonie, een beter prijs en sevice en modem geven, dus binnen 4 dagen gecanceld. Die idi.ten van T-mobile hadden toch 75 euro afgeschreven omdat ik volgens hun buiten de annuleringstermijn zat, echte ik heb een bevestigings datum en opzegdatum brief van hun gekregen daar zit dus 4 dagen tussen. ik ben altijd teverdene geweest met T-mobile pre-paid, nu met hun internet tv en bellen pakket alles ineen steven ze op een faillisement af wat een bagger organisatie, ik heb die 75 euro terug laten boeken en krijg nu nog steeds spookmails, ze adverteren met "we zijn er voor u met snelle service"", niets id minder waar, gebakken lucht verkopen ze, vandaag voor de tweede keer op een mail van hun gerageerd 6 dagen erug ook al een mail gekregen van ze, een aanmaning.vanwege een in 4 dagen gecancelde order. Laat ze maar komen, gekken werk.

Remko
01-03-2018

Nooit aan beginnen

Zeer slechte service, wordt van het kastje naar muur gestuurd. Waardeloze opnamekastjes, bedenktijd van 14 dagen volgens de rechten van de consument heb je niet omdat die rommel twee weken later na het contract loopt pas krijgt. Een en al misleiding nooit mee in zee gaan je zit er een jaar aan vast komt er niet meer onderuit blijf bij kpn!

GezinEHV
17-02-2018

Nooit doen!

Wat een verschrikkelijk bedrijf! Nooit, maar dan ook NOOIT iets kopen! T-mobile had via het internet een leuke aanbieding: T-Mobile thuis alleen internet, 37,50 euro per maand voor 750Mb/s. Alles geregeld, overstap service en alles. Vervolgens probeer ik via hun website een afspraak te maken zodat er een monteur langs komt. Mijn abonnement gaat in per 05-03-2018 maar dan kan er geen moteur langs komen? Dit kan pas op 13-03-2018. Dus ik bel met de monteur service van T-mobile(Giudion) met de vraag of dit eerder kan. Betreffende mevrouw geeft aan dat dit niet kan, luistert niet naar mijn verhaal en verbindt me door met T-mobile. De mevrouw van T-mobile geeft ook aan dat dit niet kan, Ik zit dus een week zonder internet. Vervolgens ga ik een discussie met mevrouw aan, wordt ze bijzonder onbeschoft en als ik haar naam vraag hangt ze op! Dus ik denk, met zo een bedrijf wil ik geen zaken doen. Op de website staat aangegeven dat je moet bellen om op te zeggen. Dit doe ik dus. Ik krijg wederom een mederwerker van T-mobile aan de lijn, ik leg alles uit en geef aan dat ik wil opzeggen. De man verbindt mij door met een andere afdeling. Ik krijg weer een man aan de lijn, leg weer alles uit en geeft aan dat ik wil opzeggen. LET OP: mijn abonnement zou officieel pas ingaan per 05-03-2018! Nu zegt de man dat dat niet gaat en indien ik wel opzeg, ik aan een boete van 75 zit euro! Vervolgens geeft ik aan dat ik toch recht heb op herroepingsrecht van 14 dagen? Blijkbaar staat in hun algemene voorwaarden dat het herroepingsrecht in gaat vanaf de dag dat je het abonnement afsluit. Dus niet de dag dat je het product KRIJGT, nee de dag dat je op de internetpagina op oke drukt. Heel stiekem van T-mobile, aangezien de monteur pas na 14 dagen contact met je opneemt (dus daaaag herroeppingsrecht). Ik weer de discussie aan, vervolgens zegt meneer dat ik naar hem moet luisteren? zit ik in een omgekeerde wereld? ik ben toch de klant? Ik weet niet wie er personeel aanneemt bij T-mobile maar ontsla die persoon en de helft van het personeel. De betreffende man die ik als laatste sprak, sprak met een zwaar buitenlands accent, toen ik zijn naam vroeg, zei hij dat hij Kees-Jan heette en weigerde zijn achternaam te geven. Jammer dat T-mobile zo met nieuwe klanten omgaat. Natuurlijk zit ik nu aan een jaarcontract vast. Wat een enorm trietste aanfluiting van een bedrijf. Onbeleefd tegen klanten, ophangen, kleine lettertjes in het contract en achterbakse streken. Mijden als de pest!

Breda
16-02-2018

We hebben een kat in een zak gekocht!

We hebben al 4 dagen een all-in abonnement ( TV-internet) van T-Mobile. Ons TV-geluid werkt al 4 dagen niet, want het schijnt dat het tv abonnement van T-Mobile niet werkt op een 4K TV! Tot onze grote verbazing, kan het geluidsprobleem niet worden opgelost worden door Tmobile! We komen er nu achter, dat de tv abonnement van T-Mobile niet geschikt is voor de nieuwste TV. We willen het abonnement opzeggen, maar dit kan niet kosteloos. We moeten dan een jaar lang het abonnement blijven door betalen. Belachelijk, dat je voor iets moet betalen die niet eens goed functioneert! Graag hiervoor een passende oplossing!

Mike
14-02-2018

Schandelijk slechte service!

T mobile kent geen service. Door medewerkers word je continu aan het lijntje gehouden. Afspraken worden niet nagekomen. Meermaals wordt er beloofd dat ze het gaan uitzoeken en terug bellen. Het terugbellen gebeurd echter nooit. Momenteel zit ik echter al 5 maanden thuis met een waardeloze wifi verbinding.

Carlos
31-01-2018

Discontinuiteit Internet is wat je ervoor terug krijgt!

Wegens trage internetverbinding (video-streaming ging niet helemaal goed) sinds enkele maanden bij Tele-2 in de avonduren, ben ik overgestapt op T-Mobile Thuis van 100 Mbit/s voor 29.50. Nou dat had ik dus vooral niet moeten! Elke dag problemen met verbinding die uitvalt, van alles en nog wat aan gedaan maar niet geholpen. Op klantenservice moet je echt niet gaan rekenen. Onbekwame, laag opgeleide en nogal brutale medewerkers die niet weten waar ze over hebben. Mijn mening is dat mensen beter geen abonnement kunnen nemen bij T-Mobile voor INTERNET!

Marjo
26-01-2018

Slechte onjuiste info in de winkel en slecht product en service se

Ik ben in de winkel onjuist geïnformeerd ondanks gerichte vragen. In kort verteld de verkoper had zelf ziggo en t mobiel levert dezelfde producten. Vragen over terugkijken, gamen en alles specifiek gevraagd . Mevrouw dat is idem als bij ziggo.niet dus. Waardeloos 6 zenders waar je 5 programma's terug kunt kijken (niet eens de programma's die ik kijk ), gamen is en ramp komt niet eens in de server. Internet bereik in huis is bedroevend aan de keukendeur is alles weg. 2 internet aansluitingen op het modem en zo nog meerdere zaken die ronduit slecht zijn en niet vergelijkbaar met ziggo zoals de verkoper wel beweerd. Een gsm j3 galaxy (2017) werkt niet op het modem van t mobiele op ziggo modem geen enkel probleem.in de winkel heb ik aangegeven niet de sportzender fox te willen maar tot mijn verbazing betaal ik 7,50 per maand .ja hoor voor fox sport , hij staat mooi aangevinkt als optie. T mobiele kan dit niet oplossen en stuurde me van het kastje naar de muur. En te weten dat ze zelf die toestellen verkopen. T mobiele denkt nu mijn klacht op te lossen door een monteur te sturen. Het bedrijf geld me toen ik erg ziek was en heb dit ook aangegeven. Maar ze bleven bellen. Toen ik zelf belde om dan toch maar eeen afspraak te maken heb ik 2x langer dan 10 aan de lijn gehangen zonder ook maar iemand gesproken te hebben. Ik ben meer dan 25 jaar t mobiele klant mobiel nooit problemen gehad maar het t mobiele thuis slaat alles doet al de goede jaren te niet. Klantenservice via de chat is waardeloos 1 reactie per dag. Wat ik wil met directe ingang van t mobiele thuis af zonder enige gevolgen voor mij. Het loopt nog tot sept maar hoe dan ook weg ga ik er en als ze niets doen zal mijn reclame voor dit bedrijf er niet positiever op worden. Waardeloos!

Janet
29-11-2017

T-mobile thuis verandert opzegdatum abonnement zelf!

In oktober mijn abonnement keurig per telefoon opgezegd. Mijn abonnement wilde ik graag door laten lopen tot midden december. Geen probleem, bedankt voor het op tijd doorgeven van de opzegging. Mail en brief teruggekregen dat mijn abbonement van t-mobile thuis per 19 december zou worden beeindigd.

Paar weken later krijg ik een brief dat het abbo per 4-01-2018 wordt opgezegd omdat ze het verzoek tot voor opzegging van een andere provider hebben gekregen. ? ja, ik ga verhuizen en de nieuwe bewoners sluiten een nieuw abbo per januari af, hoe kan dit mijn probleem ineens geworden zijn?

Ik bel. lange wachttijden. Ik mail. Binnen 5 werkdagen sturen we u bericht. Niet dus. twee weken pas. Helaas ze kunnen er niets meer aan doen. Ik mag ze in februari wel terugbellen zodat het teveel betaalde geld wel weer teruggestort wordt! Toch compleet de omgekeerde wereld? Ik bel weer naar de klantenservice. Nee helaas, ze kunnen echt niet voor mij doen.

Echt ongelofelijk! Zo ga je toch niet met je klanten om. Ik regel mijn zaken op tijd met een bevestiging van t-mobile zwart op wit en dan ook nog het lef hebben om te vragen of ik hun problemen wil oplossen! EEN ZEER BOZE KLANT!

Rolf
29-11-2017

Overname Vodafone thuis naar T-mobile thuis slecht

Iemand ook negatieve ervaringen tav de overname van Vodafone thuis door T-Mobile thuis?

Bij mij zijn zoals nu blijkt alle acties niet mee gegaan in de overdracht.

Paul
25-11-2017

Slechte verbinding en drama om op te zeggen

Welen lang was het internet slecht en bibberde het beeld vd tv. Ondank bezoek monteur geen verbetering. Uiteindelijk uit het niets was het probleem gevonden.het lag bij ons, we hadden een bridge tap in huis ? En het Robleem lag bij ons, opzeggen kon dus niet kosteloos meer. We konden wel op eigen koste. Een expert in huren.laat het probleem na 5weken vanzelf zin oogelost.ineens kennelijk geen bridgetap meer in hiuis. Ik zou zeggen neem je moeder in de maling. Toen opeggen t mobile blijkt geen adres te hebben vlgs klanrenservice en ruim van te voren telefonisch opzeggen, ik was na uren bellen eindelijk doorgebroken tot de klantenservice bleek hun systeem dit. Niet te kunnen .? Uiteindelijk kon ik vgls mevrouw Moena roch per godsgratie een mail sturen. U krijgt binne. 5dagen antwoord. Nu vele dagen later u raadt het niks meer gehoord. Mij. Advoes NOOIT AAN T MOBILE BEGINNEN og ja uitbreiden van net lakket is wel een Lus punt dit kan binnen een minuut via hun site.opzeggen ja zie vorig drama deze optie kent de site niet . Ik wordt hier werkelijk kots misselijk van . Wat is dit voor bedrijf.

Claudia
20-11-2017

T-mobile thuis opzeggen is drama!

Vanaf 6 november ben ik al bezig met het opzeggen van mijn thuis abonnement. Ik heb 6 mails gestuurd met bewijs van verhuizing, maar ik krijg geen reactie. Als ik naar T-mobile bel, moet ik eerst minstens 15 minuten wachten voor ik iemand te spreken krijg, als ik dan iemand te spreken krijg, zijn ze niet bepaald vriendelijk. Ik ben benieuwd of het geregeld is vóór de verhuizing.

Bauk
03-11-2017

Slechte service

Wij hadden een contract met Vodafone en zijn overgenomen door T mobile. Wat wij ontzettend jammer vinden! Vodafone leverde altijd super service. Nu zitten wij sinds gistermiddag zonder tv, telefonie en internet. Gebeld met de klantenservice en het Probleem kan telefonische niet worden opgelost. Dus het probleem is bij de technische dienst neer gelegd. Tot op heden nog niet terug gebeld. Wederom contact op genomen met de klantenservice, 45 min aan de lijn gehangen tot ik er door kwam. Er werdt gezegd dat er 5 werkdagen voor staan om dit probleem op te kunnen lossen. Het is nu vrijdag en het weekend staat voor de deur Mijn vraag is waarom? Waarom heeft moeder die overigens bij KPN zit dezelfde avond wel een monteur over de vloer om het modem te vervangen? En het probleem op te lossen? Wij hebben toch een abonnement en betalen hier voor? Ik vind dit een zeer kwalijke zaak van T mobile dus zal T mobile ook afraden de service van hun is bar en bar slecht! Zo ook een bericht via Facebook verstuurd vanmorgen om 8.43 tot op heden nog geen reactie ontvangen! Waarbij juist staat dat er gewoonlijk super snel wordt gereageerd, nou nee dus niet.

Wil
20-09-2017

Afspraken niet na komen van T mobile

Begin augustus 2017 heb ik contact gezocht met T mobile thuis ( we waren als met twee mobile abonnementen over gegaan van KPN naar T mobile ) , toen begon het al te rammelen. Ik had een opzegtermijn van één maand bij KPN en kwam overeen met T mobile en KPN dat de overgangsdatum op 24.09 2017 zou zijn, wat KPN ook meteen bevestigde, maar T mobile gaf ineens 24.10.2017 op. Na zeker tien keer met Tmobile ( en telkens voordat er iemand te spreken was telkens circa 35 minuten in de wacht gezeten heb ) getelefoneerd te hebben adviseerde mij uiteindelijk iemand mij de aanvraag stop te zetten en meteen weer te activeren. Dit was de enige manier om deze puinhoop die de medewerkers van T mobile terug te draaien zei de medewerkster. Ik kreeg daarop meteen van T mobile een mail waarop de 29.09.2017 aangegeven stond dat de verbinding tot stand gebracht zou worden en dat er enkele dagen vooraf een monteur contact met ons op zou nemen.

Later kan niet omdat wij in de loop van de 29.09.2017 op vakantie gaan en daarom de aansluiting ook niet op een andere datum kan omdat wij dan op vakantie zijn. ( we hadden met pijn en moeite onze vakantie een week kunnen verschuiven met het hotel in Oostenrijk!.

Ook KPN bevestigde deze overgangsdatum !. Nu kregen we 15.09.2017 van een bedrijf namens Guidion een mail dat ik een keus kon maken vanaf 4.10.2017 om de aansluiting in orde te maken.

Nu kun je nagaan dat ik helemaal uitglipte toen een medewerker van zowel T mobile en Guidion mij ijskoud durven te vertellen dat T mobile de lijn niet eerder vrij kon geven.

T mobile maakt gebruik van het zelfde netwerk als KPN en het enige verschil is het modem, dat bepaald uiteindelijk wie de provider is en waarvan je de rekening krijgt ( groene stroom komt ook uit het zelfde stopcontact als normale stroom ).

T mobile meld zich überhaupt niet en Guidion stuurt iedere dag een mail met een andere aansluit mogelijkheid na 04.10.2017.

Beide bedrijven hebben gewoon maling aan iedereen en doen net of ze gek zijn en of ik nu een vakantie geboekt heb of niet( nadat ik de aansluitdatum doorgekregen had ) interesseerde hun niet, dat is ons probleem !

Dus ik vertel iedereen in mijn omgeving en kennissenkring dat ze nooit naar dat om professioneel bedrijf moeten overstappen en er zijn er al 5 die daardoor een andere provider gekozen hebben en als onze twee mobiele contracten aflopen , gaan we daarmee meteen naar een ander dan T mobile!.

Pascallos
14-09-2017

Tmobile thuis klant van tevreden naar ontevreden klant door verhuizing.

In augustus op tijd een verhuizing doorgegeven van een internet contract van Tmobile thuis. Tmobile gaf in het telefoon gesprek aan om dan meteen een 3 in 1 pakket te nemen voor de prijs van 21,50 en dat voor 6 maanden lang. De aansluiting zou per 8 september ingaan. Een paar dagen voor de aansluiting kregen wij alleen de moden binnen, maar geen tv kastje. Dus ik bellen. Dus sturen ze mij een tv kastje op. Daar hadden ze niet bij vermeld dat de korting dan zou gaan vervallen. Dus ik weer bellen en kreeg een jongen aan de lijn. Hij heette Khan. Hij zei dat het allemaal verkeerd gelopen was en mocht de korting niet op de factuur staan dat ik de korting van 6 maanden in 1 keer kon krijgen. Dat vond ik prima dus dat sprak ik met hem dat af. De zondag 10 september probeerde ik de tv kastje aan te sluiten van tmobile. De aansluiting deed het niet dus ik weer bellen. De vrouw snapte er niks van, ze zou het naar de backoffice sturen. Geen tv voor mij. Vandaag 14 september belde ik weer en vroeg naar de status van de tv. Ze zei dat het niet zo snel aangesloten kon worden. Maar ik meende dat ik 8 september al de tv zou kunnen aansluiten? Dus heb ik meteen tegen haar gevraagd om de tv en bellen te stoppen. Toen keek ik op mijn tmobile.nl daar stonden 2 tarieven en 1 tarief van 23,50 en van 27e voor alleen internet. Dus ik weer bellen. Ze zei dat het verhoogd is. Ik ging daar helemaal niet mee akkoord zei ik en tmobile heeft mij daar nooit van verteld want ik had de hele verhuizing via de klantenservice geregeld. Ik ga zit al bijna een jaar op de oude adres bij tmobile voor 23,50 en ik zou verhuizen met de oude tarieven. Er is vandaag de 14e ook nooit de tarief van 27 e benoemd. Echte slechte zaak bij tmobile en als je ze belt dan zeggen ze dat ze er niks tegen kunnen doen. Ik wil gewoon dat Tmobile mij internet levert tegen de tarieven die ik al bijna een jaar had bij hun, 23.50€ voor internet. Of als dat niet kan mijn jaarcontract kosteloos ontbindt .

Roel
08-09-2017

Traag internet en geen HD zenders(zwart beeld)

L.S. heb een dag goed internet en TV gehad daarna, internet zo traag als 20 jaar geleden. De TV geeft geen HD zenders weer, constant zwart beeld en error. Heb contact gehad met klantenservice en werd voor mijn gevoel absoluut niet serieus genomen , klacht werd zogenaamd door gespeeld naar backoffice , ja zal wel. Verder niets meer gehoord

Arjan
20-06-2017

Please let me go

Wilde per 1 juni overstappen van KPN naar T-Mobile. Dat werd door een grote landelijke storing twee dagen zonder TV en internet. Daarna één bak ellende. Mobiel geen bereik, tv bevriest één keer per uur en internet instabiel. Na het diverse keren geprobeerd te hebben bij de klanten'service' (en telkens tegen een muur van onwil aangelopen te zijn) uiteindelijk maar naar de winkel terug. Daar ben ik allervriendelijkst (echt super) geholpen. Na mijn brief gelezen te hebben was hun reactie "daar valt mijn mond van open" en kon ik per direct en zonder extra kosten weg bij de afdeling mobiel. Ze hebben geprobeerd hun internet bedrijf ook aan opzegging mee te laten werken maar die vragen € 271 voor hun 'fantastisch' prestaties. Tegen beter weten in vandaag zelfs twee keer met de afdeling klanten'service' gebeld en weer probeerden ze mee aan het lijntje te houden en werd ik zelf voor kinderachtig uitgemaakt. Jawel, de 'service' afdeling begint tegenwoordig zelf maar met het beledigen. € 271 klinkt bijna redelijk om van deze ellende af te zijn.

Zie net eerlijkheid product staan. Ze leveren een modem met 4 lan poorten, slechts 2 werken er voor internet (echt waar, ik verzin het niet).

Dave
02-02-2017

Haaperende diensten

Sedert 18 december 2015 zijn wij een contract aangegaan betreffende T-mobile (voorheen Vodafone) thuis. (Nu met spijt als haren op ons hoofd) Bij het aangaan van dat contract in de T-mobile (voorheen Vodafone)winkel in Almere-Buiten had ik al aan de incompetentie van de dame die mij probeerde te helpen kunnen zien dat de toekomst niet veel goeds te bieden zou hebben. De informatie die zij mij kon verschaffen was nul tot niets, hoe kunnen zulks opgeleide personen T-mobile (voorheen Vodafone) laten vertegenwoordigen in een winkel, en die kerel op de achtergrond deed al hélemaal niets, collegialiteit ten top om een beginneling zo te laten tobben.

Helaas begonnen de problemen al een ruime week later, en ben deze vanaf Woensdag 6 januari 02:06u. schriftelijk gaan bijhouden, en maak ik foto’s en video’s van de tv met de T-mobile (voorheen Vodafone) problemen. Ik ben genoodzaakt om bijna twee wekelijks (sorry voor m’n bewoordingen!) de één nog meer dan de andere incompetente analfabetische helpdesk medewerker telefonisch te contacten. De één vertelt je nog achterlijkere oplossingen dan de ander die je er kort daarvoor telefonisch hebt gesproken. Ik heb in het verleden toch best wel wat providers uitgeprobeerd, welke allemaal wel hun problemen kennen, maar T-mobile (voorheen Vodafone) spant hier toch écht wel de kroon.

Ik was voornemens om mijn klacht compleet “viral" te laten gaan opdat andere potentiële klanten wél goed geïnformeerd worden over de problemen met T-mobile (voorheen Vodafone) thuis. Het is dat mijn vrouw mij er op attendeerde om jullie ten laatste malen de problematiek op te laten lossen, of een pleister op de wond aan te bieden, helaas is van beide tot op heden geen sprake. Er werd mij door zo’n helpdesk medewerker verteld dat T-mobile (voorheen Vodafone) een “coulance beleid” heeft en er een nette compensatie tegen over kan staan. Ik had in het begin tevreden geweest met dat pakket waar ik op z’n mist RTL Duitsland mee kon kijken, maar daar laat ik me nu niet meer mee afschepen. Wanneer de helpdesk medewerkers hun werk gedaan hebben is alles in een log genoteerd (maar aan de reacties van de volgende helpdesk medewerker te bemerken wordt er zo goed als niets of nihil genoteerd), en kunt u een indicatie krijgen wat er allemaal gaande is.

Ik moest hem bellen met de vraag waarom ik, wanneer ik een programma vanaf het begin wil gaan bekijken, een programma krijg te zien die ruimschoots daarvoor is uitgezonden. Een andere medewerker die ik reeds in het verleden betreffende dit probleem had moeten bellen, kon het met wat technisch gedoe verhelpen, en na een restart van die (Fantastische) settopbox kon ik dan inderdaad het programma vanaf het begin bekijken. Echter de persoon die ik sprak kon dit niet, wist niet hoe dat in zijn werk ging, kortom… hij kon mij hier niet in helpen en er werd iets naar een één of andere afdeling gestuurd, en dit bedoel in nu onderandere met incompetentie.

Het verleden heeft mij geleerd om alle problemen tot op de minuut te noteren en zover mogelijk foto’s en video’s te maken van de ellende die ik hier “Dagelijks” ondervind. Ik noem u wat data en problemen met die settopbox:

Woensdag 6 januari 02:06u Probleem: settopbox bevroren en geen internet meer. Actie: stroom van de settopbox af en de stroom van de modem moeten halen.

Dinsdag 12 januari 11:40u Probleem: settopbox bevroren en geen internet meer. Actie: stroom van de settopbox af en de stroom van de modem moeten halen.

Donderdag 21 januari 11:32u Probleem: settopbox reset zich zelf spontaan en formatteert de spontaan de hardeschijf Resultaat: Alle reeds opgenomen programma’s weg, pleitte, gone. Actie: M’n gal gespuwd bij die helpdesk

Maandag 25 januari 13:00u Probleem: De settopbox staat op radio, er wordt over geschakeld naar TV, compleet zwart beeld, settopbox compleet vast. Actie: stroom van de settopbox af moeten halen, en wachten of ie het weer gaat doen in één keer.

Donderdag 28 januari 02:39u Probleem: settopbox compleet bevroren. Actie: stroom van de modem moeten halen. Probleem:  om 02:48u nog steeds geen tv. Actie: de stroom van de modem moeten halen, en om 02:52u werkte alles weer. Probleem: 02:58u de settopbox wéér compleet bevroren. Actie: wéér de stroom van de settopbox af moeten halen. Probleem: 03:01u nog steeds zwart beeld en een settopbox die niet functioneert, de settopbox wéér compleet bevroren. Actie: wéér de stroom van de settopbox af moeten halen Resultaat: 03:06 alles werkt weer.

Dinsdag 2 februari 03:36u Probleem: settopbox weer compleet bevroren. Actie: stroom van de settopbox afgehaald. Resultaat: 03:40 alles werkt weer. Probleem: 03:56u settopbox wéér compleet vast. Actie: gewacht en om 03:59u weer de stroom van de settopbox afgehaald.

Donderdag 4 februari 13:00u Probleem: roze-achtig beeld over het tv beeld heen, kan niet zappen, kan totaal niets meer. Actie: stroom van de settopbox afgehaald.

Zaterdag 6 februari 20:00/22:00u Probleem: de settopbox in de slaap kamer is een eigen leven gaan leiden. zapt uit zich zelf van het ene naar het andere kanaal. oorzaak: wanner er beneden in de woonkamer wordt gezapt dan schakelt de settopbox boven ook naar dat zelfde kanaal wat onmogelijk is volgens dat stuk intelligentie bij die helpdesk. Actie: Spanning van beide settopboxen gehaald en de spanning van de modem gehaald. Resultaat: Probleem opgelost.

Vrijdag 26 februari 03:13u Probleem: settopbox gaat spontaan, terwijl de settopbox aanstaat, een update doen Resultaat: de programma’s die op dat moment werden opgenomen werden onderbroken/gestopt.

Zaterdag 5 maart 18:45u Probleem: settopbox geeft geen beeld. Actie: stroom van de settopbox afgehaald.

Zondag 13 maart 19:35u Probleem: settopbox geeft geen beeld. Actie: stroom van de settopbox afgehaald.

Maandag 4 april 13:20u Probleem: settopbox compleet bevroren Actie: stroom van de settopbox afgehaald.

Dinsdag 12 april 04:19u Probleem: settopbox weer vast geslagen. Actie: stroom van de settopbox afgehaald. Resultaat: tv geeft daarna enkel zwart beeld. Actie: stroom van de settopbox afgehaald. Resultaat: 04:23u settopbox werkt weer. Probleem: 04:44u settopbox weer vast geslagen. Actie: stroom weer van de settopbox afgehaald.

Woensdag 13 april 05:42u Probleem: settopbox weer compleet bevroren. Actie: stroom van de settopbox afgehaald. Probleem:  05:45u Probleem: settopbox weer eens bevroren en weer geen internet meer. Actie: stroom van de modem moeten halen. Resultaat: 05:49u alles werkt weer.

Vrijdag 29 april 03:50u Probleem: settopbox weer vast geslagen. Actie: stroom van de settopbox afgehaald. Resultaat: 03:58u alles werkt weer. Probleem: 04:20u settopbox wéér vast geslagen. Actie: tijdje gewacht,04:26 stroom wéér van de settopbox afgehaald. Resultaat: 04:33u alles werkt weer.

(Ik ben nu gestopt met het bijhouden van de problemen)

Die settopbox: Ik kan niét (naaah, jawel, enkel met “onnoemlijk” veel geduld) vooruit programma's achter elkaar in de herinnering zetten. Waag ik dan toch een poging, dan dien ik in de programmagids op “ok” te klikken van het programma, en voorts de knop herinner. Dan moet ik om terug te komen naar de gids om het volgende programma te kunnen herinneren op de gids knop drukken (enigszins logisch). Echter dan springt die settopbox terug naar het programma van dat op dat moment wordt uitgezonden. Je kunt je voorstellen hoe mega irritant dit is wanneer je een programmaatje of 5 per dag één week lang vooruit wil herinneren, continue weer naar de dag moeten zappen waar je de herinnering wilt plaatsen. (als je nog weet waar je bezig was) Dan mag je in je handen klappen als die fantastische T-mobile (voorheen Vodafone) settopbox deze herinneringen onthoudt, maar in de regel zijn je herinneringspogingen tevergeefs en weer verdwenen. Ik had het idee dat die settopbox mij moet herinneren bij het aanvangen van een programma in plaats van andersom, wat heeft de optie herinneren anders voor nut.

Dan heeft een één of ander “licht” die de software voor die settopbox heeft geprogrammeerd het bedacht om een wit “belletje” icoon voor de herinnering te maken, en een “rood rondje” voor de opnames. (op zich handig) Echter wanneer je een herinnering plaatst en dat “belletje” krijgt en voorts op het idee komt om het programma als nog voor derden op te nemen dan wordt je “witte belletje icoon” een “rood balletje icoon” en kun je niet meer zien of je het progamma in de herinnering hebt gezet. (wat een intelligentie). Waarom geen “Rood belletje”, hier hoef je toch geen “rocket science” voor gestudeerd te hebben. Nee!, als klap op de vuurpijl gaat dat stuk intelligentie nog eens een mega groot “Terug naar het begin” icoon verzinnen voor je programma in de vorm van een “blauw rotonde verkeersbord”, ga nu maar een zien wat je in de herinnering of opname had staan. Een simpel wit, rood en blauw rondje of streepje voldoet prima. De ondertiteling staat standaard aan op Nederlands, echter wens ik die niet op de Nederlandse zenders, dus uit met die optie. Dan ga je naar een Discovery, History of CI zender en dan moet je de ondertiteling weer aanzetten, zelfs als je een opname terug kijkt en zo blijf je heen en weer klooien. Verschrikkelijk irritant, dit heb ik nog nooit bij niet één provider meegemaakt. Je krijgt dan van zo’n incompetente helpdesk medewerker te horen dat de ondertiteling optie aan/uit voor de buitenlanders is (@%%$%%^$##@^%) WAT? Hé! niet discriminerende bedoeld vriend, maar eerst je eigen volk, en dat gros is Nederlandstalig. Hij vertelde dat de buitenlanders veelal geen Nederlandse ondertiteling willen en deze dan uit kunnen zetten. Hij hoort zeker niet wat een achterlijke uitspraak hij deed, want er zijn zenders waar die buitenlanders de ondertiteling niét kunnen uitzetten en het er dan mee moeten doen. Er is ook een optie om “Engels” aan te zetten, dit wou ik doen voor een Amerikaanse vriend die bij mij op bezoek was maar ook dit werkt helemaal niet. Wanneer je weer eens voor de zoveelste keer problemen hebt met die tv kast en T-mobile (voorheen Vodafone) belt met het probleem, dan maken ze zich met een ‘Jantje van Leiden’ er vanaf en formatteren uit een gemak voor zich zelf je tv kast op afstand en ben je al je opnamen kwijt.

Over de opnames niet te spreken…. b.v. vorige week plaats ik opnames van een programma dat om 16:30u begint volgens die gids (en dat dan vijf dagen vooruit) en dan controleer ik deze week of de opnames er wel in staan omdat dat dat “rode rondje” pleitte is (als of ik niets in de opname heb staan) en dan blijkt dat het programma om 16:50u begint. Wat heeft dan de optie vooruit programmeren voor nut als ik elke dag moet controleren of alles nog wel klopt. Ik wist dat dit weer ging gebeuren en heb er preventief foto’s en een video van gemaakt, voordat ik weer te horen ga krijgen “Nou meneer, dit is voor het eerst dat we dit horen!?” en mij voorts voor gek verklaren. Het is zó irritant dat wanneer je een opname plaatst dat het “rode opname rondje” verdwijnt en je middels een achterlijk bedacht menu naar de geplande opnames moet om te zien of je het programma wel in de geplande opnames hebt staan. Hoe vaak het hier niet gebeurd dat je een tweede programma wilt opnemen en dat het niét kan omdat er al twee programma’s gepland staan op dat tijdstip, ja!, twee keer het zelfde opgenomen programma omdat een familielid niet kon zien dat het al wordt opgenomen omdat er geen “rood rondje” meer voor het programma staat, en het alsnog voor je opneemt. Wat is überhaupt de zin om één programma twee keer te kunnen opnemen, ik zie daar het nut niet van in, maar bij T-mobile (voorheen Vodafone) is het mogelijk.

Een afstandsbediening met een ronde onderkant, wat is daar in godsnaam het nut van, leg dat ding eens op de tafel en probeer maar eens met één vinger op de knoppen aan de zijkant te drukken, b.v. de “9”, dat ding vliegt over de héle tafel heen. Van alle afstandsbedieningen die ik heb en ooit in m’n handen heb gehad (en vele met mij) heb ik nog nooit meegemaakt dat de onderkant rond is.

Bij het opstarten van die tv box krijg ik met de regelmaat een roze scherm en kan totaal niets meer met die kast doen dan uitzetten en weer opstarten. Er bestaat een “rode tijdsindicatie lijn” in de digitale TV gids ter verduidelijking hoe ver een programma is met de uitzending, nou die verdwijnt met de regelmaat van de klok en komt ook niet meer terug, pas wanneer je het stroom van die kast hebt gehaald komt die verduidelijking weer terug. De informatie over een programma is zo verschrikkelijk slecht omschreven dat je beter een papieren tv gids kan kopen. Bij 90% van de programma informatie is het gekopieerd en geplakt en is de omschrijving allemaal het zelfde, onderhands weten we wel wat ‘Mythbusters’ of ’tussen kunst en kitsch’ inhoudt. Ik heb die tv kast ingesteld dat er 5 minuten vóór en 10 minuten ná het programma wordt opgenomen, echter die tv kast neemt willekeurig dan weer wél, en dan weer niét met die optie op met resultaat dat je de laatste 10 minuten van een programma mist. Als oplossing moet ik nu het programma er voor en het programma er na óók opnemen wat weer inhoudt dat het ten koste gaat van de andere opnames op die tijd die je zou willen doen. Die tv box is zó intens traag (M’n oma met haar rollator een heuvel op met tegen wind is nog sneller) dat het 5 seconden duurt voordat die kast actie onderneemt. Maak knoppen op die kast, want er naar toe lopen gaat nog sneller.

WIFI: Hmmm? draadloos internet bedoel je? nou niet bij T-mobile (voorheen Vodafone) thuis!. T-mobile (voorheen Vodafone) levert een Draytec modem die in de meterkast is geplaatst door de installateur, maar een bereik van meer dan 5 meter op de zelfde verdieping kun je op je buik schrijven. Bij de helpdesk van T-mobile (voorheen Vodafone) krijg je dan de opmerking dat je het bedraad moet gaan proberen, ja natuurlijk…., met een iPad? Soms is een verbinding werkelijk zo onmogelijk, zodat mijn vrouw op de WIFI van de buren moet verbinden (een metertje of 10 verder met een 25 cm dik betonnen muur er tussen), dit mag toch niet mogen. Bel je de helpdesk hier over dan krijg je te horen dat je op een véééél te drukke frequentie zit, echter dat is een frequentie die een collega voor hem/haar heeft ingesteld, en zoveel keer dat ik met dit probleem bel krijg ik ook wéér het zelfde verhaal en weer een nieuwe frequentie. Begrijpen ze zelf wel waar ze daar mee bezig zijn?, of zetten ze een willekeurig incompetente analfabeet achter die computer met een head-set op die antwoorden moet geven die op een sheet staan?  En op de vraag om een “Range Extender” te leveren wordt gewoon weg niet gereageerd. (Je haren rijzen te bergen) Ik heb uit ellende een Airport Extreme geleend om toch op z’n minst in de woonkamer Wifi op de iPad en de telefoons te hebben.

Internet: Ik heb een 500 mbit verbinding welke in de begin dagen super werkte. Heerlijk om met 50 connecties met een snelheid van 55-60mb/sec van de nieuwsgroepen te kunnen downloaden. Het was dan ook erg zuur dat een ruime week later de snelheid niet meer hoger komt dan de 25 a 30MB/sec. en sporadisch omhoog schiet. Ergens heb ik het idee dat die bandbreedte geknepen wordt of zo. Het oproepen van een webpagina duurt zó lang dat je bijna tijd hebt om koffie te gaan zetten.

Ik hoop werkelijk dat met deze boodschap mensen zich heel hard achter de oren gaan krabben voordat ze aan die ellende van T-mobile (voorheen Vodafone) thuis gaan beginnen. Je hebt dan wel 2 weken bedenktijd maar in die 2 weken kun je hun product niet uit proberen om de gebreken te ontdekken, en daarna zit je een jaar aan hun ellende vast. Er wordt helemaal niets in een log bijgehouden, en de bekende problemen worden niet opgelost. De tv gids klopt nooit, er worden programma’s uitgezonden die niet in de digitale tv gids staan, en wals het dan al wel klopt dan klopt de tijd weer eens niet.

Ik ben door mijn contract periode heen en kan godzijdank van dat contract af, nou… de vlag gaat uit.

Jans
12-01-2017

Slecht tv

Tv is heel slecht Word ook niet op gelost Spijt dat ik hier heen ben gegaan Naar een jaar direct weer terug Nu zijn ze nog niet bereikbaar ook Al een paar dagen

Jonathan
11-12-2016

Super!

Na alle negatieve woorden wil ik toch een keer een positief bericht plaatsen. T-mobile (voorheen Vodafone) Thuis is een geweldige dienst. Wij hebben nu twee maanden internet, tv en bellen over glasvezel van T-mobile (voorheen Vodafone). Het is een redelijk betaalbaar abonnement met vele extra's. Zo hebben we gratis een 2e settopbox, TV-Anywhere door heel Nederland, zo veel regionale zenders dat bijna elke gemeentelijke tv-zender wel vertegenwoordigd is in het zenderpakket, enz.

De WiFi service is niet helemaal wat ik had gedacht, zo wordt er alleen op de eerste etage gescand, als je op zolder geen bereik hebt is dat een probleem voor de klant. Was jammer, maar met een beetje kennis van netwerken is het simpel om ervoor te zorgen dat je boven een bekabelde access point hebt liggen.

De snelheid van het internet is fenomenaal, en dat alleen al op een abonnement van 50Mbit/s. Wij krijgen de volledige snelheid binnen. Er is tot nu nog geen storing geweest, niet bij internet en niet bij tv en bellen. De beeldkwaliteit van de televisie is beter dan dat ik ooit eerder ergens anders heb gezien.

De montage van de apparatuur ging super snel en werd gedaan door een erg vriendelijke en professioneel installateur.

Al met al een prima dienst en tot nu nog niks te klagen gehad. Het is misschien wel handig te vermelden dat dit is geinstaleed in een nieuwbouwwoning en dat ik zelf redelijk kennis heb van netwerken. Zo had ik zelf alle voorbereidingen al gedaan in de woning, zoals kabels getrokken naar moeilijk bereikbare ruimtes(met Wifi signaal) enz.