Tweak.nl reviews

4.5

Hannelore
07-08-2021

Weak Tweak!

Nu al weer 30 mails verder en tig telefoontjes met de "klantenservice".

Het schijnt maar niet tot dit bedrijf door te dringen dat wanneer een klant een klacht heeft dat je er iets aan moet doen.

Nooit aan beginnen!

Kj
21-07-2021

Borg ingehouden

Nadat ik mijn contract had opgezegd moest ik het apparatuur terug sturen zodat ik mijn borg terug gestort zou krijgen. 5 weken na opzegging heb ik alles toegestuurd. Vervolgens krijg ik een mail dat ik de borg niet terug gestort krijg omdat het terugsturen niet binnen 30 dagen was. Zeer slecht bedrijf. Zelfs het opzeggen heeft maanden geduurd.

André
18-07-2021

Waardeloos bedrijf. Blijf hier verre van.

Zeldzaam slecht bedrijf:

- 3x monteur gevraagd. Geen reactie.

- verkeerde software op de router: 0 support.

- 3 weken lang geen internet en tv, maar wel een incasso bureau met dreigende e-mails, voicemails, telefoontjes, sms’jes, Whatsappje achter je aan sturen.

- na gesprek met directielid nog steeds geen soelaas.

Blijf weg bij dit bedrijf en neem een abonnement bij een professionele zaak als xs4all e.d. Spijt dat ik hier aan begonnen ben. Over 11 maanden kan ik verlost worden van mijn contract en ben ik weg bij deze prutsers.

Cccc
16-07-2021

Kwaliteit hebben ze nog nooit van gehoord

Een groot drama dit bedrijf, nooit geen abonnement afsluiten

Del
13-07-2021

Drama.

Geen woorden aan vuil maken. Na je abo van een jaar snel naar een ander. Slechter kan het in ieder geval niet worden. Heb je nu in ieder geval tijd om alvast te kijken naar andere providers.

Van A tot Z onvoldoende.

Trix
11-07-2021

Bezint eer ge begint

Grootste minpunt NIET COMMUNICEREN

Op voorlichtingsavond wordt er een mooi verhaal verteld om klanten aan zich te binden. Helaas is mijn ervaring dat zodra je contract hebt getekend in het verdere proces van aansluiting er alleen rekening wordt gehouden met eigen belangen en de klant niet centraal staat.

Bel je met de helpdesk dan lijkt het of je klachten zo van tafel worden geveegd i.p.v.dat ernaar je geluisterd wordt. Je krijgt steeds te horen dat HET op de site staat.m.a.w. zoek het maar uit.

Enkele voorbeelden van het niet communiceren waar ik tegen aangelopen ben :

Geld afhalen van je rekening voordat de werkzaamheden zijn verricht

Begrip volledige installatie: is niet volledig als men meer dan 90.min nodig heeft om verbinding tot stand te brengen.Pas als afspraak gemaakt wordt via mailtje krijg je als bijlage de voorwaarden ,Helaas moest ik bijbetalen, omdat ik bij het maken van de afspraak voor installatie niet wilde gaan "SCHOUWEN"

om te bepalen wat er moest gebeuren. Dit heeft de monteur moeten doen bij installatie wat veel tijd in beslag nam. Dit krijg je voor de voeten gegooid als je hierover gaat bellen Eigen schuld dikke bult.

Verder geen handleidingen aanwezig.

Argument : wij installeren alleen maar

Is een keuze van tweak om geen Nederlandse handleiding voor haar klanten te verzorgen.Moet bij canaaldigitaal zijn.,maar wel via tweak aan te kaarten.

Ik heb spijt, op grond van mijn ervaringen met deze provider in zee te zijn gegaan.

MIJN conclusie : Niet of onvoldoende informatie op voorlichtingsavond, niet of onvoldoende informatie bij het verdere proces van installatie,niet klantgericht, wel gericht op eigen straatje schoon te houden.(steeds de verwijzing naar hun site omtrent het verkrijgen van informatie)

Helaas zit ik er voor een jaar aan vast.

Mocht je een tweak abonnement overwegen lees de revieuws en doe er je voordeel mee.

Dolf
13-06-2021

Sinds 2021 geen betrouwbaar internet meer

Ik weet niet hoe lang ik bij Tweakers zit, maar dat moet meer dan 12 jaar zijn. Ik neem enkel internet en bellen af. Over al die 12+ jaar gezien is er ongeveer 2x per jaar een storing, valt mee. De afgelopen 1,5 jaar zijn echter een drama, de ADSl modem verliest soms spontaan de verbinding, weer 5 minuten bezig om dat op te bouwen en verliest het weer, en dat gaat dan een uur door. En dan de week erop weer. Dan heb je nog de DDOS aanvallen waarmee Tweak geregeld te maken heeft en internet ook zo goed als onbruikbaar maakt, zeker begin 2021 was dit heel, heel erg. 's avonds als het er uit valt merk je goed hoe waardeloos het is dat je home domotica zo zwaar leunt op een netwerk en het internet, geen lamp gaat dan nog aan.

Oftewel, Tweak is geen water uit de kraan meer, ik ben altijd bedacht op een kleine of grote storing en ga maar eens rondkijken, op zich heb ik daar niet veel moeite meer mee omdat hun glasvezelabonnementen ook erg traag zijn, bij mij max. 100Mbps, de concurrentie tot 1Gb.

05-06-2021

ToB bedrijf !

Ik geef dan misschien 1 ster toch zijn er veel voordelen bij Tweak .

Om te beginnen blijft je conditie op pijl , je loopt gemiddeld op een dag toch wel een 5 keer naar de router .

In de ochtend begin je er mee , omdat het ip adres weg is en in de loop van de dag valt hij nog wel een paar keer uit .

Nog een groot voordeel , als je wat van een vergadering op teams mist , en je legt netjes uit dat je bij Tweak internet hebt , dan snappen mensen dat .

Voordeel 3 ik controleer nu regelmatig mijn meterkast , je komt er immers best vaak om de stekker van de router er even uit te halen .

Ook tv kijken heeft een andere dementie gekregen ,

Je begint natuurlijk met de stekker eruit en erin van het kastje .

Dan begint het genieten pas echt , geluid wat doorgaat terwijl het beeld stopt .

Af en toe minecraft beeld (blokbeeld) en de mooiste vindt ik zelf als je een film kijkt die nog 10 minuten duurt dan stopt .En wil je de laatste 10 minuten nog zien dan begin je op nieuw bij het begin en je kan niet vooruit spoelen .

Zo is geen 1 avond hetzelfde en blijft een groot avontuur.

Nog een mooi pluspunt is dat ik mijn (nieuwe)huis ook in het donker blindelings kan lopen , omdat mijn HEU verlichting ook op Wi-Fi werkt.

Een betere training voor noodsituaties is er niet .

Nu het laatste waar ik zeer over tevreden ben is dat je gratis telefoon training krijgt . Dit trainingsprogramma bevat de onderdelen , geduld, boosheid onder controle houden voor gevorderden, netjes blijven , en als laatste gewoon kalm blijven als je hoort dat je gewoon naar fabrieks instellingen moet gaan .

Tip van mij bel alleen wanneer je te veel vrije tijd hebt en gebruik het alleen als bovengaande training.

Niet voor een oplossing van ICT problemen.

Na het lezen van al deze voordelen , denk je natuurlijk waarom dan 1 ster , hier kan ik kort in zijn 0 sterren kan niet .

Buiten al de voordelen is er 1 nadeel , alles wat ze moeten doen dat doen ze niet .

Het is als een huis zonder fundering of een auto zonder motor .

Ik heb wel respect voor het telefoon (trainings) team,

Iedere dag met een lach naar je werk mensen vertellen stekker eruit stekker erin .

Kortom een provider om in en in triest van te worden.

Wil je betrouwbaar internet en ontspannen tv kijken geef iets meer uit en pak een echte provider .

IIk moet nog 10 maanden uitzitten en dan weet ik het wel wat ik doe

Th
14-05-2021

Tweaks

Had een cotract van een jaar is veranderd naar maandcontract dit is nog niet geregeld,weet ook niet per wanneer.

Heb ook ander zenderpakket aangevraagt dat is ook nog niet rond.

Koos
13-05-2021

Alles draait

De voor geschiedenis is niet waar ik van hou en ik denk ook niet dat dat de bedoeling is geweest ze zijn zo voorbarig doen dingen waar ze zelf geen weet van hebben ze vernielen hun eigen bedrijf en toch geef ik een 7 omdat ik gewoon snel en super internet heb zelf de instellingen veranderd in de fritzbox 5490 verder wil ik er niet meer op in gasn

11-05-2021

Heel slecht!

Regelmatig nauwelijks verbinding met de buitenwereld. Zeer onbetrouwbaar!

10-05-2021

Schandalig slecht

Voor de gene die twijfelen of ze hier hun abonnement moeten nemen NIET DOEN, super slechte service en zeer slecht te bereiken, internet valt om de haver klap uit en wifi is echt slecht.

Echt waardeloos bespaar jezelf de moeite en hoofdpijn en onnodige stress door deze privider niet te nemen

Tr
07-05-2021

Niet doen.

We hebben sinds een paar maanden Tweak,

Slecht haperend beeld op de tv. Beeld dat gewoon stil blijft staan. Canal digital ook waardeloos. Al 2 x film teruggekeken waarbij de laatste 5 minuten niet zichtbaar waren. Wifi in het huis wisselend slecht. Veel uitval.

Downloadsnelheid net gemeten 20 mbps

Gemaild, zelf de fritzbox updaten. Lastige mail. Wij hebben er geen verstand van. Wel geprobeerd maar dat heeft niet geholpen. Allemaal leuk en wel.

We willen gewoon fatsoenlijk internet en tv.

we zitten voor een jaar vast, daarna kun je elke maand opzeggen. Dus dat wordt nog even uitzitten. Maar ik zou er niet aan beginnen.

Net nog gebeld. Ik krijg weer een nieuwe mail met instructies. We zullen zien.

Jolanda
16-04-2021

Wat een waardeloze bedoeling.

Gelukkig waren we door iemand op de hoogte gesteld geen tv van tweak te nemen. En maar goed ook.

Maar de rest is ook gewoon klote.

Als je belt 1 dag nadat ze de fritzbox hebben geplaatst, krijg je gewoon een mailtje van zoek het zelf maar uit. Geloof maar niet dat je het voor elkaar krijgt om een monteur te laten komen om het in orde te maken.

Als ik een nieuwe auto koop en daar is iets mee zal het toch niet zo zijn dat ik een mailtje krijg van probeer dit of dat, het werkt niet en dat ik naar een andere garage moet om het voor elkaar te krijgen.

Stelletje oplichters. Wat zal ik blij zijn als jaar om is.

Jant
14-04-2021

Slechte service , geen internet

Klantenservice doet niet wat het beloofd en zeker in deze tijd met veel digitaal thuisonderwijs en thuiswerken geeft dat grote problemen! Neem geen tweak! Ze doen echt niet wat ze beloven.

SB
13-04-2021

Alles voor nieuwe klanten, maar geen service voor bestaande klanten

In oktober internet abonnement afgesloten bij Tweak en aangegeven dat (i.v.m. thuiswerken) het z.s.m. geregeld moest worden. Omdat ze nieuwe klanten willen, doen ze er alles aan om je tevreden te stellen. Binnen 1 dag had ik een datum staan (voor die week erna) om het internet aan te sluiten. Ondertussen ben ik weer verhuisd en heb ik het verzoek ingediend voor de verhuizing en dit duurt ellenlang, geen zicht op wanneer ze dit oppakken en ze nemen 3-4 weken voor alleen het 'verwerken' van de aanvraag, aansluitend moet het nog ingepland worden (dit kan ook weer even duren). Al met al, ellendig en duurt extreem lang. Blijkbaar zijn ze wel bereid om een extra stap te zetten voor nieuwe klanten, maar niet voor de bestaande klanten.

Leon
07-04-2021

Ellende!

Wat een ellende. Begin er niet aan. Wij zijn vorig jaar overgestapt van Ziggo naar glasvezel van Tweak. Net als andere klanten kregen wij zonder enige kennisgeving rekeningen gestuurd. Terwijl we nog geen diensten afname. Nou toen we uiteindelijk aangesloten waren dachten we als de rest goed werkt dan zijn we tevreden. Nou het is een drama. De router die we vanuit Tweak krijgen zou dekking geven door het hele huis. Dat klopt inderdaad met 2 zelf aangesloten versterkers wel. Nu thuis school en werken belangrijk is merk je pas hoe slecht de wifi is. Daarnaast hebben we dagelijks last van storingen bij Canal Digital. Je kunt hier meldingen van maken maar helaas wordt er niks mee gedaan. Echt mensen begin hier aub niet aan. En als ik dan alle ervaringen lees dat verandert er werkelijk ook niks. Dan ben ik benieuwd wat een directeur bij Tweak voor toegevoegde waarde heeft want hij zou toch iets met deze slechte ervaringen moeten doen.

Stap dus zeker niet over naar Tweak en kies een andere provider.

Kenzo
09-03-2021

Wat een start van een klant relatie

In Deurne is glazvel aangelegd. Twee jaar geleden reeds Tweak geselecteerd. Aangezien Tweak een jonge aanbieder is destijds geen ervaringen kunnen vinden over deze provider. Was dat maar wel zo geweest.

Ik heb nog geen aansluiting, maar nu heb ik al een heel naar gevoel over deze provider. De fysieke aansluiting is aangelegd en het eerste wat ik voor mijn kiezen krijg, is een factuur van 75 euro voor een aansluiting die ik nog niet heb. Geen welkomst bericht of iets dergelijks, nee, meteen dokken.

Ik benieuwd wat het vervolg gaat zijn, maar dit is voor mij nu al een dikke no go.

VVOG
04-03-2021

Snel internet, en gewoon inpluggen & werken

We zijn ook overgestapt vanaf ADSL in het buitengebied Harderwijk naar Glasvezel Gigabit van tweak. De installatie ging heel voortvarend; modem aansluiten wat heel eenvoudig, en automatisch na 30-60min. waren onze 2 telefoonnummers automatisch geporteerd. Voor ons werkt het goed en zonder problemen tot op heden.Voor Harderwijk dus zeker een aanrader helemaal daar ze 1Gb leveren en garanderen voor een hele strakke prijs.

02-03-2021

Super Internet en TV

Al jaren lang klant van Tweak.

Eerst alleen Internet en Telefoon.

Sinds 3 jaar ook inclusief TV van Canal Digitaal.

Werkt bij mij allemaal perfect.

Sinds het wegvallen van het analoge signaal van Ziggo een smart TV gekocht ( 32"voor €210,-) voor de slaapkamer.

Stekker in het stopkontakt, wifi wachtwoord invoeren en Hoppa , TV kijken via de Canal Digitaal app.

Geen kastjes of smartcards of dergelijke meer nodig.