Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
We kregen glasvezel in het dorp en we dachten na jaren traag internet en gedoe met de horizonbox van ziggo. We gaan het doen. En inderdaad supersnel internet, afgelopen half jaar wel al 4 keer uitgevallen, maar echt supersnel en prima WiFi met de fritzbox.
Maar de tv van Canal digitaal is echt een drama. Ok, even wennen aan de niet zo intuïtieve interface en browser. Maar dit is zo slecht, daarbij vergeleken is de Horizonbox van Ziggo een verademing. TRAAG, haperend beeld of geluid of allebei. Terugkijk kwaliteit is tranentrekkend. Alleen opnemen lijkt redelijk. Klanten service, daar moet je niet te veel van verwachten, trek de stekker er eens uit, lange wachttijden en geen oplossingen en opzeggen kan ook niet. Dat wordt dus nog even 6 maanden afzien.
Zelf veel goede ervaringen met Tweak. Support twee keren nodig gehad door twee verschillende storingen (buiten de schuld van Tweak om). Bij werkzaamheden was de glaslijn in de regio geraakt en moest hersteld worden. Ik werd netjes op de hoogte gehouden van de voortgang van het herstel.
Internet is verder stabiel en altijd snel, enkele DDOS aanval daar gelaten.
Tweak is wel meer voor de technische mensen weggelegd.
Qua prijs vind ik ze zeer goed. Ik betaal per jaar en ben daarmee veruit het goedkoopst uit. TV zou ik niet bij Tweak afnemen, voldoende slechte verhalen over gehoord. Dit hebben wij dan ook via Ziggo (TV Only) omdat dit ook goedkoper was (i.c.m. Formule 1).
Wat een aanfluiting. In een tijd dat je thuis moet werken, laten ze je ruim een maand zonder internet zitten en dat verkondigen ze net nadat je niet meer in je bedenktijd zit. Waardeloze club!
Mijn ervaring met TWEAK is slecht na de aansluiting heb ik het recht om binnen 1 maand de aansluiting ongedaan te laten maken volgens de consumenten bond Tweak zegt hierover in een reactie daar doen wij niet aan mee u heeft automatisch een jaarcontract en sturen nu aanmaningen dus mensen ik raad iedereen aan ga niet met deze oplichters in zee
Vandaag is ons internet door Tweak beëindigd. We zouden tot 23-12 internet hebben. Dat werd dus vandaag. In de mailwisseling is de ene fout na de andere gemaakt om ons vervolgens 2 weken te vroeg af te sluiten, ivm onze verhuizing naar elders. De mailwisseling hierover is doorgenomen met de medewerker die ik aan de telefoon had.
De ‘oplossing’ die werd geboden is het aangaan van een volledig nieuw jaarcontract, voor die 2 weken. Dat was de enige oplossing. Verder was meedenken richting een oplossing voor de door hen gemaakte fouten niet aan de orde. Wil ik geen nieuw jaarabonnement, dan is de andere keuze 2 weken zonder internet met thuiswerken vanwege corona, kinderen die veel digitaal doen. Daarmee laat Tweak ons als klant (altijd keurig betaald) in de kou staan.
Ik vind dit werkelijk waar te zot voor woorden en een waardeloze manier van omgaan met mensen. Zakelijk belang gaat bij Tweak dus koste wat kost voor op klantenbinding en het meedenken en -werken richting een oplossing zodat ik nog twee weken met m’n gezin van internet gebruik kan maken.
Tweak, bedankt! Klootzakken
Internet:
De verbinding is nagenoeg storingsvrij en de snelheid is top. Een echte aanrader en ook nog eens een goede prijs, vooral als je in een keer voor het hele jaar betaald. Ook krijg je een vast IP-adres.
Ga je van een Alles-in-een pakket naar Internet Only, dan moet je een eigen WiFI-router aanschaffen, ook al heb je dus op dat moment een FritzBox in bruikleen. Kosten voor terugsturen zijn voor eigen rekening, wat ik dan weer een beetje armoedig vind.
Support:
Volgens mij is er vooral een blik studenten open getrokken. Bij het stellen van 1 vraag heb je na 3 a 4 support-medewerkers wel je antwoord. Ik ben technisch onderlegd, dus zoals in een eerdere recensie staar geschreven dat je dit wel moet zijn, heeft bij veel vragen aan support niets te maken. Als ze wisselende antwoorden geven, elkaar corrigeren, slecht de vraag lezen en soms ook niet de correcte info geven, dan heb je niets aan je technische kennis.
Overigens zijn ze wel altijd erg beleefd.
TV:
Deze benoem ik maar als laatste. TV van Canal Digitaal. Drama!
Ik heb eerst TV gekeken via een Amino tv-box van Tweak. Heel vaak kregen we een bevroren beeld (blokken/pixels). We hadden twee tv-boxen, beiden slecht beeld. Na beeld pauzeren werd dit alleen nog maar erger, soms gewoon niet te kijken.
In het eerste jaar al wel eens melding gemaakt van deze storingen, maar ik had geen zin om zender, dag en tijdstip te gaan noteren (op verzoek van Tweak) op het moment dat we slecht beeld hadden.
In het tweede jaar, na veel contact met support, uiteindelijk een andere tv-box gekregen. Het was er een van Canal Digitaal. Nou… als je over een flinke dosis geduld beschikt dan moet je deze nemen. Opstarten (aanzetten) duurt tergend lang. Wisselen van zender duurt bijna 3 seconden. Beeld is wel iets beter geworden maar nog zeker niet storingsvrij. Ook regelmatig dat we een programma pauzeren, weer verder kijken en ineens zijn we het programma kwijt. Gaat dat kreng weer naar live beeld.
Bij sommige zenders kan je terug- en doorspoelen. Aangezien je niet het beeld voorbij ziet komen, moet je maar gokken o.b.v. de aangegeven speltijd waar je weer verder wilt kijken. Deze functie was vroeger met de videoband (en ook via mijn vorige aanbieders) een stuk handiger.
In de tv-box zie je alle zenders staan die door Canal Digitaal worden aangeboden, dus ook alle zender die je niet kijkt. Dit is denk ik gedaan om het nog even lekker onoverzichtelijk te houden.
Opnames worden een jaar bewaard. Ik heb nog even een periode gehad dat ik eerdere “opnames” niet meer zag via de tv-box, maar gelukkig nog wel in de app.
Tweak (support) gaf laatst al wel aan dat Canal Digitaal capaciteitsproblemen heeft. Het lijkt me dat, als ze dit weten op te lossen, dat de storingen minder kunnen zijn. De slechte functies in de TV-box zijn alleen door software wijzigingen op te lossen.
Ik was er al wel zeker van dat dit aan de verbinding van Tweak lag. Ik kijk al 12 jaar tv via glasvezel en met dezelfde bedrading/aansluiting en tv. Alleen kwam het toen rechtstreeks vanuit het modem gesplit door een switch. De kabel kwam daarna direct in een Amino. Tien jaar lang nooit storingen gehad. Altijd top-tv! Maar de twee jaren met Tweak (Canal Digitaal). Bij het hele gezin een ergernis.
Internet Only-abonnement. Snel aangesloten, vrijwel altijd stabiel internet en aangeboden snelheden worden gehaald (voor zover de last mile dat toestaat). Lees veel negatieve reviews. Hou er rekening mee dat tweak erg technisch is. Ook de support. Amateurs kunnen beter een provider kiezen als Ziggo of KPN.
Aanmelding voor project in buitengebied ging makkelijk, na aanleg door aannemer een week later het internet aangesloten en getest, direct werkend. over storingen nog niks te melden
Ze doen van alles om je binnen te halen allemaal mooie praatjes ik zit echt al een aantal jaren bij deze club met allerlei problemen en tig telefoontjes verder over bijv tussen 20.00 en 22.00 geen internet televisie problemen etc etc ze zijn idd goedkoop maar zodra ze je binnen hebben gehaald is de service ook echt voorbij nadat ik dus al die telefoontjes had gepleegd van ongeveer anderhalf jaar kwam er vorige week een monteur wat bleek: alles was verkeerd aangesloten door hun monteur! goedkoop is in deze een heleboel hoofdpijn en ik ga nu op zoek naar een ander zo klaar met hun
Na 30 min in de wacht te staan wat trouwens ook een betaald nummer is van tweak krijg ik te horen dat ik niet telefonisch kan opzeggen . Wifi is slecht , tv gebruiken we niet meer omdat het niet te doen was. Niet aan beginnen!
Sinds juni van dit jaar zijn we via glasvezel terechtgekomen bij Tweak. Dit was destijds (2018) een vrijwillige keuze. Sinds we aangesloten zijn en gebruik maken van de diensten van Tweak is het een drama. Het gaat van kwaad naar erger, tot frustrerend aan toe. Slechte en niet constante up- en downloadsnelheid, zelfs niet bedraad. Wifi bereik is sindsdien niet meer goed binnenshuis. Dit is door een externe expert ook geconstateerd maar niet verholpen. Tv signaal is ook niet best. Af en toe gewoon geen signaal en ook vaak blokjes/vertraging. Bovendien zitten er erg veel zenders op de kanalen die niet binnen het standaard pakket vallen. Laat deze zenders dan weg uit het bereik! Voorheen hadden we Ziggo en dat was stabiel en eigenlijk snel genoeg. Door toch de overstap te maken naar glasvezel is mij niet goed bevallen waardoor ik binnenkort weer overstap naar Ziggo.
Ik heb in december 2018 een jaarabonnement bij Tweak afgesloten voor glasvezel, internet en televisie.
Nu november 2020 is het zover dat ik aangesloten ben door Tweak. De bedenktijd van 14 dagen is voorbij, omdat deze van december 2018 begint.
Ik wist toen niet dat het niet mogelijk was om televisie via een coaxkabel te kijken, maar alleen via een UTP kabel die rechtstreeks in de router wordt aangesloten. Nu heb ik geen televisie meer of alle bekabeling in huis moet vervangen worden.
Ik heb met Tweak contact opgenomen om tot een oplossing te komen, maar je krijgt meteen te horen dat je moet betalen. Via internetprovider Trinet is het wel mogelijk om via een coaxkabel televisie te kijken.
Vooral de houding van dit bedrijf stoort mij zeer.
Ik zou er nooit geen zaken mee doen.
Marcel
Ik was mij aan het oriënteren op een internet provider, en ik kwam terecht bij deze club vanwege de agressieve claims zoals 'Snelste internet van Nederland' en '1Gigabit Internet' en 'Gratis basis installatie door een Gigabit monteur' dus niks zou een Gigabit aansluiting in de weg staan, en wat blijk? Na de keuze voor 1Gbit abbo moet je door de postcode check, en wordt de beloofde 1Gigabit internet slechts 100Megabit(!) Nergens een Megabit installateur aan te klikken, en als kers op de taart wordt er geadverteerd met een alles-in-één abbo van €59,95 p/m en na de felicitaties dat er glasvezel op mijn adres beschikbaar is, maar slechts 10% van de beloofde snelheid kunnen leveren ineens de prijs verhoogd naar €62,95 p/m?!?!? Wat is dit voor schimmige bedoening Tweak?
Waardeloze kwaliteit internet/tv erg traag en veel storingen, Tv kijken is geen pretje zeker als je terug wil kijken of als je iets heb opgenomen werkt gewoon niet, Beeld stil of valt uit. We hebben het nu 3 maanden Maar met de kerst stappen we weer over dan maar e half jaar dubbele kosten helaas
We maken al twee jaar gebruik van het 1000mbps abonnement.
Super stabiel, downloadsnelheid (bekabeld) rond de 950-1000 mbps.
Dit is ook sterk afhankelijk van de snelheid van de afzender.
Recent een paar keer last gehand van ddos aanvallen, hier kon tweak weining aan doen.
Op de site status.tweak.nl kon ik direct zien dat er aan gewerkt werd.
TV kijken via nlziet, netflix en disney+ gaat prima.
Enige minpuntje is het geleverde Fritz!box modem.
Web interface is een ramp, zit een Duitse (on)logica achter, niet alles is in te stellen.
Verder kan dit modem niet in bridge mode.
We maken geen gebruik van de Fritz!box wifi maar van eigen wifi.
Verschillende malen gebeld met zowel simpele als complexe problemen. Korte wachttijden en goede antwoorden. Vandaag Unify security gateway geprobeert te installeren. Opnieuw goede en persoonlijke support van Dylan (ik hoop dat ik je naam goed schrijf) top! Helaas nog niet helemaal opgelost maar alle vertrouwen dat het goed komt. René.
Vreselijk, ongekende hoeveelheden aan storingen. Tv vooral niet aan beginnen want het is behoorlijk knap hoe zij een stuk technologie primitief kunnen laten lijken. Wil je tv kijken moet je eerst even een aantal minuten wachten voor het kastje is opgestart. Vervolgens zijn de menu’s totaal niet gebruikersvriendelijk en duurt het eeuwen als je een keer wat moet intypen.
Het is leuk dat er wordt verteld op hun website dat ze trots zijn dat ze geen “internetgigant” zijn en willen worden, en juist een polder bedrijf willen blijven. Maar houd er dan ook vooral rekening mee dat je problemen zeker niet professioneel worden opgelost. Geen internet? Kan je zo een week wachten voor dat er actie wordt ondernomen. Dat is als ze weten wat er aan de hand is tenminste, wat vaak niet het geval is. Kortom, hou het lekker bij de “giganten” als je waarde wilt voor je geld.
Ben nu gelukkig een jaar weg bij Tweak, borg modem nog niet terug. Gezien de oude ervaring bij Tweak zal ik het geld wel kwijt zijn, een paar jaar geleden overgestapt, het duurde maanden voor het draaide, de fout lag aan iedereen behalve Tweak. enorm veel mailtjes over en weer toen het eindelijk draaide was de snelheid beduidend lager dan de verkochte snelheid. Gelukkig ziet ik nu bij XS4ALL, wat een verademing goede service een helpdesk medewerker die weet waar die over spreekt en de snelheid zoals aangekocht. Neem nooit Tweak, wat een slechte provider.
Niet de beloofde snelheid. Hulp 0,0. Nu 8 maanden verder en nu maar besloten om op te zeggen
Tweak levert niet wat zij beloven, het duurt oeverloos voordat de tv is opgestart en het internet is niet merkbaar sneller dan bij mijn vorige provider. Omdat er tussen mijn aanmelding en daadwerkelijke aansluiting ruim 6 maanden zat, zou ik nu ook geen gebruik meer kunnen maken van de wettelijke twee weken bedenktijd en zou nu een jaar vast zitten aan deze ellende. Tweak zou mijn vorige abonnement opzeggen en ook dat is uiteraard niet gedaan door hen. Tevens zijn er zender en tariefswijzigingen doorgevoerd zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Niet heel klantvriendelijk dus.