Tweak.nl reviews

4.5

08-11-2020

In december weer terug naar de kpn

Waardeloze kwaliteit internet/tv erg traag en veel storingen, Tv kijken is geen pretje zeker als je terug wil kijken of als je iets heb opgenomen werkt gewoon niet, Beeld stil of valt uit. We hebben het nu 3 maanden Maar met de kerst stappen we weer over dan maar e half jaar dubbele kosten helaas

Hendrik
22-10-2020

Tevreden gebruiker.

We maken al twee jaar gebruik van het 1000mbps abonnement.

Super stabiel, downloadsnelheid (bekabeld) rond de 950-1000 mbps.

Dit is ook sterk afhankelijk van de snelheid van de afzender.

Recent een paar keer last gehand van ddos aanvallen, hier kon tweak weining aan doen.

Op de site status.tweak.nl kon ik direct zien dat er aan gewerkt werd.

TV kijken via nlziet, netflix en disney+ gaat prima.

Enige minpuntje is het geleverde Fritz!box modem.

Web interface is een ramp, zit een Duitse (on)logica achter, niet alles is in te stellen.

Verder kan dit modem niet in bridge mode.

We maken geen gebruik van de Fritz!box wifi maar van eigen wifi.

René
09-10-2020

Super support

Verschillende malen gebeld met zowel simpele als complexe problemen. Korte wachttijden en goede antwoorden. Vandaag Unify security gateway geprobeert te installeren. Opnieuw goede en persoonlijke support van Dylan (ik hoop dat ik je naam goed schrijf) top! Helaas nog niet helemaal opgelost maar alle vertrouwen dat het goed komt. René.

Eduardo
09-10-2020

Vermijden als de pest

Vreselijk, ongekende hoeveelheden aan storingen. Tv vooral niet aan beginnen want het is behoorlijk knap hoe zij een stuk technologie primitief kunnen laten lijken. Wil je tv kijken moet je eerst even een aantal minuten wachten voor het kastje is opgestart. Vervolgens zijn de menu’s totaal niet gebruikersvriendelijk en duurt het eeuwen als je een keer wat moet intypen.

Het is leuk dat er wordt verteld op hun website dat ze trots zijn dat ze geen “internetgigant” zijn en willen worden, en juist een polder bedrijf willen blijven. Maar houd er dan ook vooral rekening mee dat je problemen zeker niet professioneel worden opgelost. Geen internet? Kan je zo een week wachten voor dat er actie wordt ondernomen. Dat is als ze weten wat er aan de hand is tenminste, wat vaak niet het geval is. Kortom, hou het lekker bij de “giganten” als je waarde wilt voor je geld.

Leo
06-10-2020

Nooit meer

Ben nu gelukkig een jaar weg bij Tweak, borg modem nog niet terug. Gezien de oude ervaring bij Tweak zal ik het geld wel kwijt zijn, een paar jaar geleden overgestapt, het duurde maanden voor het draaide, de fout lag aan iedereen behalve Tweak. enorm veel mailtjes over en weer toen het eindelijk draaide was de snelheid beduidend lager dan de verkochte snelheid. Gelukkig ziet ik nu bij XS4ALL, wat een verademing goede service een helpdesk medewerker die weet waar die over spreekt en de snelheid zoals aangekocht. Neem nooit Tweak, wat een slechte provider.

Jordi
03-10-2020

Niet de beloofde snelheid. Hulp 0,0. Nu 8 maanden verder en nu maar besloten om op te zeggen

Marja
28-09-2020

Waardeloos!

Tweak levert niet wat zij beloven, het duurt oeverloos voordat de tv is opgestart en het internet is niet merkbaar sneller dan bij mijn vorige provider. Omdat er tussen mijn aanmelding en daadwerkelijke aansluiting ruim 6 maanden zat, zou ik nu ook geen gebruik meer kunnen maken van de wettelijke twee weken bedenktijd en zou nu een jaar vast zitten aan deze ellende. Tweak zou mijn vorige abonnement opzeggen en ook dat is uiteraard niet gedaan door hen. Tevens zijn er zender en tariefswijzigingen doorgevoerd zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Niet heel klantvriendelijk dus.

Niels
25-09-2020

Top

Nergens krijg je voor dit geld een symmetrische Gbps verbinding met zulke lage latency.

Door de lage latency ook perfect voor online-gamen en game streaming.

Vóór de aansluiting een paar keer naar de helpdesk gebeld. Steeds snel en keurig geholpen met mijn vragen.

Oplevering duurde 10 min.

Nu sinds een 3 dagen actief, volledig storingsvrij.

25-09-2020

Niet te geloven zo slecht!

Al vier maand werk ik thuis met een download van 20, zelden 200, nooit meer dan 220, af en toe minder dan 1 (!) . maar nooit de 1000 waar ik voor betaal. Ook niet bij benadering.

Op mail wordt niet gereageerd, op Whattsapp alleen standaard berichten. Ik heb totaal een halve dag gebeld. Resultaat: ze hebben mij aan het werk gezet en zelf niks gedaan. Monteurs thuis gehad, nooit meer wat van gehoord, terugbellen beloven ze wel maar doen ze niet .

Elisabeth
18-09-2020

Opgelicht

Tweak is vreselijk! Het rare modem Zyxel doet het niet en als je belt geven ze je een wachtwoord dat het ook niet doet. Een monteur willen ze niet sturen. Ik ben overgestapt naar KPN, wat een genot, alles doet het gewoon. Heb mijn abonnement met Tweak opgezegd en wat doen ze? Dreigen, dat ze blijven factureren! Terwijl ik al bijna 2 maanden heb betaald zonder enige tegenprestatie hunnerzijds, maar dat kan ze niet deren: pas in oktober kan mijn abonnement worden opgeheven. Vanaf 1 augustus heeft niets bij mij gewerkt, vanaf 3 september toen KPN het kwam oplossen, doet alles het weer, maar Tweak blijft incasseren zonder enige tegenprestatie. Bah. Wat een oplichters.

Herald
17-09-2020

Geweldig internet voor goede prijs

Internet over de glasvezel is geweldig, nooit problemen mee gehad. TV was in het begin niet goed, maar na laatste updates alles prima. Alles in huis wel bekabeld naar laptops en dergelijke. Wifi niet in de meterkast gelaten, maar er buiten, dus wifi bereik is ook goed.

Catharinus
06-09-2020

Alleen maar ellende

Komen geen afspraken na. Hebben hun administratie niet op orde en schrijven onterecht af.

Ik zou eerst maar 2x nadenken voordat je met deze club in zee gaat.

Kloek
05-09-2020

Ze leveren niet wat ze zeggen

Vanaf dag 1 geen tv, ben er nu nog steeds mee aan het bellen en ze hebben steeds andere smoesjes waarom het niet werkt.

Maar een oplossing komt er dus ook nog steeds niet.

Maar er wordt wel al het geld af geschreven om maar lekker rijk van te worden maar leveren hoo maar.

En dan zeggen ze je hoeft pas te betalen als alles werkt. DUS NIET!

Tweak wat doen jullie daar aan!?

Pieter smit
28-08-2020

Wat een bedrijf.

Beste lezers,

Ik ben klant geworden bij tweak sinds, 1-9-2015 2 tv ontvangers en 1GB internet. Waar van ik tot nu toe nog steeds mee aan het stoeien, aangezien ik altijd op 600/800 mbps zit. Ben normaal niet zeik klant maar sinds 2018 is mijn snelheid terug gevallen op, 300/500 mbps. Heb aantal keren contact opgenomen en uiteindelijk kon ze me niet helpen aangezien op afstand kon hun wel meten dat ik 1GB haal. Maar hier thuis bekabeld netwerk dat nooit haal en met 5G netgear router van 700 euro kon ik max snelheid niet halen. Ben zelf ict en hardcore gamer, uiteindelijk heb ik het maar zo gelaten. Sinds paar dagen is tweak aangevallen door DDOS ATTACKS. en sinds dat moment heb ik nu 3 dagen heel slecht internet of letterlijk geen internet, ik heb mijn tv pakket gestopt en terug verzonden. Waar door ik opeens mail krijgt, met wij missen 2afstandsbediening, terwijl ik die gewoon mee gestuurd hebt. Daar contact opgenomen en aangegeven blijkt dat het om 2 verkeerde afstandsbediening terwijl ik die jaren gebruikt van gemaakt heb. En daarna krijg ik een foto te zien van bijhorende afstandsbediening die ik in me hele leven nooit heb gezien of in me handen gehad hebt. Daar ging het dus al fout bij hun, als volgt heb ik vandaag 28-8-2020 heledag geen internet, bel ik vandaag voor de 2de keer op krijg ik opeens te horen dat mij internet is afgesloten is terwijl ik geen achterstand heb, en daarbij in hun systeem word ook aangegeven dat al de facturen betaald zijn, moest ik van 1 medewerker bellen naar debiteur 564 of wat de naam ook is. En na dat ik met ze contact heb opgenomen kunnen ze mij ook niet helpen aangezien er geen openstaan factuur is en hun geen technische dienst zijn, moest ik weer terug bij tweak gaan. Ja je merkt all van kasje naar de muur gestuurd worden, daarna word je beloofd om over half uur terug gebeld te worden. Wacht je anderhalf uur verder krijg je niks te horen, bel je weer naar hun krijg je iemand anders alleen die beloofd, je einde van de dag terug te bellen. En ja hoor hoor je weer niks en dan bel je weer krijg je te horen telefonisch niet meer te bereiken aangezien ze dicht zijn. En dat zit je hier met niks maar wel gewoon lekker betalen zeer professioneel dit, enige wat ik hier over kan zeggen is wat een . bedrijf mij als klant zijn ze kwijt lekker gerust, op me telefoon opzoek naar andere provider zoeken. Gewoon geen worden voor, dacht veel gezien te hebben maar dit, dit is nou echt top punt van.

Denk heel goed na voor je hier aanmelden bij de provider.

27-08-2020

Het werkt zonder problemen internet+tv

Ik heb de service van tweak sinds het begin en ik heb eigenlijk nooit problemen. Ik haal over het algemeen een snelheid van 800-900Mb/s up en down. Wat zich vertaald in ongestoord werken voor mij en mijn vrouw.

Ik lees veel over probelemen met internet verbindingen die te relateren zijn aan wifi. ik gebruikd ewifi niet die in het aangeboden modem zit. die werkt prima, maar heeft een beperkt bereik in mijn huis. (wifi problemen zijn geen verbinding met tweak internet problemen) dus ik heb een wifi mesh. goed genoeg voor werk en video conferencing. Ervaringen bij een provider als tweak kunnen verschillend zijn afhankelijk van de partner kwaliteiten. Mijn glas verbinding is stabiel. ik heb ook wel eens problemen. (DNS van cloudflare DDOS onlangs, een DDOS aanval op de infra van tweak. vind mijn modem ook niet leuk. Maar om tweak dan de zwarte piet toe te schuiven. beetje kort door de bocht.

Helpdesk kan ik niet over mee praten, daar heb ik zelden of nooit contact mee.

Wouter
27-08-2020

Spijt van overstap

- Twee weken voor mijn overstap haalde tweak ineens 2 populaire zenders uit het pakket waar ik vaak naar keek.

- het hele gezin klaagt over de extreem beroerde gebruikersvriendelijkheid van de TV ontvanger. Het begint er al mee dat het ding er meer dan een minuut over doet om op te starten, terwijl je eigenlijk gewoon 'klik' je tv aan wil kunnen zetten. Verder zijn menus bijzonder onhandig en traag. Je typt je wezenloos op de afstandsbediening als je simpel iets wil terugzien of de tv-gids even doorbladert. Het werkt opzicht wel, maar het is gewoon super irritant.

Internet: Na 2 maanden de eerste storing. Bij vorige provider in 4 jaar tijd geen enkele storing meegemaakt. In deze coronatijd is internet echt absoluut onmisbaar voor mijn werk en voor de kinderen (school). Opzich zijn de up/downloadsnelheid tot nu toe prima, dat moet ik toegeven. 700 Mbit op zolder (bedraad). Maar eerlijk gezegd was de vorige provider weliswaar 10x langzamer, maar daar had ik voldoende aan.

Dus alles bij elkaar spijt van overstap. Internetverbinding is wel sneller, maar minder betrouwbaar en de extra snelheid heb ik niet nodig.

TV is k met peren, en vorige provider en telefoon heb ik nog maar helemaal niet overgezet gezien de problemen tot nu toe.

Berend
17-08-2020

Geen daden maar woorden

Half juni 2020 eindigde mijn jaarcontract bij Tweak. Volgens de voorwaarden het modem direkt teruggestuurd waar na ontvangst daarvan door Tweak de 50 euro borg teruggestort zou worden. Tot op heden is dat nog niet gebeurd ondanks een paar moeizame telefoontjes en een mail met wat onaangename toon. Wel antwoord 10 aug ;het zit in de pijplijn nog even geduld aub. Ik wordt hier behoorlijk kriebel van, hoe moeilijk kan zoiets zijn.

Jaarcontract was aangegaan in afwachting van de aansluiting op de glasvezel maar net voor aansluiten een paar tientjes verhoging, taken in orde leave it.

De aansluiting heeft echter wel naar tevredenheid gewerkt.

Gezien de meeste andere reviews hier lijkt me Tweak geen aanrader

Twan
13-08-2020

Onbetrouwbare rommel

Ik heb nu bijna 3 jaren een abonnement. Begin met een hoop ellende; dubbele facturen, onbereikbare klantenservice, internetsnelheid van 40 Mb/sec. i.p.v. de beloofde 1.000! Nu is die snelheid nog maar 4 mb/sec. Ik kan alleen nog e-mails verzenden voor 59 euro per maand. Geen Youtube meer kijken, geen NPO Start, geen Zoom meetings meer vanaf thuis houden, geen Skype met familie in het buitenland. Kortom; grotere rotzooi dan dit is niet voor te stellen. Ik ga overstappen.

Twan
13-08-2020

Onbetrouwbare rommel

Wouter
28-07-2020

Tweak doet gewoon wat het moet doen

Ik heb al een paar jaar internet-only van tweak

1 gbit up- en download, eigen apparatuur aan de fiber en het werkt uitstekend.

waar krijg je elders voor zo'n bedrag 1 gbit en ook nog eens een gratis newsserver?

prima, nog nooit de servicedesk hoeven bellen en ik betaal per jaar.

kortom, ik krijg precies wat ik heb aangevraagd voor een mooie prijs.