Tweak.nl reviews

4.1
Positief25%
Neutraal5%
Negatief70%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Kees
07-12-2020

Ze laten je barsten

Vandaag is ons internet door Tweak beëindigd. We zouden tot 23-12 internet hebben. Dat werd dus vandaag. In de mailwisseling is de ene fout na de andere gemaakt om ons vervolgens 2 weken te vroeg af te sluiten, ivm onze verhuizing naar elders. De mailwisseling hierover is doorgenomen met de medewerker die ik aan de telefoon had.

De ‘oplossing’ die werd geboden is het aangaan van een volledig nieuw jaarcontract, voor die 2 weken. Dat was de enige oplossing. Verder was meedenken richting een oplossing voor de door hen gemaakte fouten niet aan de orde. Wil ik geen nieuw jaarabonnement, dan is de andere keuze 2 weken zonder internet met thuiswerken vanwege corona, kinderen die veel digitaal doen. Daarmee laat Tweak ons als klant (altijd keurig betaald) in de kou staan.

Ik vind dit werkelijk waar te zot voor woorden en een waardeloze manier van omgaan met mensen. Zakelijk belang gaat bij Tweak dus koste wat kost voor op klantenbinding en het meedenken en -werken richting een oplossing zodat ik nog twee weken met m’n gezin van internet gebruik kan maken.

Tweak, bedankt! Klootzakken

Wouter
03-12-2020

Internet super! Support matig, TV waardeloos

Internet:

De verbinding is nagenoeg storingsvrij en de snelheid is top. Een echte aanrader en ook nog eens een goede prijs, vooral als je in een keer voor het hele jaar betaald. Ook krijg je een vast IP-adres.

Ga je van een Alles-in-een pakket naar Internet Only, dan moet je een eigen WiFI-router aanschaffen, ook al heb je dus op dat moment een FritzBox in bruikleen. Kosten voor terugsturen zijn voor eigen rekening, wat ik dan weer een beetje armoedig vind.

Support:

Volgens mij is er vooral een blik studenten open getrokken. Bij het stellen van 1 vraag heb je na 3 a 4 support-medewerkers wel je antwoord. Ik ben technisch onderlegd, dus zoals in een eerdere recensie staar geschreven dat je dit wel moet zijn, heeft bij veel vragen aan support niets te maken. Als ze wisselende antwoorden geven, elkaar corrigeren, slecht de vraag lezen en soms ook niet de correcte info geven, dan heb je niets aan je technische kennis.

Overigens zijn ze wel altijd erg beleefd.

TV:

Deze benoem ik maar als laatste. TV van Canal Digitaal. Drama!

Ik heb eerst TV gekeken via een Amino tv-box van Tweak. Heel vaak kregen we een bevroren beeld (blokken/pixels). We hadden twee tv-boxen, beiden slecht beeld. Na beeld pauzeren werd dit alleen nog maar erger, soms gewoon niet te kijken.

In het eerste jaar al wel eens melding gemaakt van deze storingen, maar ik had geen zin om zender, dag en tijdstip te gaan noteren (op verzoek van Tweak) op het moment dat we slecht beeld hadden.

In het tweede jaar, na veel contact met support, uiteindelijk een andere tv-box gekregen. Het was er een van Canal Digitaal. Nou… als je over een flinke dosis geduld beschikt dan moet je deze nemen. Opstarten (aanzetten) duurt tergend lang. Wisselen van zender duurt bijna 3 seconden. Beeld is wel iets beter geworden maar nog zeker niet storingsvrij. Ook regelmatig dat we een programma pauzeren, weer verder kijken en ineens zijn we het programma kwijt. Gaat dat kreng weer naar live beeld.

Bij sommige zenders kan je terug- en doorspoelen. Aangezien je niet het beeld voorbij ziet komen, moet je maar gokken o.b.v. de aangegeven speltijd waar je weer verder wilt kijken. Deze functie was vroeger met de videoband (en ook via mijn vorige aanbieders) een stuk handiger.

In de tv-box zie je alle zenders staan die door Canal Digitaal worden aangeboden, dus ook alle zender die je niet kijkt. Dit is denk ik gedaan om het nog even lekker onoverzichtelijk te houden.

Opnames worden een jaar bewaard. Ik heb nog even een periode gehad dat ik eerdere “opnames” niet meer zag via de tv-box, maar gelukkig nog wel in de app.

Tweak (support) gaf laatst al wel aan dat Canal Digitaal capaciteitsproblemen heeft. Het lijkt me dat, als ze dit weten op te lossen, dat de storingen minder kunnen zijn. De slechte functies in de TV-box zijn alleen door software wijzigingen op te lossen.

Ik was er al wel zeker van dat dit aan de verbinding van Tweak lag. Ik kijk al 12 jaar tv via glasvezel en met dezelfde bedrading/aansluiting en tv. Alleen kwam het toen rechtstreeks vanuit het modem gesplit door een switch. De kabel kwam daarna direct in een Amino. Tien jaar lang nooit storingen gehad. Altijd top-tv! Maar de twee jaren met Tweak (Canal Digitaal). Bij het hele gezin een ergernis.

Ferry
30-11-2020

Prima service

Internet Only-abonnement. Snel aangesloten, vrijwel altijd stabiel internet en aangeboden snelheden worden gehaald (voor zover de last mile dat toestaat). Lees veel negatieve reviews. Hou er rekening mee dat tweak erg technisch is. Ook de support. Amateurs kunnen beter een provider kiezen als Ziggo of KPN.

Bart
28-11-2020

Snelle en nette aansluiting internet only

Aanmelding voor project in buitengebied ging makkelijk, na aanleg door aannemer een week later het internet aangesloten en getest, direct werkend. over storingen nog niks te melden

Mirjam
23-11-2020

Goedkoop is een berg hoofdpijn

Ze doen van alles om je binnen te halen allemaal mooie praatjes ik zit echt al een aantal jaren bij deze club met allerlei problemen en tig telefoontjes verder over bijv tussen 20.00 en 22.00 geen internet televisie problemen etc etc ze zijn idd goedkoop maar zodra ze je binnen hebben gehaald is de service ook echt voorbij nadat ik dus al die telefoontjes had gepleegd van ongeveer anderhalf jaar kwam er vorige week een monteur wat bleek: alles was verkeerd aangesloten door hun monteur! goedkoop is in deze een heleboel hoofdpijn en ik ga nu op zoek naar een ander zo klaar met hun

Caner
22-11-2020

TWEAK

Na 30 min in de wacht te staan wat trouwens ook een betaald nummer is van tweak krijg ik te horen dat ik niet telefonisch kan opzeggen . Wifi is slecht , tv gebruiken we niet meer omdat het niet te doen was. Niet aan beginnen!

Peter
21-11-2020

Glasvezel met Tweak, een drama

Sinds juni van dit jaar zijn we via glasvezel terechtgekomen bij Tweak. Dit was destijds (2018) een vrijwillige keuze. Sinds we aangesloten zijn en gebruik maken van de diensten van Tweak is het een drama. Het gaat van kwaad naar erger, tot frustrerend aan toe. Slechte en niet constante up- en downloadsnelheid, zelfs niet bedraad. Wifi bereik is sindsdien niet meer goed binnenshuis. Dit is door een externe expert ook geconstateerd maar niet verholpen. Tv signaal is ook niet best. Af en toe gewoon geen signaal en ook vaak blokjes/vertraging. Bovendien zitten er erg veel zenders op de kanalen die niet binnen het standaard pakket vallen. Laat deze zenders dan weg uit het bereik! Voorheen hadden we Ziggo en dat was stabiel en eigenlijk snel genoeg. Door toch de overstap te maken naar glasvezel is mij niet goed bevallen waardoor ik binnenkort weer overstap naar Ziggo.

Marcel
16-11-2020

Geen televisie via Coax mogelijk. Let op hiervoor.

Ik heb in december 2018 een jaarabonnement bij Tweak afgesloten voor glasvezel, internet en televisie.

Nu november 2020 is het zover dat ik aangesloten ben door Tweak. De bedenktijd van 14 dagen is voorbij, omdat deze van december 2018 begint.

Ik wist toen niet dat het niet mogelijk was om televisie via een coaxkabel te kijken, maar alleen via een UTP kabel die rechtstreeks in de router wordt aangesloten. Nu heb ik geen televisie meer of alle bekabeling in huis moet vervangen worden.

Ik heb met Tweak contact opgenomen om tot een oplossing te komen, maar je krijgt meteen te horen dat je moet betalen. Via internetprovider Trinet is het wel mogelijk om via een coaxkabel televisie te kijken.

Vooral de houding van dit bedrijf stoort mij zeer.

Ik zou er nooit geen zaken mee doen.

Marcel

Vaughn
09-11-2020

Aanmelding voor een abonnement is een aanfluiting.

Ik was mij aan het oriënteren op een internet provider, en ik kwam terecht bij deze club vanwege de agressieve claims zoals 'Snelste internet van Nederland' en '1Gigabit Internet' en 'Gratis basis installatie door een Gigabit monteur' dus niks zou een Gigabit aansluiting in de weg staan, en wat blijk? Na de keuze voor 1Gbit abbo moet je door de postcode check, en wordt de beloofde 1Gigabit internet slechts 100Megabit(!) Nergens een Megabit installateur aan te klikken, en als kers op de taart wordt er geadverteerd met een alles-in-één abbo van €59,95 p/m en na de felicitaties dat er glasvezel op mijn adres beschikbaar is, maar slechts 10% van de beloofde snelheid kunnen leveren ineens de prijs verhoogd naar €62,95 p/m?!?!? Wat is dit voor schimmige bedoening Tweak?

Peter
08-11-2020

In december weer terug naar de kpn

Waardeloze kwaliteit internet/tv erg traag en veel storingen, Tv kijken is geen pretje zeker als je terug wil kijken of als je iets heb opgenomen werkt gewoon niet, Beeld stil of valt uit. We hebben het nu 3 maanden Maar met de kerst stappen we weer over dan maar e half jaar dubbele kosten helaas

Hendrik
22-10-2020

Tevreden gebruiker.

We maken al twee jaar gebruik van het 1000mbps abonnement.

Super stabiel, downloadsnelheid (bekabeld) rond de 950-1000 mbps.

Dit is ook sterk afhankelijk van de snelheid van de afzender.

Recent een paar keer last gehand van ddos aanvallen, hier kon tweak weining aan doen.

Op de site status.tweak.nl kon ik direct zien dat er aan gewerkt werd.

TV kijken via nlziet, netflix en disney+ gaat prima.

Enige minpuntje is het geleverde Fritz!box modem.

Web interface is een ramp, zit een Duitse (on)logica achter, niet alles is in te stellen.

Verder kan dit modem niet in bridge mode.

We maken geen gebruik van de Fritz!box wifi maar van eigen wifi.

René
09-10-2020

Super support

Verschillende malen gebeld met zowel simpele als complexe problemen. Korte wachttijden en goede antwoorden. Vandaag Unify security gateway geprobeert te installeren. Opnieuw goede en persoonlijke support van Dylan (ik hoop dat ik je naam goed schrijf) top! Helaas nog niet helemaal opgelost maar alle vertrouwen dat het goed komt. René.

Eduardo
09-10-2020

Vermijden als de pest

Vreselijk, ongekende hoeveelheden aan storingen. Tv vooral niet aan beginnen want het is behoorlijk knap hoe zij een stuk technologie primitief kunnen laten lijken. Wil je tv kijken moet je eerst even een aantal minuten wachten voor het kastje is opgestart. Vervolgens zijn de menu’s totaal niet gebruikersvriendelijk en duurt het eeuwen als je een keer wat moet intypen.

Het is leuk dat er wordt verteld op hun website dat ze trots zijn dat ze geen “internetgigant” zijn en willen worden, en juist een polder bedrijf willen blijven. Maar houd er dan ook vooral rekening mee dat je problemen zeker niet professioneel worden opgelost. Geen internet? Kan je zo een week wachten voor dat er actie wordt ondernomen. Dat is als ze weten wat er aan de hand is tenminste, wat vaak niet het geval is. Kortom, hou het lekker bij de “giganten” als je waarde wilt voor je geld.

Leo
06-10-2020

Nooit meer

Ben nu gelukkig een jaar weg bij Tweak, borg modem nog niet terug. Gezien de oude ervaring bij Tweak zal ik het geld wel kwijt zijn, een paar jaar geleden overgestapt, het duurde maanden voor het draaide, de fout lag aan iedereen behalve Tweak. enorm veel mailtjes over en weer toen het eindelijk draaide was de snelheid beduidend lager dan de verkochte snelheid. Gelukkig ziet ik nu bij XS4ALL, wat een verademing goede service een helpdesk medewerker die weet waar die over spreekt en de snelheid zoals aangekocht. Neem nooit Tweak, wat een slechte provider.

Jordi
03-10-2020

Waardeloos

Niet de beloofde snelheid. Hulp 0,0. Nu 8 maanden verder en nu maar besloten om op te zeggen

Marja
28-09-2020

Waardeloos!

Tweak levert niet wat zij beloven, het duurt oeverloos voordat de tv is opgestart en het internet is niet merkbaar sneller dan bij mijn vorige provider. Omdat er tussen mijn aanmelding en daadwerkelijke aansluiting ruim 6 maanden zat, zou ik nu ook geen gebruik meer kunnen maken van de wettelijke twee weken bedenktijd en zou nu een jaar vast zitten aan deze ellende. Tweak zou mijn vorige abonnement opzeggen en ook dat is uiteraard niet gedaan door hen. Tevens zijn er zender en tariefswijzigingen doorgevoerd zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Niet heel klantvriendelijk dus.

Niels
25-09-2020

Top

Nergens krijg je voor dit geld een symmetrische Gbps verbinding met zulke lage latency.

Door de lage latency ook perfect voor online-gamen en game streaming.

Vóór de aansluiting een paar keer naar de helpdesk gebeld. Steeds snel en keurig geholpen met mijn vragen.

Oplevering duurde 10 min.

Nu sinds een 3 dagen actief, volledig storingsvrij.

Jan
25-09-2020

Niet te geloven zo slecht!

Al vier maand werk ik thuis met een download van 20, zelden 200, nooit meer dan 220, af en toe minder dan 1 (!) . maar nooit de 1000 waar ik voor betaal. Ook niet bij benadering.

Op mail wordt niet gereageerd, op Whattsapp alleen standaard berichten. Ik heb totaal een halve dag gebeld. Resultaat: ze hebben mij aan het werk gezet en zelf niks gedaan. Monteurs thuis gehad, nooit meer wat van gehoord, terugbellen beloven ze wel maar doen ze niet .

Elisabeth
18-09-2020

Opgelicht

Tweak is vreselijk! Het rare modem Zyxel doet het niet en als je belt geven ze je een wachtwoord dat het ook niet doet. Een monteur willen ze niet sturen. Ik ben overgestapt naar KPN, wat een genot, alles doet het gewoon. Heb mijn abonnement met Tweak opgezegd en wat doen ze? Dreigen, dat ze blijven factureren! Terwijl ik al bijna 2 maanden heb betaald zonder enige tegenprestatie hunnerzijds, maar dat kan ze niet deren: pas in oktober kan mijn abonnement worden opgeheven. Vanaf 1 augustus heeft niets bij mij gewerkt, vanaf 3 september toen KPN het kwam oplossen, doet alles het weer, maar Tweak blijft incasseren zonder enige tegenprestatie. Bah. Wat een oplichters.

Herald
17-09-2020

Geweldig internet voor goede prijs

Internet over de glasvezel is geweldig, nooit problemen mee gehad. TV was in het begin niet goed, maar na laatste updates alles prima. Alles in huis wel bekabeld naar laptops en dergelijke. Wifi niet in de meterkast gelaten, maar er buiten, dus wifi bereik is ook goed.