Tweak.nl reviews

4.5

Arnold
04-01-2020

Hopeloos

Wij hebben zeer slecht ervaring met teak. De tv slaat om de haverklap vast. De afstandsbedieningen werk niet tot zeer slecht. De klanten service heeft zeer lange wachttijden en word van het kasje naar de muur gestuurd en klachten worden niet zerieus genomen. Voor ons geen teak meer.

Edin
02-01-2020

Verbinding en snelheid OK

Ik zat 7 jaar bij Tweak.nl als klant. Echter ik betaalde op gegeven moment behoorlijk veel voor een "oude abonnement". Ik ging kijken op internet en voor dat geld kon ik 20 keer snellere internet vinden. Zelfs bij Tweak. Ik belde met de klantenservice om te vragen of mijn abonnement kon geupgrade worden. Ze wist mij te vertellen dat er in Amersfoort geen geschikte apparatuur van Tweak aanwezig is om 1000Mb/s te ondersteunen, maar max 100Mb/s. Ik zei OK doe dat maar en dan blijf ik bij Tweak. Ik ben iemand die niet vaak abonnementen verandert. Maar toen kreeg ik te horen dat ik voor zo'n abonnement € 47,00 per maand moet gaan betalen terwijl ze 1000Mb/s voor € 40,00 per maand aanbieden. Dat was echt laatste druppel. Ik vroeg nog of ik met een leidinggevende mocht spreken. Ze zei je krijgt zelfde antwoord van hem. Daarom ben ik overgestapt naar andere provider. In ieder geval voor Tweak een vaste klant betekent niks.

Arnold
02-01-2020

Goede provider, extreem slechte helpdesk

Als je niets anders wilt dan werkend internet, dan heb ik tot op heden nog geen echt probleem gehad. De snelheden wisselen wel veel, maar niet tot exht onacceptabele niveaus. Er zijn wel regelmatig tijdelijke dropouts in de verbinding, maar ook niet zo erg dat je verbinding een langere tijd eruit ligt.

Wat is dan wel het probleem? De service desk. Ik wilde toegang tot mijn subdomein bij tweak, maar had daar geen info gekregen bij het afsluiten. Dus ik mail de servicedesk. Na 2 weken was men pas in staat om mij deze te geven. Vervolgens zie ik in het dashboard van mijn tweak dat de SSL/HTTPS niet aangevinkt is, dus vraag ik aan de servicedesk om deze aan te zetten. Pas na een week krijg ik antwoord met de melding dat men HTTPS niet ondersteund. maar het staat wel in mijn tweak dashboard. hoe dan?

28-12-2019

Tweak Helpdesk

Geen probleem als internet provider maar het oplossend vermogen bij storingen is zeer slecht

Na een aantal maanden problemen met mijn modem te hebben gehad heb ik uiteindelijk zelf maar een ander gekocht, tweak had de mogelijkheid deze optie aan te bieden maar omdat dit geld ging kosten was dit niet mogelijk

28-12-2019

Snelheid en ervaring tot nu toe

Sinds glasvezel via tweak zijn we alleen in kosten erg omhoog gegaan.

Jacob
20-12-2019

Geen aanrader

Meerdere keren contact gehad over slechte, blokkerig beeldkwaliteit. Maar er gebeurd niks het blijft allemaal hetzelfde, maar wel geld ontvangen. Schandalig dat je eigenlijk niets kunt doen

Jw
20-12-2019

Waardeloze klantenservice

Vanavond weer contact gezocht met Tweak. Wilde graag CanalDigitaal op de iPad. Helaas werken de Tweak inloggegevens niet. Dus bellen. Enorm lang in de wacht (terwijl ik de eerstvolgende was) onder het “genot” van een muziekje wat enorm stoort en ruist. Eindelijk iemand aan de telefoon die kennelijk de communicatiecursus nog niet gehad had. Zegt niet wat hij aan het doen ik. Eindeloze stiltes. Dus vraag ik maar of er nog wel iemand aan de lijn is.

Vervolgens krijg ik een mail met inloggegevens die helaas ook niet werken.

Tevens bleek mijn adres niet juist. Kon ik zelf wel even aanpassen op mijntweak. Helaas. Dat kan dus niet.

Kortom lang gewacht om vervolgens met twee kluitjes in het riet gestuurd te worden.

Alita
16-12-2019

7 maand voor dat het abonnement in gaat al geld van de rekening halen

Meedere emails gestuurd en zit nog tewachten op antwoord er zou een maand voor de tijd het geld voor de huur van de modem en administratie kosten van de rekening gehaald worden nu halen ze dat al 7 maand voor de tijd van de rekening het is toch van de zotte waar zijn jullie mee bezig

Karel
14-12-2019

Positief vanaf dag 1

Positief! Mag ook wel eens gezegd worden!

Na ziggo internet, nu dan glasvezel via Tweak. Moet zeggen dat alles keurig werd geregeld. Heb een abo van internet met een router van hun. Vanaf dag 1 werkt het als een tierelier. Ook de communicatie via de telefoon met Tweak gaat goed, nemen gelijk gesprek aan. Dmv een Devolo dLAN 1200+ heb ik nu op de 1e verdieping ook snel internet. Als je het bedrag in 1 keer betaald (jaarbedrag) dan kost het abonnement inclusief router maar €35 euro per maand.

Niels
06-12-2019

Niet aan beginnen!

Deze lui bieden zero service. Maar die heb je jammer genoeg wel nodig omdat de tv kastjes niet of nauwelijks werken. Het enige waar ze snel mee zijn is met rekeningen sturen.

Cock
29-11-2019

E-mail binnen 2 dagen behandeld en beantwoord.

Wij wachten nog op de glasvezelkabel, dus nog geen gebruikers ervaring. Er word snel gereageerd op E-mail.

Nieta
16-11-2019

Zoals het niet moet

Jullie geven aan dat je een datum kan kiezen wanneer je de aansluiting wilt.

Dus het ik gedaan (een maand)

Vanaf dat moment gaat er van alles fout en krijg ik de schuld omdat ik mijn oude provider heb opgezegt, volgens het meisje van het call centre moest ik ook niet opzeggen voor ik bij jullie was aangesloten, dus een maand dubbel internet, terwijl het mis gaat bij jullie omdat ik nu een provider heb.

Ik heb meerdere malen gemaild en gebeld, maar als hun niet goed loggen blijft iedereen langs elkaar heen praten, en ik heb ook niet het idee dat ze op het call centre enig idee hebben waar ze het over hebben.

En dan krijg ik te horen je kan niet meer opzeggen want de bedenktijd is voorbij, maar jullie kunnen mij niet eens garanderen dat ik aangesloten worst bij jullie.

Als je als nieuwe provider op de markt wilt komen lijkt mij klant vriendelijkheid en goede service een grote prio.

Freek
08-11-2019

Geweldig

Ik heb Tweak nu ongeveer 1 jaar in huis.

Tot nu tot alleen maar plezier mee gehad!

Na alle overhead en andere factoren krijg ik 920-940 Mbit op alle LAN verbonden systemen en via Wifi in combinatie met de Fritz 5490 + (eigen aangeschafte Fritz 4040) pak ik in zelfs de hoeken van het huis op Wifi 5Ghz tussen de 350-600 Mbit!

Tweak telefonisch contacteren is zinloos, niet bellen maar appen.

Ik heb zelf een Internet + Telefonie, tv kijk ik via NLziet. Geen ervaring met Sparql of Canal digital.

06-11-2019

Geen service wel Gigabit

Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.

Ad
30-10-2019

Onvoldoende info gekregen

Vandaag de gehele dag pogingen gewaagd om met Tweak te contacten helaas geen reactie wel een boodschap van een robot, daar zit ik al 67 jarige echt op te wachten, Niet dus!

Dus naar Oss gefietst om de nieuwe info winkel van E fiber te bezoeken. Helaas trof ik daar niemand van Tweak wel van de concurent provider FIBER glasvezel aan en ook hier geen duidelijkheid op de door mijn gestelde vragen, wel twijfel.

Bij thuiskomst in avonduren weer gebeld met Tweak

maar ook deze voorlichter kon mijn vragen niet beantwoorden, wel antwoord op mijn vraag hoelang het duurt bij opzegging alvorens de door mijn betaalde borg terug op mijn rekening zou staan . Twee maanden moet kunnen en een maand opzegtermijn maakt drie maanden, en dat voor een glasvezelprovider die zegt supersnel te zijn. Nog iets wat ik niet terug kan vinden in de folders van de providers een tweede aansluiting kost € 4,- per maand( bij mijn huidige provider ZIggo is dat gratis).

Ger
27-10-2019

Extreen slecht

Bij aflevering functioneerde internet niet maar de monteur vertrok. Dit direct aan eigen servicedesk proberen te melden maar deze zijn totaal onbeteikbaar!

Resultaat: Een maand geen internet!

Ondanks Toezegging dat dit gebrek vergoed zou worden hebben wij nooit iets ontvangen

Ook de eigen technische dient is waardeloos: zij konden in 1 maand tijd geen werkend internet voor elkaar krijgen, waardeloos! IKZELF heb toen maar de technische problemen zelf opgelist door de kapotte routen te minzeen met extender: ook deze kosten zijn nooit vergoed

Conclusie: Nooit internet van tweak nemen!

Dawid
26-10-2019

Geen problemem

Ik heb Tweak al ongeveer 4 jaar en nog nooit geen probleem gehad (internet only)

Maaike
23-10-2019

Meest slechte service ooit

Problemen met haperend beeld bij bepaalde opnames (tv abonnement). We hebben gemaild maar wordt niks opgelost. Ze zouden het onderzoeken maar na 3 nog geen reactie, nogmaals gemaild en dan word er alleen gezegd dat ze er weer naar kijken, na week nog steeds geen reactie dus weer boze mail gestuurd dat we het zat zijn en van het abonnement af willen vanwege slechte service en problemen. Krijg je dan eindelijk een antwoord, zonder in te gaan op wat je zegt, en alleen dat je niet kan opzeggen omdat je jaar abonnement hebt zonder enige vorm van coulance of antwoord op je boze mail. Enige wat ze zeggen is dat je de opnamens niet meer hebt staan waar de problemen mee waren. Dit was niet gevraagd en we zijn al maanden verder. meest slechte service ooit. Als je boos bent gaan ze daar niet op in en negeren ze dat gewoon en je krijgt niks ter compensatie.

Han
18-10-2019

Geen terugbetalen van de borg.

Tot afgelopen zomer was ik best tevreden over Tweak.nl. Maar na de overgang naar internet only werd het minder.

Na het terug sturen van de apparatuur ben ik nu al maanden bezig met het terug krijgen van de borg. Ik wordt altijd keurig beantwoord op mijn mails, maar het probleem wordt altijd aan de afdeling administratie toegeschreven. Die afdeling is natuurlijk niet te bereiken door een consument.

De afhandeling van terugstorten van borg laat dus te wensen over.

Martijn
18-10-2019

Top snelheid, geen uitval

Na het lezen van alle negatieve reviews heb ik mezelf voorgenomen om ook mijn ervaringen na het aansluiten te delen. Zo slecht kon het toch niet zijn?

Tot nu toe niets dan lof over Tweak. Niet gaan bellen maar whatsappen, gelijk antwoord. Van de 1000 Mbit blijft door overhead en andere variabelen ongeveer 940 Mbit over ofwel 117,5 echte MB's per sec. Omdat de PFsense hardware wat moeite had met de gigabit snelheid zit er nu een Fritz 5490 direct op glas, en die kan het wel.

Echt heerlijk om met deze snelheid Steam games of andere data binnen te halen. Via het Unifi Wi-Fi netwerk (3 domes op 5 ghz) is er een throughput van 500-550 mbit up en down.

Ik heb een internet only abbo genomen, TV kijken we (als we al eens kijken) via een Android box met IPTV subscription. Dus geen idee hoe Sparkle TV presteert. Daarnaast de nodige Netflix / disney+ / videoland etc. abonnementen.

Facturen zijn ze snel mee, direct bij akkoord contract werd dezelfde dag 25 euro afgeschreven. Bij contactingang werden maandelijks de correcte bedragen afgeschreven. Dus hier geen klagen.