Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Afgelopen donderdag ben ik aangesloten op het glasnetwerk van gemeente de Wolden met u als provider.
De installatie is netjes en goed gedaan maar de manier waarop het werkt en bediend moet worden irriteert mijn nu al. Deze waren bij mijn oude provider echt veel beter geregeld.
Ik heb u geprobeerd daarover te bellen maar heb zolang in de wacht gestaan dat ik nu maar mail.
-Lange wachttijd helpdesk.
-Zo heb ik 2 programma's opgenomen. Ik heb deze teruggekeken en deze stoppen een paar minuten voor het einde. Hoogst vervelend. Is de opname tijd in te stellen?
-Bij het 'bladeren' door de TV gids kom ik programma's tegen die ik eigenlijk wel wil zien.
Maar als ik die dan aanklik dan krijg ik te zien dat ze niet in mijn abonnement zitten en ik die niet kan kijken. Waarom staan ze dan in mijn overzicht?
-Als ik programma's doorspoel zie ik alleen de tijd die ik doorspoel en niet de bijbehorende beelden. Ik moet dus maar gokken hoe lang het duurt voordat reclame is afgelopen en het programma weer begint.
-Het overschakelen van de ene naar de andere zender gaat heel erg traag.
-Het gemis van BBC first maar dat is achteraf mijn eigen schuld. Had ik beter naar het zenderaanbod moeten kijken.
Wel een factuur sturen voor de aansluitingmaar niet bereikbaar zijn om een afspraak te maken om eerst de aansluiting te realiseren.
' Wij verzoeken u een ander tijdstip terug te bellen'
Tv aansluiting, tov oude kpn aansluiting
Zappen traag
Vaak flikkeringen
Twee afstandsbedieningen nodig
Kijken via app
Zappen erg traag
Heel vaak 912 melding op elke zender. Ook ned 1
Npo start werkt dan wel normaal
Kijken via app en chromecast
Ook traag maar kan dit accepteren
Spoelen niet mogelijk
WAARDELOZE bedrijf en wat een slechte service nog nooit zulke prutsers meegemaakt en weten echt NIKS van glasvezel routers en internet
Tweak is van Sparql overgestapt naar Canal Digitaal. Dit verliep niet vlekkeloos. Ik kreeg een foutmelding dat ik een smartcard moet hebben. Ik heb echter een Aminobox (zonder smartcard).
Een belletje naar de klantenservice (Dave) en mijn probleem was opgelost. Het duurde wel lang voordat ik de klantenservice aan de lijn had (20 minuten wachten) maar toen werd ik wel heel goed geholpen. Probleem opgelost.
Mijn ervaring met de servicedesk is niet goed. Wanneer je belt met het 0900 nummer krijg je eerst een bericht dat het druk is en dat er weinig mensen zijn. Stuur een email dat is sneller. Maar drie dagen geleden een email gestuurd en nog steeds geen reactie. dus hang ik nu pas 20 minuten te wachten aan de telefoon, om te vragen waarom mijn probleem niet behandeld word.
Klantenservice communiceert niet. Op terubelverzoeken wordt niet gereageerd. Wachttijd aan de telefoon varieert van een kwartier tot een half uur. Voor storingen is er in het weekend geen monteur en door de week is de monteur druk. Pas na tussenkomst van Glasvezel de Wolden werd er actie ondernomen. Teleurstellend.
Slechte ervaring!
Ik heb een erg slechte ervaring met Tweak. Ik nam een glasvezel abonnement af, naar tevredenheid. Toen ik verhuisde ben ik overgegaan naar een andere aanbieder. De apparatuur moest retour, hier kreeg ik ca. 14 dagen na beëindiging van het abonnement een bericht van. Geen probleem, de apparatuur was geheel intact en dus een dag later op de bus gedaan. Toen ik naar mijn € 50,- borg vroeg, werd mij verteld dat ik daar geen recht meer op heb omdat de apparatuur binnen 14 dagen retour moest. Natuurlijk heb ik contact gezocht met de helpdesk of dit nou op deze manier moest. Ik was immers tevreden, heb altijd op tijd betaald voor alles en dit zou ik erg frustrerend vinden. Na een lange wachttijd (gebruikelijk!) voor de telefonische helpdesk bleek dit toch echt mijn eigen schuld te zijn. Ergens in een productvoorwaarde in een sub artikel heeft gestaan wat de procedure was. Een paar dagen te laat kost je € 50,- en van flexibiliteit hierin is geen sprake.
Het is niet persé die € 50,-, dat kan ik wel missen. Maar de manier waarop zo'n bedrijf geld afhandig maakt zit mij erg dwars. Heel vervelend!
Ik heb geen telefoon aansluiting meer.
Klanten service niet te bereiken.
Wel een wachtlijst die op loopt.
Telefonisch via mobiele telefoon wel een melding over een storing in almere-haven, maar niet in de wijk waar ik woon.
Op de site van Tweak wordt geen storing gemeld.
Op mij mailtje ook geen reactie gehad.
Slecht gevoel overgehouden.
Sinds de aansluiting alleen maar ellende. wel internet( maar weinig) of geen internet. 2 x iemand erbij gehaald, lijkt op dat moment weer goed, maar daarna weer ellende. alle apparaten slecht internet/wifi, zowel bekabeld als onbekabeld, sommige worden er gewoon uit gegooid. Intussen zelf al bijna proffesionel op dit gebied door alles lezen en uitzoeken. Dan probeer je te bellen en dan kun je niet geholpen worden omdat er niet genoeg mensen zijn om de telefoon te beantwoorden. stuur je een mail, krijg je antwoord terug via robot, als het spoed is kun je beter bellen.
je betaald wel duur , maar je krijgt helemaal niets.!
Slecht bereikbaar geen deskundigen aan de telefoon, ik moet de storing zelf maar oplossen, terwijl ik hem niet veroorzaakt heb.
Ik heb bij deze partij een traject doorlopen voor een internet aanvraag van 43 dagen (Reggefiber had 15 dagen nodig om de eigen administratie op orde te krijgen, er lag al een glasvezelkabel maar men bleef vermelden dat de onderburen het blokkeren), zonder resultaat. Medewerkers van Tweak nemen de telefoon op en je wordt in het klanten bestand opgenomen, maar dat is wel het enige wat men doet. Verder schuift men de schuld bij Reggefiber in de schoenen, maar uiteindelijk kom ik erachter dat ze zelf de aanvraag bij Reggefiber pas op dag 42 ingediend hebben. Op dag 43 was ik enigzins geirriteerd door het feit dat zij zelf mijn contract nu kwijt waren. De eerste had ik geweigerd omdat hun eigen systeem de "." uit je e-mail adres haalt, hierdoor heb ik destijds een dag later direct in de ochtend gebeld en men stuurde mij een link toe waar ik opnieuw digitaal kon ondertekenen. Op dag 42 zegt men dat ik nooit getekend heb, om vervolgens later erachter te komen dat zij dit wel in bezit hebben.
Na deze problematische start werd me verteld dat de levering nu minimaal naar 50 dagen gaat, dit heb ik hen ook laten weten en men begon mijzelf direct de schuld in de schoenen te schuiven dat hun eigen administratie niet op orde is? Dit heb ik niet geaccepteerd, de reactie van de medewerker hierin was dat hij het een goed idee vond om continu door mij heen te praten en uiteindelijk maar de verbinding te verbreken. In de avond kreeg ik een factuur toegestuurd.
In het gehele traject heb ik zelf steeds Reggefiber en Tweak moeten aansturen dat er niets werd ondernomen, hierop wordt verteld dat men het uitzoekt en beloofd je terug te bellen. Dit doet men NIET!
Al met al is het hele traject zeer onprofessioneel en met leugens verlopen, hierop heb ik besloten geen zaken meer met deze provider te willen doen, als het voortraject al zo slecht gaat, heb ik zeker geen vertrouwen in de toekomst.
Heb besloten voor tweak te kiezen , kreeg ik een mail dat ik dit moest bevestigen maar kon dit niet via de link doen. Contact met helpdesk kreeg ik niet. Heb toen een mail gestuurd. Kreeg antwoord van de mail robot met een nummer en moest via helpdesk contact opnemen. Cirkeltje weer rond. Hoop dat als ik aangesloten ben het beter gaat. Groet lid glasvezel de wolden
Snelle glasvezelverbinding, nette klantenservice. In 6 maanden geen problemen gehad met de verbinding
De Tweak internetprovider levert waar ze voor staan. Hoewel over Wi-Fi de 1000Mbit natuurlijk niet echt gehaald wordt, is de dienst fenomenaal snel. Je merkt de bottleneck bij producten en diensten zoals Netflix, Google Chromecast. Internet is dus haast geen probleem meer. Behalve soms de Wi-Fi dekking door je huis, deze heeft, vanzelfsprekend, invloed op de snelheid. Dit zou een additionele toevoeging kunnen zijn. Qua bedrijf voelen ze nog iets kleiner aan, niet alle facetten zijn af (mijn Tweak bijv.). Echter heeft dit geen invloed op de dienst en de service. Aanrader.
Ja sparqlis niet altijd even super maar aangezien het voor mij een bij dienst is heb ik totaal niks te klagen. Echter welke provider kan nou zo een geweldig stabiele internet verbinding van 1000/1000 leveren? En de mensen die klagen over WiFi, die hebben er gewoon te weinig kaas van gegeten om dit soort problemen gewoon op te lossen.
Ik ben super tevreden over hen, de service is goed en hun internet snelheid eveneens.
Na het lezen van de voorwaarden van deze ervaringensite besloten om toch maar geen mening te plaatsen.
Vergeleken met andere providers een stabielere en snellere verbinding voor een veel aantrekkelijker prijs. Tweak laat zien dat het ook anders kan, in deze tijd waar je veelal de hoofdprijs betaald voor een snelheid die past bij deze moderne tijd.
Tweak is een zeer fijne provider. Bijna nooit problemen, en als er iets is zijn ze daar erg open over (zie @TweakNL op twitter voor meldingen). Ze leveren een goede dienst voor niet veel geld, en doen echt hun best om klanten tevreden te houden.
De enige reden waarom ze van mij geen 10 krijgen is omdat ze nog geen "native IPv6" aanbieden (het is 2018!). Voor veel gebruikers is dat een oninteressant detail, zij zouden dus zeker voor Tweak moeten kiezen als het mogelijk is!