Tweak.nl reviews

4.1

P.R. de Graaf
04-09-2014

Triest na migratie

Na de door Tweak doorgevoerde migratie geen signaal, dus geen tv, internet en telefoon.

Talloze mails naar Tweak, bellen onmogelijk, helpdesk niet bereiken. Beloofde monteur kwam niet opdagen, een dag voor joker zitten wachten, zonder internet etc. Na 10 dagen nog niets opgelost en daarom opgezegd. Beëindiging contract 31 juli, nu weigert Tweak mij te compenseren vanaf 16 juni. Vertellen mij dat ik niet heb meegewerkt om het probleem op te lossen, wat een arogantie!. Kortom een stel oplichters, helaas heeft oplichting geen prioriteit bij justitie. Radar geschreven, in de hoop dat zij iets doen aan deze slechtste provider van Nederland.

Wendy
31-08-2014

Bagger !

wij zijn since augustus overgestapt naar tweak, met ons grootste spijt want het leken zulke leuke aanbiedingen maar toch hebben we met ziggo nooit de problemen gehad als met hun, happerende ofniet televisie een telefoon die het de helft van de tijd nie doet,internet die de helft van de tijd weg valt ,hbo die om de minuut vast hangt zenders die het nie doen, ik wil het heel graag opzeggen want zit er nog een jaar aan vast en ben niet van plan om zo het abbo te betalen ,we zijn al meer geld kwijt om naar tweak te bellen dan dat we geholpen zijn, wie weet hier raad mee ! gr wendy

A Roest
29-08-2014

Tweak is prima geen probleem

Ik ben al geruime tijd bij Tweak. Toen zij begonnen met Sparql had ik mijn vraagtekens waarom?

echter nu ik over ben op Sparql ben ik zeer tevreden. een nadeel de communicatie vanuit Tweak is niet goed, echter de helpdesk is prima en heeft mijn problemen binnen no time verholpen!

27-08-2014

Sinds 1 juli waardeloos

Tja, wat moet je er van zeggen. Altijd zeer tevreden geweest, totdat Sparql werd doorgedrukt. Veel te kort van tevoren gecommuniceerd zodat tijdig overstappen niet mogelijk was. Mijn verhaal is te lang om hier uit de doeken te doen, maar ik heb ina veel gebel en mail ncassos ingetrokken en avotige week een aangetekende brief verzonden.Zo te zien aan alle klachten op internet zal het wel even duren voor ik reactie krijg....Zonde om te zien hoe een leverancier naarzo'n dieptepunt kan zakken. Fout op fout op fout....Ben er helemaal klaar mee...

Martijn
26-08-2014

Prima

Ik lees hier veel negatieve ervaringen. Aan het begin ook last van gehad, kan inderdaad nog niet pauzeren, beeld heeft vaak gehaperd (dat is nu weer over). Het kastje gaat trouwens heel vreemd aan en uit, verwarrend! Ook valt het second screen verhaal tegen, de app is nou al twee maanden uitgesteld en tv kijken op de laptop is er helemaal niet meer bij!

Pluspunten zijn er wel, haarscherp beeld, HBO, en in ons geval zijn we net ietsjes goedkoper uit. We hadden glas alles in een 100 mbit voor 55 euro, nu betalen we met spraql 54,95 euro

Thijsiiii
23-08-2014

Weg bij Sparql...

Sinds overstap van tweak op sparql alleen nog maar ellende gehad met tv. Eerst begon het beeld af en toe te haperen, nu mag je blij zijn als je überhaupt flitsen van beeld krijgt en flarden aan geluid. Ongelooflijk dat een provider een dergelijke kwaliteit durft te leveren. Ik ga nog een keer een poging wagen om een klacht in te dienen, anders ben ik weg bij shaqle, sparql, snarql ...

Internet en telefoon gelukkig wel zoals het hoort

Moolhuijzen
22-08-2014

Belabberde ervaring. Wil er vanaf.

Vooral de TV service van Tweak (Sparql) is zeer slecht. Eerst vooral blokkerig beeld en na een update staat het beeld af en toe stil hoewel het geluid doorgaat. BBC valt binnen 15 minuten zeker 5x weg. Opnemen van programma's kan ook nog steeds niet.

Dit is geen TV kijken meer en ga daarom naar een andere provider.

Ze hebben daar gewoon de nieuwe service niet goed en lang genoeg doorgestest om een goede service te verlenen.

H.G.Haije
16-08-2014

Bar slechte tv ontvangst

Vanaf 23 Juni slechte tv ontvangst , ook na update niet naar te kijken.

Stilstaand beeld , afstandsbediening werkt voor geen meter , om het kastje aan te zetten moet je soms twe of drie op de rode toets drukken .

Dus Sparql is tot op heden een waardeloze aanbieder, jammer want voorheen geen problemen met Tweak.

Zo spoedig mogelijk naar KPN

M.bakker
13-08-2014

Teleur stellen, minder voor meer.

Gisteren over gegaan, al 3 maanden gewacht.

Internet zelf lijkt OK. TV is slecht. die Sparql doosjes mogen dus NIET uit.

Dandoen ze het niet meer.. pas na meerdere malen zonder stroom herstarten.

Live TV pause zetten werkt niet, achteruit speoelen ook niet. APPS op de afstands bediening doen niets.. eigenlijk doet niets het op de AB, behalve kanaal omhoog omlaag en volume.. en dat bij beide ontvangers/ab's.

Ook geen second screen mogelijk zoals op de site van sparql staat. geen App of web pagina om ook tv op te kijken zoals voorheen.

Slecht te berijken support. maar dan ook ECHT slecht.

Roy
09-08-2014

Slecht product en slechte service/helpdesk

Slecht slecht slecht.... Niet te bereiken. het is zo gezegd altijd druk druk druk ( neem dan meer mensen in dienst zodat dat opgevangen kan worden! loze loze loze beloftes! overstap naar sparql waardeloos! niet goed getest voor uitgave aan de klanten! monteur toegezegt per brief, nooit aangekomen! (ook nu hang ik tijdens het typen van dit bericht aan de tel met tweak 35 minuten om ze te pakken te krijgen en ben al 22 minuten eerst volgende beller! triest!

Nard
02-08-2014

Sprakeloze tv

Sinds de samenwerking met sparql ben ik echt tweak af. Tv bedroevend, stilstaand beeld, mozaiekblokjes, geluid valt weg, settopbox werkt niet. Kortom, vanaf 19 juni tot op heden nog steeds geen sprankelende tv en heb per 1 september mijn contract beëindigd. Ga lekker naar KPN en hoop daar nog lang te blijven.

28-07-2014

Geen TV

Vanaf 1 juli tot heden (28 juli) geen live tv bij Sparql. Uitzending gemist en HBO on demand werkt wel. Tig keer de helpdesk gebeld, maar daar kom je niet doorheen, dus maar gemaild. Allerlei onnozele tips gekregen, maar zonder resultaat. En maar weer bellen en mailen, maar er gebeurd helemaal niks, nu, 28 dagen verder nog steeds niks. De eerste rekening heb ik ondertussen wel gekregen. Maar even terugboeken. Misschien dat het helpt. Wat een belachelijk bedrijf! Maar snel overstappen denk ik.

Hennie van den Berg
17-07-2014

Ontzettend slecht

Ik heb ook vanaf het begin problemen. Ontzettend blokkerig beeld en haperend geluid.

Na de update zou het beter moeten gaan. En inderdaad; ik heb minder blokkerig beeld want ik heb nu stilstaand beeld dat af en toe verspringt. Geluid is ook nog steeds haperend. Bijkomend probleem is dat de Sparql box nu helemaal niet meer reageert op de afstandbediening.

16-07-2014

Van goed naar bedroevend slecht in 1 maand

Zoals alle klanten moest ook ik gemigreerd worden naar de nieuwe diensten. Ik zat alles in 1 voor €50 per maand. Om hetzelfde aanbod te houden ging de prijs naar 58€ per maand. Mij te duur, vooral het televisie gedeelte. Dus dat snel geregeld bij de Ziggo voor minder geld meer aanbod.

Na een onverwachts pakketje en een overstapdatum kwam de monteur niet opdagen. Dus ik zit nu al dagen zonder internet. Natuurlijk gebeld met de helpdesk maar die accepteert echter alleen een wachtrij van maximaal 3 mensen. Ben je een van die gelukkige 3 duurt het nog steeds een half uur voordat je iemand aan de lijn hebt die vervolgens allemaal loze beloftes doet die niet worden nagekomen. Op e-mails naar de helpdesk wordt ook niet gereageerd.

Conclusie, je zit tot het onbekende zonder werkende verbinding. Gelukkig zijn er alternatieven!

Riadevries26
14-07-2014

Op vrijdag overgegaan op Sparql. Nadat de monteur was geweest, zelf kastje aangesloten. Mijn man is ICT´r dus dit is geen enkel probleem. Helaas geen beeld, waardoor we de WK moesten missen en we genoodzaakt werden om bij de buren te kijken. Een telefoontje bij de sevicedesk hielp niet, men moest een schakelaar overhalen, maar wist niet hmm wanneer. In het weekend konden ze niet helpen. Maandag gebeld weer uitstel tot woensdag. Woensdag monteur geweest, tevergeefs, weer geen beeld. Kastje werkte niet. Zijn in afwachting van nieuw kastje, kan weer 2 weken duren pfffffffff.

Jasper
09-07-2014

Onprofessioneel en waanzinnig slecht

Op 17 april 2014 ontvingen wij een schrijven waarin melding werd gemaakt van de overgang van Tweak naar Sparql. In deze brief stonden een aantal quotes die wij nooit als dusdanig hebben ervaren. Te beginnen met “de nieuwste technieken te bieden”. Bij Sparql kunnen wij geen gebruik maken van uitzending gemist, maar belangrijker geen programma’s meer opnemen of pauzeren. Wij herkennen de nieuwste technieken die in de brief zijn aangekondigd dus niet.

Vervolgens is de tweede dik gedrukte quote “zonder gedoe”. Het was werkelijk waar verschrikkelijk. Vanaf woensdag 25 juni werkte onze internet en tv verbinding niet meer. Terwijl wij een dag ervoor de nieuwe kastjes van Sparql hadden ontvangen. Ondanks dat volgens de brief alles geïnstalleerd zou worden “door een monteur”, nooit geweest of gehoord, hebben wij verwoede pogingen gedaan om zelf alles aan te sluiten, zonder succes.

Regelmatig moesten wij contact opnemen met de klantenservice (totaal: 47 pogingen gedaan om de klantenservice te bereiken), wat ons in totaal zeker 2 uur aan tijd/ belminuten heeft gekost. Daarnaast hebben wij vanaf woensdag 25 juni tot zondag 29 juni 17.45 uur zonder TV dan wel internet gezeten. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij binnen enkele dagen door onze mobiele internet bundel heen waren. Dit zorgde voor torenhoge extra kosten, maar belangrijker, wij hebben ook enkele dagen geen gebruik kunnen maken van de diensten.

Op donderdag zaten wij inmiddels al 2 dagen zonder diensten en kon de klantenservice ons ook niet helpen aan een werkende verbinding. Ik was hier zeer ontevreden over, en de klantenservice medewerker kreeg dat van mij te horen. Ondanks dat ik uiterst netjes in mijn bewoording ben gebleven verbrak de klantenservice medewerker (Joep) plots de verbinding. Dit verbaasde mij ten zeerste. Een klantenservice dient klanten te helpen: een oplossing voor had geweest een dongel van KPN met vergoeding van de kosten.

Ik wacht nog altijd op een passende oplossing voor de extra kosten die tweak mij heeft laten maken.

Ronald Schilder
08-07-2014

Teleurstellend

Helaas, ook ik werd gedwongen over te gaan naar Sparql. Gezien het korte tijdsbestek de enige oplossing om niet zonder aansluiting te komen.

Eerst werd ik afgesloten zonder nwe apparatuur te hebben ontvangen. Toen de spullen binnen waren deed de telefoon het geheel niet en de TV verbinding waardeloos. Helpdesk onbereikbaar, mails zonder antwoord en als je dan toch eindelijk iemand te spreken krijgt ligt het probleem opeens aan mijn TV /. telefoon / etc. (dat terwijl het voor de overgang prima werkte). Nu nog steeds belabberd TV kijken, blokjes, geluid dat weg valt, een ontvanger die zeer regelmatig vastloopt en een opname functie die tot op heden nog steeds niet werkt. En voor deze geweldige functionaliteiten en service ben ik dan ook heel gelukkig nog meer geld kwijt per maand (en ja, die incasso gaat vrolijk door).

Voor de overstap op 1 juli naar nieuwe diensten overigens nergens last van en werkte alles echt perfect. Jammer dus dat iets nieuws te snel in de markt is gezet zonder het klaarblijkelijk grondig te testen.

28-06-2014

Alles fout!

Hoe is het mogelijk? Alles wat fout kan gaan gaat fout bij Tweak.

De levering van nieuwe apparatuur, de monteur die niet komt, de verbinding die niet opgeleverd is, maar wel een factuur die al geïncasseerd is.

En de klantenservice? Onbereikbaar! Ook via mail duurt een reactie minimaal 4 dagen.

Wat heb ik spijt van de overstap naar Tweak!

Nick
10-06-2014

Verplicht overstappen naar SPARQL

Op zich was ik zeer tevreden over Tweak met m'n 30 Mb voor €39,95 per maand. Echter, ze hebben hun dienstverlening aangepast per 1 juli. De keus: afsluiting of overstappen op de nieuwe dienst. Goedkoopste variant is €49,95. Weliswaar 50 Mbit, maar toch een verhoging van €120,- per jaar en een kostenverhoging van 25%.

De helpdesk heeft duidelijk instructies gekregen om niet te reageren op klachten over deze eenzijdige actie. Ik had op zijn minst op iets van een tegemoetkoming gerekend, maar erg klantvriendelijk vind ik dit allemaal niet.

Voorlopig dan maar over naar de goedkoopste, nieuwe variant, maar ik ga zeker op zoek naar een andere provider die zijn bestaande klantenbase wél koestert!

Soeris
15-05-2014

Waardeloos!

Helpdesk met minderjarige die nergens geen kaas van hebben gegeten.

Bedrijf die zijn beloftes niet nakomt. Geen verantwoordelijkheid neemt en daar letterlijk de consument voor laat betalen.

Twee maanden lang geen internet en televisie.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn advies: bespaar jezelf een hoop ellende en ga voor een provider die wel begrijpt hoe die met klanten om moet gaan.