Tweak.nl reviews

4.5

Roy
09-08-2014

Slecht product en slechte service/helpdesk

Slecht slecht slecht.... Niet te bereiken. het is zo gezegd altijd druk druk druk ( neem dan meer mensen in dienst zodat dat opgevangen kan worden! loze loze loze beloftes! overstap naar sparql waardeloos! niet goed getest voor uitgave aan de klanten! monteur toegezegt per brief, nooit aangekomen! (ook nu hang ik tijdens het typen van dit bericht aan de tel met tweak 35 minuten om ze te pakken te krijgen en ben al 22 minuten eerst volgende beller! triest!

Nard
02-08-2014

Sprakeloze tv

Sinds de samenwerking met sparql ben ik echt tweak af. Tv bedroevend, stilstaand beeld, mozaiekblokjes, geluid valt weg, settopbox werkt niet. Kortom, vanaf 19 juni tot op heden nog steeds geen sprankelende tv en heb per 1 september mijn contract beëindigd. Ga lekker naar KPN en hoop daar nog lang te blijven.

28-07-2014

Geen TV

Vanaf 1 juli tot heden (28 juli) geen live tv bij Sparql. Uitzending gemist en HBO on demand werkt wel. Tig keer de helpdesk gebeld, maar daar kom je niet doorheen, dus maar gemaild. Allerlei onnozele tips gekregen, maar zonder resultaat. En maar weer bellen en mailen, maar er gebeurd helemaal niks, nu, 28 dagen verder nog steeds niks. De eerste rekening heb ik ondertussen wel gekregen. Maar even terugboeken. Misschien dat het helpt. Wat een belachelijk bedrijf! Maar snel overstappen denk ik.

Hennie van den Berg
17-07-2014

Ontzettend slecht

Ik heb ook vanaf het begin problemen. Ontzettend blokkerig beeld en haperend geluid.

Na de update zou het beter moeten gaan. En inderdaad; ik heb minder blokkerig beeld want ik heb nu stilstaand beeld dat af en toe verspringt. Geluid is ook nog steeds haperend. Bijkomend probleem is dat de Sparql box nu helemaal niet meer reageert op de afstandbediening.

16-07-2014

Van goed naar bedroevend slecht in 1 maand

Zoals alle klanten moest ook ik gemigreerd worden naar de nieuwe diensten. Ik zat alles in 1 voor €50 per maand. Om hetzelfde aanbod te houden ging de prijs naar 58€ per maand. Mij te duur, vooral het televisie gedeelte. Dus dat snel geregeld bij de Ziggo voor minder geld meer aanbod.

Na een onverwachts pakketje en een overstapdatum kwam de monteur niet opdagen. Dus ik zit nu al dagen zonder internet. Natuurlijk gebeld met de helpdesk maar die accepteert echter alleen een wachtrij van maximaal 3 mensen. Ben je een van die gelukkige 3 duurt het nog steeds een half uur voordat je iemand aan de lijn hebt die vervolgens allemaal loze beloftes doet die niet worden nagekomen. Op e-mails naar de helpdesk wordt ook niet gereageerd.

Conclusie, je zit tot het onbekende zonder werkende verbinding. Gelukkig zijn er alternatieven!

Riadevries26
14-07-2014

Op vrijdag overgegaan op Sparql. Nadat de monteur was geweest, zelf kastje aangesloten. Mijn man is ICT´r dus dit is geen enkel probleem. Helaas geen beeld, waardoor we de WK moesten missen en we genoodzaakt werden om bij de buren te kijken. Een telefoontje bij de sevicedesk hielp niet, men moest een schakelaar overhalen, maar wist niet hmm wanneer. In het weekend konden ze niet helpen. Maandag gebeld weer uitstel tot woensdag. Woensdag monteur geweest, tevergeefs, weer geen beeld. Kastje werkte niet. Zijn in afwachting van nieuw kastje, kan weer 2 weken duren pfffffffff.

Jasper
09-07-2014

Onprofessioneel en waanzinnig slecht

Op 17 april 2014 ontvingen wij een schrijven waarin melding werd gemaakt van de overgang van Tweak naar Sparql. In deze brief stonden een aantal quotes die wij nooit als dusdanig hebben ervaren. Te beginnen met “de nieuwste technieken te bieden”. Bij Sparql kunnen wij geen gebruik maken van uitzending gemist, maar belangrijker geen programma’s meer opnemen of pauzeren. Wij herkennen de nieuwste technieken die in de brief zijn aangekondigd dus niet.

Vervolgens is de tweede dik gedrukte quote “zonder gedoe”. Het was werkelijk waar verschrikkelijk. Vanaf woensdag 25 juni werkte onze internet en tv verbinding niet meer. Terwijl wij een dag ervoor de nieuwe kastjes van Sparql hadden ontvangen. Ondanks dat volgens de brief alles geïnstalleerd zou worden “door een monteur”, nooit geweest of gehoord, hebben wij verwoede pogingen gedaan om zelf alles aan te sluiten, zonder succes.

Regelmatig moesten wij contact opnemen met de klantenservice (totaal: 47 pogingen gedaan om de klantenservice te bereiken), wat ons in totaal zeker 2 uur aan tijd/ belminuten heeft gekost. Daarnaast hebben wij vanaf woensdag 25 juni tot zondag 29 juni 17.45 uur zonder TV dan wel internet gezeten. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij binnen enkele dagen door onze mobiele internet bundel heen waren. Dit zorgde voor torenhoge extra kosten, maar belangrijker, wij hebben ook enkele dagen geen gebruik kunnen maken van de diensten.

Op donderdag zaten wij inmiddels al 2 dagen zonder diensten en kon de klantenservice ons ook niet helpen aan een werkende verbinding. Ik was hier zeer ontevreden over, en de klantenservice medewerker kreeg dat van mij te horen. Ondanks dat ik uiterst netjes in mijn bewoording ben gebleven verbrak de klantenservice medewerker (Joep) plots de verbinding. Dit verbaasde mij ten zeerste. Een klantenservice dient klanten te helpen: een oplossing voor had geweest een dongel van KPN met vergoeding van de kosten.

Ik wacht nog altijd op een passende oplossing voor de extra kosten die tweak mij heeft laten maken.

Ronald Schilder
08-07-2014

Teleurstellend

Helaas, ook ik werd gedwongen over te gaan naar Sparql. Gezien het korte tijdsbestek de enige oplossing om niet zonder aansluiting te komen.

Eerst werd ik afgesloten zonder nwe apparatuur te hebben ontvangen. Toen de spullen binnen waren deed de telefoon het geheel niet en de TV verbinding waardeloos. Helpdesk onbereikbaar, mails zonder antwoord en als je dan toch eindelijk iemand te spreken krijgt ligt het probleem opeens aan mijn TV /. telefoon / etc. (dat terwijl het voor de overgang prima werkte). Nu nog steeds belabberd TV kijken, blokjes, geluid dat weg valt, een ontvanger die zeer regelmatig vastloopt en een opname functie die tot op heden nog steeds niet werkt. En voor deze geweldige functionaliteiten en service ben ik dan ook heel gelukkig nog meer geld kwijt per maand (en ja, die incasso gaat vrolijk door).

Voor de overstap op 1 juli naar nieuwe diensten overigens nergens last van en werkte alles echt perfect. Jammer dus dat iets nieuws te snel in de markt is gezet zonder het klaarblijkelijk grondig te testen.

28-06-2014

Alles fout!

Hoe is het mogelijk? Alles wat fout kan gaan gaat fout bij Tweak.

De levering van nieuwe apparatuur, de monteur die niet komt, de verbinding die niet opgeleverd is, maar wel een factuur die al geïncasseerd is.

En de klantenservice? Onbereikbaar! Ook via mail duurt een reactie minimaal 4 dagen.

Wat heb ik spijt van de overstap naar Tweak!

Nick
10-06-2014

Verplicht overstappen naar SPARQL

Op zich was ik zeer tevreden over Tweak met m'n 30 Mb voor €39,95 per maand. Echter, ze hebben hun dienstverlening aangepast per 1 juli. De keus: afsluiting of overstappen op de nieuwe dienst. Goedkoopste variant is €49,95. Weliswaar 50 Mbit, maar toch een verhoging van €120,- per jaar en een kostenverhoging van 25%.

De helpdesk heeft duidelijk instructies gekregen om niet te reageren op klachten over deze eenzijdige actie. Ik had op zijn minst op iets van een tegemoetkoming gerekend, maar erg klantvriendelijk vind ik dit allemaal niet.

Voorlopig dan maar over naar de goedkoopste, nieuwe variant, maar ik ga zeker op zoek naar een andere provider die zijn bestaande klantenbase wél koestert!

Soeris
15-05-2014

Waardeloos!

Helpdesk met minderjarige die nergens geen kaas van hebben gegeten.

Bedrijf die zijn beloftes niet nakomt. Geen verantwoordelijkheid neemt en daar letterlijk de consument voor laat betalen.

Twee maanden lang geen internet en televisie.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn advies: bespaar jezelf een hoop ellende en ga voor een provider die wel begrijpt hoe die met klanten om moet gaan.

03-03-2014

In het begin 3 jaar geleden gaf het internet geen probleem 95 / 95 zeer netjes, behalve de telfoon heeft een jaar niet gewerkt, dat heeft men opgelost door er een router tussen te zetten met een voip verbinding. De televisie had in het begin ook problemen, maar die hadden zij redelijk snel onder controle. Een regelmatige reboot van de router voor de telefoon bleef bestaan. Nu een paar jaar verder loopt ineens mijn downloadsnelheid terug 73 / 95 en de ping loopt van 2 ms naar 25 ms. Ik heb diverse monteurs gesproken en begrepen er niets van, Tweak blijft volhouden dat de monteur hebben gemeld dat de verbinding uitstekend is en dat er niets aan de hand is. Ik heb het op papier staan dat men na 3 ruilingen van de glasvezel modem het probleem niet krijgen opgelost. Tweak blijft volhouden dat alles perfect werkt, ik heb nu het abonnement beeindigd en dat ging perfect van mijn kant.

Kortom na een goed begin is het bedrijf tot een zeer onbetrouwbaar provider afgezakt die de problemen niet bij zichzelf zoeken maar het probleem neerleggen bij de consument. Ook is de terug koppeling slecht, je geeft een melding door en vervolgens hoor je er niets meer over, behalve dat het aan jou ligt. Ik heb in het verleden 4 klanten aangebracht, en deze zijn net zo snel weer vertrokken, en ik ben de 5e.

Ik geef toe in het begin waren er wat klachten en er werd goed gecommuniceerd en de problemen werden grondig aangepakt. Ik zou het niemand aanbevelen om glasvezel te gebruiken van Tweak