Tweak.nl reviews

4.5

E. van Leeuwen
18-10-2014

SparKul = knudde

voordat overgang naar Sparql plaatsvond was Tweak gewoon goed. maar nu ....

SparKul = knudde

TV problemen:

-tv gids werkt niet

- zappen duurt veel te lang

-uitzending gemist heeft een onmogelijk ingewikkeld menu.. en als je eindelijk het programma gevonden hebt loopt het altijd vast. Daarna moet de hele handel worden ge-reset. Dit duurt minstens een kwartier.

- geen opnemen en pauzeren functie beschikbaar.

-telefoon is ook al aantal malen uitgevallen.

- internet is wel ok.

Wsjack
17-10-2014

TV = slecht

Zit al jaren bij Tweak naar volle tevredenheid. Sparal zag er veel belovend uit, maar per 1 november zijn we er gelukkig vanaf.

Kastje werkt beter dan in het begin, maar gebruikers vriendelijk is anders. Live TV pauzeren werkt nog steeds niet en second screen, de reden om naar Sparql over te stappen, werkt ook niet.

Blijven wel bij Tweak, maar geen TV van tweak!

A.lenaarts
12-10-2014

Het ene probleem na het andere

die overstap naar sparql had gewoon niet moeten plaatsvinden. Vanaf t begin steeds met van alles problemen, helemaal geen tv, dan geen internet, dan geen telefoon (leuk als je die helpdesk moet bellen he) maar ik ben geduldig gebleven. Nu dan zou eindelijk het opneem pakket werken ... forget it, werkt niet.

Heel langzamerhand begin ik toch echt m'n geduld te verliezen

07-10-2014

Positieve ervaring

Sinds 1 Juli komen wonen in een gebied van Reggefiber in het oosten van Nederland, na lang gezocht te hebben kwam ik uit bij Tweak. Goede prijs voor de diensten die je ervoor krijgt. Internet, TV, Telefoon en newsgroepen tot 1100 dagen retentie voor €55,- excl. telefoon kosten. Vanaf de start geen problemen. Ik was wat bezorgd gezien de vele problemen die ik las op het punt van de migratie naar Sparql. Tot op heden geen problemen, één keer box aan en uit moeten zetten via de knop voorop, omdat deze bleef hangen. Kortom tot op heden een tevreden klant.

07-10-2014

Eindelijk goed

Ben 1 van de eerste die de migratie heeft meegemaakt. Televisie was erg slecht. Vastloper en veel freezers gehad. Toen dat opgelost was begonnen de diashows. het was allemaal echt niet om te bekijken. Mijn geduld raakte op en begin september stond ik op het punt om mijn contract éénzijdig op te zeggen door deze problemen.

Gek genoeg is het sinds begin september alleen maar beter geworden.

Televisie is nu echt een plaatje. En de problemen lijken vooralsnog opgelost te zijn.

Telefoon en internet werkte bij ons altijd al probleemloos.

Hoewel er nog veel verbeterd moet worden ben ik erg tevreden.

Sinds kort werkt het opname pakket ook.

het wordt stukje bij beetje beter

Martijn
29-09-2014

Bijna probleemloze overgang.

Hallo,

Hier even een positieve review. Aangezien mensen denk ik een beetje het chello tijdperk zijn vergeten. En verwachten dat techniek altijd probleemloos werkt. Ik ben al een aantal jaren klant bij Tweak. En ook ik eind juli overgestapt naar de nieuwe diensten. Vanaf toen eigenlijk meteen goed beeld. Beter beeld als KPN de grootste machthebber van Nederland. Geen last meer van Ghosting op mijn dure tv. Geen tot weinig vertraging in het zappen. Bij KPN had ik ook regelmatig problemen met de opnemen dienst. Programma's die je opnam en niet meer terug te vinden waren. Ik ben het eens dat de uitrol beter had gekunt, maar ik denk dat bij de meeste providers wel wat van te zeggen is van storingsoplossing en adequaat reageren. Met name als je problemen hebt zijn de providers niet thuis.

Groetjes, Martijn (een tevreden klant)

Let op: geen medewerker voor mensen die dat denken.

Dk
19-09-2014

Sinds migratie naar Sparql zeer slecht

De eerste 1.5 jaar was alles prima. TV via KPN en snel en goedkoop glasvezel internet. Sinds de migratie maar TV dienst Sparql, waardeloos. Naar mijn mening is dit veel te vroeg aan de consumenten geleverd. de hard en software had nog veel te veel.kinderziektes. inmiddels werkt de tv (maanden later) redelijk. Maar nog steeds niet naar behoren (pauzeren, tv apps, haperen). Toen ik vroeg om compensatie was er niets mogelijk. Ga binnenkort op zoek naar een andere provider.

Sander
12-09-2014

Zeer slecht

Voordat tweak overstapte naar sparql, geen enkel probleem, alles deed wat het moest doen. Klanten service vind ik ok. Maar de diensten die ze via sparql leveren zijn echt belabberd ! Opnemen, on demand live pauzeren, kinderslot niets doet het of werkt zoals het zou moeten. Wij gaan overstappen naar de kpn, dat werkte tenminste !

Ann
10-09-2014

Sinds de migratie is het waardeloos, het enigste dat goed werkt is internet maar we hebben nog altijd niet de 100 MB.....

Als je belt mag je blij zijn dat je na 3 uur proberen in de wachtrij mag staan, zo ben je wachtende 2 en zo ben je wachtende 2 en voor je het weet ben je weer wachtende 2......

Over de kosten die aan het bellen vastzitten nog maar te zwijgen.

Als je dan eindelijk bij de servicedesk uhm desk zonder service bent aangekomen hoor je alleen maar ja daar kunnen we niets aan doen.

Ben verplicht een kabel te trekken naar boven als we tv willen kijken.

Ze compenseren nu wel dat je niet kan opnemen maar ik heb niets aan die compensatie ik wil waar we voor gekozen hebben en niet over 6 maanden maar nu!

Al met al zijn we er helemaal klaar mee nadat we voor de zoveelste keer niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden.

Wij stappen over en komen NOOIT meer terug bij (t)weak

Inge
09-09-2014

Sterk in loze beloften

Vertaalgids voor (potentiële) klanten van tweak

'De monteur neemt met u contact op om een afspraak te maken' = Je kan wachten op het belletje tot Sint juttemis, de monteur komt niet langs, laat staan dat hij je belt. Je wordt geacht zelf de spullen te monteren.

'Overstappen zonder zorgen' = de geleverde spullen zijn niet goed ingesteld. Grote kans dat je zelf de router in moet duiken om de instellingen te corrigeren.

'Overstappen zonder zorgen' = Iedere helpdesk medewerker van Tweak heeft een puzzelstukje. Pas als je alle helpdeskmedewerkers hebt gesproken kun je gebruik maken van de diensten, geen garantie.

Goede service = de telefonische helpdesk verbreekt automatisch de verbinding als het iets te druk is onder de mom: bel later nog eens. Heb je eindelijk iemand aan de lijn, dan krijg je 1 antwoord, daar moet je het mee doen, vraag je door? Verbinding wordt verbroken.

'U komt niet zonder diensten te zitten' = zodra je de spullen hebt ontvangen sluit Tweak de 'oude' diensten direct af, je hebt immers je spullen dus de nieuwe diensten kunnen werken. Wacht dus niet op de monteur zoals de bijgeleverde brief wel omschrijft, en begin maar vast met bellen, gezien de diensten niet gelijk werken na aansluiting van het apparatuur.

Toch moet ik ook een compliment maken naar tweak. Helpdesk medewerkers houden zich prima aan het protocol, die ze naar eigen zeggen niet voor hun neus hebben.

Polly
08-09-2014

Ik geef het op, hallo Ziggo

Als ik dit voor migratie had ingevuld hadden ze een 9 gekregen.

Na migratie veel ellende, waarom moet ik meer betalen ik wil geen hbo. Wordt mij nu door de strot gedrukt. net op tijd leuke aanbieding van Ziggo. Dag Tweak welkom Ziggo.

P.R. de Graaf
04-09-2014

Triest na migratie

Na de door Tweak doorgevoerde migratie geen signaal, dus geen tv, internet en telefoon.

Talloze mails naar Tweak, bellen onmogelijk, helpdesk niet bereiken. Beloofde monteur kwam niet opdagen, een dag voor joker zitten wachten, zonder internet etc. Na 10 dagen nog niets opgelost en daarom opgezegd. Beëindiging contract 31 juli, nu weigert Tweak mij te compenseren vanaf 16 juni. Vertellen mij dat ik niet heb meegewerkt om het probleem op te lossen, wat een arogantie!. Kortom een stel oplichters, helaas heeft oplichting geen prioriteit bij justitie. Radar geschreven, in de hoop dat zij iets doen aan deze slechtste provider van Nederland.

Wendy
31-08-2014

Bagger !

wij zijn since augustus overgestapt naar tweak, met ons grootste spijt want het leken zulke leuke aanbiedingen maar toch hebben we met ziggo nooit de problemen gehad als met hun, happerende ofniet televisie een telefoon die het de helft van de tijd nie doet,internet die de helft van de tijd weg valt ,hbo die om de minuut vast hangt zenders die het nie doen, ik wil het heel graag opzeggen want zit er nog een jaar aan vast en ben niet van plan om zo het abbo te betalen ,we zijn al meer geld kwijt om naar tweak te bellen dan dat we geholpen zijn, wie weet hier raad mee ! gr wendy

A Roest
29-08-2014

Tweak is prima geen probleem

Ik ben al geruime tijd bij Tweak. Toen zij begonnen met Sparql had ik mijn vraagtekens waarom?

echter nu ik over ben op Sparql ben ik zeer tevreden. een nadeel de communicatie vanuit Tweak is niet goed, echter de helpdesk is prima en heeft mijn problemen binnen no time verholpen!

27-08-2014

Sinds 1 juli waardeloos

Tja, wat moet je er van zeggen. Altijd zeer tevreden geweest, totdat Sparql werd doorgedrukt. Veel te kort van tevoren gecommuniceerd zodat tijdig overstappen niet mogelijk was. Mijn verhaal is te lang om hier uit de doeken te doen, maar ik heb ina veel gebel en mail ncassos ingetrokken en avotige week een aangetekende brief verzonden.Zo te zien aan alle klachten op internet zal het wel even duren voor ik reactie krijg....Zonde om te zien hoe een leverancier naarzo'n dieptepunt kan zakken. Fout op fout op fout....Ben er helemaal klaar mee...

Martijn
26-08-2014

Prima

Ik lees hier veel negatieve ervaringen. Aan het begin ook last van gehad, kan inderdaad nog niet pauzeren, beeld heeft vaak gehaperd (dat is nu weer over). Het kastje gaat trouwens heel vreemd aan en uit, verwarrend! Ook valt het second screen verhaal tegen, de app is nou al twee maanden uitgesteld en tv kijken op de laptop is er helemaal niet meer bij!

Pluspunten zijn er wel, haarscherp beeld, HBO, en in ons geval zijn we net ietsjes goedkoper uit. We hadden glas alles in een 100 mbit voor 55 euro, nu betalen we met spraql 54,95 euro

Thijsiiii
23-08-2014

Weg bij Sparql...

Sinds overstap van tweak op sparql alleen nog maar ellende gehad met tv. Eerst begon het beeld af en toe te haperen, nu mag je blij zijn als je überhaupt flitsen van beeld krijgt en flarden aan geluid. Ongelooflijk dat een provider een dergelijke kwaliteit durft te leveren. Ik ga nog een keer een poging wagen om een klacht in te dienen, anders ben ik weg bij shaqle, sparql, snarql ...

Internet en telefoon gelukkig wel zoals het hoort

Moolhuijzen
22-08-2014

Belabberde ervaring. Wil er vanaf.

Vooral de TV service van Tweak (Sparql) is zeer slecht. Eerst vooral blokkerig beeld en na een update staat het beeld af en toe stil hoewel het geluid doorgaat. BBC valt binnen 15 minuten zeker 5x weg. Opnemen van programma's kan ook nog steeds niet.

Dit is geen TV kijken meer en ga daarom naar een andere provider.

Ze hebben daar gewoon de nieuwe service niet goed en lang genoeg doorgestest om een goede service te verlenen.

H.G.Haije
16-08-2014

Bar slechte tv ontvangst

Vanaf 23 Juni slechte tv ontvangst , ook na update niet naar te kijken.

Stilstaand beeld , afstandsbediening werkt voor geen meter , om het kastje aan te zetten moet je soms twe of drie op de rode toets drukken .

Dus Sparql is tot op heden een waardeloze aanbieder, jammer want voorheen geen problemen met Tweak.

Zo spoedig mogelijk naar KPN

M.bakker
13-08-2014

Teleur stellen, minder voor meer.

Gisteren over gegaan, al 3 maanden gewacht.

Internet zelf lijkt OK. TV is slecht. die Sparql doosjes mogen dus NIET uit.

Dandoen ze het niet meer.. pas na meerdere malen zonder stroom herstarten.

Live TV pause zetten werkt niet, achteruit speoelen ook niet. APPS op de afstands bediening doen niets.. eigenlijk doet niets het op de AB, behalve kanaal omhoog omlaag en volume.. en dat bij beide ontvangers/ab's.

Ook geen second screen mogelijk zoals op de site van sparql staat. geen App of web pagina om ook tv op te kijken zoals voorheen.

Slecht te berijken support. maar dan ook ECHT slecht.