Tweak.nl reviews

4.5

Karel
23-03-2020

Supersnel, maar niet aan te kijken.

Het internet gaat echt als een raket, het interactief TV kijken is echter letterlijk een blokkendoos. Onder het motto 'puzzel uw eigen beeld bij elkaar' worstelen we ons door menig uitzending heen.

De beloofde extra's, zoals begin gemist, terugkijken en pauzeren, blijken meestal veel te hoog gegrepen. Doen het dus niet met een redelijk resultaat, als ze het al doen. Jammer, zelfs de 8Mbit koperlijn van KPN gaf beter beeld en extra's.

20-03-2020

Internet prima, TV kan beter

Ongeveer een jaar nu internet via glasvezel.

Internet en bellen werkt prima en met 2 wifiversterkers FRITZ!LAN 1750E meshroom wifi in en om het huis.

Werkt uitstekend.

Kinderen kijken TV via app en casten naar TV zowel op de slaapkamer als buiten.

Internetsnelheid bekabeld haalt niet de 1000Mb/s maar heb op een rustig moment wel 920 down en up kunnen halen. Heb nooit onder de 500 up en down getest.

TV van canal digitaal kan beter. Geen grote problemen maar soms wat last van beeldstoringen. Wordt serieus opgepakt door klantenservice. Problemen zijn bekend en onderwerp van gesprek met Canal digitaal.

Voor mij is internet een 10 en TV een 6. Gemiddeld een 8

19-03-2020

Wij willen nooit meer iets anders!

In Montfoort is door BAM/e-Fiber glasvezel aangelegd. Verschillende Internet Providers, waaronder Tweak maken van dit nieuwe netwerk gebruik. Glasvezel tot in de meterkast + UItstekende Fritz!box 5490 glasvezel modem/router erop aangesloten. Het Internet is zeer stabiel en de gesprekskwaliteit via VOIP is uitmuntend. Over TV van Canal Digitaal kunnen w niet oordelen wat wij hebben geen TV-pakket gekozen, maar zonder twijfel zal dit ook dik in orde zijn. Prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed. Tweak ga zo door!

Sigrun
12-03-2020

Waardeloze provider

Overgestapt naar tweak omdat er glasvezel in het dorp moest komen, uit solidariteit met anderen ook meegedaan en enorme spijt van de overstap.

Internet is instabiel (dit kost mij dus data op mijn telefoon als ik even niet oplet). Interactieve tv via canal digitaal is niet wat ik verwacht en gewend ben. Sommige zenders nauwelijks beeld, verder kijken na pauzeren hapert en slaat over (niet te doen dus), opgenomen programma's kun je niet vooruit spoelen, zappen gaat traag, tv gids is onhandig en traag en op sommige zenders kun je niet eens terugkijken (nickjr bijvoorbeeld, tot grote teleurstelling van mijn kind, bij ziggo kan dit wel). Kortom: interactief is niet interactief.

Het vervelendste was nog dat ik na ongeveer drie maanden onverwacht moest verhuizen naar een dorp waar glasvezel nog niet is aangelegd. De enige optie is het jaarcontract afkopen (9 maanden betalen voor niets dus!) of wel mee verhuizen voor €90 (!) euro en verplicht een nieuw jaarcontract aangaan. Aangezien ik op het nieuwe adres nog geen aansluiting heb, zit ik nu dus al weken zonder internet en tv en betaal ik nu voor iets dat ik niet kan gebruiken. Meedenken doet tweak niet aan, aan de helpdesk heb je niets. Zodra het contract afloopt ben ik weg.

Ik kan het iedereen van harte afraden en dat doe ik dan ook actief. Als je de keuze nog hebt: doe het niet!

10-03-2020

Storing TV en veel lagere Internet snelheid

Jammer maar best wel spijt Van de overstap van coax naar glasvezel. Woon in Zwinderen.

TV van canal is slecht veel blokjes en terugkijken is helemaal bagger.

Ook de internetsnelheid is veel lager dan beloofd amper 100mbs en niet stabiel.

Nee zodra mogelijk stop ik met Tweak

De Oude Steeg
03-03-2020

Slechte levering voor een wurgcontract

Sinds december 2019 aangesloten in Gees via aanleg glasvezel. Een maand later verhuisd naar Oosterhesselen waar de glasvezel nog niet in de woning zit. Wel moet ik 90 euro verhuiskosten betalen en moet ik blijven betalen voor iets wat niet geleverd wordt. Abonnement wordt niet opgeschort. Ontvangst van televisie was ook al miserabel vanwege blokjesbeeld. Tweak denkt niet mee, verwijst naar de voorwaarden en legt de schuld bij de klant. Contract uitdienen en dan snel terug naar Ziggo.

Harry
03-03-2020

Slechte prijs kwaliteit

Was ik er maar nooit aan begonnen, al vanaf het begin komt de internet snelheid bij lange na niet in de buurt van de 1g, als wij 15% van de up / download snelheid halen is dat al veel, en geregeld drop-outs, conclusie haperend internet en tv ontvangst met veel blokvorming. Geregeld de klantenservice gebeld met geen resultaat of het ligt niet aan hun. Het enige antwoord is steevast dat de boel gereset moet worden.

Maar nu al sinds 2,5 week totaal geen live tv meer en natuurlijk ligt het weer aan een ander in dit geval canal-digitaal, maar wat erger is totaal geen respons meer, ik ben er nu klaar mee, het abonnement hebben wij opgezegd en gaan op zoek naar een wat stabielere oplossing. Misschien wel weer de Kabel van Ziggo

Margriet
27-02-2020

Zeer slechte tv. ontvangst

Sinds juli 2019 abonnee bij Tweak, de afgelopen weken zéér slecht tv. ontvangst, d.w.z haperend beeld, stilstaand beeld.

Na overleg klantenservice komt het er eigelijk op neer dat zij contact op gaan nemen met Canal Digital ( want misschien ligt de fout daar wel) dit gaat twee werkdagen duren ( leuk als je dan op donderdag belt!)

Ondertussen mag je wel gewoon de maandelijkse kosten blijven doorbetalen.

Ons abonnement zeggen wij op per juni/ juli 2020 , tot die tijd blijft het dus aanrommelen, dubbele kosten zitten we niet op te wachten qua andere provider, al met al. spijt dat we hier ooit aan zijn begonnen!

24-02-2020

Top internet!

Top internet voor top prijs! Beloofde internetsnelheden worden behaald. Helpdesk was zeer adequaat met een hulpvraag. Nadat het internet niet meer goed deed in het weekend, werd er voor maandag meteen een monteur ingepland, die na aankomst binnen de 30 minuten klaar was! Geweldig! Super blij met Tweak.

Adriaan
18-02-2020

Neem alleen als je alleen internet wilt voor weinig.

Zodra er iets misgaat gaat het goed mis. De klantenservice is een ramp. Zolang je de klantenservice niet nodig hebt red je het wel. En voor de installatie is eigenlijk helemaal geen monteur nodig. Als ze niet al zonder bericht de monteurs afspraak annuleren.

Hendrikus
15-02-2020

WiFi is Super

De Wi-Fi van Tweak is goed , maar de TV bagger , met steeds flikkeringen in het beeld en opnemen en terug kijke stopt het beeld steeds, terug kijken stopt het beeld ook steeds.

En waarom hebben abonees van Tweak niet toegang tot de App van Canal+.

Arie
01-02-2020

Geen klantenservice, half internet

Het aansluiten van het glasvezel heeft bij ons 3 maanden gekost. We hebben nooit gebruik kunnen maken van de digitale tv die aangeboden werd. Daarbij is de kwaliteit van het internet instabiel. Je hebt vaak drop outs en soms even geen internet. qua prijs/kwaliteit zou ik zeggen erg slecht. De klantenservice is nog nooit hulpzaam geweest en zegt bijna altijd dat ze er niks aan kunnen doen. Ik zou mijn ergste vijanden deze omstandigheden niet toewensen. Mijn advies is om niet met dit bedrijf in zee te gaan.

01-02-2020

Zeer tevreden

Sinds begin december bij Tweak na tenenkrommende ervaring met Fiber. Geen spijt van. Alles werkt. Helpdesk een paar keer nodig gehad voor bijzonderheden, steeds binnen een paar minuten contact en altijd verder geholpen. Email is niet helemaal op orde (DMARC/DKIM) waardoor mail vertraagd wordt afgeleverd en GMail een vraagteken bij je mail zet. Maar dat gebruik ik niet, heb eigen mail server en men blokkert niets waardoor ik die ook goed kan laten werken. Een benodigd PTR record was binnen een dag voor me aangemaakt, men weet zowaar waar je het over hebt als je met een niet allerdaagse vraag komt. Mijn vaste IP adres blijkt tot op heden ook vast, bij Fiber werd het doodleuk tot drie keer toe zonder aankondiging veranderd.

Om de TV goed te laten werken (zonder haperen) moeten decoders direct op de Fritz!Box worden aangesloten anders werkt de QoS niet (die je ook zelf moet configureren in de Fritz!Box) maar dit geldt voor alle providers. Dit zou wellicht wat pro-actiever kunnen.

Prijs valt niet tegen en ik heb no geen verrassingsfactuur gehad. Heb de gok gewaagd en een heel jaar vooruitbetaald. Krijg nog wel kleine factuurtjes voor telefonie en tweede TV-decoder. Niet aan gedacht maar niet onredelijk. De snelheid (1GBit/s) wordt natuurlijk niet helemaal gehaald maar ik kom er redelijk in de buurt (900 MBit/s down). Hoe dan ook geen beperking meer voor wat dan ook. Voor mij is dit een verademing.

28-01-2020

Gemiste kans

Ik heb sinds december 2019 een glasvezelaansluiting via Tweak. Installatie verliep prima, maar ik had dat abonnement op Canal Digital nooit moeten nemen, want dat is al ruim een maand 1 bak ellende. Zeer traag, geen BBC en het lukt mij niet om de 2e tv aangesloten te krijgen. Steeds foutcode S004. Ik heb inmiddels alle kabels vervangen, een nieuwe switch aangeschaft, maar nog steeds S004. Bellen hierover levert niks op, want als ik de ontvanger afkoppel en direct op de Fritzbox aansluit doet het kastje het wel en dan is Tweak en Canal Digital buiten beeld.

Berend Jan
23-01-2020

Slecht bereikbaar , wel ticket geen reactie

Omdat ik geen 0900 nummers kan bellen ,

heb ik een terugbelvraag achtergelaten .

Niemand bellen natuurlijk .

Niet terugbellen is slecht , maar alleen bereikbaar op 0900 nummer is slecht

Pierre
23-01-2020

Zeer klant onvriendelijk

Ondanks schriftelijke opzegging en het uitschakelen van hun apparatuur schrijven ze ten onrechte toch al weer 2x maandelijkse bedragen af.

Henriet
20-01-2020

Slechte kwaliteit, service 0,0

Slechte beeldkwaliteit, slechte wifi, Lang aan de telefoon, geen oplossingen!

17-01-2020

WAT EEN TELEURSTELLING

Destijds bij ons in de woning glasvezel aan laten leggen om zodoende voorbereid te zijn! nou niet dus. Mooie aanbieding op tweak.nl echter na de postcode check krijg ik gefeliciteerd u heeft glasvezel. Gefeliciteerd met wat eigenlijk want als je verder gaat naar stel je pakket samen dan geen 1000mbit maar alleen maar 100mbit! geen 57,95 per mnd. Maar 62,95 per maand, eenmalige kosten geen € 75,00 maar € 110,00, gebed met tweak maar krijg dan een wazig verhaal van is niet onze lijn wij moeten iets afkopen en dat is dan ook de reden dat er via glasvezel geen 1000mbit beschikbaar is. Wat een kul dus extra betalen voor alles en dan ook nog niet de snelheid krijgen die er technisch haalbaar is via glasvezel. Wat een farce. waarom overschakelen naar tweak denk ik dan maar

12-01-2020

Traag, geen goede service, TV canal digitaal zeer slecht!

Te snel overgestapt naar TWEAK. Glasvezel geen verbetering tov ziggo.

08-01-2020

Werkt prima.

Internet en bellen was snel geïnstallerd.

Het contact verliep vlot.

Nu zijn we een tevreden klant van Tweak.