Tweak.nl reviews

4.5

Maikel
17-07-2018

Nog nooit zo`n slechte service gehad!

Mensen begin er niet aan! Sinds 1 juli zouden we TV en internet krijgen via Tweak. Dit ging meteen al mis en het werd 5 juli. Toen bleek het signaal bij de buren binnen te komen. Nu zitten we op 17 juli en hebben nog geen signaal! Bijna iedere dag gebeld maar er wordt gewoon niets opgelost. Medewerkers zeggen veel maar er wordt niets gedaan. Zo snel mogelijk wil ik van deze oplichters af!

11-07-2018

Tweak rampzalige provider

Meest waardeloze provider waar ik ooit mee te maken heb gekregen. Snelheid die ze beloven op hun website klopt voor geen meter. Blijkt er later een webpagina te zijn die je niet te zien krijgt als je je aanmeldt waarin staat over hun "snelheidsgarantie ". Had je die van tevoren gezien dan had je al een vermoeden gehad dat ze niet kunnen waarmaken wat ze aanbieden. Installatie is bedroevend . Tweede televisiekastje mag je zelf installeren en bij aflevering wordt er niet standaard getest of je de snelheid niet haalt. Snelheid die ik haal is zo'n 30 % van wat ze beloven, televisie kijken is een ramp. Heb nog nooit zo'n slecht beeld gehad. Blijkt dat je zelf dan nieuwste software moet downloaden en installeren. Als je een afspraak maakt telefonisch dat er een monteur komt wordt er later doodleuk gezegd dat het niet waar is. Conclusie : rampzalig en onbetrouwbaar bedrijf.

19-06-2018

Nooit problemen

Ben nu erg tevreden met Tweak. In begin wel regelmatig storingen gehad met Sparql maar de laatste maanden is dat geheel weg (wellicht door een update?).

Ik lees veel mensen die problemen hebben met vastlopende TV's. Ik had hier ook last van en de oorzaak zat hem in een switch die ik ertussen had. Dit was een unmanaged switch en zorgde ervoor dat Sparql telkens na enkele seconden vast sloeg.

Ik heb nu een managed switch gekocht en nu werkt het vlekkeloos (Type: TL-SG105E)

Yo
08-06-2018

Meest slechte Wi-Fi signaal

Nog nooit zo een slechte Wi-Fi signaal ervaren, Poep kwaliteit. En als ik bel kunnen ze niks voor me doen. Onbeschofte monteur

Marjanne
28-05-2018

Sparkle tv is slecht. Aan de direct bij ontvangst niet werkende afstandsbediening is niets gedaan. Telefoon heb ik niet echt gebruikt en het duurt eeuwen voordat je je borg terug krijgt, maar in ieder geval heb ik deze toch netjes terug gekregen. Aanrader is echt het internet dat uitstekend is. Vwb de service denk ik dat ze hun best doen.

Borg wordt niet conform afspraak teruggestort

Ze hanteren een termijn van 60 dagen, zijnde de afloop van de mogelijkheid een automatische incasso te kunnen storneren. 2 februari was de laatste incasso. Nu, 16 mei, zeggen ze - na diverse mails - toe de borg naar verwachting! eind mei over te maken. Als ze zich al niet aan de afspraak na afloop storneringstermijn houden, heb ik er geen vertrouwen meer in.

Yang
14-05-2018

Borg krijg je nooit terug

Laat je niet oplichten mensen!

30-04-2018

Niet aan beginnen

Waardeloos tv lijkt net op een legpuzzel Telefoon valt soms weg Sevice is belabbert

20-03-2018

Onkundige helpdesk

Vanaf 17 januari 2018 hebben we glasvezel en telefonie. Vanaf dat moment hebben we de volgende problemen gemeld bij Tweak: 1. slechte telefoonlijn (valt steeds weg) 2. terugbelfunctie werkt niet.

Omdat de klachten, ondanks onze meldingen, aanhielden, hebben we op 07-02 het abonnement: "Bellen Onbeperkt Wereld" opgezegd per 01-03-2018. Tevens hebben we een compensatie gevraagd voor het niet kunnen gebruiken van de telefoonlijn. Helaas werd het abonnementsgeld voor maart toch geïncasseerd, maar dat is op ons verzoek inmiddels teruggestort. Vervolgens krijgen we een rekening voor gesprekskosten vanaf 20-02, terwijl we tot 01-03 hebben betaald. We hebben dat gemeld, maar bij Tweak begrijpen ze het niet. Er zit daar blijkbaar personeel dat niets snapt van hun administratie. De reactie van de medewerker getuigt van zoveel onkunde, dat het werkelijk beschamend is!

De klacht over de terugbelfunctie is meerdere malen gemeld, maar dat wordt gewoon genegeerd.

Inmiddels zijn we 2 maanden (en vele e-mails en telefoontjes) verder: -de klacht over de slechte verbinding lijkt opgelost -terugbelfunctie werkt nog steeds niet -nog steeds geen antwoord op het verzoek voor compensatie -een factuur voor gesprekskosten in februari, terwijl we toen nog "gratis" bellen hadden.

10-03-2018

IPTV en helpdesk

De IPTV van tweak is echt om te huilen. Continue haperende TV is geen uitzondering. Na veelvuldig contact, waarvan de helft niet wordt gelogd, geen constructieve oplossing. Continue instellingen aanpassen waar het beeld alsmaar slechter werd.

Uiteindelijk na bijna een jaar frustratie de IPTV opgezegd. Geen coulance in wat voor vorm. Gewoon een maand extra IPTV afschrijven terwijl het niet naar behoren werkt. Natuurlijk willen ze de IPTV-boxen terug naar een postbusnummer wat natuurlijk geld kost omdat verzenden naar een postbusnummer niet gratis is. Maar ook hier geen coulance.

Uiteindelijk nog 1000Mbit internet van Tweak, hier zijn geen problemen mee.

De strekking van het verhaal is, werkt het dan werkt het geen problemen. Maar mocht er iets zijn, dan ben je bij Tweak aan het verkeerde adres en verwacht geen coulance in wat voor vorm. Deze kanttekening zou ik zeker meenemen voordat je overstapt. Mijn advies is dus alleen 1000Mbit internet!

Ruben
22-02-2018

Dramatische service

Dramatische service van de firma tweak, na jarenlange trouwe klant is het service niveau tot ver onder het diepte punt gedaald. Ze sturen je letterlijk van het kastje naar de muur. Facturatie is een groot drama. Tweak, wil je uberhaupt nog toekomt hebben als organisatie. Zou ik eens wat doen aan je afdeling service en administratie.

14-02-2018

Alles werkt super!

We hebben het complete pakket van tweak, alles werkt top! Maar gebruik wel cat6 of cat7 kabels voor sparq tv!

Johanna
24-01-2018

Als ik alles geweten had nooit geen Tweak

Wordt niet geregeerd op mail niet op de telefoon

Jacob
24-12-2017

Sparql tv

Wij hebben internet en bellen van tweak een 8 maar ik heb een vraag over sparql tv wie heeft er een alles in 1 pakket van tweak en heeft ervaring met sparql tv het gaat om de plaats ruinen in de prov drenthe ben benieuwd naar de ervaring

DGN
18-12-2017

Ik moet continu de verbinding verbreken en opnieuw verbinden zodat het 1 minuut werkt, waarna hij weer vastloopt! Ik zit er ook nog eens een jaar aan vast! Op mijn mobiel gebruik ik alleen maar mijn 3g omdat die sneller is! Waardeloos, uit de buurt blijven!

Bertjan
13-12-2017

Slechter dan slecht

Zeer slecht bedrijf. Langzaam internet, slechte tv (onegveer 8 zenders zijn te bekijken, de rest is niet om aan te zien) en een jaar lang geen telefoon. Sevice is nul komma nul. Na een jaar lang bellen en mailen hebben ze alleen maar gedreigd als we betalen even ophielden, maar niks opgelost. Ze komen geen enkele afspraak na. Niet doen dus.

Stefan
26-11-2017

Snelste particuliere internet van Europa + Sparql

Ervaringen.nl Tweak.nl◂ INBOX Vandaag Ervaring 5126365 is verwijderd omdat Peter een nieuwe ervaring heeft geschreven. Peter heeft ervaring 5126366 toegevoegd. Het is helaas niet mogelijk om berichten te versturen naar Tweak.nl omdat dit bedrijf haar klanten niet via Ervaringen.nl te woord wil staan. #5126366 - Gepubliceerd Peter Peter 65 seconden geleden Super internet + Sparql Ik ben super blij met onze 1000mbit verbinding, dit voor maar 1euro per dag / 365euro per jaar.Mensen uit de omgeving zeggen dat ze deze snelheid niet halen, maar met een snelheid van 981mbit komen wij toch aardig in de buurt.

De mensen die niet de gewenste snelheid halen, via wifi gaat dit niet lukken. Om goed te testen gebruik een computer die aangesloten op de router met een kabel. Test verschillende servers op speedtest.net. Niet alle servers zijn aangesloten op een 1000mbit connectie, hierdoor zul je ook nooit het maximale resultaat behalen. Ik zelf haal de hoogste snelheid bij de servers uit Groningen en Apeldoorn.

Wat betreft de kwaliteit van Sparql, op het begin liep het beeld vaak vast. Rond 20:00 tot 21:00 hadden we meerdere malen dat het beeld bevroor voor 3 seconden. Veel mensen uit de omgeving hebben/hadden hier ook last van. Hierdoor dacht ik dat het probleem bij Sparql lag. Echter ben ik van mening veranderd. Na het proberen van verschillende Cat5-6-7 kabels ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem niet bij Sparql ligt maar bij de gebruiker zelf. Na het aanleggen van een duurdere Cat7 kabel zijn alle problemen verholpen. Eerst maakte we gebruik van een oude Cat5 kabel die we nog ergens in huis hadden liggen. Deze heb ik vervangen door een nieuw aangeschafte cat6. We merkten meteen verschil. Het beeld liep minder vaak vast. Toen ben ik gaan zoeken op het internet naar een nog betere kabel, Ik kwam uit bij een cat7 kabel van hoge kwaliteit. Na het aansluiten van deze nieuwe cat7 kabel is het beeld nooit meer vast gelopen en kijken wij zonder problemen tv.

Mensen die zeuren over de hoogte van hun Internetsnelheid zorg er voor dat je test via de kabel, als je gebruik maakt van wifi , maak gebruik van de 5ghz verbinding. Test verschillende servers op speedtest.net. Tip: De servers uit Groningen beschikken over een snelheid van 1000mbit/s.

Mensen met TV van Sparql, maak gebruik van een hoogwaardige cat7 kabel en je zult zien dat Sparql een prima IPTV provider is. Leg niet het probleem bij Sparql neer maar kijk eerst naar uw eigen hardware.

GIjs
20-11-2017

Goede ervaring

Ik lees veel negatieve ervaringen, maar ik zelf ben altijd goed geholpen, (erg) goede internet verbinding en tot nu toe ben ik erg tevreden.

16-11-2017

Slechte helpdesk

Wat een waardeloze helpdesk geen verstand van zaken kastje naar de muur verhaal.

Beryl
06-11-2017

Complimenten voor de helpdesk van Tweak

Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden ten tijde van hun verhuizing was het mijn ouders, die aardig op leeftijd zijn, niet duidelijk dat ze een jaar contract afgesloten hadden bij Tweak. Op het nieuwe adres hebben ze bij een andere provider dan ook een contract afgesloten. Nadat ik de situatie voorgelegd had bij de helpdesk van Tweak heeft Tweak het contract dat mijn ouders hadden zonder verder voorwaarden beeindigd. Het is fijn dat er bedrijven zijn die een dergelijke situatie met begrip bekijken en waar compassie meer weegt dan slechts geldelijk gewin.

Ria
05-11-2017

Waardeloze provider

Telefoonlijn stoort enorm. E-mails worden niet beantwoord. Het TV pakket is ook waardeloos. Interactieve tv, pauzeren werkt niet en opnemen werkt wel maar reclame kan je niet doorspoelen. Ik ga zo snel mogelijk naar andere provider.