Tweak.nl reviews

4.5

Auke
22-08-2019

Tweak ik zou er niet aan beginnen

Het is een waardeloos bedrijf, als je vragen heb verwijzen ze continue naar de algemene voorwaarden, ze doen maar wat en hebben de boel niet voor elkaar, ze denken dat ze met de voorwaarden alles dekken maar dan moet je wel als bedrijf de klant hier duidelijk over informeren en zal je ergens een handtekening voor moeten zetten. Als je iets vraagt via de mail en zij vinden het goed en gaan het regelen, dan kunnen ze later niet verwijzen naar de algemene voorwaarden.

Hilco
18-08-2019

Begin dr niet aan. Ergernis ten top.

Blokjesbeeld, Neemt soms maar een gedeelte op van wat je hebt ingesteld. Bij het terug kijken van een opgenomen film stopt de film er soms mee of doet het gewoon helemaal niet. Internet valt elke dag meerdere malen weg. Alles beter dan dit. Service en communicatie kennen ze niet. Doe mij Ziggo maar terug. Echt geen goed woord voor over.

09-08-2019

Als het niet werkt zijn ze niet thuis!

Ons internet werkt niet goed, en via WiFi is het al helemaal een drama. Tweak laat na veel klachten weten dat het aan een andere partij ligt en dat ze er niets aan kunnen doen. Maar dat is te makkelijk want we betalen aan Tweak voor een bepaalde dienst welke we gewoon niet krijgen. We zijn nu 4 maanden verder en nog steeds geen enkele zichtbare actie.

Advies: blijf waar je zit maar stap niet over naar Tweak.

Gitte
30-07-2019

Waardeloos internet, tv, opnames bekijken

Al vanaf dag 1 ellende. Slechte ontvangst tv. Beeld blijft stilstaan. Soms moet verder. Internet waardeloos. Vaak storingen. Opnames niet terug kunnen kijken. Tweak heeft al 2x een monteur gestuurd. Alles vervangen. Geen resultaat. Nu ligt het voor de zoveelste keer bij canaal digitaal. Al weer weken en het werkt nog niet. Nu weer algehele storing vandaag. Je kunt niets. Ik raad Tweak niet aan.

Joseph
29-07-2019

Aanrader (internet only)

Ik heb nu ongeveer een jaar tweak en gedurende het jaar slecht 1 uur downtime gehad i.v.m werkzaamheden.

De snelheid wordt ruim behaald (950-980 Mpbs)

En veel voordeliger dan andere.

WK
29-07-2019

Internet Only abonnement

Ik ben redelijk tevreden over Tweak. De snelheid van 1gb glas red je zeker over ethernet. Helaas leveren ze een oud afstands modem die ook niet wordt vervangen. Gelukkig is het mogelijk (als je een beetje handig bent) om een eigen router aan te schaffen en deze in te zetten. Dus het voordeel van een voordelige verbinding wordt deels teniet gedaan doordat je zelf nog moet investeren in degelijke routers. Maar het is en blijft een superstrakke verbinding! dus wil je snel internet voor een laag bedrag per maand en ben je bereid om zelf te investeren in een kwalitatief goede router raad ik het zeker aan. Voor de huis tuin en keuken gebruiker. Het werkt :-)

Wil
22-07-2019

Administratief niet sterk, incorrecte incassotrajecten

Ik heb trouwens geen enkele klacht over de kwaliteit van de gigabitverbinding die ze leveren. Technisch heeft tweak het wel prima voor elkaar.

Administratief zijn ze wat matig. Ik heb tijdens mijn betaaltermijn gewoon een incassobureau op mijn dak gekregen, niet eens een wettelijke herinnering gekregen en gelijk administratiekosten en rente in rekening gebracht.

Let op: ik was niet in gebreke; de betaaltermijn duurde nog een dag of 12.

Ik heb hierom opgezegd en daarna waren ze niet in staat om de glasvezellijn op tijd weer vrij te geven voor een overstap. Erg vervelend en naar allemaal.

De communicatie die daarna volgde vanuit tweak was ook niet prettig, telkens dreigen met een incassobureau, zonder dat er een betalingsachterstand was. Niet fijn.

Als het werkt is het prima, maar dan heb je het ook wel maximaal gehad.

Inge

Niet aan beginnen

Via een glasvezelbundeling bij Tweak terechtgekomen, maar wat een administratieve puinhoop heeft deze provider, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Mensen praten langs elkaar heen, verzoeken worden genegeerd en men lijkt maar zo wat te doen.

De wachttijden zijn enorm lang als je ze moet bellen en dan kunnen ze niets voor je doen. Bij aansluiting kreeg ik ook nog een defecte modem, die is wel vervangen gelukkig maar het heeft wat voeten in de aarde om dat gedaan te krijgen. Het is erg rommelig, inloggen in je eigen Tweak omgeving is volgens mij ontwikkeld door iemand van de kleuterschool, wat een niveau. Daarnaast moet echt alles nog op papier, een internetprovider die niks digitaal voor elkaar heeft, wat moet een klant daarvan denken. Ik zit nog even aan ze vast maar als het contract voorbij is ga ik zeker weg. Godzijdank heb ik slechts internet van deze provider, je moet er niet aan denken dat je ook nog TV hebt via hun, gelukkig mijn schotel gehouden. Jammer allemaal, het leek zo veelbelovend allemaal.

Rian
17-07-2019

Zeer, zeer, zeer slechte klantenservice

Een klacht afhandelen duurt maanden. Een reactie op een klachtenmail duurt van 5 dagen tot meer dan een week. De beantwoording bestaat meestal uit een aantal nieuwe vragen of onzin.

Tot nu toe geen steek opgeschoten. Iedere keer werkt er weer iemand anders aan de klacht en niemand heeft tot nu toe de klachten opgelost.

Op mijn vraag of het contract niet ontbonden kon worden, omdat jullie blijkbaar geen oplossing weten, krijg ik te horen dat dat niet zomaar kan. Ik begrijp niet waarom niet. Ik zou me schamen als ik bij Tweak werkte voor zo'n slechte service!

Slechte apparatuur

Traag met handelingen, blokkerig beeld en opnemen is triest.

Al
16-07-2019

Internet super/tv allerbelabberdst

Bijna een jaar klant van Tweak. Internet via glasvezel is top, stabiel en supersnel.

Maar het tv-deel van mijn alles-in-1-pakket is heel slecht: opnames niet terug te kijken door het ontbreken van het laatste deel (lekker bij een detective of serie), opnames stoppen vaak, uitzending gemist stopt ook vaak. Kortom, frustratie ten top.

Toezegging dat dit door CanalDigitaal wordt opgepakt levert geen enkel resultaat.

Effect: overweging om einde periode contract niet te verlengen en terug te gaan naar KPN met internet over het koperen kabeltje.

Nick
04-07-2019

Eenvoudig maar werkt

Ik heb een Internet-Only abonnement en dat werkt. Geen poespas.

02-07-2019

Niet nakomen toezeggingen

We hebben meerdere keren contact gehad met Tweak over storingen. Men belooft veel, echter men komt geen enkele toezegging na tot nu toe.

Jozef
27-06-2019

Lange wachttijden, leugens en gebrek aan communicatie

De belofte was na 3 weken opgeleverd te worden. Heb bijna elke dag met ze gebeld om te weten waarom dit niet gebeurde. 20 minuten wachtrij, waarbij je als eerste in de rij staat is heel normaal. Na 7 weken 5 verschillende smoesjes gehoord te hebben eindelijk bij de waarheid en daarmee geen oplossing. Ook geen tussentijdse oplossing wat betekend dat ik buitenbundel kosten heb gemaakt van meer dan 150 euro. Hier zijn ze allemaal niet ontvankelijk voor. Uiteindelijk provider gewisseld, Tweak wil wederom pas na een week meewerken, en mag het voorschot van 75 euro storneren. Helaas na storneren een incasso bureau op mijn dak omdat Tweak zijn administratie niet bijhoud.

Dus, ga hier vooral heen als je GEEN internet, klantenservice, fatsoen of prioriteit wilt hebben. Een aanfluiting van een bedrijf dat gewoonweg niet zou mogen bestaan. Het neigt richting oplichting zoals ze je behandelen en aan het lijntje houden.

Fida
07-06-2019

Kastje naar de muur

Bij het opleveren van onze internetverbinding gaat het één en ander mis. Wat vooral misgaat is de communicatie. Er wordt gezegd dat we worden teruggebeld en dat gebeurt vervolgens niet. Wanneer we dan contact hebben met de klantenservice wordt er gesproken over een andere afdeling die zaken op moet pakken, maar dan kan er geen indicatie gegeven hoe lang dat dan nog duurt. Er kan een 'ticket' worden aangemaakt en dan kan het 5 werkdagen duren voor er iets mee wordt gedaan. Ondertussen zijn we er via de netwerkbeheerder achtergekomen dat er nog niet eens opdracht is gegeven om ons aan te sluiten. Dat schiet natuurlijk niet op! Maar. Van de klantenservice worden we vervolgens niet wijzer. We wachten nu bijna een week, maar deze (afwezige) communicatie schept niet veel vertrouwen. Hopelijk is het slechts een 'pechgevalletje', onze vrienden zijn namelijk wel tevreden. Dat willen wij ook graag zijn.

Dave
06-06-2019

Helaas voor al die mensen met slechte ervaringen met Tweak

Al die ervaringen zijn natuurlijk persoonlijk en regio afhankelijk. Ik zit in Almere en heb nu twee jaar een jaar abonnement van 1000Mbit internet van Tweak (en tussen haakjes, NEE ik werk niét bij Tweak, en Nee ik krijg géén financiële compensatie van ze voor dit positieve bericht, maar zou wel leuk zijn!) en ik kan niet anders zeggen dat ik méér dan tevreden over hun en hun product ben, en ook over de afhandeling van andere zaken. Ik heb maar één keer contact met ze moeten leggen omdat er na zwaar weer de modem het had begeven, en mijn ervaring met de helpdesk is dan ook zeer positief te noemen, op het feit na dat de dame in kwestie aan de andere kant van de verbinding erg veel moest overleggen, maar dat is nog altijd beter dan zo'n wicht die alle antwoorden op je problemen van een sheet of flashbestand afleest. Want als de problemen buiten het geijkte komen dan weten ze het al gauw niet meer, en dan gaan ze je box op afstand resetten en/of je krijgt al gauw wéér een nieuwe kast opgestuurd (voor de televisie). En het is écht waar dat ze de snelheden halen die ze beloven (en dan heb ik het niet over het surfen op het web, want die snelheden worden ook bepaald door de snelheid van de site die je bezoekt), maar ga maar eens downloaden via Usenet (en geen torrents, want ook die snelheid wordt bepaald door de andere kant, en het aantal aanbieders van je torrent) Op Usenet haal ik een DVDtje binnen, nog binnen de twee minuten, het uitpakken van het bestand duurt nog langer). Nee. voor mij (zolang het mag duren) geen andere ISP meer. Ik heb nu (helaas) nog TV van Ziggo i.v.m. de uitzendingen van de Formule 1, maar als ik die op een andere manier kan kijken (en dan niet via RTL Duitsland) dan ben ik nog sneller bij die Ziggo weg dan de snelheid van het licht. Wat ik wél erg jammer vind, is dat de (negatieve) ervaringen van gebruikers dusdanig uitéén lopen dat ik het nog niet aandurf om over te stappen op TV van Tweak, maar daar zal ik ook wel met ze uitkomen.

Jeremy
29-05-2019

Doen volgens mij actief hun best om de slechtste provider ooit te zijn

Bij aansluiting ongeveer 5 dagen thuis moeten blijven en ongeveer 2 maanden zonder internet gezeten echt genieten. 20 min wachtrij om contact op te nemen en mails worden na ongeveer 5 dagen beantwoord. Maar goed, daarom zijn ze goedkoop. Wat ik echt schandelijk vind is dat er is geprobeerd om een jaarbedrag af te schrijven a 395 euro terwijl ik zowel telefonisch, schriftelijk als via de email aan heb gegeven maandelijks te willen betalen. Ik heb dit bedrag gestorneerd omdat dit uiteraard niet de bedoeling was. Bijna direct ontving ik een aanmaning van hun incasso bureau. Dit is het best geregelde onderdeel van de tweak communicatie afdeling. Even (20 min wacht) met Tweak gebeld en er werd mij verteld dat ik het beter kon betalen en het zou door het systeem automatisch volgende maand wel verrekend worden. Dit opgevolgd (dom uiteraard) en volgende maand werd het niet verrekend maar gewoon het maandbedrag afgeschreven. 2 en een halve maand later heb ik in totaal 8x gebeld en minstens zo vaak gemaild. Alsnog niet mijn geld terug en zover ook geen intentie gezien om dit ooit terug te krijgen. Ik heb mijn abbonement opgezegd en ben nu in gesprek met een incasso bureau. Mijn advies, betaal alsjeblieft een paar euro meer en bespaar je de kopzorgen van een provider met praktijken zoals dit.

Ben
29-05-2019

Zeer slechte

Dag medewerkers van tweak,

Vandaag te vergeefs gewacht op de monteur die tussen 9 en 13 uur zou komen.

Zie onderstaande mail van jullie.

Om 13.15 gebeld met tweak dat er geen monteur is geweest maar dat ik er wel een vrije dag voor heb opgenomen!

Ik zit ondertussen al bijna 4 weken zonder internet en wordt van t kastje naar de muur gestuurd.

Heb meerdere malen telefonisch contact met jullie opgenomen en iedereen zegt wat anders.

Het begon bij overname van een lijn. We zouden de volgende dag aangesloten worden.

Na een paar dagen weer gebeld en nu kregen we te horen dat we het per mail moesten aanvragen.

Weer een paar dagen later gebeld met tweak met ene robert weer t hele verhaal gedaan en hij zou t uitzoeken en ons terugbellen.

Uiteindelijk niet teruggebeld maar we kregen een mail dat collega’s het uit zouden zoeken.

Daarna weer gebeld met tweak met dani en hij zei er is niets gebeurd je moet een mail sturen.

We zijn zo boos en worden op kosten gejaagd omdat jullie slecht bereikbaar zijn ,

Lange wachttijden en valt de verbinding weg dan moeten we weer van voor af aan beginnen

En t hele verhaal opnieuw doen.

Vandaag weer gebeld nu karin aan de lijn zij bevestigde dat de lijn nog niet vrij is en dat t nog wel 2 weken kan gaan duren.

Ondertussen sturen jullie wel rekeningen.

Wij vinden dat jullie geen goede service verlenen en klant onvriendelijk zijn.

Jullie medewerkers op een enkeling na weet niet of nauwelijks de juiste info naar de klant te communiceren.

Wij gaan hier niet akkoord mee en willen dan ook ons contract per direct zonder enige kosten en verplichtingen opzeggen.

Ook hebben we melding gemaakt bij de consumentenbond.

Zo niet dan gaan wij het aan de advocaat overdragen

Ik hoop snel van jullie te horen,

En reactie van twaek. ???

Bedankt voor uw bericht,

Vervelend dat het zo verlopen is, ik heb deze email aan uw account gekoppeld.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,

Het tweak team,

Pat
28-05-2019

Snelheid OK, TV OK

Sinds mei hier een alles in 1 abonnement van tweak 1GB. haal rond de 900 Mbps down en 900 Mbps upload dus snelheid is Super hier.

TV moest ik even op wachten maar na een paar mailtjes over en weer dit ook netjes opgelost.

Tot nu toe dik tevreden met Tweak als provider nog geen storingen gehad.

Behzad
24-05-2019

Snelheid

Langer dan 5 jaar lid bij Tweak geweest,nooit tevreden geweest vooral met snelheid,heel slecht verbinding via Wifi.ga binnenkort mijn abonnement stop laten zetten.

1GB snelheid is een groot onzin.