Tweak.nl reviews

4.5

28-12-2015

Prima internet en goede ondersteuning

Prima internet + belllen. Ik steun graag kleine partijen in de plaats van de grote partijen i.v.m. marktwerkin en de filosofie achter tweak

Dave
28-12-2015

Een goed product voor de goede prijs

Sinds een half jaar heb ik weer Tweak via glasvezel, nadat Lijbrandt is overgenomen door Telfort (KPN). Dat was voor mij de reden om de overstap te maken, echter na lang afwegen aangezien ik dan wel coax tv kijken zou kwijtraken, en omdat Sparql er nieuw was en vele problemen kende (volgens de forums).

Sinds de aansluiting kan ik echter alleen maar zeggen dat Internet (1 Gbit), telefonie en TV fantastisch is. Geen beperkingen mbt Internet (Tweak blokkeert helemaal niets, ik draai mijn eigen webserver en mailserver) en het televisie beeld is werkelijk fantastisch. Ik denk dat er geen provider is die sscherper beeld levert dan Sparql.

De TV box is niet snel, maar er komen geregeld updates welke steeds weer verbeteringen brengt.

Conclusie: ik ben zeer tevreden!

27-11-2015

Veel storingen . . .

Sinds de beginne van Glasvezel altijd glasvezel gehad van Tele2, nadat deze al drie maanden de TV problemen niet konden oplossen over gestapt op Tweak.

Met tele2 internet nog nooit 1 probleem gehad, sinds Tweak wekelijks problemen. Ze hebben algemene storingen, router resetten etc etc

Nu al spijt met mijn keuze, ik werk veel thuis, internet moet het gewoon altijd doen.

SparQl doet het bij mij erg goed, met zeer mooi beeld.

Alexis
12-11-2015

Spijt van Tweak en Sparql

Ik ben al een jaar klant en heb veel spijt, maar de opstartkosten weer overboord te gooien is ook zonde. (de twee Sparql Box voor aan de TV waren best duur)

TV kijken is niet leuk meer, beeld staat vaak vast vaak en zappen is traag. Die hele Sparql Box is eigenlijk troep, menu is ook niet logisch.

HBO On Demand is vreselijk, elke 10 seconden stopt het beeld.

Redz
16-10-2015

Abominabel slechte administratie, internet haalt niet beloofde snelheid, sparql

Tweak heeft een abominabel slechte administratie. Had zelf basisinstallatie maar voor volledige installatie betaald. Moest ik betalen en gingen ze verrekenen. Dat is ze in 3 maanden (!) tijd niet gelukt. Ontelbare toezeggingen en leugens later heb ik Tweak opgezegd. Ik houd er niet van als bedrijven liegen en de klant de schuld geven terwijl ze zelf aantoonbaar in gebreke blijven.

Je moet er dus voor zorgen dat je geen geld tegoed hebt van Tweak want je krijgt het gewoon niet, maar ze verwachten wel dat je fijn fatsoenlijk blijft doen ook al liegen ze alles bij elkaar en komen ze keer op keer toezeggingen niet na. Als je gaat verrekenen, ook al betekent dat alleen dat je dan quitte staat, krijg je gelijk incasso gezeik van ze daar zijn ze erg goed in. Wat een waardeloos onbetrouwbaar bedrijf.

Internet haalt bij lange na beloofde snelheid niet maar is nog wel steeds erg snel. TV is echt waardeloos. Afstandsbediening is een aanfluiting en werkt niet, je kan niet pauzeren (kan wel maar dan mis je gewoon laatste stuk van de film!) terug spoelen kan niet vooruit werkt ook niet en je kan verschillende zenders niet opnemen.

Om kort te gaan is Tweak absoluut niet een aanrader, ik ben blij dat ik binnenkort van ze af ben.

Casper B
29-09-2015

Super internet, Spaqrl zuigt

Sinds een maandje of 2/3 hebben we thuis Tweak. Geweldig internet en super snel! Maar de TV, ik raad je af om dat bij je pakket te nemen! De spaqrl box ziet er goed uit en de vormgeving van de software is erg mooi! Alleen alles werkt traag of reageert niet! Afstand bedinging doet het soms niet, zelfs de aan uit knop op het kastje zelfs soms niet! Verder neemt hij random TV programma's op en verwijdert programma's die je zelf wel op neemt?!?

Kortom: Goed internet, Sparql is echt waardeloos!

Ronny Hendriks
18-09-2015

Sparql matig tot redelijk, verder goed!

De Sparql box levert goede beeldkwaliteit echter de software is traag.

Verder zelden internet problemen

Thomas
16-08-2015

Super

Woon In Enschede en kan dus gebruik maken van de gigabit connectie. Via speedtests haal ik ook rond de 900mbit up en down.

Het aansluiten ging ook allemaal prima alleen hadden ze wel een wat betere router mee mogen leveren. Je kan natuurlijk wel gewoon je eigen router op de router van tweak aansluiten maar hebt dan 2 routers aangesloten.

De Sparql box geeft een erg mooi strak beeld (veel beter dan Ziggo). Het navigeren en de afstandsbediening zijn de enige (kleine) minpunten.

Wilko
07-06-2015

Alles prima

Heb sinds een week internet en TV via Tweak, niks te klagen. Werkt allemaal goed. Competente monteur die het glasvezel modem aansloot. Heb gigabit aansluiting in Enschede, volgens verschillende speed tests haal ik rond de 900 mbit up en down.

Immigrant
13-04-2015

Je voelt je opgelicht

In het begin duurde het zeker 3 maanden totdat internet kon worden geleverd. Ruim 3.5 jaren was ik klant van tweak maar opeens kreeg ik een briefje binnen dat ik mijn tarief moest veranderen omdat er iets aan hun netwerk (?) gaat veranderen, anders hadden ze geen internet meer kunnen leveren. Goed, als je eigenlijk wel tevreden bent geweest en er ook eigenlijk niks aan je maandelijkse kosten gaat veranderen dan teken je dit formulier... Had ik dat maar niet gedaan. Nou blijkt dat ik met dit formulier ook akkoord ben met nieuwe algemene voorwaarden (van die er nooit sprake is geweest). Uit het een volgde het ander en wij moesten gaan verhuizen vanwege asbestsanering. Maar nu met de nieuwe voorwaarden kan dat opeens niet meer gewoon zo. Je moet • 90€ verhuiskosten aan tweak betalen • Een nieuwe contract over 12 maanden tekenen en • je krijgt voor je geld niet meer eens je bestelde product: Wij betalen voor glasvezel maar op ons nieuwe adres kunnen ze dat niet leveren (hoewel er wel een glasvezelaansluiting in de meterkast zit)

Nou als je aan deze drie voorwaarden niet wij voldoen dan moet je je contract in een termijn voor de gehele contractduur afkopen (Bij ons dus ~ 400€ die er nog extra bij het verhuizen bijkomen)

Conclusie: De volgende keer kies ik een betere aanbieder en betaal meer.

TL,DR:

• Geen mededeling dat algemene voorwaarden zijn verandert

• Wisselformulier laten tekenen met die algemene voorwaarden geaccepteerd worden (zonder bekend maken) + nieuwe looptijd

• Geen service leveren, wel geld opeisen

Trouwens is er ook geen basis voor onderhandelingen of coulance.

Een jaar geleden heb ik dit bedrijf met een goede cijfer beoordeelt, vergeet dat maar.

Sjaak
27-02-2015

Sinds Sparql is tv zeer triest!

Zoals hierboven genoemd, minder zenders dan ervoor. Geen pauze/opname functie.

Zeer traag zender wisselen (als het al werkt).

Ik moet weer met twee afstandsbedieningen werken omadt deze sparql remote niet het volume van de tv instelt.

Jurgen
15-02-2015

Bende van Ellende

Na een half jaar ellende en gelieg weer terug bij KPN. Wat een ontzettend slecht product met een nog slechtere helpdesk! BAH

Ron Smits
08-01-2015

Van TOP naar (bijna) flop

Sinds het begin dat ik glasvezel heb, hebben we Tweak.

Ik kon Tweak al jaren vanwege de usenetserver waar ze ooit mee begonnen zijn.

Maar sinds de overgang naar Sparql begonnen bij mij wel de problemen.

Het eerste probleem was dat ze niet erbij vermeld hadden dat de Sparql kastjes alleen maar hdmi bevatten en daar zit je dan met 5 scart tv's in huis waarvan ik er nu maar eentje vervangen heb voor een hdmi tv.

Tweede probleem is dat de telefoon maar de halve tijd werkt en voor mij dus een reden geweest om een fatsoenlijke mobiele telefoonprovider gekozen heb, zodat ik de vaste lijn bijna niet meer nodig heb.

Derde punt is het opnemen wat ik voorheen al had, dit werkt nu eindelijk wel, maar de beelden haperen vaak en als ik dan het opgenomen programma stop om op een later tijdstip verder te kijken, dan moet ik wel van voor af aan beginnen met vooruit spoelen.

Vierde punt is dat er een aantal zenders gewoon niet weergegeven wordt zoals Xite waar mijn kids dol op zijn.

Vijfde punt is de internet snelheid die niet 100% klopt altijd, ik betaal voor 250 mbit, maar heb soms maar 100 mbit.

Zesde probleem is dat ik een tablet haal speciaal voor het second screen tv kijken wat ik wel handig vindt onderweg op adressen waar ik lang moet wachten bij werkzaamheden. Zo kan ik nog wat tv kijken onderweg en is niet al mijn geld verloren gegaan. Dit kon een poosje, maar later hebben ze dat aangepast met als reden dat er geen rechten voor zijn. Waar is die second screen dan voor? En hebben de concurrenten deze rechten wel dan (zoals horizon van UPC)?

Laat ik het hier voorlopig maar even bij houden, anders hebben anderen niets meer om te klagen.

Wel blijf ik voorlopig nog bij Tweak, omdat ik ook weet dat nieuwe dingen tijd nodig hebben als het in de kinderschoenen staat. Ik geef daarom ook meestal 2 jaar de tijd, anders ben ik er ook weg.

Grt Ron

20-12-2014

Hopeloos en kansloos

Vorig jaar voordat Tweak overstapte naar sparql ging het al steeds slechter. Telefoon werkte per definitie niet, wel over voice over ip. TV met de Aminobox klapperde of bevroor of geen geluid.

Het internet was een tijd goed 98/98 naar verloop van tijd 70/98 Tweak gaf aan bij ons is alles goed ( veel gehoorde kreet )

Monteurs heb op papier laten zetten dat niet probleem niet was verholpen ( na 3 glas modems ) Tweak beweerde dat het op papier stond dat de monteur de klacht naar tevredenheid had opgelost, toen ben ik maar even langs gegaan met de brieven, het resultaat, zij stonden met een bek vol tanden en beloofden het probleem op te lossen, na enige tijd was hun antwoord, bij ons is alles goed daar kan het niet aan liggen, maar zij konden het probleem niet oplossen dat gaven zij intussen toe. Ik heb hun medegedeeld dat alles in orde komt, IK GA WEER TERUG NAAR UPC, na 7 maanden UPC het ik nog steeds de gegarandeerde internet snelheid 200Mbit ( zelfs 206 Mbit ) een horizonbox die het goed doet ( wel de juiste kabels nodig ) en telefoon die wel gewoon werkt.

Wat een opluchting !

Immigrant
16-12-2014

Moeielijke start maar nu goed

3 jaar geleden duurde het 2 maanden totdat de glasvezel aansluiting werkte. Sindsdien was er alleen een keer het glasvezelmodem kapot --> gebeld en 3 dagen later kwam er iemand langs die het probleem oploste. Voor die prijs kan ik zeker niet zeuren. Ik betaal voor 50mbit en mijn download is ongeveer 55mbit en de upload rond de 75mbit.

Martijn
03-12-2014

Slechte service....vreselijk slecht teevee dienst

Ik ben al een tijd klant van Tweak altijd in volle tevredenheid. Nu na de migratie ben ik er echt helemaal klaar mee. Telefoon werk niet naar behoren en geeft vaak geen gehoor of in gesprek. Over sparql kan ik maar beter niet beginnen er werkt namelijk al maanden niets. Start slecht op en hapert om de haverklap.

Ik ben weg bij dit bedrijf. Jammer ik had ze altijd hoog staan!

Wil hougardy
26-11-2014

Een groot broodje aap

Heel veel problemen met de spargl box, soms een half uur bezig om de tv aan te zetten, is dan niet van de sluimerstand af te halen. Al wel 30 keer gebeld en gemaild met Tweak en de ene medewerker weet het nog mooier te vertellen dan de ander. Ook het internet werkt niet optimaal heel veel uitval. Ook zijn we soms dagen van telefonie verstoten, maar weer terug naar KPN nu, want hier geldt goedkoop is duurkoop.

Rene
26-11-2014

Teleurgesteld na migratie

Na de migratie van Tweak naar een eigen TV platform SparQl en het overschakelen naar nieuwe modems is het geen pretje. Het enig dat wel werkt is de incasso van Tweak. Ik ben nu ongeveer 50 service tickets verder en zie langzaam een lichte verbetering maar het blijft bedroevend. Het voelt als of je als huidige klant proefkonijn bent om de service te verbeteren, maar dan wel mijn kosten.

Tijdens de migratie hebben we ongeveer een maand zonder telefoon, internet en TV gezeten. Service desk was niet bereikbaar, of kwam afspraken niet na.

Situatie na 4 maanden:

Het internet werkt prima, wordt nog steeds door KPN geleverd volgens mij.

TV mist nog steeds een aantal kanalen, regematig hapert het beeld, regelmatig bevriest het beeld en geluid en moet je eerst van kanaal wisselen om weer verder te kunnen kijken. De set-top box komt maar moeizaam uit de stand-by. De app versie lijkt beter te werken.

Telefonie is ronduit onbetrouwbaar. Wij hebben ongeveer om de twee dagen een situatie waarbij de instellingen van de telefoon verloren gaan en we dus niet bereikbaar zijn. Ook konden we enkele buitenlandse nummers niet bereiken, gelukkig hebben ze dit binnen enkele weken kunnen oplossen (compensatie omdat je dan met je mobiel moet bellen kun je vergeten!)

De oplossing van tweak tot nu toe: 2 keer een nieuw modem gekregen. Dit heeft enige verbetering gebracht maar nog niet een stabile oplossing. Verder vinden ze het normaal dat je als klant zelf regelmatig je modem van de stroom moet halen. Compensatie voor de elendige situatie vinden ze niet nodig, alle diensten worden immers gelevert en storingen opgelost na melding hiervan (ook al is dit dagelijks).

Na 3 jaar tevreden klant te zijn geweest hou ik voor gezien, ik kan dit thuis niet meer verantwoorden.

19-11-2014

Internet / Telefoon niets mis mee, TV allerbelabberdst.

Nieuwe brakke router met beta software. Haperende tv streams. Dit alles is geen 54,-/mnd waard, hooguit 25,- voor het i'net en de telefoon.

07-11-2014

Zwaar frustrerend

Ik zit nu weer naar een zwart tv-beeld te kijken, vaste telefoon werkt al maanden niet, de frustraties worden me nu ook te gek. Ben klant sinds 2006, maar er nu echt klaar mee. Ik snap de (paar) positieve recensies niet, want hier (en dus bij velen) is het sinds het Sparql-gebeuren 1 bak ellende. Wat een bagger! Veel te vroeg gelanceerd en ik heb best geduld, maar ga niet meer dan 60 euro betalen voor iets dat zo slecht werkt! Als Tweak het oude, kleinere, Tweak nog zou zijn zouden ze anders reageren op dit alles...of lezen ze daar nooit sites als deze en negeren ze alle mails en telefoontjes en opzeggingen gewoon?