Tweak.nl reviews

4.1
Positief25%
Neutraal5%
Negatief70%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Johnny
16-03-2019

Telefoon

Heel vaak doet de telefoon het niet zeggen ze ook nog leuk als er wat is kun je bellen maar helaas telefoon doet het niet in van plaats dat ze een gratis nummer hebben wat je via mobiel kunt bellen maar helaas hebben ze daar niet jammer

Jan
14-03-2019

Tevreden klant

Snel internet beter dan alle providers die ik hiervoor had.mails worden beantwoord en de telefoon nog nooit langer gewacht dan 5 minuten. dus doen

Piet
12-03-2019

Super slecht

- Snelheid is zeer traag: geen 1000 Mbps maar 10 Mbps! = 1 % van beloofde snelheid!

- slecht beteik: geen bereik boven en buiten in tuin

Het ergste is de slechte service: 4 dagen geleden is nieuw modem geplaatst en 4 dagen nig steeds geen reacties op mijn ;vele) e-mails en telefonisch onbereikbaar, steeds lange wachtrijen

Kortom: veel slechter kan niet

Rich
12-03-2019

Helaas telefonisch 0900 8932543 niemand bereikbaar

Ik wllde heel graag een antwoord op een aantal vragen alvorens ik een glasvezel abonnement neem

Helaas kan ik via 0900 8932543 niemand bereiken, omdat er onderbezetting is

Nu ben ik genoodzaakt te wachten op mijn antwoorden via de mail

Bert
11-03-2019

Fouten in het contract en slechte klantenservice

Op een zondag via de website een Alles-in-één abonnement besteld.

Dezelfde dag een mail ontvangen om de bestelling te bevestigen.

Na het bevestigen van de bestelling een mail ontvangen met het contract en een beschrijving van de bedenktijd van 14 dagen.

Nog nooit zo blij geweest met deze bedenktijd!

Het contract klopt namelijk niet.

Hierin dient volgens de wet in beschreven te worden wat de minimale, maximale en normaliter beschikbare download-/uploadsnelheid is.

Deze gegevens ontbreken echter in het contract.

Hierdoor teken je er dus in feite voor dat Tweak zelfs bij een verbinding van 0 Mbit aan zijn verplichtingen voldoet.

Bij storingen of een zeer slechte verbinding heb je dus geen poot om op te staan.

Hiervan direct melding gedaan bij Tweak.

De volgende dag per mail en telefoon contact m.b.t. het maken van monteursafspraken.

Aangegeven dat ik graag een juist contract ontvang waarin de ontbrekende gegevens wel zijn opgenomen.

Ze gaan hier achteraan en komen er nog op terug.

De betaling wordt direct door Tweak in gang gezet.

Een reactie m.b.t. een juist contract blijft echter uit.

Zodra Tweak het geld niet op tijd ontvangt, zijn ze er als de kippen bij.

Zit de klant met een andere vraag, dan zijn ze in geen velden of wegen te bekennen en niet te bereiken.

Een absolute afraden!

Nic
11-03-2019

Slechte service

Drie weken geleden internet bij Tweak aangevraagd. Tot op heden nog geen enkele reactie gehad over aansluiten, maar wel geld moeten betalen. Mailen met de vraag waar het blijft ook geen reactie mogelijk na 2 dagen.

Al met al geen goede kennismaking. Als je service zoekt dan zou ik zeker verder kijken naar een andere partij!

Klaas
11-03-2019

Aanvragen van extra tv pakket

Slecht ze beloven alles maar er gebeurt niets maar trekken wel gelijk de factuur van je rekening

Max
11-03-2019

Valt behoorlijk tegen

We hadden een sneller internet verwacht maar dit veel tegen. Verder is de wifiverbinding niet stabiel en daarmee veel slechter dan onze vorige provider via de kabel.

Ook de TV valt tegen. Het aanbod van zenders is slechter. Discovery is niet in HD modus. Bij zo'n veel bekeken zender zou je toch anders verwachten. Ook RTL Duitsland is niet voorhanden en de Belgische zenders kun je niet opnemen. Zowel beneden als boven wordt het beeld regelmatig onderbroken door blokjes en zie je niets meer. Erg vervelend. TV kijken op de laptop is niet prettig. Je wordt er regelmatig uitgegooid.

De responstijd op klachtenmails is heel lang. Als je belt met een klacht moet je soms wel 45 minuten wachten voor je aan de beurt bent.

Ik heb het idee dat ze een groeistuip hebben gehad en dat ze nu opgezadeld zijn met capaciteitsprobleem.

Jelle
04-03-2019

Tweak liegt

Tweak beweert op hun site dat bij alle abonnementen een monteur langskomt en er een router/mediaconverter geleverd wordt. Dit staat ook in het contract en werd telefonisch en per mail verteld.

Tweak is echter niet in staat zich hieraan te houden en probeert hier met alle macht onderuit te komen. De verbinding leveren op de afgesproken datum was achteraf ook niet mogelijk.

De klantenservice is ook niet om over naar huis te schrijven. Tot driemaal toe beweerden zij terug te bellen, om, in het ergste geval, 2 weken niks te laten horen. Dat is als je eindelijk iemand aan de lijn krijgt, de wachttijd bedroeg gemiddeld 20 minuten.

De stabiliteit van het internet kan ik niks over zeggen, aangezien dit nog niet geleverd is.

Hielke
22-02-2019
Deze klacht is opgelost

Bij TWEAK ben je een nummertje. Spijt, spijt, spijt!

Ondanks de hoge verwachtingen ervaren we nu als nummer te worden behandeld. We hebben spijt dat we er ooit aan zijn begonnen.

We hebben slechts 1,5 week goed internet en TV gehad. Opeens viel de verbinding weg en hebben we 2 weken GEEN verbinding meer gehad. En toen begon begon de ellende. Wachttijden van meer dan 30 minuten zijn eerder regel dan uitzondering. Beloven terug te bellen, maar geen enkele respons. Dan maar mailen, enige respons komt van een mailrobot. (Over een nummertje gesproken) Het vraagt veel tijd en frustraties.

Facturen worden zeer accuraat gestuurd en geint, zonder dat hier een tegenprestatie tegenover staat.

We hebben een ultimatum gesteld, wanneer ze hier niet aan voldoen gaan we stappen ondernemen. Geld terug en kosteloos overstappen naar een andere provider. In de tussentijd bouwen een dossier op waarin we alle contractmementen en acties vastleggen.

Het lijkt een klassiek traject waarin een potentiële onderneming bezwijkt aan haar eigen succes.

KLEIN in service geworden door GROOT te worden!

TIP, voorlopig GEEN TWEAK klant worden. Daarmee verlenen je hun een dienst en kunnen ze werken om de organisatie weer op de rails te krijgen.

Michael
21-02-2019

Direct afgesloten

Van het eens zo dynamische , rebelse en vriendelijke tegen het amicale aan internet provider bedrijfje Tweak is opgegaan in een chaotisch en geldbeluste machine waar de klant geen klant meer mag zijn maar enkel een naamloos fiesje met een bedrag erop hoeveel je waardt bent. Eerst wordt je meerdere kwartieren telefonisch opgehouden door angstaanjagende heavy metal muziek. Eenmaal doorgekomen zijn de medewerkers nog steeds vriendelijk tegen het knullige aan.

Maar waar ze eerst nog zeggenschap hadden zijn het nu geldwolven geworden. Na meer dan 2 jaar tevreden klant heb ik voor het eerst een issue. Ben in de duurste maand van het jaar 14 dagen achter met betalen. U leest het goed 14 dagen. Dit is voor hun een rede om je direct van het internet te zetten, zonder dat je daar vooraf een brief, mail of telefoontje krijgt.

Zo ga je niet met klanten om! Nu niet en nooit niet. Ik ga er weg. Ik kan mij totaal niet in deze arrogante werkwijze vinden. TK16090539

Hessel
21-02-2019

Klantenservice aan de telefoon.

Na te lang wachten toch een redelijk antwoord op mijn vraag gekregen. Maar jongens dit was nu de tweede keer dat ik belde en de tweede maal dat ik ruim 25 minuten geduld mocht oefenen. Dat moet vlotter kunnen

Dick
20-02-2019

Telefonische bereikbaarheid Tweak

We hebben nog geen rouer van Tweak, dus mag nog niet een oordeel geven over de werking van het glasvezelnet.

De telefonische bereikbaarheid van Tweak is heel triest. Vanaf de ochtend geprobeerd contact te krijgen. In totaal 6x gebeld en constant krijg je te horen; u bent beller nummer 4, 5 of 6

Denk dat ik in totaal 1.5uur in de wacht heb gestaan zonder resultaat. Morgen maar opnieuw proberen.

Henny
19-02-2019

Creditnota nog steeds niet uitbetaald

Wij hebben sinds 8-11-2018 glasvezel en hebben alleen telefoon en internet, welke goede verbinding heeft en geen problemen geeft. nu had ik in 1e instantie volledige installatie aangevraagd, maar kort voor installatie heb ik deze optie opgezegd en kon dit terug gecrediteerd worden. nu wacht ik al vanaf 8-11-2018 om dit terug te krijgen. er is mij al 3x gezegd dat het naar de verwerkingsafdeling was gestuurd. menigmaal gebeld, met lange wachttijd, en als je vraagt hoeveel mensen er een telefoon opnemen, is mij verteld dat er maar 1 persoon was voor de helpdesk. nu heb ik per email een ultimatum gesteld en hoop dat dit helpt.

Karen
14-02-2019

Ergernis en irritatie

Omdat wij enkele problemen ondervonden om internetverbinding te krijgen ( blijkbaar betekent password niet wachtwoord.?) geprobeerd klantenservice te bellen ( monteur had al gewaarschuwd dat Tweak erg lastig te bereiken is). Na 11 minuten in de wacht, en maar 1 wachtende opgeschoven gaf ik het op. Dan maar via mail. Al 2 mailtjes gestuurd, maar geen reactie. Ondertussen hebben we al 2 dagen geen telefoon. Wel een brief gedateerd 12 februari waarin staat dat we per 7 februari telefoon hebben en ook een faktuur en incassobericht - dat gaat wel snel en goed. Ik zou Tweak dus sterk afraden. Een ander vreemd ding, in een eerste brief stond dat we 50 euro borg moesten betalen en 25 euro administratiekosten, maar een week later krijgen we een faktuur met 25 euro borg en 50 euro administratiekosten.ik begin bijna spijt te krijgen van het veranderen van provider. Wat een ergernis zeg! Vooral dus omdat contact met Tweak blijkbaar onmogelijk is.

Erwin
13-02-2019

Slecht bereikbaar! Klantenservice slecht, storingen niet opgelost

Telefonische bereikbaarheid slecht, wachtrij die enorm lang is om vervolgens een bericht te horen dat je maar moet mailen. Mail wordt niet beantwoord. En wordt ook niet teruggebeld. Ik zit inmiddels al 1.5 week zonder internet en telefoonverbinding. Afspraken worden niet nagekomen

GJ
12-02-2019

Bereikbaarheid

Getracht telefonische info te verkrijgen, omdat we momenteel in een glasvezelproject zitten in ZO Drenthe.Je staat in de wacht en blijft in de wacht. Mag er niet aan denken als je ze echt nodig hebt.

Dus dit wordt het NIET!

Floris
11-02-2019

Uitstekende prijs-kwaliteit

Wij hebben sinds november 2018 alles-in-1 van Tweak en zijn er tot dusver heel tevreden mee. Deze review schrijf ik op 11 februari 2019, dus nog geen jarenlange ervaring.

Internet:

Hoewel het lastig is om een speedtest te vinden die het kan meten, hebben we toch echt 980 Mbit, wat de limiet is van 1.000 Mbit en dus doorgaat voor 1 gigabit. We hebben nog geen enkele keer internet-storing gehad sinds we Tweak hebben.

TV:

TV kijken gebeurt via de Canal-Digitaal app en een chromecast in de TV; voor ons de beste oplossing. Op deze manier hebben we geen los tv-kastje nodig. De kwaliteit van het beeld is natuurlijk relatief. We zouden het als erg goed omschrijven. Terugkijken wordt bijna niet gebruikt, maar dat werkt prima. Wat wel regelmatig wordt gebruikt is begin gemist, met name voor het 20:00 uur journaal en dat werkt goed.

Ik lees dat andere mensen last hebben van blokjes en verstoring in het beeld. Dat hebben wij in de vier maanden dat we op deze manier TV kijken 1 keer gehad op een vrijdagavond. De duur was een paar seconden. Lang genoeg dat het die ene keer opviel. Bij ons is dat dus geen probleem.

Het enige nadeel dat wij hebben ervaren is het ontbreken van BBC. Dat is verrassend en opvallend in zijn gebrek. We keken het voor Tweak hadden nooit, maar we wilden naar een BBC uitzending over de Brexit kijken. Dat kon dus niet. Voor ons verder geen punt, maar als mensen graag naar BBC kijken kan dat wel een vervelend nadeel zijn. Over de oorzaak van het ontbreken heb ik wel ideeën, maar dat is speculatief.

Telefonie:

Dit gebruiken we niet, dus ik kan er ook niets over zeggen.

Algemeen oordeel:

De technische oplossingen van Tweak hebben geleid tot een pakket dat qua prijs-prestatie onovertroffen is. 1.000 Mbit up en down, een boel zenders met uitzending gemist en begin gemist. Wij hebben nog geen storing met internet gehad tot dusver en 1x een paar seconden storing op het TV beeld. Verder werkt alles prima.

Ad
04-02-2019

Blokkerig en stilstaand TV beeld

Ik ben al 5 maanden bezig om het beloofde internet en tv te krijgen. Het internet is inmiddels gelukt, maar TV kijken is nog steeds niet om aan te zien. Blokkerig beeld soms zelfs stilstaand beeld. Als ik vraag om een andere decoder is dat niet mogelijk. Bel ik naar de helpdesk dan wordt er niet goed geluisterd of het is te druk en krijg je het advies om te mailen. Dan mail ik, en krijg je na enkele dagen een antwoord waar je helemaal niets kunt. Je krijgt dan een bericht dat je de software van de Fritsbox moet uploaden. Dan ga je dat proberen en krijg je telkens het bericht "bestand te groot" . Hier maak je dan weer een melding van, en krijg dan het bericht dat dat niet kan. Tot op heden nog steeds last van blokkerig en stilstaand beeld.

Willem
02-02-2019

Slechte aftersales

Ontvang nu voor de 3e keer een foute factuur. Na iedere klacht standaard mailtje. Maar geen herstel factuur! Duidelijk dat administratie niet op orde is.