Tweak.nl reviews

4.5

Hielke
22-02-2019

Bij TWEAK ben je een nummertje. Spijt, spijt, spijt!

Ondanks de hoge verwachtingen ervaren we nu als nummer te worden behandeld. We hebben spijt dat we er ooit aan zijn begonnen.

We hebben slechts 1,5 week goed internet en TV gehad. Opeens viel de verbinding weg en hebben we 2 weken GEEN verbinding meer gehad. En toen begon begon de ellende. Wachttijden van meer dan 30 minuten zijn eerder regel dan uitzondering. Beloven terug te bellen, maar geen enkele respons. Dan maar mailen, enige respons komt van een mailrobot. (Over een nummertje gesproken) Het vraagt veel tijd en frustraties.

Facturen worden zeer accuraat gestuurd en geint, zonder dat hier een tegenprestatie tegenover staat.

We hebben een ultimatum gesteld, wanneer ze hier niet aan voldoen gaan we stappen ondernemen. Geld terug en kosteloos overstappen naar een andere provider. In de tussentijd bouwen een dossier op waarin we alle contractmementen en acties vastleggen.

Het lijkt een klassiek traject waarin een potentiële onderneming bezwijkt aan haar eigen succes.

KLEIN in service geworden door GROOT te worden!

TIP, voorlopig GEEN TWEAK klant worden. Daarmee verlenen je hun een dienst en kunnen ze werken om de organisatie weer op de rails te krijgen.

Michael
21-02-2019

Direct afgesloten

Van het eens zo dynamische , rebelse en vriendelijke tegen het amicale aan internet provider bedrijfje Tweak is opgegaan in een chaotisch en geldbeluste machine waar de klant geen klant meer mag zijn maar enkel een naamloos fiesje met een bedrag erop hoeveel je waardt bent. Eerst wordt je meerdere kwartieren telefonisch opgehouden door angstaanjagende heavy metal muziek. Eenmaal doorgekomen zijn de medewerkers nog steeds vriendelijk tegen het knullige aan.

Maar waar ze eerst nog zeggenschap hadden zijn het nu geldwolven geworden. Na meer dan 2 jaar tevreden klant heb ik voor het eerst een issue. Ben in de duurste maand van het jaar 14 dagen achter met betalen. U leest het goed 14 dagen. Dit is voor hun een rede om je direct van het internet te zetten, zonder dat je daar vooraf een brief, mail of telefoontje krijgt.

Zo ga je niet met klanten om! Nu niet en nooit niet. Ik ga er weg. Ik kan mij totaal niet in deze arrogante werkwijze vinden. TK16090539

Hessel
21-02-2019

Klantenservice aan de telefoon.

Na te lang wachten toch een redelijk antwoord op mijn vraag gekregen. Maar jongens dit was nu de tweede keer dat ik belde en de tweede maal dat ik ruim 25 minuten geduld mocht oefenen. Dat moet vlotter kunnen

Dick
20-02-2019

Telefonische bereikbaarheid Tweak

We hebben nog geen rouer van Tweak, dus mag nog niet een oordeel geven over de werking van het glasvezelnet.

De telefonische bereikbaarheid van Tweak is heel triest. Vanaf de ochtend geprobeerd contact te krijgen. In totaal 6x gebeld en constant krijg je te horen; u bent beller nummer 4, 5 of 6

Denk dat ik in totaal 1.5uur in de wacht heb gestaan zonder resultaat. Morgen maar opnieuw proberen.

Henny
19-02-2019

Creditnota nog steeds niet uitbetaald

Wij hebben sinds 8-11-2018 glasvezel en hebben alleen telefoon en internet, welke goede verbinding heeft en geen problemen geeft. nu had ik in 1e instantie volledige installatie aangevraagd, maar kort voor installatie heb ik deze optie opgezegd en kon dit terug gecrediteerd worden. nu wacht ik al vanaf 8-11-2018 om dit terug te krijgen. er is mij al 3x gezegd dat het naar de verwerkingsafdeling was gestuurd. menigmaal gebeld, met lange wachttijd, en als je vraagt hoeveel mensen er een telefoon opnemen, is mij verteld dat er maar 1 persoon was voor de helpdesk. nu heb ik per email een ultimatum gesteld en hoop dat dit helpt.

Karen
14-02-2019

Ergernis en irritatie

Omdat wij enkele problemen ondervonden om internetverbinding te krijgen ( blijkbaar betekent password niet wachtwoord.?) geprobeerd klantenservice te bellen ( monteur had al gewaarschuwd dat Tweak erg lastig te bereiken is). Na 11 minuten in de wacht, en maar 1 wachtende opgeschoven gaf ik het op. Dan maar via mail. Al 2 mailtjes gestuurd, maar geen reactie. Ondertussen hebben we al 2 dagen geen telefoon. Wel een brief gedateerd 12 februari waarin staat dat we per 7 februari telefoon hebben en ook een faktuur en incassobericht - dat gaat wel snel en goed. Ik zou Tweak dus sterk afraden. Een ander vreemd ding, in een eerste brief stond dat we 50 euro borg moesten betalen en 25 euro administratiekosten, maar een week later krijgen we een faktuur met 25 euro borg en 50 euro administratiekosten.ik begin bijna spijt te krijgen van het veranderen van provider. Wat een ergernis zeg! Vooral dus omdat contact met Tweak blijkbaar onmogelijk is.

Erwin
13-02-2019

Slecht bereikbaar! Klantenservice slecht, storingen niet opgelost

Telefonische bereikbaarheid slecht, wachtrij die enorm lang is om vervolgens een bericht te horen dat je maar moet mailen. Mail wordt niet beantwoord. En wordt ook niet teruggebeld. Ik zit inmiddels al 1.5 week zonder internet en telefoonverbinding. Afspraken worden niet nagekomen

GJ
12-02-2019

Bereikbaarheid

Getracht telefonische info te verkrijgen, omdat we momenteel in een glasvezelproject zitten in ZO Drenthe.Je staat in de wacht en blijft in de wacht. Mag er niet aan denken als je ze echt nodig hebt.

Dus dit wordt het NIET!

Floris
11-02-2019

Uitstekende prijs-kwaliteit

Wij hebben sinds november 2018 alles-in-1 van Tweak en zijn er tot dusver heel tevreden mee. Deze review schrijf ik op 11 februari 2019, dus nog geen jarenlange ervaring.

Internet:

Hoewel het lastig is om een speedtest te vinden die het kan meten, hebben we toch echt 980 Mbit, wat de limiet is van 1.000 Mbit en dus doorgaat voor 1 gigabit. We hebben nog geen enkele keer internet-storing gehad sinds we Tweak hebben.

TV:

TV kijken gebeurt via de Canal-Digitaal app en een chromecast in de TV; voor ons de beste oplossing. Op deze manier hebben we geen los tv-kastje nodig. De kwaliteit van het beeld is natuurlijk relatief. We zouden het als erg goed omschrijven. Terugkijken wordt bijna niet gebruikt, maar dat werkt prima. Wat wel regelmatig wordt gebruikt is begin gemist, met name voor het 20:00 uur journaal en dat werkt goed.

Ik lees dat andere mensen last hebben van blokjes en verstoring in het beeld. Dat hebben wij in de vier maanden dat we op deze manier TV kijken 1 keer gehad op een vrijdagavond. De duur was een paar seconden. Lang genoeg dat het die ene keer opviel. Bij ons is dat dus geen probleem.

Het enige nadeel dat wij hebben ervaren is het ontbreken van BBC. Dat is verrassend en opvallend in zijn gebrek. We keken het voor Tweak hadden nooit, maar we wilden naar een BBC uitzending over de Brexit kijken. Dat kon dus niet. Voor ons verder geen punt, maar als mensen graag naar BBC kijken kan dat wel een vervelend nadeel zijn. Over de oorzaak van het ontbreken heb ik wel ideeën, maar dat is speculatief.

Telefonie:

Dit gebruiken we niet, dus ik kan er ook niets over zeggen.

Algemeen oordeel:

De technische oplossingen van Tweak hebben geleid tot een pakket dat qua prijs-prestatie onovertroffen is. 1.000 Mbit up en down, een boel zenders met uitzending gemist en begin gemist. Wij hebben nog geen storing met internet gehad tot dusver en 1x een paar seconden storing op het TV beeld. Verder werkt alles prima.

Ad
04-02-2019

Blokkerig en stilstaand TV beeld

Ik ben al 5 maanden bezig om het beloofde internet en tv te krijgen. Het internet is inmiddels gelukt, maar TV kijken is nog steeds niet om aan te zien. Blokkerig beeld soms zelfs stilstaand beeld. Als ik vraag om een andere decoder is dat niet mogelijk. Bel ik naar de helpdesk dan wordt er niet goed geluisterd of het is te druk en krijg je het advies om te mailen. Dan mail ik, en krijg je na enkele dagen een antwoord waar je helemaal niets kunt. Je krijgt dan een bericht dat je de software van de Fritsbox moet uploaden. Dan ga je dat proberen en krijg je telkens het bericht "bestand te groot" . Hier maak je dan weer een melding van, en krijg dan het bericht dat dat niet kan. Tot op heden nog steeds last van blokkerig en stilstaand beeld.

02-02-2019

Slechte aftersales

Ontvang nu voor de 3e keer een foute factuur. Na iedere klacht standaard mailtje. Maar geen herstel factuur! Duidelijk dat administratie niet op orde is.

Emiel
01-02-2019

Internet werkt wel maar bellen is hopeloos.

Heb een aantal jaren bij Tweak gezeten. Internet deed het meestal wel en de snelheid was goed. Beveiliging is iets dat op een laag pitje staat. versleuteling staat wel op de site maar werkt gewoon niet. De ondersteunde firmware is 4 jaar oud. v14 ipv v28 op de site van de fabrikant.

Bellen was echter een nachtmerry. Ik had veel problemen en de meeste konden niet opgelost worden. Ben na een half jaar bellen en emailen maar gestopt. Niet gebeld kunnen worden en ook niet kunnen bellen. Er was wel een kiestoon maar aan de andere kant ging hij niet over. Als ik werd gebeld ging hij bij mij niet over en de andere kant kreeg in gesprek. Een modem reset hielp wel maar 2 keer per week dit probleem is veel te veel. Weg vallende verbindingen. Slecht te verstaan soms. Dit is naar 3/4 jaar wel opgelost. Verder problemen die nooit zijn opgelost. Als ik iemand bel en ze nemen op hoor ik dit niet omdat ik nog een toet hoor. Als ik een antwoord apparaat aan de andere kant heb en opleg gaat de telefoon meteen over en is het antwoord apparaat aan de lijn dit ik net probeerde op te leggen. Helpdesk is vaak moeilijk te bereiken. Als je voor het zelfde probleem belt beginnen ze met de standaard vragen. Email wordt vaak niet goed gelezen en de antwoorden slaan soms nergens op.

In het beging waren ze voordelig maar dat is nu ook niet meer. Ik ben naar een andere provider.

26-01-2019

Matig

Moeilijk bereikbaar en lange wacht tijden bij telefonisch contact

Maarten
26-01-2019

Prima internet maar.

Het installeren van de modem was zo gepiept door de monteur. WiFi getest en ja hoor internet werkt.

Helaas was de telefoon verbinding niet getest en die werkte dus niet. Na 3 mailtjes en 4 telefoontjes met mijn mobiele telefoon is het eindelijk na 3 weken gelukt, alles werkt nu prima.

Heel erg jammer dat er niet op de mail gereageerd wordt en dat je daarom iedere keer minstens een half uur aan de telefoon moet hangen om de klachten op te lossen.

David

Administratie niet op orde

Na beëindiging lang wachten op terugstorten bedragen.

Bij na bellen geen duidelijke antwoorden en niet serieus genomen.

Mailen ook net echt zinvol, geen volledige reactie op de inhoudt.

Henriette

Faktureren

Na slechte service na jaar overgegaan naar een ander

Inmiddels is dit half jaar geleden.

Kastjes keurig opgestuurd.

Nu incasseren ze nog een 500 euro voor wat? Ze gebruiken zelf nu we geen klant meer zijn nog de automatische machtiging.

Ongehoord. Wordt vervolgd.

24-01-2019

Vanmorgen 10 minuten aan de telefoon gewacht met de mededeling 2 wachtenden.

Hierna nogmaals geprobeerd en toen waren er te weinig personeel en te veel klachten,,

Nu geen passend antwoord maar een robot ,

Hoe klantvriendelijk wilt u zijn?!

Ilja
23-01-2019

Klachten afhandeling

Het duurt erg lang voordat er een klacht in behandeling genomen wordt. Laat staan dat er een oplossing komt.

Anneke
23-01-2019

Bereikbaarheid

Jammer dat jullie telefonisch niet beter bereikbaar zijn. Eerst krijg ik er zijn nog 2 wachtenden voor U, daarna U bent de eerstvolgende, na 5 minuten weer er zijn 2 wachtenden voor U, daarna weer U bent de eerstvolgende en zo 4x. Daarna heb ik opgehangen.

Nu een mail gestuurd naar jullie en ben in afwachting van antwoord

Niek
21-01-2019

Door Tweak ben ik al weken ziek

Slechte service, Al meer dan een week geen tv ontvangst.! Een zender werkt! Meer niet. Snelle internet werkt wel naar behoren.