Tweak.nl reviews

4.0
Positief25%
Neutraal4%
Negatief71%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Ruben
22-02-2018

Dramatische service

Dramatische service van de firma tweak, na jarenlange trouwe klant is het service niveau tot ver onder het diepte punt gedaald. Ze sturen je letterlijk van het kastje naar de muur. Facturatie is een groot drama. Tweak, wil je uberhaupt nog toekomt hebben als organisatie. Zou ik eens wat doen aan je afdeling service en administratie.

Peter
14-02-2018

Alles werkt super!

We hebben het complete pakket van tweak, alles werkt top! Maar gebruik wel cat6 of cat7 kabels voor sparq tv!

Johanna
24-01-2018

Als ik alles geweten had nooit geen Tweak

Wordt niet geregeerd op mail niet op de telefoon

Jacob
24-12-2017

Sparql tv

Wij hebben internet en bellen van tweak een 8 maar ik heb een vraag over sparql tv wie heeft er een alles in 1 pakket van tweak en heeft ervaring met sparql tv het gaat om de plaats ruinen in de prov drenthe ben benieuwd naar de ervaring

DGN
18-12-2017

Waardeloos

Ik moet continu de verbinding verbreken en opnieuw verbinden zodat het 1 minuut werkt, waarna hij weer vastloopt! Ik zit er ook nog eens een jaar aan vast! Op mijn mobiel gebruik ik alleen maar mijn 3g omdat die sneller is! Waardeloos, uit de buurt blijven!

Bertjan
13-12-2017

Slechter dan slecht

Zeer slecht bedrijf. Langzaam internet, slechte tv (onegveer 8 zenders zijn te bekijken, de rest is niet om aan te zien) en een jaar lang geen telefoon. Sevice is nul komma nul. Na een jaar lang bellen en mailen hebben ze alleen maar gedreigd als we betalen even ophielden, maar niks opgelost. Ze komen geen enkele afspraak na. Niet doen dus.

Stefan
26-11-2017

Snelste particuliere internet van Europa + Sparql

Ervaringen.nl Tweak.nl◂ INBOX Vandaag Ervaring 5126365 is verwijderd omdat Peter een nieuwe ervaring heeft geschreven. Peter heeft ervaring 5126366 toegevoegd. Het is helaas niet mogelijk om berichten te versturen naar Tweak.nl omdat dit bedrijf haar klanten niet via Ervaringen.nl te woord wil staan. #5126366 - Gepubliceerd Peter Peter 65 seconden geleden Super internet + Sparql Ik ben super blij met onze 1000mbit verbinding, dit voor maar 1euro per dag / 365euro per jaar.Mensen uit de omgeving zeggen dat ze deze snelheid niet halen, maar met een snelheid van 981mbit komen wij toch aardig in de buurt.

De mensen die niet de gewenste snelheid halen, via wifi gaat dit niet lukken. Om goed te testen gebruik een computer die aangesloten op de router met een kabel. Test verschillende servers op speedtest.net. Niet alle servers zijn aangesloten op een 1000mbit connectie, hierdoor zul je ook nooit het maximale resultaat behalen. Ik zelf haal de hoogste snelheid bij de servers uit Groningen en Apeldoorn.

Wat betreft de kwaliteit van Sparql, op het begin liep het beeld vaak vast. Rond 20:00 tot 21:00 hadden we meerdere malen dat het beeld bevroor voor 3 seconden. Veel mensen uit de omgeving hebben/hadden hier ook last van. Hierdoor dacht ik dat het probleem bij Sparql lag. Echter ben ik van mening veranderd. Na het proberen van verschillende Cat5-6-7 kabels ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem niet bij Sparql ligt maar bij de gebruiker zelf. Na het aanleggen van een duurdere Cat7 kabel zijn alle problemen verholpen. Eerst maakte we gebruik van een oude Cat5 kabel die we nog ergens in huis hadden liggen. Deze heb ik vervangen door een nieuw aangeschafte cat6. We merkten meteen verschil. Het beeld liep minder vaak vast. Toen ben ik gaan zoeken op het internet naar een nog betere kabel, Ik kwam uit bij een cat7 kabel van hoge kwaliteit. Na het aansluiten van deze nieuwe cat7 kabel is het beeld nooit meer vast gelopen en kijken wij zonder problemen tv.

Mensen die zeuren over de hoogte van hun Internetsnelheid zorg er voor dat je test via de kabel, als je gebruik maakt van wifi , maak gebruik van de 5ghz verbinding. Test verschillende servers op speedtest.net. Tip: De servers uit Groningen beschikken over een snelheid van 1000mbit/s.

Mensen met TV van Sparql, maak gebruik van een hoogwaardige cat7 kabel en je zult zien dat Sparql een prima IPTV provider is. Leg niet het probleem bij Sparql neer maar kijk eerst naar uw eigen hardware.

GIjs
20-11-2017

Goede ervaring

Ik lees veel negatieve ervaringen, maar ik zelf ben altijd goed geholpen, (erg) goede internet verbinding en tot nu toe ben ik erg tevreden.

Dennis
16-11-2017

Slechte helpdesk

Wat een waardeloze helpdesk geen verstand van zaken kastje naar de muur verhaal.

Beryl
06-11-2017

Complimenten voor de helpdesk van Tweak

Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden ten tijde van hun verhuizing was het mijn ouders, die aardig op leeftijd zijn, niet duidelijk dat ze een jaar contract afgesloten hadden bij Tweak. Op het nieuwe adres hebben ze bij een andere provider dan ook een contract afgesloten. Nadat ik de situatie voorgelegd had bij de helpdesk van Tweak heeft Tweak het contract dat mijn ouders hadden zonder verder voorwaarden beeindigd. Het is fijn dat er bedrijven zijn die een dergelijke situatie met begrip bekijken en waar compassie meer weegt dan slechts geldelijk gewin.

Ria
05-11-2017

Waardeloze provider

Telefoonlijn stoort enorm. E-mails worden niet beantwoord. Het TV pakket is ook waardeloos. Interactieve tv, pauzeren werkt niet en opnemen werkt wel maar reclame kan je niet doorspoelen. Ik ga zo snel mogelijk naar andere provider.

Remko
03-11-2017

Van kastje naar muur

Sinds nieuwe TV-box uitgegeven niets anders dan problemen. Kastjes slaan achter elkaar vast; haperen; slecht beeld; zappen gaat langzaam; niet te zien welke kanalen je wel of niet hebt, zodat je de helft van de kanalen voor niks bekijkt; zeer felle LEDS die hele nacht doorknipperen ondanks dat kastje "uit" staat. Helpdesk is totaal onbereikbaar, duurt ca 30 seconden voor je wordt opgehangen omdat het te druk is. Na ca 40 pogingen in 2 weken eindelijk in de wachtrij gekomen. Dan 35 minuten wachten om te horen dat ze je niet kunnen helpen: komt binnenkort update uit, probeer dat maar. Vervolgens weer 1,5 week bezig om te ze pakken te krijgen. Nu mag ik weer modem resetten, herstellen, etc en hopen dat alles maar blijft werken. Daarna weer testen en naar alle waarschijnlijkheid weer hele week proberen ze te bereiken. TV inmiddels opgezegd. Op vragen en probleem wordt per mail helaas niet gereageerd. Verwerkingstijd opzeggen TV duurt 6 weken. Al die tijd lekker betalen, terwijl je niet eens kunt kijken. Waardeloos bedrijf; wees verstandig en maak GEEN gebruik van Tweak.

Hans
05-09-2017

Pas op bij overstappen van abonnement bij Tweak!

Als klant van het eerste uur (ja ja ik heb nog een tweakdsl e-mailadres) heb ik een aantal maanden geleden mijn abonnement over laten zetten naar 1000Mbit voor €365 per jaar. Wat schetste mijn verbazing dat Tweak gewoon door bleef gaan met 21,95 euro per maand afschrijven voor Sparql tv terwijl ik hier allang geen gebruik meer van maak. Reactie van Tweak dat ik apart het Sparql tv gedeelte uit mijn oude abonnement moet beëindigen. Erg vreemde benadering van Tweak en totaal geen coulance voor een klant van het eerste uur die ze heel wat nieuwe klanten heeft bezorgd afgelopen jaren. Ik zet mijn abonnement internet/tv/telefoon over naar een abonnement internet/telefoon en dan krijg je later te horen dat je het tv gedeelte apart moet gaan opzeggen?! Geen informatie hierover van te voren van Tweak, gewoon stiekem doorgaan met afschrijven en er zelf moeten achter komen. Ik noem dit wanpraktijken en het riekt naar oplichterij. Uiteindelijk is je voordeel weg en betaal ik zelfs op jaarbasis 10 euro meer dan het oude abonnement. Tweak beloofde mijn tv-gedeelte per direct op te zeggen maar inmiddels hebben ze na een maand weer doodleuk 21,95 afgeschreven van mijn rekening. Dus afspraken die op mail staan worden kennelijk ook niet nagekomen door Tweak.

Iedereen is gewaarschuwd, blijf scherp bij Tweak en verwacht het onverwachte.

Jammer dat zo'n leuk en mooi bedrijf door zijn succes ten ondergaat en nu niks meer is dan één van die vele andere internetaanbieders. Doodzonde!

Biomus
09-08-2017

1000MB/s internet okay, Service ZEER slecht!

Ik heb een paar weken internet bij Tweak,nl. Dit ging niet allemaal van een leien dakje. Internet via kabel werkt, maar vooralsnog werkt 2.4 GHz internet niet goed bij de Fritz!Box 5490. Het probleem ligt natuurlijk bij mij en niet bij de Fritz!Box. Vreemd wel, dat een oude Fritz!box 7071 als wel een Zyxel P2602 WH-D1A wel goed werken, als je deze erachter hangt! Doordat er totaal geen kennis is van de materie en men een lijstje afwerkt, kom je er dom weg niet verder. De technische helpdesk is niet telefonisch bereikbaar! Mijn oplossing zal zijn om mijn eigen WERKENDE MoDem/Router aan te schaffen en de Fritz!bxz 5490 maar stof te laten happen in de kast, tot dat ik weer vertrek bij Tweak.

Resumé: Als je geen technische kennis hebt van (draadloze) netwerken, kun je deze provider maar beter links laten liggen, te meer TV (Sparql TV) ook niet goed schijnt te werken!

Niklas
09-08-2017

Goed internet, belabberde service

1 jaar heb ik via een aanbieding waar je voor het hele jaar vooruit betaald internet bij Tweak gehad. Toen ik het jaar daarop, 2 maanden na de vernieuwing en betaling, verhuisde kreeg ik ook een creditfactuur voor een terugbetaling van het tegoed. Echter, 4 maanden later kan ik nog steeds fluiten naar mijn geld. Op de borg voor de router hebben ze ook nog eens migratiekosten ingehouden die ik nooit heb aangevraagd. De boekhoudafdeling is onbereikbaar, schijnbaar ook voor Tweak zelf. Op aangetekende brieven reageren ze niet. Het internet is leuk, maar de rompslomp eromheen is het echt niet waard.

Desmond
30-03-2017

Jammer

Jarenlang trouwe klant geweest. Echter nadat men overging naar SPARQL is de TV er niet op vooruit gegaan. Het enige voordeel was dat HBO erbij zat. Na verloop van tijd constant problemen met beide SPARQL Boxen die vervolgens na een reset naar fabrieksinstellingen het soms weer even deden. Hierover een klacht ingediend, maar men weigerde de SPARQL boxen om te ruilen. Daar betaal je dan maandelijks huur voor :-(

Uiteindelijk na veel discussie heen en weer besloten om ze in gebreke te stellen. Toen ook hier geen oplossing op kwam het abonnement opgezegd. Ondertussen dus wel enkele maanden betaalt voor TV ontvangers die niet werken.

Hun reactie op de opzegging: "Bedankt" Niets meer, niets minder.

Uiteindelijk ook nog een aanmaning dat ik de apparatuur nog terug moest sturen. Waar ik gezien de voorgaande ervaringen erg terughoudend op was. Uiteindelijk retour gestuurd. Nu na ruim 2 maanden krijg ik (na zelf navraag gedaan te hebben) reactie dat ik blijkbaar te laat was en naar de borg kan fluiten.

Jack
15-03-2017

Internet is perfect! Maar die TV is bagger

Sparql box is daadwerkelijk in een woord waardeloos! Continu restarts nodig, start traag op, zapt in 12 sec. Als overmaat van ramp, werkt het nu helemaal niet meer (zojuist 5x restart gedaan).

Duidelijk een simpel ontvangertjes draaiende op Linux. Leuk als hobby, maar niet voor betalende gebruikers. Zelfs een simpele PI is sneller.

Tweak doe hier iets aan!

Herman
20-02-2017

Snel internet maar beroerde digitale TV

Vanaf het begin blij met supersnel internet, volgens mij is Tweak nog steeds de enige die 1000MBit aanbiedt. Na verloop van tijd Digitenne opgezegd en ook digitale TV genomen van Tweak. Dat was helaas een slechte keus: de Sparql box reageert traag op afstandsbediening, of soms helemaal niet. En minimaal 1x per avond bevriest het beeld even, duurt een minuut of zo. Enige oplossing van helpdesk is firmware upgraden, maar daar stond al laatste versie op. Dus feitelijk factory reset uitgevoerd. Dat leek even te helpen, maar TV kijken is nog steeds een ergernis. Heeeeeel jammer, want je betaalt er wel voor. Bah. :(

Ben
19-12-2016

Belabberde service

Augustus van dit jaar op 2 adressen over gegeaan op tweak Contstant haperende tv en internet verbinding. Uit eindelijk na tig x problemen melden en monteurs aan huis tweak in gebreke gesteld. Hierop werd 1 dag voordat de termijn van de in gebreke stelling pas op gereageerd. Nu alleen nog wachten op terugbetaling van geld voor bepaalde abbonementen dat vooruit betaald moest worden.

-zeer onprofessionele klantenservice, problemen worden niet opgelost en mails worden niet gelezen. -Enigste provider met deze problemen in deze wijk.

Edwin
12-12-2016

Vaak problemen met Sparql, service zeer slecht

Met grote regelmaat werkt de Sparql box niet of is traag en moet dan weer eens gereset worden. Nu heeft de sparql box het helemaal begeven. Na lang wachten aan de telefoon belooft de servicedesk dat het maximaal twee werkdagen duurt voordat een nieuwe box wordt geleverd. Na twee werkdagen niets. Wel een brief dat ik nieuwe spullen heb ontvangen en of ik de kapotte spullen zsm terug wil sturen. Kan gebeuren. Derde dag, niets ontvangen. Bellen met de servicedesk, lang wachten dus. Moment ik zoek het uit meneer! Hij is er waarschijnlijk over twee dagen, zo niet dan even weer bellen. Grrrr, tweak.nl is echt een drama geworden. Ik ga over een paar maanden verhuizen, als dat niet het geval was geweest dan was ik gisteren nog op zoek gegaan naar een betere provider.