Tweak.nl reviews

Hugo
23-05-2019

Slordige administratie bij aansluiting

1,5 jaar geleden:

na regelmatig bellen en drie keer controle wordt de glasvezel naar binnen gebracht. kastje moet door monteur worden geplaatst maar heeft alleen maar internet terwijl wij duidelijk een totaalpakket willen, monteur weggestuurd mijn tweede dag vrij nemen voor niets. tweede bezoek van monteur had geen account voor internet, na veel bellen eindelijk klaar. resultaat, minder bereik dan digitenne van KPN. zodra we de kans krijgen over te stappen naar een andere provider doen we dat direct.

Corina
21-05-2019

Telefonisch contact

Wij hebben afgelopen vrijdag 2x 20 minuten aan de telefoon gehangen met iemand die duidelijk van plan was om ons niet te helpen. Hij wilde niet de lijn doormeten, kon niets doen, alleen een standaardmailtje naar ons sturen met oplossingen. Die mail konden we niet lezen omdat ons internet eruit lag. Daar kon hij verder niets mee. We hebben er maar iemand uit de buurt bijgehaald die constateerde dat de router kapot was. Zaterdag gebeld met iemand die wel wilde helpen. De nieuwe router is onderweg. Helaas zitten we nu al 4 dagen zonder internet en de router is nog niet binnen.

Otto
20-05-2019

Tv via glasvezel

Nu 4 maanden tv via glasvezel, mijn ervaring is zeer zeer matig regelmatig valt de tv opeens zart dag gaat het weer een half uur goed en dan 3x zwart in 5 min. zeer storend, maar het meest storende is dat er veel wordt gebeld en lang aan de lijn en maar wachten je komt in de wachtrij, en vervolgens gebeurt er niets.Gevraagd of iemand langs komt ho maar.Het is zeer irritand

Simon
17-05-2019

Goede kwaliteit signaal, slechte administratie

Als alles eenmaal draait werkt het prima, maar er wordt op zijn zachtst gezegd wat aangerommeld bij de administratie. De mensen van de helpdesk doen hun best, maar dit deel van de organisatie verdient aandacht.

Ka
13-05-2019

Super snel internet met super traag support

Ik heb 2 weken geleden een mail gestuurd om op te zeggen omdat ik ga verhuizen. Na een week pas antwoord dat ze nog gaan bevestigen. Nu 2 weken verder en nog steeds geen reactie.

Ik denk niet dat ik nog Tweak neem op mijn nieuwe adres.

Lex
11-05-2019

Waar voor je geld!

Onderhand heb ik al een half jaar Tweak.

Het begin was een beetje hobbelig 4 dagen na beloofde aansluiting pas verbinding gekregen, dit kwam door een foutieve aansluiting in de wijkkast. Tweak en Regefiber monteurs langs geweest en alles opgelost.

Het modem dat zij leveren, de Fritz!box 5490 is een prima modem met ruime instellings keuzes. Gepaard met een eigen tweede router van Netgear voor boven behaal ik overal in huis 400+ MPBs op 5G.

Tot op heden geen down time gehad en bekabelde snelheid hangt 99% van de tijd tussen de 940-980 MBPs (van de 1gig).

Klantenservice is vakkundig maar aangezien het een kleine groep is kan de wachttijd lang zijn.

Liesbeth
10-05-2019

Spijt van Tweak

Wij zitten al 4wk zonder vaste telefoon!

Slecht tot geen contact te leggen. Lange wachttijden. Wij zijn écht enorm ontevreden. En hadden zeker voor wat oudere mensen die hier gewoon geen verstand van hebben wat meer hulp verwacht. 200 Euro aan onkosten gemaakt voor dienstverlening van flut! Televisie blijft storen!

Ik mag hopen dat hier nog wat tegenover wordt gesteld.

Groet, Aart en Liesbeth Mulder

Vincent
09-05-2019

Storten de borg gewoon niet terug

Vanwege verhuizing de abbo opgezegd, wordt al maanden aan het lijntje gehouden en de meest flauwe excuses worden verzonnen om de borg maar niet terug te storten terwijl de hardware aantoonbaar is aangekomen.

07-05-2019

Internet en telefoon

Ik heb al vele jaren internet en telefoon van tweak en dit is mij zeer goed bevallen weinig problemen en als er wat was is dit snel opgelost door verhuizing jammer genoeg op moeten zeggen

Jille
07-05-2019

Waardeloze provider

Helaas heel erg slechte ervaringen met deze provider. Problemen worden totaal niet adequaat opgelost.

Het enige waar ze snel in zijn is in het incasseren van gelden. En als je dat dan terugstort omdat er totaal geen dienst wordt geleverd krijg je gelijk allerlei dreigmails toegestuurd. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit met deze partij in zee ben gegaan.

Maxim
06-05-2019

Aansluiten door tweak een ware hel

Nu, reeds 6 maanden na het aanvragen ( en schriftelijk bevestigen) van een gigabit aansluiting van tweak word ik nog steeds door de enorm slechte telefonische helpdesk van het kastje naar de muur gestuurd. Ze stapelen de ene fout op de andere en nemen er geen verantwoording voor. Resultaat: ondanks meerdere toezeggingen nog steeds geen aansluiting. Afspraak voor aansluiting was al gemaakt met medewerker van tweak: monteur is nooit komen opdagen. Na (wederom) bellen met de helpdesk: aansluiting laat nu nog vier weken extra op zich wachten, pas daarna kan (opnieuw) de monteur worden ingepland. Prive heb ik al een aansluiting bij tweak: ook hier ging de aansluiting enorm slecht: ( te) lang wachten en slechte telefonische support. Moet echter wel zeggen: als het eenmaal werkt, werkt het goed. Dat is dan ook de enige reden waarom ik 'geduld' heb, alhoewel ik morgen mijn advocaat maar eens een mail laat sturen: het houdt een keer op met netjes blijven. Als je niet direct een gig aan bandbreedte nodig hebt, adviseer ik je ver weg te blijven van tweak. just my two cents.

DL
03-05-2019

Slechtste service ooit

Nu al spijt van overgang naar Tweak. Ons telefoonnummer is afgesloten terwijl deze door KPN voor overname is vrijgegeven. Iedere keer bellen naar Tweak kost minimaal 20 minuten wachttijd, waarna dezelfde boodschap volgt en er niets wordt ondernomen. Belofte om contact op te nemen wordt niet nagekomen.

Overigens wordt ook de beloofde internet snelheid bij lange na niet gehaald.

Ook leuk: je komt binnen in de wachtrij op ‘u bent de 4e wachtende’, na 5 minuten krijg je een ‘upgrade’ naar wachtende nummer 5.

Mijn advies: kies voor een andere provider als het nog kan.

Helena
01-05-2019

Keurig en kundig te woord gestaan

Als nieuwe klant van Tweak was ik geschrokken van de lelijke reviews over de klantenservice.

Mijn ervaring vanmorgen was echter prima. Duidelijke antwoorden, vriendelijke medewerker.

Enige minpuntje was de wachttijd van 11 minuten.

29-04-2019

Na bijna 5 maanden wachten nog steeds geen verbinding

Na lang wachten( 4 maanden) zou afgelopen vrijdag onze verbinding door de monteur aangelegd worden en vanaf 26 april onze verbinding geactiveerd worden. De monteur is geweest en alles is aangesloten, echter geen verbinding want pas per 1 mei werd de verbinding actief. wel ontving ik die dag een incasso voor verbinding tot 1 mei. heb hierop gemaild dat we geen verbinding hebben, de incasso terug willen draaien en ik graag een afspraak wil met de monteur op 1 mei om de verbinding te activeren. helaas, geen reactie van Tweaks ontvangen tot nu.

Ben benieuwd of het voor 1 mei, na 5 maanden wachten, gaat lukken

25-04-2019

Bagger tv en haperend internet

Indertijd veel reviews gelezen over dit bedrijf en toch de gok gewaagd. Vanaf het begin was tv ontvangst slecht, blokjes of vertekenend beeld tot veel vastlopers. Internet was redelijk maar dat lag meer aan de slechte router. Op een bepaald moment kwam er een nieuwe router, fritzbox, en deze heb ik tegen betaling besteld. Internet werd stuk beter maar tv ontvangst steeds slechter. Opgenomen programma’s niet door te spoelen, constant uitval bij opgenomen programma’s, wanneer je stopte met opgenomen programma te bekijken en terug ging naar live tv ging het geluid op maximaal volume. Monteur is na heeeeel veeeeeeel mailtjes en telefoontjes en lang wachten gekomen en die heeft de ontvangers omgewisseld, resultaat? Geen verbetering, zelfs slechter. Heb een paar dagen geen beeld gehad door een foutieve aanmelding in hun systeem. We zijn werkelijk helemaal klaar met dit bedrijf, raad iedereen aan niet met hun in zee te gaan. We hebben nu een duur abonnement afgesloten bij XS4ALL omdat daar de service goed is en de rest ook. Betaal liever meer en geen ergenis dan minder en veel ergens. Hopelijk krijg ik de borg zonder gezeur terug. Wat ook heel flauw is, is dat ze de einddatum op een vrijdag hebben gezet. Helaas voor hun want monteur xs4all werkt ook op zaterdag. We zijn aan het aftellen. Dus nogmaals: met een grote boog om tweak heen lopen!

Hugo

Teleurstellende resultaten helpdesk

Geachte helpdesk,

Ondanks diverse telefoontjes en de belofte van één van uw medewerkers mij een mail te sturen met instructies om zélf mijn WiFi-password te veranderen ben ik nog geen stap verder gekomen. Het is onmogelijk zelf je password aan te passen.(Ik weet hoe dit hoort te werken want ik heb dit al diverse keren gedaan.)

Diverse keren werd mij beloofd één en ander aan te passen en werd ik weggestuurd met:"Over een halfuur uw modem(Zyxel) opnieuw opstarten". Helaas, helaas.

Ik ben dit niet gewend van Tweak.

Het lijkt mij niet de normale gang van zaken dat ik steeds de helpdesk moet vragen om mijn wachtwoorden te veranderen. Een wachtwoord is privé, zo wordt je steeds voorgehouden.

Graag nu eens actie die wél zoden aan de dijk zet.

Met vriendelijke groet,

H. Jut

Ank
25-04-2019

Alles loopt lang elkaar heen !

Nog steeds geen glasvezel die werkt, maar wel rekeningen die worden geïnd via een incasso. Raar want het abonnement is nog niet actief.

Bellen dus : "U kan de bedragen storneren mevrouw ". Maar nu gaat er gedreigd worden met dwangbevelen.

Gaan jullie nou eea samen regelen daar?

Kylian
23-04-2019

Een keer en nooit meer bij dit bedrijf.

Slecht internet, slecht tv signaal. Heb mijn contract begin 2019 proberen op te zeggen omdat niet de service en producten werden geleverd die geleverd zouden moeten worden. Internet viel steeds weg, televisie signaal haperde aan 1 stuk door. Play/pause werkte niet of sprong in 1x weer naar het live gedeelte.

Nu naar 3,5 maanden bellen en mailen en eindeloos veel telefoontjes waar je minimaal 20 minuten in de wacht staat eindelijk een gedeelte kunnen opzeggen maar helaas nog steeds niet alles.

Ook sterk het gevoel dat er niet serieus met je wordt omgegaan en geregeld een ander verhaal terug gehoord dan dat ik tegen een medewerker heb verteld.

Jz
12-04-2019

Een keer maar nooit weer

Waardeloos ,slecht te bereiken ,en doen helemaal niks met je klachten ,beloven gouden bergen ,internet is gewoon slecht.Zo gauw de betaling binnen is ,en dat doen ze automatisch ,haal je je geld terug dreigen ze direct met sancies. een jaar en weer terug naar de oude en vertrouwde ziggo

Gerjan
10-04-2019

DRAMA!

Op 8 maart bij mijn schoonouders was internet opgeleverd. Modem was geplaatst maar glasvezel kabel zat te strak tussen modem en aansluitpunt. Ik heb de kabel eruit gehaald en achter andere kabels langs weer aangesloten zodat deze wat soepeler was. Na die tijd lag internet eruit telefoon deed het niet meer.

Verbinding met de wijkkast was er wel, dat was in het modem te zien.

Gebeld met Tweak. Eerst de vraag waarom ik er aan had gezeten. Dus als zoiets is opgeleverd mag je er nooit meer aanzitten, want dan gaat het van zijn levensdagen niet meer werken.

Ze zouden een monteur van Glasvezel de Wolden aansturen. Deze is geweest maar kon verder ook niks.

Ik heb in een maand tijd bijna elke week 2x moeten bellen. Elke keer hetzelfde verhaal, we gaan iemand aansturen. En we hebben nog niks van GDW gehoord.

Ook maar eens met GDW gebeld, volgens hun hadden ze wel antwoord gegeven maar Tweak deed er niks mee.

Omdat we er zo klaar mee waren, een ultimatum gesteld: Bel me voor dinsdag 10:00 en kom met de oplossing. Zorg dat deze oplossing voor het weekend actief is. Anders stoppen we met het het hele verhaal.

Dinsdag niet gebeld (ze moeten nog bellen).

Ziggo gebeld om het telefoonnummer terug te porteren (er was al 3 weken geen telefoon meer).

Tot 2x toe is dit verzoek door Tweak afgekeurd omdat het nummer onder contract stond. Weer gebeld en gezegd dat ik niet eerder ophang totdat er een oplossing is. Uiteindelijk hebben ze nummer vrijgegeven.

Weer een porteringsverzoek ingediend bij Ziggo. Eindelijk na 3 dagen op 8 april was het telefoonnummmer weer terug. Heeft precies een maand geduurd.

Nu loopt de discussie nog dat het abonnement geannuleerd moet worden. Er is welgeteld 1 dag internet geweest. Daarna lag alles eruit.

Drama club, niet mee in zee gaan. Je kan net zo goed tegen de muur praten.