Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
We betalen al twee maanden maar onze telefoon kan nog steeds geen uitgaande gesprekken aan. Tweak belooft steeds dat ze er naar gaan kijken en ons terugbellen maar ze doen helemaal niets. Dit is een oplichtersbende. Helaas hebben we de aansluitkosten al betaald. Spijt dat ik weg ben gegaan bij KPN.
Ik kan niet anders, dan de ervaringen van anderen hier delen. Waren jarenlang na volle tevredenheid klant bij Tweak, maar sinds ruim een jaar is het dramatisch. Alles ging prima, totdat we een scherp aanbod kregen om in plaats van maandelijks voortaan jaarlijks te gaan betalen. "Graag", zeiden we. En toen begon de ellende. Een oneindige administratieve puinhoop over te hoog in rekening gebrachte bedragen, met als terugkerend probleem: de telefonische klantenservice. Die heb ik afgelopen jaar minstens 10x (waarschijnlijk meer) moeten bellen. En je wordt gewoon keihard voorgelogen door de werkstudenten, die daar als bijbaantje aan de telefoon zitten. Het is geen toeval meer, dit is structureel. Iedereen belooft met de hand op hun hart het probleem direct op te lossen. Bel je dan later terug omdat er wederom helemaal niets gebeurt is: 'meneer, er is helemaal geen notitie gemaakt, in het systeem is niets terug te vinden, hebt u wel echt gebeld, hebt u wel echt iemand gesproken?'. Niet 1, minstens 5x nu al, is me dit overkomen. Een laatste poging nu ondernomen, waarbij ik een ultimatum van 7 dagen gesteld heb. Binnen 7 dagen niet opgelost, dan is het voor eens en altijd: bye bye Tweak! Het is inderdaad de frustratie niet waard.
Ook ik werd gelokt met een lage prijs voor 1 Gbit glasvezel internet. Had ik de overstap maar nooit gedaan.
* Facturen worden geïncasseerd terwijl je nog in de wettelijke 14 dagen bedenktijd zit
* Volgens tweak had ik 2 aansluitingen aangevraagd, complete onzin!
* Op de Whatsapp chat krijg je geen antwoord meer als ze de oplossing niet weten
* Duur 0900 telefoonnummer voor de klantenservice
* Toegang tot nieuwsgroepen werkt niet
Beste mensen, betaal per jaar een paar tientjes meer en bespaar alle ellende die Tweak je geeft!
Wij zijn overgestapt omdat er een nieuw netwerk van glasvezels aangelegd. Hadden we dit maar NOOIT gedaan. Waar we bij onze vorige provider nooit last van iets hadden is het nu echt een drama. De tv die constant stoort en vast loopt. Internet die lang niet zo snel is als beloofd. En als je belt moet je een test doen die totaal niet gebaseerd is op de werkelijkheid. Echt bagger. Ik raad iedereen af om over te stappen naar Tweak. Als mijn contract afgelopen is stap ik zeker over naar mijn vertrouwde provider!
Tweak is een vreselijk bedrijf. Al vanaf maand 1 problemen met de televisie. Werkt niet of nauwelijks.
Denk je een kundig iemand te krijgen, zegt ie dat je wel zelf een glasvezel kabel kan trekken door je huis. Vervolgens problemen met internet. Pas na 8 maanden (! ) een "oplossing". Inmiddels een oplossing voor een oplossing nodig. Zou een compensatie krijgen met terugcreditering. Kwam neer op 120 euro. Kreeg maar 60 euro en meer niet ondanks dat het zwart op wit sta. Meer dan 50 keer contact met ze gehad. Eindelijk 10 juni weg, hebben ze mij 2 juni zonder pardon afgesloten ondanks extra betalen voor die 10 dagen.
Dan heb ik het nog geen eens over de onkunde en onvriendelijkheid van de klantenservice die steeds de schuld op Canal Digitaal afschuift, maar Canal Digitaal weet van niks. Herhalen zijn ze goed in en vinden het gek als je na de zoveelste keer belt en weer dat hoort, dat de klant boos wordt.
Uiteindelijk ben ik, de klant, volgens Tweak een leugenaar aangezien ze de oorzaak niet kunnen vinden.
Terwijl ik netjes alle tests en tips doorloop tot in den treuren.
Dan op het laatst, toeb ik eindelijk weg kon, hebben ze tegen de nieuwe provider gezegd dat er nog een order liep. Hierdoor kon ik pas 2 weken later worden aangesloten.
Bij Tweak is de klant GEEN koning.
Niks werkt. Beloftes worden niet nagekomen. Helpdesk is een ramp, vrijwel onbereikbaar. Wisselende adviezen. Service waardeloos.
Alleen Tweak incasso werkt als een tierelier.
378 euro rekening voor het niet versturen van tv-ontvangers?
Telefoniste meldde dat het niet nodig was om terug te sturen. Expliciet nog om gevraagd na oversluiten abonnement.
Vandaag alsnog maar opgestuurd. Belachelijk. Belachelijk.
PS: Tv werkte nooit goed. Altijd stotteren of geen verbinding. Internet laat ook te wensen over.
We zijn helaas al te lang bij Tweak, het duurde in het begin 3 maanden voordat we waren aangesloten. In de tijd dat we tv bij ons abbonement hadden heeft het nooit gewerkt. Internet is bij ons onstabiel en werkt niet altijd. De klantenservice heb je vrij weinig aan en tweak laat op geen enkele manier zien dat ze de klanten tegemoet willen komen. Ook kan je regelmatige verhogingen van de abbonementsprijs verwachten.
Niet doen, niet met deze mensen in zee gaan. Ga voor een andere provider!
Tweak maakt fouten maar wil ze door de gebruikers van het glasvezelnet goed proberen te maken.
Amateuristisch!
Tweak is echt super slecht! echt waar niet normaal internet is echt zeer traag, online gamen lukt niet eens en youtube trekt 240 niet eens , wat een schande is tweak!
Je krijgt een ontwijkend antwoord op je opmerking/vraag.
En moet intussen steeds meer gaan betalen voor je abonnement. Twee jaar achter elkaar al een verhoging gehad.
Slecht, slecht, slecht.
Op alle punten slecht.
Probeer ze maar eens te bereiken.
Als het lukt is er een waardeloos contact, waarmee niets wordt opgelost.
Dan wordt je afgesloten zonder aankondiging en nog lange tijd gestalkt.
Betrokkene heeft circa in 2015 alles genomen van Tweak, dus TV/ Internet/ Telefonie. Dan blijkt dat het tv-beeld blokkig, internetsnelheid wordt niet gehaald en telefonisch meer niet, dan wel bereikbaar.
Heel veel telefoontjes met de "service" van Tweak.
Als je overweegt over te stappen naar Tweak, bezint voor u begint. Het woord service is de Firma Tweak en zijn medewerkers vreemd. Ze hebben veel te weinig medewerkers, je staat lang in de wacht.
Je krijgt van hun een Zyxel router en de naam zegt het al, alleen maar gezeik. Het Tweak team was niet instaat mij op welk gebied ook maar te helpen.
Mijn problemen lagen bij mij thuis. Ik ben zelf it'er dus kennis wel degelijk aanwezig.
Dus TV opgezegd, want ze kregen het niet voor elkaar, drie keer een ander modem gehad, werkte niet, beeld bleef vaak hangen/blokkig.
Vervolgens niet bereikbaar via vaste lijn, jijzelf merkte het pas, wanneer een familielid aangaf dat ze een Engelse melding kregen dat er geen verbinding was met deze aansluiting. Erg handig als je aan het solliciteren bent en niet bereikbaar bent, dus opgezegd.
Tegelijk bleek dat ik mijn internet snelheid niet haalde. Ik betaalde voor 1000 mbit en haalde hoogstens 40.
Heel vaak gebeld met de Service. Daar hebben ze geen inlevingsvermogen, van arrogante medewerkster tot medewerkers die gewoon de waarheid niet spraken, of aangaven dat er teruggebeld werd, maar dit gebeurde niet. En het allerbelangrijkste: het probleem ligt bij u. Uw computer, uw netwerkkaart, uw kabels etc. etc. etc.
Tot er een onafhankelijke monteur kwam, die zei gelijk, ooo u heeft die Zyxel router, dat is het probleem, andere router er tussen en klaar. Nog geen 5 minuten en het was opgelost. Daarvoor hing ik al maanden aan de telefoon.
Vervolgens wilden ze 120 euro voor de router, hetgeen niet gebeurd is! Wanneer je over kostenvergoeding begint voor de tijd en het geld voor bellen, zijn ze oost-Indisch doof.
Het probleem was gewoon bekend bij Tweak en de klant toch maar aan het lijntje houden. Ja als u een monteur wilt, zijn de kosten voor u.
Nu krijg ik een mail dat de prijzen omhoog gaan. Zie ik dat internet only, hetgeen ik dacht te hebben, 39 euro kost i.p.v. 42. "Service" gebeld, er zijn 2 wachtende voor ue, 1 wachtende, 2 wachtende.
Dame aan de lijn. Nee internet only bestond toen nog niet vandaar dat u 42 betaalt en dat is voor de service, welke service? Maar wat is nu eigenlijk uw probleem. Nul inlevingsvermogen, arrogant en vooral niet willen luisteren en begrijpen.
Nogmaals als het loopt is het fijn, maar ooo wee als u een probleem hebt!
Mijn ervaring met Tweak is niet goed. als je met de klantenservice belt kunnen ze je niet helpen, en zoeken ze het probleem bij je thuis. Als je voorstelt om dan maar eens een monteur langs te laten komen wordt er direct gezegd dat daar een rekening op zal volgen voor jou. Wij zitten in een gebied dat nog niet zolang glasvezel heeft, dus de monteurs komen steeds langs ons huis rijden om ergens wat te repareren of aan te sluiten, dus een afspraak maken om een keer aan te komen hoeft niet zo moeilijk te zijn
Wij hebben sinds 4 maanden Tweak.
Internet is echt snel gigabit verbinding up en down.
Ze werken voor de interactieve tv dienst samen met Canal Digitaal. Voorheen hadden wij dit via KPN en daarvoor via Ziggo. Dit werkte altijd prima. De eerste ontvanger die wij van Tweak kregen was een drama, steeds haperend beeld en het geluid liep niet synchroon met het beeld en bovendien super traag! Na een aantal keer klagen hebben ze een monteur langs gestuurd die een andere ontvanger heeft geplaatst. Oke deze doet het wel beter maar nu kunnen we heel veel functies niet meer gebruiken zoals pauzeren, voor of achteruit spoelen. Verder heeft deze geen optische uitgang en een super onoverzichtelijke gids. Iets minder traag maar nog steeds niet zoals andere providers het wel kunnen bieden. Weer aan de bel getrokken met als reactie dat ze het gaan uitzoeken en vervolgens reageren ze helemaal niet meer.
Kortom als je snel internet wil perfect voor tv drama!
Had geen telefoonverbinding meer, een mailtje naar Tweak, en binnen een dag was het opgelost.
Soms een storing in beeld en geluid, verder oké.
Wat een aanfluiting. Sinds drie weken glasvezel en internet en tv via Tweak. Was ik maar nooit overgestapt.
Tv hapert continu, het is verschrikkelijk.
Het internet is super snel en werkt prima, dus een plus!
TV kijken via Canal digitaal:
Nadelen:
- Opname/programma terug kijken kan niet worden doorgespoeld bij reclame (commerciële zenders).
- Opname/programma terug kijken worden vaak te laat gestart en te vroeg gestopt.
- Je kunt geen extra tijd toewijzen aan een opname, voor of achter
- Alle opname Ziggo select werken al 2 weken niet goed, loopt continu vast
- Er mogen weinig gebruikers inloggen, laats staan tegelijk online kijken
- Traag schakelen tussen zenders
Voordelen:
- Gratis Fox sports NL
- Prima beeld en geluid
Conclusie, TV heel matig en internet prima.
Internet en telefonie een dikke voldoende dus als je alleen internet wilt is het een prima keus.
Maar als je ook TV wil kijken verdient Canaldigital een dikke onvoldoende.
De bediening van de ontvanger werkt erg traag. Naar een volgend scherm "springen"duurt zo maar 4 a 5 seconden.
Live TV kijken verdient een klein zesje met regelmatig verstoord beeld (en dat ligt niet aan aan de internet snelheid met 1000Mb/s).
Pauzeren en terugkijken verdient een dikke onvoldoende. Stoppend beeld blokjes, helemaal stoppen om mee te delen dat de buffer vol is om na een kleine minuut toch weer verder te gaan.
Opname terugkijken. Een paar keer gehad dat de opname wel in de lijst staat maar niet weer gegeven kan worden.
Na (aangekondigd) onderhoud bleek de glasvezelverbinding dood. De klantenservice was onbereikbaar. Onaanvaardbaar. Lijkt Klote PTT Nederland wel!