Tweak.nl reviews

4.0
Positief23%
Neutraal5%
Negatief72%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Floris
11-02-2019

Uitstekende prijs-kwaliteit

Wij hebben sinds november 2018 alles-in-1 van Tweak en zijn er tot dusver heel tevreden mee. Deze review schrijf ik op 11 februari 2019, dus nog geen jarenlange ervaring.

Internet:

Hoewel het lastig is om een speedtest te vinden die het kan meten, hebben we toch echt 980 Mbit, wat de limiet is van 1.000 Mbit en dus doorgaat voor 1 gigabit. We hebben nog geen enkele keer internet-storing gehad sinds we Tweak hebben.

TV:

TV kijken gebeurt via de Canal-Digitaal app en een chromecast in de TV; voor ons de beste oplossing. Op deze manier hebben we geen los tv-kastje nodig. De kwaliteit van het beeld is natuurlijk relatief. We zouden het als erg goed omschrijven. Terugkijken wordt bijna niet gebruikt, maar dat werkt prima. Wat wel regelmatig wordt gebruikt is begin gemist, met name voor het 20:00 uur journaal en dat werkt goed.

Ik lees dat andere mensen last hebben van blokjes en verstoring in het beeld. Dat hebben wij in de vier maanden dat we op deze manier TV kijken 1 keer gehad op een vrijdagavond. De duur was een paar seconden. Lang genoeg dat het die ene keer opviel. Bij ons is dat dus geen probleem.

Het enige nadeel dat wij hebben ervaren is het ontbreken van BBC. Dat is verrassend en opvallend in zijn gebrek. We keken het voor Tweak hadden nooit, maar we wilden naar een BBC uitzending over de Brexit kijken. Dat kon dus niet. Voor ons verder geen punt, maar als mensen graag naar BBC kijken kan dat wel een vervelend nadeel zijn. Over de oorzaak van het ontbreken heb ik wel ideeën, maar dat is speculatief.

Telefonie:

Dit gebruiken we niet, dus ik kan er ook niets over zeggen.

Algemeen oordeel:

De technische oplossingen van Tweak hebben geleid tot een pakket dat qua prijs-prestatie onovertroffen is. 1.000 Mbit up en down, een boel zenders met uitzending gemist en begin gemist. Wij hebben nog geen storing met internet gehad tot dusver en 1x een paar seconden storing op het TV beeld. Verder werkt alles prima.

Ad
04-02-2019

Blokkerig en stilstaand TV beeld

Ik ben al 5 maanden bezig om het beloofde internet en tv te krijgen. Het internet is inmiddels gelukt, maar TV kijken is nog steeds niet om aan te zien. Blokkerig beeld soms zelfs stilstaand beeld. Als ik vraag om een andere decoder is dat niet mogelijk. Bel ik naar de helpdesk dan wordt er niet goed geluisterd of het is te druk en krijg je het advies om te mailen. Dan mail ik, en krijg je na enkele dagen een antwoord waar je helemaal niets kunt. Je krijgt dan een bericht dat je de software van de Fritsbox moet uploaden. Dan ga je dat proberen en krijg je telkens het bericht "bestand te groot" . Hier maak je dan weer een melding van, en krijg dan het bericht dat dat niet kan. Tot op heden nog steeds last van blokkerig en stilstaand beeld.

Willem
02-02-2019

Slechte aftersales

Ontvang nu voor de 3e keer een foute factuur. Na iedere klacht standaard mailtje. Maar geen herstel factuur! Duidelijk dat administratie niet op orde is.

Emiel
01-02-2019

Internet werkt wel maar bellen is hopeloos.

Heb een aantal jaren bij Tweak gezeten. Internet deed het meestal wel en de snelheid was goed. Beveiliging is iets dat op een laag pitje staat. versleuteling staat wel op de site maar werkt gewoon niet. De ondersteunde firmware is 4 jaar oud. v14 ipv v28 op de site van de fabrikant.

Bellen was echter een nachtmerry. Ik had veel problemen en de meeste konden niet opgelost worden. Ben na een half jaar bellen en emailen maar gestopt. Niet gebeld kunnen worden en ook niet kunnen bellen. Er was wel een kiestoon maar aan de andere kant ging hij niet over. Als ik werd gebeld ging hij bij mij niet over en de andere kant kreeg in gesprek. Een modem reset hielp wel maar 2 keer per week dit probleem is veel te veel. Weg vallende verbindingen. Slecht te verstaan soms. Dit is naar 3/4 jaar wel opgelost. Verder problemen die nooit zijn opgelost. Als ik iemand bel en ze nemen op hoor ik dit niet omdat ik nog een toet hoor. Als ik een antwoord apparaat aan de andere kant heb en opleg gaat de telefoon meteen over en is het antwoord apparaat aan de lijn dit ik net probeerde op te leggen. Helpdesk is vaak moeilijk te bereiken. Als je voor het zelfde probleem belt beginnen ze met de standaard vragen. Email wordt vaak niet goed gelezen en de antwoorden slaan soms nergens op.

In het beging waren ze voordelig maar dat is nu ook niet meer. Ik ben naar een andere provider.

Henk
26-01-2019

Matig

Moeilijk bereikbaar en lange wacht tijden bij telefonisch contact

Maarten
26-01-2019

Prima internet maar.

Het installeren van de modem was zo gepiept door de monteur. WiFi getest en ja hoor internet werkt.

Helaas was de telefoon verbinding niet getest en die werkte dus niet. Na 3 mailtjes en 4 telefoontjes met mijn mobiele telefoon is het eindelijk na 3 weken gelukt, alles werkt nu prima.

Heel erg jammer dat er niet op de mail gereageerd wordt en dat je daarom iedere keer minstens een half uur aan de telefoon moet hangen om de klachten op te lossen.

David
24-01-2019

Administratie niet op orde

Na beëindiging lang wachten op terugstorten bedragen.

Bij na bellen geen duidelijke antwoorden en niet serieus genomen.

Mailen ook net echt zinvol, geen volledige reactie op de inhoudt.

Henriette
24-01-2019

Faktureren

Na slechte service na jaar overgegaan naar een ander

Inmiddels is dit half jaar geleden.

Kastjes keurig opgestuurd.

Nu incasseren ze nog een 500 euro voor wat? Ze gebruiken zelf nu we geen klant meer zijn nog de automatische machtiging.

Ongehoord. Wordt vervolgd.

Hans
24-01-2019

Slecht

Vanmorgen 10 minuten aan de telefoon gewacht met de mededeling 2 wachtenden.

Hierna nogmaals geprobeerd en toen waren er te weinig personeel en te veel klachten,,

Nu geen passend antwoord maar een robot ,

Hoe klantvriendelijk wilt u zijn?!

Ilja
23-01-2019

Klachten afhandeling

Het duurt erg lang voordat er een klacht in behandeling genomen wordt. Laat staan dat er een oplossing komt.

Anneke
23-01-2019

Bereikbaarheid

Jammer dat jullie telefonisch niet beter bereikbaar zijn. Eerst krijg ik er zijn nog 2 wachtenden voor U, daarna U bent de eerstvolgende, na 5 minuten weer er zijn 2 wachtenden voor U, daarna weer U bent de eerstvolgende en zo 4x. Daarna heb ik opgehangen.

Nu een mail gestuurd naar jullie en ben in afwachting van antwoord

Niek
21-01-2019

Door Tweak ben ik al weken ziek

Slechte service, Al meer dan een week geen tv ontvangst.! Een zender werkt! Meer niet. Snelle internet werkt wel naar behoren.

Robert
17-01-2019

Support is een lachtertje

Facturatie zijn ze erg goed in, support leveren absoluut niet.

Arnoldicus
17-01-2019

3 is toch duidelijk, gaat om het complete aanbod van u

Grtoot worden heeft vaak nadelen

Rene
17-01-2019

Tweak

Sinds dat tweak is overgegaan naar canal digital alleen maar problemen. Tweak komt zijn afspraken niet na. Ze verbreken zelfs de verbinding wat een slechte services .

Baran Yigitalp
16-01-2019

Telefonisch niet bereikbaar en haal maar 20mb terwijl ik 1000mb abonnement heb

Ik heb nog nooit 1gb data binnengekregen en nu de laatste 4 weken kom ik niet boven de 30mb.

Telefonisch zijn ze nooit bereikbaar, wat een klote bedrijf een echte afrader

Jan
08-01-2019

Storing.

Regelmatig storingen. Geen verbinding met telefoon, TV, Wifi. Bij snelle oplossing wordt gevraagd te bellen.Lange wachttijd. Aangezien telefoon het niet doet, kan men ook niet bellen. Overweeg ande provider.

Ronnie
02-01-2019

Super onbetrouwbaar bedrijf

Ik heb sinds 4 maanden blokken in mijn beeld van de tv ,Drie monteurs geweest , circa 50 euro aan belkosten naar de klantenservice geweest en het is zelfs zo dat je zelf naar hun moet bellen om een monteur te laten komen, ze sturen daar wel een mail voor. per direct antwoord gestuurd maar je krijgt nooit reactie van hun, Alleen als je geld inhoudt worden ze even actief. Kortom ik kan dagen blijven schrijven over dit bedrijf. Ziggo was niet altijd correct maar er is geen een bedrijf in nederland wat slechter voor je is als je eenmaal klant bent van TWEAK. Begin er alstublieft niet aan

Monique
27-12-2018

Onprofesssionele klantbenadering

Wij hebben in 2016 een contract met elkaar afgesloten, deze is in 2017 gewijzigd naar alleen internetabonnement. NU pas eind 2018 aangesloten en intussen worden prijzen verhoogd, worden wij hier alleen per mail over geïnformeerd, echter hebben wij deze mail nooit ontvangen. Daarnaast brengen ze telefoonkosten in rekening en we hebben alleen internet afgesloten. Klantenservice zeer onvriendelijk, beloven van alles maar houden zich niet aan hun woord. Absoluut niet meedenkend met hun klanten, waardeloos!

Jaap
26-12-2018

1Gbps is in de praktijk ongeveer de helft

Direct contact is zo goed als onmogelijk en tussen een mail met een vraag uit mijn mailbox en het eerste antwoord van Tweak.nl zitten minstens 10 kalenderdagen. De snelheidsgarantie die ze op de website afgeven wordt in de praktijk niet aangehouden, "we hebben geconstateerd dat je een prima verbinding hebt". In de praktijk komt de snelheid bij mij nooit boven de 650Mbit en zakt deze ook in tot gemiddelde;s van 300 Mbit. Van 950Mbit kan ik op mijn adres alleen maar dromen. Meewerken aan een spoedig einde van het contract wil Tweak niet. Ik zit er nu een jaar aan vast. Ik zou nu graag weer terug willen naar KPN.