Unive reviews

3.1

Remko
11-03-2019

Geen schade uitbetaling!

Dit is te zot voor woorden. Ik ben op reis voor werk en privé. Dit meld ik eerlijk! Nu gaat mijn broek kapot in deze periode en vertellen ze mij aan de telefoon dat dit om het zakelijke deel gaat en daar niet voor verzekerd ben. Had ik gewoon verteld dat mijn broek was gesneuveld op reis dan was deze gewoon vergoed geweest! Nee dit was anders fraude geweest krijg ik ook nog te horen. Ben jaren verzekerd bij de Univé. Heb de verzekering per direct beëindigd! Wat een graaiers

Truus
09-03-2019

Rechtsbijstand weigert bij burenruzie te bemiddelen/handelen

Al jaren bij Unive verzekert, nog nooit iets geclaimd en nu we een geschil hebben over de toegang tot onze grond, weigert Unive hulp.

Op basis van dat we de grond niet alleen in gebruik zouden hebben. Ja er loopt een paard van een ander, maar alleen omdat deze persoon voor ons paard zorgt dat er loopt en als tegenprestatie zijn paard er ook mag laten lopen.

Kortom, om geld te vangen wel thuis verder NIET, Unive schaam je

Maartje
04-03-2019

Asociale onproffesionele organisatie

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Altijd zeer tevreden geweest over Unive totdat ik afgelopen januari 2019 ben overgestapt van zorgverzekering tandbest naar tandbeter. Daar begon het geneuzel en ellen lange van het kastje naar de muur worden gestuurd. Er moeten vragen worden beantwoord door middel van een tandheelkundige selectie. Nu waren de geplande behandeling voor 1 kroon al bekend vorig jaar zo ook de orthodontie voor mijn kinderen. De kroon werd door minimaal 5 verschillende klantenservice medewerkers afgewezen ( meer dan 10 telefoontjes inmiddels ) omdat dit niet tijdens de selectie zou zijn vermeld. In de polis staat duidelijk vermeld bij 2 of meerdere kronen. Uiteindelijk na meer dan 6 verschillende medewerkers te hebben gesproken en minimaal 4 verschillende antwoorden te krijgen doorverwezen naar de afdeling klachtenmanagement. In eerste instantie krijg ik een excuus voor al het ongemak want ik heb helemaal gelijk het staat in de polis en de kroon moet worden vergoed. Ondertussen heb ik zelf om uitstel moeten vragen voor het betalen van de factuur. Tot op heden nog niet vergoed maar loopt ( krijg ik al tig keer als antwoord). Volgende rekening dient zich aan voor orthondontie van mijn 2 kinderen 2x € 530,16 geen klein bedrag. Hiervan krijg ik terug dat er € 0,00 zal worden vergoed aan mij. Wederom gefrustreerd, boos met een onterecht, zeer onbehaaglijk gevoel weer bellen met de klantenservice. De dame waar ik altijd naartoe kan bellen van de afdeling klachtenmanagement is er niet. Ik spreek met een dame van de klantenservice iemand die mij voor het eerst het gevoel geeft dat ik serieus word genomen. Zij verteld mij dat ik vanuit de zorgverzekering Tandbest die ik vorig jaar en de jaren daarvoor had nog recht heb op het resterende bedrag van bijna € 400 euro voor orthodontie. Het advies om via de app opnieuw de declaratie in te dienen. Het resterende bedrag zal dan worden overgemaakt op de rekening. Een week later namelijk afgelopen vrijdag 1 maart 2019 krijg we mail dat zij wederom € 0,00 euro van beiden declaraties vergoeden. Vandaag weer gebeld met de afdeling klachtenmanagement en krijg ik te horen op een hele nonchalante manier dat er geen recht is op vergoeding. Omdat wij de duurdere verzekering hebben afgesloten en hierbij niets is aangegeven in de lijst over een behandeling voor orthodontie. Het is echt niet te bevatten en ik voel mij zo vreselijk onterecht en asociaal behandeld. Ze moeten bij Unive gratis een stresscounselor aanbieden bij iedere af te sluiten verzekering aan te bieden. Het geeft een vreselijk onbehaaglijk gevoel alsof je in een zeer slechte B film zit. Op mijn vraag wat nu het voordeel is dat ik een duurdere verzekering van € 60,- per maand meer heb afgesloten en betaal en er geen enkele tandarts of orthodontie rekening zal worden betaald voor dit jaar 2019. Krijg doodleuk als antwoord 'NIKS'. Nog nooit heb ik zo'n onprofessionele en niet betrouwbare organisatie als deze meegemaakt. Ik voel me niet serieus genomen, en geholpen en bij deze een dief van mijn eigen portemonnee. Unive zal in ieder geval mijn extra € 60,- per maand aan premie die ik betaal opstrijken en mij kost het meer geld. Mijn oude verzekering mag ook niet alsnog terug worden afgesloten. Was ik maar nooit overgestapt dan had ik en minder premie per maand betaald en waren mijn rekening zonder problemen gewoon vergoed. M.Rozie

Leo

Perfect geholpen door unive

28 jaar verzekerd bij Unive. Mijn auto all risk verzekerd bij Unive. Veroorzaak een ongeluk waarbij mijn auto total loss is. Unive zorgt dat ik met een taxi naar huis kan, zorgt dat het wrak terugkomt naar mijn woonplaats; handelt de schade af en in de tussentijd krijg ik een leenauto; betaalt mij binnen twee weken een uitstekende dagwaarde voor mijn auto; betaalt binnen twee weken de tegenpartij een uitstekend bedrag voor hun auto; mijn premie wordt niet hoger; en helpt mij tenslotte herinneren om de verzekering voor de schadeauto af te melden. Jongens, ben ik de koning? Een 10 voor Unive!

Fausto

Meest slechte afhandeling ooit

Ik had schade veroorzaakt door het opslaan van de auto deur. De auto die ik geraakt heb is 21 jaar oud en werd mij verteld dat de expert van de tegen partij de schade op 1030 euro had vastgesteld. Ben nooit ingelicht wat het schade bedrag zou worden en kreeg zomaar een mail met het bericht dat het bedrag volledig aan de tegen partij was uitgekeerd zonder mij daar van in te lichten. Daarnaast is er nooit een 2de expertise uitgevoerd door Unive en hebben de schade klakkeloos aangenomen. Tis toch heel raar dat een auto die nog geen 1500 waard is een en een deur laat herstellen voor meer dan 1000 euro. Dus mijn premie gaat nu bijna met 100% omhoog of ik heb de keuze zelf deze schade te betalen zodat ik mijn schadevrije jaren kon behouden. Pure oplichting wat een ongelooflijk slecht bedrijf. Ik ga met dit verhaal naar Radar want dit is in mijn optiek onacceptabel. Word vervolgd!

Jean paul
15-02-2019

Afspraak vergeten en torenhoge advies kosten.

In dec een afspraak gemaakt op het kantoor in roelofvarendsveen voor in februari. Op maandag 4 februari een afspraak om 9 uur om al de verzekeringen te regelen die dag.

Afspraak zijn ze vergeten. Als zzper heb ik hier vrij voor genomen. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb nu via monuta een uitvaart verzekering koste de beste man 5 minuten om aan te vragen. Ik ben 150 euro lichter aan advies kosten en stond om 10 uur weer buiten.

Kortom duur geintje. bedankt voor de schade unive.

Herman
10-02-2019

Overstap autoverzekering

Na prettig met een geduldig vriendelijke medewerker overgestapt met 2 autos .Ik heb 19 schadevrije jaren opgegeven maar her zijn er 21 volgens huidige tussenpersoon. Op zaterdag mail ontvangen dat ik bij de royement test schade heb gehad en hun geen inzage hadden. Nu 0 procent korting en dubbel betalen voor 2 auto s. Helaas geen reviews gelezen over Univé Maandag direct wegwezen bij Unive!

Guido
09-02-2019

Laten je aan je lot over

We hadden een doorlopende reisverzekering waar we helaas aanspraak op moesten gaan maken op onze huwelijksreis. Er was een bagagestuk in taxi achtergebleven en we moesten een vlucht halen.

Telefoontje naar Univé met de vraag wat we moesten doen, vliegtuig halen of achter bagage aan. Ze waren totaal niet behulpzaam, conclusie was dat we zelf maar moesten kijken wat we deden en het toch niet onder de dekking viel.

Op zo’n moment is dat het laatste wat je van ze wilt horen, zelfs als het later blijkt dat het niet onder de dekking valt kunnen ze een stuk behulpzamer zijn.

30-01-2019

Premie scooter verzekering verhoogd

Na 5 jaar een scooter in de verzekering gehad te hebben verhogen ze de premie met meer dan 300%.zonder enige melding. Ik ben direct overgestapt naar een ander.

Maarten
25-01-2019

Nog nooit gezeur gehad

Al sinds mijn eerst auto ben ik verzekerd bij Unive. Ook mijn eerste woonverzekering heb ik daar afgesloten. Voor de ziektekosten ben ik ooit vezekerd geweest bij Agis via een collectief. Dat ging goed tot ik een kind kreeg dat bijzondere zorg nodig had. Toen bleek Agis opeens met budgetten te werken. Toen ook voor de zorg overgestapt naar Unive en geen enkel probleem gehad. Onder de WA verzekering eens een vergoeding onder coulance gehad. De prijs is redelijk. Nooit gekeken of ik elders een paar tientjes per jaar goedkoper uit ben, want dat is me het gezeur niet waard.

Leon
24-01-2019

Sluipend de premie verhoogd met 20% van autoverzekering

Na een telefonische vraag om heldering bij Unive wat de reden kan zijn dat de autoverzekering met iets meer dan 20% van 2018 naar 2019 is verhoogd?komt als antwoord om de schadelast van Unive te compenseren. Genoeg reden om overstappen. Dit gebeurde sluipend, want er is bij ons geen enkel schrijven bekend van deze exorbitante prijsverhoging.

David
23-01-2019

Houden potentiële klanten aan het lijntje

Het kennismakingsgesprek bij het Univé kantoor in Arnhem was prettig, de adviseur leek geduldig en behulpzaam. De polis was helemaal besproken, er zou een extra clausule toegevoegd kunnen worden bij de woonverzekering en dit werd tijdens het gesprek nog bevestigd door de afdeling Acceptatie.

Een aantal weken later wilde ik in gaan op het aanbod van Univé en daar mijn verzekering onder brengen. Wat bleek, er waren opeens allemaal vragen over de situatie (zicht op garage) waardoor die extra clausule niet gehonoreerd kon worden. De argumenten van de Acceptatie afdeling waren meteen te weerleggen maar vooralsnog was het een nee.

Al met al ben je gedurende zo'n proces vaak aan het mailen en/of bellen, maar als het er dan eindelijk van moet komen trekken ze zich terug.

Ik heb mijn frustraties en onbegrip per mail geuit maar hierop komt ook geen reactie, terwijl daarvoor het mailcontact vlot verliep.

In mijn ogen houden ze een potentiële klant aan het lijntje met mooie beloften die ze uiteindelijk toch niet waar maken.

Jeep
09-01-2019

Weg bij unive

Zal het kort houden.

Alle verzekeringen hebben we bij unive .

me dochter van 22 maand staat in de deuropening omdat ik naar het hok liep en me handen vol had stond de deur nog open, me telefoon ligt in huis en die gaat over,heel lief pakt me dochter me mobiel en staat binnen bij de deur en roept papa papa, ik reageer nee meid leg de telefoon op tafel en ze laat de telefoon vallen , de telefoon valt net bij de deur kozijn buiten op de tegel 5a10 cm, en het hele scherm stuk .

unive betaald niks uit omdat ik geen buiten huis dekking heb? klopt heb ik niet, schade is buiten ontstaan 5cma10cm van me deur , ik bellen dat ik het er niet mee eens ben.

De oplossing ik moet een buitenhuis verzekering nemen voor 5 euro per maan 1 jaar dan willen ze het vergoeden, sorry dat is wel heel belachelijk als je zo met mensen omgaat en dan een stuk probeert terug te verdienen,

met zulke mensen wil ik geen zaken doen,

wij zeggen alles op bij unive

06-01-2019

Oplichting met schadevrijejaren!

Ik heb ooit mijn brommer laten verzekeren bij dit fluut bedrijf en ze hebben mijn auto schadevrije jaren gebruikt bij de bromfietsverzekering. nu ik ze weer op mijn auto wil gebruiken is dat niet meer mogelijk en zou dat alleen op een bromfiets kunnen 10 schadevrije jaren zijn nu verloren kut bedrijf! ik waarschuw iedereen! oppassen.

Naz
24-12-2018

Triest

Slechte verzekeringsmaatschappij onvriendelijke medewerkers die veel fouten maken. Ik had zelf nooit Unive gekozen, dankzij anwb zit ik bij Unive dus ook in problemen,,, Unive staat niet naast klant maar doet alles om schade niet te betalen.

Martijn
17-12-2018

Reis- en annuleringsverzekering keert niet uit

Twee weken geleden wilde met het gezin (twee jonge dochters) eindelijk weer eens een weekendje eruit. Mooie expositie van Klimpt bezoeken, de Eiffeltoren uiteraard en een prachtig hotel geboekt. Helaas gooien ook hier de Gele Hesjes roet in het eten. Op weg naar Frankrijk kregen we vanuit BuZa het bericht dat het aan te raden is om je reis en verblijf uit te stellen indien mogelijk. Dus wij met 2 zwaar teleurgestelde kids rechtsomkeer naar NL. Typisch gevalletje annuleringsverzekering zou je zeggen. Maar nee, de fameuze kleine lettertjes beperken de uitkering van ruim €800. Ben zo klaar met verzekeringsland. Denk niet dat het uitmaakt waar je verzekerd bent, maar vandaag krijgt Univé hiervoor van mij een dikke vette 1. De dame die mij het slechte nieuws vertelde aan de telefoon neem ik vanzelfsprekend niets kwalijk. Ze werkt alleen voor een van deze boevenwinkels. Fijne dag en fijne Feestdagen! Mvg Martijn Willemse

P.
14-12-2018

Slechte service op autoverzekering

Na buiten mijn schuld door iemand anders (!) te zijn aangeraden, contact opgenomen met de autoverzekering van Unive. Totaal geen hulp bij het ophalen van de auto. We hadden veel bagage bij ons van vakantie, maar er werd geen vervangend vervoer geregeld. Uiteindelijk zelf op eigen kosten een auto moeten huren. Ben naar andere verzekering gegaan.

As
05-12-2018

Schadevrije jaren door unive aan ander gegeven

Na een slechte ervaring eerder ( ca 5 jaar geleden) waarbij op basis van naam en geboorte datum een schade van een ander op mijn naam kwam nu een nieuwe variant

Een andere verzekeraar had schadevrije jaren in het gezamenlijk systeem gezet. Unive heeft die ongeveer een week later uit dat systeem gekoppeld aan een andere persoon met dezelfde naam en geboorte datum. Ik kwam daar pas na ongeveer een jaar achter

Er gaan 2 dingen fout. Blijkbaar is het systeem van Unive nog net zo slecht als 5 jaar geleden. Het ergste is echter dat er geen enkele excuse vanaf kan. Er werd zelfs gezegd dat de andere verzekeraar wel iets fout zou hebben gedaan terwijl de eerdere ervaring en uit haar kennis over het Roydata systeem ik een andere conclusie trek.

Brenda
05-12-2018

Waardeloze verzekeringsmaatschappij

Vorige week is de scooter van mijn zoon gestolen uit de voortuin van ons huis terwijl we thuis waren. We hadden een kwartier eerder de visite uit gelaten en vlak daarna was hij weg. Mijn zoon was er helemaal af en we zijn gelijk de buurt door geweest om te kijken of we nog iemand konden betrappen zonder resultaat.

Maar gelukkig was mijn zoon All risk verzekerd bij Unive. De volgende dag gebeld met de maatschappij en ons verhaal gedaan. De mevrouw aan de andere kant van de lijn wist ons te vertellen dat diefstal niet bij de all risk verzekering in zat. HUH? daarom is de scooter ook all risk verzekerd. We konden hoog en laag springen maar we krijgen dus mooi niks terug. Ik zou echt iedereen aanraden NOOIT je verzekeringen bij Unive af te sluiten.

Vincent
14-11-2018

Vreemd relatiegesprek

Afspraak bij mij thuis met contactpersoon Unive (5 jaar na afsluiten verzekeringen) Contactpersoon Unive stelt dat ik een bepaalde vraag niet goed beantwoord. Als ik een opmerking maak dat de vraag ook verschillend op te vatten is, wil meneer daar niet over discussiëren. de door mij ingeschonken koffie wordt niet op gedronken en meneer is na 5 minuten weer mijn huis uit gelopen. Wat een belediging!