Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Bij Unive zorg lijkt een andere koers uitgezet te worden. Waar deze verzekeringsorganisatie vroeger uitblonk in klantenservice en oplossingsgericht werken is nu de chaos toegeslagen. Mails worden niet beantwoord. Beloftes worden niet waargemaakt. De klantenservice is een ramp. In mijn geval kreeg ik een agressief incassobureau op mijn dak vanwege een te late betaling. Bleek Unive, zonder mijn medeweten en toestemming, de correspondentie niet meer via de post te versturen. Ik wist dus van niets.
Fout werd erkent maar ik wacht nog steeds op restitutie. Na betaling kreeg ik opnieuw een aanmaning van het incassobureau. Het incassobureau probeerde 2x te innen! Na 30 jaar trouw betalende klant heb ik het wel gezien bij Unive.
Schandalig hoe je behandeld wordt bij deze verzekeraar, ben al ruim 15 klant maar de laatste tijd maakt unive er een boekhoudkundig potje van.
Aanmaning sturen zonder dat je voor dat bedrag een rekening hebt gehad etc. en als je om uitleg belt of mailt, zijn ze niet thuis.
Mijn geduld is op, ik ben weg zodra het kan.
Wat ze kunnen doen ze niet, en wat ze doen kunnen ze niet, doe er uw voordeel mee!
Als de slogans te mooi zijn om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn
Het zijn wrange vruchten die je plukt
Zeker geen aanrader vandaag alle verzekeringen opgezegd bij hun
En nooit meer Univé weg er mee
Ooit een reisverzekering afgesloten bij unive werd ziek in het buitenland unive probeerde mij af te scheppen met 50 euro, zeer slechte verzekeraar
Getracht via de de website en telefoon een zorgverzekering af te sluiten, daar ik in het buitenland woon en weer in Nederland aan het werk ga. Wat krijg ik van de eerste dame te horen" Het klopt dat u zich niet kunt aanmelden via de website daar Univé alleen in Nederland ingezetene personen verzekerd." Tweede poging via het nummer van de zorgafdeling (072 527 75 95) . "nee bij mij bent u verkeerd, ik ben van de autoschadeafdeling. un mag dan even nummer 0592-395595 bellen" Doorverbinden doen ze niet aan. Het nummer gebeld en jawel. " nee hoor bij mij bent u verkeerd, u moet het nummer van de zorgverzekeringsafdeling hebben. Alle drie de gesprekken zijn voor scholingsdoeleinden opgenomen ZONDER dat men er bezwaar kan tegen maken! Service voor het afsluiten gelijk 0,0 Wat wordt het na afsluiten.
In Augustus 2018 een verzekering afgesloten bij Unive. Een paar weken later een verhuizing doorgegeven, dit kon niet gelijk omdat het nog niet verwerkt was bij de gemeente.
Premie was niet bekend maar bleek ruim €13,- per maand terwijl ik soortgelijke andere bromfietsen bij HEMA heb verzekerd voor €4 per maand. Hier in April maar is achter aan gegaan omdat het toch een dure verzekering is. Blijkt dat de premie niet klopt en mevrouw zegt dat de brommer verzekert kan worden voor €5,05 per maand! Het verschil krijg je terug zegt ze zelf!
Later weer teruggebeld door Unive; de premie gaat omlaag naar €5,05 per maand maar het verschil kan ik helaas niet teruggeven omdat de polis is afgesloten voor €13 per maand! Terwijl ik een paar weken na het afsluiten een adreswijziging heb doorgegeven waardoor het aanzienlijk goedkoper is geworden!
Premie nu dus vanaf april verlaagd naar €5,05 maar de €8,- verschil per maand vanaf september krijg ik niet terug!
Unive vindenwij echt een slecht meewerkende organisatie. Wij zijn al 2 maanden bezig met een factuur van 349 euro waarvan alles vergoed zou moeten worden maar ww krijgen niets. Als je belt begrijpt niemand waarom het niet uitgekeerd wordt en gaan ze er alles aan doen het binnen 5 werkdagen te storten. Na 2 maanden nog er mee bezig er gebeurt niets. Iedere week hangen we aan de telefoon niets maar dan ook niets gebeurt er. Dit us het 2e jaar maar ook meteen de laatste. Wij vinden ze erg slecht.
Vandaag heb ik mijn halfjaarlijkse nota weer ontvangen van Unive. De premie voor onze beide auto's zijn weer verhoogd. Vorig jaar was er ook al een stijging doorgevoerd op mijn auto van ongeveer 23% maar dit jaar is de stijging maar liefst 26% voor mijn auto. Dat is niet alleen heel stevig (…) maar ook heel vreemd omdat de premie van de auto van mijn vrouw maar 4% is gestegen. Een belletje naar Unive leverde geen bevredigend antwoord op. Er wordt gekeken naar de auto, de brandstof, het aantal km per jaar e.d. Dat wil ik best geloven maar daar is de basispremie al op gebaseerd, toch? Er kan dan toch naar rato worden verhoogd? (nee, ik bedoel niet dat de andere auto ook maar 26% moet stijgen.) Er wordt dus gekeken naar de doelgroep die de meeste schade claimt. Heel wrang voor mij omdat op de polis 34 schadevrije jaren staan vermeld. Daar wordt dan waarschijnlijk niet naar gekeken (polis van de auto van mijn vrouw: 17 jaren). Volgens een bijlage bij de nota is de verhoging ontstaan door aangepaste polisvoorwaarden, gewijzigde dekking, en de hoogte van het uitgekeerde bedrag van autoschadevergoedingen aan Unive-verzekerden.
Met die informatie van Unive zullen we het dan mee moeten doen.
Hier pluk je zeker niet de vruchten van.
Aan de telefoon werd mij verteld dat mijn medicijnen met medisch noodzaak worden vergoed. later krijg ik een brief dat ik alsnog moet betalen ook als ik medisch noodzaak van een arts heb gekregen. als ik hier later over bel word er niks opgelost en overstappen in het nieuwe jaar kan natuurlijk niet meer.
raar dat er aan de telefoon word verteld dat alles vergoed word en vervolgens mag ik er zelf voor betalen.
Ik ben voor de 3de x geopereerd aan een hernia de ziekenhuizen konden mij niet meer helpen aangezien de kans op verlaming te groot was
nu heb ik uiteindelijk een kliniek gevonden die mij kon helpen
toen gelijk unive gebeld met de vraag of deze kosten vergoed zouden worden uitgelegd waar ik geopereerd zou worden door wie en wat voor methode ze gebruikten mij werd toen verteld dat er geen 100% maar 70% vergoed zou worden omdat het geen gecontracteerde kliniek is de operatie kost ruim 12.000 euro dus 70% zou al een groot bedrag zijn dus op elke manier de centen bij elkaar geraapt in de stelling dat ik zelf 30 % moest betalen
30 % nog steeds veel geld maar ik lag inmiddels al 5 maanden languit kon niet lopen of staan of zitten
dus toch maar de operatie doorgezet omdat het zo niet langer kon
nu krijg ik na mijn operatie een brief thuis van unive dat ze niet uitbetalen
oftewel veel plezier ermee foutje van ons maar niet ons probleem
bel je ze om ergens zeker van te zijn dan nog draaien ze het zo terug
echt heel slecht
Diverse schades gehad waaronder lekkage (water) in de keuken; lichte brandschade (keuken kast) en thee over laptop.
Bij lekkage -> kosten terug stucadoren en waterschade; keuken, deskundig bedrijf via Unive binnen 2 dagen op bezoek, kosten terug levenmiddelen en nieuwe prullenbak. Laptop; aanschafkosten terug.
In alle gevallen deskundig geholpen, snel en prettig. Fantastische verzekeraar, nooit problemen.
Dit is te zot voor woorden. Ik ben op reis voor werk en privé. Dit meld ik eerlijk! Nu gaat mijn broek kapot in deze periode en vertellen ze mij aan de telefoon dat dit om het zakelijke deel gaat en daar niet voor verzekerd ben. Had ik gewoon verteld dat mijn broek was gesneuveld op reis dan was deze gewoon vergoed geweest! Nee dit was anders fraude geweest krijg ik ook nog te horen. Ben jaren verzekerd bij de Univé. Heb de verzekering per direct beëindigd! Wat een graaiers
Al jaren bij Unive verzekert, nog nooit iets geclaimd en nu we een geschil hebben over de toegang tot onze grond, weigert Unive hulp.
Op basis van dat we de grond niet alleen in gebruik zouden hebben. Ja er loopt een paard van een ander, maar alleen omdat deze persoon voor ons paard zorgt dat er loopt en als tegenprestatie zijn paard er ook mag laten lopen.
Kortom, om geld te vangen wel thuis verder NIET, Unive schaam je
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Altijd zeer tevreden geweest over Unive totdat ik afgelopen januari 2019 ben overgestapt van zorgverzekering tandbest naar tandbeter. Daar begon het geneuzel en ellen lange van het kastje naar de muur worden gestuurd. Er moeten vragen worden beantwoord door middel van een tandheelkundige selectie. Nu waren de geplande behandeling voor 1 kroon al bekend vorig jaar zo ook de orthodontie voor mijn kinderen. De kroon werd door minimaal 5 verschillende klantenservice medewerkers afgewezen ( meer dan 10 telefoontjes inmiddels ) omdat dit niet tijdens de selectie zou zijn vermeld. In de polis staat duidelijk vermeld bij 2 of meerdere kronen. Uiteindelijk na meer dan 6 verschillende medewerkers te hebben gesproken en minimaal 4 verschillende antwoorden te krijgen doorverwezen naar de afdeling klachtenmanagement. In eerste instantie krijg ik een excuus voor al het ongemak want ik heb helemaal gelijk het staat in de polis en de kroon moet worden vergoed. Ondertussen heb ik zelf om uitstel moeten vragen voor het betalen van de factuur. Tot op heden nog niet vergoed maar loopt ( krijg ik al tig keer als antwoord). Volgende rekening dient zich aan voor orthondontie van mijn 2 kinderen 2x € 530,16 geen klein bedrag. Hiervan krijg ik terug dat er € 0,00 zal worden vergoed aan mij. Wederom gefrustreerd, boos met een onterecht, zeer onbehaaglijk gevoel weer bellen met de klantenservice. De dame waar ik altijd naartoe kan bellen van de afdeling klachtenmanagement is er niet. Ik spreek met een dame van de klantenservice iemand die mij voor het eerst het gevoel geeft dat ik serieus word genomen. Zij verteld mij dat ik vanuit de zorgverzekering Tandbest die ik vorig jaar en de jaren daarvoor had nog recht heb op het resterende bedrag van bijna € 400 euro voor orthodontie. Het advies om via de app opnieuw de declaratie in te dienen. Het resterende bedrag zal dan worden overgemaakt op de rekening. Een week later namelijk afgelopen vrijdag 1 maart 2019 krijg we mail dat zij wederom € 0,00 euro van beiden declaraties vergoeden. Vandaag weer gebeld met de afdeling klachtenmanagement en krijg ik te horen op een hele nonchalante manier dat er geen recht is op vergoeding. Omdat wij de duurdere verzekering hebben afgesloten en hierbij niets is aangegeven in de lijst over een behandeling voor orthodontie. Het is echt niet te bevatten en ik voel mij zo vreselijk onterecht en asociaal behandeld. Ze moeten bij Unive gratis een stresscounselor aanbieden bij iedere af te sluiten verzekering aan te bieden. Het geeft een vreselijk onbehaaglijk gevoel alsof je in een zeer slechte B film zit. Op mijn vraag wat nu het voordeel is dat ik een duurdere verzekering van € 60,- per maand meer heb afgesloten en betaal en er geen enkele tandarts of orthodontie rekening zal worden betaald voor dit jaar 2019. Krijg doodleuk als antwoord 'NIKS'. Nog nooit heb ik zo'n onprofessionele en niet betrouwbare organisatie als deze meegemaakt. Ik voel me niet serieus genomen, en geholpen en bij deze een dief van mijn eigen portemonnee. Unive zal in ieder geval mijn extra € 60,- per maand aan premie die ik betaal opstrijken en mij kost het meer geld. Mijn oude verzekering mag ook niet alsnog terug worden afgesloten. Was ik maar nooit overgestapt dan had ik en minder premie per maand betaald en waren mijn rekening zonder problemen gewoon vergoed. M.Rozie
28 jaar verzekerd bij Unive. Mijn auto all risk verzekerd bij Unive. Veroorzaak een ongeluk waarbij mijn auto total loss is. Unive zorgt dat ik met een taxi naar huis kan, zorgt dat het wrak terugkomt naar mijn woonplaats; handelt de schade af en in de tussentijd krijg ik een leenauto; betaalt mij binnen twee weken een uitstekende dagwaarde voor mijn auto; betaalt binnen twee weken de tegenpartij een uitstekend bedrag voor hun auto; mijn premie wordt niet hoger; en helpt mij tenslotte herinneren om de verzekering voor de schadeauto af te melden. Jongens, ben ik de koning? Een 10 voor Unive!
Ik had schade veroorzaakt door het opslaan van de auto deur. De auto die ik geraakt heb is 21 jaar oud en werd mij verteld dat de expert van de tegen partij de schade op 1030 euro had vastgesteld. Ben nooit ingelicht wat het schade bedrag zou worden en kreeg zomaar een mail met het bericht dat het bedrag volledig aan de tegen partij was uitgekeerd zonder mij daar van in te lichten. Daarnaast is er nooit een 2de expertise uitgevoerd door Unive en hebben de schade klakkeloos aangenomen. Tis toch heel raar dat een auto die nog geen 1500 waard is een en een deur laat herstellen voor meer dan 1000 euro. Dus mijn premie gaat nu bijna met 100% omhoog of ik heb de keuze zelf deze schade te betalen zodat ik mijn schadevrije jaren kon behouden. Pure oplichting wat een ongelooflijk slecht bedrijf. Ik ga met dit verhaal naar Radar want dit is in mijn optiek onacceptabel. Word vervolgd!
In dec een afspraak gemaakt op het kantoor in roelofvarendsveen voor in februari. Op maandag 4 februari een afspraak om 9 uur om al de verzekeringen te regelen die dag.
Afspraak zijn ze vergeten. Als zzper heb ik hier vrij voor genomen. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb nu via monuta een uitvaart verzekering koste de beste man 5 minuten om aan te vragen. Ik ben 150 euro lichter aan advies kosten en stond om 10 uur weer buiten.
Kortom duur geintje. bedankt voor de schade unive.
Na prettig met een geduldig vriendelijke medewerker overgestapt met 2 autos .Ik heb 19 schadevrije jaren opgegeven maar her zijn er 21 volgens huidige tussenpersoon. Op zaterdag mail ontvangen dat ik bij de royement test schade heb gehad en hun geen inzage hadden. Nu 0 procent korting en dubbel betalen voor 2 auto s. Helaas geen reviews gelezen over Univé Maandag direct wegwezen bij Unive!
We hadden een doorlopende reisverzekering waar we helaas aanspraak op moesten gaan maken op onze huwelijksreis. Er was een bagagestuk in taxi achtergebleven en we moesten een vlucht halen.
Telefoontje naar Univé met de vraag wat we moesten doen, vliegtuig halen of achter bagage aan. Ze waren totaal niet behulpzaam, conclusie was dat we zelf maar moesten kijken wat we deden en het toch niet onder de dekking viel.
Op zo’n moment is dat het laatste wat je van ze wilt horen, zelfs als het later blijkt dat het niet onder de dekking valt kunnen ze een stuk behulpzamer zijn.