Unive reviews

3.1

Vl
07-01-2021

Beste bedrijf

2 keer schade geclaimd, totaal geen problemen, binnen twee weken opgelost en geld overgemaakt.

Ik snap niet waarom mensen zo slecht over Univé zijn?

Ik praat nog over best aardige bedragen.

Dus goed hun voorwaarden lezen en dan pas zich verzekeren! Dan ben je echt verzekerd bij schade.

Naar mijn mening top bedrijf met vriendelijke klantenservice.

Corina
06-01-2021

Om te huilen

Keer op keer na 10 minuten of langer 8n de hold weggedrukt. Je kiest zorg bij keuzemenu en eindigt bij afd. Schade. Per email onbereikbaar, klachten nul reactie en chat werkt niet.

Ik ben al weg maar adviseer een ieder hier nimmer een verzekering te nemen. Echt slecht voor je hartkleppen.

Carola
28-12-2020

Ik ga overstappen op een andere zorgverzekering!

Univé klantenservice is niet te bereiken , ik sta al 20 minuten in de wacht. Ik heb een probleem met mijn factuur waar niets van klopt.

Joep
21-12-2020

Geen reactie van "klantenservice

Op 24 november jl heb ik n verzoek/klacht ingediend, 00716894 en op 15 december jl nogmaals 00727701 maar n herinnering gestuurd. Het enigste wat ik tot nu toe gezien heb zijn geautomatiseerde mails met de mededeling "wij zijn druk druk"

Jammer van Unive dat negeren van oplossingen.

Maar er is nog een week over, om andere keuzes te maken, want op deze basis is er weinig vertrouwen meer. Unive leuke verpakking maar de inhoud.

joep dils

SMC
10-12-2020

Slecht bereikbaar

Ik ben al een aantal dagen bezig om contact te kunnen opnemen met ze maar tot op heden zeer slecht te bereiken, vroeger hadden ze een e-mail adres waar je je vraag kon spuien en eventueel bijlagen ter versterking van de vraag nou deze hebben ze dus niet meer en ik weet dat niet iedereen telefonisch contact kan opnemen met unive en die chatbot die ze hebben die klopt ook niet helemaal geloof ik hij begrijpt geeneens wat je aan hem vraagt en als je dan om een medewerker vraagt dan is het ineens superdruk echt belachelijk vindt ik dat, ze kunnen op een slechte recensie wachten ik ben zelfs al aan het rondkijken naar een andere zorgverzekering die niet al te duur is en waar je nog via een e-mail of een appje of iets dergelijks contact kan leggen en zo sneller te worden geholpen. Ik raad deze verzekeraar in ieder geval af als je snel antwoorden wilt via de mail of iets dergelijks

Jasper
02-12-2020

Waardeloos!

In 1 woord: waardeloos.

25-11-2020

Auto verzekering oversluiten

Ben als Hoveniersbedrijf "Het Gazonnetje op zoek gegaan om mijn lopende vaste kosten waar dan ook te verlagen maar wel met een goede breed dekkende verzekering daarnaast nog vervoersverzekering afgesloten, na zelf uitgerekend te hebben toch iemand aan de lijn gevraagd werd erg goed en top geholpen door vriendelijke medewerker die zelf ook nog andere opties aangaf waarvoor ik kon kiezen was en ben echt blij met deze hulp scheelt mij wel bijna € 557 op jaar basis.natuurlijk zij er andere belevingen over deze organisatie maar tot nu toe alles keurig verzorgd en geheel voordat alles ingaat in de mail super.

Harmanna
16-11-2020

Geen medestander, maar tegenstander

In de 1e laag doen ze er alles aan om een zaak te voorkomen. Ze zijn juridisch medewerkers en hebben weinig kennis, maar veel ego. Ze zijn enkel bereid om te bemiddelen. Nadat ik de weinig zeggende praatjes van J zat was en om concrete stappen vroeg, werd de zaak overgedragen aan H. Precies hetzelfde: veel bla, bla, bla en nietszeggende onzin en een paar bemiddelpogingen, die zinloos waren, omdat dat alle partijen enkel meer frustrerende. Ik wilde nu echt dat er concrete stappen werden ondernomen. Eindelijk kwam de zaak bij een échte jurist R. Zij communiceerde een stuk beter, maar ook haar kennis is onder de maat. Bovendien heeft niemand bij Univé zich eens goed verdiept in de zaak. Dit blijkt keer op keer uit de reacties. Wel kan ze vertellen waarom de zaak geen zin heeft. Uiteindelijk 2 échte advocaten gevraagd om hun mening te geven en zij konden mij wel een goed antwoord geven. Ik heb Univé gezegd wat ik wilde en Univé de zaak laten afhandelen, maar ze hebben er een potje van gemaakt. Slecht voorbereid en slecht uitgewerkt.

Leon
30-10-2020

Tandarts nota

Ik ben al weken bezig over een tandarts nota waar ik recht op heb en wat in de voorwaarden van Unive vermeld staat. Steeds iemand anders aan de telefoon en geen oplossing. Tussen de afdelingen onderling wordt er slecht gecommuniceerd waardoor veel vertraging. Als er niet snel een oplossing komt ga ik opzeggen bij Unive. Niet alleen mijn zorgverzekering maar ook al mijn andere verzekeringen bij Unive.

Jeremy
16-09-2020

Zeer ontevreden meer als 10duizende euros aan premier betaalt !

Nooooit doen slechtste maatschapij ter wereld!

07-09-2020

Univé rechtsbijstand - onbetrouwbaar, oneerlijk, onvriendelijke

Onvoorstelbaar hoe de afdeling rechtsbijstand omgaat met de verzekerde én de tegenpartij! De medewerkers houden elkaar de handen boven het hoofd. Vreselijk onvriendelijk, zeker niet bereid om een probleem op te lossen, reageren simpelweg niet als de afdeling z'n zin niet krijgt, dreigen onmiddellijk met incassobureau, rechter e.d. Dus wat mij betreft: NOOIT UNIVÉ!

05-09-2020

Slechte afhandeling

Mijn bril is van mijn hoofd gestoten door iemand uit de buurt hier en daardoor de glazen beschadigd, nu hebben ze dat netjes opgegeven en heb via mijn opticien een prijs opgevraagd en bij die mensen ingeleverd.

Later moesten ze een rekening hebben van de complete bril die 2 jaar oud was, dan konden ze kijken wat de afschrijving was.

Nu is de zaak afgehandeld en kreeg ipv €750,00 voor mijn multi vocale glazen €447,00 terwijl ik het niet eens veroorzaakt heb.

Denk na voordat je hier een verzekering neemt.

Rik
21-08-2020

Premie zonder aanleiding 33% gestegen

Mijn zoon heeft een A1 motorfiets gekocht toen hij 18 werd. Natuurlijk zijn de verzekeringen op dat gebied vrij duur. Unive was toen met 33 euro per maand vrij duur (beperkt casco) maar toch gedaan. Krijg ik deze maand de polis voor komend jaar en wordt zonder blikken en blozen een premie berekend van van bijna 44 euro per maand!

Gebeld om een verklaring, maar het antwoord was eigenlijk we weten het niet.

Wegwezen. Heb nu een verzekeraar gevonden voor 23 euro per maand. Ben dus dus ipv 10 euro duurder nu 10 euro goedkoper.

Laury
16-07-2020

Unive

Unive klacht

Goedemiddag,

Bij deze wil ik een klacht in dienen

Omdat ik een verzekering had bij jullie (auto)

De eerste keer had ik gewoon over gemaakt omdat dat bedrag omdat ik toen nog werk had

De tweede keer is er een andere auto opgegeven aan die verzekering volvo v40

In de Tijd van de Coronavirus terwel die verzekering belachelijk hoog was!

Werd ik ook nog eens werkeloos door het coronavirus waren er niet veel mensen meer nodig Ook dat heb ik toen aan jullie doorgegeven en met de vraag of ik eventueel een betalingsregeling kon treffen bij jullie

Maar zou daar nog over gebelt worden

Vervolgs werd ik daar niet over gebelt ma kreeg ik weken erna een mail over dat het niet goed gekeurt werd en ik op snelle sprong alles moest betalen voor de 17 juli waarvan mijn uitkering maar 600 was en ik niet eens mijn rekeningen kon betalen uit eindelijk jullie de grootste gedeelte had betaald en mijn advocaat ik de dag dat ik 466 euro heb over gemaakt nog met jullie gebelt heb dat ik de 20,45 volgende maand kon overmaken volgens een van jullie adviseurs

Word ik vandaag 16 juli 2020 vervolgs nog een keer opgebelt om met snelle sprong de 20,45 over te maken waardoor ik boos werd aangezien ik mijn rekeningen etc niet eens kon betalen en mijn maand met helemaal niks moet rond komen aangezien jullie niet eens een betalingsregeling kunnen treffen voor een bedrag van 486 euro die ik op snelle sprong moest betalen

Bij deze voor de mensen die willen overwegen om bij Unive stad en land een verzekering te nemen doe het niet!

Mvg Laury van maasbommel

Michel
16-06-2020

Geen vouchers bij Univé

Wij hebben tickets geboekt bij Transavia. Los een kortlopende annulerings verzekering bij Univé afgesloten. Transavia annuleerd de vlucht voor 28 juni 2020, Covid 19. Voucher, oké. Univé gebeld reis gaat niet door, annulering Transavia. Vraag van mij, krijg ik nu ook een voucher bij Univé? Antwoord Univé, nee! Helaas. Reis gaat niet door pech voor u, geld annulerings kwijt. Dat is klant onvriendelijk maar een lekker spaarpotje voor Univé, wie doet je wat. Dat is de macht van de verzekeraar 2020

Jaap
28-05-2020

Computerstoring?

Na mijn eerste krijg vriendelijk antwoord.

Vervolgens 3 mails welke niet te openen zijn.

Weliswaar herinner mij het gevraagde code niet dus maak ik gebruik van een nieuw te maken.

Daar verdween ik in het doolhof van de pc.

Herhaalde malen, dan zus en dan weer zo geprobeerd enz.

Bij het 1e bericht va Univé werd vermeld dat mijn dossier al gevonden was.

28-5-2020 23.40 Jaap

09-05-2020

Amateurs

Wacht al drie weken op een antwoord. Slecht advies, alleen telefonisch, neemt niet op en reageert niet op e-mails. Al 6 maanden bezig, 100 documenten, maar verzekeraar toont geen interesse of belangstelling voor mijn zaak. Mediation duurt al 6 maanden zonder enig succes of vooruitgang.

08-05-2020

Nooit meer Univé

Sinds januari problemen met declaraties en vergoedingen. Omdat mijn vader in de gba stond ingeschreven met alleen een geboorte jaar en geen dag of maand loopt het sinds hij bij unive verzekerd is van alles mis. Mijn vader stond bij de arts/ziekenhuis/apotheek etc. Ingeschreven met de geboortedatum van 1 januari. Op 1 of andere manier hanteert unive 1 juli, 7x met hen gebeld om dit aan te passen en nadat ze de gegevens van mijn vader bij het gba hebben opgevraagd blijven ze die 1 juli hanteren. Omdat mijn vader met een andere datum bekend was dan bij de verzekeraar, stond hij als niet verzekerd ingeschreven. Hierdoor kwamen alle rekeningen bij hem binnen. Dan denk je mooi die ga ik de betaalde rekeningen maar declareren. Krijg je als reactie dat het niet vergoed wordt omdat de apotheek/ziekenhuis etc.de declaratie moet indienen. Mijn vader is ondertussen door corona overleden. Na deze zware verlies wil je gaan rouwen maar dan krijgen wij nog steeds rekeningen (ambulance vervoer etc.) binnen die hij moet betalen ondanks dat hij hier voor verzekerd was. Mijn vader heeft altijd al zijn premies en eigen risico betaald maar omdat hij met een verkeerde datum bij unive staat ingeschreven zitten wij met de rekeningen. Omdat unive blijkbaar een bepaald systeem hanteert is hij de dupe hiervan. Na tig malen gebeld te hebben krijg ik constant te horen dat de afdeling die hier over gaat niet telefonisch bereikbaar is maar de zij dit interen moet melden zodat dit opgepakt wordt. Tot heden nog niets van gehoord. Ook krijg ik het advies om de huisarts/apotheek/ ziekenhuis etc. Te contacteren om te vragen of zij het geboortedag en maand willen aanpassen. Als je het over de omgekeerde wereld hebt. In afwachting van

Cilla
05-05-2020

Niet bereikbaar

Wat een slechte service dat je unive niet kan bereiken ivm de corona gesloten oké kan ik nog begrijpen

Maar dat ze telefonische niet bereikbaar zijn

Vind ik echt slechte service

Waarom zijn ze telefonische niet bereikbaar .dat kan toch niet

Nee krijg ik een mail binnen nu en 5 dagen nemen we contact met u op om een afspraak te maken

Anomatia
03-05-2020

Coronacrisis zorgt voor echt beeld van Univé

Hele slechte ervaring met Univé gehad en dat tijdens deze coronacrisis. Ze hebben me geld laten overboeken om vervolgens te zeggen dat ze niet meer in zee willen vanwege een te late betaling tijdens de coronacrisis. Ik heb dit nog aangegeven tijdens de telefoon. Echt zielige streken ik ga nooit meer iets bij Univé verzekeren en ik hoop dat andere mensen dat ook niet doen. Al die jaren trouwe klant en nu dit, stelletje zielige geld wolven!