Unive reviews

2.6
Positief8%
Neutraal8%
Negatief84%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Hanny en dick
29-05-2015

Schade door bliksem kan niet vastgesteld worden?

Wij zijn al meer dan 30 jaar klant bij Unive en hebben zo'n beetje alle verzekeringen bij hen lopen. Nu hadden we in maart een vervelend voorval: we zaten te eten om de tafel toen het heel donker werd en we ineens een harde knal hoorden en een vallend geluid: een blikseminslag. Het duurde even toen we later ontdekten dat er een stuk van de buitenvensterbank af was gesprongen. De vensterbank kende geen achterstallig onderhoud - wat te lezen is in een rapport van de monumentenwacht omdat ons huis een gemeentelijk monument is. Het afgevallen puin hebben we laten liggen waar het gevallen was. Schadeexpert erbij, offerte bouwbedrijf mogen opvragen en wat denk je: zonder enige toelichting een afwijzing omdat het "verband niet kon worden vastgesteld". Nee, brand- en schroeiplekken zijn inderdaad niet te vinden op een stenen buitenvensterbank. Welk verband zou er dan te zien moeten zijn? We voelen ons niet erg serieus genomen met deze schadeafhandeling! De schadeexpert was niet geïnteresseerd in het rapport van de monumentenwacht terwijl we het wel hebben genoemd. hanny en dick

Eva
26-05-2015

Nog nooit zo slecht behandeld

Op 02-03-2015 heb ik een doorlopende reisverzekering afgesloten bij Unive. Hiervan heb ik op 03-03-2015 een bevestiging gehad. In die e-mail stond mijn client nummer en dat de polis en de verzekeringsvoorwaarden zouden worden thuis gestuurd.

Ruim een maand later, op 13-04-2015, heb ik gebeld met de klantenservice omdat ik nog steeds geen polis en verzekeringsvoorwaarden had ontvangen. Ook was er nog niets geïncasseerd. De werknemer die ik aan de telefoon had vertelde mij dat de aanvraag niet op een juiste manier verwerkt was en dat de aanvraag nu op de juiste manier zou worden verwerkt en ik de papieren toegezonden zou krijgen.

Op 29-04-2015 had ik nog steeds geen papieren gekregen, dus heb ik opnieuw gebeld. Dit maal werd mij verteld dat de aanvraag gewoon was doorgekomen, maar de e-mail met papieren niet. Ik zou de polis en verzekeringspapieren meteen die dag nog via e-mail toegezonden krijgen.

Op 13-05-2015 had ik nog steeds niet ontvangen. Wel is er op 12-05-2015 met terugwerkende kracht geld van mijn rekening geschreven. Ik kan mij ook niet aanmelden voor 'mijn Unive', omdat mijn klantnummer niet herkend wordt.

Ik heb een klacht ingezonden via de vraag/reactie mogelijkheid, en hier een bevestiging van gekregen. Vandaag, 26-05-2015 heb ik hier nog steeds geen antwoord op gehad en de telefoon in telkens enorm lang in gesprek.

Ik vind het ronduit schandalig dat er zo met klanten omgegaan wordt. In eerste instantie heb ik 2 keer moeten vragen om mijn polis en verzekeringsvoorwaarden, die mij al 3 keer beloofd zijn maar ik nog steeds niet heb ontvangen, maar er wordt wel van mij verwacht dat ik met terugwerkende kracht betaal.

Ik raad iedereen ten zeerste af om een verzekering bij Unive af te sluiten!

Berend
21-05-2015

Zeer slecht

Ik betaal elke maand me zorgpremie in december had ik een betalingsregeling van de eigen risico 6 termijnen stond netjes op de aceptgiro 165 betalen begon al in janaurie met termijn 2 werdt weg geboekt naar premie maand later netjes gebelt was opgelost in maart kreeg ik 2 acceptgiro's termijn 4 en de premie netjes betaald april kreeg ik termijn 5 met premie netjes betaald boeken ze maart en april naar de andere maanden de eigen premie termijnen nu kreeg ik te horen u krijg bericht van de deurwaarde is naar de deurwaarde gegaan en naar cjib als wandbetaler heb de deurwaarde uitdraai van me bank gegeven dat het netjes is betaald die sprak er schande van hoe unive handeld als er gewoon netjes is betaald ze boeken het zelf verkeerd weg ..

Nu wordt ik als wantbetaler gezien en van me loon afgeboekt volgende maand

Heb ook een klacht ingediend bij zorgverzekeraars en een advocaat genomen koste van de advocaat gaat unive betalen hun make die fouten

J Scheffer
18-05-2015

Unive goed totdat je ze nodig hebt

2 maart 2015 06:35 uur een aanrijding met een container gehad die: te dicht op een kruising stond, onverlicht was , niet gemarkeerd en langs een gele streep stond.

Er werd voor de kruising niet voor gewaarschuwd en de container was vanaf mijn kant niet te zien door een haag van 2 a 3 meter hoog. Wel stond er aan de kant van de container een lichtmast, maar ook die was voor mij niet te zien door de hoge heg.

Direct foto's van alles genomen en gemeld bij unive. Na enkele dagen eens gebeld, want ik hoorde niets. Bleek men de schade al gesloten te hebben. Sorry foutje wegaan er achteraan. Heel veel telefoontjes van mijn kant richting UNIVE. Geen spontane communicatie terug. Tegenpartij geeft uiteindelijk aan niet te willen betalen. Unive legt zich daar zo maar bij neer. Terwijl wij een rechtsbijstandsverzekering hebben bij Unive. Antwoord: dan had U maar niet tegen een stilstaand voorwerp aan moeten rijden in de bebouwde kom!

Gemeld dat ik niet kan vermoeden dat achter de bocht zo'n container staat, en of ik dan eerst moet uitstappen voor de bocht om achter de bocht te kijken of er iets staat. Dat was onzin volgens Unive. Dan rest mij dus niets anders, dan de buitenbocht te nemen met het risico dat ik dus een fietser plet. Blijkbaar vindt UNIVE dat beter, want dan rij ik tenminste niet tegen een stilstaand onzichtbaar voorwerp.

Volgens iedereen( zelfs mensen die rechten hebben gestudeerd) sta ik in mijn recht, echter UNIVE heeft geen zin om voor mij op tekomen.

Waar betalen wij dan die 1300 euro premie voor per jaar?

Dat UNIVE er geen werk van willen maken en uit eigen zak de schade wil betalen ( wij zijn all risk verzekerd zonder eigen risico) vindt ik prima, maar dat er vervolgens wel noclaim van ons wordt afgepikt vindt ik schandalig.

Het wordt dus hoog tijd om alle verzekereingen bij een ander onder te brengen, want op steun van UNIVE hoef je echt niet te rekenen

Jeannette
18-05-2015

Oneerlijk

In februari ben ik op een voorrangsweg aangereden. Gelukkig zonder letsel.

De tegenpartij had gelijk schuld bekend en de papieren zijn netjes ingevuld.

Nu hoor ik vandaag toevallig door een ander telefoontje naar unive dat mijn schade afhandeling van het ongeluk nog loopt.

De verzekeraar van de tegenpartij wil de schade niet uitkeren aan unive.

Beide verzekeraars zijn hier nog over aan het praten.

Maar omdat unive mijn schade, zo ongeveer 1000 euro, wel al had betaald aan de garage, hebben ze mij als klant maar te grazen genomen door mijn schadevrije jaren omlaag te brengen.

Pas als de tegenpartij het bedrag heeft uitgekeerd worden mijn jaren weer recht getrokken.

Ik vind het een kwalijke zaak dat unive achter mijn rug om mij kort op mijn schadevrije jaren.

Ik betaal netjes mijn premie en verwacht daar ook mijn recht voor te krijgen.

Nu maar hopen dat ik geen schade krijg zolang het gekibbel van de verzekeraars nog loopt!

Marie
20-04-2015

Zooitje

Ik ben verhuist van stad 1 naar stad 2. Ik ben in stad 1 naar de bali gegaan en heb daar alles geregeld.

3 maanden later kreeg ik telefoon dat ik de premies niet betaald had en of ik dat nog even wilde doen. Die waren door de unive in stad 1 gewoon afgeschreven. Ik heb hierop een printscreen gemaakt en verstuurd via mail. Het zou uitgezocht worden. Na 2 weken telefoon van de unive in stad 2. Of ik de rekeningen even wilde betalen. Euh nee! Het is niet mijn fout dat zij het niet zien. Op de suggestie dat zij de premie van unive stad 1 zouden krijgen werd moeilijk gedaan, dit zou niet kunnen. Ik zou die premie moeten betalen aan unive stad 2 en dan zou unive stad 1 het aan mij terug betalen als ze het uit gezocht hadden. Dacht t niet. Dit is niet mijn fout dus je lost het zelf maar op. En dan maar herhalen dat ik achterstallige premie heb. Nee, jullie hebben de zaakjes niet voor elkaar, ik heb wel betaald. Op de opmerking dat zij toch een bedrijf zijn werd verteld dat het klantvriendelijker was dat er verschillende kantoren waren in verschillende steden. Ja, dat merk ik inderdaad, heel vriendelijk.

Het is ondertussen nog steeds niet opgelost en ik ga kijken naar een andere verzekeringsmaatschappij.

Verduin
17-04-2015

Onbeschoft

Wij kregen een mail van Unive met de aanbod voor voor een ander. Wij zijn geen klant van Unive en hebben ook geen verzekering aangevraagd maar wilde Unive en haar toekomstige klant helpen door even te bellen over deze vergissin. Denkt u dat Univé dit waardeerde?

Nee hoor we werden gewoon afgesnauwd

W.bons
16-04-2015

Zeer teleurstellend

wij hebben dubbelglas een van onze kleinkinderen gooit een houten auto perongelijk tegen het glas,op dat moment niets te zien,na enige tijd blijkt de ruit lek te zijn,unive gebeld voor de schade,reactie het wordt niet vergoed omdat er geen scheur inzat,inmiddels hersteld op eigen kosten.nog nooit wat geclamd. Glasplaat inde caravan gesprongen,gemeld maar wordt niet vergoed,ik dacht dat wij goed verzekerd waren maar niet dus. Stormschade gedeelte van schutting kapot,gemeld kreeg te horen dat ons eigen risico 250 euro was,kosten ruit 430 euro schutting totaal 150 euro dit door twee,glasplaat van caravan 250 euro,totaal 750 euro en daarbij de schutting zelf hersteld,een dag werk.Dus drie schade,s maar niets vergoed, gaan uitkijken naar andere verzekering.

Robert
01-04-2015

Rommelige organisatie

Ik heb jarenlang heel veel verzekeringen gehad bij Univé, inmiddels heb ik ze bijna allemaal opgezegd. De poststukken die je krijgt van Univé zijn onoverzichtelijk, soms weet je niet eens van welke verzekering de overzichten zijn. Overigens zijn de medewerkers aan de telefoon wel altijd vriendelijk.

De autoverzekering heb ik onlangs opgezegd. Sinds ik een auto heb (inmiddels 11 jaar) ben ik verzekerd bij Univé. Na een schadevrij jaar kreeg ik vorig jaar mijn nieuwe polis en daarin stond tot mijn verrassing dat ik niet minder, maar juist meer zou moeten gaan betalen. Uiteraard stond er geen uitleg bij, post van Univé is altijd vaag. Ik gebeld, de medewerker vertelde mij doodleuk dat dit komt 'door een wijziging van het computersysteem, waardoor mijn auto in een andere klasse valt'. Dus omdat Univé zijn computersysteem wijzigt, moet ik meer gaan betalen. Zo gaat Univé dus met zijn trouwe klanten om! Nu is bonus/malusregeling bij Univé sowieso al zeer onvoordelig, maar dit slaat echt alles. Ik heb direct mijn verzekering opgezegd. Excuses hoefde ik overigens niet te verwachten. Op dit moment loopt alleen nog mijn zorgverzekering bij Univé, maar die zeg ik ook op aan het eind van het jaar.

N. Claessens
31-03-2015

Schade afhandeling

Ik ben jaren klant van Univé. Op een kleine aanrijding na en een schade aan een keukenkastje, heb ik jaren niet gedeclareerd. Ik heb al mijn verzekeringen onder gebracht bij Univé. Ik betaal hier ruim €1200,00 per jaar voor. Nu een cd geleend en in de pc gedaan om te beluisteren. Cd kapot, schade ingediend van in totaal €47,00. Wordt niet behandeld omdat de cd van school is en niet van een particulier. Wat is nu €47,00 op een bedrag van €1200,00 per jaar? Hoe is dat mogelijk!? En dan klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben...?

Patrick
31-03-2015

Teleurstellend

Univè verzekering............

Wat een organisatie zeg!

Ik heb dankzij hen een boete gekregen van €337,- omdat ik niet verzekerd was.

Wat wilt nu het geval ik heb mijn scooterverzekering via internet bij Univè verzekerd voor een heel jaar en krijg netjes een felicitatie mail dat ik voorlopig verzekerd ben en ik de polis binnen enkele dagen ontvang.

Maw is allemaal ok en volgens de regels toch?

Heb ik de polis gehad en daarin staat dat ik tot 1-11-2014 ben verzekerd en daarna gaat de polis voor een jaar in.

Vreemd want ik vroeg voor een jaar en bel dus, wordt uiteraard geregeld maar ik ontvang nog steeds per maand mijn lasten.

Overigens wel een bevestiging gehad dat het per 1-11-2014 voor een jaar ingaat en zal rond €52,- moeten betalen......maar geen acceptgiro gezien?!?

Wel de volgende maanden per maand aftikken.

Nu heb ik voor de maand november geen acceptgiro gekregen en dus niet betaald (blijkt achteraf) dus heb deze alsnog in januari betaald.

Nu beweerd Univè dat ik aanmaningen heb gekregen maar ook deze niet gezien iig niet van november.

Dus mag ik een boete betalen.

Daarover heen en weer gebeld met Univè over hoe het allemaal zo kan, een artikel 34 aangevraagd maar werd door de hoofdkantoor afgekeurd omdat ik gewoon weg volgens hun een maand niet betaald heb (en we praten over een bedrag tussen de €5,- en € 9,99!)

Ik niet mee ens natuurlijk omdat ik ten eerste via internet een v er zekering voor een heel jaar had aangevraagd, dus Patje hangt weer in de telefoon.

Alles weer uit moeten leggen want weer een ander persoon en nu vertelde deze mij dat als ik met een bewijs kom dat ik een aanvraag van een jaar heb gedaan via internet dat hun de schuld op zich moeten nemen.

Ik check mijn mailtjes van bevestiging en daar heb je het al, daar staat dus geen kont in wel dat ik voorlopig verzekerd ben en in vanaf 1-11-14 voor een jaar premie ga betalen.

Ik overleg dit vandaag aan de balie medewerker van Univè te Wouw en deze antwoord mij met een zeer helpend antwoord "ja ja ja ja ja ja ik zal het hoofdkantoor nogmaals vragen of u via internet een jaar heb aangevraagd"

Ja doet u dit dit zal wederom helpen (NOT! !) maar doe u best want ik kan het niet overleggen omdat JULLIE bedrijf mij geen enkel bewijs heeft toegestuurd dat ik via internet een jaar verzekering heb aangevraagdt en de premie per jaar wil betalen.

Dus natuurlijk zei deze mevrouw van de week aan de telefoon " als u kunt bewijzen dat u per jaar heb aangevraagd via internet toen u uw verzekering afsloot dan nemen wij de kosten op onze rekening"

Duidelijk want ik kan het niet overleggen en een ander ook niet omdat Univè geen bevestiging hier van geeft en dus kun je makkelijk zeggen dat Univè voor de kosten opdraaid!

Maar dit misselijk grapje kost mij wel €337,- omdat Univè niet heeft geleverd wat ik als klant gevraagd.

Het rare is dat ze wel noteren dat je achter staat maar de telefoontjes die ik heb gepleegd om hun er op te wijzen dat er iets veranderd moet worden hebben ze dan niet genoteerd...........vreemd

Pascal veneman
17-03-2015

Lang wachten

Ben tijdje terug weekendje weg geweest. Hierbij is mijn laptop kapot gegaan vanwege struikel partij. Ik heb een doorlopende reisverzekering en heb deze 2 jaar terug opgehoogd naar comfort op aanraden van unive. Nu 2 weken geleden schade door gegeven. Ik zou dezelfde dag nog bevestiging krijgen van schade melding. Maar niks gehoord. Vorige week gebeld en gevraagd hoe het ging met de schade afhandeling, was er nog steeds niks mee gedaan, maar deze week zal ik nog bericht krijgen. We zijn inmiddels weer een week verder en heb nog steeds niks gehoord.

je zou toch denken dat wanneer er bepaalde beloftes worden gedaan, daf deze dan ook na worden gekomen. Ik zit nu inmiddels 3 weken zonder een laptop terwijl ik deze hard nodig heb. Bij de vraag of ik dan een vervangend iets kon aanschaffen om iig weer verder te kunnen. Werd gezegd dat ik eerst schademelding en de behandeling ervan moest afwachten.

Wanneer je al jaren verzekerd bent en qua elektronica tot 3500 verzekerd bent en dan schade hebt van zon 800 euro word er heel moeilijk gedaan. En dit terwijl ik al die jaren premie er voor heb betaald om juist dit te voorkomen dat je zonder spullen komt te zitten die je kostbaar zijn.

Ras
13-03-2015

Prima

Meerdere schade' s gehad in de afgelopen jaren.

Is altijd goed afgehandeld.

Janines
25-02-2015

Bar slecht

Wij hebben voor 5 euro extra per maand een verzekering afgesloten zodat ook de schade door ons kindje veroorzaakt vergoed word. Nu heeft zoonlief de tv kapot gemaakt. Beeldscherm kapot. We kregen zon belachelijk laag bedrag terug. Ja want de eerste 100euro is eigen risico. Waar ons overigens niks van bekend was. In de brief stond ook nog ff vermeld dat we meer dan het gemiddelde aan schadeclaims hadden ingediend. 3 in 2 jaar en dan ook nog in dreigende taal. Een evt volgende schade zou kritisch bekeken worden en er zullen aanpassingen worden gedaan azn de voorwaarden. Alsof wij de boel bedonderen. Na 5 jaar trouwe klant met 5 verschillende verzekeringen did trouwens nog nooit niet zijn betaald. Incasseren kunnen ze wel..maar zodra je hen nodig hebt komen ze met dit soort onzin. Sorry hoor dat we niet perfect zijn en ons kind weleens iets stukmaakt. Daarvoor hadden we tenslotte die extra verzekering ook afgesloten. Oh ja en schade aangericht door huisdieren laten ze je gewoon in de stront zakken. Heb ff info verzameld..maar bij de meeste word dit wel gewoon verzekerd. Unive wij voelen ons opgelicht doof jullie.

Jammer
22-02-2015

Prima totdat je ze nodig hebt

Na een mislukte incasso in januari hadden ze mijn dekking geschorst. Geen idee waarom die incasso mislukte, premie zorgverzekering (die ook bij Univé loopt) ging prima en die van februari ook. Tijdens mijn vakantie dus niets van meegekregen en uiteraard crasht er precies in die periode een omaatje van 92 in mijn auto.

Ondanks een premie van ruim 100 euro per maand die ik al jaren op tijd betaal doen ze niets. Klantenservice bestaat uit robots (het computersysteem zegt...) en ondanks je niet verzekerd bent en ze niets voor je doen krijg je ook geen geld terug. Je betaalt dus gewoon voor l*l.

Doe het niet!

Monique
10-02-2015

Onprofessionele schade-experts Unive

Opzich ben ik erg tevreden over unive. Helaas duurt de afhandelingen van schade wel erg lang.

Onlangs heb ik een schade expert over de vloer gehad voor een waterschade op zolder.

Zijn naam heeft hij niet eens gezegd, want zijn eerste vraag bij binnenkomst (hij stond nog buiten met zijn rug naar mij toe) of ik de hond kon wegdoen.

Uit respect voor mensen die bang zijn voor honden ben ik gaan wandelen en heeft mijn vriend het overgenomen.

Hij kreeg de vreemdste vragen voor z'n kiezen en hij was nou niet bepaald vriendelijk.

We hebben geen kaartje gehad, helemaal niks. Ik vond het maar een vreemde bedoeling. En ik ben dit helemaal niet gewend van unive, aangezien wij eerder een waterschade hebben gehad.

Raymond
30-01-2015

Slecht

hoi ik heb bij unive zorg en als je een achterstand heb en komt het bij het incasso buro maar wat ik nu heb gemerkt heb is dat unive een brief stuur met 31dec met de mededeling om een betalingsregeleling mag aanvragen doe ik dat nee meneer het is al naar het incassoburo sorry zeggen maar als je een klacht in wil dienen word het heel moeilijk want ik probeert een oplossing maar dat de unive credit beheer neem je in de maling aan en de die ze sturen op 31 dec is dus wel goed volgens hun maar ik ben hier bij laat ik het niet zitten want ze luisterd echter niet en wat ze zelf verkeerd heb gedaan maar de brief van 31 dec 14 blijft gelig

En als je een oplossing wil word het ook moeilijk want ik ben niet ver plan om even naar hun kantoor te komen om verhaal te halen dat kost mij reist tijd en mij vrij dag

Ria
11-01-2015

Schade zonder schuld en toch eigen risico betalen

Slecht. Mijn auto is beschadig doordat er iemand achteruit reed. Mijn auto stond geparkeerd. schadeformulier is getekend. Ik heb een budget all risk verzekering. Tot mijn stomme verbazing moet ik eerst 250 euro voorschieten en aan de garage betalen. Daarna gaat unive het verhalen op de tegenpartij. Terwijl ik niet de schuldige ben.

Ik zeg de verzekering gelijk op. Super slecht en het staat nergens vermeld.

Wesley
06-01-2015

Teveel betaalde premies verrekend met openstaande premies?

Univé "ZORG"verzekering stuurt brieven met bevestiging dat alle premies zijn voldaan maar het incassobureau dat via Univé zorg ingeschakeld werd wil mij achterstanden vorderen?.Om welke achterstanden het gaat weten beide partijen niet te specificeren.Nu kan ik mij niet overstappen naar een andere betere zorgverzekering zonder chaos. DAAR PLUKT U DE ROTTE VRUCHTEN VAN.

Jessica Meijer
28-12-2014

Geweldige service

Voor mijn studie ben ik een half jaar naar het buitenland geweest. Door privé omstandigheden moest ik tussendoor naar huis en door de goeie service kon ik dezelfde dag nog terug naar Nederland. Het was perfect geregeld en al mijn vragen werden duidelijk beantwoord.