Unive reviews

3.1

Ras
13-03-2015

Prima

Meerdere schade' s gehad in de afgelopen jaren.

Is altijd goed afgehandeld.

Janines
25-02-2015

Bar slecht

Wij hebben voor 5 euro extra per maand een verzekering afgesloten zodat ook de schade door ons kindje veroorzaakt vergoed word. Nu heeft zoonlief de tv kapot gemaakt. Beeldscherm kapot. We kregen zon belachelijk laag bedrag terug. Ja want de eerste 100euro is eigen risico. Waar ons overigens niks van bekend was. In de brief stond ook nog ff vermeld dat we meer dan het gemiddelde aan schadeclaims hadden ingediend. 3 in 2 jaar en dan ook nog in dreigende taal. Een evt volgende schade zou kritisch bekeken worden en er zullen aanpassingen worden gedaan azn de voorwaarden. Alsof wij de boel bedonderen. Na 5 jaar trouwe klant met 5 verschillende verzekeringen did trouwens nog nooit niet zijn betaald. Incasseren kunnen ze wel..maar zodra je hen nodig hebt komen ze met dit soort onzin. Sorry hoor dat we niet perfect zijn en ons kind weleens iets stukmaakt. Daarvoor hadden we tenslotte die extra verzekering ook afgesloten. Oh ja en schade aangericht door huisdieren laten ze je gewoon in de stront zakken. Heb ff info verzameld..maar bij de meeste word dit wel gewoon verzekerd. Unive wij voelen ons opgelicht doof jullie.

Jammer
22-02-2015

Prima totdat je ze nodig hebt

Na een mislukte incasso in januari hadden ze mijn dekking geschorst. Geen idee waarom die incasso mislukte, premie zorgverzekering (die ook bij Univé loopt) ging prima en die van februari ook. Tijdens mijn vakantie dus niets van meegekregen en uiteraard crasht er precies in die periode een omaatje van 92 in mijn auto.

Ondanks een premie van ruim 100 euro per maand die ik al jaren op tijd betaal doen ze niets. Klantenservice bestaat uit robots (het computersysteem zegt...) en ondanks je niet verzekerd bent en ze niets voor je doen krijg je ook geen geld terug. Je betaalt dus gewoon voor l*l.

Doe het niet!

10-02-2015

Onprofessionele schade-experts Unive

Opzich ben ik erg tevreden over unive. Helaas duurt de afhandelingen van schade wel erg lang.

Onlangs heb ik een schade expert over de vloer gehad voor een waterschade op zolder.

Zijn naam heeft hij niet eens gezegd, want zijn eerste vraag bij binnenkomst (hij stond nog buiten met zijn rug naar mij toe) of ik de hond kon wegdoen.

Uit respect voor mensen die bang zijn voor honden ben ik gaan wandelen en heeft mijn vriend het overgenomen.

Hij kreeg de vreemdste vragen voor z'n kiezen en hij was nou niet bepaald vriendelijk.

We hebben geen kaartje gehad, helemaal niks. Ik vond het maar een vreemde bedoeling. En ik ben dit helemaal niet gewend van unive, aangezien wij eerder een waterschade hebben gehad.

Raymond
30-01-2015

hoi ik heb bij unive zorg en als je een achterstand heb en komt het bij het incasso buro maar wat ik nu heb gemerkt heb is dat unive een brief stuur met 31dec met de mededeling om een betalingsregeleling mag aanvragen doe ik dat nee meneer het is al naar het incassoburo sorry zeggen maar als je een klacht in wil dienen word het heel moeilijk want ik probeert een oplossing maar dat de unive credit beheer neem je in de maling aan en de die ze sturen op 31 dec is dus wel goed volgens hun maar ik ben hier bij laat ik het niet zitten want ze luisterd echter niet en wat ze zelf verkeerd heb gedaan maar de brief van 31 dec 14 blijft gelig

En als je een oplossing wil word het ook moeilijk want ik ben niet ver plan om even naar hun kantoor te komen om verhaal te halen dat kost mij reist tijd en mij vrij dag

Ria
11-01-2015

Schade zonder schuld en toch eigen risico betalen

Slecht. Mijn auto is beschadig doordat er iemand achteruit reed. Mijn auto stond geparkeerd. schadeformulier is getekend. Ik heb een budget all risk verzekering. Tot mijn stomme verbazing moet ik eerst 250 euro voorschieten en aan de garage betalen. Daarna gaat unive het verhalen op de tegenpartij. Terwijl ik niet de schuldige ben.

Ik zeg de verzekering gelijk op. Super slecht en het staat nergens vermeld.

Wesley
06-01-2015

Teveel betaalde premies verrekend met openstaande premies?

Univé "ZORG"verzekering stuurt brieven met bevestiging dat alle premies zijn voldaan maar het incassobureau dat via Univé zorg ingeschakeld werd wil mij achterstanden vorderen?.Om welke achterstanden het gaat weten beide partijen niet te specificeren.Nu kan ik mij niet overstappen naar een andere betere zorgverzekering zonder chaos. DAAR PLUKT U DE ROTTE VRUCHTEN VAN.

Jessica Meijer
28-12-2014

Geweldige service

Voor mijn studie ben ik een half jaar naar het buitenland geweest. Door privé omstandigheden moest ik tussendoor naar huis en door de goeie service kon ik dezelfde dag nog terug naar Nederland. Het was perfect geregeld en al mijn vragen werden duidelijk beantwoord.

27-12-2014

De enige vruchten die u bij Unive plukt zijn rotte appels.......

Bij Unive gaan ze als volgt met je om:

Je bent al jarenlang trouwe klant en hebt nog nooit iets gehad.

Vervolgens heb je een keer schade en belt op te checken of de schade gedekt is door je verzekering. "Ja hoor, meneer. Geen probleem. Kost u alleen 100 euro eigen risico." Vervolgens verwijzen ze je door naar een peperdure garage. En dan achteraf weigeren te betalen, omdat er in de kleine lettertjes toch blijkt dat er geen dekking is. Vervolgens word je zeer onbeschoft behandeld.

Als uw geld u lief is, niet aan beginnen!

R. van der Veen
22-12-2014

Besnijdenis.

Ik, man van 64, moest besneden worden op grond van een medische indicatie. Moet nu zelf 1050,00 euro betalen. Heb gebeld met Unive, volgens hen was ik niet goed verzekerd. Ben verzekerd Unive Extra Zorgpolis Goed. Volgens zorgzoeker en independer ben ik daar wel voor verzekerd.

Gelukkig dat ik nog voor 31 december van zorgaanbieder kan veranderen. Dat ga ik zeker doen.

Dijkstra
09-12-2014

Alleen maar betalen

Goedendag, ik ben een jongeman van 31 jaar, geen klager, maar wil dit toch even kwijt omdat het me raakt. Normaal heb ik nooit tot weinig zorgkosten gehad, dit jaar voor t eerst mijn eigen risico verhoogd. Echter krijg ik niks vergoed, want mijn declaraties komen precies op de cent nauwkeurig uit op t eigen risico bedrag. De overige kosten moet ik zelf bekostigen en krijg ik ineens een factuur van augustus jl. of ik even een flink bedrag kan overmaken. Jaar is bijna om en Univé hoeft niks uit te betalen. Wel erg toevallig allemaal. Goh hoe kom t nou dat zorgverzekeraars zoveel geld hebben ; p

Sebastiaan
03-12-2014

Arrogant.

Een half jaar geleden heb ik mijn Piaggio Vespa verzekert bij Univé.

Nu 17 November heb ik een brief ontvangen van het RDW, geopend op 30 november ivm verblijf in London, dat ik of mijn verzekeraar een 'verklaring artikel 34 WAM ' door moet sturen ter bewijs verzekert te zijn geweest op 17 november 2014. Wanneer deze niet of niet voor 15 december is ontvangen incasseert men een boete van €330,- .

Nu het lezen van de brief heb ik meteen gebeld en contact gehad met Unive. Bleek dat post met openstaande posten naar mijn oud adres is verstuurd. In de tijd dat ik de verzekering af sloot heb ik de sleutels van het nieuwe huis in ontvangst genomen.

De heer * heeft mij verteld dat er nog een post open stond van € 152,25 waarvan ik niet op de hoogte was. Dit bedrag heb ik vandaag 1 december 2014 direct overgemaakt naar Univé.

Nu is mijn vraag of door de adresverandering voortgekomen vertragingen en moeilijkheden Unive mij toch kan helpen en het RDW voorzien van de verklaring artikel 34 WAM voor 15 december 2014.

Helaas vandaag 3 December 2014 reactie gekregen dat zij mij niet willen helpen. Ik vind dit absoluut geen service en voor mij reden genoeg om mijn verzekering elders onder te brengen. Ook ga ik kijken of er juridisch grond is het bedrag dat ik heb betaald over de maand waarvan zij de verklaring niet willen verstrekken terug te vorderen, zij zeggen hiermee dat ik niet verzekert was.

Mocht iemand mij een betere verzekering aan willen raden, ik ben bereikbaar via s.hameetman@live.nl

Nico
01-12-2014

Ongeintresseerd

echt te gek voor woorden. schade gemeld mei in augustus expert geweest om de lakschade te bepalen. omdat dit om een speciale auto moet dit.door een bepaald bedrijf worden gedaan. dus afwachten op tegenpartij. nu dus dec. en gebeld ja meneer maar tegenpartij aliance reageert niet. lijkt mij dus dat er wordt actiever gehandeld moet worden. antwoordt ach meneer als het niet snel genoeg gaat.moet je er maar zelf achteraan. nu intussen is auto dus al ruim half jaar met.deze schade.waardoor.schade.nu alleen maar groter is geworden en dus schade bedrag ook. maar meneer zoals we al aangeven gaat het niet snel genoeg moet je er maar zelf achteraan wij wachten op een reactie en dat is het. what the fuck wie is nu de verzekeraar en hoort dit te regelen. als ik 6 maanden niet betaal heb ik deurwaarde voor de deur steun en bij een verzekeraar leunen ze achterover. hoe bedoel je met 2 maten meten. unive en verzekering voor autos wordt door mij sterk afgeraden. en dit is niet de.eerste keer dat unive met auto erg laks en niet snel is. heb hier geen goed woord voor over en zodra jaar om is ben ik pleite.

Marielle
28-11-2014

Niet tevreden

Had een nieuwe auto gekocht, doorgegeven aan unive. Week later kreeg ik een melding van het RDW dat m'n auto niet verzekerd was. 450 euro boete gekregen. Unive wilde m'n auto niet alsnog verzekeren omdat deze een aantal dagen onverzekerd was geweest. Met veel moeite de boel kunnen overzetten naar een nieuwe verzekeraar. Gelijk al m'n verzekeringen weggehaald bij deze partij. Hoop dit nooit meer mee te maken.

J.Kooger
27-11-2014

Unive Zorgverzekering staat voor zorg

al vele jaren collectief verzekerd voor mijn zorg. Ik kan zo direct geen minpuntvinden wat de Unive zorg verzekering betreft. Bepaalde voorvallen houdt je altijd, zeker als je chronisch ziek bent als ik. Jaarlijks kom ik meerdere malen bij specialisten. 2011 en 2012 waren zogezegd uitschieter jaren. Dit in verband met een lang durig ziekenhuis verblijf van in totaal acht maand in twee ziekenhuizen. Waaronder de laatste met inbegrip van een Coma. Na deze periode was ik nergens meer toe instaat. Lopen deed ik al jaren niet meer maar praten heb ik opnieuw moeten aanleren. Eten heeft ruim een jaar geduurd voordat ik van de Nutrix voeding afwas. Als nasleep zit ik nu vast aan beademing. Ik noem dit allemaal niet op voor bijval van anderen maar om aan te geven dat Unive alles tot heden heeft voldaan zonder een enkele reactie van Unive. Als maar dan ook alles is voldaan door Unive. Zelf tot na een jaar ontvang ik een retour betaling in verband met een herberekening van mijn kosten. Ik kan alleen positief zijn over de afhandeling van Unive. Nooit is er een negatieve reactie van de kant van Unive gekomen. In een woord "Klasse" ik ben tot opheden uiterst te vreden over de samenwerking en afhandeling betreffende mijn zorgkosten. Unive staat achter haar verhaal. Een waardering van 10 gebruik ik nooit maar Unive staat bij mij voor een 9,9.

Bakker
21-11-2014

Zelf regelen gaat beter

toen wij unive inschakelden om te bemiddelen kregen we al gauw te horen dat we het maar moesten opgeven en we geen cent zouden krijgen. Toen we de betrokkenen zelf benaderden stond het geld binnen een paar dagen op onze rekening.

We hebben de verzekering direct opgezegd. (overigens zijn we zeer tevreden over de aansprakelijkheid en inboedel verzekering van unive)

Bakker
21-11-2014

Betalen keurig uit zonder gedoe

Helaas meerdere keren gebruik moeten maken van onze aansprakelijkheidsverzekering (ondernemend zoontje). Na een telefoontje krijg ik de benodigde informatie en binnen een week of wat staat het geld op de rekening van de gedupeerde.

Ook met de inboedelverzekering goede ervaring, gaatje in de zitzak door heet kooltje vd kachel wordt zonder morren vergoed.

heel blij met unive (enige minpunt, ze zijn duur)

E.V.
17-11-2014

Uitstekende en vlotte afhandeling

Nadat mijn paard schade had veroorzaakt, heb ik Univé gebeld over hoe dit afgehandeld moest worden. Ik kreeg meteen duidelijke aanwijzingen en binnen een maand stond het schadebedrag op de rekening van degene die schade had. Er werd helder gecommuniceerd en vlot uitbetaald, zonder ingewikkelde vragen. Ideaal!

Betsie
17-11-2014

Zonde van je geld

Al ongeveer 30 jaar verzekerd bij Unive met al onze verzekeringen. Nooit echt mee bezig geweest, maar alles schijnt een stuk goedkoper te kunnen. Dit zal ons 150 euro per maand gaan schelen. Wanneer je gaat opzeggen wordt je tegengewerkt en gaat alles een stuk moeizamer.

Marjo
13-11-2014

Ga nooit met Unive in zee

Je bent wel goed voor de betalingen, maar zorg, vergeet het maar

Mijn man ligt ivm kanker ruim 4 weken in het ziekenhuis, hij mag een weekend naar huis omdat hij mentaal en geestelijk helemaal op is, en wij ook, machtiging aangevraagd voor liggend vervoer, ambulance, omdat hij niet meer kan zitten, na vele telefoontjes en faxen die zogenaamd niet zijn aangekomen verder, wordt er 3 x de telefoon door hun opgegooid, hebben ze eindelijk de fax, staat de ingangs datum niet duidelijk vermeld, weer nieuwe fax met datum, mijn man staat klaar om naar huis te gaan voor een weekend thuis om aan te sterken, krijg ik te horen dat ik over 48 uur terug mag bellen voor de goekeuring, Unive bedankt dat jullie een kanker patient die balanceerd op leven en dood laten stikken